- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → Elena Pana's Content
Elena Pana's Content
There have been 276 items by Elena Pana (Search limited from 07-January 08)
By content type
See this member's
#246979 OUG 125/2011
Postat de Elena Pana on 09 January 2012 - 03:51 PM in Arhiva
Articolul 52 se modifică și va avea următorul cuprins:
"Reținerea la sursă a impozitului reprezentând plăți anticipate pentru unele venituri din activități independente
Art. 52. - (1) Pentru următoarele venituri, plătitorii persoane juridice sau alte entități care au obligația de a conduce
evidență contabilă au obligația de a calcula, de a reține și de a vira impozit prin reținere la sursă, reprezentând plăți
anticipate, din veniturile plătite:
a) venituri din drepturi de proprietate intelectuală;
b) venituri din activități desfășurate în baza contractelor/convențiilor civile încheiate potrivit Codului civil, precum și a
contractelor de agent;
c) venituri din activitatea de expertiză contabilă și tehnică, judiciară și extrajudiciară;
d) venitul obținut de o persoană fizică dintr-o asociere cu o persoană juridică contribuabil, potrivit titlului IV1, care nu
generează o persoană juridică.
Din cate observ eu, au fost scoase din contextul articolului: veniturile din consignatie si contractele de mandat.
Cum oare plateste impozitul un presedinte de asociatie de proprietari, care are incheiat contract de mandat?
#246307 ACTE MAGAZIN CONSIGNATIE
Postat de Elena Pana on 28 November 2011 - 03:24 PM in ALTE DOCUMENTE
2. Nu ati folosit butonul de cautare...ati fi gasit diverse teme pe subiectul acesta!
3. Ca sa va ajut putin:
a. deponent - persoana juridica:
- la primirea in consignatie: contract, aviz de insotire marfa, bon de predare primire in consignatie.
- la vanzarea produsului: factura de la deponent, nota de intrare receptie, bon casa marcat, chitanta sau op catre deponent.
b. deponent - persoana fizica:
- la primirea in consignatie: contract, bon de predare primire in consignatie.
- la vanzarea produsului: nota de receptie, bon casa de marcat, dispozitie de plata catre deponent (dupa retinerea impozitului pe venit, conform art.52 si 52.1 din Codul Fiscal).
Bonul fiscal de la casa de marcat trebuie sa cuprinda toate elementele necesare: denumire obiect, cantitate, pret unitar, valoare, valoare TVA, etc.
#246305 Scoatere evid clineti incerti si furnizori
Postat de Elena Pana on 28 November 2011 - 03:06 PM in Arhiva
Pe baza facturilor si a confirmarilor anuale(care au contat f.mult in instanta), am castigat fara drept de apel, am castigat deasemenea si despagubiri si cheltuieli de judecata. Iar plata s-a facut imediat prin executarea conturilor clientului, in regim de urgenta.
Sfatul meu: angajati-va un avocat!
Este curios..ce bine functioneaza justitia in alte tari!
#245604 declaratia 112 / 2011
Postat de Elena Pana on 02 November 2011 - 12:56 PM in Arhiva
Depunand un nou formular 150 se anuleaza prima semnatura si se valideaza alta? Multumesc!
#245423 depunere declaratii ONLINE
Postat de Elena Pana on 25 October 2011 - 11:12 AM in Arhiva
#244626 declar lunar sau trimestrial ?
Postat de Elena Pana on 21 September 2011 - 08:40 AM in Arhiva
#244270 declar lunar sau trimestrial ?
