Va reamintim ca 30 septembrie este termenul-limita pana la care trebuie sa va achitati de cele 2 obligatii majore aduse de H.G. nr. 295/2025 si a caror neindeplinire este sanctionata cu amenzi de pana la 20.000 de lei:
- sa va inregistrati in noul REGES-ONLINE;
- sa completati contractele deja existente cu anumite elemente care nu se regasesc in vechiul REVISAL (nivel de studii, grad de handicap, loc de munca mobil etc.).
Evident, indeplinirea acestor obligatii nu este deloc simpla. Pe adresa serviciului nostru de consultanta au sosit sute de intrebari legate de situatii neclare intalnite in practica, cand simpla parcurgere a H.G. nr. 295/2025 si a Ordinului nr. 1.107/2025 (privind procedura de utilizare a programului) nu este suficienta pentru a identifica solutiile.
In consecinta, dintre aceste intrebari le-am selectat pe cele mai des intalnite si am apelat la cel mai bun specialist in REGES-ONLINE, consilier juridic Rodica Mantescu, pentru a oferi rezolvarile corecte.
-
Care sunt pasii concreti pentru a desemna un salariat care sa opereze in platforma?
-
Odata autentificat in noul REGES-ONLINE, mai este posibil accesul in vechiul sistem Revisal? Cum pot fi exportate datele daca nu se mai poate accesa vechiul sistem?
-
In REGES-ONLINE, ce fel de studii trebuie inregistrate – cele absolvite de salariat sau cele cerute de fisa postului? Ce se intampla cu persoanele care nu prezinta diploma de studii?
-
Contractele de mandat, management sau administrare se inregistreaza in REGES-ONLINE?
-
Inregistrarea elementelor noi in REGES se aplica si contractelor de munca incetate?
-
Pasii de adaugare a salariatilor se aplica doar angajatilor noi? Pentru cei existenti se face transferul, iar completarile se fac doar acolo unde este necesar?
-
Daca un salariat lucreaza preponderent la birou, dar face si vizite pe santiere, va fi incadrat cu loc de munca fix sau mobil?
-
Avem obligatia de a completa in REGES ONLINE locul de munca in cazul contractelor de telemunca?
-
In REGES ONLINE se poate sterge un contract de munca inregistrat eronat? Sau se pot face doar corectari/modificari?
-
Cum se inregistreaza in REGES ONLINE locul de munca al soferilor care isi desfasoara activitatea in Uniunea Europeana, in conditiile in care acestia au contracte cu clauza de mobilitate?
-
Un angajator care a savarsit o abatere desciplinara din perspectiva H.G. nr. 905/2017 privind Revisalul in luna martie, iar in prezent a migrat in REGES conform H.G. nr. 295/2025, mai poate fi sanctionat pentru fapta comisa anterior?
-
Poate un reprezentant legal, care isi creeaza un cont prin RoEID, sa acceseze contul REGES Angajator, sa delege o firma de contabilitate si sa pastreze accesul la intreg istoricul?
-
Poate fi delegat in REGES atat un prestator de servicii, cat si un salariat al angajatorului?
-
O societate fara activitate in prezent, care a avut anterior salariati, este obligata sa se inregistreze in REGES pana in septembrie? Poate face acest lucru doar in momentul in care va avea din nou salariati, fara riscul de a fi sanctionata?
-
Referitor la actualizarea informatiilor in REGES: ce data se trece la „data intrarii in vigoare”? Se trece data de maine daca se face astazi? Sau o data din trecut, de exemplu 11.09.2022, daca aceea este data contractului individual de munca? Aceste actualizari se fac prin „Modificare contract” sau „Corectie contract”?
De ce sunt aceste studii de caz importante?
Motivul e simplu: cea mai buna modalitate de a intelege subtilitatile si capcanele oricarei schimbari legislative este sa luati contact cu dificultatile pe care le creeaza aplicarea concreta a respectivei schimbari.
Practica este intotdeauna cel mai bun profesor. Iar cele 54 de spete din lucrarea noastra exact aici isi dovedesc utilitatea.
Ele sunt rezolvate intr-o maniera limpede si coerenta, dupa o structura foarte usor de urmarit:
-
expunerea problemei
-
expunerea solutiei, cu temeiuri legale comentate
-
atentionari asupra aspectelor sensibile, deloc evidente la prima vedere
Cu siguranta, va intereseaza aceste 54 de spete.
In definitiv, problemele unui angajator sunt comune tuturor angajatorilor, ceea ce inseamna ca va puteti intalni oricand si dvs. cu respectivele probleme (daca nu cumva v-ati intalnit deja!).
Lucrarea de fata va ofera in avans raspunsurile – corecte, elegante, imbatabile! Comandati-o chiar acum >>
Nu uitati!
Termenul de 30 septembrie se apropie, aveti ocazia sa limpeziti toate neclaritatile legate de trecerea la REGES-ONLINE.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<