search

Noutati privind depunerea situatiilor financiare pe 2023

Transporturi internationale de bunuri: OUG 43/2024 actualizeaza lista contribuabililor obligati sa faca raportari in e-Transport

Regulile privind intocmirea si depunerea situatiilor financiare pentru anul 2023 au fost oficializate prin OMF 5.394/2023, in vigoare din 8 ianuarie 2024. Astfel, potrivit documentului, firmele vor depune situatiile financiare pentru anul 2023 in termen de 150 de zile de la incheierea exercitiului financiar (mai exact, spre finalul lunii mai 2024), iar ONG-urile, in 120 de zile de la incheierea exercitiului financiar (spre finalul lunii aprilie 2024).

Mai mult decat atat, in cazul bilanturilor pe 2023, spre deosebire de regulile din 2022, se raporteaza distinct: 

- cheltuielile cu redeventele;

- cheltuielile cu locatiile de gestiune;

- cheltuielile cu chiriile;

- cheltuielile aferente drepturilor de proprietate intelectuala;

- cheltuielile de management;

- cheltuielile de consultanta;

- cheltuielile ocazionate de operatiuni cu entitati afiliate.

Atentie! Avand in vedere OUG 115/2023, care stabileste noi conditii pentru incadrarea la regimul micro, pentru a ramane la acest regim si in 2024, platitorii de impozit micro trebuie sa depuna situatiile financiare anuale pana la 31 martie 2024 inclusiv.


 

Situatiile financiare anuale se intocmesc, dupa caz:
 
-potrivit Reglementarilor contabile privind situatiile financiare anuale individuale si situatiile financiare anuale consolidate, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.802/2014, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
-potrivit Reglementarilor contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 2.844/2016, cu modificarile si completarile ulterioare.
 
Situatiile financiare anuale se intocmesc si se publica, potrivit legii, in limba romana si in lei. 

Semnare situatii financiare anuale

Situatiile financiare anuale se semneaza de persoanele abilitate potrivit legii.

Situatiile financiare anuale se semneaza si de catre administratorul sau persoana care are obligatia gestionarii entitatii.

Conform prevederilor Legii societatilor nr. 31/1990, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare, situatiile financiare anuale sunt supuse aprobarii de catre adunarea generala a actionarilor/asociatilor.

Depunere situatii financiare

Consiliul de administratie, respectiv directoratul, este obligat sa depuna la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor, in format hartie si in format electronic sau numai in forma electronica pe portalul www.e-guvernare.ro, semnate cu certificat digital calificat, situatiile financiare anuale, insotite de documentele prevazute de lege.

 In vederea depunerii situatiilor financiare anuale in format hartie si in format electronic sau numai in forma electronica, semnate cu certificat digital calificat, entitatile folosesc programul de asistenta pus la dispozitie gratuit de catre Ministerul Finantelor pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, prin care se genereaza un fisier de tip PDF, avand atasat un fisier xml, precum si un fisier cu extensia zip.

Fisierul cu extensia zip va contine prima pagina din situatiile financiare anuale listata cu ajutorul programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor, semnata, potrivit legii, precum si documentele cerute de lege, asa cum acestea sunt intocmite de entitati, toate acestea fiind scanate, alb-negru, lizibil si cu o rezolutie care sa permita incadrarea in limita a 9,5 MB a fisierului PDF la care este atasat fisierul zip. Fisierele zip atasate situatiilor financiare anuale nu vor contine parola.

Foto: pexels.com



Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit

E-Factura. E-Transport: Sanctiuni. Amenzi. Solutii practice