Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
lorenzo's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 4

Salt la continut


lorenzo's Content

There have been 759 items by lorenzo (Search limited from 31-December 07)



Sort by                Order  

#85691 lege 158

Postat de lorenzo on 29 May 2006 - 07:25 PM in Arhiva

Nu trebuie niciun aviz.

Regulile se gasesc in OMF 1850/2004 - Norme de intocmire si utilizare a registrelor si formularelor comune pe economie privind activitatea financiara si contabila:
- pct. G. Criteriile minimale privind programele informatice utilizate in activitatea financiara si contabila
- pct. H. Conditiile in care se pot intocmi, edita si arhiva electronic registrele, jurnalele si alte documente financiar-contabile



#85688 Proiect modificare Cod Fiscal

Postat de lorenzo on 29 May 2006 - 07:10 PM in Arhiva

Incepand cu data aderarii se abroga NUMAI titlul ref.la impozitul micro, precum si art.CF modificate de Art.I al proiectului de lege pt.care se specifica in mod explicit alta data (vezi mai jos).

Restul se abroga incepand cu 01.01.2007, inclusiv chestia cu doc.fiscale cu regim special, cu exceptia cazurilor cand se specifica altfel (asta e pt.ceea ce e inclus la Art.I din proiect).
Acuma vad ca se abroga numai dispoz.ref.la facturi si avize, ca de restul vad ca nu zic nimic. Deci fisa de magazie si chitantele raman cu regim special... Oare ce-o fi in capul lor...

In mod sigur data aderarii va fi 01.01.20XX pt.ca nici UE n-are chef sa nu-si poata face calculele previzionale.



#85211 TVA dedeuctibil > 50 mil

Postat de lorenzo on 25 May 2006 - 10:12 PM in Arhiva

Da... s-a rezolvat. Nu mai trebuie. Era prevazut in Legea veche a TVA sau prin normele ei.
Acum nu mai trebuie.



#85210 soc neplatitoare de tva vrea sa devina platitoare de tva

Postat de lorenzo on 25 May 2006 - 10:11 PM in Arhiva

Cod Fiscal

Art. 145...

(3) Daca bunurile si serviciile achizitionate sunt destinate utilizarii in folosul operatiunilor sale taxabile, orice persoana impozabila inregistrata ca platitor de taxa pe valoarea adaugata are dreptul sa deduca:
a) taxa pe valoarea adaugata datorata sau achitata, aferenta bunurilor care i-au fost livrate sau urmeaza sa ii fie livrate, si pentru prestarile de servicii care i-au fost prestate ori urmeaza sa ii fie prestate de o alta persoana impozabila;
B) taxa pe valoarea adaugata achitata pentru bunurile importate.
(4) De asemenea, se acorda oricarei persoane impozabile, inregistrata ca platitor de taxa pe valoarea adaugata, dreptul de deducere pentru taxa pe valoarea adaugata prevazuta la alin. (3), daca bunurile si serviciile achizitionate sunt destinate utilizarii pentru realizarea urmatoarelor operatiuni:
a) livrari de bunuri si/sau prestari de servicii scutite de taxa pe valoarea adaugata, prevazute la art. 143 alin. (1) si la art. 144 alin. (1);
B) operatiuni rezultand din activitati economice, pentru care locul livrarii/prestarii este considerat a fi in strainatate, daca taxa pe valoarea adaugata ar fi deductibila, in cazul in care operatiunea s-ar desfasura in tara.
(5) Orice persoana impozabila inregistrata ca platitor de taxa pe valoarea adaugata are dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata pentru:
a) operatiunile prevazute la art. 128 alin. (9) lit. e) si f) si art. 129 alin. (4), daca acestea sunt afectate realizarii operatiunilor prevazute la alin. (3) si (4);
B) operatiunile prevazute la art. 128 alin. (7) si (8), daca taxa pe valoarea adaugata ar fi aplicabila transferului respectiv;
c) operatiunile prevazute la art. 128 alin. (9) lit. a)-c), in masura in care acestea rezulta din operatiunile prevazute la alin. (3) si (4);
d) operatiunile prevazute la art. 128 alin. (9) lit. d).
(6) In conditiile stabilite prin norme, se acorda dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata pentru achizitiile de bunuri si/sau servicii destinate realizarii operatiunilor prevazute la alin. (3)-(5), efectuate de persoane impozabile inainte de inregistrarea ca platitor de taxa pe valoarea adaugata, care nu aplica regimul special de scutire prevazut la art. 152.
(7) Nu poate fi dedusa taxa pe valoarea adaugata pentru:
a) bunuri/servicii achizitionate de furnizori/prestatori in contul clientilor si care apoi se deconteaza acestora;
B) bauturi alcoolice si produse din tutun destinate actiunilor de protocol.


Norme CF:

50. (1) Persoanele impozabile inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata pot sa exercite dreptul de deducere pentru bunuri si/sau servicii achizitionate cu cel mult 90 de zile anterior datei de inregistrare ca platitor de taxa pe valoarea adaugata in urmatoarele cazuri:
a) in situatia in care este o persoana impozabila stabilita in strainatate si trebuie sa-si desemneze un sediu permanent in Romania sau un reprezentant fiscal;
B) in caz de reorganizare, cand o entitate juridica se divide si in urma divizarii iau nastere mai multe persoane impozabile;
c) in cazul unitatilor nou-infiintate, pana la data obtinerii codului de identificare fiscala de platitor de taxa pe valoarea adaugata.
(2) In cazul unor modificari legislative, in sensul trecerii de la operatiuni care nu dau drept de deducere la operatiuni care dau drept de deducere, persoanele impozabile inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata pot sa-si ajusteze dreptul de deducere pentru taxa aferenta bunurilor de natura stocurilor constatate pe baza de inventariere la data modificarii intervenite, precum si pentru bunuri de natura mijloacelor fixe care au fost achizitionate cu cel mult 90 de zile anterior modificarii intervenite. Ajustarea in acest caz reprezinta exercitarea dreptului de deducere.
(3) Pentru exercitarea dreptului de deducere prevazut la alin. (1) si (2) trebuie indeplinite urmatoarele cerinte:
a) bunurile respective urmeaza a fi utilizate pentru operatiuni care dau drept de deducere;
B) persoana impozabila trebuie sa detina o factura fiscala sau un alt document legal aprobat, prin care sa justifice suma taxei pe valoarea adaugata aferente bunurilor achizitionate.

