Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
GABRIELAD's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


GABRIELAD's Content

There have been 123 items by GABRIELAD (Search limited from 09-January 08)



Sort by                Order  

#13721 contract de comodat!!!!

Postat de GABRIELAD on 17 March 2005 - 05:24 PM in CONTRACTE comerciale

Contractul de comodat nu se inregistreaza la adm financiara.
Desi nu scrie nicaieri, contractul de comodat se recomanda a se incheia la notariat pentru a fi opozabil fata de terti(in special masinile care pot fi implicate in accidente etc). In plus, cheltuielile aferente masinilor pt care sunt incheiate contracte de comodat autentificate la notar sunt mai bine (total) digerate de fisc



#63461 FOND DE MEDIU

Postat de GABRIELAD on 31 January 2006 - 06:24 PM in MODELE, FISIERE UTILE

M-am intors "glorioasa" de la Afm, am depus declaratiile pt emisii poluanti.
Surpriza=nu era omor cum credeam ci doar cateva persoane, nici nu s-a uitat pe vraful de declaratii pe care le-am predat, mi-a pus o stampila pe centralizator fara sa verifice macar daca sunt acolo declaratii pt lunile pe care pretindeam.
Am intrebat daca pot sa aflu de la ei cum sa calculeaza corect taxa si mi-a zis ca au un program pe care il putem lua pe discheta de la APM - podul Ciurel, o cladire cu albastru parca.
In legatura cu rotunjirile, mi-a confirmat ca se rotunjesc sumele datorate de la 01.01.2005 (deci si soldurile) - cum era si la celelalte impozite si taxe- la mie (og 20/2005-parca) si de la 01.07.2005 la leu.
IMPORTANT : se mai primesc declaratii retroactiv, zvonul ca nu se mai primesc fiind neintemeiat



#69586 taxe mediu

Postat de GABRIELAD on 24 February 2006 - 12:33 AM in Arhiva

Va rog, vreau si eu programul - cel luat de la AFM - vreau sa fac o comparatie cu cel pe care-l am tot de pe conta.ro:
gdc1205@yahoo.fr
Multumesc mult



#70066 taxe mediu

Postat de GABRIELAD on 26 February 2006 - 05:54 PM in Arhiva

1.Ocsi,
te rog sa-mi trimiti si mie programul pt calculul emisiilor actualizat cu tarifele din 2006 varianta verificata de AFM

gdc1205@yahoo.fr


MULTUMESC FRUMOS

2.Stiu ca AFM are un program propriu, care poate fi luat de la APM- POD CIUREL, daca a reusit cineva sa ia varianta lor il rog insistent sa mi-o trimita
Inca o data calde multumiri



#70064 taxe mediu

Postat de GABRIELAD on 26 February 2006 - 05:45 PM in Arhiva

1.Ocsi,
te rog sa-mi trimiti si mie programul pt calculul emisiilor actualizat cu tarifele din 2006 varianta verificata de AFM

gdc1205@yahoo.fr


MULTUMESC FRUMOS

2.Stiu ca AFM are un program propriu, care poate fi luat de la APM- POD CIUREL, daca a reusit cineva sa ia varianta lor il rog insistent sa mi-o trimita
Inca o data calde multumiri



#61806 Cine sunteti? Ce varsta aveti! Obligatoriu pentru toti!

Postat de GABRIELAD on 24 January 2006 - 03:00 PM in Arhiva

SI EU, SI EU...
35 F



#112159 IMPOZIT DIVIDENDE

Postat de GABRIELAD on 14 December 2006 - 08:55 PM in Arhiva

Vezi postareariciu, la Dec 14 2006, 08:34 PM, a spus:

am de platit dividende pe 2005 in valoare de 35000 ron catre pers fizica. impozitul este 16% si stiu ca trebuie sa il platesc pana la sfarsitul lui dec 2006 dar nu stiu cand trabuie sa depun declaratia????? in noiembrie si platesc pana pe 25 dec sau in declaratia din decembrie? banii nu s-au ridicat pana la momentul de fata
va rog ajutor

impozitul se plateste pana la sf anului 2006(indiferent daca se platesc sau nu se platesc dividendele) si trebuie declarat in Decl 100 pe luna dec , cu termen de depunere 25.01.2007



