Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
mihavesa's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


mihavesa's Content

There have been 1000 items by mihavesa (Search limited from 30-December 07)



Sort by                Order  

#153800 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de mihavesa on 06 December 2007 - 01:55 PM in Arhiva

Vezi postareaOlguta, la Dec 6 2007, 01:47 PM, a spus:

uita-te la litere "z" sa zicem, spunem si mie de ce doi indivizi a caror nume incep cu zab sunt puse in doua sali diferite? mai sunt si cei care au tot primele litere identice....de ex bo....si aceleasi zile
e mai mult decat dubioasa lista.
subscriu, e f dubioasa repartizarea .... eu sunt sambata, mi-as fi dorit sa fiu duminica, chiar daca e inca o zi de stres, dar macar aflam si eu ceva de sambata .....
Stiu colegi care au depus dosar inainte mea cu o zi si sunt duminica si colegi care au depus cu 2 numere inaintea mea si sunt duminica, desi ca si litera alfabetica sunt mai inaintea mea ....
Foarte dubios.

Este cineva in sala AN 034 sambata ? poate ne cuplam cumva la discutii ......



#154042 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de mihavesa on 07 December 2007 - 01:34 AM in Arhiva

Vezi postareaamaliairina, la Dec 7 2007, 12:15 AM, a spus:

deoarece valoarea cu care se vinde masina este de 30000
nu este adevarat, am gasit baza legala. Daca mijlocul auto este considerat nou (pt ca nu reiese f clar ca e nou, ne lipsesc unele date), avem asa : pt LIC de mijloace de transport noi, cf art 127(7) efectuate de pers neimpozabile - devine impozabila pt LIC de auto noi si are drept de rambursare a TVA.
Limite in rambursare TVA - cf art 147.2 alin (1), pct c : limita minima dintre tva care s-ar fi aplicat la livrare (in cazul nostru, 5700) si tva achitat la achizitie (in cazul nostru 7600). Limita minima e 5700, deci atat i se ramburseaza.



#153736 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de mihavesa on 06 December 2007 - 01:01 PM in Arhiva

Vezi postareavalypoppey, la Dec 6 2007, 12:44 PM, a spus:

http://www.mefromania.ro/wps/portal
ia vedeti daca gasiti subiectele date in iunie si martie
The page cannot be displayed

Vezi postareabibilica, la Dec 6 2007, 12:51 PM, a spus:

pe mfinante/ legislatie/ consultanta fiscala gasiti intrebarile pentru sesiunea martie si iunie
poate sunt io chioara, dar in formatul actual al www.mefromania.ro, le sectiunea legislatie, NU mai exista sectiunea de consultanta fiscala .... o vede cineva ?????? :smile:



#153397 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de mihavesa on 05 December 2007 - 12:10 PM in Arhiva

sau aceasta problema :
Compania Mascara Co inreg in scop de tva in M.Britanie efectueaza uramatoarele vanzari catre Romania :

1. de 25000 euro catre sc cosmetics srl, inreg in scop de tva cu transport asigurat de furnizor. -
2. de 15000 euro catre o intrepr mica, la fel transportul asig de furnizor
3. de 5000 euro catre p pers fizica, transp efect de furniz
4. de 15000 euro catre o pers fizica, transp asigurat de client.

Eu am zis asa :

1. client inreg in scop de tva in romania, deci se impoziteaza in romania, de catre sc cosmetics, prin taxare inversa. pt mascara co este o operatiune scutita cu drept de deducere
2. intrepr mica care face ahizitie peste plafonul de 10.000 euro, deci trebuie sa se inreg ca tva si va plati tva in romania.
3. pers fizica, valoare sub plafon (35000) deci se impoziteaza in Marea Britanie, plata tva catre stat.
4. pers fizica, transp asigurat de client si NU de furnizor. Dar este peste plafon de 10000 euro si atunci se impoziteaza in Romania si Mascara Co trebuie sa se inreg in romania si sa plateasca tva in romania



#153387 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de mihavesa on 05 December 2007 - 11:49 AM in Arhiva

mai rezolva cineva pe aici probleme ? am gasit una interesanta, o propun dezbaterii :

