Modificari noi vizeaza Codul fiscal printr-un proiect de ordonanta de urgenta pe care il redam mai jos. Proiectul modifica
OUG 14/2014.
Proiect ORDONANTA DE URGENTA pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 14/2014 pentru completarea art. 176 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal - publicat in data de 03.10.2014
GUVERNUL ROMANIEI
ORDONANTA DE URGENTA
pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 14/2014 pentru completarea art. 176 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal
Avand in vedere faptul ca potrivit prevederilor Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile completarile ulterioare, un program este o actiune sau un ansamblu coerent de actiuni, ce se refera la acelasi ordonator principal de credite, proiectate pentru a realiza un obiectiv sau un set de obiective definite si pentru care sunt stabiliti indicatori de program care sa evalueze rezultatele ce vor fi obtinute, in limitele de finantare aprobate,
tinand seama de faptul ca ordonatorii de credite au responsabilitatea de a incheia angajamente legale in limita creditelor de angajament si de a ordonanta si efectua plati in limita creditelor bugetare aprobate prin buget cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare,
intrucat, conform
Hotararii Guvernului nr. 537/2014 privind conditiile, procedura si termenele de restituire ca ajutor de stat a sumelor reprezentand diferenta dintre nivelul standard al accizelor si nivelul accizelor diferentiat pentru motorina utilizata drept combustibil pentru motor, Autoritatea Rutiera Romana este administratorul schemei de ajutor de stat si avand in vedere ca aceasta institutie se afla in subordinea Ministerului Transporturilor, in timp ce sumele care fac obiectul restituirilor se aproba in bugetul Ministerului Finantelor Publice-Actiuni Generale,
in scopul crearii cadrului legal care sa permita imbunatatirea aplicarii schemei de ajutor de stat sub forma restituirii sumelor reprezentand diferenta dintre nivelul standard al accizelor si nivelul accizelor diferentiat pentru motorina utilizata drept combustibil pentru motor,
este necesara delimitarea clara a responsabilitatilor celor doua entitati publice implicate in gestionarea acestei scheme de ajutor de stat, potrivit Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, in ce priveste parcurgerea celor patru faze de executie a cheltuielilor bugetare: angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata.
Neadoptarea in regim de urgenta a acestor prevederi ar conduce la intarzieri la plata ajutorului de stat pentru cererile de restituire care au fost depuse in temen legal la administratorul schemei.
Luand in considerare faptul ca aceasta situatie aduce atingere interesului public general si constituie un motiv de urgenta deosebita si extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Articol unic. - Articolul II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 14/2014 pentru completarea art. 176 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 241 din 4 aprilie 2014, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„ Art. II - (1) Autoritatea Rutiera Romana se desemneaza ca Administrator al schemei de ajutor de stat prevazute la alin.(5), iar in aceasta calitate emite decizii de aprobare a cererilor de restituire de accize si raspunde de realitatea, corectitudinea si legalitea datelor inscrise in acestea conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 537/2014 privind conditiile, procedura si termenele de restituire ca ajutor de stat a sumelor reprezentand diferenta dintre nivelul standard al accizelor si nivelul accizelor diferentiat pentru motorina utilizata drept combustibil pentru motor.
(2) Cheltuielile pentru finantarea schemei de ajutor de stat instituita de prezenta ordonanta de urgenta se considera angajamente legale si respectiv angajamente bugetare de la data de 1 ianuarie a fiecarui an, cu intreaga suma a creditelor de angajament si respectiv a creditelor bugetare aprobate anual in bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale cu aceasta destinatie.
(3) Deciziile de aprobare a cererilor de restituire prevazute la alin. (1) reprezinta documente justificative aferente fazei de lichidare a cheltuielilor si se avizeaza pentru “bun de plata" de catre conducatorul Autoritatii Rutiere Romane sau de alta persoana careia acesta ii deleaga atributiile de ordonator de credite, in conditiile legii.
(4) Pe baza deciziilor de restituire aprobate, prevazute la alin.(3), ministrul finantelor publice, sau alta persoana careia acesta ii deleaga atributiile de ordonator principal de credite, aproba ordonantarea de plata care sta la baza efectuarii platilor din bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale. Deciziile de restituire aprobate, prevazute la alin.(3), care depasesc creditele bugetare aprobate anual in bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale pentru finantarea schemei de ajutor de stat instituita de prezenta ordonanta de urgenta, inclusiv cele pentru care nu se poate efectua plata ca urmare a completarii unor informatii eronate, se restituie Autoritatii Rutiere Romane.
(5) Documentele si procedura privind rezervarea creditelor de angajament si a creditelor bugetare, lichidarea, ordonantarea si plata aferente schemei de ajutor de stat instituite de prezenta ordonanta de urgenta se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice.
(6) Masurile instituite potrivit prevederilor art.I se aplica cu respectarea procedurilor specifice in domeniul ajutorului de stat, pentru motorina achizitionata dupa data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.14/2014 si pana la data de 31 martie 2019 cu incadrarea in creditele de angajament si bugetare aprobate prin legea bugetului de stat prin bugetul Ministerului Finantelor Publice – Actiuni generale la o pozitie distincta, prin crearea unui nou program in cadrul Anexei nr.3/65/27.
(7) Pentru anul 2014, se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa suplimenteze creditele de angajament si creditele bugetare ale programului nou creat cu suma de 40 milioane lei , la pozitia distincta, prin diminuarea prevederilor Programului ''Ajutoare de stat pentru finantarea proiectelor pentru investitii '' cod. 721 din Anexa nr. 3/65/27 din cadrul bugetului Ministerului Finantelor Publice - Actiuni Generale."
PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografii Contabile Institutii Publice
Institutiile publice, spre deosebire de entitatile din sectorul privat, se supun unui cadru contabil specific, reglementat de normele Ministerului Finantelor si alte acte normative in vigoare. In activitatea curenta, apar frecvent situatii contabile complexe care necesita o abordare riguroasa, in conformitate cu legislatia bugetara si fiscala aplicabila. In acest articol vom prezenta exemple concrete de monografii contabile care vizeaza situatii des intalnite in institutiile publice!Monografie -...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Colectarea Deseurilor Si Aspecte Fiscale
Activitatea de colectare a deseurilor este tot mai importanta in contextul protejarii mediului si al dezvoltarii durabile. Aceasta implica nu doar operatiuni logistice si tehnice, ci si aspecte contabile specifice. Indiferent daca este vorba despre deseuri reciclabile, menajere sau industriale, firmele care desfasoara astfel de activitati trebuie sa respecte o serie de reglementari fiscale si contabile. In aceasta monografie, prezentam modul de inregistrare in contabilitate a principalelor...
vezi AICI monografia << Monografie Gestionarea Subventiilor Si Reglementari Cheie
Subventiile sunt fonduri nerambursabile acordate de autoritati sau organizatii guvernamentale cu scopul de a sprijini diverse sectoare economice, de la agricultura si industrie pana la educatie si cercetare. O gestionare corecta este esentiala pentru conformitatea legala si pentru asigurarea transparentei si eficientei utilizarii fondurilor respective. Va prezentam in acest articol principalele reglementari contabile cu privire la gestionarea subventiilor si vom oferi o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila spalatorie auto self service (cu jetoane)
Deschiderea si gestionarea unei spalatorii auto self-service implica nu doar aspecte operationale si tehnice, ci si obligatii contabile si fiscale specifice. Intrucat acest tip de afacere presupune incasari automate, este esential ca antreprenorii sa cunoasca tratamentul contabil adecvat si evidentierea corecta a veniturilor si cheltuielilor. In acest articol vom oferi informatii esentiale cu privire la inregistrarea in contabilitate a operatiunilor aferente acestei activitati...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Prosumator Si Obligatii fiscale
Avand in vedere cresterea numarului de persoane fizice si juridice care produc si consuma energie electrica este importanta cunoasterea legislatiei pentru aplicarea corecta a reglementarilor. In acest articol va prezentam principalele obligatii fiscale ale prosumatorilor si monografiia contabila aferenta.Ce este un prosumatorProsumatorii sunt persoane fizice sau juridice care produc energie din surse regenerabile pentru consumul propriu, iar surplusul il livreaza in reteaua nationala, primind in...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reevaluare Cladiri
Reevaluarea cladirilor reprezinta un proces esential pentru reflectarea corecta a valorii acestora in evidentele contabile ale unei entitati. Aceasta procedura permite ajustarea valorii contabile a imobilizarilor in conformitate cu realitatile pietei, asigurand o imagine fidela a situatiei financiare. Va prezentam in acest articol cateva aspecte fiscale importante si monografia contabila a reevaluarii cladirilor.Aspecte fiscale importante privind reevaluare cladirilorDin punct de vedere fiscal,...
vezi AICI monografia << Monografie contabila tichete de masa si reglementari cheie
Tichetele de masa reprezinta un beneficiu extrasalarial frecvent intalnit in mediul de afaceri, oferit angajatilor pentru a sprijini costurile zilnice cu alimentatia. Din punct de vedere contabil, acestea implica inregistrari specifice atat pentru acordarea lor, cat si pentru deductibilitatea fiscala. Monografia contabila a tichetelor de masa trebuie sa respecte reglementarile in vigoare privind tratamentul lor fiscal si contabil, astfel incat firmele sa evite eventuale erori sau sanctiuni. In...
vezi AICI monografia << Monografie contabila cofetarie
Gestionarea contabila a unei cofetarii presupune o evidenta clara a tuturor operatiunilor financiare, de la achizitia ingredientelor pana la vanzarea produselor finite. Intrucat aceasta activitate implica atat productie, cat si comercializare, inregistrarile contabile trebuie sa reflecte corect toate tranzactiile, inclusiv cheltuielile, veniturile si taxele aferente. In acest articol, va prezentamdoua exemple practice de monografii contabile pentru cofetarii.Monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie contabila privind depozitarea cerealelor
O monografie contabila bine structurata pentru depozitarea cerealelor este cruciala pentru a reflecta corect si transparent activitatile economice, stocurile si fluxurile financiare implicate. Prin acest articol, ne propunem sa oferim o prezentare detaliata a aspectelor contabile relevante pentru gestionarea depozitelor de cereale, incluzand evidentierea inregistrarilor contabile specifice, conform legislatiei in vigoare.Depozitarea cerealelor: aspecte legislativePotrivit pct. 284 din O.M.F.P....
vezi AICI monografia << Monografie contabila agricultura. Cultivarea cerealelor
Cultivarea cerealelor joaca un rol esential in agricultura, reprezentand o sursa importanta de hrana si materii prime la nivel global. De la grau si porumb, pana la orz si ovaz, aceste culturi sunt fundamentale atat pentru industria alimentara, cat si pentru productia de furaje sau alte produse derivate. In acest articol, vom analize aspecte contabile specifice acestei activitati si vom oferi exemplu de monografie contabile pentru cultivarea cerealelor in agricultura.Aspecte contabile pentru...
vezi AICI monografia <<