Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Grup lucru examen consultant decembrie 2007 - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 41

Salt la continut


Grup lucru examen consultant decembrie 2007


1724 replies to this topic

#801 ghola

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:

Postat 05 December 2007 - 11:36 AM

Vezi postareadana22, la Dec 5 2007, 01:23 PM, a spus:

poate cineva posta pe forum un rezumat cu modificarile aduse codului fiscal prin 106 deoarece e foarte greu de urmarit comparativ acest lucru?
multumesc anticipat.
M.O. 730/18.10. - Ordonanta de urgenta nr. 106/2007 din 04/10/2007 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal

Modificarile si completarile aduse prin prezenta Ordonanta de urgenta, sunt aplicabile incepand cu 1 ianuarie 2007, si constau in:

Modificari privind impozitul pe profit:

Este redefinita valoarea fiscala a mijloacelor fixe amortizabile si a terenurilor, ca fiind costul de achizitie, de productie sau valoarea de piata a mijloacelor fixe dobandite cu titlu gratuit ori constituite ca aport, la data intrarii in patrimoniul contribuabilului, utilizata pentru calculul amortizarii fiscale, dupa caz. in valoarea fiscala se includ si reevaluarile contabile efectuate potrivit legii. in cazul in care se efectueaza reevaluari ale mijloacelor fixe amortizabile care determina o descrestere a valorii acestora sub costul de achizitie, de productie sau al valorii de piata a mijloacelor fixe dobandite cu titlu gratuit ori constituite ca aport, dupa caz, valoarea fiscala ramasa neamortizata a mijloacelor fixe amortizabile se recalculeaza pana la nivelul celei stabilite pe baza costului de achizitie, de productie sau a valorii de piata a mijloacelor fixe dobandite cu titlu gratuit ori constituite ca aport, dupa caz. in situatia reevaluarii terenurilor care determina o descrestere a valorii acestora sub costul de achizitie sau sub valoarea de piata a celor dobandite cu titlu gratuit ori constituite ca aport, dupa caz, valoarea fiscala este costul de achizitie sau valoarea de piata a celor dobandite cu titlu gratuit ori constituite ca aport, dupa caz.

Organizatiile nonprofit, organizatiile sindicale si organizatiile patronale sunt scutite de la plata impozitului pe profit pentru urmatoarele tipuri de venituri, nou introduse:

- sumele primite ca urmare a nerespectarii conditiilor cu care s-a facut donatia/sponsorizarea, potrivit legii, sub rezerva ca sumele respective sa fie utilizate de catre organizatiile nonprofit, in anul curent sau in anii urmatori, pentru realizarea scopului si obiectivelor acestora, potrivit actului constitutiv sau statutului, dupa caz;

- veniturile realizate din despagubiri de la societatile de asigurare pentru pagubele produse la activele corporale proprii, altele decat cele care sunt utilizate in activitatea economica;

- sumele primite din impozitul pe venit datorat de persoanele fizice, potrivit titlului III.

Sunt considerate cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri cheltuielile de transport si de cazare in tara si in strainatate, efectuate pentru salariati si administratori, precum si pentru alte persoane fizice asimilate acestora, stabilite prin norme.

Nu sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, cheltuielile reprezentand valoarea deprecierilor mijloacelor fixe, in cazul in care, ca urmare a efectuarii unei reevaluari, se inregistreaza o descrestere a valorii acestora.

Privind plata impozitului pe profit, aplicarea sistemului platilor anticipate pentru toti contribuabilii (altii decat societatile bancare), prevazuta initial pentru inceputul lui 2008 este amanata pentru inceputul lui 2010. Contribuabilii nou-infiintati, infiintati in cursul anului precedent sau care la sfarsitul anului fiscal precedent inregistreaza pierdere fiscala, precum si cei care in anul precedent au fost platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor efectueaza plati anticipate in contul impozitului pe profit la nivelul sumei rezultate din aplicarea cotei de impozit asupra profitului contabil al perioadei pentru care se efectueaza plata anticipata.

Este abrogata obligatia privind depunerea odata cu declaratia anuala de impozit pe profit, a declaratiei privind platile si angajamentele de plata catre persoanele nerezidente.




Modificari privind impozitul pe venit:

Se abroga prevederea potrivit careia, nu constituia venit impozabil, venitul obtinut de titularul brevetului prin cesionarea acestuia.

Suma lunara neimpozabila, care se deduce la determinarea venitului impozabil lunar din pensii, se majoreaza de la 900 lei la 1.000 lei

Se amamna aplicarea de la 1 ianuarie 2008 la 1 ianuarie 2009, a impozitului cu retinere la sursa, in cota de 2%, aplicat in cazul contribuabililor care realizeaza venituri banesti din agricultura, prin valorificarea produselor vandute catre unitati specializate pentru colectare, unitati de procesare industriala sau catre alte unitati pentru utilizare ca atare.

Se precizeaza ca in categoria veniturilor din premii se includ si cele din promovarea produselor/serviciilor ca urmare a practicilor comerciale, potrivit legii.

Regulile privind asocierile fara personalitate juridica nu sunt aplicabile fondurilor de pensii administrat privat si fondurilor de pensii facultative constituite conform prevederilor legislatiei specifice in materi.

Pe langa veniturile unei persoane fizice nerezidente obtinute din inchirierea sau alta forma de cedare a dreptului de folosinta a unei proprietati imobiliare situate in Romania sau din transferul titlurilor de participare detinute intr-o persoana juridica romana, se imoziteaza potrivit prevederilor titlului III "Impozitul pe venit" si nu potrivit prevederilor Titlului V "Impozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti", veniturile unei persoane fizice nerezidente obtinute din transferul proprietatilor imobiliare situate in Romania, si din transferul titlurilor de valoare, altele decat titlurile de participare




Modificari privind taxa pe valoarea adaugata:

Sunt excluse din categoria bunurilor si serviciilor pentru care se aplica masurile simplificate constand in taxarea inversa, cladirile, partile de cladire si terenurile de orice fel, precum si lucrarile de constructii-montaj.


Se modifica termenul de emitere a facturii. Aceasta trebuie emisa cel târziu pânã în cea de-a 15-a zi a lunii urmãtoare, fata de " cea de-a 15-a zi lucrãtoare a lunii urmãtoare"- cum este prevazut ihn prezent.

Alaturi de bunurile distruse ca urmare a unor calamitati naturale sau a unor cauze de forta majora, excluse initial din categoria livrarilor de bunuri in sensul TVA, nu constituie livrare de bunuri conform noilor prevederi, bunurile pierdute ori furate, dovedite legal, astfel cum sunt prevazute prin norme.

