Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ABC's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


ABC's Content

There have been 116 items by ABC (Search limited from 01-January 08)



Sort by                Order  

#24952 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 22 June 2005 - 09:37 PM in Arhiva

Dragi colegi,

Va propunem un nou capitol de discutii, pentru a face schimb de informatii si experiente si anume : MANAGEMENTUL FINANCIAR. Vom deschide acest capitol prin prezentarea locului si rolului managementului financiar in cadrul activitatii financiar-contabile.

Managementul financiar are rolul de a face legatura intre management si contabilitate.
Managerul, pe baza informatiilor financiar-contabile prelucrate corespunzator nevoilor proprii, poate sa evalueze si sa administreze eficient resursele de care dispune firma (resurse financiare, materiale si umane) in vederea realizarii obiectivelor si strategiilor stabilite pentru dezvoltarea si consolidarea activitatii firmei.

Contabilitatea financiara este orientata catre persoanele din exteriorul firmei (actionari, banci, etc), iar informatiile sunt furnizate sub forma unor rapoarte standardizate, cum ar fi : Bilantul Contabil, Contul de Rezultate, Fluxul de Numerar.
Contabilitatea manageriala este orientata catre persoanele din interiorul firmei (manageri, specialisti, etc.) iar rapoartele nu au o forma standardizata, ci sunt intocmite in functie de cerintele utilizatorilor.

Principalele instrumente ale managementului financiar sunt :
- situatiile financiare-contabile prelucrate conform cerintelor interne de raportare manageriala : contul de rezultate, bilantul financiar, fluxul de numerar
- diagnosticul financiar pe baza de indicatori
- analiza veniturilor, costurilor si profitului
- determinarea pragului minim de rentabilitate
- analiza incasarilor si platilor ; codificarea clientilor si furnizorilor
- politicile interne ale firmei
- sistemul de bugete ale firmei si controlul bugetar

Managementul financiar ofera informatiile de baza pentru realizarea lucrarilor de analiza economico-financiara si pentru elaborarea planurilor financiare pe termen lung si scurt.
Pentru cunoasterea starii de sanatate a firmei este necesar sa functioneze un sistem intern de raportari manageriale, care sa semnaleze punctele tari si punctele slabe din activitatea companiei.

Subiect propus: exista in firma voastra un sistem de raportare manageriala : care sunt rapoartele pe care le intocmiti si ce contin, care este perioada de raportare, cui le transmiteti ?
Sunteti consultat in legatura cu stabilirea obiectivelor si strategiilor firmei pe termen lung si scurt.

Astept cu mare interes raspunsurile sau intrebarile voastre.

Un prieten,
ABC



#24954 MANAGEMENT FINANCIAR - in pagina de start a forumului

Postat de ABC on 22 June 2005 - 09:50 PM in Arhiva

In pagina de start a forumului a fost creat un capitol de MANAGEMENT FINANCIAR. Va invitam sa urmariti subiectele propuse pentru discutii si sa ne transmiteti intrebarile, sugestiile sau recomandarile voastre.

Toate cele bune!
ABC



#25104 CAPITOL MANAGEMENT FINANCIAR - astept pareri

Postat de ABC on 23 June 2005 - 10:16 PM in Arhiva

In pagina de start a forumului a fost creat un capitol de MANAGEMENT FINANCIAR. Va invitam sa urmariti subiectele propuse pentru discutii si sa ne transmiteti intrebarile, sugestiile sau recomandarile voastre.

Toate cele bune!
ABC



#25252 Participi la intalnirea din 9 iulie ?

Postat de ABC on 24 June 2005 - 10:05 PM in Arhiva

Pentru stabilirea unui profil cat mai clar al evenimentului propus pentru data de 9 iulie, cred ca ar fi necesare urmatoarele informatii generale :

Evenimentul: intalnirea membrilor conta.ro
Data propusa: 9 iulie
Locatia: (adresa exacta)
Puncte de reper:
Mijloace de transport :

Ora de incepere :
Durata evenimentului :
Persoana de contact :
Modalitati de contactare :

As dori sa cunosc care este obiectivul evenimentului: este o intalnire informala pentru a ne cunoaste mai bine sau este o intalnire cu un obiectiv prestabilit, adica exista o agenda a evenimentului prin care se urmareste discutarea unor probleme profesionale ?

