search
conta.ro cauta meniu
search

Unde e diferenta intre o companie cu viitor si una a trecutului

Cine poate semna situatiile financiare: Conditii legale si clarificari


Discutam zilnic despre statul roman si ce face el sau nu face. Dar criza si solutiile ei nu stau acolo. De acolo - de la Stat - nu vin, dar nici nu ar trebui sa vina solutii pentru iesirea din criza. Statul e un facilitator. Rolul lui interventionist e evident exact acolo unde problemele sunt mai mari: Grecia, Spania, Portugalia... Romania este in aceeasi categorie.

O societate orientata catre o economie sanatoasa (si oricat de tare ne-ar durea pe noi criza asta, ea este cu siguranta mai putin tragica in tari sanatoase economic, cum ar fi Olanda, Franta, Germania, Marea Britanie) are, in mod oarecum paradoxal, o economie orientata catre societate, integrata in viata societatii.

Un material publicat de Harvard Business Review, apartinand autoarei Rosabeth Moss Kanter, vorbeste despre profilul companiilor care fac diferenta. Companii de succes, dar nu numai atat. Ce anume fac ele diferit si de ce. Companiile care rezista in mod real in economia zilei de azi, pe piata de azi, se integreaza unei viziuni diferite de cea economica traditionala si pun bazele unei noi teorii economice, care sa le poata descrie. Noi am sarit vreo patruzeci de ani de capitalism in care el, capitalismul a invatat multe despre sine si a trecut prin metamorfoze. Azi, ca sa rezistam in mod real, avem nevoie sa sarim cateva lectii si sa trecem direct la modul de gandire si actiune al viitorului.

In mod traditional (si ganditi-va serios la ce vedeti zilnic in jur) succesul unei companii este perceput a fi la limita conflictului intre capital si munca. Companiile fac bani. Ei bine, companiile despre care vorbeste prestigioasa revista functioneaza in credinta ca mediul de afaceri este o parte intrinseca a societatii, una care, asa ca familia, biserica si guvernarea, sustine existenta societatii de secole. Ele urmaresc profitul material, dar alegerile pe care le fac in directia profitului, sustin in mod real viitorul indivizilor si societatii. Cum?

1. Scopul comun. Cate din companiile pe care le cunoasteti se dezvolta si functioneaza sub viziunea unui scop comun? Mai consistent decat profitul, acesta poarta toti indivizii care fac parte dintr-o companie intr-o directie unitara. Nu ma indoiesc ca majoritatea dintre dumneavoastra ati intalnit deja "valorile companiei". Dar le "vedeti" in ceea ce face compania in fiecare zi? In modul in care isi trateaza angajatii si clientii?

2. Viziunea pe termen lung. A-ti gandi firma ca pe o institutie apartinand societatii creeaza o perspectiva pe termen lung care poate justifica la un moment dat un sacrificiu financiar, daca acesta e cerut ca sa asigure succesul pe termen lung.

3. Emotia. Emotiile nu se lasa acasa indiferent cat ne-am stradui. Companiile viitorului inteleg forta emotiei si in a motiva si angaja indivizii catre un scop comun, si in a-i demoraliza. Principiile lor fac apel la emotie pentru ca oamenii sunt fiinte emotionale, iar loialitatea si performanta lor sunt rezultatele unei stari pozitive.

4. Parteneriatul cu interesele publice. Ii spunem responsabilitate sociala si poate ca uneori o privim cu neincredere si sprancene ridicate. Alt fel de publicitate? Atata vreme cat in acest mod o companie isi depaseste sfera interesului si priveste la ceea ce se intampla in jur si ce poate face pentru a creste calitatea vietii comunitatii in care se dezvolta... oare conteaza? Suntem noi niste filantropi anonimi ca sa judecam?

5. Inovatie. Dincolo de profit, atat pentru fiecare din noi, cat si pentru companii, ar trebui sa se afle dorinta de a face o diferenta. De a pune o amprenta. Asa cum fiecare din noi suntem profesionisti mai presus de schimbul munca-bani. Si companiile sanatoase urmaresc amprenta pe care o pun pe dezvoltarea viitoare a domeniului in care se afla.

6. Auto-organizare. Stii ca ai gasit o asemenea companie atunci cand compania pentru care lucrezi se poarta cu tine asa: are incredere in tine si considera ca se poate baza pe relatia cu tine, si nu pe reguli si structuri. Te trateaza ca pe un profesionist capabil sa-si cunoasca obiectivele si care isi desfasoara activitatea organizandu-se singur si creand idei noi.

Sa lasam statul sa se lamureasca intre politicieni absorbiti de sine cum vine si pleaca criza. Cate din companiile pe care le cunoasteti sunt realmente companii ale viitorului?

Esential pentru contabili - Monografii contabile complete



Noutati contabile 1748638800
Atentie, contabili!

Contabilitatea se schimba!
Completeaza adresa de email la care
vrei sa primesti Raportul Gratuit
TOP 12 Monografii Contabile