Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Lexiroxi's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


Lexiroxi's Content

There have been 1000 items by Lexiroxi (Search limited from 25-December 07)



Sort by                Order  

#155599 INCADRARE MIJLOC FIX

Postat de Lexiroxi on 11 December 2007 - 07:18 PM in Arhiva

Vezi postareaadi_lazar, la Dec 11 2007, 05:57 PM, a spus:

val fara tva = 1.900,00 ron > 1.800 = limita maxima !!!
discount(x%) = - 150,00 ron
Discountul nu reduce valoarea de intrare a mijlocului fix:
2132=404 1900
404=767 150



#168575 INCADRARE MIJLOC FIX

Postat de Lexiroxi on 03 April 2008 - 11:30 AM in Arhiva

Vezi postarealucis, la Apr 3 2008, 09:11 AM, a spus:

Vezi postarealucis, la Mar 31 2008, 07:10 PM, a spus:

Poate cineva sa-mi zica compiuterul il incadrati la 2.2.9(aparate si instalatii....)? Dar in balanta cu ajutorul contului 214(mobilier....)?sau 2132? :pullhair: Multumesc. Nu pricep nici de cum cum sa imperechez catalogul-clasificarea cu planul de conturi. Cred ca m-am zapacit
Poate ma ajuta cineva.Multumesc
Conform Catalogului din 30.11.2004, publicat in MO 46/13.01.2005 privind clasificarea si duratele normale de functionare a mijloacelor fixe:
Grupa 2 INSTALATII TEHNICE, MIJLOACE DE TRANSPORT, ANIMALE SI PLANTATII
Subgrupa 2.2. APARATE SI INSTALATII DE MASURARE, CONTROL SI REGLARE
Clasa 2.2.9. Calculatoare electronice si echipamente periferice, durata normala de functionare 2-4 ani.
Planul de conturi general:
2132 Aparate si instalatii de masurare, control si reglare



#245933 Monografie avans

Postat de Lexiroxi on 12 November 2011 - 10:34 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Cristina5859 are dreptate. Si cum faci lichidarea avansului, functiunile contului 419 trebuie respectate cf. Ordinului 3055/2009 Reglementari contabile conforme cu directivele europene. Pentru a avea evidenta contractelor achitate, inclusiv a avansurilor, trebuie sa folosesti un program informatic de evidenta, nu sa denaturezi rulajele conturilor.



#222854 Monografie avans

Postat de Lexiroxi on 19 March 2010 - 08:10 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Vezi postareamihaela_cva, la Mar 10 2010, 11:17 PM, a spus:

Pentru enya71:
Domeniul tau fiind arhitectura faci prestari de servicii si ceva cheltuieli. Trebuie ca lunar sa evidentiezi intr-un deviz valoarea lucrarii in curs, pe care o inregistrezi in contabilitate 332=712. Acolo se echilibreaza balanta ta, in sensul ca ai atat cheltuieli cat si venituri reflectate in profit si pierdere. Poti sa facturezi atat plati partiale conform contract, cat si avans conform contract.
Lucrarile de proiectare, in speta arhitectura nu se deconteaza pe baza de situatie de lucrari. Sunt servicii care se factureaza conform contractului, incasarile partiale se trec pe venituri (contul 704), iar avansurile (contul 419) nu genereaza venituri.
OMFP 3055/2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene.
157 (2) Costul stocurilor unui prestator de servicii cuprinde manopera si alte cheltuieli legate de personalul direct angajat in furnizarea serviciilor, inclusiv personalul insarcinat cu supravegherea, precum si regiile corespunzatoare.
Contul 712 "Venituri aferente costurilor serviciilor in curs de executie"
Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta costului de productie al serviciilor in curs de executie, precum si variatia acestuia.



#246051 Monografie avans

Postat de Lexiroxi on 16 November 2011 - 06:41 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Decat sa „elaborezi” un astfel de raspuns, mai bine citeai si intelegeai postarile din acest topic, ti-ar fi de folos.
Pasajul ce trebuie sa-l iei in considerare din citarea ta:
La reflectarea in contabilitate a operatiunilor economice derulate se are in vedere continutul economic al acestora, cu respectarea principiilor, bazelor, regulilor si politicilor contabile permise de reglementarea contabila aplicabila.”
Incasare avansuri de la clienti reprezinta sume incasate in contul comenzilor, care apoi se deconteaza clientilor si reprezinta in Bilant o datorie.
Venituri in avans reprezinta veniturile incasate in perioada curenta, dar care sunt aferente unei perioade urmatoare