#68606 FNUASS

Postat de GABRIELAD on 20 February 2006 - 01:33 PM in Arhiva

Mi-am instalat programul de raportare FNUASS, am introdus societatile dar nu pot sa bag concediile medicale- cica nu exista luna, ce naiba sa fac ? eu sunt economist, nu informatician..., Unde/cum fac sa introduc si luna ianuarie ?oare-mi lipsesc dll-urile alea?
Luminati-ma si pe mine oameni buni da' pe pasi va rog: start-> programs etc
merci!

Cred ca am tensiunea 20!



#68731 FNUASS

Postat de GABRIELAD on 20 February 2006 - 05:36 PM in Arhiva

SARU' MANA, ADIGV!

Ti-ai facut pomana si mi-ai deschis ochii, dar mai revin cu intrebari dac-o mai fi nevoie!



#68717 FNUASS

Postat de GABRIELAD on 20 February 2006 - 05:07 PM in Arhiva

Ma uit in continuare ca vitica la program FNUASS -sectiunea concedii, dupa reinstalarea ultimei versiuni -de azi adicatelea- tot nu pot baga concediile ca nu exista luna... Oare nu "se exista" un SUFLET MARE care sa-mi indrume pasii sa pot opera concediile pe ianuarie?

BOGDAPROSTE !



#69032 FNUASS

Postat de GABRIELAD on 21 February 2006 - 06:32 PM in Arhiva

Am concediu pe luna ianuarie 2006 si programul asta destept rotunjeste media zilnica a bazei de calcul a indemniz de concediu medical si bineinteles ca nu-mi mai da cu ce mi-a iesit mie din calcul si i-am dat omului deci cu contabilitatea .
Cei care ati avut concedii cum ati procedat?
M-am uitat in norme (ORDIN 60/2006) si cica se calculeaza cu patru zecimale, numai indemnizatia se rotunjeste! Nu stiu ce sa fac?!
Alta nelamurire am vizavi de CASAOPSNAJ- in norme scrie ca apare-n program ca CAS_A si totusi in program nu apare decit CAS_AB/AG/AR si ma rog, CAS_O. Asta o fi CASAOPSNAJ? De ce nu sunt in stare sa respecte normele?
Vreau sa depun declaratiile sa scap de ele, si nu le pot intocmi corect !



#64271 Proces verbal repartizare dividende!

Postat de GABRIELAD on 03 February 2006 - 10:33 AM in Arhiva

N-am mai pomenit pana acum ca banca sa ceara Proces verbal de repartizare.Eu stiu ca repartizarea se face pe destinatiile aprobate in AGA si => hotarare AGA, nu proces verbal.Mie mi-au cerut bilant +hot AGA si asta abia cind am facut niste transferuri maricele reprez dividende in conturile asociatilor...
Ma rog, fiecare cu obiceiurile lui...
Banuiesc ca trebuie sa faci cite un proces verbal de fiecare data cand dai dividendele, asta daca le dai cu taraita
Ca sa nu muncesti degeaba mai bine cere lamuriri la banca !



#64483 notificare cifra de afceri

Postat de GABRIELAD on 03 February 2006 - 11:35 PM in MODELE, FISIERE UTILE

Iata ce cautai prin bunavointa Andreei

Recomandare:Cand dai cautare introdu cat mai multe cuvinte si optezi pt cautare dupa toate... gasesti mai repede ce cauti( adica nu dai cautare dupa "declaratie" sau "cifra ce afaceri" ca astea sunt cuvinte continute in aproape toate linkurile).Sper sa intelegi ce vreau sa spun.



#64165 HOW MUCH?

