Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
V V's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


V V's Content

There have been 69 items by V V (Search limited from 13-January 08)



Sort by                Order  

#229016 somatie executare silita

Postat de V V on 28 July 2010 - 03:45 PM in Arhiva

Vezi postareaVartosul, la Jul 28 2010, 12:39 PM, a spus:

Poti depune contestatia independent de faptul ca mai ai sau nu plicul. Spui doar la ce data ai primit-o si e in sarcina fiscului sa demonstreze ca nu te-ai incadrat in termen. De obicei, daca o depui in termen, fiscul nu invoca exceptia de tardivitate.
Pai in interiorul plicului era continutul - i.e. somatia. Nu stiu cum anume as fi putut contesta ceva fara sa zic exact ce ("ordinul de executare silita nr[..]").
Anyway, am fost pe la adm. financiara, aia de la ghiseu au zis ca totul e bine in evidente, n-am nici o datorie. Partea buna e ca m-am dus la "biroul de execurtari silite" (e tot acolo, nu stiam asta), si am vorbit cu o tanti care a zis ca fara hartie, nu poate sa-mi spuna exact ce si cum, da' ca ei au trimis o somatie care a fost "settled" intre timp, deci din punctul lor de vedere e cicai n-ar mai avea nimic cu mine.
Tot ce pot acu' e sa ma rog ca tanti aia sa aiba dreptate; erau cateva date care nu se potriveau - de ex. zicea ca au trimis-o pe 20iul (si ca au si confirmare de primire de la mine!) ori eu am primit-o pe a mea pe 19 iulie, si nu am semnat nici o confirmare de primire, era pur si simplu in cutia postala.



#228970 somatie executare silita

Postat de V V on 28 July 2010 - 08:54 AM in Arhiva

Am si eu o problema... destul de urgenta din pacate :(
Am un PFA (cu norma de venit) pe care l-am suspendat. Anul trecut am primit declaratie de impunere, am depus la finante (Brancoveanu - sector 4) copii dupa actele de suspendare, am primit o noua declaratie de impunere cu suma 0.
Anul asta in schimb, dupa declaratia de impunere initiala (din nou!), am depus copii dupa actele care aratau ca PFA-ul e suspendat, am fost asigurat ca totul va fi ok... dar surpriza, zilele trecute am primit somatie de executare silita. Intentionam sa o contest la Judecatoria Sector 4 - problema e ca azi, cand sa merg sa depun contestatia, n-am mai gasit plicul cu somatia, nu stiu ce-am facut cu el :(

Ce pot face? Nu mai pot astepta prea mult, ca expira termenul de 15 zile (da' nici sa depun contestatie fara plic n-am cum, nu pot demonstra ca m-am incadrat in termenul legal). Aveti vreo sugestie? Nu vreau sa ajung sa-mi blocheze ANAF conturile pt. o tampenie, si nici sa platesc >3500RON absolut aiurea la stat :( (probabil 4000 chiar, cu penalizari)



#210103 Inchidere / radiere PFA

Postat de V V on 03 September 2009 - 01:18 PM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA

Nu mai stiu cat m-a costat; foarte ieftin nu a fost, dar am impresia ca a inclus taxele si celebra "reinregistrare" (care trebuia facuta neaparat la registrul comertului, altfel PFA-ul era desfiintat 'din oficiu'). Eu l-am suspendat pe 2 ani, am zis ca "sa vad de o sa se mai intample".



#200506 Facturi catre persoane fizice

Postat de V V on 30 April 2009 - 01:41 PM in Arhiva

Ok, mersi, am aflat ce vroiam. :smile:
For the record, situatia e un pic "invers", adica eu sunt 'persoana fizica" si altciineva e "firma" ... da' mi s-a parut mai intelept sa pun intrebarea asa ca sa aflu ce credeti voi. (ca am primit informatii contradictorii pana acum)

Contractul stipuleaza de fapt "fluctuatiile cursului de schimb, daca exista, pot fi facturate separat", si da, sunt incluse pe "factura urmatoare", eram curios insa ce se va intampla la rata reziduala (asta, presupunand ca firma nu se razgandeste din nou intre timp, si nu mai factureaza fluctuatiile cursului de schimb)
Multumesc, din nou :sad:



