Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Dan I.'s Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


Dan I.'s Content

There have been 369 items by Dan I. (Search limited from 19-December 07)



Sort by                Order  

#284339 PFA si TVA

Postat de Dan I. on 03 July 2018 - 10:11 PM in Contabilitate PFA

Buna seara tuturor,

Vin si eu aici cu o speta ptr. care va rog sa-mi oferiti ajutorul.

In anul 2017 am prestat servicii (ca PFA neinregistrat in scopuri de TVA) catre o firma A, din spatiul comunitar.
Pentru asta am obtinut cod TVA intracomunitar, iar pe facturi aparea TVA - 0, si am declarat operatiunile in formularul 390.
In anul 2017 am avut incasari (direct in EUR), de 65.000 EUR, deci sub plafonul ptr. care am inteles ca pot functiona ca neinregistrat in scopuri de TVA.

Anul acesta voi continua sa prestez serviciile catre firma A din UE, tot cu facturare in EUR, cu TVA zero, dar la asta se adauga serviciile (facturile) catre o alta firma B, tot din UE, dar care are sucursala in RO.
B are nr. Reg. Com. cu J40/... si are CIF fara RO in fata, deci nu este inregistrata in scopuri de TVA in Romania.

Cu facturile catre firma B, plus cele ptr. A, in cursul anului curent (2018), voi depasi noul plafon de 300.000 lei, cifra de afaceri, adica echivalentul a 85.ooo EUR. (si aici e o discutie, din moment ce eu incasez facturile catre firma A in EUR, iar cele catre B in lei).
Acum va trebui sa emit facturile catre B ca si facturi interne, in lei?

Ce fac cand cifra de afaceri depaseste plafonul de 85.000 EUR (300.000 lei ca cursul de la data aderarii Ro la UE)?
Ma inregistrez in scopuri de TVA?
Pana atunci emit facturile (interne) catre B fara TVA, urmand ca dupa inrefistrarea in scopuri de TVA sa le fac cu TVA?

Multumesc anticipat ptr. ajutor.



#270067 program saga

Postat de Dan I. on 27 August 2015 - 05:09 PM in Arhiva

Saga are si manual/help.
Nu pierzi nimic daca-l citesti... inainte sa pui intrebari pe forumuri :wink:



#253937 ONG - Contabilitate

Postat de Dan I. on 04 April 2013 - 10:52 PM in ONG

Sper ca e vorba de incasari cash...
Chitantiere se gasesc la orice librarie/papetarie mai serioasa, dar cred ca e mult mai simplu sa fie emise direct din softul de contabilitate.



#253713 ce program de contabilitate imi recomandati ?

Postat de Dan I. on 29 March 2013 - 12:14 AM in Arhiva

Nu am o statistica, dar si daca de luam dupa intrebarile stupide de pe forumul conta (sau altele, similare) e clar ca marea majoritate a apelurilor la suport (Saga) sunt ale unor 'contabili' ce nu numai ca nu au cunostintele cele mai elementare de contabilitate, dar nici nu s-au obosit sa citeasca manualul, sau sa caute pe net un posibil raspuns.

E normal sa te saturi, oricat ai fi de calm si intelegator cu asemenea clienti.

Inainte de a suna la suport, sau inainte de a intreba pe un forum, dati un google, ceva, si selectati rezultatele din ultimul an, sau chiar o perioada mai recenta, ca sa fiti siguri ca ati 'prins' ultimele modificari legislative.
Cautati in cuprinsul forumurilor, eventual cu Search, un topic similar.

Mie cei de la Saga mi-au oferit un suport excelent in ultimele 14 luni, de cand am cumparat programul.

Si spun clar, am cumparat programul, fiindca nu-l consider gratuit.
Cred ca au preferat forma de 'abonament ptr. suport si actualizari', ca sa mascheze de fapt achizitia cu reinnoire anuala a licentei...



#253249 ce program de contabilitate imi recomandati ?

Postat de Dan I. on 15 March 2013 - 04:23 PM in Arhiva

Saga nu e ERP, si nici nu e in categoria "butoaie cu pulbere".

Iar in ce priveste sondajul "pe mai multi ani" din 2006... acela e din 2006 si a fost inchis tot atunci. Deci n-are rost sa mai comentam pe marginea lui.

Succes!