Postat de GABRIELAD on 02 February 2006 - 08:26 PM in Arhiva

Votez si eu, cam tarziu dar pana acum n-am vazut chestionarul...



#104904 diurna urgent!!!!!

Postat de GABRIELAD on 26 October 2006 - 03:23 PM in Arhiva

Vezi postareaanagruion, la Oct 26 2006, 12:32 PM, a spus:

Buna Septimiu!!!
Te referi cumva la ORDIN 221/04.11.2005/actualizat-sectiunea asigurati salariati????
Art.5-(1) Contributia lunara a persoanelor asigurate se stabileste sub forma unei cote de 6.5%, aplicata asupra veniturilor salariale- sau a celor asimilate acestora, care sunt supuse impozitului pe venit.
............
(3) Venituri asimilate salariilor cuprind:
i) sumele acordate de organizatii nonprofit si de alte entitati neplatitoare de impozit pe profit, peste limita de 2.5 ori nivelul legal stabilit pentru indemnizatia primita pe perioada delegarii si detasarii in alta localitate, in tara si in strainatate, in interesul serviciului, pentru salariatii din institutiile publice;



In paragraful anterior se refera la entitati neplatitoare de impoz/propfit-> microintreprinderi.
Vad ca Septimiu ne lasa pe noi sa ghicim.
Stie careva la ce act se refera Septimiu?



#104835 diurna urgent!!!!!

Postat de GABRIELAD on 26 October 2006 - 09:32 AM in Arhiva

Septimiu Postat Aug 15 2006, 11:53 PM
" si la platitoare de impozit pe profit... ce depaseste 2.5 se impoziteaza cu 6.5 % sanatate "


Septimiu te rog sa-mi spui si mie unde scrie asta? Eu am cautat si n-am gasit. Ma intereseaza pt ca am o asfel de situatie.
Stiu ca la platitoarele de impozit/profit diurna care depaseste 2.5 este chelt nedeductibila si platesti 16% impozit/ pe profit

Multumesc



#73910 COTA IMPOZIT DIVIDENDE 2006- COMUNICAT ANAF

Postat de GABRIELAD on 16 March 2006 - 11:51 AM in Arhiva

Rog Admin.-ul sa ma ierte daca postez aici un subiect care nu e noutate pt multi dintre noi, dar am remarcat ca foarte multi forumisti au dubii asupra acestui aspect.

"Rompres / 16 Martie 2006


Veniturile realizate de contribuabilii - persoane fizice, din investitii si dividende se impoziteaza cu 16 la suta, începând cu data de 1 ianuarie 2006, informeaza un comunicat emis miercuri de Agentia Nationala de Administrare Fiscala /ANAF/. Impozitarea acestor venituri cu cota unica de impozitare se face în conformitate cu prevederile punctului 39, art. III, alin. (4) din Legea nr. 163/2005 privind aprobarea Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 138/2004 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003. "



#72093 Societatea romana de radiodifuziune

Postat de GABRIELAD on 07 March 2006 - 04:48 PM in Arhiva

Inteleg ca factura nu a fost emisa ca urmare a demersurilor firmei ci s-au sesizat ei singuri, nu m-ar mira sa ceara si niste daune nu mai stiu exact parca de 12*suma datoratA/luna.
M-ar interesa daca a mai primit cineva?



#72065 Societatea romana de radiodifuziune

Postat de GABRIELAD on 07 March 2006 - 04:08 PM in Arhiva

N-am primit inca..., pana acum stiam ca taxa radio+ tv era inclusa in factura de energie electrica.
Stiu ca orice firma trebuia sa achite taxele respective indiferent daca avea sau nu tv+ radio si ca taxele pt microintreprinderi erau mai mici decat cele datorate de celelalte societati.
Recunosc ca noi -firma -n-am platit niciodata taxa asta, era ma rog vreo 405000 rol cand a aparut legea
Da-ne mai multe detalii despre factura primita...
Presupun ca putine firme platesc taxa radio+ tv si or fi luat masuri



#12120 note explicative la bilant

Postat de GABRIELAD on 02 March 2005 - 05:50 PM in Arhiva

am intrebat la adm fin sect 1 si sect 6 si mi s-a spus ca microintreprinderile nu depun note explicative pt 2004 abia la bilantul pe 2005 se vor depune.