Nota: in lunile iulie-august, in week-end-uri, sunt organizate si cursurile de auditori financiari, iar acest lucru s-ar putea sa fie in detrimentul intalnirii din data de 9 iulie.

Sunt alaturi de voi !
ABC



#25258 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 24 June 2005 - 10:46 PM in Arhiva

Va propun sa discutam despre indicatorii de gestiune si anume :
-durata medie de incasare a clientilor
-durata medie de plata a furnizorilor
-durata medie de stocare a bunurilor

Cat de des calculati acesti indicatori ?
Considerati ca acesti indicatori sunt importanti, astfel incat trebuie dezvoltat un sistem de raportare periodica ?
Cum sunt stabilite politicile comerciale anuale la nivelul firmei ?

Astept cu mare interes raspunsurile sau intrebarile voastre!
ABC



#25383 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 26 June 2005 - 11:29 PM in Arhiva

Vreau sa intervin cu cateva precizari legate de problematica managementului financiar:
1. exista multe carti de management financiar si toate sunt interesante, atat pentru incepatori cat si pentru cei cu experienta; informatiile transmise sunt apreciate ca fiind foarte utile in functie de masura in care se pot adapta si transpune in practica la nivelul unei companii;
2. nu trebuie sa uitam ca managementul financiar ofera o multitudine de intrumente si metodologii specifice particularitatilor firmei, pentru atingerea obiectivelor stabilite de managementul propriu al firmei.
Vreau sa subliniez faptul ca fiecare firma este unica in felul ei (prin obiectivele si strategiile stabilite, prin dimensiunea ei, prin modul de organizare si de rezolvare a problemelor, prin pregatirea si implicarea personalului etc) si deci este necesar crearea unui sistem PROPRIU, PERSONALIZAT la nevoile reale, concrete pentru desfasurarea activitatii sale.

Tinand cont de precizarile anterioare, pot sa spun ca toate informatiile transmise de colegii care participa la discutii privind subiectul "durata medie a clientilor" sunt corecte si poate ca reprezinta cele mai bune solutii pentru firmele prezentate.
Sa nu uitam ca fiecare firma este un UNICAT si deci si solutiile pentru analiza si planificarea activitatii financiare sunt PERSONALIZATE.

Ex 1: pentru o firma profitabila, care activeaza pe o piata restransa, care are doar cativa clienti traditionali si stabili, care isi respecta clauzele contractuale - indicatorul durata medie de incasare a clientilor nu constituie o prioritate;
Ex 2: pentru o firma care activeaza intr-o zona mai larga si unde are de gestionat mai multe categorii de clienti (mari si mici), este agreata ideea acordarii unor termene de incasare mai largi, "atata timp cat dispui de resurse financiare incat sa nu intri intr-un blocaj".

Va propun sa analizam urmatoarea situatie la nivelul unei firme ipotetice, care isi desfasoara activitatea de productie si comert materiale de constructii la nivel national si are peste 1000 clienti:
a) managementul firmei a stabilit ca obiectiv: durata medie de incasare a clientilor (DMC) =30 zile pana la sfarsitul anului;
b) la sfarsitul semestrului 1, DMC = 50 zile la nivelul firmei, iar la nivelul celor 5 zone de vanzari din tara acest indicator variaza intre 30 si 90 zile;
c) contractele existente, in derulare, au termenele de incasare stabilite intre 10 si 45 zile, in functie de valoarea contractului.
Care sunt masurile necesare astfel incat, pornind de la situatia actuala a firmei sa atingem obiectivul stabilit de management pentru DMC?