Se modifica definitia importului in sensul ca importul de bunuri reprezinta:

a) intrarea pe teritoriul Comunitatii de bunuri care nu se afla in libera circulatie in intelesul art. 24 din Tratatul de infiintare a Comunitatii Europene; (Articolul mentionat se refera la aplicarea tarifului vamal unic)

b) pe langa operatiunile prevazute la lit. a), intrarea in Comunitate a bunurilor care se afla in libera circulatie, provenite dintr-un teritoriu tert, care face parte din teritoriul vamal al Comunitatii."

Modificarea nu este una de esenta ci doar una de forma, mentionand acelasi lucru, intr-o exprimare mai clara. Practic definitia este structurata ca si anterior, pe intrarea in Comunitate de "bunuri necomunitare" - cele care provin din afara teritoriului vamal comunitar - , lit. a), si intrarea in Comunitate de "bunuri comunitare" - cele care provin din teritorii terte din punct de vedere al taxei dar care fac parte din teritoriul vamal comunitar - lit.b).

Scutirea pentru livrarea de bunuri care sunt transportate in bagajul personal al calatorilor care nu sunt stabiliti in Comunitate, este conditionata prin noile reglementari de respectarea urmatoarelor conditii:

- calatorul nu este stabilit in Comunitate, respectiv adresa sau domiciliul permanent nu este in interiorul Comunitatii. Adresa sau domiciliul permanent inseamna locul specificat astfel in pasaport, carte de identitate sau in alt document recunoscut ca document de identitate de catre Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- bunurile sunt transportate in afara Comunitatii inainte de sfarsitul celei de-a treia luni ce urmeaza lunii in care are loc livrarea;

- valoarea totala a livrarii, plus TVA, este mai mare decat echivalentul in lei a 175 euro, stabilit anual prin aplicarea cursului de schimb obtinut in prima zi lucratoare din luna octombrie si valabil de la data de 1 ianuarie a anului urmator;

- dovada exportului se va face prin factura sau alt document care tine locul acesteia, purtand avizul biroului vamal la iesirea din Comunitate;

Ajustarea deducerii se face, o singura data pentru intreaga perioada de ajustare ramasa, incluzand anul in care apare modificarea destinatiei de utilizare, referitor la bunurile de capital folosite de persoana impozabila:

1. integral sau partial, pentru alte scopuri decat activitatile economice;

2. pentru realizarea de operatiuni care nu dau drept de deducere a taxei;

3. pentru realizarea de operatiuni care dau drept de deducere a taxei intr-o masura diferita fata de deducerea initiala;

Prin norme se stabilesc reguli tranzitorii pentru situatia in care pentru anul 2007 s-a efectuat ajustarea pentru o cincime sau, dupa caz, o douazecime din taxa dedusa, asa cum era prevazut initial.

Regimul special pentru agentiile de turism nu se aplica pentru agentiile de turism care actioneaza in calitate de intermediar si pentru care sunt aplicabile prevederile art. 137 alin. (3) lit. e) in ceea ce priveste baza de impozitare.

Referitor la facturare, se precizeaza mentiunile care trebuie facute pe facturi in cazul aplicarii regimurilor speciale, se precizeaza elementele minime pe care trebuie sa le contina o factura simplificata si sunt introduse ca prevederi noi urmatoarele:

- Orice document sau mesaj care modifica si care se refera in mod specific si fara ambiguitati la factura initiala va fi tratat ca o factura.

- Romania va accepta documentele sau mesajele pe suport hartie ori in forma electronica drept facturi, daca acestea indeplinesc conditiile prevazute de prezentul articol.

Data pana la care, plata taxei pe valoarea adaugata aferenta importurilor se va face efectiv la organele vamale, de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, conform art. 153, a fost amanata de la 1 ianuarie 2009 pana la 1 ianuarie 2012.

Modificari privind accizele:

Cursul utilizat la calculul valorii in lei a accizelor, a taxei speciale pentru autoturisme/autovehicule si a impozitului la titeiul din productia interna, stabilite in echivalent euro, pe unitatea de masura, nu mai este cursul de schimb comunicat de B. N.R. pentru prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent ci cursul de schimb valutar stabilit in prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene

Nivelul accizelor va fi mentinut in conditiile mentinerii actualelor nivele minime prevazute in directivele comunitare in domeniu. Pentru produsele din grupa tutunului prelucrat acciza intra in vigoare la data de 1 iulie a fiecarui an, in conformitate cu angajamentele asumate de Romania in procesul de negociere cu Uniunea Europeana a Capitolului 10 «Impozitarea»."




Modificari privind taxele locale

Este anulata scutirea de la plata impozitului pe cladiri si a impozitului pe teren, datorate de catre persoanele juridice care efectueaza investitii de peste 500.000 euro pe o perioada de pana la 5 ani inclusiv, precum si reducerea pe o perioada de 3 ani, a cotei de impozit pe cladiri la 0,25%, in cazul investitiilor de peste 500.000 euro, finalizate si puse in functiune aderarii.

Noile prevederi mantioneaza insa ca, incepand cu anul fiscal 2008, consiliul local poate acorda scutiri de la plata impozitului pe cladiri si a impozitului pe teren, datorate de catre persoanele juridice in conditiile elaborarii unor scheme de ajutor de stat avand ca obiectiv dezvoltarea regionala si in conditiile indeplinirii dispozitiilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 137/2007.



#802 Olguta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 469 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti
  • Interests:diverse

Postat 05 December 2007 - 11:37 AM

pentru mihaivesa:
OUG nr. 106/04.10.07
Art. 74 (4) În cazul contribuabililor care realizează venituri bănești din
agricultură, potrivit prevederilor art. 71 lit. d), prin valorificarea produselor
vândute către unități specializate pentru colectare, unități de procesare
industrială sau către alte unități pentru utilizare ca atare, impozitul se
calculează prin reținere la sursă prin aplicarea cotei de 2% asupra valorii
produselor livrate, începând cu data de 1 ianuarie 2009, impozitul fiind
final."
deci Modificare alin. (4) al art. 74
Calcularea, respectiv plata impozitului de 2%
la valoarea produselor livrate de agricultori a
fost amânată până în 2009.
articolul arata inainte asa:
Art. 74 (4) În cazul contribuabililor care realizează
venituri bănești din agricultură, potrivit prevederilor art.
71 lit. d), prin valorificarea produselor vândute către
unități specializate pentru colectare, unități de procesare
industrială sau către alte unități pentru utilizare ca atare,
impozitul se calculează prin reținere la sursă prin
aplicarea cotei de 2% asupra valorii produselor livrate,
începând cu data de 1 ianuarie 2008, impozitul fiind final




#803 iulie012006

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 431 Postari:
  • Location:romania

Postat 05 December 2007 - 11:37 AM

Info proaspete: am sunat la Camera Consultantilor Fisclai si mi-au zis asa, la noi va trebui sa avem doar CI , alte acte nu ne trebuie, legitimatia va fi lipita pe banca, nu se stie cand va fi exact examenul, dar a zis doamna de acolo ca daca ne regasim intre primele dosare atunci va fi sambata, daca nu duminica. Si a zis ca cu 48 de ore inainte se vor afisa pe site. Am insistat ce inseamna 48 ore, la noapte sau maine dimineata si a zis ca asa o sa apara. De grile n-am intrebat.



