Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Gabriela Giurca's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Gabriela Giurca's Content

There have been 57 items by Gabriela Giurca (Search limited from 03-January 08)



Sort by                Order  

#23412 Zile nebancare!!!!!

Postat de Gabriela Giurca on 09 June 2005 - 03:54 PM in Arhiva

multumim pentru informatie! Util de stiut !



#122519 Urgent! Declaratie fnuass

Postat de Gabriela Giurca on 23 February 2007 - 03:39 PM in Arhiva

Vezi postareangr, la Feb 22 2007, 12:47 PM, a spus:

parerea mea e sa incerci sa depui la alta cucoana, mai destupata la cap; nu am stat sa bibilesc programul, printarea la anexele 1 si 2 se face automat, daca ai valori, asa cum zici si tu.


Asa am si facut ,le-a depus colega mea la un baiat dragut! Dar ce voi face lunile urmatoare ?Ca sunt mai multe "acrituri "pe la institutiile astea!



#121864 Urgent! Declaratie fnuass

Postat de Gabriela Giurca on 20 February 2007 - 03:26 PM in Arhiva

Intrebare pt.cei care au depus declaratia : daca nu ati avut cazuri de concedii medicale ,ati scos o anexa 2 cu valoare 0 ? Daca da ,unde ati trecut 0 in program?
Nu am cazuri de concedii ,am scos doar anexa 1 si nu mi-au primit declaratia ca nu am anexa 2.Ne-am holbat in program,dar nu stim cum s-o scoatem cu 0.
Stie cineva ?Pls !!!



#121215 tva imprt ( achizitie intracomunitara)

Postat de Gabriela Giurca on 16 February 2007 - 12:45 PM in Arhiva

Vezi postareaMihaelaMM, la Feb 8 2007, 06:17 PM, a spus:

Referitor la cursul valutar utilizat pentru stabilirea bazei de impozitare am urmatoarea nelamurire :
Firma de transport marfa din RO, presteaza servicii transport intracomunitar, client din RO deci factura cu TVA.
Art. 134.1 din CF zice ca faptul generator intervine la (..) data prestarii serviciilor.
Art. 134.2 din CF zice ca exigibilitatea taxei intervine la data la care are loc faptul generator.
Ce curs valutar se ia in calcul pentru stabilirea bazei de impozitare la emiterea facturii aferente prestatiei ( factura se emite dupa finalizarea transportului si descarcarea marfii la beneficiar ) ?
1. cv din data incarcarii ?
2. cv din data descarcarii ?
3. cv din data emiterii facturii ?

Si eu m-am chinuit o vreme cu aceste intebari.Pe scurt, data exigibilitatii este intotdeauna data facturii ( indiferent daca livrarea sau prestarea sunt anterioare sau ulterioare datei de facturare).Deci se foloseste cursul din data facturii.Atentie factura trebuie sa fie datata cel mai tarziu in a 15 zi din luna urmatoare livrarii.Daca nu ,faci autofactura.Vezi si OMF 35/2007 despre formularul 300,unde sunt si exemple clare.



#125153 Tva despagubiri asigurari

Postat de Gabriela Giurca on 13 March 2007 - 03:25 PM in Arhiva

Nu stiu daca se prevede undeva expres,dar ca logica a mecanismului :daca initial ai platit la service c/val reparatiei si ti-ai dedus tva in totalitate, in momentul in care incasezi suma de la asigurari ar trebui : 1.fie sa colectezi tva sau 2.fie sa stornezi tva -ul dedus . Suma primita de la asigurari in acest caz este un venit (din exploatare),care vine sa-ti acopere cheltuiala initiala cu reparatiile.Daca prima data ai dedus,la incasare colectezi.
Daca la factura de reparatii nu ai dedus,nici nu colectezi la incasare. Parerea mea...



