Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Elena Pana's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


Elena Pana's Content

There have been 276 items by Elena Pana (Search limited from 07-January 08)



Sort by                Order  

#246979 OUG 125/2011

Postat de Elena Pana on 09 January 2012 - 03:51 PM in Arhiva

La pct 28.
Articolul 52 se modifică și va avea următorul cuprins:
"Reținerea la sursă a impozitului reprezentând plăți anticipate pentru unele venituri din activități independente
Art. 52. - (1) Pentru următoarele venituri, plătitorii persoane juridice sau alte entități care au obligația de a conduce
evidență contabilă au obligația de a calcula, de a reține și de a vira impozit prin reținere la sursă, reprezentând plăți
anticipate, din veniturile plătite:
a) venituri din drepturi de proprietate intelectuală;
b) venituri din activități desfășurate în baza contractelor/convențiilor civile încheiate potrivit Codului civil, precum și a
contractelor de agent;
c) venituri din activitatea de expertiză contabilă și tehnică, judiciară și extrajudiciară;
d) venitul obținut de o persoană fizică dintr-o asociere cu o persoană juridică contribuabil, potrivit titlului IV1, care nu
generează o persoană juridică.


Din cate observ eu, au fost scoase din contextul articolului: veniturile din consignatie si contractele de mandat.

Cum oare plateste impozitul un presedinte de asociatie de proprietari, care are incheiat contract de mandat?



#246307 ACTE MAGAZIN CONSIGNATIE

Postat de Elena Pana on 28 November 2011 - 03:24 PM in ALTE DOCUMENTE

1. Nu ati citit regulamentul forumului: nu postati cu litere mari!
2. Nu ati folosit butonul de cautare...ati fi gasit diverse teme pe subiectul acesta!
3. Ca sa va ajut putin:
a. deponent - persoana juridica:
- la primirea in consignatie: contract, aviz de insotire marfa, bon de predare primire in consignatie.
- la vanzarea produsului: factura de la deponent, nota de intrare receptie, bon casa marcat, chitanta sau op catre deponent.
b. deponent - persoana fizica:
- la primirea in consignatie: contract, bon de predare primire in consignatie.
- la vanzarea produsului: nota de receptie, bon casa de marcat, dispozitie de plata catre deponent (dupa retinerea impozitului pe venit, conform art.52 si 52.1 din Codul Fiscal).

Bonul fiscal de la casa de marcat trebuie sa cuprinda toate elementele necesare: denumire obiect, cantitate, pret unitar, valoare, valoare TVA, etc.



#246305 Scoatere evid clineti incerti si furnizori

Postat de Elena Pana on 28 November 2011 - 03:06 PM in Arhiva

Noi am avut o situatie similara cu un client din Spania.
Pe baza facturilor si a confirmarilor anuale(care au contat f.mult in instanta), am castigat fara drept de apel, am castigat deasemenea si despagubiri si cheltuieli de judecata. Iar plata s-a facut imediat prin executarea conturilor clientului, in regim de urgenta.
Sfatul meu: angajati-va un avocat!
Este curios..ce bine functioneaza justitia in alte tari!



#245604 declaratia 112 / 2011

Postat de Elena Pana on 02 November 2011 - 12:56 PM in Arhiva

Am o intrebare...am tot cautat pe forum...Aveti idee cum se poate inlocui semnatura electronica (imputernicirea data unei persoane) cu o alta?
Depunand un nou formular 150 se anuleaza prima semnatura si se valideaza alta? Multumesc!



#245423 depunere declaratii ONLINE

Postat de Elena Pana on 25 October 2011 - 11:12 AM in Arhiva

Se pare ca aceleasi probleme au fost si vineri 21.10.2011. Cred ca ar trebui sa ne luam talpasita la ghiseele ANAF.De 15 minute serverul cade imediat.



#244626 declar lunar sau trimestrial ?

Postat de Elena Pana on 21 September 2011 - 08:40 AM in Arhiva

Eu personal am depus ieri la sectorul 3 declaratia de optiune lunara. A fost acceptata, stampilata, etc.. Am fost ieri dimineata si la sectorul 6, dar nu mi-a fost primita, intrucat "nu aveau precizari in acest sens". Din cele postate de "nemrac", se pare ca au primit si "precizarile", intre timp. Astazi merg la toate sectoarele si la Ilfov. Va voi tine la curent.



#244270 declar lunar sau trimestrial ?