SC COSMETICS SRL inreg in scop de tva in romania efectueaza vanzari de cosmetice (transportul este asigurat de catre sc coemtics).
In luna mai face urmatoarele vanzari :
1 de 25000 euro catre o intreprindere mica din polonia
2 de 5000 euro catre o intrepr mica din franta
3 de 40000 euro catre o pers fizica din ungaria
4 de 3000 euro catre o pers fizica din polonia

Avem date urmatoarele plafoane : Polonia Franta Ungaria
AIC (achiz intracomunitare) 15000 10000 10000
VD (vanz la distanta) 35000 100000 35000

Unde se impoziteaza ?

eu am raspuns asa :
1. intrepr mica din polonia trebuie sa se inreg in scop de tva acolo pt ca 25000>15000, deci va plati clientul tva catre statul polonez
2. intrepr mica nu trebuie sa se inreg pt ca 5000<10000, dar vanzatorul din romania realizeaza o VD sub plafonul de 100000, deci cosmetics srl va plati tva in romania catre statul roman
3. este pers fizica, 40000>35000, deci sc cosmetics se inreg in ungaria si plateste tva catre st ungar
4. este pers fizica, 3000<35000, deci sc cosmetics va plati tva in romania, catre statul roman.



#154347 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de mihavesa on 07 December 2007 - 11:00 PM in Arhiva

Vezi postarealianab, la Dec 7 2007, 10:51 PM, a spus:

Raspunsul tau este corect:Nu are obligatia de a colecta TVA si nici de a ajusta taxa dedusa initial, deoarece casarea nu poate fi asimilata cu o livrare
intrebarea asta a cam ramas in coada de peste ... pe aici pe forum .... tocmai, scria pe undeva ca livrare = casare, in acest caz, deoarece reprezinta tot o iesire din patrimoniul unitatii ..... Nu mai stiu baza legala acum ....

art 149, (4) Ajustarea taxei deductibile prevăzute la alin. (1) lit. d) se efectuează:
e) în cazurile prevăzute la art. 138.
(5) Ajustarea taxei deductibile se efectuează astfel:
d) pentru cazurile prevăzute la alin. (4) lit. e), ajustarea se efectuează atunci când apar situațiile enumerate la art. 138, conform procedurii prevăzute în norme.

art 138= livrare

si norme art 149 : (9). Casarea unui bun de capital înainte de expirarea duratei normale de funcționare a acestuia nu este considerată livrare către sine, dar se aplică prevederile referitoare la ajustare, întrucât bunul își încetează existența în întreprindere. Aceleași prevederi se aplică și în cazul casării unui bun de capital după expirarea duratei normale de funcționare, dar în cursul perioadei de ajustare.



#154365 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de mihavesa on 08 December 2007 - 12:29 AM in Arhiva

si eu am vazut ca grilele corespund in mare .... am identificat un numar de 40 -50 grile in plus in iunie fata de martie sau invers .... ca nu mai stiu care sunt iunie si care martie ..........



#154589 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de mihavesa on 08 December 2007 - 05:41 PM in Arhiva

pt cei care vor sa stie, raspunsul la grilele cum se det pretul de piata prin metoda cost plus si metoda comp preturilor, raspunsul e aici :

(2) În cadrul unei tranzacții între persoane afiliate, autoritățile fiscale pot ajusta suma venitului sau a cheltuielii oricăreia dintre persoane, după cum este necesar, pentru a reflecta prețul de piață al bunurilor sau serviciilor furnizate în cadrul tranzacției. La stabilirea prețului de piață al tranzacțiilor între persoane afiliate se folosește cea mai adecvată dintre următoarele metode:
a) metoda comparării prețurilor, prin care prețul de piață se stabilește pe baza prețurilor plătite altor persoane care vând bunuri sau servicii comparabile către persoane independente;
b) metoda cost-plus, prin care prețul de piață se stabilește pe baza costurilor bunului sau serviciului asigurat prin tranzacție, majorat cu marja de profit corespunzătoare;
c) metoda prețului de revânzare, prin care prețul de piață se stabilește pe baza prețului de revânzare al bunului sau serviciului vândut unei persoane independente, diminuat cu cheltuiala cu vânzarea, alte cheltuieli ale contribuabilului și o marjă de profit;

art 11 codul fiscal



#154579 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de mihavesa on 08 December 2007 - 05:33 PM in Arhiva