PS. Off topic, nu stiu la ce softuri te referi cand generalizezi si spui ca softurile "free si mai ales cele Open Source" sunt "butoaie cu pulbere", dar te asigur ca exista foarte multe astfel de softuri care-si fac treaba excelent. Daca tu (sau firma la care lucrezi) ai bani de ERP, nu inseamna ca e cazul sa dam cu piatra in tot ce inseamna free sau Open Source software. Dar asta e o alta discutie...



#253223 ce program de contabilitate imi recomandati ?

Postat de Dan I. on 14 March 2013 - 10:36 PM in Arhiva

Virgil,

Nu comentez un "sondaj" din 2006... in general acest gen de sondaje pot fi foarte usor denaturate de concurenti.
BTW, pe ultima pagina a topicului respectiv am vazut ca Saga era cotat primul :blush:

Nici n-am sa ridic in slavi programul respectiv, cu toate ca il folosesc fara absolut nicio problema de 1 an jumate.

Iti sugerez insa sa-l descarci si sa-l folosesti tu insuti (sau contabilul tau), si daca dupa un timp te convingi de utilitatea lui, poti sa achizitionezi abonamentul anual de 192 lei.
Daca nu, nu! :smile:

Succes!



#252515 program saga

Postat de Dan I. on 14 February 2013 - 06:26 PM in Arhiva

Vezi aici cateva opinii.



#252467 Contabilitatea II pe cont propriu

Postat de Dan I. on 12 February 2013 - 10:14 PM in Contabilitate I.I.

Cumpara si studiaza cateva carti de contabilitate (chiar manuale de ASE, anul I si./sau II), ia si o carte de Conta Partida Simpla, cum ti s-a indicat mai sus.
Citeste, fa exerciti, cauti pe google cand nu stii ceva, apoi mai intrebi pe forum ce nu intelegi.
Gasesti pe net inclusiv tutoriale... forumuri-uri specializate in PFA/II etc,

Contab nu e foarte grea, dar din pricina legislatiei stufoase si schimbatoare din RO, nu e tocmai floare la ureche.

In paralel ia-ti un soft (a se citi "Cumpara") si incepi sa citesti manualul aferent. Eu recomand cu caldura SAGA PS (Saga Partida Simpla).

Ai multe informatii si pe site-ul MF si ANAF.

Succes!



#251210 inregistrare capital social,cotizatii la o asociatie

Postat de Dan I. on 29 November 2012 - 04:59 PM in ONG

Vezi postareaIulian Motoroiu, la 29 November 2012 - 10:13 AM, a spus:

Si daca imi puteti specifica o reglementare (act normativ) care sa sustina aceasta modalitate. Va multumesc.
"Actul normativ" este Statutul ONG-ului si documentul care atesta calitatea de membru in respectiva organizatie a celui ce plateste.
Se mai poate "emite" si o instiintare de plata a cotizatiei.

Parerea mea!



#251096 cerere model factura - PFA

Postat de Dan I. on 20 November 2012 - 09:55 PM in Arhiva

Iti recomand reclama
Eu il folosesc cu succes de ani de zile.

Daca totusi l-ai incercat, si nu face ce vrei tu cu afisarea CNP, ia legatura cu ei si sigur te ajuta.

Sper sa rezolvi problema.

PS. Nu ai activata mesageria privata pe acest forum.



#251076 Contabilitate PFA

Postat de Dan I. on 19 November 2012 - 11:10 PM in Contabilitate PFA

Vezi postareamirona craciun, la 16 November 2012 - 11:08 PM, a spus:

1.Fac "Fisa operatiuni diverse 14-6-22b" pt cheltuieli si venituri. Fisele le fac pe tipuri de cheltuieli si venituri, exact?!(gruparea lor se face ca la partida dubla?)
2. Cheltuielile de infiintare sunt nedeductibile(asa-i?), dar le trec in Registru de incasari si plati(asa-i?)?

Sa stii ca am cautat in librarie carti pt PFA- Partida simpla, dar nu am gasit.

1. Nu prea vad rostul fisei ptr. operatiuni diverse... dar e de studiat o monografie de contabilitate ptr. PFA.

Da si tu o cautare pe google, imposibil sa nu gasesti vreo zece site-uri cu informatii detaliate... Cuvinte cheie:
- contabilitate in partida simpla
- contablitatea pentru PFA

Mergi la adiministratia financiara si in zona vei gasi cartile cautate. Sau du-te pe la ASE, la vanzatorii cu chioscuri de carti. Ia una cat mai recenta, legislatia e volatila.