Postat de Elena Pana on 07 September 2011 - 12:59 PM in Arhiva

Mie, personal, mi se pare o mare bataie de cap reglementarea cu privire la depunerea trimestriala a declaratiei 112 (pt cei care indeplinesc conditiile, bineinteles):
Termen de depunere
- data de 25 a lunii urmatoare trimestrului incheiat;
- se depun 3 declaratii (cate una pentru fiecare luna din trimestru);
- daca inceteaza calitatea de salariat in cursul unui trimestru:
A) daca inceteaza in prima luna din trimestru:
> declaratia pe prima luna se depune pana pe data de 25 a lunii urmatoare, lunii in care a incetat calitatea de asigurat;
> declaratiile pe luna a doua si a treia se depun amandoua pana pe data de 25 a lunii urmatoare trimestrului
B) daca inceteaza in luna a doua a trimestrului:
> declaratiile din prima si a doua luna se depun amandoua pana pe data de 25 a lunii urmatoare, lunii in care a incetat calitatea de asigurat;
> declaratia pe luna a treia se depune pana pe data de 25 a lunii urmatoare trimestrului


Bine ca este doar optional!!!



#244225 decl. 390 / topic 2011

Postat de Elena Pana on 06 September 2011 - 11:42 AM in Arhiva

Nu stiu daca am inteles bine si v-as ruga sa-mi confirmati: conf. OG30/2011, incepand cu declaratia lunii august, termenul pentru 390 VIES este 25 a lunii urmatoare, nu?
"41. La articolul 1564, partea introductivă a alineatului (1) se modifică și va avea următorul cuprins:
"(1) Orice persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA conform art. 153 sau 1531 trebuie să întocmească și să depună la organele fiscale competente, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare unei luni calendaristice, o declarație recapitulativă în care menționează:".
si
Art. II. - (1) Prevederile art. I se aplică începând cu data de 1 ianuarie 2012, cu următoarele excepții:
a) prevederile pct. 8, 10, 13, 19, 20, 39, 42, 44, 47, 51, 53-64, 67, 68, 70-72 și 74 se aplică începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe;
b) prevederile pct. 25, 90 și 91 se aplică începând cu veniturile aferente lunii octombrie a anului 2011;
c) prevederile pct. 41 se aplică începând cu declarația recapitulativă aferentă lunii august a anului 2011



#243665 bilant 30.06.2011

Postat de Elena Pana on 10 August 2011 - 09:47 AM in Arhiva

Nu se va considera ca nu l-ai depus! Chiar doamna care te-a sunat ti-a spus ca s-a prelucrat, dar cu "eroare". Sfatul meu este sa-l refaci (cu corectiile necesare) si sa mergi cu o noua discheta si un nou formular, sa-l introduca pe acesta in calculator. Din pacate se amendeaza si depunerea cu "erori" a bilantului.
Eu am patit-o asa anul trecut (tot la 30.06), cand am descarcat prima varianta de program si care valida bine-mersi, dar in programul lor apareau erori dupa preluarea datelor din 2009 (preluare facuta tot de program!). Am scapat de amenda dupa ce am obtinut confirmarea prin mail de la IT din MF ca prima varianta avea erori!



#243641 bilant 30.06.2011

Postat de Elena Pana on 09 August 2011 - 02:15 PM in Arhiva

Normal, ct.7588 nu ar trebui sa fie cu rulaj negativ. Nu stiu ce ai inregistrat acolo,dar daca e vorba de o stonare din veniturile anilor precedenti (pentru ca... daca era din anul acesta... nu avea cum sa fie stornarea mai mare ca si veniturile inregistrate), atunci va trebui sa inregistrezi prin contul 117 al anilor precedenti. Daca e vorba de o cheltuiala, mergi cu inregistrarile pe 6588.



#243323 bilant 30.06.2011

Postat de Elena Pana on 27 July 2011 - 10:13 AM in Arhiva

Atunci de ce pt cei care nu au avut activitate de la infiintare si pana la 30.06.2011 s-au facut precizari??? Pentru ei nu exista teoria ta, ca daca 0 < 35.000, inseamna ca "nu intocmesc raportari contabile?????

La pct. 2.18 din Anexa la Ordin, este stipulat doar ca "operatorii economici care nu au desfășurat activitate de la data înființării până la 30 iunie 2011". Ei se puteau infiinta in anul 2011 sau anterior, nu?



#243318 bilant 30.06.2011

Postat de Elena Pana on 27 July 2011 - 08:32 AM in Arhiva

Otilia,

Roaga-i sa posteze si temeiul legal pentru afirmatia:

Ca urmare, nu întocmesc raportări contabile nici entitățile nou-înființate în cursul anului 2011

...pt ca suntem in ceata...



#243295 bilant 30.06.2011

Postat de Elena Pana on 26 July 2011 - 02:15 PM in Arhiva

Si eu am inteles la fel!
Consider ca atata timp cat nu este precizata obligatia de a depune vreun fel de declaratie, nu are rost sa o "inventam" noi acum.
Eu am totusi o mare dilema cu societatile infiintate anul acesta si care au activitate. In ordin nu se face referire deloc la aceste societati. Mie personal nu mi-e de ajuns comunicatul de pe site-ul MF....daca ne trezim cu adrese de la ANAF ca nu le-am depus?