Vezi postareaExaminator, la Dec 8 2007, 05:31 PM, a spus:

Eu m-am aliat... sper sa nu fiu singurul.
Trebuie sa invatam sa nu mai acceptam anormalitatile si sa ne consolam cu ele. Ce-i prostia asta, examen din asta la misto, doar pentru ai lor?
Cum este posibil sa ia 7 din 2000? Care sint aia 7, cred ca nici aia nu exista....
[/color]
nu se va rezolva nimic .... nici cu examenul ceccar nu s-a reusit nimic ... la fel de multi nemultumiti au fost



#154570 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de mihavesa on 08 December 2007 - 05:28 PM in Arhiva

Vezi postareaochiad, la Dec 8 2007, 05:26 PM, a spus:

Vezi postareaAndra71, la Dec 8 2007, 05:22 PM, a spus:

sit fin se pastreaza 10 ani. atentie!!! numai statele de salarii se mai pastreaza 50 de ani
dar am citit in legea contabilitatii actualizata (republicata) la art 34 alin 3
(3) Situatiile financiare anuale se pastreaza timp de 50 de ani.
ce dumnezeu nu mai inteleg nimic, nu am legea buna?
nu te lua dupa tot ce circula pe aici .......... ai legea actualizata, uita-te in ea .... pe mine zvonurile astea neoficiale ma omoara mai mult decat orice ..........



#154458 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de mihavesa on 08 December 2007 - 03:29 PM in Arhiva

si eu am picat cu 67.5 puncte. Varianta C am avut, grile grele.

Grila cu grupul fiscal unic mi-a pus capac.

dar nu imi pare rau ca am participat



#153349 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de mihavesa on 05 December 2007 - 10:01 AM in Arhiva

Vezi postareamariamarin, la Dec 5 2007, 12:43 AM, a spus:

Ordinul 1857/2007 nu este cuprins in bibliografie. Poate gresesc, dar eu am inteles ca intrebarile vor fi numai din aceasta blibliografie.
asa este, nu este trecut in bibliografie .... eu doar am indicat posibila sursa ... oricum, nici oug 106/2007 nu este in bibliografie .....



#153304 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de mihavesa on 05 December 2007 - 12:10 AM in Arhiva

iar pt declaratia VIES 390 gaseti in OMF 537/2007, probabil
aici http://www.fileshare.ro/453640332.605



#152671 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de mihavesa on 03 December 2007 - 01:13 PM in Arhiva

Vezi postareaRonaldo, la Dec 3 2007, 01:10 PM, a spus:

sper ca cele din iunie sa aiba intr-adevar importanta scontata si sa se dea multe intrebari din ele... :biggrin:
ca altfel innebunim de tot, eu una nu mai pot sa inteleg codul vamal ....
Pt cei doritori, postez acum linkurile catre suportul de curs la TVA

http://www.fileshare.ro/452604758.445
http://www.fileshare.ro/452607767.12



#152718 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de mihavesa on 03 December 2007 - 03:00 PM in Arhiva

Vezi postareaochiad, la Dec 3 2007, 01:35 PM, a spus:

grupa unu cum ati raspuns la intrebarea 27
. O primărie din România, neînregistrată în scopuri de TVA conform art. 153 sau 1531 din Codul fiscal, achiziționează mobilier de birou de la o persoană impozabilă stabilită și înregistrată în scopuri de TVA în Polonia, în valoare de 15000 Euro. Mobilierul este transportat de furnizor din Polonia în România. Primăria datorează TVA în România pentru achiziția efectuată ?
a) da, pentru că depășește plafonul de achiziții intracomunitare de 10000 Euro ;
b) nu, pentru ca achizițiile de bunuri nu sunt operațiuni cuprinse în sfera de aplicare a taxei pe valoarea adăugată;
c) nu pentru că achiziția intracomunitară este efectuată în vederea desfășurării de activități administrative;
d) nu, pentru că instituțiile publice nu sunt persoane impozabile din punct de vedere al TVA;
e) nu, pentru că se datorează TVA în statul furnizorului;
f) nu, pentru că instituțiile publice sunt scutite de plata TVA.