#71962 Expediere declaratii prin posta

Postat de GABRIELAD on 07 March 2006 - 10:28 AM in Arhiva

Si eu trimit declaratiile prin posta la adm fin, CASMB,CASAOPSNAJ,casa de pensii (cu care am semnat un proces verbal in acest sens).
Cel putin la Adm Fin le trimit de prin 1998, si n-am avut probleme vreodata.
Ca sa n-am probleme cu discheta o bag intr-un plic antisoc, din ala cu bule.
Altfel le trimit pe toate cu confirmare de primire; cele pt adm financiara le trimit fie cu "prioripost cu valoare declarata fixa"- un plic special care are o nota de inventar dar care -i cam scump, sau ca "scrisoare cu valoare declarata"- cum se trimit bilanturile- dar tot asa cu nota de inventar.In cazul scrisorilor cu valoare declarata, plicurile se duc deschise la posta si functionara are obligatia sa verifice continutul plicului care trebuie sa corespunda cu ce-i trecut pe nota de inventar si sa-ti puna stampila de zi pe exemplarul tau de declaratie. De fapt au aceasta obligatie - ma refer la aia cu stampilarea exemplarului care ramane la expeditor- si in cazul declaratiilor prioripost, dar din pacate nu toate fuctionarele stiu regulamentele postei. Eu am avut discutii la posta de foarte multe ori fiindca mai ales cele nou-venite habar n-aveau de asta si nici nu erau dispuse sa se intereseze.In orice caz,daca exista nota de inventar chiar nu vad cine mai poate contesta ca le-ai trimis sau ca le-au primit fiindca nu stiau ce contine plicul.
La CASMB SI CASAOPSNAJ le trimit de cand s-au scumpit plicurile prioripost doar ca scrisori recomandate cu confirmare de primire.
Sigur ca e destul de scump daca socotesc plic antisoc+plic prioripost+taxe postale dar ce, pingelele mele nu costa nimic? Plus timpul irosit cu drumurile si cozile?Recunosc ca n-am vocatie pentru cozi...
PS Declaratiile rectificative nu pot fi trimise prin posta!



#56862 o noua declaratie

Postat de GABRIELAD on 20 December 2005 - 02:19 PM in Arhiva

dragii mei ni se pregateste o noua declaratie de intocmit lunar plus o declaratie inventar ambele referitoare la comisionul catre camera de munca cum bine a zis Otilia/Ctanela(nu retin exact) Mosul ne aduce daruri multe... Sa ne bucuram !

Proiect de Lege pentru modificarea şi completarea Legii nr. 130/1999 privind unele măsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncă

Senatul adoptă prezentul proiect de lege

Art.I. - Legea nr. 130/1999 privind unele măsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.355 din 27 iulie 1999, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează, după cum urmează:

1. Alineatul (2) al articolului 9 va avea următorul cuprins:
�(2) Angajatorii sunt obligaţi să depună la inspectoratele teritoriale de muncă:
a) actele privind încheierea, executarea, suspendarea, modificarea şi încetarea contractelor individuale de muncă, în termen de 5 zile de la perfectarea acestora;
b) lunar, dovezile de calculare a drepturilor salariale, până la data de 25 a lunii următoare celei pentru care se face plata acestora."

2. Articolul 10 va avea următorul cuprins:
�Art.10 - (1) La solicitarea unor angajatori care au posibilitatea de a păstra şi completa carnetele de muncă ale salariaţilor, inspectoratele teritoriale de muncă pot aproba ca aceste operaţiuni să fie efectuate de către aceşti angajatori.
(2) Angajatorii prevăzuţi la alin.(l) au următoarele obligaţii:
a) să prezinte lunar la inspectoratul teritorial de muncă dovezile de calculare a drepturilor salariale, până la data de 25 a lunii următoare celei pentru care se face plata acestora;
b) să prezinte carnetele de muncă ale salariaţilor la inspectoratele teritoriale de muncă, la încetarea contractelor individuale de muncă ale acestora, în vederea certificării înscrierilor efectuate."