Cod Fiscal

Art. 145...

(11) Orice persoana impozabila, care a aplicat regimul special de scutire prevazut la art. 152, si ulterior trece la aplicarea regimului normal de taxa pe valoarea adaugata, are dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata la data inregistrarii ca platitor de taxa pe valoarea adaugata, daca sunt indeplinite conditiile prevazute la alin. (12), pentru:
a) bunuri de natura stocurilor, conform reglementarilor contabile, care se afla in stoc la data la care persoana respectiva a fost inregistrata cu platitor de taxa pe valoarea adaugata;
B) bunuri de natura mijloacelor fixe, care au fost achizitionate cu cel mult 90 de zile anterior datei de inregistrare ca platitor de taxa pe valoarea adaugata.

(12) Pentru exercitarea dreptului de deducere prevazut la alin. (11), trebuie indeplinite urmatoarele conditii:
a) bunurile respective urmeaza a fi folosite pentru operatiuni cu drept de deducere;
B) persoana impozabila trebuie sa detina o factura fiscala sau un alt document legal aprobat care justifica suma taxei pe valoarea adaugata aferente bunurilor achizitionate.


Norme CF:

50...

(4) Persoanele impozabile care se inregistreaza ca platitori de taxa pe valoarea adaugata datorita unor modificari legislative, in sensul trecerii de la operatiuni care nu dau drept de deducere la operatiuni care dau drept de deducere, pot sa-si exercite dreptul de deducere a taxei pe valoarea adaugata conform art. 145 alin. (11) si (12) din Codul fiscal, la data inregistrarii ca platitori de taxa pe valoarea adaugata.



#85209 tva depasire protocol

Postat de lorenzo on 25 May 2006 - 10:00 PM in Arhiva

Se colecteaza pt. ca op.respectiva e considerata livrare de bunuri/prest serv.
Adica fiscul considera ca ceea ce ai cumparat pt.protocol ai "livrat/prestat" catre altii. In consecinta, te lasa sa deduci in t.anului, iar la sfarsit te pune sa colectezi partea care depaseste pragul de ded.la imp/profit.
Bine ca n-au vrut sa facem si factura...



#84864 Proiect modificare Cod Fiscal

Postat de lorenzo on 23 May 2006 - 02:37 PM in Arhiva

Modificarile din proiect NU se aplica in 2006, ci incepand cu 01.01.2007:


Art. VII. - (1) Prevederile Art. I se aplica începând cu data de 1 ianuarie 2007, cu exceptia cazurilor cand se specifica altfel.

(Art.I e ala lung cu toate modif.CF)

Alte lucruri interesante:

Art. III. – Incepand cu data aderarii Romaniei la Uniunea Europeana prevederile Titlului IV-Impozitul pe veniturile microintreprinderilor, se abroga.

Art.VIII – Incepand cu data de 1 ianuarie 2007,se abroga:

1. Litera B) a art. 76 din Legea cooperatiei agricole nr. 566/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 1236 din 22 decembrie 2004;

2. Articolele 5, 6, 8 si 9 din Legea nr. 376/2004 privind bursele private, publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 899 din 4 octombrie 2004;

3. Din paragraful 4 al articolului 60 din Legea nr. 58/1998 privind activitatea bancarã, republicata, in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr. 78 din 24 ianuarie 2005, se eliminã sintagma “înainte de deducerea impozitului pe profit.";

4. Prevederile art.19 alin.(5) referitoare la impozitul pe profit din Legea muntelui nr. 347/2004, publicata in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr 670 din 26 iulie 2004.

5. Litera c) din alineatul (1) precum si alineatele (2), (3) si (4) ale articolul III din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 138/2004 pentru modificarea si completarea Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobata cu modificari si completari prin Legea nr.163/2005, se abroga.

6. Art. 70 si teza a doua a alin. (6) al art. 164 din Ordonanta Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedura fiscala, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare;

7. Prevederile referitoare la factura fiscala (cod 14-4-10/A), factura (cod 14-4-10/aA) si avizul de insotire a marfii (cod 14-3-6A) din Hotararea Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabila si a normelor metodologice privind întocmirea si utilizarea acestora, prevederile referitoare la factura fiscala din Normele privind circulatia materialelor lemnoase si controlul circulatiei acestora si al instalatiilor de transformat lemn rotund, aprobate prin Hotararea Guvernului nr. 427/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, precum si orice alte prevederi referitoare la facturi si facturi fiscale tipizate, cu regim special;

Aferim !



#84779 Proiect modificare Cod Fiscal

Postat de lorenzo on 23 May 2006 - 02:12 AM in Arhiva

Mie nu mi se pare asa o mare nesimtire... mai ales ca asa e regula in UE.
Apoi, asta inseamna ca nu mai calculam impozitul la trim., ci numai la bilant. La fel si cu scrisu' in registru' lu' peste.
Iar daca mai ai vreo pierdere (alin.8) in timpul anului, scapi si de plata cu pricina... ma rog... asteptam normili.