#200471 Facturi catre persoane fizice

Postat de V V on 30 April 2009 - 09:38 AM in Arhiva

Scuze, dar chiar nu am mai vazut.
Si cum fac, ii tai chitanta cu "-100RON" si ii dau banii? Si chitanta, eu o semnez? :biggrin:
De unde am dovada ca i-am dat banii?
[l.e.] Atentie, nu ma refer la includerea unei sume negative pe factura urmatoare, ca "discount". Asta e unica factura pe care i-am dat-o respectivului.



#200462 Facturi catre persoane fizice

Postat de V V on 30 April 2009 - 08:11 AM in Arhiva

Am si eu o intrebare: prestez un serviciu unei persoane fizice, pe baza unui contract in valuta (platibil la cursul zilei BNR). Contractul specifica ca plata se face la cursul BNR, si ca in cazul unei intarzieri la plata, "fluctuatiile de curs valutar vor fi facturate separat". Cu alte cuvinte, daca eu il facturez 200Euro, da' el nu imi plateste azi ci imi plateste peste X zile, iar intre timp Euro a crescut, emit o noua factura de diferenta (sa zicem ca era 3.5RON cand am emis factura, si 4 RON in ziua cand a facut plata - ii mai emit o noua facura de 100RON).
Toate bune si frumoase, doar ca respectivul client sustine ca formularea "fluctuatiile de curs valutar vor fi facturate separat" inseamna ca daca in ziua in care emit factura cursul euro e de 4RON, iar in ziua in care o plateste, cursul euro e 3.5 RON - eu ar trebui sa-i emit o "factura negativa" cu "-100RON". Se poate emite o factura cu suma negativa? (i.e. fara sa "stornezi" factura precedenta si sa emiti una noua?) Ca daca nu, eu cred ca interpretarea este ca "scaderea cursului nu poate fi facturata separat" :sad:
Adica mai precis: eu stiu ca nu poti emite facturi cu "suma negativa". Asa e? Pot sa sustin (dpdv legal) ca prin "vor fi facturate separat" ma gandeam ca doar daca va creste cursul EURO se emite o noua factura, altfel acest lucru fiind imposibil?



#189860 Inchidere / radiere PFA

Postat de V V on 22 December 2008 - 11:56 AM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA

Revenind la <<subj>>, am fost azi la primarie, de acolo m-au "forwardat" la Registrul Comertului.
Acolo, o tanti mi-a spus ca am 2 optiuni:
1. Lichidare
2. Intreruperea activitatii.

Pentru <2> trebuie completate niste cereri la ei, facute copii dupa atestat/certificatul de inregistrare, si puse intr-un dosar cu sina; toate astea pot fi facute pe loc, le lasi la ei si cica iti dau raspunsul a doua zi. Poti intrerupe maxim 3 ani. Partea proasta e ca nu au vrut sa-mi accepte intreruperea de pe 10 ianuarie, au zis "veniti atunci" - practic, nu poti cere in avans intreruperea activitatii. Sau ma rog, pe mine nu m-au lasat :)
Pt. <1> trebuie in plus un soi "certificat de bonitate fiscala" (am mai obtinut odata unul, da' uit mereu cum ii zice) - basically, trebuie o dovada ca ti-ai achitat toate taxele. Se obtine de la administratia financiara de sector.


Acu' intrebarile mele:
1. La "intreruperea activitatii" mai platesti impozit? Tipa de-acolo nu mi-a zis nimic, a zis ca "trebuie sa intrebati la ANAF, eu nu va pot spune". Si, mai trebuie facuta ceva "hartogaraie" suplimentara? (e.g., sa "anunti" si ANAF-ul ca ai intrerupt activitatea) - sau "afla" ei singuri?
2. Se poate intrerupere activitatea la PFA? In special, la cele pe norma de venit? Eu stiam ca nu se poate, tipa de-acolo mi-a zis ca se poate, da' nu ma astept neaparat sa stie legea, ca deh, e functionar public :biggrin:



#189812 Inchidere / radiere PFA

Postat de V V on 19 December 2008 - 04:16 PM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA

Bun, si sa intelg si eu mai bine.... ce fac, le arat ca am facturier, chitantier, registru unic de control? Ce pot ei controla, de fapt?
Si, prin absurd, daca eu le zic ca nu am scris nici o factura.... cum ar putea ei sa ma contrazica?