Art. 126 - 4) Prin derogare de la prevederile alin. (3) lit. a), nu sunt considerate operatiuni impozabile in Romania achizitiile intracomunitare de bunuri care indeplinesc urmatoarele conditii:
a) sunt efectuate de o persoana impozabila care efectueaza numai livrari de bunuri sau prestari de servicii pentru care taxa nu este deductibila sau de o persoana juridica neimpozabila;
b) valoarea totala a acestor achizitii intracomunitare nu depaseste pe parcursul anului calendaristic curent sau nu a depasit pe parcursul anului calendaristic anterior plafonul de 10.000 euro, al carui echivalent in lei este stabilit prin norme.
(5) Plafonul pentru achizitii intracomunitare prevazut la alin. (4) lit. b) este constituit din valoarea totala, exclusiv taxa pe valoarea adaugata, datorata sau achitata in statul membru din care se expediaza sau se transporta bunurile, a achizitiilor intracomunitare de bunuri, altele decat mijloace de transport noi sau bunuri supuse accizelor.
a sau e?

lyv ce ai gasit?
conform art 153.1 pt achizitiile intracomunitare cu valori mai mari de 10.000 euro, primaria este obligata sa se inregistreze in scop de tva si operatiunile devin impozabile in romania ....
Deci, raspuns corect a).



#152493 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de mihavesa on 02 December 2007 - 10:51 AM in Arhiva

Vezi postareaAdiM, la Dec 2 2007, 10:41 AM, a spus:

Cum poate fi acest examen atat de ciudat incat sa fie sigurul examen pe care l-am dat in viata mea (si am dat ceva examene) la care astazi sa nu stiu in ce zi, la ce ora si unde voi da examenul ?!??!??
Pentru mine de exemplu care trebuie sa ma duc in Bucuresti din Timisoara chestia este un oarecum un cosmar organizatoric, adica cand sa plec, unde si cat stau, cand vin inapoi ??
Oare onor Camera nu are prin conducerea ei nici un pic de bun simt?
no comment, intra-devar ... si mai spunea cineva pe aici pe forum ca sunt mai organizati decat ceccar-ul si ca examenul din sesiunile precedente a fost organizat f bine .... As contrazice astfel de informatii .... de-abia de 2 zile stim ca suntem inscrisi .... pana acum nici asta nu stiam ..... :smile:



#152491 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de mihavesa on 02 December 2007 - 10:23 AM in Arhiva

astazi am primit un suport de curs de la cursul de expert fiscal organizat de Institutul Irecsson. Cum bibliografia este in linii mari aceiasi, m-am gandit sa atasez si aici suportul de curs, ne poate ajuta sa sintetizam materia din codul fiscal.
Daca are cineva o astfel de sinteza pt codul vamal si regulamentul vamal, il rog sa o ataseze

nu reusesc sa atasez, are o dimensiune prea mare. Daca stie cineva cum sa procedez .... sa ma anunte.



#152489 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de mihavesa on 02 December 2007 - 09:56 AM in Arhiva

Vezi postareaochiad, la Dec 1 2007, 10:54 PM, a spus:

raspunsul corect la aceasta intrebare este a?
O persoană impozabilă stabilită în România și înregistrată în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal, achiziționează de la o persoană neimpozabilă din Slovenia un mijloc de transport care nu este considerat nou din punct de vedere al TVA. Această operațiune, din punct de vedere al TVA:
a) este neimpozabilă în România, întrucât furnizorul mijlocului de transport nu este persoană impozabilă;
b) este taxabilă în România, întrucât achiziția intracomunitară de mijloace de transport este în orice situație impozabilă;
c) este taxabilă în România, statul membru care a atribuit codul de înregistrare al beneficiarului;
d) este taxabilă în Slovenia, statul membru în care a început transportul bunului;
e) este taxabilă în Slovenia, iar persoana obligată la plata taxei este beneficiarul bunurilor pentru că furnizorul nu este persoană impozabilă;
f) trebuie înscrisă în declarația recapitulativă privind achizițiile intracomunitare de către persoana impozabilă, înregistrată în scopuri de TVA conform art. 153 din Codul fiscal.
la aceasta grila sunt de acord cu raspunsul corect a), cu urmatoarele argumente :
1. nu este mijloc de transport nou, deci nu este impozabil in Romania. Art 126, alin (3), b, specifica faptul ca o achizitie intracomunitara de mijloace de transport noi este intotdeauna impozabila in Romania, indiferent de persoana.
2. furnizorul din slovenia este neinregistrat, deci chiar daca cumparatorul ii furnizeaza codul sau de tva .... nu il ajuta la nimic.