#83847 puncte de vedere

Postat de lorenzo on 17 May 2006 - 01:43 AM in Arhiva

12.09.N:
371 = 401: 15.000 ron
4426 = 401: 2.850 ron

15.09.N:
dobanda se intelege P.A.(per an). pt.6 luni inseamna 1/2.
7500 usd = val.mf + dob.= val.mf + 0,10 / 2 x val.mf = 1,05 x val.mf
va.mf = 7500 usd / 1,05 = 7142,86 usd
4111 = 707: 7142,86 usd x 3,35 ron/usd = 23.928,58 ron
4111 = 472: (7500 - 7142,86) usd x 3,35 ron/usd = 357,14 usd x 3,35 ron/usd = 1.196,42 ron <=> 7142,86 usd x 0,05 x 3,35 ron/usd
607 = 371: 15.000 ron

20.09.N:
413 = 4111: 7500 usd x 3,35 ron/usd = 25.125 ron (acceptare plata cu efecte de comert - la val.creantei la curs istoric)
5113 = 413: 7500 usd x 3,34 ron/usd = 25.050 ron (primire efect)
665 = 413: 7500 usd x (3,35 - 3,34) ron/usd = 75 ron

30.09.N:
401 = 5121: 17.850 ron

15.11.N:
5114 = 5113: 7500 usd x 3,40 ron/usd = 25.500 ron (efect remis spre scontare)
5113 = 765: 7500 usd x (3,40 - 3,34) ron/usd = 450 ron
scont = dob.pe per.de decontare anticipata (15.11.N - 15.03.N+1 => 4 luni) = 357,14 usd / 6 x 4 = 238,09 usd
667 = 5114: 238,09 usd x 3,40 ron/usd = 809,51 ron
5124 = 5114: 7500 usd - 238,09 usd = 7261,91 usd x 3,40 ron/usd = 24.690,49 ron
comis.= 0,5 % din val.decontata anticipat (scontata) de banca = 7261,91 usd x 0,005 = 36,31 usd
627 = 5124: 36,31 usd x 3,40 ron/usd = 123,45 ron

31.12.N:
sold 4111 = 0, sold 413 = 0, sold 5113 = 0, sold 5114 = 0, sold 5124 = 7261,91 usd - 36,31 usd = 7225,60 usd
reeval.: 7225,60 usd x 3,42 ron/usd = 24.711,55 ron
sold ron 5124 = 24.690,49 ron - 123,45 ron = 24.567,04 ron
5124 = 765: 24.711,55 ron - 24.567,04 ron = 144,51 ron
dob.din 472 se trece pe venituri coresp.per.din ex.N in care a fost creditat clientul: 15.09.N - 31.12.N => 3,5 luni
dob.aferenta ex.N = 1196,42 / 6 x 3,5 = 697,91 ron
472 = 766: 697,91 ron

15.03.N+1:
efectul a fost incasat de banca. firma inreg.numai restul de dob.ramasa in 472.
472 = 766: 1196,42 ron - 697,91 ron = 498,51 ron



#83844 exercitii contabilitate financiara

Postat de lorenzo on 17 May 2006 - 12:22 AM in Arhiva

vezi fis.atasat



#82748 au venit hotii

Postat de lorenzo on 08 May 2006 - 08:34 PM in Arhiva

Dupa cum suna datele problemei, n-au fost hoti de rand, ci hoti de informatii. Probabil ca au vrut bazele de date.
Poate concurenta, poate vreun "interesat"...
Am patit-o si eu, dar n-au stiut unde sa umble si au furat 2 computere degeaba.



#82745 grile impozitare

Postat de lorenzo on 08 May 2006 - 07:46 PM in Arhiva

vezi attachment.



#82735 legislatie privind semnatura in contabilitate

Postat de lorenzo on 08 May 2006 - 06:48 PM in Arhiva

http://www.conta.ro/...pic.php?p=56336



#82732 omf 1752/2005

Postat de lorenzo on 08 May 2006 - 06:29 PM in Arhiva

Vezi attachment.



#82486 SINDICATUL CONTABILILOR DIN ROMANIA

Postat de lorenzo on 06 May 2006 - 05:54 AM in Arhiva

Problema este reala, dar trebuie abordata foarte "la rece". Fara resentimente fata de nimeni si fata de niciun alt organism profesional deja existent (CECCAR, CAFR, etc). Ele isi au rostul - mai mult sau mai putin evident pentru toata lumea - si exista pentru ca au fost constituite prin lege. Adica de sus in jos.

O asociatie a contabililor, fara a tine cont de pregatire, experienta, "certificari" samd, ar trebui mai intai de toate sa defineasca notiunea de contabil. Cine e contabil si cum se poate proba acest lucru ? Asta ar fi prima intrebare la care ar trebui sa raspundem.

A doua ar fi ce scop ar trebui sa aiba o astfel de asociatie.
Daca, de exemplu, unul din scopuri ar fi acela de a combate stufarisul legislativ din domeniul contabilitatii si fiscalitatii, atunci ar trebui sa ne gandim ca acelasi scop il urmaresc si alte categorii socio-profesionale. Oamenii de afaceri, managerii si nu numai sustin acelasi lucru. Presa de asemenea. Deci un asemenea scop nu este tipic numai pentru contabili.
Scopul fundamental al asociatiei trebuie sa fie unul specific profesiei, altfel identitatea ei se pierde.