#804 ghola

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 46 Postari:

Postat 05 December 2007 - 11:39 AM

Vezi postareadana22, la Dec 5 2007, 01:23 PM, a spus:

poate cineva posta pe forum un rezumat cu modificarile aduse codului fiscal prin 106 deoarece e foarte greu de urmarit comparativ acest lucru?
multumesc anticipat.
M.O. 730/18.10. - Ordonanta de urgenta nr. 106/2007 din 04/10/2007 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal

Modificarile si completarile aduse prin prezenta Ordonanta de urgenta, sunt aplicabile incepand cu 1 ianuarie 2007, si constau in:

Modificari privind impozitul pe profit:

Este redefinita valoarea fiscala a mijloacelor fixe amortizabile si a terenurilor, ca fiind costul de achizitie, de productie sau valoarea de piata a mijloacelor fixe dobandite cu titlu gratuit ori constituite ca aport, la data intrarii in patrimoniul contribuabilului, utilizata pentru calculul amortizarii fiscale, dupa caz. in valoarea fiscala se includ si reevaluarile contabile efectuate potrivit legii. in cazul in care se efectueaza reevaluari ale mijloacelor fixe amortizabile care determina o descrestere a valorii acestora sub costul de achizitie, de productie sau al valorii de piata a mijloacelor fixe dobandite cu titlu gratuit ori constituite ca aport, dupa caz, valoarea fiscala ramasa neamortizata a mijloacelor fixe amortizabile se recalculeaza pana la nivelul celei stabilite pe baza costului de achizitie, de productie sau a valorii de piata a mijloacelor fixe dobandite cu titlu gratuit ori constituite ca aport, dupa caz. in situatia reevaluarii terenurilor care determina o descrestere a valorii acestora sub costul de achizitie sau sub valoarea de piata a celor dobandite cu titlu gratuit ori constituite ca aport, dupa caz, valoarea fiscala este costul de achizitie sau valoarea de piata a celor dobandite cu titlu gratuit ori constituite ca aport, dupa caz.

Organizatiile nonprofit, organizatiile sindicale si organizatiile patronale sunt scutite de la plata impozitului pe profit pentru urmatoarele tipuri de venituri, nou introduse:

- sumele primite ca urmare a nerespectarii conditiilor cu care s-a facut donatia/sponsorizarea, potrivit legii, sub rezerva ca sumele respective sa fie utilizate de catre organizatiile nonprofit, in anul curent sau in anii urmatori, pentru realizarea scopului si obiectivelor acestora, potrivit actului constitutiv sau statutului, dupa caz;

- veniturile realizate din despagubiri de la societatile de asigurare pentru pagubele produse la activele corporale proprii, altele decat cele care sunt utilizate in activitatea economica;

- sumele primite din impozitul pe venit datorat de persoanele fizice, potrivit titlului III.

Sunt considerate cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri cheltuielile de transport si de cazare in tara si in strainatate, efectuate pentru salariati si administratori, precum si pentru alte persoane fizice asimilate acestora, stabilite prin norme.

Nu sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, cheltuielile reprezentand valoarea deprecierilor mijloacelor fixe, in cazul in care, ca urmare a efectuarii unei reevaluari, se inregistreaza o descrestere a valorii acestora.

Privind plata impozitului pe profit, aplicarea sistemului platilor anticipate pentru toti contribuabilii (altii decat societatile bancare), prevazuta initial pentru inceputul lui 2008 este amanata pentru inceputul lui 2010. Contribuabilii nou-infiintati, infiintati in cursul anului precedent sau care la sfarsitul anului fiscal precedent inregistreaza pierdere fiscala, precum si cei care in anul precedent au fost platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor efectueaza plati anticipate in contul impozitului pe profit la nivelul sumei rezultate din aplicarea cotei de impozit asupra profitului contabil al perioadei pentru care se efectueaza plata anticipata.

Este abrogata obligatia privind depunerea odata cu declaratia anuala de impozit pe profit, a declaratiei privind platile si angajamentele de plata catre persoanele nerezidente.




Modificari privind impozitul pe venit:

Se abroga prevederea potrivit careia, nu constituia venit impozabil, venitul obtinut de titularul brevetului prin cesionarea acestuia.

Suma lunara neimpozabila, care se deduce la determinarea venitului impozabil lunar din pensii, se majoreaza de la 900 lei la 1.000 lei

Se amamna aplicarea de la 1 ianuarie 2008 la 1 ianuarie 2009, a impozitului cu retinere la sursa, in cota de 2%, aplicat in cazul contribuabililor care realizeaza venituri banesti din agricultura, prin valorificarea produselor vandute catre unitati specializate pentru colectare, unitati de procesare industriala sau catre alte unitati pentru utilizare ca atare.

Se precizeaza ca in categoria veniturilor din premii se includ si cele din promovarea produselor/serviciilor ca urmare a practicilor comerciale, potrivit legii.

Regulile privind asocierile fara personalitate juridica nu sunt aplicabile fondurilor de pensii administrat privat si fondurilor de pensii facultative constituite conform prevederilor legislatiei specifice in materi.

Pe langa veniturile unei persoane fizice nerezidente obtinute din inchirierea sau alta forma de cedare a dreptului de folosinta a unei proprietati imobiliare situate in Romania sau din transferul titlurilor de participare detinute intr-o persoana juridica romana, se imoziteaza potrivit prevederilor titlului III "Impozitul pe venit" si nu potrivit prevederilor Titlului V "Impozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti", veniturile unei persoane fizice nerezidente obtinute din transferul proprietatilor imobiliare situate in Romania, si din transferul titlurilor de valoare, altele decat titlurile de participare




Modificari privind taxa pe valoarea adaugata:

Sunt excluse din categoria bunurilor si serviciilor pentru care se aplica masurile simplificate constand in taxarea inversa, cladirile, partile de cladire si terenurile de orice fel, precum si lucrarile de constructii-montaj.


Se modifica termenul de emitere a facturii. Aceasta trebuie emisa cel târziu pânã în cea de-a 15-a zi a lunii urmãtoare, fata de " cea de-a 15-a zi lucrãtoare a lunii urmãtoare"- cum este prevazut ihn prezent.