#25735 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 28 June 2005 - 08:30 PM in Arhiva

Orice firma are o structura organizatorica proprie (reprezentata prin organigrama) in functie de dimensiunea si specificul activitatii.
Va propun urmatoarea structura organizatorica pentru analiza tipologiilor de centre care pot fi definite la nivelul unei companii:
1.directia generala - care cuprinde urmatoarele departamente: informatica, asigurarea calitatii
2.directia comerciala - care cuprinde urmatoarele elemente componente: punctele de desfacere, transporturile, marketing
3.directia productie - care cuprinde sectiile de productie, atelier de intretinere
4.directia economica - cu departamentele financiar, contabilitate, analize economice
5.directia resurse umane - cu departamentele: personal-salarizare, training

Tinand cont de specificul activitatii fiecarui departament, putem sa delimitam urmatoarea TIPOLOGIE DE CENTRE:
- CENTRE DE COST, pentru care se stabilesc obiective si se monitorizeaza limitele maxim admise pe tipuri de cheltuieli ; in aceasta categorie de centre pot sa fie considerate departamentele din directiile productie si administrativa (dir. Generala, economica, resurse umane, dep. marketing) ;
- CENTRE DE VENIT, pentru care se stabilesc si se monitorizeaza obiective legate de realizarea unui nivel minim de venituri ; in aceasta categorie mentionam : punctele de desfacere si dep. transporturi (daca presteaza si servicii contracost) ;
- CENTRE DE PROFIT, pentru care obiectivele stabilite se refera la realizarea unui nivel minim de profit pentru centrele care realizeaza si venituri ; de exemplu : punctele de desfacere.

Centrele de venit, de cost sau de profit pot fi stabilite pina la nivelul celei mai mici entitati organizatorice din cadrul unei firme. Managementul prin centre de cost este un instrument performant de management financiar pentru ca ofera parghiile necesare pentru analiza, controlul si reducerea costurilor pana la nivelul la care activitatea se desfasoara normal si in conditii de eficienta maxima.
Managementul prin centre de cost presupune clasificarea si analiza costurilor (fixe / variabile) in functie de fluctuatia acestora in corelatie cu volumul activitatii si al vanzarilor.

ABC



#25743 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 28 June 2005 - 08:57 PM in Arhiva

In cadrul unei sesiuni de training, am adresat urmatoarea intrebare: care este obiectivul principal al unei firme ?
Printre raspunsurile primite amintesc : cifra de afaceri, profitul, disponibilitatile banesti, imaginea pe piata etc.
Raspunsul care il asteptam era: CLIENTII.
Daca ai reusit sa iti atragi clientii si sa ai o piata stabila (nu dezvoltam aici modalitatile de formare si consolidare a pietei pe care activeaza firma) se poate spune ca poti sa-ti realizeze si celelalte obiective stabilite (financiare sau non-financiare) :
- daca obiectivul este cresterea cifrei de afaceri, atunci trebuie agreata ideea acordarii unor termene de plata mai largi pentru anumite categorii de clienti ;
- daca obiectivul este cresterea profitului, atunci se va revizui politica de discount-uri in vederea cresterii marjelor comerciale aferente vanzarii
- daca obiectivul firmei este cresterea disponibilitatilor banesti, atunci se vor acorda facilitati pentru platile in avans sau pentru cele la livrare.
- pentru consolidarea imaginii pe piata, trebuia acordata atentie deosebita calitatii produselor si serviciilor oferite clientilor si trebuie intreprinse cele mai diverse actiuni de fidelizare a clientilor.

CLIENTII SUNT ADEVARATA AVUTIE A UNEI FIRME !!!
Este opinia unui finantist !
ABC



#26028 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 30 June 2005 - 08:38 AM in Arhiva

Gabita 123,

O propunere privind modalitatea de inregistrare si monitorizare a costurilor pe departamente si clienti este dezvoltatea planului de conturi analitice de cheltuieli dupa urmatorul model de codificare:

contul de cheltuieli / departamentul / clasa de clienti / denumirea clientului
clasa de clienti poate fi definita dupa criteriul "clienti cu cifra de afaceri mai mare de ...."