Nu cred ca trebuie sa inventam noi roata. Asociatii, ONG-uri, lobby exista de multi ani in lumea civilizata. Trebuie sa aflam secretul succesului lor copiind pur si simplu cu inteligenta (faptul ca, pe de o parte clasa politica de la noi a dorit construirea unei democratii "originale", iar pe de alta parte a aplicat tratamentul copy-paste fara discernamant, sunt doua extreme ale prostiei carpato-danubiano-pontice).
Asa incat calea cea mai scurta - in opinia mea - este aceea de a studia cum s-a realizat acelasi lucru pe alte meleaguri. Adica informatie si studiu.
Contacte. Discutii.
Primul pas este deja facut, atata doar ca multi nu va dati seama: insasi existenta acestui forum.

Ceea ce ar trebui sa urmeze este structurarea discutiilor pe teme bine definite, stabilirea unor obiective clare, a unor prioritati si a unor responsabilitati.

Cred ca o intalnire pe viu, nu prin internet, a celor interesati sa puna osul ar fi benefica. Fara scuze.

Cine se incumeta ?

P.S. Eu i-as zice a.conta.ro



#82482 Sit financiare cf IFRS - IAS revizuite

Postat de lorenzo on 06 May 2006 - 04:39 AM in Arhiva

Ministerul Finantelor Publice

Ordin nr. 907/2005


din 27/06/2005
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 597 din 11/07/2005


privind aprobarea categoriilor de persoane juridice care aplica reglementari contabile conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, respectiv reglementari contabile conforme cu directivele europene




In temeiul art. 28 alin. (5) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata,
in baza art. 11 alin. (5) din Hotararea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, cu modificarile ulterioare,


ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:


Art. 1. - (1) Incepand cu exercitiul financiar al anului 2006, persoanele juridice prevazute la art. 1 alin. (1) din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, aplica reglementarile contabile conforme cu directivele europene.
(2) Prevederile de mai sus se aplica si sediilor permanente din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul sau domiciliul in strainatate.
(3) Banca Nationala a Romaniei, Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare si Comisia de Supraveghere a Asigurarilor vor elabora reglementari contabile specifice conforme cu directivele europene, aplicabile categoriilor de entitati pe care le reglementeaza si supravegheaza.
Art. 2. - (1) In exercitiul financiar al anului 2006, institutiile de credit intocmesc si un set distinct de situatii financiare conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, pentru necesitati proprii de informare ale utilizatorilor, altii decat institutiile statului.
(2) In exercitiul financiar al anului 2006, entitatile de interes public prevazute la art. 3, cu exceptia institutiilor de credit, pot intocmi si un set distinct de situatii financiare conforme cu Standardele Internationale de Raportare Financiara, pentru necesitati proprii de informare ale utilizatorilor, altii decat institutiile statului, potrivit optiunii acestora si daca au capacitatea de implementare corespunzatoare.
(3) In scopul intocmirii situatiilor financiare prevazute la alin. (1) si (2), persoanele juridice prevazute la aceste alineate retrateaza situatiile financiare intocmite potrivit reglementarilor contabile specifice, conforme cu directivele europene.
Art. 3. - In intelesul prezentului ordin, prin entitati de interes public se intelege:
a) institutiile de credit;
B) societatile de asigurare, asigurare-reasigurare si de reasigurare;
c) entitatile reglementate si supravegheate de Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare;
d) societatile comerciale ale caror valori mobiliare sunt admise la tranzactionare pe o piata reglementata;
e) companiile si societatile nationale;
f) persoanele juridice care apartin unui grup de societati si intra in perimetrul de consolidare de catre o societate-mama care aplica Standardele Internationale de Raportare Financiara;
g) persoanele juridice, altele decat cele prevazute la lit. a)-f), care beneficiaza de imprumuturi nerambursabile sau cu garantia statului.
Art. 4. - In functie de cerintele reglementarilor Uniunii Europene si de evaluarile efectuate de institutiile implicate, Ministerul Finantelor Publice, Banca Nationala a Romaniei, Comisia de Supraveghere a Asigurarilor si Comisia Nationala a Valorilor Mobiliare vor stabili conditiile de aplicare a Standardelor Internationale de Raportare Financiara incepand cu situatiile financiare ale anului 2007.
Art. 5. - Directia de reglementari contabile din Ministerul Finantelor Publice va lua masuri pentru ducerea la indeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 6. - Prezentul ordin se publica in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I.


Ministrul finantelor publice,
Ionel Popescu


Bucuresti, 27 iunie 2005.
Nr. 907.



Deci institutiile de credit sunt obligate sa intocmeasca sit.fin.cf.IFRS (pt.uz propriu) incepand cu 2006, iar celelalte entitati de interes public pot opta sa faca acelasi lucru in 2006.
Incepand din 2007, cf. Art.4, institutiile de reglementare enumerate vor decide cine va intocmi sit.fin.cf.IFRS.



#82480 Iarasi constructii...

Postat de lorenzo on 06 May 2006 - 03:36 AM in Arhiva

Constructii executate pt.terti => ct.704.
Constructii exec.pt.propria firma => 6xx = 3xx, 4xx etc si 231 = 722, apoi 212 = 231

Pt. mai multe detalii:
http://www.conta.ro/...opic.php?t=4874 -> pag.3 -> O.Dinu



#82479 facturi- electronic

Postat de lorenzo on 06 May 2006 - 02:33 AM in Arhiva

OMF 1177/1998 - aprobare doc.regim special
OMF 1077/2003 - fact.fiscale 1 exemplar
OMF 1849/2003 - personalizare doc.regim special
OMF 527/2004 - personalizare doc.regim special - modif.OMF 1849/2003
OMF 743/2004 - casare DRS, FF 1 ex, FF 2 ex
OMF 1779/2004 - FF 1 ex, FF 2 ex - modif.OMF 743/2004
OMF 147/2005 - personalizare doc.regim special - modif.OMF 1849/2003
OMF 693/2005 - elem.oblig.FF
OMF 1082/2005 - FF fara semn./stampila