3. Articolul 11 va avea următorul cuprins:
�Art.ll. - (1) Contractele individuale de muncă, încheiate de cetăţenii români cu misiunile diplomatice şi cu oficiile consulare străine cu sediul în România, precum şi cu reprezentanţele din România ale unor firme, asociaţii, fundaţii sau organizaţii cu sediul în străinătate se înregistrează la Inspectoratul teritorial de muncă al municipiului Bucureşti.
(2) Carnetele de muncă se păstrează şi se completează de Inspectoratul Teritorial de Muncă Bucureşti."

4. Articolul 12 va avea următorul cuprins:
�Art.12. - (1) Pentru prestarea serviciilor prevăzute în prezenta lege, inspectoratele teritoriale de muncă vor percepe un comision, stabilit după cum urmează:
a) 0,75% din fondul lunar de salarii, angajatorilor cărora le păstrează
şi le completează carnetele de muncă;
b) 0,25% din fondul lunar de salarii, angajatorilor cărora le prestează serviciile prevăzute la art. 10, constând în verificarea şi certificarea legalităţii înregistrărilor efectuate de către aceştia.
(2) Angajatorii prevăzuţi la art. 9 şi 10 au obligaţia să calculeze comisionul şi să depună, lunar, la inspectoratul teritorial de muncă, o declaraţie fiscală privind stabilirea comisionului. Plata comisionului şi depunerea declaraţiei se vor efectua până la data de 25 a lunii următoare celei pentru care este datorat.
(3) Modelul declaraţiei fiscale prevăzute la alin.(2) se aprobă prin ordin al ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(4) Sumele reprezentând comisionul prevăzut la alin.(l) constituie venituri proprii ale Inspecţiei Muncii, se păstrează la trezoreria statului şi sunt purtătoare de dobândă."

5. După alineatul (2) al articolului 13 se introduc două alineate noi, alin. (3) şi (4), cu următorul cuprins:
�(3) împotriva actelor de control se poate formula contestaţie, care se soluţionează de către organul emitent.
(4) Prin derogare de la prevederile art.3 alin.(2) din Legea nr.252/2003 privind registrul unic de control, în cazul controalelor care au ca obiectiv depistarea muncii fără forme legale, registrul unic de control se completează după efectuarea acestora."

6. Articolul 14 va avea următorul cuprins:
�Art.14. - Nerespectarea de către angajator a prevederilor art.8, art.9, art.10 alin.(2) şi art.12 alin.(2) constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 3000 lei la 6000 lei."

7. La articolul 17, alineatul (2) va avea următorul cuprins:
�(2) Prevederile art.14-16 referitoare la contravenţii se completează cu dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare."
8. La articolul 17, după alineatul (2) se introduce un alineat nou, alin. (3), cu următorul cuprins:
�(3) Contravenientul poate achita pe loc sau în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii sau comunicării procesului-verbal, jumătate din minimul amenzii prevăzut de lege corespunzător faptei pentru care a fost sancţionat, agentul constatator făcând menţiune despre această posibilitate în procesul-verbal."