Postat de Elena Pana on 07 September 2011 - 12:59 PM in Arhiva
Termen de depunere
- data de 25 a lunii urmatoare trimestrului incheiat;
- se depun 3 declaratii (cate una pentru fiecare luna din trimestru);
- daca inceteaza calitatea de salariat in cursul unui trimestru:
A) daca inceteaza in prima luna din trimestru:
> declaratia pe prima luna se depune pana pe data de 25 a lunii urmatoare, lunii in care a incetat calitatea de asigurat;
> declaratiile pe luna a doua si a treia se depun amandoua pana pe data de 25 a lunii urmatoare trimestrului
B) daca inceteaza in luna a doua a trimestrului:
> declaratiile din prima si a doua luna se depun amandoua pana pe data de 25 a lunii urmatoare, lunii in care a incetat calitatea de asigurat;
> declaratia pe luna a treia se depune pana pe data de 25 a lunii urmatoare trimestrului
Bine ca este doar optional!!!
#244225 decl. 390 / topic 2011
Postat de Elena Pana on 06 September 2011 - 11:42 AM in Arhiva
"41. La articolul 1564, partea introductivă a alineatului (1) se modifică și va avea următorul cuprins:
"(1) Orice persoană impozabilă înregistrată în scopuri de TVA conform art. 153 sau 1531 trebuie să întocmească și să depună la organele fiscale competente, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare unei luni calendaristice, o declarație recapitulativă în care menționează:".
si
Art. II. - (1) Prevederile art. I se aplică începând cu data de 1 ianuarie 2012, cu următoarele excepții:
a) prevederile pct. 8, 10, 13, 19, 20, 39, 42, 44, 47, 51, 53-64, 67, 68, 70-72 și 74 se aplică începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanțe;
b) prevederile pct. 25, 90 și 91 se aplică începând cu veniturile aferente lunii octombrie a anului 2011;
c) prevederile pct. 41 se aplică începând cu declarația recapitulativă aferentă lunii august a anului 2011
#243665 bilant 30.06.2011
Postat de Elena Pana on 10 August 2011 - 09:47 AM in Arhiva
Eu am patit-o asa anul trecut (tot la 30.06), cand am descarcat prima varianta de program si care valida bine-mersi, dar in programul lor apareau erori dupa preluarea datelor din 2009 (preluare facuta tot de program!). Am scapat de amenda dupa ce am obtinut confirmarea prin mail de la IT din MF ca prima varianta avea erori!
#243641 bilant 30.06.2011
Postat de Elena Pana on 09 August 2011 - 02:15 PM in Arhiva
#243323 bilant 30.06.2011
Postat de Elena Pana on 27 July 2011 - 10:13 AM in Arhiva
La pct. 2.18 din Anexa la Ordin, este stipulat doar ca "operatorii economici care nu au desfășurat activitate de la data înființării până la 30 iunie 2011". Ei se puteau infiinta in anul 2011 sau anterior, nu?
#243318 bilant 30.06.2011
Postat de Elena Pana on 27 July 2011 - 08:32 AM in Arhiva
Roaga-i sa posteze si temeiul legal pentru afirmatia:
Ca urmare, nu întocmesc raportări contabile nici entitățile nou-înființate în cursul anului 2011
...pt ca suntem in ceata...
#243295 bilant 30.06.2011
Postat de Elena Pana on 26 July 2011 - 02:15 PM in Arhiva
Consider ca atata timp cat nu este precizata obligatia de a depune vreun fel de declaratie, nu are rost sa o "inventam" noi acum.
Eu am totusi o mare dilema cu societatile infiintate anul acesta si care au activitate. In ordin nu se face referire deloc la aceste societati. Mie personal nu mi-e de ajuns comunicatul de pe site-ul MF....daca ne trezim cu adrese de la ANAF ca nu le-am depus?
#243230 SOLUȚII PENTRU DEPUNEREA DECLARAȚIILOR FISCALE ON LINE
Postat de Elena Pana on 21 July 2011 - 12:16 PM in Arhiva
Admin.Portal@mfinante.ro
Sunt destul de rapizi in a raspunde!
#243159 rambursare TVA
Postat de Elena Pana on 18 July 2011 - 11:48 AM in Arhiva
Dar, daca tot trebuie sa ajung la administratie, o sa-l depun direct la ei, pt. ca tot fac un drum.