#248495 Monografie avans

Postat de Lexiroxi on 13 March 2012 - 10:32 PM in MONOGRAFII CONTABILE

pentru factura primita- avans servicii furnizor si domeniu pentru toata valoarea
%=401
4092
208
4426

%=5121/5311
471
401

401=4092 valoarea avansurilor, cu ocazia regularizarii platilor cu furnizorul
628=471 decontare prestari servicii efectuate



#221793 Monografie avans

Postat de Lexiroxi on 10 March 2010 - 09:04 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Daca vrei sa inregistrezi venituri la plata in avans a lucrarilor trebuie sa intocmesti Factura corespunzator contractului, daca acesta prevede plati partiale, in sensul ca se consemneaza “plati partiale” si nu cuvantul “avans”.
Avansurile nu genereaza venituri si se storneaza (prin facturare) la data finalizarii lucrarilor.
Pentru a nu denatura rulajul conturilor 409 si 419 sumele se inregistreaza conform functiunii conturilor prevazute in Ordinul 3055/2009 pentru aprobarea Reglementarilor contabile conforme cu directivele europene:
Contul 409 "Furnizori - debitori"
Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta avansurilor acordate furnizorilor pentru cumparari de bunuri de natura stocurilor sau pentru prestari de servicii.
Contul 409 "Furnizori - debitori" este un cont de activ.
In debitul contului 409 "Furnizori - debitori" se inregistreaza:
- valoarea avansurilor facturate (401);
In creditul contului 409 "Furnizori - debitori" se inregistreaza:
- valoarea avansurilor acordate furnizorilor, cu ocazia regularizarii platilor cu acestia (401);
Contul 419 "Clienti - creditori"
Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta clientilor - creditori, reprezentand avansurile incasate de la clienti.
Contul 419 "Clienti - creditori" este un cont de pasiv.
In creditul contului 419 "Clienti - creditori" se inregistreaza:
- sumele facturate clientilor reprezentand avansuri pentru livrari de bunuri sau prestari de servicii (411);
In debitul contului 419 "Clienti - creditori" se inregistreaza:
- decontarea avansurilor incasate de la clienti (411);
Pe de alta parte, cei care lucreaza cu programe informatice, pentru usurinta inregistrarilor folosesc si stornarea efectiva a inregistrarii initiale de avans, inregistrand apoi valoarea totala a lucrarilor. Ambele metode sunt corecte.



#229387 Monografie avans

Postat de Lexiroxi on 04 August 2010 - 09:33 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Avansul incasat in ianuarie il stornezi (incepand din iulie) cu cota de 19% TVA si facturezi cu cota de 24% TVA. Serviciul se considera efectuat la fiecare data din luna specificata in contract pentru efectuarea platii, nu inseamna ca daca s-a platit in avans nu se face regularizarea, iar beneficiarul datoreaza lunar suma facturata prevazuta in contract. In cazul in care pretul chiriei este negociat cu TVA inclus se recalculeaza baza de impozitare.



#139105 Monografie avans

Postat de Lexiroxi on 07 August 2007 - 01:52 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Norme metodologice de aplicare a Codului fiscal prevad:
72. (1) Factura prevazuta la art. 155 alin. (5) din Codul fiscal, va fi intocmita in limba romana, si dupa caz poate fi intocmita si intr-o alta limba. Baza de impozitare poate fi inscrisa in valuta, dar daca operatiunea nu este scutita de taxa, suma taxei trebuie inscrisa si in lei. Pentru inregistrarea in jurnalele de vanzari baza impozabila va fi convertita in lei utilizand cursul de schimb prevazut la art. 1391 din Codul fiscal.
Normele metodologice de aplicare a art. 1391 din Codul fiscal prevad :
22. (1) Pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii, contractate si decontate in valuta, baza de impozitare a taxei se determina prin convertirea in lei a valutei la cursul valutar stabilit de Banca Nationala a Romaniei, sau cursul de schimb utilizat de banca prin care se efectueaza decontarile, din data la care are loc faptul generator de taxa, sau, dupa caz, din data de 15 a lunii urmatoare in care a luat nastere faptul generator de taxa. In contractele incheiate intre parti trebuie mentionat daca pentru decontari va fi utilizat cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei sau cursul de schimb al unei banci comerciale. Pentru avansurile incasate, inainte de livrarea de bunuri sau prestarea de servicii, cursul de schimb valutar utilizat pentru determinarea bazei de impozitare a taxei utilizat este cursul de la data incasarii avansului, daca factura este emisa in data respectiva sau, dupa caz, cursul din data de 15 a lunii urmatoare celei in care a fost incasat avansul. In cazul incasarii de avansuri inainte de livrarea de bunuri sau prestarea de servicii, cursul de schimb valutar utilizat pentru determinarea bazei de impozitare a taxei pe valoarea adaugata la data incasarii avansurilor va ramane neschimbat la data definitivarii operatiunii.



