Modificari noi vizeaza Codul fiscal printr-un proiect de ordonanta de urgenta pe care il redam mai jos. Proiectul modifica
OUG 14/2014.
Proiect ORDONANTA DE URGENTA pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 14/2014 pentru completarea art. 176 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal - publicat in data de 03.10.2014
GUVERNUL ROMANIEI
ORDONANTA DE URGENTA
pentru modificarea si completarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 14/2014 pentru completarea art. 176 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal
Avand in vedere faptul ca potrivit prevederilor Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile completarile ulterioare, un program este o actiune sau un ansamblu coerent de actiuni, ce se refera la acelasi ordonator principal de credite, proiectate pentru a realiza un obiectiv sau un set de obiective definite si pentru care sunt stabiliti indicatori de program care sa evalueze rezultatele ce vor fi obtinute, in limitele de finantare aprobate,
tinand seama de faptul ca ordonatorii de credite au responsabilitatea de a incheia angajamente legale in limita creditelor de angajament si de a ordonanta si efectua plati in limita creditelor bugetare aprobate prin buget cu respectarea dispozitiilor legale in vigoare,
intrucat, conform
Hotararii Guvernului nr. 537/2014 privind conditiile, procedura si termenele de restituire ca ajutor de stat a sumelor reprezentand diferenta dintre nivelul standard al accizelor si nivelul accizelor diferentiat pentru motorina utilizata drept combustibil pentru motor, Autoritatea Rutiera Romana este administratorul schemei de ajutor de stat si avand in vedere ca aceasta institutie se afla in subordinea Ministerului Transporturilor, in timp ce sumele care fac obiectul restituirilor se aproba in bugetul Ministerului Finantelor Publice-Actiuni Generale,
in scopul crearii cadrului legal care sa permita imbunatatirea aplicarii schemei de ajutor de stat sub forma restituirii sumelor reprezentand diferenta dintre nivelul standard al accizelor si nivelul accizelor diferentiat pentru motorina utilizata drept combustibil pentru motor,
este necesara delimitarea clara a responsabilitatilor celor doua entitati publice implicate in gestionarea acestei scheme de ajutor de stat, potrivit Legii nr. 500/2002 privind finantele publice, cu modificarile si completarile ulterioare, in ce priveste parcurgerea celor patru faze de executie a cheltuielilor bugetare: angajarea, lichidarea, ordonantarea si plata.
Neadoptarea in regim de urgenta a acestor prevederi ar conduce la intarzieri la plata ajutorului de stat pentru cererile de restituire care au fost depuse in temen legal la administratorul schemei.
Luand in considerare faptul ca aceasta situatie aduce atingere interesului public general si constituie un motiv de urgenta deosebita si extraordinara, a carei reglementare nu poate fi amanata,
in temeiul art. 115 alin. (4) din Constitutia Romaniei, republicata,
Guvernul Romaniei adopta prezenta ordonanta de urgenta.
Articol unic. - Articolul II din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 14/2014 pentru completarea art. 176 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 241 din 4 aprilie 2014, se modifica si va avea urmatorul cuprins:
„ Art. II - (1) Autoritatea Rutiera Romana se desemneaza ca Administrator al schemei de ajutor de stat prevazute la alin.(5), iar in aceasta calitate emite decizii de aprobare a cererilor de restituire de accize si raspunde de realitatea, corectitudinea si legalitea datelor inscrise in acestea conform prevederilor Hotararii Guvernului nr. 537/2014 privind conditiile, procedura si termenele de restituire ca ajutor de stat a sumelor reprezentand diferenta dintre nivelul standard al accizelor si nivelul accizelor diferentiat pentru motorina utilizata drept combustibil pentru motor.
(2) Cheltuielile pentru finantarea schemei de ajutor de stat instituita de prezenta ordonanta de urgenta se considera angajamente legale si respectiv angajamente bugetare de la data de 1 ianuarie a fiecarui an, cu intreaga suma a creditelor de angajament si respectiv a creditelor bugetare aprobate anual in bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale cu aceasta destinatie.