#82478 Plafon TVA

Postat de lorenzo on 06 May 2006 - 12:50 AM in Arhiva

ISA a spus:

Daca ma poate ajuta cineva urgent cu un raspuns, problema suna asa :
am o societate cu codul CAEN 6720, mai precis un ING Office. La infiintare, in 2004, li s-a spus ca trebuie sa fie neplatitori de tva.  
Stie cineva daca si acestor societati li se aplica plafonul de 2 miliarde cifra de afaceri, de la care sint obligati sa se declare platitori de tva ? Eu am facut ceva investigatii dar nu am reusit sa ma lamuresc. O tanti de DGFP mai ca nu m-a scuipat cind am intrebat-o de asta. M-a trimis la codul fiscal pe care-l citisem deja si nu m-am lamurit, sau poate mi-a scapat ceva.
Astept un raspuns. Va multumesc.

Daca societatea are ca obiect EXCLUSIV activitatile cuprinse la codurile CAEN 65 - 67, acestea sunt op.scutite fara drept de deducere (dpdv TVA) cf. Art. 141 (2) c) si d).
Daca societatea nu a optat pt.inregistrarea ca platitor de TVA (asa rezulta), iar obiectul de activitate cuprinde NUMAI op.scutite FARA drept de deducere (asa inteleg), atunci nu are de ce sa tina cont de plafonul de 2 mld. ROL.

Cod Procedura Fiscala:

ARTICOLUL 70 - Inregistrarea si scoaterea din evidenta a platitorilor de taxa pe valoarea adaugata

(1) Orice persoana impozabila care realizeaza operatiuni taxabile si/sau scutite de taxa pe valoarea adaugata cu drept de deducere trebuie sa solicite inregistrarea ca platitor de taxa pe valoarea adaugata la organul fiscal competent din subordinea Agentiei Nationale de Administrare Fiscala in urmatoarele situatii:
a) la infiintare, in mod obligatoriu, daca declara ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri peste plafonul de scutire prevazut de dispozitiile Codului fiscal referitoare la taxa pe valoarea adaugata;
B) la infiintare, daca declara ca urmeaza sa realizeze o cifra de afaceri sub plafonul de scutire prevazut de dispozitiile Codului fiscal referitoare la taxa pe valoarea adaugata, dar opteaza pentru aplicarea regimului normal de taxa pe valoarea adaugata;
c) dupa infiintare, in mod obligatoriu, daca depaseste plafonul de scutire prevazut de dispozitiile Codului fiscal referitoare la taxa pe valoarea adaugata, in termen de 10 zile de la sfarsitul lunii in care a depasit acest plafon;
d) dupa infiintare, daca cifra de afaceri realizata este sub plafonul de scutire prevazut de dispozitiile Codului fiscal referitoare la taxa pe valoarea adaugata, dar doreste sa opteze pentru aplicarea regimului normal de taxa pe valoarea adaugata.
(2) Persoanele care realizeaza in exclusivitate operatiuni scutite de taxa pe valoarea adaugata, iar potrivit Codului fiscal pot opta pentru taxarea acestora, trebuie sa solicite inregistrarea ca platitori de taxa pe valoarea adaugata.

Deci solicitarea inregistrarii ca platitor de TVA este obligatorie pt. firmele ce realizeaza op.taxabile si/sau scutite cu drept de deducere (la infiintare sau dupa, daca depaseste plafonul de 2 mld.sau nu-l depaseste, dar opteaza sa devina platitor TVA).
Pt.firmele ce realizeaza EXCLUSIV op.scutite FARA drept de deducere (cazul tau, cred), inregistrarea ca platitor de TVA este o optiune, cf. alin.(2) de mai sus.

Deci nu ai de ce sa ceri inregistrarea ca platitor de TVA DACA realizezi in mod EXCLUSIV op.scutite FARA drept de deducere cum sunt cele de la cod CAEN 65 - 67.



#82476 Restituire partiala taxe vamale

Postat de lorenzo on 06 May 2006 - 12:19 AM in Arhiva

Inreg.ctb.TVA achitat in plus si nerestituit de vama: http://www.conta.ro/...opic.php?t=9257

Inreg.ctb.taxe vamale restituite de vama:
http://www.conta.ro/...opic.php?t=3522
adica:
3xx = 446.txv in rosu cu suma restituita
5121 = 446.txv cu suma restituita

daca 3xx s-a consumat/vandut, faci si 6xx = 3xx in rosu.
sau faci direct 6xx = 446.txv in rosu



#82475 intrebare

Postat de lorenzo on 05 May 2006 - 11:18 PM in Arhiva

OMF 1850_2004 Nomenclator reg.si form.ctb - Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 23 din 07/01/2005 - Actul a intrat in vigoare la data de 07 ianuarie 2005:

REGISTRUL - JURNAL (Cod 14-1-1)

