Avînd în vedere necesitatea implementării unor proceduri de monitorizare a achitării datoriilor contribuabililor mijlocii, M.F.P. a aprobat Ordinul 1.340 privind reglementarea acestora, în baza Ordinului 1.074, anterior emis de acesta.
D.G.F.P.B. va asigura coordonarea
Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului București (D.G.F.P.B.) va asigura coordonarea activității de supraveghere fiscală, în baza stipulărilor Titlului al VIII-lea din Legea modificata nr. 571/2003 și va delega competența în domeniu, însă numai în baza solicitării exprese a structurilor administrației fiscale în cauză.
Ordin 1.340, Anexa I, litera H
- Structurile de administrare fiscală din cadrul Direcției Generale a Finanțelor Publice a Municipiului București vor asigura coordonarea activității de supraveghere fiscală, astfel cum aceasta este definită în titlul VIII din Legea nr.571/2003, cu modificările și completările ulterioare.
- Cu excepția supravegherii fiscale aferente antrepozitelor fiscale situate pe raza Municipiului București, pentru care supravegherea se va realiza în mod direct cu personal din cadrul structurii de administrare fiscală, Direcția Generală a Finantelor Publice a Municipiului București poate delega competența în acest domeniu la solicitarea structurilor de administrare fiscală din cadrul direcțiilor generale ale finanțelor publice județene.
Competența organelor fiscale publice este delegată de D.G.F.P.B.
D.G.F.P.B. este, de-asemeni, unicul organ financiar public abilitat, la nivel național, pentru a delega competența organelor fiscale publice județene pentru autorizarea unităților emitente de tichete de masă și al jocurilor de noroc legale, precum și al antrepozitelor fiscale.
Ordin 1.340, Anexa I, litera H
- Cu excepția activității aferente a sediilor secundare aflate pe raza Municipiului București, pentru care eliberarea actelor administrative corespunzătoare, precum și participarea cu specialiști în comisiile constituite conform legislației specifice în domeniul jocurilor de noroc și al autorizării unităților emitente de tichete de masă, se realizează direct de către Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului București, aceasta poate delega competența în aceste domenii direcțiilor generale ale finanțelor publice județene, la solicitarea acestora.
- Actele administrative emise în aplicarea legislației privind activitatea de autorizare a antrepozitelor fiscale, inclusiv autorizațiile de utilizatori finali și atestatele pentru angrosiști, și a legislației din domeniul autorizării jocurilor de noroc de către Direcția Generala a Finantelor Publice Municipiului București, sau structurile teritoriale competente, rămân valabile pentru perioada pentru care au fost emise.
Direcția monitorizează înlesnirile la plată
Ordin 1.340, Anexa I, litera J
- Pentru contribuabilii mijlocii, urmărirea modului de respectare a înlesnirilor la plată acordate în baza actelor normative în materie se realizează de către Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului București.
- Pentru sediile secundare, urmărirea modului de respectare a înlesnirilor la plată acordate în baza actelor normative în materie se realizează de către Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului București, respectiv de direcțiile generale ale finanțelor publice județene unde acestea își desfășoară activitatea.
- Ori de câte ori organele fiscale menționate la punctul 2 vor constata nerespectarea termenelor si/sau condițiilor prevăzute în documentele de acordare a înlesnirilor la plata vor înștiința Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului București.
- Actul administrativ emis de Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului București, prin care se comunica contribuabilului mijlociu pierderea înlesnirilor la plata (de către însăși persoana juridică, ori de către un sediu secundar al acesteia) se transmite și direcțiilor generale ale finanțelor publice județene competente în administrarea sediilor secundare ale contribuabilului mijlociu, în vederea recuperării sumelor rămase de plată.
Creanțele bugetare intră în subordinea D.M.R.C.B
Ordin 1.340, Anexa I, litera M
- Activitatea de monitorizare a contribuabililor mijlocii administrați de Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului București este realizată de către Direcția de Monitorizare a Realizării Creanțelor Bugetare din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
- Monitorizarea colectării veniturilor bugetare de la contribuabilii mijlocii se realizează pe baza raportării lunare, pe care Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului București o va transmite Direcției de Monitorizare a Realizării Creanțelor Bugetare.
- Compartimentele de specialitate organizate la nivelul direcțiilor generale ale finanțelor publice județene vor transmite până pe data de 10 a lunii următoare celei de raportare, la Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului București, situația privind obligațiile de plată reprezentând contribuțiile sociale datorate și neachitate până la 31 decembrie 2003, impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare, după caz, precum și încasările în contul acestora, conform formularelor 0104, anexate, care fac parte integrantă din prezenta procedură.
- Pe baza informațiilor referitoare la obligațiile de plată și la încasările în contul acestora din evidența proprie, precum și a informațiilor transmise conform pct.3, Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului București consolidează, în vederea raportării, obligațiile și plățile contribuabililor mijlocii persoane juridice, iar până la data de 15 a lunii următoare celei de raportare va transmite Direcției de Monitorizare a Realizării Creanțelor Bugetare, situația privind obligațiile bugetare de plată și încasările în contul acestora, conform formularelor 0104.
- Situația se întocmește pe fiecare contribuabil mijlociu și, separat, pe fiecare buget, respectiv bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate și bugetul asigurărilor pentru șomaj.
- Informațiile necesare a fi completate în situația de mai sus rezultă din evidența analitică pe plătitori și constituie baza documentară de analiză și informare atât pentru Agenția Națională de Administrare Fiscală, cât și pentru Ministerul Finanțelor Publice.
- Informațiile cuprinse în formularele 0104, transmise de către Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului București, se vor prelua și se vor transmite în format electronic și pe suport hârtie, pe baza datelor din Sistemul de administrare a creanțelor fiscale.
- Direcția de Monitorizare a Realizării Creanțelor Bugetare va fi înștiințată în termen de 30 de zile despre orice modificare intervenită în datele de înregistrare fiscala a contribuabililor mijlocii și a sucursalelor/punctelor de lucru ale acestora și despre preluarea în administrare a unor noi contribuabili mijlocii conform cu prevederile Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 1.074/2006, cu modificările și completările ulterioare.
Notă: Pentru a putea analiza textul Ordinului nr. 1.340 al M.F.P., vă rugăm să accesați: http://anaf.mfinante.ro/wps/PA_1_1_21L/ANAF/legislatie/noutati_legislative/OMFP_1340.pdf
Pentru textul complet al comunicatului Biroului de Presă al Guvernului României cu privire la Ordinul 1.074 din 26.06.2006, accesați:
http://www.guv.ro/presa/afis-doc.php?idpresa=48838&idrubricapresa=&idrubricaprimm=&idtema=&tip=2&pag=6&dr= iar pentru textul complet al Legii 571/2003 (noul Cod Fiscal al României), accesați:
http://www.iziare.info/legea-571-2003-noul-cod-fiscal.asp
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << âRentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<