#152722 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de mihavesa on 03 December 2007 - 03:14 PM in Arhiva

Vezi postareamirela 13, la Dec 3 2007, 02:58 PM, a spus:

198. O persoană impozabilă stabilită în România și înregistrată în scopuri de taxă pe valoarea adăugată conform art. 153 din Codul fiscal, realizează lucrări de reparații pentru un bun expediat dintr-un stat terț în România, plasate in regim vamal de perfectionare activa. După reparare bunurile sunt reexportate în afara Comunității. Din punct de vedere al TVA, prestarea de servicii constând în repararea bunurilor, este:
a) scutită cu drept de deducere, bunurile fiind plasate în regim de perfecționare activă;
b) taxabilă cu cota standard de 19%;
c) scutită fara drept de deducere in Romania;
d) scutită cu drept de deducere pentru că beneficiarul este stabilit în afara Comunității;
e) neimpozabilă în România;
f) nu se cuprinde in sfera de aplicare a TVA.

ce ziceti, a sau d?
raspuns corect a) - cf art 143, alin (1) pct. e.



#152890 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de mihavesa on 03 December 2007 - 11:26 PM in Arhiva

Vezi postareamarinic, la Dec 3 2007, 11:13 PM, a spus:

gata si astea, mai vedem maine cum mai stam.
la intrebarea
253. Pentru un antrepozit fiscal din Romania autorizat pentru productia de bauturi spirtoase, exigibilitatea accizei ia nastere:
a. la data livrării băuturilor spirtoase către un operator economic comerciant din România;
b. la data livrării băuturilor spirtoase către un antrepozit fiscal de depozitare;
c. la data livrării băuturilor spirtoase către un operator înregistrat de produse accizabile dintr-un alt stat membru;
d. la data primirii documentului administrativ de însoțire certificat;
e. la data livrării băuturilor spirtoase către un comerciant dintr-o țară terță;
f. la data recepției băuturilor spirtoase de către antrepozitul fiscal de depozitare de băuturi spirtoase.

in documentul trimis raspunsul este:la data livrarii bauturilor spirtoase catre un operator economic comerciant din RO -a
dar ce ziceti de d) cf art 189.1 : - Dacă o persoană care a expediat un produs accizabil în regim suspensiv nu primește documentul administrativ de însoțire certificat, în termen de 45 de zile de la data expedierii produsului, are datoria de a înștiința în următoarele 5 zile autoritatea fiscală competentă cu privire la acest fapt și de a plăti accizele pentru produsul respectiv, în termen de 7 zile de la data expirării termenului de primire a acelui document.

deci, raspunsul corect este d) - parerea mea.



#153099 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de mihavesa on 04 December 2007 - 04:06 PM in Arhiva

Vezi postareamalabs, la Dec 4 2007, 03:48 PM, a spus:

Citat din CF valabil 2008 art. 74
(4) In cazul contribuabililor care realizeaza venituri banesti din agricultura, potrivit prevederilor art. 71 lit. d), prin valorificarea produselor vandute catre unitati specializate pentru colectare, unitati de procesare industriala sau catre alte unitati pentru utilizare ca atare, impozitul se calculeaza prin retinere la sursa prin aplicarea cotei de 2% asupra valorii produselor livrate, incepand cu data de 1 ianuarie 2009, impozitul fiind final.@

Asta nu inseamna ca e 0 impozitul?
eu nici macar nu gasisem grila cu raspunsul d) - nu este impozabil, ci cu raspunsul e) - prin norme de venit .... acum am inteles, multumesc mult.

Propun sa scriem sintetic modificarile aduse din 2008, eu am cateva modificari, cine mai are sa mai adauge, dar, zic eu, sa fie cat mai sintetizate si usor de asimilat .... le postez pt cei care nu le au, nu pt ca as vrea un dar .... iar cei care le au, va rog sa le actualizeze ....