#24272 TAXARE INVERSA-VANZARE IMOBIL

Postat de Gabriela Giurca on 17 June 2005 - 01:24 PM in Arhiva

Atentie ! taxarea inversa se utilizeaza numai in cazul in care atat furnizorul cat si beneficiarul sunt platitori de tva. in acest caz :
la furnizorul X : se intocmeste factura obisnuit ( valoare fara tva , tva, total de plata inclusiv tva).pe factura se mentioneaza obligatoriu "taxare inversa". X va inregistra :
461 = 75xx 2.000.000.000
4426 = 4427 380.000.000
la clientul y se va inregistra :
212 = 404 2.000.000.000
4426 = 4427 380.000.000
atat x cat si y vor trece tva in jurnalele de vanzari si cele de cumparari ,dar si in decontul de tva ( atat la deductibil cat si la colectat)
y va plati lui x suma de 2.000.000.000 lei ( tva -ul nu se deconteaza intre furnizor si client)
1
citeste si art. 160 din cod fiscal si mai ales din normele de aplicare.



#127088 T.V.A . DEDUCTIBIL ?

Postat de Gabriela Giurca on 29 March 2007 - 03:19 PM in Arhiva

Pentru tot ce s-a discutat aici, cred ca ar trebui consultat CF art.149 "ajustarea taxei deductibile pentru bunurile de capital".Deducerea taxei in prima faza este ok,ulterior se ajusteaza taxa,in cazul in care destinatia bunului de capital impune acest lucru.In norme se da si metoda de ajustare.Tot in CF ati putea gasi despre deductibilitatea cheltuielilor de intretinere a"locuintelor de serviciu" sau a sediilor care functioneaza in locuintele asociatilor, cred ca art.21.



#24699 Stornare - dispozitie de plata

Postat de Gabriela Giurca on 21 June 2005 - 03:00 PM in Arhiva

este suficient.pe dispozitie sa treci neaparat datele din buletinul clientului,sa ai semnatura lui si sa specifici la explicatii "restituire suma conf.fact.storno nr./data



#115202 spetza legata de tva !

Postat de Gabriela Giurca on 10 January 2007 - 05:36 PM in Arhiva

La decembrie nu faci nimic.
inregistrezi pe ianuarie, 4426=4427.Atentie ,dreptul la deducerea tva ti-l da totusi existenta DVI-ului



#122085 Registrul de arhiva

Postat de Gabriela Giurca on 21 February 2007 - 02:11 PM in Arhiva

Ca sa completam toata nebunia !!!
Are cineva organizata arhiva conform Legii 16/1996 ,completata conform "uzantei nationale"prin OUG 39/2006 ?
Nu sunt amenzi decat "intre 1.000 - 25.000 RON". Dupa ce o cititi , poate o comentam putin !
Stiu ca intr-o companie serioasa ar trebui sa se ocupe de asta cineva anume,dar mai stiu ca in majoritatea firmelor va fi "tot problema contabilitatii"



#23490 reclama pe masini

Postat de Gabriela Giurca on 10 June 2005 - 10:27 AM in Arhiva

Nu ai nevoie de nici o autorizare
Din cate stiu,afisajul in scop de reclama si publicitate pe mijloacele de transport care nu sunt destinate prin constructie pt reclama,nu se taxeaza
vezi cod fiscal art.272



#29591 Raportarea contabila la 30-06-2005

Postat de Gabriela Giurca on 25 July 2005 - 01:23 PM in Arhiva

A depus cineva raportarea la 30.06.2005?
Trebuie facuta in ROL sau in RON , eu m-am pierdut in " precizarile " legale!
Multumesc anticipat pentru raspuns !



#24312 Programe declaratii

Postat de Gabriela Giurca on 17 June 2005 - 03:47 PM in Arhiva

pentru 300 trimestrial:
incearca sa stergi platitorul si sa il introduci din nou
am observat si eu ca daca atunci cand ai initializat platitorul ai bifat din greseala 'lunar' si ai salvat , nu mai poti modifica
succes !