#189772 Inchidere / radiere PFA

Postat de V V on 19 December 2008 - 03:52 AM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA

Help, please :)
Cum se face inchiderea unui PFA pe norma de venit?
Am citit ca pentru anularea autorizatiei se depune originalul + certificatul de inregistrare, original la primaria emitenta. Si ca trebuie "anuntat organul fiscal". Asta implica aparent sa depui o declaratie si sa ceri un control (la adm. financiara?).
Intrebarea mea e - asa se face, am inteles corect? Si mai important.... ce dracu' controleaza astia la PFA pe norma de venit? :thumbup:



#125947 Declaratia 070 de mentiuni

Postat de V V on 20 March 2007 - 05:10 PM in Arhiva

pe baza ei ti se da CIF (codul de inregistrare fiscala); toate facturile emise bupa 1 Ian. 2007 trebuie obligatoriu sa aiba CIF-ul trecut pe ele.



#124421 Contracte civile

Postat de V V on 07 March 2007 - 05:29 PM in Arhiva

Vezi postarearoxanali, la Mar 2 2007, 03:20 PM, a spus:

Eu folosesc astfel de contracte si chiar eu am astfel de contracte si nu m-a intrebat nimeni, niciodata de PFA. Am depus chiar si DVG si am platit impozitul de 6%. Daca esti PFA atunci faci contract si dai factura si chitanta la incasare, ce-ti mai trebuie conventie civila cu 10% impozit? Asa gandesc eu?

Tu ai completat declaratia 020/205 /ceva?

Vezi postareaadrianan, la Mar 3 2007, 05:43 PM, a spus:

contractul civil cu PF se depune la Adm.financ. impreuna cu copie dupa cartea de identitate si copie dupa diploma de studii pentru activitatea din contract.
Studentul "care va face cercetare pentru unul dintre programele ..." are diploma pt. asta?
Are diploma, cred.... ca a absolvit un liceu de informatica :). Oricum, nu stiam nimic de diploma - de unde ai informatia asta?


Intre timp, ca tot nu m-am lamurit prea bine, l-am rugat sa intrebe el pe asistenta@mfinante.ro, va zic si voua ce raspuns primeste



#124411 Ce se intampla daca depasesti pragul de 35000 € ?

Postat de V V on 07 March 2007 - 05:01 PM in Arhiva

Mie, la intrebarea suplimentara daca tre' sa tin ceva evidente pentru TVA, ca sa se poata verifica daca am depasit pragul de 35k euro, ministerul finantelor ("asistenta contribuabil") mi-a raspuns din nou ca "cf. legii nu sunt obligat sa fac contabilitate". Recunosc, intrebarea a fost poate prost formulata, da' nu puteam sa formulez la modul "de unde stiti voi daca eu am depasit pragul de 35k euro?". (aici raspunsul "politically corect" putea fi "pai sunteti obligati in conditiile legii sa depuneti formularul X"). Iar o intrebare de genul"si ce faceti voi daca nu depun formularul", n-as fi putut pune :lostit (13):
Oricum, inca nu se intrevede o depasire a pragului, asa ca deocamdata stau linistit :biggrin:



#123594 Contracte civile

Postat de V V on 02 March 2007 - 10:03 AM in Arhiva

Am pus urmatoarea intrebare unei firme de contabilitate:

Citeaza

FirmaX va incepe colaborarea cu un tanar, care este student si care va face cercetare pentru unul dintre programele noastre de acasa, nu de la sediul nostru. De asemenea, aceasta munca pe care o va presta nu va avea o durata mai mare de 3-4 ore pe saptamana, si nu putem garanta ca va lucra in fiecare saptamana aceste 3-4 ore (nota: chiar asa este!!! nu e o modalitate de a face "evaziune fiscala").
Ne-am gandit sa ii facem un contract civil de prestari de servicii, in care sa invederam faptul ca el presteaza servicii in mod neregulat si ca nu va lucra niciodata mai mult de 1 ora/zi. Nici el nu vrea contract individual de munca. Din cate stiu, acestea sunt venituri cu retinere la sursa (10% din suma platita). Dar mai stiu si ca veniturile se impoziteaza cu 16%.