9. Articolul 19 va avea următorul cuprins:
�Art. 19. - (1) Constituie infracţiune şi se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 1 an sau cu amendă penală fapta persoanei care, în mod repetat, stabileşte pentru angajaţii încadraţi în baza contractului individual de muncă, salarii sub nivelul salariului minim brut pe ţară garantat în plată, prevăzut de lege.
(2) Cu pedeapsa prevăzută la alin.(l) se sancţionează şi infracţiunea constând în refuzul repetat al unei persoane, de a permite, potrivit legii, accesul inspectorilor de muncă în oricare dintre spaţiile unităţii sau de a pune la dispoziţia acestora documentele solicitate, potrivit legii.
(3) Constituie infracţiune şi se sancţionează cu închisoare de la 1 la 2 ani sau cu amendă penală fapta persoanei care, în mod repetat, utilizează
persoane care desfăşoară activităţi salarizate, fără respectarea dispoziţiilor legale ce reglementează încheierea contractului individual de muncă.
(4) Răspunderea penală, în condiţiile alin.(l)-(3) revine, după caz, directorului, directorului executiv, administratorului, reprezentantului legal al angajatorului-persoană juridică, respectiv altei persoane împuternicite de către angajatorul-persoană juridică, angajatorului-persoană fizică ori reprezentantului legal sau altei persoane împuternicite de către angajatorul - persoană-fizică."

10. Articolul 22 va avea următorul cuprins:
�Art.22. - (1) Neplata sumelor reprezentând comisionul prevăzut la art.12 alin.(l), la termenul stabilit potrivit art.12 alin.(2), se sancţionează potrivit prevederilor legale în materie de colectare a creanţelor fiscale.
(2) Pentru recuperarea creanţelor reprezentând comisionul neachitat la termenul stabilit potrivit art.12 alin.(2), precum şi a dobânzilor şi penalităţilor de întârziere datorate, potrivit legii, Inspecţia Muncii, prin inspectoratele teritoriale de muncă, este abilitată să ducă la îndeplinire măsurile asigurătorii şi să efectueze procedura de executare silită, potrivit dispoziţiilor legale în vigoare în materie de colectare a creanţelor fiscale.
(3) Dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr.92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător, cu excepţia cazului în care prin lege specială se dispune altfel."

11. Articolul 23 va avea următorul cuprins:
�Art.23. - Inspecţia Muncii poate utiliza sumele reprezentând comisionul prevăzut la art. 12 în condiţiile stabilite prin hotărâre a Guvernului."

Art.II - (1) Plătitorii de comision prevăzuţi la art. 8 din Legea nr. 130/1999 privind unele măsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncă, cu modificările şi completările ulterioare, care înregistrează, la data intrării în vigoare a prezentei legi, obligaţii restante şi neachitate reprezentând comision datorat inspectoratului teritorial de muncă, au obligaţia să depună o declaraţie-inventar care va cuprinde comisionul datorat, pe ani fiscali, împreună cu dobânzile şi penalităţile de întârziere,
sume stabilite pe proprie răspundere, conform evidenţei contabile. Declaraţia-inventar constituie şi înştiinţare de plată.
(2) Modelul declaraţiei-inventar se aprobă prin ordin al ministrului muncii, solidarităţii sociale şi familiei, în termen de 30 de zile de la data
intrării în vigoare a prezentei legi. Ordinul se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3) Declaraţia-inventar se depune în termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a ordinului privind aprobarea modelului declaraţiei- inventar, la inspectoratele teritoriale de muncă în a căror rază teritorială se află sediul sau, după caz, domiciliul angajatorilor. Declaraţia-inventar devine titlu de creanţă la data depunerii la inspectoratul teritorial de muncă.
(4) Termenele de prescripţie a dreptului de a stabili comisionul datorat, dobânzile şi penalităţile de întârziere aferente, supuse prezentului articol se întrerup la data intrării în vigoare a prezentei legi, după această dată urmând să curgă un nou termen de prescripţie.
(5) Nerespectarea de către angajator a prevederilor alin.(l) - (4) constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 3000 lei la
6000 lei.

Art.III. - (1) Documentele prevăzute la art.9 alin.(2) şi art.10 alin.(2) lit.a) din Legea nr. 130/1999, cu modificările şi completările ulterioare, pot fi depuse de către angajatori la inspectoratul teritorial de muncă şi în format digital, cu respectarea prevederilor legale referitoare la semnătura electronică.
(2) Procedura de transmitere în format digital a documentelor prevăzute la art.9 alin.(2) şi art.10 alin.(2) lit.a) se aprobă prin decizia Inspectorului General de Stat din cadrul Inspecţiei Muncii şi se publică în Monitorul Oficial al României.