#24053 profit reinvestit

Postat de Gabriela Giurca on 16 June 2005 - 11:29 AM in Arhiva

nu este scutit propriu-zis
dar exista un program de sprijinire a IMM cu sume in limita impozitului pe profitul reinvestit.
citeste mai bine HG 1461/2004
succes !



#82660 probleme stagiari an 1

Postat de Gabriela Giurca on 08 May 2006 - 01:14 PM in Arhiva

stie cineva subiectele de la testele anul 1 stagiu colectiv,grupa 13 ?



#23846 PLAFON DE CASA

Postat de Gabriela Giurca on 14 June 2005 - 12:33 PM in Arhiva

Total plati prin casa catre persoane juridice 100 mil lei pe zi ( in acest plafon se includ si avansurile acordate salariatilor spre decontare)
Plati catre o singura persoana juridica max.50 mil lei pe zi. Atentie ! Daca factura furnizorului respectiv este mai mare de 50 mil lei ,nu ai voie sa platesti decat o singura transa de 50 mil cu numerar , restul trebuie achitat obligatoriu cu instrumente de plata fara numerar( cec,op),sau prin depunere de numerar direct la banca ,in contul furnizorului.
Plafonul maxim de 100 mil lei plati cu numerar poate fi depasit doar pentru plata salarii sau plati catre persoane fizice



#24906 Monetar-Documente fiscale dupa 01 iulie 2005

Postat de Gabriela Giurca on 22 June 2005 - 04:44 PM in Arhiva

Cristina are dreptate!
Referitor la chitantiere,cred ca vom folosi un chitantier pe care vom inscrie sumele in lei noi , doar in monetar vor fi evidentiati leii vechi si leii noi.
Poate mai sunt si alte pareri...



#25140 medicina muncii

Postat de Gabriela Giurca on 24 June 2005 - 10:16 AM in Arhiva

legea nu te obliga in mod expres sa inchei contract cu un medic de medicina muncii , dar te obliga sa asiguri control medical la angajare , la schimbarea locului de munca ,control medical cel putin o data pe an pentru toti angajatii( pentru anumite functii sau locuri de munca chiar de 2 ori pe an ),sa asiguri prevenirea imbolnavirilor profesionale,etc. Pentru a respecta legea si pentru ca salariatii sa nu "umble brambura "sa - si faca controale , patronii care se respecta incheie aceste contracte ,iar medicul respectiv face toate hartoagele si efectueaza controale chiar la firma.
Ca legi , cel putin urmatoarele :
- Codul muncii ,titlul V
- Legea 98/1994, art.29 ( care prevede chiar sanctiuni )
- Legea 346/2002
- daca ai peste 20 salariati = contractul colectiv de munca unic national.



#39306 Intrebare ref.la IFRS

Postat de Gabriela Giurca on 20 September 2005 - 08:44 AM in Arhiva

La MF este in lucru un ordin care clarifica aceasta problema si care abroga OMF 94/2001 si OMF 306/2002

PROIECT
ORDIN

pentru aprobarea Reglementarilor contabile
conforme cu directivele europene

In temeiul prevederilor art. 3 alin. (1) pct. 43 din Hotãrârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea ºi funcþionarea Ministerului Finanþelor Publice ºi a Agenþiei Naþionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile ulterioare,
în baza prevederilor art. 4 alin. (1) din Legea contabilitãþii nr. 82/1991, republicatã,

ministrul finanþelor publice emite urmãtorul ordin:

Art. 1. Р(1) Se aproḅ Reglemenṭrile contabile conforme cu directivele europene, cuprinse ̨n anexa care face parte integranṭ din prezentul ordin.
(2) Reglementãrile prevãzute la alin.(1) cuprind Reglementãrile contabile conforme cu Directiva a patra a Comunitãþilor Economice Europene ºi Reglementãrile contabile conforme cu Directiva a ºaptea a Comunitãþilor Economice Europene.

