In ultimii trei ani, in Romania au disparut peste 100 de publicatii si cateva mii de jurnalisti si-au pierdut locurile de munca. Numai in judetul Cluj, din 200 de ziaristi, peste 100 au ramas fara obiectul muncii, in timp ce 9 publicatii si-au incetat definitiv aparitia. Datele pot parea ingrijoratoare, insa fenomenul poate fi privit, dincolo de dramele personale pe care le-a provocat, ca o consecinta logica a lipsei de valoare sociala a publicatiilor in cauza.
La limita, o publicatie fara cititori este ca o firma fara clienti. Degeaba produci o marfa, pe care tu, ca jurnalist, poti sa o creditezi ca fiind de buna calitate, daca nu gasesti cumparatori pentru ea, daca veniturile incasate din aceasta activitate nu-ti permite sa reiei ciclul de productie. Din aceasta perspectiva, amplele miscari de pe piata mass-media pe vreme de criza nu reprezinta altceva decat aducerea lor la momentul adevarului, moment in care piata este pusa in situatia de a decide daca si care publicatii merita sau nu sa traiasca, daca sunt utile sau reprezinta doar rezultatul ambitiei proprietarilor lor de a-si perpetua acest statut.
Si, ceea ce este mai interesant in mass-media romaneasca, este refuzul asumarii intreprinderii de presa ca afacere. Exista foarte putine intreprinderi media romanesti care functioneaza pe principiul profitabilitatii. Cele mai multe dintre ele sunt efectiv subventionate de alte afaceri, fara tangenta cu informarea publica, consumand resurse care nu sunt colectate de pe propria ei piata. Ori, aceasta este cel mai vulnerabil punct al presei romanesti.
Plecand de la aceasta caracteristica, nu este de mirare ca media noastra nu este, de pilda, o oglinda a vietii politice autohtone ci, mai mult, este chiar parte componenta a ei. Sa ne aducem aminte, de pilda, de campania electorala a anului 2009, in care, in special televiziunile, au functionat ca propagandisti de partid in detrimentul unor proiecte serioase de dezbatere publica. Ceea ce fac organismele media, televiziunile, in campaniile lectorale, servesc exclusiv interesele candidatilor la guvernare si deloc cetateanului interesat sa inteleaga care sunt lucrurule care il privesc cu adevarat si in mod nemijlocit. Presa serveste politicianul si nu publicul pe care pretinde ca-l serveste.
Aceasta situatie inchide o alta veriga a lantului vicios care defineste existenta si functionalitatea denaturata a intreprinderilor noastre de presa. Asa se face ca astazi cele mai multe organisme media par instrumente puse in slujba unui unic proiect. Ele sunt partizane, supra-motivate, "vaz enorm si simt monstruos". Ard intens, fara nuante, fara iertare. Par a se consuma ca o flacara pe rugul unor dezbateri. Insa aceste dezbateri nu sunt dezbateri de principii, nici macar pe tema doctrinelor politice, ci sunt pornite de la banale conflicte interpartinice. Sau chiar de la mai putin. Sunt infierate nu principii, ci oameni si organizatii.
In timp ce noi traim zile interesante, mai interesante chiar decat am dori, cand lumea este amenintata de o noua inflamare a tensiunilor economice mondiale, televiziunile si presa scrisa varsa "sange" pe teme partinice. Aceasta indarjire de a servi meschine interese partinice este ca atat mai ingrijoratoare cu cat antreneaza in organizatiile media un adevarat cretinism profesional. Idei lansate pe genunchi, sfidand orice logica a analizei sociale, economice sau politice, realizatori lansati pe toboganul unui delir care pierde orice contact cu realitatea, iata imaginea apocaliptica pe care mi-a creat-o in ultimele saptamani media romaneasca.
Lipsa de profesionalism nu se vede insa doar in sfidarea oricarei deontologii a discursului publicistic, ci si in dezinteresul manifestat de conducerile editoariale fata de subiectele care ar merita atentia publicului. Cititorul si telespectatorul ar merita sa fie informat asuprta problemelor economice si politice care framanta lumea contemporana, insa aceasta nu se intampla. Pentru ca presa romaneasca nu vrea sa informeze si sa educe, ci sa-si persuadeze si sa-si manipuleze publicul.
In acest moment, media romaneasca este aproape total compromisa, moral si economic, profesional si deonotologic. In Romania, criza presei este mai acuta decat cea economica si financiara. Inafara de politicieni, care tanjesc doar dupa votul publicului, cine ne mai calauzeste pe drumul arid al crizei?
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<