Modificari CF 2008 :


1. La articolul 153, alineatul (4) se modifică și va avea următorul cuprins:
"(4) O persoană impozabilă care nu este stabilită, conform art. 1251 alin. (2) lit. b), și nici înregistrată în scopuri de TVA în România va solicita înregistrarea în scopuri de TVA la organele fiscale competente pentru operațiuni realizate pe teritoriul României care dau drept de deducere a taxei, înainte de efectuarea respectivelor operațiuni, cu excepția situațiilor în care persoana obligată la plata taxei este beneficiarul, conform art. 150 alin. (1) lit. b)-g). Nu sunt obligate să se înregistreze în România conform acestui articol persoanele stabilite în afara Comunității care efectuează servicii electronice către persoane neimpozabile din România și care sunt înregistrate într-un alt stat membru, conform regimului special pentru servicii electronice, pentru toate serviciile electronice prestate în Comunitate."

2. Venitul impozabil lunar din pensii se stabilește prin deducerea din venitul din pensie a unei sume neimpozabile lunare de 1.000 lei și a contribuțiilor obligatorii calculate, reținute și suportate de persoana fizică.

3. Nu sunt impozabile veniturile obținute din premii și din jocuri de noroc, în bani și/sau în natură, sub valoarea sumei neimpozabile stabilită în sumă de 600 lei, realizate de contribuabil:
a) pentru fiecare premiu;
b) pentru câștigurile din jocuri de noroc, de la același organizator sau plătitor într-o singură zi.

4. Începând cu anul 2010, contribuabilii platitori de impozit pe profit urmează să aplice sistemul plăților anticipate prevăzut.

5. Pentru achizițiile intracomunitare de bunuri baza de impozitare se stabilește pe baza acelorași elemente utilizate conform art. 137 pentru determinarea bazei de impozitare în cazul livrării acelorași bunuri în interiorul țării.

6. Bunurile și serviciile pentru livrarea sau prestarea cărora se aplică măsurile de simplificare sunt:
a) deșeurile și materiile prime secundare, rezultate din valorificarea acestora, astfel cum sunt definite de Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 16/2001 privind gestionarea deșeurilor industriale reciclabile, republicată, cu modificările ulterioare;
b) bunurile și/sau serviciile livrate ori prestate de sau către persoanele pentru care s-a deschis procedura de insolvență, cu excepția bunurilor livrate în cadrul comerțului cu amănuntul;
c) materialul lemnos, conform prevederilor din norme.

7. Bunurile pierdute sau furate, dovedite legal, nu se asimileaza unei livrari de bunuri (se elimina obligativitatea colectarii TVA pentru pierderi și furturi).

8. Se elimina posibilitatea ajustarii anuale a TVA deduse inițial pe perioada de ajustare in cazul utilizarii parțiale a bunului imobil pentru operațiuni scutite fara drept de deducere. La orice schimbare de destinație, in perioada de ajustare, se va realiza integral ajustarea, fie in favoarea bugetului, fie in favoarea persoanei impozabile.

9. Se modifica prevederile referitoare la calculul valorii in lei a accizelor, a taxei speciale pentru autoturisme / autovehicule și a impozitului la țițeiul din producția interna, datorata bugetului de stat, stabilite in echivalent euro pe unitatea de masura. In conformitate cu prevederile acestui act normativ, transformarea sumelor in lei se va efectua utilizand cursul de schimb valutar stabilit in prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (in timp ce prevederile anterioare se refereau la cursul de schimb valutar comunicat de BNR pentru prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent).

10. Se elimina posibilitatea acordarii de scutiri sau reduceri de la plata impozitului pe cladiri și teren pentru investiții mai mari de 500.000 euro. In schimb, se introduce o noua prevedere, conform careia se pot acorda scutiri de la plata impozitului pe cladiri și teren, in condițiile elaborarii unor scheme de ajutor de stat avand ca obiectiv dezvoltarea regionala, și cu respectarea prevederilor legale privind ajutorul de stat.

11. Se introduc noi dispoziții privind facturarea și posibilitatea emiterii de facturi simplificate.

12. Bunurile pierdute sau furate, dovedite legal, nu se asimileaza unei livrari de bunuri (se elimina obligativitatea colectarii TVA pentru pierderi și furturi).