1. Serveste ca document contabil obligatoriu de inregistrare cronologica si sistematica a modificarii elementelor de activ si de pasiv ale unitatii.
2. Se intocmeste de catre persoanele prevazute la art. 1 din Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, intr-un singur exemplar, dupa ce a fost numerotat, snuruit, parafat si inregistrat in evidenta unitatii.
Numerotarea filelor registrelor se va face in ordine crescatoare, iar volumele se vor numerota in ordinea completarii lor.
Se intocmeste zilnic sau lunar, dupa caz, prin inregistrarea cronologica, fara stersaturi si spatii libere, a documentelor in care se reflecta miscarea elementelor de activ si de pasiv ale unitatii.
In cazul in care unitatea foloseste jurnale auxiliare, totalul lunar al fiecaruia se poate trece in registrul-jurnal.
In conditiile conducerii contabilitatii cu ajutorul sistemelor informatice de prelucrare automata a datelor, fiecare operatiune economico-financiara se va inregistra prin articole contabile, in mod cronologic, dupa data de intocmire sau de intrare a documentelor in unitate. In aceasta situatie, Registrul-jurnal se editeaza lunar, iar paginile vor fi numerotate pe masura editarii lor. Registrul-jurnal va fi snuruit, parafat si inregistrat in evidenta unitatii in luna urmatoare celei in care numarul de file editate este 100, sau anual, daca numarul filelor editate este sub 100, pentru un exercitiu financiar.
In cazul in care o unitate are subunitati dispersate teritorial care conduc contabilitatea pana la balanta de verificare, registrul-jurnal se va conduce de catre subunitati, cu conditia inregistrarii acestuia la nivelul subunitatii.
In coloana 1 se inscrie numarul curent al operatiunilor inregistrate incepand de la 1 ianuarie, sau de la inceputul activitatii, pana la 31 decembrie, sau incetarea activitatii.
In coloana 2 se trece data (anul, luna, ziua) cand se face inregistrarea in registru.
In coloana 3 se trece felul documentului (factura, chitanta, jurnal privind operatiunile de casa si banca, jurnalul decontarilor cu furnizorii etc.), precum si numarul si data acestuia.
In coloana 4 se trece felul operatiunii, dandu-se explicatiile in legatura cu operatiunea respectiva si elemente de identificare a acesteia.
In coloanele 5 si 6 se trece simbolul conturilor debitoare si, respectiv, creditoare.
In coloanele 7 si 8 se trec sumele totale, debitoare si creditoare din documentul respectiv (bon, factura, jurnal auxiliar etc.).
In Registrul-jurnal se trec toate operatiunile economice privind modificarea elementelor de activ si de pasiv ale unitatii, indiferent daca acestea au loc in numerar sau prin conturile deschise la banci, netinandu-se seama daca a avut loc plata sau incasarea acestora.
3. Nu circula, fiind document de inregistrare contabila.
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil, impreuna cu documentele justificative care au stat la baza intocmirii lui.


OMF 1850/2004 abroga OMF 425/1998, care prevedea obligatia inregistrarii registrelor contabile la fisc si editarea lor lunara.

OMF 425_1998 Nomenclator + Norme form.comune (ABROGAT):

C. Registrele de contabilitate

8. Registrele de contabilitate sunt documente contabile obligatorii in care unitatile patrimoniale inregistreaza periodic, cronologic si sistematic operatiile economice si financiare, consemnate in documente justificative, care produc modificari in patrimoniul acestora.
Principalele registre ce se folosesc in contabilitate sunt: Registrul jurnal (cod 14-1-1), Registrul jurnal de incasari si plati (cod 14-1-1/a), Registrul-inventar (cod 14-1-2) si Cartea mare (cod 14-1-3).
Registrul jurnal (cod 14-4-1), Registrul jurnal, de incasari si plati (cod 14-1-1/a) si Registrul-inventar (cod 14-1-2) se numeroteaza si se snuruiesc inainte de depunerea la organele fiscale teritoriale pentru parafare si inregistrare.
Registrele de contabilitate numerotate, snuruite, parafate, inregistate la organele fiscale si conduse regulat pot fi admise ca proba in cazul litigiilor unitatilor patrimoniale, in caz de faliment, precum si in orice alte situatii.
Totodata, absenta registrelor de contabilitate sau netinerea regulata a acestora lipseste agentii economici de mijloacele de proba in relatiile cu organele fiscale si da posibilitatea acestora din urma de a stabili obligatiile fata de bugetul statului, fara a tine seama de datele din contabilitate.
Registrele de contabilitate se pot prezenta sub forma de registru sau foi volante si listari informatice legate sub forma de registru, dupa caz.
Numerotarea filelor registrelor se va face in ordine crescatoare, iar volumele se vor numerota in ordinea completarii lor. Unitatile patrimoniale vor inregistra la organele fiscale volumele urmatoare de registre contabile, pe masura completarii celor inregistrate si parafate anterior, facand, totodata, dovada completarii acestora, fara stersaturi, spatii libere sau file lipsa.
Datele inscrise in Registrul jurnal trebuie sa corespunda cu cele inscrise in balanta de verificare a unitatii patrimoniale.
9. Registrul-jurnal (cod 14-1-1) este un document contabil obligatoriu in care se inregistreaza zilnic, in mod cronologic, operatie cu operatie, fara spatii libere, toate modificarile patrimoniului unitatii.
Operatiile de aceeasi natura, realizate in acelasi loc de activitate (atelier, sectie etc.) si in cursul aceleiasi zile, pot fi recapitulate intr-un document centralizator.
Unitatile patrimoniale cu un volum mare de operatii pot utiliza pentru detaliere jurnale auxiliare pentru: operatiile de casa si banca, decontarile cu furnizorii, situatia incasarii-achitarii facturilor, situatia avansurilor de trezorerie etc.
Orice inregistrare in Registrul jurnal trebuie sa cuprinda elemente cu privire la felul, numarul si data documentului justificativ, explicatii privind operatiile respective si conturile debitoare si creditoare in care s-au inregistrat sumele corespunzatoare operatiilor efectuate.
Unitatile patrimoniale care utilizeaza jurnale auxiliare vor inregistra periodic, de regula lunar, sumele centralizate pe conturi din aceste jurnale in Registrul jurnal.