#243127 rambursare TVA
Postat de Elena Pana on 15 July 2011 - 01:48 PM in Arhiva
Trebuie sa cer rambursare pe decontul de iunie si nu stiu daca sa-l transmit online sau sa-l duc la ghiseu (unde se agita rau de tot doamnele, daca vad un decont cu rambursare).
Astept sfaturi. Multumesc!
#242968 bilant 30.06.2011
Postat de Elena Pana on 11 July 2011 - 11:31 AM in Arhiva
???
Voi ati gasit scris undeva, in Ordin sau in Anexa acest lucru?
La pct. 2.18 din Anexa la Ordin,scrie ca "operatorii economici care nu au desfasurat activitate de la data înfiintarii pâna la 30 iunie 2011, cei care în tot semestrul I 2011 s-au aflat în inactivitate temporara, precum si persoanele juridice care se afla în curs de lichidare, potrivit legii, nu întocmesc raportari contabile la 30 iunie 2011."
sau poate nu mai vad eu.....
#242725 SOLUȚII PENTRU DEPUNEREA DECLARAȚIILOR FISCALE ON LINE
Postat de Elena Pana on 01 July 2011 - 01:50 PM in Arhiva
Adica, in loc sa incarci fisierul catre ANAF, il incarci catre ei. Si pt asta mai dai si bani! Super!!
#242700 SOLUȚII PENTRU DEPUNEREA DECLARAȚIILOR FISCALE ON LINE
Postat de Elena Pana on 30 June 2011 - 09:05 AM in Arhiva
Eu personal, folosesc transmiterile online de anul trecut si vreau sa va spun ca au fost perioade cand m-am chinuit fantastic sa transmit declaratii. Si nu era ultima zi de depunere! Au fost cazuri cand sistemul nu-mi recunostea certificatul digital, cu toate ca transmisesem cu el si in lunile anterioare. Le-am scris problema asta pe mail si am primit raspuns (dupa vreo doua zile) sa incerc sa depun din nou declaratiile. A mers. Deci se poate intampla ceva in sistemul lor! Problema e ca inebunesti de tot cand vezi ca nu poti sa transmiti declaratia. Ce faci cand incerci sa o transmiti pe 25 si vezi ca nu poti? Oare or face exceptii la genul asta de probleme si ti-o primeste la ghiseu?
V-as sfatui, pe cei care nu au achizitionat inca certificatul digital, sa mergeti direct la furnizorul de certificate, pentru ca achizitionarea printr-o banca, prin CECCAR, sau alte institutii dureaza mai mult. La furnizor se rezolva pe loc.
#242662 SOLUȚII PENTRU DEPUNEREA DECLARAȚIILOR FISCALE ON LINE
Postat de Elena Pana on 29 June 2011 - 08:51 AM in Arhiva
ORDIN Nr. 2215/27.06.2011
pentru aplicarea unitară a prevederilor art. 296^19
din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările și completările
ulterioare
În temeiul prevederilor art. 10 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr.
34/2009 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice, cu
modificările și completările ulterioare,
în baza prevederilor art. 5 din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu
modificările și completările ulterioare,
ministrul finanțelor publice emite următorul ordin:
ART. 1
În aplicarea dispozițiilor art. 29619 alin. (1) și alin. (5), Declarația privind
obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența
nominală a persoanelor asigurate aferentă lunii iunie 2011, poate fi depusă la
organul fiscal competent sau la oficiile acreditate de Ministerul Finanțelor Publice,
în format hârtie, semnat și ștampilat conform legii, însoțit de declarația în format
electronic, pe suport electronic, până la data de 25 iulie 2011.
