Pentru asigurarea cadrului dezvoltarii unui mediu de afaceri concurential, transparent si corect, Ministerul Finantelor Publice a incarcat pe portalul data.gov.ro situatiile financiare ale operatorilor economici si entitatilor publice, extrase din documentele depuse de acestia. Seturile de date deschise faciliteaza descarcarea, analiza si reutilizarea informatiilor stocate in bazele publice de date cu documentele depuse de platitorii de taxe si impozite. Datele deschise sunt date primare, structurate, procesabile in mod automat. Acestea sunt accesibile, disponibile si pot fi utilizate in mod liber, reutilizate si redistribuite de catre oricine in orice scop, inclusiv comercial. Seturile de date in format deschis vor fi actualizate de doua ori pe an, respectiv la un interval de 6 luni. Datele vor putea fi descarcate/vizualizate o perioada de 10 ani de la actualizare.
”Prin aceasta masura, asiguram respectarea angajamentelor Romaniei de a aplica principiile transparentei si guvernarii deschise. Astfel, Guvernul Romaniei isi indeplineste obiectivele asumate in cadrul Parteneriatului pentru Guvernare Deschisa”, a precizat Eugen Teodorovici, ministrul finantelor publice.
Parteneriatul pentru Guvernare Deschisa reprezinta initiativa internationala la care Romania a aderat in anul 2011, ale carei obiective s-au reflectat in primele angajamente asumate prin Memorandumul de aprobare a primului Plan national de actiune (iulie 2012 – iunie 2014). Aceste obiective s-au concretizat prin masuri privind deschiderea datelor publice si incurajarea dialogului intre reprezentantii administratiei publice si societatea civila. In data de 3 aprilie 2018, Guvernul Romaniei a fost acceptat pentru al doilea mandat consecutiv in cadrul Comitetului Director al Parteneriatului pentru Guvernare Deschisa.
Seturile de date au fost incarcate pe portalul data.gov.ro in baza prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr.2045/2018 care modifica si completeaza Ordinul ministrului finantelor nr. 1.485/1999 pentru publicarea pe serverul Ministerului Finantelor a informatiilor privind platitorii de impozite si taxe inregistrati (agenti economici si institutii publice).
Datele in format deschis sunt foarte utile pentru cercetarea in domeniul economic, in special evaluarea impactului politicilor economice, care pot contribui substantial la calitatea politicilor publice in domeniul economic si fiscal. Multe schimbari legislative in domeniul economic, fiscal si social, pot avea efecte diferite asupra firmelor in functie de sectorul de activitate al acestora, marimea lor si alte caracteristici. De aceea, pentru estimarea acestor efecte este necesara folosirea datelor la nivel de firma.
Folosirea datelor administrative la nivel de firma pentru evaluarea si fundamentarea initiativelor legislative este o practica adoptata de majoritatea tarilor din UE. Initiative asemanatoare au fost adoptate recent in Croatia, Cehia, Slovacia si Slovenia, in timp ce in Ungaria o astfel de masura a fost adoptata din 2007. Accesul la aceste date a avut ca rezultat cresterea numarului de lucrari stiintifice in domeniul economic care au folosit date administrative la nivel de firma. Evidentele empirice din aceste lucrari au dus la o cunoastere mai aprofundata a costurilor si beneficiilor diverselor politici economice si, astfel, la imbunatatirea calitatii lor.
Esential pentru contabili - Monografii contabile complete
Monografie acordarea de ajutoare membrilor de sindicat
Organizatiile sindicale conduc contabilitatea potrivit Reglementarilor contabile aprobate prin O.M.F.P. nr. 3.103/2017, cu modificarile si completarile ulterioare. Principalele surse de venit ale sindicatelor sunt cotizatiile membrilor, venituri neimpozabile pentru sindicat conform art. 15 din Codul fiscal.Vom stabili in acest articol monografia contabila pentru acordarea de ajutoare membrilor de sindicatReglementari legislative importante privind acordarea de ajutoare membrilor de sindicatArt....
vezi AICI monografia << Monografie Reparatie In Garantie
Din punct de vedere contabil, reparatiile efectuate in perioada de garantie ridica probleme legate de recunoasterea corecta a cheltuielilor, a provizioanelor si a relatiei cu clientii sau furnizorii implicati. In practica, pot aparea mai multe scenarii: reparatia este efectuata de firma vanzatoare pe cheltuiala proprie, de un service autorizat cu decontare ulterioara, sau direct de catre client cu rambursarea costurilor de catre furnizor.In acest articol vom prezenta o monografie contabila...
vezi AICI monografia << Monografie Achizitie Utilaj: Tratament Fiscal Si Studii De Caz
Achizitia unui utilaj reprezinta o investitie importanta pentru orice companie, indiferent de domeniul de activitate. Din punct de vedere contabil, aceasta operatiune trebuie inregistrata corect, respectand reglementarile privind imobilizarile corporale, amortizarea si tratamentul fiscal aferent. In acest articol vom prezenta pas cu pas monografia contabila pentru achizitia unui utilaj, de la momentul cumpararii pana la punerea in functiune, evidentiind conturile utilizate si implicatiile...
vezi AICI monografia << Rentrop & Straton a implinit 30 de ani! Consilier Taxe si Impozite a implinit 30 de ani!