#243230 SOLUȚII PENTRU DEPUNEREA DECLARAȚIILOR FISCALE ON LINE

Postat de Elena Pana on 21 July 2011 - 12:16 PM in Arhiva

Eu va sfatuiesc sa trimiteti intrebarea la urm adresa de mail:
Admin.Portal@mfinante.ro

Sunt destul de rapizi in a raspunde!



#243159 rambursare TVA

Postat de Elena Pana on 18 July 2011 - 11:48 AM in Arhiva

Multumesc frumos, ad!
Dar, daca tot trebuie sa ajung la administratie, o sa-l depun direct la ei, pt. ca tot fac un drum.



#243127 rambursare TVA

Postat de Elena Pana on 15 July 2011 - 01:48 PM in Arhiva

Vreau sa intreb daca a bifat cineva recuperare TVA pe un decont transmis online.
Trebuie sa cer rambursare pe decontul de iunie si nu stiu daca sa-l transmit online sau sa-l duc la ghiseu (unde se agita rau de tot doamnele, daca vad un decont cu rambursare).
Astept sfaturi. Multumesc!



#242968 bilant 30.06.2011

Postat de Elena Pana on 11 July 2011 - 11:31 AM in Arhiva

""Nu întocmesc raportari contabile nici entitatile nou-înfiintate în cursul anului 2011.""

???

Voi ati gasit scris undeva, in Ordin sau in Anexa acest lucru?

La pct. 2.18 din Anexa la Ordin,scrie ca "operatorii economici care nu au desfasurat activitate de la data înfiintarii pâna la 30 iunie 2011, cei care în tot semestrul I 2011 s-au aflat în inactivitate temporara, precum si persoanele juridice care se afla în curs de lichidare, potrivit legii, nu întocmesc raportari contabile la 30 iunie 2011."

sau poate nu mai vad eu.....



#242725 SOLUȚII PENTRU DEPUNEREA DECLARAȚIILOR FISCALE ON LINE

Postat de Elena Pana on 01 July 2011 - 01:50 PM in Arhiva

Ce afacere cu tupeu?! :smile:
Adica, in loc sa incarci fisierul catre ANAF, il incarci catre ei. Si pt asta mai dai si bani! Super!!



#242700 SOLUȚII PENTRU DEPUNEREA DECLARAȚIILOR FISCALE ON LINE

Postat de Elena Pana on 30 June 2011 - 09:05 AM in Arhiva

Cei drept si eu imi fac probleme despre cum o sa functioneze sistemul de depunere online. Mai ales in perioada 22-25 ale lunii, cand majoritatea vor transmite atunci.
Eu personal, folosesc transmiterile online de anul trecut si vreau sa va spun ca au fost perioade cand m-am chinuit fantastic sa transmit declaratii. Si nu era ultima zi de depunere! Au fost cazuri cand sistemul nu-mi recunostea certificatul digital, cu toate ca transmisesem cu el si in lunile anterioare. Le-am scris problema asta pe mail si am primit raspuns (dupa vreo doua zile) sa incerc sa depun din nou declaratiile. A mers. Deci se poate intampla ceva in sistemul lor! Problema e ca inebunesti de tot cand vezi ca nu poti sa transmiti declaratia. Ce faci cand incerci sa o transmiti pe 25 si vezi ca nu poti? Oare or face exceptii la genul asta de probleme si ti-o primeste la ghiseu?
V-as sfatui, pe cei care nu au achizitionat inca certificatul digital, sa mergeti direct la furnizorul de certificate, pentru ca achizitionarea printr-o banca, prin CECCAR, sau alte institutii dureaza mai mult. La furnizor se rezolva pe loc.



#242662 SOLUȚII PENTRU DEPUNEREA DECLARAȚIILOR FISCALE ON LINE

Postat de Elena Pana on 29 June 2011 - 08:51 AM in Arhiva

Iata ce am gasit astazi pe site-ul MF:

ORDIN Nr. 2215/27.06.2011
pentru aplicarea unitară a prevederilor art. 296^19
din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările
ulterioare
În temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu
modificările și completările ulterioare,
în baza prevederilor art. 5 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările și completările ulterioare,
ministrul finanțelor publice emite următorul ordin:
ART. 1
În aplicarea dispozițiilor art. 29619 alin. (1) și alin. (5), Declarația privind
obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența
nominală a persoanelor asigurate aferentă lunii iunie 2011, poate fi depusă la
organul fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finanțelor Publice,
în format hârtie, semnat și ștampilat conform legii, însoțit de declarația în format
electronic, pe suport electronic, până la data de 25 iulie 2011.
ART. 2
Direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului
București, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, Direcția
legislație impozite directe din cadrul Ministerului Finanțelor Publice vor duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul finanțelor publice,
Gheorghe IALOMIȚIANU

Se pare ca se mai amana doar o luna, depunerea declaratiilor prin transmitere online.