13. Nodificarea prevederilor referitoare la calculul valorii in lei a accizelor, a taxei speciale pentru autoturisme / autovehicule și a impozitului la țițeiul din producția interna, datorata bugetului de stat, stabilite in echivalent euro pe unitatea de masura. In conformitate cu prevederile acestui act normativ, transformarea sumelor in lei se va efectua utilizand cursul de schimb valutar stabilit in prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene (in timp ce prevederile anterioare se refereau la cursul de schimb valutar comunicat de BNR pentru prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent).

14. La „Taxe locale”, se modifica prevederile referitoare la posibilitatea acordarii de scutiri și facilitați acordate de catre consiliile locale. Aceste modificari se aduc in vederea respectarii legislației comunitare in domeniul ajutorului de stat.

15. Se elimina posibilitatea acordarii de scutiri sau reduceri de la plata impozitului pe cladiri și teren pentru investiții mai mari de 500.000 euro. In schimb, se introduce o noua prevedere, conform careia se pot acorda scutiri de la plata impozitului pe cladiri și teren, in condițiile elaborarii unor scheme de ajutor de stat avand ca obiectiv dezvoltarea regionala, și cu respectarea prevederilor legale privind ajutorul de stat,



#153082 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de mihavesa on 04 December 2007 - 03:41 PM in Arhiva

Vezi postareacontasoft, la Dec 4 2007, 03:33 PM, a spus:

Vezi postareamihavesa, la Dec 4 2007, 05:23 PM, a spus:

87. Cum se impozitează, incepând cu 1 ianuarie 2008, veniturile bănești din agricultură obtinute prin valorificarea produselor vândute către unitati specializate pentru colectare, unitați de procesare industriala sau catre alte unitați pentru utilizare ca atare
a) prin aplicarea cotei de 2% asupra valorii produselor livrate, impozitul fiind final;
b) prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului net;
c) prin aplicarea cotei de 1% asupra venitului brut;
d) nu este venit impozabil;
e) se impoziteaza pe norme de venit;
f) prin aplicarea cotei de 10%, impozitul fiind final

este a, nu e) cum am mai gasit.
vreau sa-ti multumesc ca ne atragi atentia aspupra unor intrebari cu raspunsuri gresite(presupun ca te astepti la un dar ...)

art 74.CF s-a modificat prin OUG 106/2007. nu doresc sa intram in polemica dar data fiind o intrebare care se refera in mod expres la anul 2008 cred ca se cere a se respecta CF valabil 2008.
nu ma astept la nici un dar .... imi pare foarte rau..... aste se intelege ? am supus dezbaterii niste grile .... multumesc de raspuns, nu cred ca era cazul sa fii sarcastic .... probabil ca tu le stii pe toate ....



#153073 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de mihavesa on 04 December 2007 - 03:23 PM in Arhiva

Cica si urmatoarea grila are raspunsul gresit pe aici :

87. Cum se impozitează, incepând cu 1 ianuarie 2008, veniturile bănești din agricultură obtinute prin valorificarea produselor vândute către unitati specializate pentru colectare, unitați de procesare industriala sau catre alte unitați pentru utilizare ca atare
a) prin aplicarea cotei de 2% asupra valorii produselor livrate, impozitul fiind final;
b) prin aplicarea cotei de 16% asupra venitului net;
c) prin aplicarea cotei de 1% asupra venitului brut;
d) nu este venit impozabil;
e) se impoziteaza pe norme de venit;
f) prin aplicarea cotei de 10%, impozitul fiind final

este a, nu e) cum am mai gasit.

(4) În cazul contribuabililor care realizează venituri bănești din agricultură, potrivit prevederilor art. 71 lit. d), prin valorificarea produselor vândute către unități specializate pentru colectare, unități de procesare industrială sau către alte unități pentru utilizare ca atare, impozitul se calculează prin reținere la sursă prin aplicarea cotei de 2% asupra valorii produselor livrate, începând cu data de 1 ianuarie 2008, impozitul fiind final

si aceasta are raspunsul gresit, cel putin asa il am eu


130.Un operator înregistrat de produse accizabile din România primește pentru comercializare de la un antrepozit fiscal din Germania o cantitate de 240 de bax-uri țigarete. Care este termenul de plată al accizelor:
a. ziua lucrătoare imediat următoare celei în care a avut loc recepția;
b. data întocmirii facturii;
c. până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care a avut loc recepționarea țigaretelor;
d. la data expedierii produselor de către antrepozitul fiscal din Germania;
e. până la data de 25 inclusiv a lunii următoare celei în care a avut loc întocmirea facturii de către antrepozitul fiscal furnizor;
f. ziua recepției țigaretelor.


corect este a.