#158368 Monografie avans

Postat de Lexiroxi on 15 January 2008 - 07:57 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Vezi postareaIULIANA1207, la Jan 11 2008, 09:05 AM, a spus:

Daca citesti OMFP 1752 vei vedea ca nu exista corespondente intre conturile 409, 419 si conturile de trezorerie 5311, 5121, etc. Asa ca se inregistreza prin 401, 411.
Asa este, ai dreptate! conform continutului si functiunii conturilor din Planul de conturi general prevazut in Anexa la Ordinul 2374/2007 inregistrarile corecte sunt:
1. avansuri furnizori:
valoarea avansurilor facturate: 409=401
plata avansuri furnizori : 401=5121/5311
valoarea avansurilor acordate furnizorilor cu ocazia regularizarii platii cu acestia: 401=409
2. avansuri clienti:
valoarea avansurilor facturate: 411=419
incasari avansuri clienti : 5121/5311=411
decontarea avansurilor incasate: 419=411



#239055 declaratia 112 / 2011

Postat de Lexiroxi on 04 March 2011 - 12:16 PM in Arhiva

Vezi postareaadelamiu, la Feb 25 2011, 11:11 AM, a spus:

Va rog, daca a depus cineva D112 pentru asociatii de proprietari.
Am un administrator pensionar cu contr civil, si din ce am citit pe forum, cineva spunea ca se depune D100 pt impozitul pe veni, dar la finante mi s-a spus, citez : "Sub nicio forma, nu mai exista D100".
Cum ati procedat? eu am trecut in sectiune B,tip asig-3, dar imi calculeaza toate taxele.
Impozitul pe venit pentru pensionarii pentru care s-au incheiat contracte/conventii civile se declara in Declaratia 100. Nu se datoreaza CAS si somaj deci nu se inregistraza in Declaratia 112. Platitorii de venit nu au obligatia declararii, calcularii, retinerii si platii contributiilor individuale de asigurari pentru somaj si de asigurari sociale, corespunzatoare veniturilor profesionale platite persoanelor care au calitatea de pensionari



#246050 declaratia 112 / 2011

Postat de Lexiroxi on 16 November 2011 - 06:35 PM in Arhiva

Vezi postareaneexperimentat, la 08 November 2011 - 02:08 PM, a spus:

cum se poate semna electronic declaratia 112 generata de programul edusal?
Mentionez faptul ca programul genereaza fisierul xml si nu se poate semna. Trebuie cumva importat in pdf?
descarci ultima versiune a D112 de pe site, apoi importi fisierul XML , dai validare si semnezi electronic.



#238641 declaratia 112 / 2011

Postat de Lexiroxi on 25 February 2011 - 11:06 PM in Arhiva

Vezi postareamutual, la Feb 25 2011, 09:46 PM, a spus:

Cu D112 au reusit sa tina ocupata de peste 40 de zile functionarimea din finante si breasla contabililor, toti au mai uitat de problemele zilnice.
Bolsevicii astia din MFP o pot bifa ca unul dintre "succesuri" de vreme ce exista o asa mare satisfactie in randul celor care au reusit sa depuna o simpla si nenorocita de declaratie.
...............
O idee foarte buna de unificare si de simplificare a unor declaratii a fost aplicata cu mari defecte si incoerente de catre un minister cu o profunda mentalitate bolsevica.
Incredibil, dar adevarat:
http://webtv.money.ro/emisiuni/guvernul-pr...1?autoPlay=true
Si comentariul meu: "Gradarea inteligentei umane: Ticnit, Tampit, Mediocru, Normal, Capabil, Talentat, Genial, Ticnit"



#239738 declaratia 112 / 2011

Postat de Lexiroxi on 24 March 2011 - 02:35 PM in Arhiva

Vezi postareavery, la Mar 21 2011, 12:07 PM, a spus:

Am depus declaratia 112 pt februarie; cand am verificat starea pe site la finante am avut o eroare si in concluzie am refacut declaratia 112 si am bifat casuta cu declaratie rectificativa, am depus-o si acum imi da eroare ca nu s-a depus o declaratie initiala pentru luna februarie.Banuiesc ca trebuia sa corectez declaratia fara sa bifez declaratie rectificativa?Ma poate lamuri cineva ce e de facut in sitautia aceasta?
Trebuie sa o depui ca declaratie initiala (cred ca ai facut-o deja), ca sa fie declaratie rectificativa trebuia sa ai deja o D112 inregistrata.