Alaturi de bunurile distruse ca urmare a unor calamitati naturale sau a unor cauze de forta majora, excluse initial din categoria livrarilor de bunuri in sensul TVA, nu constituie livrare de bunuri conform noilor prevederi, bunurile pierdute ori furate, dovedite legal, astfel cum sunt prevazute prin norme.

Se modifica definitia importului in sensul ca importul de bunuri reprezinta:

a) intrarea pe teritoriul Comunitatii de bunuri care nu se afla in libera circulatie in intelesul art. 24 din Tratatul de infiintare a Comunitatii Europene; (Articolul mentionat se refera la aplicarea tarifului vamal unic)

b) pe langa operatiunile prevazute la lit. a), intrarea in Comunitate a bunurilor care se afla in libera circulatie, provenite dintr-un teritoriu tert, care face parte din teritoriul vamal al Comunitatii."

Modificarea nu este una de esenta ci doar una de forma, mentionand acelasi lucru, intr-o exprimare mai clara. Practic definitia este structurata ca si anterior, pe intrarea in Comunitate de "bunuri necomunitare" - cele care provin din afara teritoriului vamal comunitar - , lit. a), si intrarea in Comunitate de "bunuri comunitare" - cele care provin din teritorii terte din punct de vedere al taxei dar care fac parte din teritoriul vamal comunitar - lit.b).

Scutirea pentru livrarea de bunuri care sunt transportate in bagajul personal al calatorilor care nu sunt stabiliti in Comunitate, este conditionata prin noile reglementari de respectarea urmatoarelor conditii:

- calatorul nu este stabilit in Comunitate, respectiv adresa sau domiciliul permanent nu este in interiorul Comunitatii. Adresa sau domiciliul permanent inseamna locul specificat astfel in pasaport, carte de identitate sau in alt document recunoscut ca document de identitate de catre Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- bunurile sunt transportate in afara Comunitatii inainte de sfarsitul celei de-a treia luni ce urmeaza lunii in care are loc livrarea;

- valoarea totala a livrarii, plus TVA, este mai mare decat echivalentul in lei a 175 euro, stabilit anual prin aplicarea cursului de schimb obtinut in prima zi lucratoare din luna octombrie si valabil de la data de 1 ianuarie a anului urmator;

- dovada exportului se va face prin factura sau alt document care tine locul acesteia, purtand avizul biroului vamal la iesirea din Comunitate;

Ajustarea deducerii se face, o singura data pentru intreaga perioada de ajustare ramasa, incluzand anul in care apare modificarea destinatiei de utilizare, referitor la bunurile de capital folosite de persoana impozabila:

1. integral sau partial, pentru alte scopuri decat activitatile economice;

2. pentru realizarea de operatiuni care nu dau drept de deducere a taxei;

3. pentru realizarea de operatiuni care dau drept de deducere a taxei intr-o masura diferita fata de deducerea initiala;

Prin norme se stabilesc reguli tranzitorii pentru situatia in care pentru anul 2007 s-a efectuat ajustarea pentru o cincime sau, dupa caz, o douazecime din taxa dedusa, asa cum era prevazut initial.

Regimul special pentru agentiile de turism nu se aplica pentru agentiile de turism care actioneaza in calitate de intermediar si pentru care sunt aplicabile prevederile art. 137 alin. (3) lit. e) in ceea ce priveste baza de impozitare.

Referitor la facturare, se precizeaza mentiunile care trebuie facute pe facturi in cazul aplicarii regimurilor speciale, se precizeaza elementele minime pe care trebuie sa le contina o factura simplificata si sunt introduse ca prevederi noi urmatoarele:

- Orice document sau mesaj care modifica si care se refera in mod specific si fara ambiguitati la factura initiala va fi tratat ca o factura.

- Romania va accepta documentele sau mesajele pe suport hartie ori in forma electronica drept facturi, daca acestea indeplinesc conditiile prevazute de prezentul articol.

Data pana la care, plata taxei pe valoarea adaugata aferenta importurilor se va face efectiv la organele vamale, de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, conform art. 153, a fost amanata de la 1 ianuarie 2009 pana la 1 ianuarie 2012.

Modificari privind accizele:

Cursul utilizat la calculul valorii in lei a accizelor, a taxei speciale pentru autoturisme/autovehicule si a impozitului la titeiul din productia interna, stabilite in echivalent euro, pe unitatea de masura, nu mai este cursul de schimb comunicat de B. N.R. pentru prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent ci cursul de schimb valutar stabilit in prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene

Nivelul accizelor va fi mentinut in conditiile mentinerii actualelor nivele minime prevazute in directivele comunitare in domeniu. Pentru produsele din grupa tutunului prelucrat acciza intra in vigoare la data de 1 iulie a fiecarui an, in conformitate cu angajamentele asumate de Romania in procesul de negociere cu Uniunea Europeana a Capitolului 10 «Impozitarea»."




Modificari privind taxele locale

Este anulata scutirea de la plata impozitului pe cladiri si a impozitului pe teren, datorate de catre persoanele juridice care efectueaza investitii de peste 500.000 euro pe o perioada de pana la 5 ani inclusiv, precum si reducerea pe o perioada de 3 ani, a cotei de impozit pe cladiri la 0,25%, in cazul investitiilor de peste 500.000 euro, finalizate si puse in functiune aderarii.

Noile prevederi mantioneaza insa ca, incepand cu anul fiscal 2008, consiliul local poate acorda scutiri de la plata impozitului pe cladiri si a impozitului pe teren, datorate de catre persoanele juridice in conditiile elaborarii unor scheme de ajutor de stat avand ca obiectiv dezvoltarea regionala si in conditiile indeplinirii dispozitiilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 137/2007.






Vezi postareadana22, la Dec 5 2007, 01:23 PM, a spus:

poate cineva posta pe forum un rezumat cu modificarile aduse codului fiscal prin 106 deoarece e foarte greu de urmarit comparativ acest lucru?
multumesc anticipat.
M.O. 730/18.10. - Ordonanta de urgenta nr. 106/2007 din 04/10/2007 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal

Modificarile si completarile aduse prin prezenta Ordonanta de urgenta, sunt aplicabile incepand cu 1 ianuarie 2007, si constau in:

Modificari privind impozitul pe profit:

Este redefinita valoarea fiscala a mijloacelor fixe amortizabile si a terenurilor, ca fiind costul de achizitie, de productie sau valoarea de piata a mijloacelor fixe dobandite cu titlu gratuit ori constituite ca aport, la data intrarii in patrimoniul contribuabilului, utilizata pentru calculul amortizarii fiscale, dupa caz. in valoarea fiscala se includ si reevaluarile contabile efectuate potrivit legii. in cazul in care se efectueaza reevaluari ale mijloacelor fixe amortizabile care determina o descrestere a valorii acestora sub costul de achizitie, de productie sau al valorii de piata a mijloacelor fixe dobandite cu titlu gratuit ori constituite ca aport, dupa caz, valoarea fiscala ramasa neamortizata a mijloacelor fixe amortizabile se recalculeaza pana la nivelul celei stabilite pe baza costului de achizitie, de productie sau a valorii de piata a mijloacelor fixe dobandite cu titlu gratuit ori constituite ca aport, dupa caz. in situatia reevaluarii terenurilor care determina o descrestere a valorii acestora sub costul de achizitie sau sub valoarea de piata a celor dobandite cu titlu gratuit ori constituite ca aport, dupa caz, valoarea fiscala este costul de achizitie sau valoarea de piata a celor dobandite cu titlu gratuit ori constituite ca aport, dupa caz.