(3) Deciziile de aprobare a cererilor de restituire prevazute la alin. (1) reprezinta documente justificative aferente fazei de lichidare a cheltuielilor si se avizeaza pentru “bun de plata" de catre conducatorul Autoritatii Rutiere Romane sau de alta persoana careia acesta ii deleaga atributiile de ordonator de credite, in conditiile legii.
(4) Pe baza deciziilor de restituire aprobate, prevazute la alin.(3), ministrul finantelor publice, sau alta persoana careia acesta ii deleaga atributiile de ordonator principal de credite, aproba ordonantarea de plata care sta la baza efectuarii platilor din bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale. Deciziile de restituire aprobate, prevazute la alin.(3), care depasesc creditele bugetare aprobate anual in bugetul Ministerului Finantelor Publice - Actiuni generale pentru finantarea schemei de ajutor de stat instituita de prezenta ordonanta de urgenta, inclusiv cele pentru care nu se poate efectua plata ca urmare a completarii unor informatii eronate, se restituie Autoritatii Rutiere Romane.
(5) Documentele si procedura privind rezervarea creditelor de angajament si a creditelor bugetare, lichidarea, ordonantarea si plata aferente schemei de ajutor de stat instituite de prezenta ordonanta de urgenta se aproba prin ordin al ministrului finantelor publice.
(6) Masurile instituite potrivit prevederilor art.I se aplica cu respectarea procedurilor specifice in domeniul ajutorului de stat, pentru motorina achizitionata dupa data intrarii in vigoare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr.14/2014 si pana la data de 31 martie 2019 cu incadrarea in creditele de angajament si bugetare aprobate prin legea bugetului de stat prin bugetul Ministerului Finantelor Publice – Actiuni generale la o pozitie distincta, prin crearea unui nou program in cadrul Anexei nr.3/65/27.
(7) Pentru anul 2014, se autorizeaza Ministerul Finantelor Publice sa suplimenteze creditele de angajament si creditele bugetare ale programului nou creat cu suma de 40 milioane lei , la pozitia distincta, prin diminuarea prevederilor Programului ''Ajutoare de stat pentru finantarea proiectelor pentru investitii '' cod. 721 din Anexa nr. 3/65/27 din cadrul bugetului Ministerului Finantelor Publice - Actiuni Generale."
PRIM-MINISTRU
VICTOR-VIOREL PONTA
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie Constituire Provizioane Clienti Neincasati
Provizioanele reprezinta o componenta importanta a evidentei contabile si sunt utilizate pentru a reflecta obligatii sau pierderi viitoare certe sau probabile. Constituirea corecta a acestora ajuta companiile sa-si gestioneze riscurile financiare si sa respecte principiul prudentei.Cand se constituie provizioanele?Provizioanele se constituie atunci cand o entitate are o obligatie curenta (legala sau implicita) generata de un eveniment trecut, iar pentru solutionarea acesteia este probabil sa fie...
vezi AICI monografia << Venituri Din Alte Surse: Tratament Fiscal si Monografie Contabila
Conform Codului Fiscal din Romania, veniturile din alte surse reprezinta o categorie fiscala distincta, in cadrul careia sunt incluse toate veniturile obtinute de persoanele fizice care nu se incadreaza in alte categorii de venituri, cum ar fi: salarii, activitati independente, cedarea folosintei bunurilor, pensii, investitii etc. In acest articol vom analiza tipurile de venituri din alte surse si tratamentul lor fiscal, oferind si un exemplu de monografie contabila.Ce sunt veniturile din alte...