Ex:
6022.departamentul.A.nume client
607.punctul de vanzare.A.nume client
624.punctul de vanzare.A.nume client



#26036 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 30 June 2005 - 09:24 AM in Arhiva

REF: managementul prin centre de gestiune (centre de venit, de cost, de profit)
Acest model de organizare, coordonare si control este recomandat firmelor care accepta ca acest sistem de lucru iti poate oferi toate informatiile necesare atat pentru analiza rezultatelor obtinute, cat si pentru planificarea performantelor financiare pe termen scurt, mediu si lung.
De exemplu, o firma si-a elaborat bugetele anuale (cu detaliere pe perioade intermediare de gestiune – de ex: pe luni) prin care urmareste realizarea unor obiective cum ar fi: cifra de afaceri, marja comerciala, rezultatul exploatarii, rentabilitatea comerciala.
In situatia in care nu sunt realizate obiectivele financiare generale, stabilite la nivel de firma, atunci prin implementarea sistemului de management pe centre de gestiune (puncte de desfacere, sectii de productie, departamente administrative) si prin dezvoltatea unui sistem eficient de raportare manageriala se poate identifica si analiza unde este PUNCTUL SLAB si se pot lua rapid masurile necesare.



#26039 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 30 June 2005 - 09:25 AM in Arhiva

REF: sistemul de raportare manageriala
Daca este bine conceput si adaptat la cerintele reale ale managementului, dezvoltarea unui sistem de raportare periodica este un instrument extrem de util pentru analiza rezultatelor obtinute, pentru luarea deciziilor operative sau pentru stabilirea unor obiective strategice.
Daca informatiile oferite de mediul intern al firmei sunt completate cu informatiile din mediul extern al firmei (economic, fiscal, social etc) atunci managerii pot sa aprecieze activitatea firmei in ansamblu si sa reactioneze rapid in functie de situatie.
Sistemul de raportare manageriala trebuie conceput, adaptat, actualizat, in functie de cerintele reale, concrete, ale managementului.



#26056 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 30 June 2005 - 10:17 AM in Arhiva

REF: Controller
Sunt de acord cu descrierea functiei de controller prezentata de tchibos.
Insa vreau sa fac urmatoarele observatii:
1. controllerul intocmeste rapoarte manageriale specifice de control a activitatilor, compara realizarile cu obiectivele, identifica diferentele si cauzele acestor abateri; in unele situatii, controllerul poate responsabil si pentru elaborarea propunerilor cu masurile necesare pentru realizarea obiectivelor stabilite initial sau pentru revizuirea acestor obiective in concordanta cu rezultatele obtinute.
Controllerul nu trebuie implicat in actiuni care apartin departamentului de resurse umane: recompensari sau sanctiuni in functie de performante.
2. este recomandat ca functia de controlling sa fie ocupata de o persoana specializata pe probleme de analiza si planificare financiara, care sa nu fie implicata in activitatile curente, operative ale departamentului financiar-contabil. Depinde de fiecare firma in parte cum isi organizeaza functie de controlling, insa daca este vorba de o firma mai mare, cu activitati multiple si complexe, este bine ca Directorul economic/financiar sa aiba in subordine o persoana sau un departament specializat pe aceasta problematica.



#26074 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 30 June 2005 - 11:07 AM in Arhiva

REF: Management de proiect si Management financiar

Managementul proiectelor se caracterizeaza prin faptul ca se poate aplica in orice domeniu de activitate si vizeaza realizarea unui obiectiv (rezolvarea unei probleme) intr-un perioada clar definita. Pentru functionarea managementului prin proiecte, in functie de complexitatea si amploarea proiectului, se numeste un manager de proiect care isi constituie o echipa de specialisti diferiti ca pregatire si experienta profesionala (insa compatibile cu cerintele proiectului) cu care va elabora planul de actiuni pentru realizarea obiectivelor propuse, va stabili termene intermediare pe tipuri de activitati si termenul de predare a proiectului, va stabili resursele necesare si costul acestora. Toate aceste elemente sunt specifice etapei de analiza, planificare si organizare a proiectului. Urmeaza etapele de implementare, monitorizare si evaluarea finala a proiectului pe baza unor indicatori de apreciere a rezultatelor obtinute in concordanta cu obiectivele stabilite.
Un proiect se caracterizeaza prin unicitate: rezolva o problema existenta sau dezvolta o idee noua.

