Procedura radierii unei entitati juridice (SRL, PFA, II. IF) este una complexa, sunt multe aspecte de gestionat (legate de stingerea datoriilor fiscale, lichidarea activelor si a stocurilor de marfa, plata impozitelor si contributiilor care rezulta din aceste operatiuni etc.) si, desigur, sunt multe documente de intocmit.
Si tocmai pentru ca acest proces implica numeroase etape si detalii, va oferim un ajutor solid prin intermediul unei lucrari de ultima ora, marca Rentrop & Straton: Radiere SRL. PFA. II. IF!
Realizata de reputatul specialist Vera Constantin, aceasta explica limpede si de o maniera completa toate aspectele tehnice si fiscal-contabile ale procedurii de radiere si, totodata, analizeaza si solutioneaza, sub forma unor studii de caz, situatiile mai dificile care apar in practica.
In aceasta lucrare gasiti, in primul rand, informatii practice legate de absolut toate demersurile pe care le aveti de facut in cazul unei radieri. Este explicat in detaliu intreg procesul care trebuie parcurs, intr-o maniera limpede, care va permite sa fiti 100% pregatit cu tot ce va solicita ONRC sau ANAF.
Exemple de subiecte abordate:
-
Motivele radierii
-
Caile radierii
-
Documentele necesare pentru inregistrarea la ONRC a radierii PFA, II si IF
-
Demersuri ANAF la inchiderea unui PFA
-
La ce trebuie sa fie atente societatile platitoare de impozit pe profit care se radiaza
-
La ce trebuie sa fie atente microintreprinderile care se lichideaza voluntar
-
Lichidarea voluntara a societatilor
-
Modificari recente cu privire la dizolvarea societatilor, conform Legii nr. 296/2023
...vezi aici cuprinsul integral al lucrarii >>
Dar, asa cum precizam mai sus, lucrarea solutioneaza si numeroase studii de caz, in fapt intrebari concrete, punctuale, sosite din partea mediului de afaceri. Iata cateva exemple:
-
Cum trebuie sa procedeze un operator economic, detinator de casa de marcat, in cazul in care PFA isi inceteaza activitatea?
-
La data inchiderii unei PFA, aceasta detine imobilizari corporale si necorporale care nu sunt complet amortizate. Cum se trateaza valoarea ramasa neamortizata si cum se reflecta aceasta in calculul impozitului pe venit?
-
Cum se completeaza formularul D700 cu ocazia radierii unui PFA? ...detalii aici >>
-
Cum se procedeaza cu salariatul aflat in concediu medical in cazul lichidarii unei societati? Poate fi preluat de Casa de Asigurari de Sanatate si care este procedura necesara?
-
Cum poate administratorul unic si asociatul unic al unei firme sa transfere activele societatii catre persoana fizica si sa lichideze firma care are datorii la ANAF si furnizori neachitati?
-
Cum se poate transfera un apartament catre asociatul unic al unei societati aflate in lichidare voluntara?
-
Ce regim au rezervele in cazul unei microintreprinderi care se lichideaza? ...detalii aici >>
-
Se poate face compensare intre dreptul la dividende si transfer imobil in proprietatea asociatului unic?
-
In cazul in care s-a inchis (radiat) un punct de lucru, care este si sediul social al unei PFA, ce obligatii exista in continuare?
Toate raspunsurile la aceste intrebari si la multe altele le gasiti in lucrare.
Click aici pentru Formularul de Comanda >>
Foto: pexels.com
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia << Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia << Monografie contabila cofetarie
Gestionarea contabila a unei cofetarii presupune o evidenta clara a tuturor operatiunilor financiare, de la achizitia ingredientelor pana la vanzarea produselor finite. Intrucat aceasta activitate implica atat productie, cat si comercializare, inregistrarile contabile trebuie sa reflecte corect toate tranzactiile, inclusiv cheltuielile, veniturile si taxele aferente. In acest articol, va prezentamdoua exemple practice de monografii contabile pentru cofetarii.Monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila privind depozitarea cerealelor
O monografie contabila bine structurata pentru depozitarea cerealelor este cruciala pentru a reflecta corect si transparent activitatile economice, stocurile si fluxurile financiare implicate. Prin acest articol, ne propunem sa oferim o prezentare detaliata a aspectelor contabile relevante pentru gestionarea depozitelor de cereale, incluzand evidentierea inregistrarilor contabile specifice, conform legislatiei in vigoare.Depozitarea cerealelor: aspecte legislativePotrivit pct. 284 din O.M.F.P....
vezi AICI monografia <<