Art. 2. - (1) Reglementãrile contabile conforme cu Directiva a patra a Comunitãþilor Economice Europene se aplicã de persoanele juridice prevãzute la art.1 alin. (1) din Legea contabilitãtii nr. 82/1991, republicatã.
(2) Subunitãþile fãrã personalitate juridicã, cu sediul în strãinãtate, care apartin persoanelor juridice cu sediul sau domiciliul in Romania, precum ºi sediile permanente din România care aparþin unor persoane juridice cu sediul sau domiciliul în strãinãtate, organizeazã si conduc contabilitatea proprie la nivel de balanþã de verificare, fãrã a întocmi situaþii financiare.
Activitatea desfãsuratã in strãinãtate de subunitãþile fãrã personalitate juridicã, si care aparþin persoanelor juridice cu sediul sau domiciliul în România, se include în situaþiile financiare ale persoanei juridice române si se raporteazã pe teritoriul Romaniei, potrivit prezentelor reglementãri.

Art. 3. (1) - Persoanele juridice care la data bilanþului depãºesc limitele a douã dintre urmãtoarele trei criterii (denumite in continuare criterii de mãrime):
- total active: 3.650.000 euro,
- cifrã de afaceri netã: 7.300.000 euro,
- numãr mediu de salariaþi în cursul exerciþiului financiar: 50.

întocmesc situaþii financiare anuale care cuprind:
- bilanþ,
- cont de profit si pierdere,
- situaþia modificãrilor capitalului propriu,
- situaþia fluxurilor de numerar,
- notele explicative.

(2) Persoanele juridice care la data bilanþului nu depãºesc limitele a douã dintre criteriile de mãrime prevãzute la alin. (1) întocmesc situaþii financiare anuale simplificate care cuprind:
- bilanþ prescurtat,
- cont de profit ºi pierdere,
- note explicative la situaþiile financiare anuale simplificate.
Opþional, ele pot întocmi situaþia modificãrilor capitalului propriu ºi/sau situaþia fluxurilor de numerar.

(3) Potrivit legii contabilitãþii, situaþiile financiare anuale trebuie însoþite de o declaraþie scrisã de asumare a rãspunderii conducerii persoanei juridice pentru întocmirea situaþiilor financiare anuale în conformitate cu Reglementãrile contabile conforme cu Directiva a patra a Comunitãþilor Economice Europene.
(4) Persoanele juridice care au întocmit situaþii financiare anuale simplificate vor întocmi situaþiile financiare anuale prevãzute la art. 3 alin. (1) numai dacã, în douã exerciþii financiare consecutive depãºesc limitele a douã dintre cele trei criterii de mãrime prevãzute la art. 3 alin. (1).
Persoanele juridice care au întocmit situaþiile financiare anuale prevazute la art. 3 alin. (1) vor intocmi situaþii financiare anuale simplificate, numai dacã, în douã exerciþii financiare consecutive nu depãºesc limitele a douã dintre cele trei criterii de mãrime prevãzute la art. 3 alin. (1).

Art. 4. - Pentru situaþiile financiare ale anului 2006, întocmite potrivit Reglementãrilor contabile conforme cu Directiva a patra a Comunitãþilor Economice Europene, încadrarea în criteriile de mãrime prevãzute la art. 3 alin. (1) se efectueazã la sfârºitul exerciþiului financiar al anului 2006, pe baza indicatorilor determinaþi din situaþiile financiare ale anului 2005.

Art. 5. – (1) Situaþiile financiare anuale întocmite de persoanele juridice prevãzute la art. 3 alin. (1) sunt auditate potrivit legii.
(2) Fac obiectul auditului financiar ºi situaþiile financiare anuale întocmite de entitãþile de interes public, aºa cum sunt definite potrivit legii.
(3) Situaþiile financiare simplificate sunt verificate potrivit legii.