Managementul financiar este un sistem de lucru prin care se dezvolta comunicarea manageriala in domeniul financiar-contabil. Intr-o prima faza, cand se pun bazele acestui tip de management in cadrul unei firme (cand se stabilesc obiectivele urmarite, fluxul si forma de prezentare a rapoartelor, perioadele de raportare etc) putem spune ca este un proiect si se pot aplica principiile de organizare a managementului prin proiecte.
Insa din momentul in care sistemul de raportare manageriala functioneaza la parametrii stabiliti de conducerea firmei, putem sa spunem ca s-a incheiat etapa de “proiect” si ca am trecut in etapa de activitate curenta, permanenta, de management financiar.



#26536 BUGETELE FIRMEI SI RAPOARTELE DE CONTROL BUGETAR

Postat de ABC on 02 July 2005 - 04:48 PM in Arhiva

Va propun urmatorul subiect pentru discutii: BUGETELE FIRMEI
Puncte de reper :
1.tipuri de bugete si relatii bugetare
2.procedura de elaborare a bugetelor
3.gradul de detaliere pe centre de gestiune
4.rapoartele de control bugetar

ABC



#26876 MANAGEMENTUL SI SPECIALISTII DIN DOMENIUL ECONOMIC

Postat de ABC on 04 July 2005 - 09:05 PM in Arhiva

Pentru ca este un capitol de discutii pe tema managementului financiar, as vrea sa intervin cu cateva observatii privind rolul si importanta contabilitatii in managementul general al unei companii.

Contabilitatea generala (contabilitatea financiara) asigura inregistrarea operatiunilor zilnice, tinerea registrelor, intocmirea balantelor, a declaratiilor fiscale si a situatiilor financiar-contabile astfel incat firma sa respecte toate reglementarile legale in vigoare; rolul contabilitatii generale este sa redea corect si complet, respectand toate normele legale, performantele pe care le-a realizat firma intr-o perioada anterioara.

Contabilitatea manageriala (contabilitatea de gestiune) analizeaza veniturile si cheltuielile, precum si resursele existente si sursele acestora de finantare, astfel incat sa poata oferi informatii legate de costurile si eficienta noilor proiecte care pot contribui la cresterea companiei ; deci rolul contabilitatii manageriale este de a completa informatiile oferite de contabilitatea generala in sensul de a oferi raspunsuri la toate intrebarile conducerii companiei legate de modul in care s-au obtinut rezultatele financiare de la o anumita data, iar apoi trebuie sa ofere informatii pe baza corara sa se poata elabora previziuni asupra situatiei financiare pe termen scurt si lung.

Managementul general stabileste obiectivele si strategia generala de dezvoltare a unei companii, avand in vedere toate componentele activitatii firmei : productie, vanzari, marketing, reclama si publicitate, admministratia generala. Managementul general, cu sprijinul specialistilor din diverse domenii de activitate trebuie sa stabileasca si politicile interne ale firmei, cum ar fi : politica de vanzari, politica de preturi, de calculatie a costurilor, metoda de amortizare, politica de acordare a creditelor comerciale, politica de finantare etc.

Managementul financiar este domeniul prin care se dezvolta un sistem de comunicare intre specialistii din domeniul economico-financiar (economisti, contabili, analisti financiar etc) si top-managerii nefinantisti.

Va propun urmatorul model privind modul de desfasurare a activitatii la nivelul unei companii de dimensiune medie:
Managerii – stabilesc obiective generale cum ar fi: cifra de afaceri, profitul net, nivelul minim al disponibilitatilor banesti.
Analistii financiari – asista conducerea sa stabileasca obiectivele, analizeaza rezultatele obtinute si anticipeaza performantele financiare pe termen lung si scurt
Economistii din dep. Contabilitate – inregistreaza toate documentele aferente veniturilor si cheltuielilor si cele aferente investitiilor ;
Economistii din dep. Financiar – inregistreaza toate documentele aferente incasarilor si platilor

Exemplificare detaliata :
1.Managerul a stabilit ca obiectiv pentru anul 2005 : Cifra de Afaceri = 1.000.000 euro si disponilibilitati banesti la sfarsitul perioadei in valoare de 100.000 euro
2.Analistul financiar verifica realismul acestui obiectiv si coordoneaza fundamentarea bugetului cifrei de afaceri tinand cont de estimarea vanzarilor pe categorii de produse, pe zone de desfacere, pe categorii de clienti, pe retele de desfacere etc ; obiectivul este realist daca estimarile privind CA grupe de produse = CA pe zone = CA pe clienti = CA pe zone geografice = CA pe retele de desfacere = 1.000.000 euro ; deasemenea, va propune politicile de finantare comerciala sau bancara astfel incat sa se realizeze si obiectivul privind disponibilitatile stabilite.
3.Economistii din dep. Contabilitate vor organiza evidenta financiar-contabila astfel incat sa poata oferi informatiile necesare pentru compararea rezultatelor obtinute cu estimarile elaborate pe elemente componente.
Conturile contabile generale aferente cifrei de afaceri vor fi detaliate conform necesitatilor de analiza si raportare cerute de contabilitatea manageriala
701 / zona geografica / grupa de produse
707 / zona gografica / grupa de produse
4. Economistii din dep. Financiar vor urmari sa mentina echilibrul intre fluxul de incasari si cel de plati astfel incat sa se atinga obiectivul stabilit.

Managerii sunt preocupati atat de contabilitatea generala cat si de contabilitatea de gestiune.
Economistii din dep. Financiar-contabil sunt interesati mai ales de contabilitatea generala, care presupune intocmirea situatiilor financiare conform normelor legale.
Analistii financiari sunt preocupati mai ales de contabilitatea manageriala.

In incheiere, as vrea sa mentionez ca fiecare firma este un unicat (din punct de vedere al organizarii activitatii economice in general si al activitatii financiar-contabile, in special) si deci nu exista un model standard de organizare si functionare care sa poata fi aplicat unitar.
Managementul financiar presupune identificarea acelor metode si instrumente care se adapteaza cel mai bine conditiilor existente si obiectivelor stabililite pe termen lung si scurt.

Astept cu interes si opiniile voastre in legatura cu acest subiect.
Toate cele bune !
ABC



#26878 BUGETELE FIRMEI SI RAPOARTELE DE CONTROL BUGETAR

Postat de ABC on 04 July 2005 - 09:12 PM in Arhiva

Sistemul planificarii bugetare poate cuprinde trei tipuri mari de bugete:
a)planul financiar de orientare generala, pe termen lung (3-5 ani);
b)bugetele anuale centralizate ale firmei, cu urmatoarele componente:
-bugetul de venituri si cheltuieli
-bugetul de investitii
-bugetul de numerar (cash-flow-ul)
c)bugetele anuale specifice diferitelor activitati ale firmei:
-bugetul de vanzari
-bugetul de distributie
-bugetul de marketing, reclama si publicitate
-bugetul de aprovizionare
-bugetul de resurse umane
-bugetul administratiei generale
-bugetul de achizitii
-bugetul de incasari
-bugetul de plati
Legatura dintre aceste tipuri de bugete consta in elaborarea lor succesiva, pornind de la planul financiar, elaborat pe baza obiectivelor si strategiei generale pe o perioada de 3-5 ani, si apoi are loc transpunerea anuala a acestuia la nivel de bugete centralizatoare si bugete specifice.



#27654 Participi la intalnirea din 9 iulie ?

Postat de ABC on 09 July 2005 - 10:47 PM in Arhiva

Intalnirea de sambata a fost o experienta interesanta si o dupa-amiaza placuta. Ma bucur ca am fost alaturi de colegii de la conta.ro
Multumiri organizatorilor si salutari tuturor!



#28036 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 12 July 2005 - 07:54 PM in Arhiva

Am observat ca rata de vizualizare privind subiectul Management Financiar este in crestere, insa numarul dezbaterilor stagneaza. De aceea m-am gandit sa intervin si sa va propun un alt subiect pentru discutii : analiza cifrei de afaceri.

Exemplu :
Conducerea firmei este interesata sa cunoasca performanta vanzarilor si de aceea poate solicita rapoarte de analiza a cifrei de afaceri :
-pe puncte de desfacere
-pe retele de desfacere
-pe zone geografice
-pe clase de clienti

Cum realizati aceste rapoarte ?