(2) Prin excepție de la prevederile alin. (1), termenul de plată a accizelor este:
a) în cazul operatorilor înregistrați - ziua lucrătoare imediat următoare celei în care au fost recepționate produsele accizabile



#152898 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de mihavesa on 03 December 2007 - 11:54 PM in Arhiva

Vezi postareaochiad, la Dec 3 2007, 11:42 PM, a spus:

dar e)?
e) ar fi daca s-ar specifica clar ca tara terta este din UE - vezi art 166 (3) - nu se considera eliberare spre consum miscarea produselor accizabile din antrepozitul fiscal catre : b) un comerciant inreg in alt stat membru si c) un comerciant neinreg in alt stat membru.
Adevarul este, daca stau sa ma gandesc bine : pana se primeste DAI-ul certificat acciza este doar suspendata, antrepozitul este exonerat de plata accizei, dar acest lucru nu inseamna ca acciza nu este exigibila ... ea este exigibila, dar este suspendata ....
mda ... si eu am obosit ....



#152487 Grup lucru examen consultant decembrie 2007

Postat de mihavesa on 02 December 2007 - 09:37 AM in Arhiva

Vezi postareaochiad, la Dec 2 2007, 12:16 AM, a spus:

cine ma indruma unde sa citesc pentru a raspunde corect la aceasta intrebare

O persoană impozabilă stabilită în România ia ființă la data de 1 iulie a anului 2007. La înființare declară că va realiza o cifră de afaceri anuală inferioară echivalentului în lei a plafonului de 35.000 Euro și solicită aplicarea regimului special de scutire pentru întreprinderile mici. La data de 25 septembrie 2007 cifra de afaceri obținută de această persoană atinge echivalentul în lei a 17.500 Euro. Ce obligații din punct de vedere al taxei pe valoarea adăugată îi revin persoanei impozabile respective?
a) trebuie să solicite înregistrarea în scopuri de taxă pe valoarea adăugată în termen de 10 zile de la data de 1 a lunii octombrie 2007;b) nu are nici o obligație, deoarece nu a depășit plafonul de 35.000 Euro;
c) trebuie să solicite înregistrarea în scopuri de taxă pe valoarea adăugată până la finele lunii septembrie a anului 2007;
d) trebuie să solicite înregistrarea în scopuri de taxă pe valoarea adăugată, în termen de 10 zile, calculate incepând cu 26 septembrie 2007;
e) trebuie să solicite înregistrarea în scopuri de taxă pe valoarea adăugată pâna pe 25 a lunii ianuarie 2008;
f) trebuie să solicite înregistrarea în scopuri de taxă pe valoarea adăugată până la finele lunii octombrie a anului 2007
marturisesc ca si eu am gresit initial la aceasta grila din .... neglijenta :smile:

Pt a raspunde corect, citeste art 152, alin(5) si alin (6) - regimul special de scutire pt intreprinderile mici :
(5) În sensul alin. (4), pentru persoana impozabilă care începe o activitate economică în decursul unui an calendaristic, plafonul de scutire prevăzut la alin. (1) se determină proporțional cu perioada rămasă de la înființare și până la sfârșitul anului, fracțiunea de lună considerându-se o lună calendaristică întreagă.
(6) Persoana impozabilă care aplică regimul special de scutire și a cărei cifră de afaceri, prevăzută la alin. (2), este mai mare sau egală cu plafonul de scutire în decursul unui an calendaristic, trebuie să solicite înregistrarea în scopuri de TVA, conform art. 153, în termen de 10 zile de la data atingerii sau depășirii plafonului. Data atingerii sau depășirii plafonului se consideră a fi prima zi a lunii calendaristice următoare celei în care plafonul a fost atins sau depășit. Regimul special de scutire se aplică până la data înregistrării în scopuri de TVA, conform art. 153.




Cometa SQL