2. Cheltuielile de infiintare sunt deductibile. In limitele bunului simt :-)



#251004 Contabilitate PFA

Postat de Dan I. on 16 November 2012 - 12:15 AM in Contabilitate PFA

Da, treci sumele cu tot cu TVA.

Dan

PS. Cu tot respectul, din intrebarile puse am impresia ca ai absolvit facultatea dar nu prea te-ai omorat cu invatatul. Sfatul meu e sa-ti procuri o carte de contabilitate ptr. PFA si eventual un soft specializat in acest sens (Saga PS este super).
Altfel nu ajungi prea departe, si mai risti si amenzi grase (ma rog, prietenul tau, saracul!)

Succes!



#251003 Completare RJIP

Postat de Dan I. on 16 November 2012 - 12:08 AM in Contabilitate PFA

Vezi postareamirona craciun, la 12 November 2012 - 09:45 PM, a spus:

Vezi postareagasil, la 09 July 2009 - 09:03 AM, a spus:

In registrul de incasari si plati se trec valorile fara TVA , atat la plati cu numerar cat si la plati prin banca .In cazul in care esti platitor de TVA
Si daca nu esti platitor de tva?! Atunci treci cu tot cu tva?!
Multumesc!
Da!
Treci toate sumele cu TVA inclus.



#249145 open office

Postat de Dan I. on 01 June 2012 - 10:55 PM in Arhiva

Dezinstaleaza complet Open office si incearca sa instalezi LibreOffice.

Succes!

PS. Sa n-ai alte probleme, ceva cu Windows-ul...



#248962 ONG - Contabilitate

Postat de Dan I. on 10 May 2012 - 11:46 PM in ONG

AtaPelea,

Sfatul meu e sa iei totusi legatura cu un contabil care a lucrat ceva ONG-uri. Cat mai urgent!
Fiind vorba de un caz deosebit, cred ca nu o sa te coste prea mult.

In ce priveste declaratiile: trebuia sa depui pana la 30 aprilie 2012 Bilantul pe anul trecut.
Daca s-a infiintat in 2010, trebuia sa depui Bilantul si pt. 2010...

"Scoaterea (retragerea) banilor din asociatie ar trebui sa fie facuta tot pe baza unui contract, intre asociatie,reprezentata de presedinte, si o persoana fizica, de preferat altcineva decat tine (celalalt parinte al copilului, sau o ruda...)
Ar fi bine sa existe si un contract in acest sens, cu dosar medical etc.
Banii pot fi retrasi pe baza de dispozitie de plata catre caserie.

Incasarile se fac tot pe baza de contracte, cu Dispozitie de Incasare, sau direct in cont, fara alte doc.

Succes si multa sanatate!

Dan



#248540 plati mai mari decat incasari in RJIP

Postat de Dan I. on 16 March 2012 - 11:54 PM in Arhiva

Nici eu nu inteleg nimic din intrebarile tale... :blink2:
Probabil folosesti vreun soft si nu ai incredere in el.
Incearca sa ne dai mai multe detalii/informatii, poate te putem ajuta ulterior.

Have fun!

PS. Banuiesc ca nu ai inregistrat toate platile prin casa, de aia ai sold acolo. Dar nici asta nu e neaparat o eroare... Plus ca PFA nici nu e obligat sa tina evidenta casa/banca.



#248319 ONG - Contabilitate

Postat de Dan I. on 01 March 2012 - 04:21 PM in ONG

Succes noului club, si tie, Mariana!

Have fun!



#248316 ONG - Contabilitate

Postat de Dan I. on 01 March 2012 - 03:35 PM in ONG

View Postmariana1972, on 01 March 2012 - 01:11 PM, said:

Vreau sa ma ajutati si pe mine cu un raspuns ... pentru un Club Sportiv, taxa de inscriere a copiilor, se emite chitanta sau bon fiscal ?
Dupa tonul tau imperativ, cred ca asteapta vreo zece copii bonul/chitanta la usa clubului... :cool:
Cred ca taxa de inscriere ar trebui sa fie incasata cu chitanta.
Bonul fiscal e ptr. livrari de bunuri sau servicii...