Va avea el de platit catre administratia financiara vreo suma (adica diferenta de 6%) dupa ce acest an fiscal se va incheia?
si primesc urmatorul raspuns:

Citeaza

Referitor la contractele civile va precizez ca persoana respectiva trebuie mai intai sa se autorizeze la administratia fiscala de domiciliu-sectiunea persoane fizice si apoi sa incheie contractul cu dvs. Pe care-l va inregistra de asemenea, la aceeasi institutie. Societatea retine la sursa, vireaza si declara 10% din suma bruta contractuala. Pana la 28 februarie anul urmator intocmeste pentru persoana respectiva si o declaratie speciala 205 pe care o depune la admin fiscala de domiciliu a pers fizice, iar persoanei ii inmaneaza in acest sens o adeverinta.

Persoana respectiva trebuie sa se autorizeze? :lostit (13):
Eu stiam ca se poate face contract direct cu "persoana fizica" (nu PFA!!). Nu se poate? Despre ce "autorizare" e vorba? Pb. e ca respectivul student nu prea are chef de hartogaraie/birocratie, asa ca nu e dispus sa-si faca PFA. Vroiam sa facem un contract cu el, sa zicem ca suntem de acord sa ii platim niste bani daca face cercetare si vine cu niste rezultate - nu se poate? Trebuie neaparat sa fie firma/PFA, sau sa aiba carte de munca?



#121282 Declaratia 392

Postat de V V on 16 February 2007 - 05:28 PM in Arhiva

Poate te ajuta...

Citeaza

OMFP nr.86/ 25.01.2007

Anexa nr. 3
INSTRUCTIUNI
pentru completarea formularului (392)
"Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii"


Formularul "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii" se completeaza de catre:
- persoanele impozabile inregistrate ca platitori de TVA la data de 31 decembrie 2006, a caror cifra de afaceri, efectiv realizata la aceasta data, este inferioara sumei de 10.000 euro stabilita la cursul de schimb comunicat de Banca Nationala a Romaniei la finele anului 2006 si anume 33.817 lei;
- persoanele impozabile care, la data de 31 decembrie 2006, se aflau in regimul special de scutire in conditiile art. 152 din Legea nr.571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile ulterioare, in vigoare pana la data de 31 decembrie 2006, a caror cifra de afaceri, realizata la aceasta data, excluzand veniturile obtinute din vanzarea de bilete de transport international rutier de persoane, este cuprinsa intre 33.817 lei si 200.000 lei.

Formularul "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii" se depune la organul fiscal competent, pana la data de 1 martie 2007, inclusiv.
Formularul "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii" se depune, in format electronic, astfel:
- la registratura organului fiscal competent;
- la posta, prin scrisoare recomandata;

Formatul electronic, depus pe suport electronic, va fi insotit de formularul editat de persoana impozabila cu ajutorul programului de asistenta, semnat si stampilat, conform legii.
Formatul se editeaza in doua exemplare:
- 1 exemplar se depune la unitatea fiscala, impreuna cu suportul electronic;
- 1 exemplar se pastreaza de catre persoana impozabila.
Formatul electronic al formularului "Declaratie informativa privind livrarile de bunuri si prestarile de servicii" se obtine prin folosirea programului de asistenta elaborat de Ministerul Finantelor Publice.
Programul de asistenta este pus la dispozitia persoanelor impozabile, gratuit, de unitatile fiscale sau poate fi descarcat de pe serverul de web al Ministerului Finantelor Publice, la adresa www.mfinante.ro.