Rentrop & Straton, cea mai cunoscuta companie din Romania din domeniul informatiilor specializate, aniverseaza 30 de existenta.Sunt 30 de ani in care aceasta companie mixta romano-germana a sprijinit in mod profesionist dezvoltarea sanatoasa a mediului antreprenorial, realizand peste 6.100 de produse destinate firmelor romanesti si profesionistilor din domenii vitale ale economiei: fiscalitate, contabilitate, legislatia muncii, resurse umane, protectia datelor etc.6.100 de produse. O...
vezi AICI monografia << Monografie Profit Reinvestit: Studii De Caz Utile
Profitul reinvestit reprezinta acea parte din castigul net al unei firme care nu este distribuita sub forma de dividende, ci este utilizata pentru dezvoltarea activitatii – de exemplu, pentru achizitia de echipamente, utilaje sau alte active necesare. Legislatia fiscala ofera facilitati companiilor care aleg sa isi reinvesteasca profitul, prin scutirea de impozit a acestor sume. Din perspectiva contabila, profitul reinvestit necesita o monografie contabila specifica, astfel incat sa...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Reparatii Auto: Cum Inregistrezi Reparatiile Pentru Dauna Autoturismului
Reparatiile auto sunt situatii frecvente care apar in activitatea unei firme si, pentru a fi tratate corect din punct de vedere financiar, au nevoie de o evidenta clara. Din punct de vedere contabil, aceste operatiuni pot ridica uneori semne de intrebare, de exemplu: cum se inregistreaza corect cheltuielile, ce conturi se utilizeaza si care sunt implicatiile fiscale?In acest articol vom prezenta trei studii de caz utile ce contin monografia contabila pentru reparatii auto. Scopul acestor exemple...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Dezvoltare Imobiliara Si Aspecte Fiscale Importante
Dezvoltatorii imobiliari se confrunta cu un set complex de operatiuni economice care necesita o evidenta contabila atenta si conforma cu reglementarile in vigoare. De la achizitia terenurilor si pana la vanzarea imobilelor finalizate, fiecare etapa implica tranzactii cu impact fiscal si contabil semnificativ.In acest articol prezentam o monografie contabila bine structurata pentru un dezvoltator imobiliar. Aceasta contine inregistrarile corecte in contabilitate si explicatii clare pentru fiecare...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Cod TVA Anulat
Anularea codului de TVA poate avea un impact semnificativ asupra activitatii unei firme, iar pentru a evita erorile si sanctiunile, este esential ca antreprenorii si contabilii sa cunoasca reglementarile legislative aplicabile. In acest articol vom prezenta tratamentul fiscal si contabil pentru codul de TVA anulat si o monografie contabila clara.Tratament fiscal-contabil pentru cod TVA anulatAnularea codului de TVA poate avea loc, conform art. 316 alin. (11) din Codul fiscal, in urmatoarele...
vezi AICI monografia << Monografie Contabila Factura Booking.com: Studii De Caz Utile
Factura emisa de platforma Booking.com ridica adesea semne de intrebare din perspectiva tratarii contabile si fiscale, mai ales in cazul firmelor care inchiriaza spatii prin intermediul acestui serviciu. In acest articol, analizam pas cu pas cum se inregistreaza factura de la Booking.com in contabilitate, ce monografii contabile se aplica si ce obligatii declarative revin firmei beneficiare.Inchirieri prin platforma Booking.com: aspecte important de stiutOrice persoana fizica sau juridica care...
vezi AICI monografia << Taxa de Mediu 2% Monografie Contabila
Taxa de mediu a fost instituita prin Legea nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, modificata si completata prin actele normative ulterioare. Aceasta taxa se aplica unei game variate de activitati si produse, de la autovehicule si anvelope uzate, la ambalaje si echipamente electrice si electronice, avand ca obiectiv principal descurajarea comportamentelor poluante si generarea de resurse financiare destinate proiectelor de protectie a mediului.Din perspectiva contabilitatii, taxa de mediu...
vezi AICI monografia <<