Procedura radierii unei entitati juridice (SRL, PFA, II. IF) este una complexa, sunt multe aspecte de gestionat (legate de stingerea datoriilor fiscale, lichidarea activelor si a stocurilor de marfa, plata impozitelor si contributiilor care rezulta din aceste operatiuni etc.) si, desigur, sunt multe documente de intocmit.
Si tocmai pentru ca acest proces implica numeroase etape si detalii, va oferim un ajutor solid prin intermediul unei lucrari de ultima ora, marca Rentrop & Straton: Radiere SRL. PFA. II. IF!
Realizata de reputatul specialist Vera Constantin, aceasta explica limpede si de o maniera completa toate aspectele tehnice si fiscal-contabile ale procedurii de radiere si, totodata, analizeaza si solutioneaza, sub forma unor studii de caz, situatiile mai dificile care apar in practica.
In aceasta lucrare gasiti, in primul rand, informatii practice legate de absolut toate demersurile pe care le aveti de facut in cazul unei radieri. Este explicat in detaliu intreg procesul care trebuie parcurs, intr-o maniera limpede, care va permite sa fiti 100% pregatit cu tot ce va solicita ONRC sau ANAF.
Exemple de subiecte abordate:
-
Motivele radierii
-
Caile radierii
-
Documentele necesare pentru inregistrarea la ONRC a radierii PFA, II si IF
-
Demersuri ANAF la inchiderea unui PFA
-
La ce trebuie sa fie atente societatile platitoare de impozit pe profit care se radiaza
-
La ce trebuie sa fie atente microintreprinderile care se lichideaza voluntar
-
Lichidarea voluntara a societatilor
-
Modificari recente cu privire la dizolvarea societatilor, conform Legii nr. 296/2023
...vezi aici cuprinsul integral al lucrarii >>
Dar, asa cum precizam mai sus, lucrarea solutioneaza si numeroase studii de caz, in fapt intrebari concrete, punctuale, sosite din partea mediului de afaceri. Iata cateva exemple:
-
Cum trebuie sa procedeze un operator economic, detinator de casa de marcat, in cazul in care PFA isi inceteaza activitatea?
-
La data inchiderii unei PFA, aceasta detine imobilizari corporale si necorporale care nu sunt complet amortizate. Cum se trateaza valoarea ramasa neamortizata si cum se reflecta aceasta in calculul impozitului pe venit?
-
Cum se completeaza formularul D700 cu ocazia radierii unui PFA? ...detalii aici >>
-
Cum se procedeaza cu salariatul aflat in concediu medical in cazul lichidarii unei societati? Poate fi preluat de Casa de Asigurari de Sanatate si care este procedura necesara?
-
Cum poate administratorul unic si asociatul unic al unei firme sa transfere activele societatii catre persoana fizica si sa lichideze firma care are datorii la ANAF si furnizori neachitati?
-
Cum se poate transfera un apartament catre asociatul unic al unei societati aflate in lichidare voluntara?
-
Ce regim au rezervele in cazul unei microintreprinderi care se lichideaza? ...detalii aici >>
-
Se poate face compensare intre dreptul la dividende si transfer imobil in proprietatea asociatului unic?
-
In cazul in care s-a inchis (radiat) un punct de lucru, care este si sediul social al unei PFA, ce obligatii exista in continuare?
Toate raspunsurile la aceste intrebari si la multe altele le gasiti in lucrare.
Click aici pentru Formularul de Comanda >>
Foto: pexels.com
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Retur Marfa Furnizor
Returul de marfa catre furnizor este o situatie care poate aparea in activitatea unei societati din varii motive, precum: marfa livrata neconforma, expirata, deteriorata sau pur si simplu in surplus fata de necesarul efectiv. Pentru a reflecta corect aceste operatiuni in contabilitate, este esential sa se respecte prevederile legale si principiile contabile in vigoare. In acest articol, prezentam monografia contabila aferenta returului de marfa catre furnizor, alaturi de implicatiile fiscale si...
vezi AICI monografia <<