ART. 2
Direcțiile generale ale finanțelor publice județene și a municipiului
București, Direcția generală de administrare a marilor contribuabili, Direcția
legislație impozite directe din cadrul Ministerului Finanțelor Publice vor duce la
îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Ministrul finanțelor publice,
Gheorghe IALOMIȚIANU
Se pare ca se mai amana doar o luna, depunerea declaratiilor prin transmitere online.
#242641 adrese de email finante pentru trimis fisa pe platitor
Postat de Elena Pana on 28 June 2011 - 09:55 AM in Arhiva
Atasez eu ce stiu:
pt litera "S" : Ecaterina.Nastase.S2@mfinante.ro
pt. litera "V": Mihaela.Ionita.S2@mfinante.ro
pt. litera "T": Mariana.Flisc.S2@mfinante.ro
Ma intereseaza si pe mine urgent litera "Z"
#240210 Ce fel de contabili suntem!?
Postat de Elena Pana on 08 April 2011 - 08:42 AM in Arhiva
Se consideră dividend din punct de vedere fiscal și se supune aceluiași regim fiscal ca veniturile din dividende:
- suma plătită de o persoană juridică pentru bunurile sau serviciile achiziționate de la un participant la persoana juridică peste prețul pieței pentru astfel de bunuri și/sau servicii, dacă suma respectivă nu a făcut obiectul impunerii la primitor cu impozitul pe venit sau pe profit;
- suma plătită de o persoană juridică pentru bunurile sau serviciile furnizate în favoarea unui participant la persoana juridică, dacă plata este făcută de către persoana juridică în folosul personal al acestuia
#240161 declaratia 112 / 2011
Postat de Elena Pana on 06 April 2011 - 03:02 PM in Arhiva
"- atributele asiguratD: D_14, D_15 si D_16, D_20, D_21 devin obligatorii"
Nu stiu daca a mai avut cineva batai de cap, dar eu simt ca inebunesc! Am introdus concedii medicale si am urmatoarele probleme:
1. la un concediu medical de hauzie(31 zile), suportat integral din FNUASS, primesc eroare :"eroare atribut: D_20: atributul trebuie sa existe". Ceea ce inseamna ca trebuie sa am sume si la Indemnizatie suportata de societate?!?!
2. La un concediu medical (3 zile) boala obisnuita, care este suportat de catre angajator, primesc eroare de: :"eroare atribut: D_21: atributul trebuie sa existe". Adica ar trebui sa am sume si la indemnizatie suportata din FNUASS.
Va rog sa-mi spuneti daca v-ati intalnit cu astfel de probleme, sau in programul meu este ceva..... A introdus cineva medicale in noua versiune de program (nu de validare) pusa pe ANAF?
#239470 decl. sanatate/CCI - topic 2011
Postat de Elena Pana on 17 March 2011 - 12:25 PM in Arhiva
#239017 decl. sanatate/CCI - topic 2011
Postat de Elena Pana on 03 March 2011 - 12:29 PM in Arhiva
tatumaria, la Feb 23 2011, 02:01 PM, a spus:
- Pentru sumele de recuperat aferente lunii ianuarie 2011
- Incepand cu medicalele aferente lunii ianuarie 2011
- Cerere "tip" (2 ex.) depusa la registratura ;
- Copie xerox după Declaratie 112 (anexele A1 si A1.1), pentru luna/perioada pentru care se solicita restituirea;
- Concediile medicale (exemplarul 2 – roz) aferente pt luna/perioada pentru care se solicita restituirea ;
- desi pe site casmb este trecuta fisa de la anaf , nu o cer acum
- Cerere "tip" (2 ex.) depusa la registratura ;
Poate cineva sa ma lamureasca si pe mine care e anexa A1 si care e anexa A1.1 din Decl.112?
Programul meu a listat doar o singura anexa pe care sunt centralizate toate contributiile si impozitul de plata.
Am fost sa depun un dosar de recuperare la CASMB si nu mi l-au primit..."nu stiti sa cititi???"
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ Elena Pana's Content
- Regulament