#236104 declaratia 112 / 2011

Postat de Lexiroxi on 27 January 2011 - 09:56 PM in Arhiva

Vezi postareakatinkag, la Jan 26 2011, 09:28 PM, a spus:

Vezi postareates, la Jan 12 2011, 11:55 AM, a spus:

Stie cineva cum se va depune aceasta declaratie 112 la punctele de lucru cu obligatii declarative? Eu inca nu pot sa-mi dau seama cum voi face.
Si eu am aceeasi problema.
Raspund de partea financiara a 2 puncte de lucru din sectoare diferite. Nu stiu daca voi depune in continuare D100 pentru impozitul pe salarii sau transfer toata raspunderea catre sediul central; sau poate depun si eu declaratia 112 dar numai pentru partea de impozit? :thumbup:
Am intrebat la Administratiile Financiare ale celor 2 sectoare (1 si 3) si tot ce am reusit sa obtin a fost sa intru si mai adanc in ceata: la S1 nimeni nu a stiut sa-mi raspunda (bine, asta dupa ce am fost purtata de la un birou la altul, si mi s-a vorbit cu o acreala crunta), iar la S3 mi s-a spus, pe un ton foarte transant si suparat, ca nu mai depun declaratia 100. :smile:
Stie cineva cum se va proceda exact in cazul punctelor de lucru?
Proiect de Ordin privind actualizarea, din oficiu, a vectorului fiscal privind impozitul pe venitul din salarii si contributiile sociale si procedura de declarare a obligatiilor prevazute in Nomenclatorul "Creante fiscale" din Anexa nr.2 la Hotararea Guvernului nr.1397/2010 privind modelul, continutul, modalitatea de depunere si de gestionare a "Declaratiei privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate", aferente unor perioade de raportare anterioare datei de 1 ianuarie 2011.
http://www.anaf.ro/public/wps/portal/!...M5MDE0MDY!/

Incepand cu obligatiile lunii ianuarie 2011, sediile secundare care au minim 5 salariati nu vor mai depune declaratia privind impozitul pe veniturile din salarii la organul fiscal la care sunt inregistrate ca platitoare de impozit pe veniturile din salarii.
Declararea impozitului pe veniturile din salarii se efectueaza de societatea mama prin completarea si depunerea formularului 112 la organul fiscal la care aceasta este inregistrata ca platitoare de impozite si taxe, defalcat pe fiecare cod fiscal al sediilor secundare cu minim 5 salariati.