COMPLETAREA FORMULARULUI SE FACE ASTFEL:

Persoanele inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, a caror cifra de afaceri, efectiv realizata la finele anului 2006, este inferioara sumei de 33.817 lei, vor bifa caseta corespunzatoare din declaratie si vor inscrie la Sectiunea IV "Livrari de bunuri si prestari de servicii" atat "Valoarea" totala a operatiunilor efectuate catre persoane inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata si a celor efectuate catre persoane neinregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, in anul 2006, cat si "Taxa pe valoarea adaugata" aferenta acestor operatiuni.

Persoanele impozabile neinregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata a caror cifra de afaceri, efectiv realizata la finele anului 2006, excluzand veniturile obtinute din vanzarea de bilete de transport international rutier de persoane, este cuprinsa intre 33.817 lei si 200.000 lei, vor bifa caseta corespunzatoare din declaratie si vor inscrie la Sectiunea IV "Livrari de bunuri si prestari de servicii" numai "Valoarea" totala a operatiunilor efectuate catre persoane inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata si a celor efectuate catre persoane neinregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, in anul 2006.

SECTIUNEA "DATE DE IDENTIFICARE A PERSOANEI IMPOZABILE"
Caseta "Denumire/Nume prenume" se completeaza cu denumirea persoanei juridice, asociatiei sau a entitatii fara personalitate juridica, ori cu numele si prenumele persoanei fizice, dupa caz.
Caseta "Cod de identificare fiscala" se completeaza astfel:
a) persoanele inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata inscriu codul de inregistrare in scopuri de TVA (codul de identificare fiscala precedat de prefixul RO)
b) persoanele neinregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata inscriu codul de identificare fiscala.
Inscrierea cifrelor in caseta se face cu aliniere la dreapta.
Caseta "Domiciliu fiscal" se completeaza cu datele privind adresa domiciliului fiscal (sediul social, sediul sau domiciliul fiscal, dupa caz) al persoanei impozabile.

Reprezentantul fiscal desemnat de o persoana impozabila stabilita in strainatate, inscrie la sectiunea " Date de indentificare a persoanelor impozabile":
- Denumire/ numele si pronumele - persoana impozabila stabilita in strainatate
- Cod de identificare fiscala - codul de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata atribuit persoanei impozabile straine, inscris in certificatul de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata .
- Domiciliul fiscal – adresa din stainatate a persoanei impozabile.

SECTIUNEA "DATE DE IDENTIFICARE A REPREZENTANTULUI FISCAL"
- Denumirea/ nume prenume – se inscrie denumirea, numele/ prenumele persoanei impozabile care a fost desemnata ca reprezentant fiscal de catre persoana impozabila straina.
- Cod de identificare fiscala – se inscrie codul de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata atribuit pentru activitatea proprie.

SECTIUNEA "CIFRA DE AFACERI"
Persoanele inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, a caror cifra de afaceri, efectiv realizata la finele anului 2006, este inferioara sumei de 33.817 lei, inscriu cifra de afaceri, in lei, realizata la finele anului 2006, constituita din suma, fara taxa pe valoarea adaugata, a livrarilor de bunuri si a prestarilor de servicii taxabile, incluzand si operatiunile scutite cu drept de deducere, potrivit dispozitiilor art.152 alin.(6) din Legea nr.571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in vigoare pana la 31 decembrie 2006.
Persoanele impozabile neinregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, a caror cifra de afaceri este cuprinsa intre 33.817 lei si 200.000 lei, inscriu cifra de afaceri realizata, in lei, la finele anului 2006, constituita din suma, fara taxa pe valoarea adaugata, a livrarilor de bunuri si a prestarilor de servicii taxabile, incluzand si operatiunile scutite cu drept de deducere, potrivit dispozitiilor art.152 alin.(6) din Legea nr.571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificarile si completarile ulterioare, in vigoare pana la 31 decembrie 2006, fara a include veniturile obtinute din vanzarea de bilete de transport international rutier de persoane.