vezi AICI monografia << Drepturi Salariale Castigate In Instanta: Monografie Contabila Si Tratament Fiscal
Drepturile salariale castigate in instanta de catre angajati genereaza obligatii clare pentru angajatori, nu doar din punct de vedere juridic, ci si fiscal-contabil. Aceste sume trebuie tratate ca venituri salariale, impozitate si inregistrate corespunzator, inclusiv cu dobanzile legale aplicabile. In acest articol analizam regimul fiscal al acestor plati si prezentam un studiu de caz practic cu monografie contabila.Tratament fiscal si contabil drepturi salariale castigate in instantaDrepturile...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Achizitie Actiuni - Aspecte Cheie
Achizitia de actiuni reprezinta o operatiune frecventa in activitatea companiilor care doresc sa isi diversifice investitiile sau sa dobandeasca controlul asupra altor entitati. Din punct de vedere contabil, o astfel de tranzactie implica o serie de inregistrari specifice, in functie de natura actiunilor achizitionate (listate sau nelistate), scopul detinerii acestora si sursa de finantare utilizata. In acest articol prezentam principalele aspecte contabile legate de achizitia de actiuni, cu...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Ajustare TVA Stoc Marfa: Studii De Caz
Ajustarea TVA aferenta stocurilor de marfa este o operatiune contabila importanta, care trebuie tratata cu atentie pentru a respecta prevederile fiscale si a evita erorile in evidenta contabila. In acest articol, prezentam studii de caz relevante ce contin monografii contabile cu ajustarea de TVA pentru un stoc de marfa.Cand se face ajustarea de TVA?Ajustarea TVA in cazul achizitiilor de servicii si bunuri, altele decat bunurile de capital, este reglementata de art. 304 alin (1) din Codul...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton implineste 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite implineste 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de ani de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de...
vezi AICI monografia << Reevaluarea Imobilizarilor Corporale: Monografie Contabila si Aspecte Fiscale Importante
Reevaluarea imobilizarilor corporale se efectueaza pentru a reflecta in contabilitate valoarea justa a acestora, in conformitate cu realitatea economica si cu evolutiile pietei. Aceasta operatiune este necesara atunci cand exista diferente semnificative intre valoarea contabila si valoarea de piata a activelor, astfel incat situatiile financiare sa ofere o imagine fidela si relevanta pentru utilizatori. In acest articol vom prezenta aspecte cheie ce trebuie avute in vedere la aceasta operatiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Casare Mijloace Fixe: Cum Se Inregistreaza Scoaterea Din Uz A Activelor
Casarea mijloacelor fixe este o operatiune contabila esentiala care marcheaza scoaterea definitiva din functiune a unor active ale unei entitati, fie din cauza uzurii fizice sau morale, fie pentru ca nu mai sunt eficiente economic.In acest articol, vom prezenta aspecte cheie cu privire la procedura de casare a mijloacelor fixe si vom oferi exemple de monografii contabile.Procedura de casare a mijloacelor fixeConform prevederilor din OMFP 2861/ 2009 privind inventarierea, scoaterea din functiune...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cesiune Actiuni si Reglementari Cheie
Cesiunea partilor sociale reprezinta transmiterea partilor sociale catre persoane care, astfel, vor dobandi calitatea de asociat. Cesiunea se realizeaza pe baza unui contract de cesiune, iar transmiterea partilor sociale trebuie inscrisa in registrul comertului. In acest articol vom prezenta aspecte fiscale esentiale si vom oferi un exemplu de monografie contabile pentru cesiunea actiunilor.Reglementari cheie cu privire la cesiunea de actiuniContractul de cesiune se va incheia intre:cedenti,...
vezi AICI monografia << Monografie Majorare Capital Social: Studii de Caz
Majorarea capitalului social inseamna cresterea valorii totale a capitalului subscris de asociati sau actionari intr-o societate. Cu alte cuvinte, este o operatiune prin care firma primeste fonduri suplimentare, care se inregistreaza oficial ca parte din capitalul sau social. In acest articol va prezentam 3 monografii contabile cu operatiunile aferente majorarii de capital social.Majorare capital social. Asociat persoana juridicaIntrebare:Va rog sa ma ajutati cu o monografie contabila pentru...
vezi AICI monografia <<