#242641 adrese de email finante pentru trimis fisa pe platitor

Postat de Elena Pana on 28 June 2011 - 09:55 AM in Arhiva

Pentru sectorul 2, stiti cumva noile adrese de mail? Am inteles ca s-au organizat si ei pe litere.
Atasez eu ce stiu:
pt litera "S" : Ecaterina.Nastase.S2@mfinante.ro
pt. litera "V": Mihaela.Ionita.S2@mfinante.ro
pt. litera "T": Mariana.Flisc.S2@mfinante.ro

Ma intereseaza si pe mine urgent litera "Z"



#240210 Ce fel de contabili suntem!?

Postat de Elena Pana on 08 April 2011 - 08:42 AM in Arhiva

De ce nu le faceti scris patronilor un scurt citat din Codul Fiscal:

Se consideră dividend din punct de vedere fiscal și se supune aceluiași regim fiscal ca veniturile din dividende:

- suma plătită de o persoană juridică pentru bunurile sau serviciile achiziționate de la un participant la persoana juridică peste prețul pieței pentru astfel de bunuri și/sau servicii, dacă suma respectivă nu a făcut obiectul impunerii la primitor cu impozitul pe venit sau pe profit;

- suma plătită de o persoană juridică pentru bunurile sau serviciile furnizate în favoarea unui participant la persoana juridică, dacă plata este făcută de către persoana juridică în folosul personal al acestuia



#240161 declaratia 112 / 2011

Postat de Elena Pana on 06 April 2011 - 03:02 PM in Arhiva

Conform ultimelor versiuni de validare puse pe ANAF:

"- atributele asiguratD: D_14, D_15 si D_16, D_20, D_21 devin obligatorii"

Nu stiu daca a mai avut cineva batai de cap, dar eu simt ca inebunesc! Am introdus concedii medicale si am urmatoarele probleme:
1. la un concediu medical de hauzie(31 zile), suportat integral din FNUASS, primesc eroare :"eroare atribut: D_20: atributul trebuie sa existe". Ceea ce inseamna ca trebuie sa am sume si la Indemnizatie suportata de societate?!?!
2. La un concediu medical (3 zile) boala obisnuita, care este suportat de catre angajator, primesc eroare de: :"eroare atribut: D_21: atributul trebuie sa existe". Adica ar trebui sa am sume si la indemnizatie suportata din FNUASS.


Va rog sa-mi spuneti daca v-ati intalnit cu astfel de probleme, sau in programul meu este ceva..... A introdus cineva medicale in noua versiune de program (nu de validare) pusa pe ANAF?



#239470 decl. sanatate/CCI - topic 2011

Postat de Elena Pana on 17 March 2011 - 12:25 PM in Arhiva

Dar de ce nu depui dosar de recuperare? Se pot recupera sume din urma, pe ultimii 3 ani!



#239017 decl. sanatate/CCI - topic 2011

Postat de Elena Pana on 03 March 2011 - 12:29 PM in Arhiva

Vezi postareatatumaria, la Feb 23 2011, 02:01 PM, a spus:

  • Pentru sumele de recuperat aferente lunii ianuarie 2011
  • Incepand cu medicalele aferente lunii ianuarie 2011
    • Cerere "tip" (2 ex.) depusa la registratura ;
    • Copie xerox după Declaratie 112 (anexele A1 si A1.1), pentru luna/perioada pentru care se solicita restituirea;
    • Concediile medicale (exemplarul 2 – roz) aferente pt luna/perioada pentru care se solicita restituirea ;
    • desi pe site casmb este trecuta fisa de la anaf , nu o cer acum
Pt certificatele medicale care trebuiesc comunicate CASM in cele 6 zile se aplica " Ordin MS/CNAS nr. 430/470/2010 pentru modificarea si completarea Normelor de aplicare a prevederilor OUG nr. 158/2005 privind concediile medicale si indemnizatiile de asigurari sociale de sanatate, aprobate prin Ordin MS/CNAS nr. 60/32/2006 " cu precizarea ducem noi tabelul pe care pana acum 2 luni in trimiteam on-line

Poate cineva sa ma lamureasca si pe mine care e anexa A1 si care e anexa A1.1 din Decl.112?
Programul meu a listat doar o singura anexa pe care sunt centralizate toate contributiile si impozitul de plata.
Am fost sa depun un dosar de recuperare la CASMB si nu mi l-au primit..."nu stiti sa cititi???" :thumbup:




Cometa SQL