Organizatiile nonprofit, organizatiile sindicale si organizatiile patronale sunt scutite de la plata impozitului pe profit pentru urmatoarele tipuri de venituri, nou introduse:

- sumele primite ca urmare a nerespectarii conditiilor cu care s-a facut donatia/sponsorizarea, potrivit legii, sub rezerva ca sumele respective sa fie utilizate de catre organizatiile nonprofit, in anul curent sau in anii urmatori, pentru realizarea scopului si obiectivelor acestora, potrivit actului constitutiv sau statutului, dupa caz;

- veniturile realizate din despagubiri de la societatile de asigurare pentru pagubele produse la activele corporale proprii, altele decat cele care sunt utilizate in activitatea economica;

- sumele primite din impozitul pe venit datorat de persoanele fizice, potrivit titlului III.

Sunt considerate cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri cheltuielile de transport si de cazare in tara si in strainatate, efectuate pentru salariati si administratori, precum si pentru alte persoane fizice asimilate acestora, stabilite prin norme.

Nu sunt deductibile la calculul impozitului pe profit, cheltuielile reprezentand valoarea deprecierilor mijloacelor fixe, in cazul in care, ca urmare a efectuarii unei reevaluari, se inregistreaza o descrestere a valorii acestora.

Privind plata impozitului pe profit, aplicarea sistemului platilor anticipate pentru toti contribuabilii (altii decat societatile bancare), prevazuta initial pentru inceputul lui 2008 este amanata pentru inceputul lui 2010. Contribuabilii nou-infiintati, infiintati in cursul anului precedent sau care la sfarsitul anului fiscal precedent inregistreaza pierdere fiscala, precum si cei care in anul precedent au fost platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor efectueaza plati anticipate in contul impozitului pe profit la nivelul sumei rezultate din aplicarea cotei de impozit asupra profitului contabil al perioadei pentru care se efectueaza plata anticipata.

Este abrogata obligatia privind depunerea odata cu declaratia anuala de impozit pe profit, a declaratiei privind platile si angajamentele de plata catre persoanele nerezidente.




Modificari privind impozitul pe venit:

Se abroga prevederea potrivit careia, nu constituia venit impozabil, venitul obtinut de titularul brevetului prin cesionarea acestuia.

Suma lunara neimpozabila, care se deduce la determinarea venitului impozabil lunar din pensii, se majoreaza de la 900 lei la 1.000 lei

Se amamna aplicarea de la 1 ianuarie 2008 la 1 ianuarie 2009, a impozitului cu retinere la sursa, in cota de 2%, aplicat in cazul contribuabililor care realizeaza venituri banesti din agricultura, prin valorificarea produselor vandute catre unitati specializate pentru colectare, unitati de procesare industriala sau catre alte unitati pentru utilizare ca atare.

Se precizeaza ca in categoria veniturilor din premii se includ si cele din promovarea produselor/serviciilor ca urmare a practicilor comerciale, potrivit legii.

Regulile privind asocierile fara personalitate juridica nu sunt aplicabile fondurilor de pensii administrat privat si fondurilor de pensii facultative constituite conform prevederilor legislatiei specifice in materi.

Pe langa veniturile unei persoane fizice nerezidente obtinute din inchirierea sau alta forma de cedare a dreptului de folosinta a unei proprietati imobiliare situate in Romania sau din transferul titlurilor de participare detinute intr-o persoana juridica romana, se imoziteaza potrivit prevederilor titlului III "Impozitul pe venit" si nu potrivit prevederilor Titlului V "Impozitul pe veniturile obtinute din Romania de nerezidenti", veniturile unei persoane fizice nerezidente obtinute din transferul proprietatilor imobiliare situate in Romania, si din transferul titlurilor de valoare, altele decat titlurile de participare




Modificari privind taxa pe valoarea adaugata:

Sunt excluse din categoria bunurilor si serviciilor pentru care se aplica masurile simplificate constand in taxarea inversa, cladirile, partile de cladire si terenurile de orice fel, precum si lucrarile de constructii-montaj.


Se modifica termenul de emitere a facturii. Aceasta trebuie emisa cel târziu pânã în cea de-a 15-a zi a lunii urmãtoare, fata de " cea de-a 15-a zi lucrãtoare a lunii urmãtoare"- cum este prevazut ihn prezent.

Alaturi de bunurile distruse ca urmare a unor calamitati naturale sau a unor cauze de forta majora, excluse initial din categoria livrarilor de bunuri in sensul TVA, nu constituie livrare de bunuri conform noilor prevederi, bunurile pierdute ori furate, dovedite legal, astfel cum sunt prevazute prin norme.

Se modifica definitia importului in sensul ca importul de bunuri reprezinta:

a) intrarea pe teritoriul Comunitatii de bunuri care nu se afla in libera circulatie in intelesul art. 24 din Tratatul de infiintare a Comunitatii Europene; (Articolul mentionat se refera la aplicarea tarifului vamal unic)

b) pe langa operatiunile prevazute la lit. a), intrarea in Comunitate a bunurilor care se afla in libera circulatie, provenite dintr-un teritoriu tert, care face parte din teritoriul vamal al Comunitatii."

Modificarea nu este una de esenta ci doar una de forma, mentionand acelasi lucru, intr-o exprimare mai clara. Practic definitia este structurata ca si anterior, pe intrarea in Comunitate de "bunuri necomunitare" - cele care provin din afara teritoriului vamal comunitar - , lit. a), si intrarea in Comunitate de "bunuri comunitare" - cele care provin din teritorii terte din punct de vedere al taxei dar care fac parte din teritoriul vamal comunitar - lit.b).