Parerea mea.



#248310 ONG - Contabilitate

Postat de Dan I. on 01 March 2012 - 10:48 AM in ONG

Donatiile sub forma de numerar cred ca pot fi insotite de Dispozitie de plata catre caserie, pe care primitorul (beneficiarul donatiei) isi trece datele personale.
Eventual acest document poate fi insotit si de un scurt memoriu justificativ, in care se explica situatia materiala/boala etc. a beneficiarului.

Parerea mea.



#248291 monografie vanzare marfa

Postat de Dan I. on 29 February 2012 - 03:55 PM in Arhiva

Marfurile au intrat in gestiune de undeva, productie sau achizitie...
Cred ca "descarcarea de gestiune" se refera la operatiunile prin care acele marfuri sunt "scoase" din gestiune.

Poate o cautare pe net (google) si citirea manualului de contabillitate te-ar ajuta mai mult :wink:

In ce priveste "modul in care afecteaza modificarile patrimoniale" :blink: cred ca e simplu:
- scade stocul de marfuri
- creste contul in banca
Ma rog, se mai modifica conturile de clienti etc., dar in principiu asa as vedea eu lucrurile, ca nespecialist in conta.

Parerea mea!



#247858 Completare RJIP

Postat de Dan I. on 11 February 2012 - 09:45 PM in Contabilitate PFA

Sper ca te referi la Registrul Jurnal de Incasari si Plati (RJIP) si nu la Registul de Casa :blink:

In RJIP incepi o noua pagina de la zero ptr. noul an.
Sper ca ai paginile numeroatate, snuruite etc.

Have fun!

Dan



#247551 program saga

Postat de Dan I. on 30 January 2012 - 11:17 PM in Arhiva

Vezi postareaCONTAR, la 29 January 2012 - 04:29 PM, a spus:

Am primit zilele trecute facturi din luna a 5 a...si mi s a mai zis ca e foarte probabil sa mai primesc astfel de facturi. Pentru a mi usura mie munca ...cum as putea inregistra in luna a 12 a facturile din a 5a si sa mi apara si in jurnal?
In ecranul de intrari ai in sectiunea de sus o ultima coloana, numita "data document" - dupa "neachitat".
Acolo introduci data documentului.
Vezi si discutia de aici pe tema asta.

Have fun!



#247420 Completare RJIP

Postat de Dan I. on 25 January 2012 - 01:36 AM in Contabilitate PFA

Vezi postareakristen69, la 24 January 2012 - 08:21 AM, a spus:

Intrebare: Pentru "banii adusi de acasa" trebuie sa existe un contract de imprumut? sau pot sa-i prind in fisa de operatiuni diverse fara nici o justificare.
PFA nu este obligat sa tina evidenta banca/casa.
Banii incasati pot fi retrasi din contul PFA fara nicio justificare. La fel si cu imprumuturile "persoanei fizice" fata de PFA.
Deci nu e cazul sa te complici cu fisa de op. div. ptr. aceste "aporturi" de numerar.

Have fun!



#247312 ONG - Contabilitate

Postat de Dan I. on 21 January 2012 - 12:27 AM in ONG

N-as vedea probleme daca asociatia este un ONG/AFSL curat(a), in sensul in care nu are activitate economica.
ASFL (Asociatie fara scop lucrativ).

Ar fi bine ca sponsorizarile sa fie pe baza de contract, cu indicarea scopului, iar acest scop sa fie in acord cu statutul/actul constitutiv al asociatiei.
Vezi pe net modele de contracte de sponsorizare, acolo mai apar prevederi ref. la implicarea sponsorului in activitatea beneficiarului sponsorizarii...

Have fun!

Dan



#246930 inregistrare capital social,cotizatii la o asociatie

Postat de Dan I. on 06 January 2012 - 03:35 PM in ONG

Multumesc ptr. raspuns, George!

Mai aveam o nelamurire cu privire la modul in care se poate inregistra in contabilitatea asociatiei obligatia membrilor privind plata lunara a cotizatiei...
​Sau trebuie sa tin evidenta cotizatiilor lunare intr-un tabel excel?!?
Ma refer la evidenta operativa, la cat e de incasat lunar, de la cine, cine/cat a achitat la zi... ma rog, un fel de evidenta a clientilor, pe baza de facturi emise.

Have fun!




Cometa SQL