#222497 balanta/bilant de lichidare

Postat de Lexiroxi on 16 March 2010 - 09:53 PM in Bilanturi

@OTA

Citeaza

Buna ziua, Va rog mult sa ma ajutati.
Am urmatoarea solduri la inceperea op. de lichidare:
DEBIT CREDIT
- 101.2 = cap. soc. varsat
- 106.1 = rez. legala
117.1 = pierderi ani anteriori - suma este mai mica decat cea din 4551
121 = pierdere inregistrata dupa - contarile din febr.2010, la inceputul op. de lichidare
411.1 = client neincasati -
442.4 = TVA de recuperat -
- 455.1 = datorii la asociat ( asociatul renunta conf. DECIZIE- dizolvare, depusa la Reg.Com.)
531.1 = casa, cu doar cateva zeci de lei
V-as intreba, daca sunt corecte urmatoarele inregistrari facute de mine:
1. 654 = 442.4 - TVA pt. care nu cer rambursare = ch. nedeductibila
2. 654 = 411.1 - client neincasat - ch. nedeductibila
3. 455.1 = 758.8 - asociatul renunta la suma imprumutata
Referitor la acest punct:
- am intrebt la METODOLOGIE si mi-au raspus verbal ca, venituri sunt considerate datoriile care genereaza cheltuieli.
In aceasta situatie nu stiu daca nu ar fi mai bine, desi nu am solutia in functionarea conturilor, sa fac 455.1 = 456..........sau...... poate aveti o alta solutie, astfel incat sa nu-mi rezulte venit din anularea sumei din contul 455.1.
4. calculat impoz. pe prof. din lichidare
5. 121 = 456 - decontarea profitului din lichidare, dupa ce am calculat impoz. pe prof. din lichidare
6. 456 = 117.1 - acoperire pierderi ani anteriori
7. operatii de partaj
a) 106.1 = 456 - decontare rezerva legala
b) 456 = 441.1 - impoz. afer. rezerva legala
c) 101.2 = 456 - decontare capital social
8. inchidere cont 121
calculez Impoz . pe profit din lichidare si fac contarile necesare pentru el
9. 531.1 = 456 - depus numerar in caserie de asociat pentru plati, impozite( pe profit si pe rezerva legala) cap. social
10. 121 = 456 - decontarea profitului din lichidare
11. 456 = 117.1- asumarea pierderi ani anteriori de catre asociat
12. 456 = 531.1 - restituire sume la asociat pentru a solda casa
Va multumesc foarte mult. Cu sima, Ota
Monografie si exemple gasesti in OMF 1376/2004 pentru aprobarea Normelor metodologice privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare,
dizolvare si lichidare a societatilor comerciale, precum si retragerea sau excluderea unor asociati din cadrul societatilor comerciale si tratamentul fiscal al acestora, publicat in MO 1012/03.11.2004
Inregistrarile contabile sunt corecte, am vazut ca unii contabili acopera pierderea din 117 direct din 4551 sau transfera soldul creditor al contului 4551 in 456 .



#240760 balanta/bilant de lichidare

Postat de Lexiroxi on 30 April 2011 - 03:11 PM in Bilanturi

Vezi postareaMAGDA76, la 28 April 2011 - 07:54 AM, a spus:

AM SI EU URMATOAREA SITUATIE :
SD 117 2840.09 SC 1012 200
SD 411 593.18 SC 4551 3233.27
Balanta de lichidare trebuie sa aiba soldurile zero. Sumele depuse de asociati se fac venit pe firma si pierderea se acopera cu profitul din 121.
6588=411 593.18
121=6588 593.18
1012=456 200
456=117 200
4551=768 3233.27
768=121 3233.27
121=117 2640.09



#228468 balanta/bilant de lichidare

Postat de Lexiroxi on 16 July 2010 - 11:07 AM in Bilanturi

ORDIN 1.879 din 22 iunie 2010 pentru aprobarea Sistemului de raportare contabila la 30 iunie 2010 a operatorilor economici, publicat in MO 447 din 1 iulie 2010
Operatorii economici care nu au desfasurat activitate de la data infiintarii pana la
30 iunie 2010 nu intocmesc raportari contabile la 30 iunie 2010, urmand sa depuna in
acest sens o declaratie pe propria raspundere a persoanei care are obligatia gestionarii
entitatii, la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, care sa cuprinda
toate datele de identificare a entitatii:
- denumirea completa (conform certificatului de inmatriculare);
- adresa si numãrul de telefon;
- numarul de inregistrare la registrul comertului;
- codul unic de inregistrare;
- capitalul social.
O declaratie similara vor depune si persoanele juridice care se afla in curs de lichidare, potrivit legii.



#208512 balanta/bilant de lichidare

Postat de Lexiroxi on 03 August 2009 - 02:18 PM in Bilanturi

Bilantul de lichidare are soldurile = 0(zero), pierderea este asumata de asociati-daca in final iti iese pierdere sau daca ai profit calculezi impozitul pe dividende si-l platesti si achiti asociatilor activul net rezultat.
1012=456
455=768
768=121
121=117
456=117



#168627 registru de evidenta a salariatilor

Postat de Lexiroxi on 03 April 2008 - 05:19 PM in Arhiva

Vezi postareanopris, la Apr 1 2008, 02:35 PM, a spus:

modificam codul CAEN in Revisal (la firmele deja introduse) doar daca avem confirmarea ORC de schimbare a codului. Exceptie fac noile firme sau vechile firme care au folosit un cod de mai putin de 4 cifre, care vor introduce un cod nou.
Actualizarea Revisal-ului trebuie facuta si de cei care nu si-au preschimbat codul CAEN la Registrul comertului, deoarece structura registrului de salariati s-a modificat.
In noua versiune se pot folosi doua nomenclatoare CAEN:
Rev1 – in cazul in care este folosit un cod din nomenclatorul CAEN vechi ;
Rev2 – in cazul in care este folosit un cod din nomenclatorul CAEN nou ( valabil de la 1 ianuarie 2008 );