Scutirea pentru livrarea de bunuri care sunt transportate in bagajul personal al calatorilor care nu sunt stabiliti in Comunitate, este conditionata prin noile reglementari de respectarea urmatoarelor conditii:

- calatorul nu este stabilit in Comunitate, respectiv adresa sau domiciliul permanent nu este in interiorul Comunitatii. Adresa sau domiciliul permanent inseamna locul specificat astfel in pasaport, carte de identitate sau in alt document recunoscut ca document de identitate de catre Ministerul Internelor si Reformei Administrative;

- bunurile sunt transportate in afara Comunitatii inainte de sfarsitul celei de-a treia luni ce urmeaza lunii in care are loc livrarea;

- valoarea totala a livrarii, plus TVA, este mai mare decat echivalentul in lei a 175 euro, stabilit anual prin aplicarea cursului de schimb obtinut in prima zi lucratoare din luna octombrie si valabil de la data de 1 ianuarie a anului urmator;

- dovada exportului se va face prin factura sau alt document care tine locul acesteia, purtand avizul biroului vamal la iesirea din Comunitate;

Ajustarea deducerii se face, o singura data pentru intreaga perioada de ajustare ramasa, incluzand anul in care apare modificarea destinatiei de utilizare, referitor la bunurile de capital folosite de persoana impozabila:

1. integral sau partial, pentru alte scopuri decat activitatile economice;

2. pentru realizarea de operatiuni care nu dau drept de deducere a taxei;

3. pentru realizarea de operatiuni care dau drept de deducere a taxei intr-o masura diferita fata de deducerea initiala;

Prin norme se stabilesc reguli tranzitorii pentru situatia in care pentru anul 2007 s-a efectuat ajustarea pentru o cincime sau, dupa caz, o douazecime din taxa dedusa, asa cum era prevazut initial.

Regimul special pentru agentiile de turism nu se aplica pentru agentiile de turism care actioneaza in calitate de intermediar si pentru care sunt aplicabile prevederile art. 137 alin. (3) lit. e) in ceea ce priveste baza de impozitare.

Referitor la facturare, se precizeaza mentiunile care trebuie facute pe facturi in cazul aplicarii regimurilor speciale, se precizeaza elementele minime pe care trebuie sa le contina o factura simplificata si sunt introduse ca prevederi noi urmatoarele:

- Orice document sau mesaj care modifica si care se refera in mod specific si fara ambiguitati la factura initiala va fi tratat ca o factura.

- Romania va accepta documentele sau mesajele pe suport hartie ori in forma electronica drept facturi, daca acestea indeplinesc conditiile prevazute de prezentul articol.

Data pana la care, plata taxei pe valoarea adaugata aferenta importurilor se va face efectiv la organele vamale, de catre persoanele impozabile inregistrate in scopuri de TVA, conform art. 153, a fost amanata de la 1 ianuarie 2009 pana la 1 ianuarie 2012.

Modificari privind accizele:

Cursul utilizat la calculul valorii in lei a accizelor, a taxei speciale pentru autoturisme/autovehicule si a impozitului la titeiul din productia interna, stabilite in echivalent euro, pe unitatea de masura, nu mai este cursul de schimb comunicat de B. N.R. pentru prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent ci cursul de schimb valutar stabilit in prima zi lucratoare a lunii octombrie din anul precedent, publicat in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene

Nivelul accizelor va fi mentinut in conditiile mentinerii actualelor nivele minime prevazute in directivele comunitare in domeniu. Pentru produsele din grupa tutunului prelucrat acciza intra in vigoare la data de 1 iulie a fiecarui an, in conformitate cu angajamentele asumate de Romania in procesul de negociere cu Uniunea Europeana a Capitolului 10 «Impozitarea»."




Modificari privind taxele locale

Este anulata scutirea de la plata impozitului pe cladiri si a impozitului pe teren, datorate de catre persoanele juridice care efectueaza investitii de peste 500.000 euro pe o perioada de pana la 5 ani inclusiv, precum si reducerea pe o perioada de 3 ani, a cotei de impozit pe cladiri la 0,25%, in cazul investitiilor de peste 500.000 euro, finalizate si puse in functiune aderarii.

Noile prevederi mantioneaza insa ca, incepand cu anul fiscal 2008, consiliul local poate acorda scutiri de la plata impozitului pe cladiri si a impozitului pe teren, datorate de catre persoanele juridice in conditiile elaborarii unor scheme de ajutor de stat avand ca obiectiv dezvoltarea regionala si in conditiile indeplinirii dispozitiilor prevazute de Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 117/2006 privind procedurile nationale in domeniul ajutorului de stat, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr. 137/2007.



#805 dana22

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 45 Postari:

Postat 05 December 2007 - 11:47 AM

modificarile aduse prin 106 sunt aplicabile incapand cu 01.01.2007 sau 01.01.2008?

intreb asta deoarece in cazul aplicarii cu 01.01.2007 raspunsul la o serie de intrebari trebuie corectat.



#806 mandrud

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 05 December 2007 - 11:49 AM

Vezi postareadana22, la Dec 5 2007, 11:47 AM, a spus:

modificarile aduse prin 106 sunt aplicabile incapand cu 01.01.2007 sau 01.01.2008?

intreb asta deoarece in cazul aplicarii cu 01.01.2007 raspunsul la o serie de intrebari trebuie corectat.


logic, cu 01.01.2008
sper sa nu ne dea din 106, n-ar fi corect
examenul se sustine in dec.07


bafta



#807 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 05 December 2007 - 11:49 AM

mai rezolva cineva pe aici probleme ? am gasit una interesanta, o propun dezbaterii :

SC COSMETICS SRL inreg in scop de tva in romania efectueaza vanzari de cosmetice (transportul este asigurat de catre sc coemtics).
In luna mai face urmatoarele vanzari :
1 de 25000 euro catre o intreprindere mica din polonia
2 de 5000 euro catre o intrepr mica din franta
3 de 40000 euro catre o pers fizica din ungaria
4 de 3000 euro catre o pers fizica din polonia

Avem date urmatoarele plafoane : Polonia Franta Ungaria
AIC (achiz intracomunitare) 15000 10000 10000
VD (vanz la distanta) 35000 100000 35000

Unde se impoziteaza ?

eu am raspuns asa :
1. intrepr mica din polonia trebuie sa se inreg in scop de tva acolo pt ca 25000>15000, deci va plati clientul tva catre statul polonez
2. intrepr mica nu trebuie sa se inreg pt ca 5000<10000, dar vanzatorul din romania realizeaza o VD sub plafonul de 100000, deci cosmetics srl va plati tva in romania catre statul roman
3. este pers fizica, 40000>35000, deci sc cosmetics se inreg in ungaria si plateste tva catre st ungar
4. este pers fizica, 3000<35000, deci sc cosmetics va plati tva in romania, catre statul roman.