SECTIUNEA "LIVRARI DE BUNURI SI PRESTARI DE SERVICII"
Persoanele inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, a caror cifra de afaceri, efectiv realizata la finele anului 2006, este inferioara sumei de 33.817 lei, vor completa astfel:
Randul 1 – Coloana "Valoare" se completeaza cu baza de impozitare inscrisa in "Jurnalul pentru vanzari" (cod 14. 6.12/a) ) aprobat prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 171/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, prin insumarea cifrelor inscrise in coloana 8 ( baza de impozitare cota 19%) cu cifrele inscrise in coloana 10 (baza de impozitare cota 9%) pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate catre persoanele inregistrate ca platitor de taxa pe valoarea adaugata, in anul 2006.
Randul 1 – Coloana "TVA" se completeaza cu valoarea TVA inscrisa in "Jurnalul pentru vanzari" obtinuta prin insumarea cifrelor inscrise in coloana 9 (valoare TVA cota 19%) cu cifrele inscrise in coloana 11 (Valoarea TVA cota 9%) pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate catre persoanele inregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, in anul 2006.
Randul 2 – Coloana "Valoare" se completeaza cu baza de impozitare inscrisa in "Jurnalul pentru vanzari" (cod 14. 6.12/a) ) aprobat prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.171/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, prin insumarea cifrelor inscrise in coloana 8 ( baza de impozitare cota 19%) cu cifrele inscrise in coloana 10 (baza de impozitare- cota 9%) pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate catre persoanele neinregistrate ca platitor de taxa pe valoarea adaugata, in anul 2006.
Randul 2 – Coloana "TVA" se completeaza cu valoarea TVA inscrisa in "Jurnalul pentru vanzari" obtinuta prin insumarea cifrelor inscrise in coloana 9 (valoare TVA cota 19%) cu cifrele inscrise in coloana 11 (Valoarea TVA cota 9%) pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate catre persoane neinregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata, in anul 2006.

Persoanele impozabile neinregistrate ca platitori de taxa pe valoarea adaugata a caror cifra de afaceri, efectiv realizata la finele anului 2006, excluzand veniturile obtinute din vanzarea de bilete de transport international rutier de persoane, este cuprinsa intre 33.817 lei si 200.000 lei, vor completa numai coloana "Valoare", astfel:
Randul 1 – Coloana "Valoare" se completeaza cu baza de impozitare inscrisa in "Jurnalul pentru vanzari"(cod 14.6.12/a) aprobat prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.171/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, prin insumarea cifrelor inscrise in col.8 ( baza de impozitare cota 19%) cu cifrele inscrise in col.10 ( baza de impozitare cota 9%) pentru livrarile de bunuri si prestari de servicii efectuate catre persoanele inregistrate ca platitor de TVA, in anul 2006.
Randul 2 – Coloana "Valoare" se completeaza cu baza de impozitare inscrisa in "Jurnalul pentru vanzari"(cod 14.6.12/a) aprobat prin Ordinul ministrului finantelor publice nr. 171/2004, cu modificarile si completarile ulterioare, prin insumarea cifrelor inscrise in col.8 ( baza de impozitare cota 19%) cu cifrele inscrise in col.10 ( baza de impozitare cota 9%) pentru livrarile de bunuri si prestarile de servicii efectuate catre persoane neinregistrate ca platitor de TVA , in anul 2006.



#119907 Declaratia de inregistrare fiscala (070)

Postat de V V on 05 February 2007 - 09:25 AM in Arhiva

Jedimaster - s-ar putea sa nu fie nici o sanctiune daca nu completezi formularul 070 - dar fara el nu iti da CIF. Si din cate stiu, in noul cod fiscal scrie negru pe alb ca e obligatoriu sa treci CIF pe facturi. Sigur, tu poti face facturi care sa fie neconforme cu noul cod fiscal, da' asta cred ca se sanctioneaza..... :wink:



#119776 PFA de la 1 ianuarie

Postat de V V on 04 February 2007 - 09:26 AM in Arhiva

Am auzit si eu duma asta cu schimbarea stampilelor. Pe stampila mea era trecut doar " Gigel Ionescu - Persoana Fizica Autorizata". Nu vad de ce as schimba-o :)
IN rest, in urma declaratiei 070, tot ce s-a intamplat a fost ca am primit un CIF. Eu l-am trecut si pe ala cu pixul pe factura, in plus am mai scris pe ea si "TVA 0%" (sunt neplatitor de TVA), sper sa fie ok :)



#119325 norma de venit serv informatice

Postat de V V on 01 February 2007 - 04:10 PM in Arhiva

De unde ai aflat? Ti-au trimis declaratia de impunere acasa?
Mai trebuie depusa vreo declaratie la adm. financiara, sau pur si simplu astepti sa-ti vina declaratia de impunere?