#89744 registru de evidenta a salariatilor

Postat de Lexiroxi on 22 June 2006 - 05:10 PM in Arhiva

alinuta a spus:

de cateva luni am un angajat si nu am acest registru
Angajatorul are obligatia de a inregistra registrul la inspectoratul de munca in a carui raza teritoriala isi are sediul sau domiciliul, dupa caz, cel mai tarziu la data incheierii primului contract individual de munca- conform Hotarari 290 pentru modificarea si completarea Hotararii Guvernului nr. 247/2003 privind intocmirea si completarea registrului general de evidenta a salariatilor



#174226 deplasare externa

Postat de Lexiroxi on 05 June 2008 - 12:58 PM in Arhiva

View Postnilufera, on Jun 5 2008, 12:02 PM, said:

Totusi, de ce ziceti ca diurna pt administratori nu este deductibila?Hot 1579/28.12.2007 scrie ca se modifica art 27 lit. e din Norme si cheltuielile de transport si cazare in tara si in strainatate efectuate de catre salariati si administratori precum si alte persoane fizice asimilate acestora sunt deductibile
Conform art. 21 din Codul fiscal sunt considerate cheltuieli deductibile cheltuielile de transport si cazare in tara si in strainatate efectuate pentru salariati si administratori si cheltuielile cu diurna pentru salariati (nu si pentru administratori) pentru deplasari in tara si in strainatate, in limita a de 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru institutiile publice.

Art. 21.
(2) Sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri si:
e) cheltuielile de transport si de cazare in tara si in strainatate, efectuate pentru salariati si administratori, precum si pentru alte persoane fizice asimilate acestora, stabilite prin norme;
(3) Urmatoarele cheltuieli au deductibilitate limitata:
b) suma cheltuielilor cu indemnizatia de deplasare acordata salariatilor pentru deplasari in Romania si in strainatate, in limita a de 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru institutiile publice.



#270677 lichidare/dizolvare/radiere SRL

Postat de Lexiroxi on 13 October 2015 - 02:14 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Din pct de vedere juridic sunt aplicabile prevederile art. 235 din lg. 31 a societatilor, actualizata, iar prevederile art. 236 care prvedeau ca patrimoniul sa se transmita doar asociatului unic au fost abrogate de lg. 441/2006111
Din pct. de vedere fiscal se aplica prevederile Codul fiscal
Art. 27
(2) Distribuirea de active de catre o persoana juridica romana catre participantii sai, fie sub forma de dividend, fie ca urmare a operatiunii de lichidare, se trateaza ca transfer impozabil, exceptandu-se cazurile prevazute la alin. (3).
Exemplu de operatiuni de lichidare ai in Anexa 2 din ORDIN nr.897/03.08.2015 al ministrului finantelor publice pentru aprobarea Normelor metodologice privind reflectarea in contabilitate a principalelor operatiuni de fuziune, divizare, dizolvare si lichidare a societatilor, precum si de retragere sau excludere a unor asociati din cadrul societatilor, publicat in MO 711/22.09.2015



#249311 lichidare/dizolvare/radiere SRL

Postat de Lexiroxi on 20 June 2012 - 09:56 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

@BOBY77
pentru dizolvare si lichidare ai la dispozitie un Ghid pus la dispozitie pe siteul ONRC
http://www.onrc.ro/d...nte/ghid/45.pdf



#254077 lichidare/dizolvare/radiere SRL

Postat de Lexiroxi on 09 April 2013 - 02:01 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

noutati despre firme si managerii firmelor in insolventa

Firmele vor intra mai greu in insolventa

http://www.finantist...nsolventa-76941

Legea 85/2006 privind insolventa va fi de asemenea modificata, in sensul introducerii posibilitatii de a fi efectuate inspectii fiscale si dupa data deschiderii procedurii insolventei si conditionarea intrarii in insolventa voluntara de efectuarea inspectiei fiscale.
Durata de inchidere a procedurii de insolventa va fi micsorata, simultan cu introducerea acestor conditii.

Managerii pot fi trasi la raspundere pentru insolventa companiei

http://www.capital.r...iri/180285.html




Cometa SQL