#808 mandrud

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 05 December 2007 - 11:52 AM

Vezi postareazsuzsmo, la Dec 5 2007, 11:26 AM, a spus:

m-at pierdut intre timp :smile:

Oamenii care vom rezolva intrebarile cand apar daca se vor publica si care vom avea acces la net joi vineri cu certitudine:

1. iulie012006(iulie012006@yahoo.com)
2. ade31 (adelapopa01@yahoo.com)
3. classconta ( klassconta@yahoo.com )
4. mirela 13 (eurocont.consulting@yahoo.com)
5. marinic (mari_nic59@yahoo.com)
6. mandrud (mandru.dorina@gmail.com)
7. Ronaldo (fotbal1978@yahoo.com)
8. mihaela.ela : annefrank_29@yahoo.com
9.lili nicula (lili24nicula@yahoo.com )
10. mariusoana ( mariusick_74@yahoo.com )
11. mariamarin
12. malabs (dadanutu@yahoo.com)
13. csilly
14. dimalexia serval_grup@yahoo.com
15. Vio_2007 (ilieiftimie@yahoo.com)
16. contasoft
17. cata_q(quote_q@yahoo.com)
18. anamanole (andrea_eadu@yahoo.com)
19. oti71 oti1971@yahoo.com
20.domnica_l ( domnica_l@yahoo.com)
21. Andra71(florux22@yahoo.com)
22.ramy001 (ramy_simion@yahoo.com)
23. mihavesa (mihavesa@yahoo.com)
24.bibilica ( bianca_antonela@yahoo.com)
25.mihaady80(mihaady80@yahoo.com)
26.gama (contgama@yahoo.com)
27. andruski (andruschi@yahoo.com)
28. ion_c (ion_sabina@yahoo.com)
29. ochiad
30.alexa_balaj (alexa_balaj@yahoo.com)
31.trupceam (trupceam@yahoo.com)
32.barbirorodi ( diana_barbalata2003@yahoo.com )
33. lumi78
34. sabiana
35 zsuzsmo (zatyizs@yahoo.com)




#809 oti71

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 166 Postari:
  • Location:Sf.Gheorghe

Postat 05 December 2007 - 11:53 AM

Vezi postareadana22, la Dec 5 2007, 11:47 AM, a spus:

modificarile aduse prin 106 sunt aplicabile incapand cu 01.01.2007 sau 01.01.2008?

intreb asta deoarece in cazul aplicarii cu 01.01.2007 raspunsul la o serie de intrebari trebuie corectat.


Ordonanta de urgenta nr 106 intra in vigoare la 01.01.2008.

Pe mine ma ingrozeste Codul vamal.Prin HG. nr.946/2007 foarte multe articole au fost abrogate. Deci o multime de intrebari din iunie nu-si mai au rostul.



#810 Olguta

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 469 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:bucuresti
  • Interests:diverse

Postat 05 December 2007 - 12:01 PM

pentru ghola
ataseaza-le mai bine prin fisiere, e greoi asa de citit



#811 malabs

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 36 Postari:
  • Gender:Male
  • Location:As vrea sa fiu in UE. Cu adevarat.

Postat 05 December 2007 - 12:01 PM

Vezi postareamihavesa, la Dec 5 2007, 11:49 AM, a spus:

mai rezolva cineva pe aici probleme ? am gasit una interesanta, o propun dezbaterii :

SC COSMETICS SRL inreg in scop de tva in romania efectueaza vanzari de cosmetice (transportul este asigurat de catre sc coemtics).
In luna mai face urmatoarele vanzari :
1 de 25000 euro catre o intreprindere mica din polonia
2 de 5000 euro catre o intrepr mica din franta
3 de 40000 euro catre o pers fizica din ungaria
4 de 3000 euro catre o pers fizica din polonia

Avem date urmatoarele plafoane : Polonia Franta Ungaria
AIC (achiz intracomunitare) 15000 10000 10000
VD (vanz la distanta) 35000 100000 35000

Unde se impoziteaza ?

eu am raspuns asa :
1. intrepr mica din polonia trebuie sa se inreg in scop de tva acolo pt ca 25000>15000, deci va plati clientul tva catre statul polonez
2. intrepr mica nu trebuie sa se inreg pt ca 5000<10000, dar vanzatorul din romania realizeaza o VD sub plafonul de 100000, deci cosmetics srl va plati tva in romania catre statul roman
3. este pers fizica, 40000>35000, deci sc cosmetics se inreg in ungaria si plateste tva catre st ungar
4. este pers fizica, 3000<35000, deci sc cosmetics va plati tva in romania, catre statul roman.


Acuma invatam si eu chestiile astea. Eram exact la ele...
Ti-am urmarit rationamentul si yic ca e corect...



#812 Roxana David

    Nou

  • Nou venit
  • Pip
  • 8 Postari:

Postat 05 December 2007 - 12:04 PM

Vezi postareamalabs, la Dec 5 2007, 02:01 PM, a spus:

Vezi postareamihavesa, la Dec 5 2007, 11:49 AM, a spus:

mai rezolva cineva pe aici probleme ? am gasit una interesanta, o propun dezbaterii :

SC COSMETICS SRL inreg in scop de tva in romania efectueaza vanzari de cosmetice (transportul este asigurat de catre sc coemtics).
In luna mai face urmatoarele vanzari :
1 de 25000 euro catre o intreprindere mica din polonia
2 de 5000 euro catre o intrepr mica din franta
3 de 40000 euro catre o pers fizica din ungaria
4 de 3000 euro catre o pers fizica din polonia

Avem date urmatoarele plafoane : Polonia Franta Ungaria
AIC (achiz intracomunitare) 15000 10000 10000
VD (vanz la distanta) 35000 100000 35000

Unde se impoziteaza ?

eu am raspuns asa :
1. intrepr mica din polonia trebuie sa se inreg in scop de tva acolo pt ca 25000>15000, deci va plati clientul tva catre statul polonez
2. intrepr mica nu trebuie sa se inreg pt ca 5000<10000, dar vanzatorul din romania realizeaza o VD sub plafonul de 100000, deci cosmetics srl va plati tva in romania catre statul roman
3. este pers fizica, 40000>35000, deci sc cosmetics se inreg in ungaria si plateste tva catre st ungar
4. este pers fizica, 3000<35000, deci sc cosmetics va plati tva in romania, catre statul roman.


Acuma invatam si eu chestiile astea. Eram exact la ele...
Ti-am urmarit rationamentul si yic ca e corect...


Dar tu de unde ai grila asta?