#118697 PFA in NORMA DE VENIT poate emite FACTURI?

Postat de V V on 29 January 2007 - 01:09 PM in Arhiva

Care e venitul real? Ai facut contabiitate? :wink:
Dpdv al tuturor institutiilor statului, norma de venit e venitul tau, nu au de unde sa stie cat castigi de fapt, si nici nu ii intereseaza.
Dar de platit, vei plati 6.5% + penalitati. Care s-ar putea sa nu fie foarte mici :lostit (13):



#118434 PFA in NORMA DE VENIT poate emite FACTURI?

Postat de V V on 27 January 2007 - 01:14 PM in Arhiva

Vezi postareagby, la Jan 26 2007, 02:45 PM, a spus:

dar in legatura cu ORDINUL 29 din 14 ian 2003 in care se cam ingradeste sa emita facturi PFA cu norma..........NIMENI nu are nici o parere?
In ordinul ala nu se ingradeste absolut nimic. Zice doar ca PFA cu norma nu sunt tot timpul OBLIGATE sa emita facturi.



#118024 Ce se intampla daca depasesti pragul de 35000 € ?

Postat de V V on 25 January 2007 - 10:05 AM in Arhiva

In general, se poate. Tu in particular, aparent nu poti :lostit (13):



#118022 Obligativitatea PFA-ului de a plati Asigurare Sanatate si restul

Postat de V V on 25 January 2007 - 10:04 AM in Arhiva

Tre' sa-ti faci contract cat mai repede, pana nu esti controlat :)
Vei plati din urma, inclusiv penalizari de intarziere.



#117476 norma de venit serv informatice

Postat de V V on 22 January 2007 - 04:01 PM in Arhiva

Cu 7222 (editare de programe) poti.
Anul trecut a fost 154 milioane. In sectorul 4 (conteaza si asta, cred).
Anul asta, nu stiu.



#117386 Obligativitatea PFA-ului de a plati Asigurare Sanatate si restul

Postat de V V on 21 January 2007 - 11:41 PM in Arhiva

Vezi postareamaster, la Jan 20 2007, 11:48 PM, a spus:

Atentie! Contractul sau dupa caz, declaratia de asigurare la Casa de Pensii, nu se poate incheia pentru o suma mai mica decat un sfert din salariul mediu brut pe economie stabilit anual prin legea bugetului asigurarulor sociale de stat............ Legea487/2006 (2) Salariul mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale de stat pe anul 2007 este de 1.270 lei. Asadar, contr de asig treb facut pe minim 318RON lunar!!!
:lostit (13):
Da, si e 29.25% daca nu ma insel... deci vreo 90RON/luna (nu 70 cum am zis initial)



#117384 PFA in NORMA DE VENIT poate emite FACTURI?

Postat de V V on 21 January 2007 - 11:35 PM in Arhiva

Evident ca se poate, am emis pana acum o gramada de facturi - cum altfel sa incasez banii?



#117280 Obligativitatea PFA-ului de a plati Asigurare Sanatate si restul

Postat de V V on 20 January 2007 - 09:34 PM in Arhiva

Anul trecut, in Bucuresti, Sectorul 4 (difera de la primarie la primarie), norma a fost de 15.400 RON/an. Destul de mica, as zice eu :wink:
Cu contributia la pensii - lucrurile stau asa: TREBUIE sa ai contract cu CNPAS. Dar, daca ai si carte de munca (ai deja contract ca angajat), nu mai trebuie contract ca PFA. Chiar daca nu ai carte de munca, nu esti obligat sa-ti faci contractul la o valoare care sa fie % din venit (poate fi ce valoare vrei tu - exista un minim de ~70RON/luna, daca nu ma insel)




Cometa SQL