Art. 6. – Prevederile art. 3 alin. (2) din prezentele reglementãri nu se aplicã de cãtre societãþile comerciale ale cãror valori mobiliare sunt admise la tranzacþionare pe o piaþã reglementatã, astfel cum este definitã de legislaþia în vigoare privind piaþa de capital.

Art. 7. - (1) Situaþiile financiare anuale consolidate sunt elaborate în conformitate cu Reglemetãrile contabile conforme cu Directiva a ºaptea a Comunitãþilor Economice Europene.
(2) O entitate trebuie sa intocmeasca situatii financiare anuale consolidate daca aceasta entitate, denumita societate – mama, face parte dintr-un grup de societati si îndeplineºte una din urmãtoarele condiþii:

a) detine majoritatea drepturilor de vot ale actionarilor sau asociatilor intr-o alta societate denumita filiala;
b) este acþionar sau asociat al unei societãþi comerciale ºi detine singur controlul asupra majoritatii drepturilor de vot ale actionarilor sau asociatilor societatii, ca urmare a unui acord cu alti actionari sau asociati;
c) este actionar sau asociat si are dreptul de a exercita o influenþã dominantã asupra filialei, în temeiul unui contract încheiat cu societatea în cauzã sau al unei clauze din actul constitutiv sau statut, dacã legislaþia aplicabila filialei permite astfel de contracte sau clauze;
d) societatea – mamã deþine puterea de a exercita sau exercitã efectiv o influenþã dominantã sau control asupra unei filiale;
e) este actionar sau asociat si are dreptul de a numi sau revoca majoritatea membrilor organelor de administratie, conducere sau de supraveghere ale filialei; sau
f) societatea – mamã ºi filiala sunt conduse pe o bazã unificatã de cãtre societatea – mamã.



Art. 8. – (1) O societate – mamã este scutitã de la intocmirea situatiilor financiare anuale consolidate daca la data bilantului consolidat, societãþile comerciale care urmeazã sã fie consolidate nu depãºesc împreunã, pe baza celor mai recente situatii financiare anuale ale acestora, limitele a douã dintre urmatoarele trei criterii:
- total active: 17 520 000 euro,
- cifra de afaceri netã: 35 040 000 euro,
- numãr mediu de salariaþi în cursul exerciþiului financiar: 250.

(2) Scutirea prevãzutã la alin. (1) nu se aplicã dacã una dintre filialele care urmeazã sã fie consolidate este o societate comercialã ale cãrei titluri de valoare sunt admise pentru tranzacþionare pe o piaþã reglementatã, in conformitate cu legislatia in vigoare privind piata de capital.
(3) Condiþiile în care o societate - mamã este scutitã de la obligaþia întocmirii situaþiilor financiare consolidate sunt prevãzute în Reglementãrile contabile conforme cu Directiva a ºaptea a Comunitãþilor Economice Europene.

Art. 9. - Banca Naþionalã a României, Comisia Naþionalã a Valorilor Mobiliare ºi Comisia de Supraveghere a Asigurãrilor elaboreazã, potrivit legii, reglementãri contabile specifice conforme cu directivele europene, aplicabile categoriilor de entitãþi pe care le reglementeazã ºi supravegheazã.

Art. 10 – Persoanele juridice care pana la data de 31 decembrie 2005 aplica reglementari contabile armonizate cu directivele europene si cu Standardele Internationale de Contabilitate folosesc pentru intocmirea situatiilor financiare ale anului 2005 Standardele Internationale de Raportare Financiara – editia 2005, cuprinse in lista anexa la prezentul ordin.

Art. 11. РPrezentul ordin pentru aprobarea reglemenṭrilor contabile conforme cu directivele europene intṛ ̨n vigoare la data de 1 ianuarie 2006.