#813 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 05 December 2007 - 12:10 PM

sau aceasta problema :
Compania Mascara Co inreg in scop de tva in M.Britanie efectueaza uramatoarele vanzari catre Romania :

1. de 25000 euro catre sc cosmetics srl, inreg in scop de tva cu transport asigurat de furnizor. -
2. de 15000 euro catre o intrepr mica, la fel transportul asig de furnizor
3. de 5000 euro catre p pers fizica, transp efect de furniz
4. de 15000 euro catre o pers fizica, transp asigurat de client.

Eu am zis asa :

1. client inreg in scop de tva in romania, deci se impoziteaza in romania, de catre sc cosmetics, prin taxare inversa. pt mascara co este o operatiune scutita cu drept de deducere
2. intrepr mica care face ahizitie peste plafonul de 10.000 euro, deci trebuie sa se inreg ca tva si va plati tva in romania.
3. pers fizica, valoare sub plafon (35000) deci se impoziteaza in Marea Britanie, plata tva catre stat.
4. pers fizica, transp asigurat de client si NU de furnizor. Dar este peste plafon de 10000 euro si atunci se impoziteaza in Romania si Mascara Co trebuie sa se inreg in romania si sa plateasca tva in romania



#814 mandrud

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 21 Postari:

Postat 05 December 2007 - 12:14 PM

Vezi postareaRoxana David, la Dec 5 2007, 12:04 PM, a spus:

Vezi postareamalabs, la Dec 5 2007, 02:01 PM, a spus:

Vezi postareamihavesa, la Dec 5 2007, 11:49 AM, a spus:

mai rezolva cineva pe aici probleme ? am gasit una interesanta, o propun dezbaterii :

SC COSMETICS SRL inreg in scop de tva in romania efectueaza vanzari de cosmetice (transportul este asigurat de catre sc coemtics).
In luna mai face urmatoarele vanzari :
1 de 25000 euro catre o intreprindere mica din polonia
2 de 5000 euro catre o intrepr mica din franta
3 de 40000 euro catre o pers fizica din ungaria
4 de 3000 euro catre o pers fizica din polonia

Avem date urmatoarele plafoane : Polonia Franta Ungaria
AIC (achiz intracomunitare) 15000 10000 10000
VD (vanz la distanta) 35000 100000 35000

Unde se impoziteaza ?

eu am raspuns asa :
1. intrepr mica din polonia trebuie sa se inreg in scop de tva acolo pt ca 25000>15000, deci va plati clientul tva catre statul polonez
2. intrepr mica nu trebuie sa se inreg pt ca 5000<10000, dar vanzatorul din romania realizeaza o VD sub plafonul de 100000, deci cosmetics srl va plati tva in romania catre statul roman
3. este pers fizica, 40000>35000, deci sc cosmetics se inreg in ungaria si plateste tva catre st ungar
4. este pers fizica, 3000<35000, deci sc cosmetics va plati tva in romania, catre statul roman.


Acuma invatam si eu chestiile astea. Eram exact la ele...
Ti-am urmarit rationamentul si yic ca e corect...


Dar tu de unde ai grila asta?


te ajuta la ceva intrebarea asta?
poate tocmai a elaborat-o el


hai la treaba







#815 doiny

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 631 Postari:

Postat 05 December 2007 - 12:26 PM

Trimite-mi-le si mie , te rog mult
anghel.doina@yahoo.com



Vezi postareaCLP, la Dec 5 2007, 12:25 PM, a spus:

Vezi postareamaneadn, la Dec 5 2007, 10:33 AM, a spus:

Vezi postareaCLP, la Dec 5 2007, 10:31 AM, a spus:

Vezi postareaAndra71, la Dec 5 2007, 07:59 AM, a spus:

pe consultantfiscalgroup@yahoogroups.com au atasat niste subiecte noi? aveti idee de unde sunt pentru ca nu reusesc sa le fac download si nici pe ccfiscali.ro n-au publicat nimic de genul asta. eu azi sun la CCF sa-i intreb daca mai publica ceva sau nu...e prea devreme acum .Cum aflu ceva va anunt si pe voi.bafta oameni buni!

se vorbeste despre subiecte noi trimise la diverse adrese. poate cineva sa ne indice unde le gasim totusi?

zi-mi adresa ta si le trimit

le-am primit . multumesc. cred ca sunt cele ale brianei , de ieri. maine seara s-ar putea sa apara pe site. in iunie asa a fost


I-mi trimiti si mie , te rog ?

anghel.doina@yahoo.com



#816 barbirorodi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 05 December 2007 - 12:34 PM

daca aveti grilele pentru dec , va rog sa mi le trimite-ti si mie pe adresa diana_barbalata2003@yahoo.com sa-ncep sa le rezolv si eu si sa le trimit inapoi..... multumesc



#817 razvaning

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 19 Postari:

Postat 05 December 2007 - 12:34 PM

dac ai primit ceva subiecte te rog s mi trimiti si mie la razvaning@yahoo.com



#818 mihavesa

    Membru activ

  • Members
  • PipPipPip
  • 1623 Postari:
  • Gender:Female
  • Location:Bucuresti

Postat 05 December 2007 - 12:37 PM

Vezi postareadoiny, la Dec 5 2007, 12:26 PM, a spus:

I-mi trimiti si mie , te rog ?
anghel.doina@yahoo.com
ce sa trimit ? eu nu am nici un fel de subiecte noi si nu cred ca le are cineva. spunea si mirela13 mai sus, daca apar subiectele le gasiti pe site-ul lor .... restul sunt speculatii .....
voi credeti chiar tot ce se aude ? de ex, spun si io ca am exact subiectele care se dau, cele 40 de grile, ma crezi pe cuvant ???



#819 Marian Chicus

    Nou

  • Members
  • Pip
  • 4 Postari:

Postat 05 December 2007 - 12:39 PM

Daca aveti grilele pentru decembrie 2007 va rog sa mi le trimiteti si mie pe mail
marianchicus@yahoo.com
Marian



#820 barbirorodi

    Membru junior

  • Members
  • Pip
  • 12 Postari:

Postat 05 December 2007 - 12:40 PM

Vezi postareamihavesa, la Dec 5 2007, 02:37 PM, a spus:

Vezi postareadoiny, la Dec 5 2007, 12:26 PM, a spus:

I-mi trimiti si mie , te rog ?
anghel.doina@yahoo.com
ce sa trimit ? eu nu am nici un fel de subiecte noi si nu cred ca le are cineva. spunea si mirela13 mai sus, daca apar subiectele le gasiti pe site-ul lor .... restul sunt speculatii .....
voi credeti chiar tot ce se aude ? de ex, spun si io ca am exact subiectele care se dau, cele 40 de grile, ma crezi pe cuvant ???

ok, mai asteptam, multumesc de raspuns....pana atunci invatam






Similar Topics Collapse

7 useri citesc topicul

0 membri, 7 vizitatori, 0 utilizatori anonimi

Cometa SQL