Art. IV. - Legea nr. 130/1999 privind unele măsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr.355 din 27 iulie 1999, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu cele aduse prin prezenta lege se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, dându-se textelor o nouă numerotare.

Acest proiect de lege a fost adoptat de Senat în şedinţa din 12 septembrie 2005, cu respectarea prevederilor articolului 76 alineatul (1) din Constituţia României, republicată.


In acest moment, proiectul este trimis Presedintelui Romaniei spre promulgare.



#68727 bonuri deductibile <50 ron?

Postat de GABRIELAD on 20 February 2006 - 05:28 PM in Arhiva

Dragii mei eu am gasit doar "comentariul" dlui respectiv si l-am postat mai sus, dar deocamdata nu exista baza legala pentru aplicarea acestuia; sa asteptam sa se publice...
Pe alta parte ne-am bulucit destui sa calculam si sa platim tx. pe emisii poluanti cind O524 nici nu fusese publicat( si eu asemenea). Deci nu ne grabim... asteptam, sa vedem ce-o mai fi...
Revenind la bonuri acu vreo 2-3 saptamani umbla vorba prin targ ca OMF 1714/2005 va fi abrogat, ca apoi s-aud ca taxistii s-au dotat cu facturi fiscale (eu una n-am vazut, doar am auzit).

Incurcate sunt caile Domnului, da' legislatia noastra si mai si!



#67857 bonuri deductibile <50 ron?

Postat de GABRIELAD on 16 February 2006 - 05:23 PM in Arhiva

Va trimit raspunsul pe care l-am primit referitor la bonurile fiscale fara facturi:
"Stimata doamna,

Va comunicam raspunsul DGFP Timis, Structura de Administrare Fiscala - Activitatea Metodologie si Administrarea Veniturilor Statului - Serviciul metodologie si asistenta contribuabil, la intrebarea dumneavoastra adresata institutiei noastre.
1. potrivit prevederilor art. 1(2) din O.M.F. 1714/2005, bonurile fiscale emise de aparatele de marcat electronice fiscale vor fi folosite incepand cu data de 01.01.2006 numai ca documente de inregistrare a platilor in registrul de casa. Contabilizarea acestora se face obisnuit: 401 = 5311
2. conform al. 3 al aceluiasi articol, pentru inregistrarea in contabilitate a cheltuielilor, agentii economici vor solicita furnizorilor de bunuri sau de servicii sa emita factura fiscala sau alte documente specifice aprobate prin ordine ale ministrului finantelor publice, emise in baza HG 831/1997. In caz contrar, creditul contului terti debitat cu plata respectiva, in opinia noastra se va inchide printr-un cont de debitori pe numele administratorului sau persoanei care nu a prezentat factura.
3. conform legislatiei actuale si pentru serviciile de transport in regim de taxi este necesara factura fiscala pentru inregistrarea acestora pe cheltuieli.
Aceasta adresa nu este act administrativ de autoritate, in sensul art. 1 din Legea nr. 29/1990 si nu este opozabila tertilor.


DIRECTOR EXECUTIV ADJUNCT
ec. Doru Petru DUDAS


SEF SERVICIU,
ec. Stefania DUDAS



#68612 bonuri deductibile <50 ron?

Postat de GABRIELAD on 20 February 2006 - 02:10 PM in Arhiva

Iata ce scrie pe www.reclama
"Conditiile de decontare a bonurilor de taxi
Catalin Doica, secretar de stat la Ministerul Finantelor Publice, a declarat vineri ca bonurile fiscale de taxi sunt vor fi recunoscute drept cheltuieli deductibile, fara factura fiscala, daca:
sunt stampilate
cuprind numele cumparatorului
au o valoare de cel mult 500.000 de lei vechi. "




Cometa SQL