#81549 exercitii contabilitate financiara

Postat de lorenzo on 28 April 2006 - 04:09 AM in Arhiva

Singura obiectie pe care o am este ca nu se foloseste ct. "casa" (5311) la varsarea cap.social si nici la majorarea lui. Se foloseste ct. 5121.



#81548 inregis contabile pt o firma care are actiuni la o alta firm

Postat de lorenzo on 28 April 2006 - 02:07 AM in Arhiva

Daca ai depus bilantul nu mai faci nimic.
Citeste OMF 1752/2005 - despre titluri
La 31.12.2006 evaluezi cum zice acolo, in fctie de situatia de la data aia.



#81546 va rog un raspuns - impozit profit trim I

Postat de lorenzo on 28 April 2006 - 12:40 AM in Arhiva

cristina carare a spus:

 Conform CF cheltuielile cu diurna sunt deductibile in limita de 2.5 ori diurna bugetari daca unitatea inregistreaza profit in exercitiul curent  SI/SAU in exercitiul precedent. Conform datelor de mai sus eu am considerat ca sunt deductibile in 2005 avand profit pe exercitiul anterior (in 2004) si acum pe trim I ma incadrez cu profit in exercitiul curent .
Spuneti-mi si mie va rog daca procedez bine.  
Am intrebat la administratia financiara o tipa de la urmarire  si mi-a spus sa declar si sa platesc  impozit pe profit pe trim I ca doar la sf anului am voie sa recuperez pierderea  . Mi se pare gresit , la art 26 in CF scrie clar ca recuperarea pirderii se va efectua la fiecare termen de plata a impozitului pe profit.
 Va rog astept raspuns, as vrea sa depun declaratia azi dar nu sunt sigura daca e bine 0 la impozit profit.
 Multumesc

Codul fiscal:

Art. 21
B) suma cheltuielilor cu indemnizatia de deplasare acordata salariatilor pentru deplasari in Romania si in strainatate, in limita a de 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru institutiile publice, in cazul in care contribuabilul realizeaza profit in exercitiul curent si/sau din anii precedenti. Cheltuielile de transport, cazare si indemnizatia acordata salariatilor, in cazul contribuabilului care realizeaza pierdere in exercitiul curent si/sau din anii precedenti, sunt limitate la nivelul legal stabilit pentru institutiile publice;

Norme metodologice:

34. Cheltuielile de transport, cazare si indemnizatia acordata salariatilor sunt limitate la nivelul legal stabilit pentru institutiile publice, in situatia in care contribuabilul inregistreaza pierdere contabila din cumularea rezultatului contabil curent cu cel reportat.

Daca soldul cumulat al conturilor 117 si 121 este C, atunci diurna ded.e 2,5 x diurna bugetara. Daca acelasi sold e D, diurna ded. = diurna bugetara.
Calculul se face la fiecare sf.trim., 121 intrand in calcul cu soldul dinainte de inregistrarea 691 = 4411.



#81545 Referitor calcul impozit profit

Postat de lorenzo on 28 April 2006 - 12:31 AM in Arhiva

A. Din profitul impozabil la 31.03.2006 se scade pierderea fiscala de la 31.12.2005 (sau se aduna la pierderea la 31.03.2006).

Cod Fiscal:

Art. 26. - (1) Pierderea anuala, stabilita prin declaratia de impozit pe profit, se recupereaza din profiturile impozabile obtinute in urmatorii 5 ani consecutivi. Recuperarea pierderilor se va efectua in ordinea inregistrarii acestora, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit, potrivit prevederilor legale in vigoare din anul inregistrarii acestora.
(2) Pierderea fiscala inregistrata de contribuabilii care isi inceteaza existenta prin divizare sau fuziune nu se recupereaza de catre contribuabilii nou-infiintati sau de catre cei care preiau patrimoniul societatii absorbite, dupa caz.
(3) In cazul persoanelor juridice straine, prevederile alin. (1) se aplica luandu-se in considerare numai veniturile si cheltuielile atribuibile sediului permanent in Romania.
(4) Contribuabilii care au fost platitori de impozit pe venit si care anterior au realizat pierdere fiscala intra sub incidenta prevederilor alin. (1) de la data la care au revenit la sistemul de impozitare reglementat de prezentul titlu. Aceasta pierdere se recupereaza pe perioada cuprinsa intre data inregistrarii pierderii fiscale si limita celor 5 ani.@
__________
@Alineatul (4) a fost modificat prin art. I pct. 21 din O.G. nr. 83/2004.

Norme metodologice:

73. Recuperarea pierderilor fiscale anuale se face in ordinea inregistrarii acestora, la fiecare termen de plata a impozitului pe profit, potrivit prevederilor legale in vigoare din anul inregistrarii acestora.
74. Pierderea fiscala reprezinta suma inregistrata in declaratia de impunere a anului precedent.
75. In cazul in care recuperarea pierderii contabile se face din rezervele legale, constituite din profit inainte de impozitare, reconstituirea ulterioara a rezervei legale nu va mai fi o suma deductibila la calculul profitului impozabil.
76. Persoana juridica din al carei patrimoniu se desprinde o parte in urma unei operatiuni de divizare si care isi continua existenta ca persoana juridica recupereaza partea din pierderea fiscala inregistrata inainte de momentul in care operatiunea de divizare produce efecte, proportional cu drepturile si obligatiile mentinute de persoana juridica respectiva.
77. In cazul fuziunii prin absorbtie pierderea fiscala rezultata din declaratia de impunere a persoanei juridice absorbante, declarata pana la data inscrierii la registrul comertului a mentiunii privind majorarea capitalului social, se recupereaza potrivit prevederilor din lege.