#28044 Concluziile intalnirii din 9 iulie.

Postat de ABC on 12 July 2005 - 08:20 PM in Arhiva

Am participat la aceasta intalnire din curiozitate si am avut placerea sa petrec o dupa-amiaza placuta alaturi de colegii conta.ro care sunt extrem de draguti si comunicativi. Este o mare reusita ca persoane care nu s-au mai vazut sa relationeze atat de bine. Regretul meu este ca nu am avut initiativa sa merg sa-i cunosc si sa discut mai mult si cu colegii de la masa vecina, asa cum a facut SAM si inca un coleg (?! – scuze !).
Felicitari Otiliei, Andreei si lui Alex pentru ca au pus mult suflet pentru realizarea acestui eveniment.
Multe salutari tuturor si va urez sa va mearga toate din plin !!!!!

P.S. : Nu pot sa asociez toate persoanele de la intalnire cu numele de pe forum. Sunt singura ?!!!
M-au ajutat foarte mult si fotografiile postate pe site care au comentarii.



#28045 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 12 July 2005 - 08:30 PM in Arhiva

Subiect propus pentru discutii:

Cum stabiliti care care nivelul minim al vanzarilor lunare astfel incat firma sa-si acopere integral cheltuielile si sa nu inregistreze pierderi?
(este vorba despre indicatorul pragul minim de rentabilitate)



#28047 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 12 July 2005 - 08:38 PM in Arhiva

Va recomand sa cititi si subiectul Managementul si specialistii din domeniul economic - din cadrul aceluiasi capitol de discutii.



#28048 Managementul resurselor umane

Postat de ABC on 12 July 2005 - 08:45 PM in Arhiva

Cum va negociati atributiile si responsabilitatile specifice postului?
La angajare vi s-a prezentat fisa postului?
Cum urmariti egalizarea eforturilor depuse cu beneficiile obtinute?



#28050 Managementul resurselor umane

Postat de ABC on 12 July 2005 - 08:52 PM in Arhiva

Care sunt mijloacele prin care investiti in voi - in pregatirea profesionala?
Care este atu-ul care va diferentiaza de ceilalti colegi si ... competitori?



#28076 De ce ne subapreciem valoarea profesionala????

Postat de ABC on 12 July 2005 - 11:35 PM in Arhiva

Am citit selectiv raspunsurile postate la acest subiect si am urmatoarea propunere legata de prezentarea serviciilor furnizate de persoanele (fizice / juridice) care activeaza in domeniul contabilitatii:
a) pe domenii de activitate specifice:
productie: alimentara, textila, materiale de constructii etc
distributie: ..........
transporturi: .........
institutii financiare: ...........
b) in functie de dimensiunea firmei:
- IMM ...
- firma mare ....
c) in functie de aria de expertiza:
- evidenta contabila completa
- evidenta partiala ....

Daca ar exista o astfel de baza de date, cred ca ar fi mai usor pentru evaluarea efortului depus in zona contabilitatii.

Recomandarile ar fi mai usor de facut atunci cand cineva ar avea nevoie, sa zicem, de un economist care are experienta in domeniul contabilitatii in firme de productie si distributie materiale de constructii, iar aceasta firma desfasoara si activitati de import-export.

Este destul de explicita prezentarea facuta?



#28571 Cred ca e momentul sa ajutam!

Postat de ABC on 15 July 2005 - 04:28 PM in Arhiva

FELICITARI PENTRU INITIATIVA!
Astept afisarea datelor pentru efectuarea donatiilor in bani.
Poate ca ar fi necesare si donatiile in bunuri (desi este o actiune mai dificil de organizat)

Pentru membrii forumului: l-am cunoscut pe Alex (conta_ro) la intalnirea din data de 9 iulie si vreau sa va spun ca este o persoana deosebita si care pune mult suflet in toate actiunile in care se implica.

Sper ca donatiile sa fie cat mai numeroase si sa aline cat de cat suferinta celor care nu pierdut si putinul pe care il aveau.




Cometa SQL