Art. 12. - La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã:
- Ordinul ministrului finanþelor publice nr. 94/2001 pentru aprobarea Reglementãrilor contabile armonizate cu Directiva a IV-a a Comunitãþilor Economice Europene ºi cu Standardele Internaþionale de Contabilitate, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 85 din 20 februarie 2001, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare;
- Ordinul ministrului finanþelor publice nr. 306/2002 pentru aprobarea Reglementãrilor contabile simplificate, armonizate cu directivele europene, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 279 bis din 25 aprilie 2002, cu modificãrile ulterioare;
- Ordinul ministrului finanþelor publice nr. 1827/2003 pentru modificarea ºi completarea unor reglementãri în domeniul contabilitãþii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 53 din 22 ianuarie 2004;
- Prevederile art. 2 din Ordinul ministrului finanþelor publice nr. 1775/2004 privind unele reglementãri in domeniul contabilitãtii, publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 27 bis din 10 ianuarie 2005;
- Ordinul ministrului finanþelor nr. 772/2000 de aprobare a Normelor privind consolidarea conturilor, publicat in Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 374 din 11 august 2000, cu modificarile ulterioare;
- Prevederile pct. 44 din Normele privind organizarea ºi efectuarea inventarierii elementelor de activ ºi de pasiv, aprobate prin Ordinul ministrului finanþelor publice nr. 1753/2004, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1174 din 13 decembrie 2004;
- orice alte dispoziþii contrare prezentului ordin.


Art. 13. – Direcþia de reglementãri contabile va lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.

Art. 14. РPrezentul ordin se public̣ ̨n Monitorul Oficial al Rom̢niei, Partea I.




Ministrul finanþelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu



#115208 Inregistrare factura achizitie intracomunitara

Postat de Gabriela Giurca on 10 January 2007 - 05:44 PM in Arhiva

ART.139
1.Pt importul de bunuri,cursul valutar se stabileste conform prevederilor comunitare care reglementeaza calculul valorii in vama( daca stie cineva aceste prevederi sa ne spuna si noua unde le gasim,cu multumiri)
2.cursul BNR sau al bancii se foloseste pentru alte operatiuni decat importul ( vezi servicii diverse:consultanta,marketing si cate or mai fi)



#24869 Indemnizatie crestere copil

Postat de Gabriela Giurca on 22 June 2005 - 01:26 PM in Arhiva

buna ziua tuturor !
care sunt contributiile angajatorului pentru concediu ingrijire copil pana la 2 ani ?
multumesc petru ajutor !



#25023 impozitare venituri persoane nerezidente

Postat de Gabriela Giurca on 23 June 2005 - 12:32 PM in Arhiva

Are dreptate Silvia .Ca scrii in contract suma neta sau bruta , tot se impoziteaza.Cel mai bine este sa o retii din datoria catre partener ( iar acesta se va prevala de ea in tara sa).De ce sa-ti incarci firma cu o cheltuiala nedeductibila ?



#25064 impozit dividende persoane juridice nerezidente

Postat de Gabriela Giurca on 23 June 2005 - 04:33 PM in Arhiva

- pentru persoana fizica romana completezi declaratia 100 la luna respectiva si declaratia 205 anual
- pentru nerezident completezi declaratia 100 la luna si o declaratie speciala anuala pana la 28.02 anul urmator ( vezi titlul V din CF), in care treci platile efectuate catre nerezident ( nu este tipizata ,eu o fac sub forma de tabel excel)



#25020 impozit dividende persoane juridice nerezidente

Postat de Gabriela Giurca on 23 June 2005 - 12:18 PM in Arhiva

15 %
pe declaratia 100 aferenta lunii in care platesti dividendele( este un impozit pe venituri nerezidenti)



#125158 import servicii din afara UE

Postat de Gabriela Giurca on 13 March 2007 - 03:51 PM in Arhiva

Va rog mult de ajutor !
Am un furnizor care imi presteaza servicii de consultanta.Furnizorul este o firma din USA.Serviciile mi le presteaza in Romania si in UE.Imi factureaza lunar serviciile,fara tva. Ce trebuie sa fac eu lunar privitor la tva : taxare inversa ? autofactura ?
Multumesc anticipat !




Cometa SQL