Recuperarea pierderii fiscale se face numai din profitul impozabil obtinut ulterior pierderii fiscale.
Ceea ce s-a recuperat cf.deciziei AGA este pierderea contabila. Iar aceasta nu s-a facut din profit, ci din alte rezerve (nu din rezerve legale). Daca respectivele alte rezerve NU au drept sursa facilitati fiscale, diminuarea respectivelor rezerve nu implica includerea lor in veniturile impozabile cf. Art. 22 (5) si (6) CF:


Cod Fiscal:

Art. 22
(5) Reducerea sau anularea oricarui provizion ori a rezervei care a fost anterior dedusa se include in veniturile impozabile, indiferent daca reducerea sau anularea este datorata modificarii destinatiei provizionului sau a rezervei, distribuirii provizionului sau rezervei catre participanti sub orice forma, lichidarii, divizarii, fuziunii contribuabilului sau oricarui alt motiv. Prevederile prezentului alineat nu se aplica daca un alt contribuabil preia un provizion sau o rezerva in legatura cu o divizare sau fuziune, reglementarile acestui articol aplicandu-se in continuare acelui provizion sau rezerva.
(6) Sumele inregistrate in conturi de rezerve legale si rezerve reprezentand facilitati fiscale nu pot fi utilizate pentru majorarea capitalului social sau pentru acoperirea pierderilor. In cazul in care nu sunt respectate prevederile prezentului alineat, asupra acestor sume se recalculeaza impozitul pe profit si se stabilesc dobanzi si penalitati de intarziere, de la data aplicarii facilitatii respective, potrivit legii. Nu se supun impozitarii rezervele de influente de curs valutar aferente aprecierii disponibilitatilor in valuta, constituite potrivit legii, inregistrate de societati comerciale bancare - persoane juridice romane si sucursalele bancilor straine, care isi desfasoara activitatea in Romania.@

Norme metodologice:

58. Intra sub incidenta art. 22 alin. (6) din Codul fiscal urmatoarele sume inregistrate in conturi de rezerve sau surse proprii de finantare, in conformitate cu reglementarile privind impozitul pe profit:
a) sumele reprezentand diferentele nete rezultate din evaluarea disponibilului in devize, in conformitate cu actele normative in vigoare, care au fost neimpozabile;
B) scutirile si reducerile de impozit pe profit aplicate asupra profitului investit potrivit prevederilor legii, inclusiv suma profitului investit, diferenta dintre cota redusa de impozit pentru exportul de bunuri si/sau servicii si cota standard, precum si cele prevazute in legi speciale.

Daca sumele din 1068, folosite pt.acoperirea pierderii (contabile), au drept sursa facilitati fiscale de natura celor descrise la Art.22 (6), atunci ele se includ in veniturile impozabile.
Adica se scade pierderea fiscala de 500 si se aduna suma din 1068.facilit.fiscale folosita pt.acoperirea pierderilor contabile din ex.anterioare


B. Cum zice ctanela: se calculeaza si se plateste.



#81544 DECLARATIA 101-URGENT

Postat de lorenzo on 28 April 2006 - 12:09 AM in Arhiva

ORDIN nr. 2016/29.12.2005 - Anexa nr.2 - INSTRUCTIUNI pentru completarea formularului 101"Declaratie privind impozitul pe profit"


- Randul 37 - se completeaza cu sumele reprezentand pierderile inregistrate in perioada curenta, de reportat pentru perioada urmatoare, conform prevederilor art.32 alin.(2) si art.33 alin.(3) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru tranzactiile efectuate pana la 30 aprilie 2005, inclusiv.
- Randul 38 - se completeaza cu valoarea pierderilor fiscale de recuperat din perioadele anterioare, atat din activitatile din Romania, cat si din cele din surse externe. Nu se includ la acest rand pierderile fiscale din anii anteriori, reglementate de art.32 alin.(2) si art.33 alin.(3) din Legea nr.571/2003 privind Codul fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, pentru tranzactiile efectuate pana la 30 aprilie 2005, inclusiv, nerecuperabile din profitul impozabil al anului de raportare

Codul Fiscal:

Art. 32. - (1) Orice pierdere realizata printr-un sediu permanent din strainatate este deductibila doar din veniturile obtinute din strainatate.
(2) Pierderile realizate printr-un sediu permanent din strainatate se deduc numai din aceste venituri, separat, pe fiecare sursa de venit. Pierderile neacoperite se reporteaza si se recupereaza in urmatorii 5 ani fiscali consecutivi.

Art. 33. - Abrogat.@
__________
@Articolul a fost abrogat, ca urmare a abrogarii capitolului din care face parte, art. I pct. 16 din O.U.G. nr. 138/2004, astfel cum a fost completat prin Legea de aprobare nr. 163/2005.

Initial, Art.33 arata asa:

Art. 33. - (1) Prevederile prezentului articol se aplica persoanelor juridice române si straine care vând-cesioneaza proprietati imobiliare situate în România sau titluri de participare detinute la o persoana juridica româna.
(2) Daca câstigurile rezultate din vânzarea-cesionarea proprietatilor imobiliare situate în România si a titlurilor de participare detinute la o persoana juridica româna depasesc pierderile rezultate dintr-o astfel de vânzare-cesionare, atunci impozitul pe profit se stabileste prin aplicarea unei cote de 10% la diferenta rezultata.
(3) Pierderea rezultata din vânzarea-cesionarea proprietatilor imobiliare situate în România si a titlurilor de participare detinute la o persoana juridica româna se recupereaza din profiturile impozabile rezultate din operatiuni de aceeasi natura, în urmatorii 5 ani fiscali consecutivi.

Daca nu ai op.de natura celor descrise la Art. 32 (2) sau Art. 33 (3) nu scrii nimic la rd. 37.




Cometa SQL