Modificari noi vizeaza Codul fiscal printr-un proiect de ordonanta de urgenta pe care il redam mai jos. Proiectul modifica
OUG 14/2014.
Proiect ORDONANTA DE URGENTA pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 14/2014 pentru completarea art. 176 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal - publicat in data de 03.10.2014
GUVERNUL ROMANIEI
ORDONANTA DE URGENTA
pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 14/2014 pentru completarea art. 176 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal
Avand in vedere faptul ca potrivit prevederilor Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile completarile ulterioare, un program este o actiune sau un ansamblu coerent de actiuni, ce se refera la acelasi ordonator principal de credite, proiectate pentru a realiza un obiectiv sau un set de obiective definite si pentru care sunt stabiliti indicatori de program care sa evalueze rezultatele ce vor fi obtinute, in limitele de finantare aprobate,
tinand seama de faptul ca ordonatorii de credite au responsabilitatea de a incheia angajamente legale in limita creditelor de angajament si de a ordonanta si efectua plati in limita creditelor bugetare aprobate prin buget cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare,
intrucat, conform
Hotararii Guvernului nr. 537/2014 privind conditiile, procedura si termenele de restituire ca ajutor de stat a sumelor reprezentand diferenta dintre nivelul standard al accizelor si nivelul accizelor diferentiat pentru motorina utilizata drept combustibil pentru motor, Autoritatea Rutiera Romana este administratorul schemei de ajutor de stat si avand in vedere ca aceasta institutie se afla in subordinea Ministerului Transporturilor, in timp ce sumele care fac obiectul restituirilor se aproba in bugetul Ministerului Finantelor Publice-Actiuni Generale,
in scopul crearii cadrului legal care sa permita imbunatatirea aplicarii schemei de ajutor de stat sub forma restituirii sumelor reprezentand diferenta dintre nivelul standard al accizelor si nivelul accizelor diferentiat pentru motorina utilizata drept combustibil pentru motor,
este necesara delimitarea clara a responsabilitatilor celor doua entitati publice implicate in gestionarea acestei scheme de ajutor de stat, potrivit Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, in ce priveste parcurgerea celor patru faze de executie a cheltuielilor bugetare: angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata.
Neadoptarea in regim de urgenta a acestor prevederi ar conduce la intarzieri la plata ajutorului de stat pentru cererile de restituire care au fost depuse in temen legal la administratorul schemei.
Luand in considerare faptul ca aceasta situatie aduce atingere interesului public general si constituie un motiv de urgenta deosebita si extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Articol unic. - Articolul II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 14/2014 pentru completarea art. 176 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 241 din 4 aprilie 2014, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„ Art. II - (1) Autoritatea Rutiera Romana se desemneaza ca Administrator al schemei de ajutor de stat prevazute la alin.(5), iar in aceasta calitate emite decizii de aprobare a cererilor de restituire de accize si raspunde de realitatea, corectitudinea si legalitea datelor inscrise in acestea conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 537/2014 privind conditiile, procedura si termenele de restituire ca ajutor de stat a sumelor reprezentand diferenta dintre nivelul standard al accizelor si nivelul accizelor diferentiat pentru motorina utilizata drept combustibil pentru motor.
(2) Cheltuielile pentru finantarea schemei de ajutor de stat instituita de prezenta ordonanta de urgenta se considera angajamente legale si respectiv angajamente bugetare de la data de 1 ianuarie a fiecarui an, cu intreaga suma a creditelor de angajament si respectiv a creditelor bugetare aprobate anual in bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale cu aceasta destinatie.
(3) Deciziile de aprobare a cererilor de restituire prevazute la alin. (1) reprezinta documente justificative aferente fazei de lichidare a cheltuielilor si se avizeaza pentru “bun de plata" de catre conducatorul Autoritatii Rutiere Romane sau de alta persoana careia acesta ii deleaga atributiile de ordonator de credite, in conditiile legii.
(4) Pe baza deciziilor de restituire aprobate, prevazute la alin.(3), ministrul finantelor publice, sau alta persoana careia acesta ii deleaga atributiile de ordonator principal de credite, aproba ordonantarea de plata care sta la baza efectuarii platilor din bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale. Deciziile de restituire aprobate, prevazute la alin.(3), care depasesc creditele bugetare aprobate anual in bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale pentru finantarea schemei de ajutor de stat instituita de prezenta ordonanta de urgenta, inclusiv cele pentru care nu se poate efectua plata ca urmare a completarii unor informatii eronate, se restituie Autoritatii Rutiere Romane.
(5) Documentele si procedura privind rezervarea creditelor de angajament si a creditelor bugetare, lichidarea, ordonantarea si plata aferente schemei de ajutor de stat instituite de prezenta ordonanta de urgenta se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice.
(6) Masurile instituite potrivit prevederilor art.I se aplica cu respectarea procedurilor specifice in domeniul ajutorului de stat, pentru motorina achizitionata dupa data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.14/2014 si pana la data de 31 martie 2019 cu incadrarea in creditele de angajament si bugetare aprobate prin legea bugetului de stat prin bugetul Ministerului Finantelor Publice – Actiuni generale la o pozitie distincta, prin crearea unui nou program in cadrul Anexei nr.3/65/27.
(7) Pentru anul 2014, se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa suplimenteze creditele de angajament si creditele bugetare ale programului nou creat cu suma de 40 milioane lei , la pozitia distincta, prin diminuarea prevederilor Programului ''Ajutoare de stat pentru finantarea proiectelor pentru investitii '' cod. 721 din Anexa nr. 3/65/27 din cadrul bugetului Ministerului Finantelor Publice - Actiuni Generale."
PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Retur Marfa Furnizor
Returul de marfa catre furnizor este o situatie care poate aparea in activitatea unei societati din varii motive, precum: marfa livrata neconforma, expirata, deteriorata sau pur si simplu in surplus fata de necesarul efectiv. Pentru a reflecta corect aceste operatiuni in contabilitate, este esential sa se respecte prevederile legale si principiile contabile in vigoare. In acest articol, prezentam monografia contabila aferenta returului de marfa catre furnizor, alaturi de implicatiile fiscale si...
vezi AICI monografia << Monografie Garantie Chirie Si Reglementari Cheie
Un contract de inchiriere implica, de cele mai multe ori, plata unei garantii de catre chirias, menita sa acopere eventualele daune sau neplati. Din punct de vedere contabil, aceasta garantie trebuie tratata cu atentie, avand un regim specific de inregistrare. In acest articol, prezentam aspecte contractuale importante si oferim o monografie clara pentru inregistrarea garantiei pentru chirie, conforma cu reglementarile contabile in vigoare.Garantie chirie: reglementari legislativeIn cazul unui...
vezi AICI monografia << Restituire Suma Necuvenita: Cont Contabil si Reglementari Cheie
In relatiile de munca pot aparea, uneori, erori sau situatii neprevazute care determina plata unor sume de bani catre salariat fara un temei legal. De la salarii platite in exces sau indemnizatii de concediu de odihna acordate eronate, aceste sume sunt considerate necuvenite si, potrivit legislatiei in vigoare, angajatorul are dreptul sa solicite restituirea acestora. In acest articol prezentam principalele reglementari legale cu privire la returnarea sumelor necuvenite si contul in care se...
vezi AICI monografia << Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia <<