Avînd în vedere necesitatea implementării unor proceduri de monitorizare a achitării datoriilor contribuabililor mijlocii, M.F.P. a aprobat Ordinul 1.340 privind reglementarea acestora, în baza Ordinului 1.074, anterior emis de acesta.
D.G.F.P.B. va asigura coordonarea
Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului București (D.G.F.P.B.) va asigura coordonarea activității de supraveghere fiscală, în baza stipulărilor Titlului al VIII-lea din Legea modificata nr. 571/2003 și va delega competența în domeniu, însă numai în baza solicitării exprese a structurilor administrației fiscale în cauză.
Ordin 1.340, Anexa I, litera H
- Structurile de administrare fiscală din cadrul Direcției Generale a Finanțelor Publice a Municipiului București vor asigura coordonarea activității de supraveghere fiscală, astfel cum aceasta este definită în titlul VIII din Legea nr.571/2003, cu modificările și completările ulterioare.
- Cu excepția supravegherii fiscale aferente antrepozitelor fiscale situate pe raza Municipiului București, pentru care supravegherea se va realiza în mod direct cu personal din cadrul structurii de administrare fiscală, Direcția Generală a Finantelor Publice a Municipiului București poate delega competența în acest domeniu la solicitarea structurilor de administrare fiscală din cadrul direcțiilor generale ale finanțelor publice județene.
Competența organelor fiscale publice este delegată de D.G.F.P.B.
D.G.F.P.B. este, de-asemeni, unicul organ financiar public abilitat, la nivel național, pentru a delega competența organelor fiscale publice județene pentru autorizarea unităților emitente de tichete de masă și al jocurilor de noroc legale, precum și al antrepozitelor fiscale.
Ordin 1.340, Anexa I, litera H
- Cu excepția activității aferente a sediilor secundare aflate pe raza Municipiului București, pentru care eliberarea actelor administrative corespunzătoare, precum și participarea cu specialiști în comisiile constituite conform legislației specifice în domeniul jocurilor de noroc și al autorizării unităților emitente de tichete de masă, se realizează direct de către Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului București, aceasta poate delega competența în aceste domenii direcțiilor generale ale finanțelor publice județene, la solicitarea acestora.
- Actele administrative emise în aplicarea legislației privind activitatea de autorizare a antrepozitelor fiscale, inclusiv autorizațiile de utilizatori finali și atestatele pentru angrosiști, și a legislației din domeniul autorizării jocurilor de noroc de către Direcția Generala a Finantelor Publice Municipiului București, sau structurile teritoriale competente, rămân valabile pentru perioada pentru care au fost emise.
Direcția monitorizează înlesnirile la plată
Ordin 1.340, Anexa I, litera J
- Pentru contribuabilii mijlocii, urmărirea modului de respectare a înlesnirilor la plată acordate în baza actelor normative în materie se realizează de către Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului București.
- Pentru sediile secundare, urmărirea modului de respectare a înlesnirilor la plată acordate în baza actelor normative în materie se realizează de către Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului București, respectiv de direcțiile generale ale finanțelor publice județene unde acestea își desfășoară activitatea.
- Ori de câte ori organele fiscale menționate la punctul 2 vor constata nerespectarea termenelor si/sau condițiilor prevăzute în documentele de acordare a înlesnirilor la plata vor înștiința Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului București.
- Actul administrativ emis de Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului București, prin care se comunica contribuabilului mijlociu pierderea înlesnirilor la plata (de către însăși persoana juridică, ori de către un sediu secundar al acesteia) se transmite și direcțiilor generale ale finanțelor publice județene competente în administrarea sediilor secundare ale contribuabilului mijlociu, în vederea recuperării sumelor rămase de plată.
Creanțele bugetare intră în subordinea D.M.R.C.B
Ordin 1.340, Anexa I, litera M
- Activitatea de monitorizare a contribuabililor mijlocii administrați de Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului București este realizată de către Direcția de Monitorizare a Realizării Creanțelor Bugetare din cadrul Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
- Monitorizarea colectării veniturilor bugetare de la contribuabilii mijlocii se realizează pe baza raportării lunare, pe care Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului București o va transmite Direcției de Monitorizare a Realizării Creanțelor Bugetare.
- Compartimentele de specialitate organizate la nivelul direcțiilor generale ale finanțelor publice județene vor transmite până pe data de 10 a lunii următoare celei de raportare, la Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului București, situația privind obligațiile de plată reprezentând contribuțiile sociale datorate și neachitate până la 31 decembrie 2003, impozitul pe veniturile din salarii datorat de sediile secundare, după caz, precum și încasările în contul acestora, conform formularelor 0104, anexate, care fac parte integrantă din prezenta procedură.
- Pe baza informațiilor referitoare la obligațiile de plată și la încasările în contul acestora din evidența proprie, precum și a informațiilor transmise conform pct.3, Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului București consolidează, în vederea raportării, obligațiile și plățile contribuabililor mijlocii persoane juridice, iar până la data de 15 a lunii următoare celei de raportare va transmite Direcției de Monitorizare a Realizării Creanțelor Bugetare, situația privind obligațiile bugetare de plată și încasările în contul acestora, conform formularelor 0104.
- Situația se întocmește pe fiecare contribuabil mijlociu și, separat, pe fiecare buget, respectiv bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul Fondului național unic de asigurări sociale de sănătate și bugetul asigurărilor pentru șomaj.
- Informațiile necesare a fi completate în situația de mai sus rezultă din evidența analitică pe plătitori și constituie baza documentară de analiză și informare atât pentru Agenția Națională de Administrare Fiscală, cât și pentru Ministerul Finanțelor Publice.
- Informațiile cuprinse în formularele 0104, transmise de către Direcția Generală a Finanțelor Publice a Municipiului București, se vor prelua și se vor transmite în format electronic și pe suport hârtie, pe baza datelor din Sistemul de administrare a creanțelor fiscale.
- Direcția de Monitorizare a Realizării Creanțelor Bugetare va fi înștiințată în termen de 30 de zile despre orice modificare intervenită în datele de înregistrare fiscala a contribuabililor mijlocii și a sucursalelor/punctelor de lucru ale acestora și despre preluarea în administrare a unor noi contribuabili mijlocii conform cu prevederile Ordinului ministrului finanțelor publice nr. 1.074/2006, cu modificările și completările ulterioare.
Notă: Pentru a putea analiza textul Ordinului nr. 1.340 al M.F.P., vă rugăm să accesați: http://anaf.mfinante.ro/wps/PA_1_1_21L/ANAF/legislatie/noutati_legislative/OMFP_1340.pdf
Pentru textul complet al comunicatului Biroului de Presă al Guvernului României cu privire la Ordinul 1.074 din 26.06.2006, accesați:
http://www.guv.ro/presa/afis-doc.php?idpresa=48838&idrubricapresa=&idrubricaprimm=&idtema=&tip=2&pag=6&dr= iar pentru textul complet al Legii 571/2003 (noul Cod Fiscal al României), accesați:
http://www.iziare.info/legea-571-2003-noul-cod-fiscal.asp
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia <<