Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
gramaco's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


gramaco's Content

There have been 257 items by gramaco (Search limited from 31-December 07)



Sort by                Order  

#125840 MICRO SAU IMM

Postat de gramaco on 19 March 2007 - 10:43 PM in Arhiva

Vezi postareacrtcontab, la Mar 17 2007, 12:09 PM, a spus:

CAZUL A.
NR SALARIATI = 8
CIFRA AFACERI > 2.000.000 EURO
ACTIVE TOTAL < 2.000.000 EURO

CAZUL B.
NR SALARIATI = 12
CIFRA AFACERI < 2.000.000 EURO
ACTIVE TOTAL < 2.000.000 EURO

CUM INCADRATI CELE 2 CAZURI IN FUNCITE DE L346/2004?


Eu zic ca in cazul B , firma nu mai e micro ci intreprindere mica . ( Legea 346/2004 art. 4 alin 1 lit. b) întreprinderi mici - au între 10 și 49 de salariați și realizează o cifră de afaceri anuală netă sau dețin active totale de până la 10 milioane euro, echivalent în lei;



#125933 NOUA DECL. 010

Postat de gramaco on 20 March 2007 - 03:59 PM in Arhiva

Vezi postareaispas, la Mar 20 2007, 03:21 PM, a spus:

CINEVA CARE A DEPUS LA SECT.6 POATE SA-MI SPUNA DACA LA IMP PE VENIT SUNT LUATA IN EVIDENTA CU SEPT.2001 DECI ANTERIOR 01.01.2003 CE SCRIU?


Eu zic sa verifici firma respectiva pe site la http://www.mfinante..../agenti_cod.htm si sa vezi acolo cum figureaza in vectorul fiscal , cu ce data e inreg ca si platitoare de impozit pe veniturile microintreprinderilor , si acea data o preiei in declaratia 010 .



#125939 Examen acces contabil autorizat 2007

Postat de gramaco on 20 March 2007 - 04:11 PM in EXAMENUL PT CONTABIL CU STUDII MEDII

pt loredana19: buna observatie :pullhair:



#126025 se vizeaza REG DE INCAS. SI PLATI?

Postat de gramaco on 21 March 2007 - 11:29 AM in Arhiva

In Ord MFP.1850 /2004 se precizeaza ca registrul jurnal si inventar nu se vor mai inregistra la organul fiscal : " Se întocmește de către persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, într-un singur exemplar, după ce a fost numerotat, șnuruit, parafat și înregistrat în evidența unității. "

Mai mult decat atat in cazul editarii acestuia pe calculator : : ....În această situație, Registrul-jurnal se editează lunar, iar paginile vor fi numerotate pe măsura editării lor. Registrul-jurnal va fi șnuruit, parafat și înregistrat în evidența unității în luna următoare celei în care numărul de file editate este 100, sau anual, dacă numărul filelor editate este sub 100, pentru un exercițiu financiar. "



#126026 se vizeaza REG DE INCAS. SI PLATI?

Postat de gramaco on 21 March 2007 - 11:36 AM in Arhiva

La loc comanda !!

Era vorba de contabilitatea in partida simpla :pullhair:

Mea culpa :pullhair:



#126030 NOUA DECL. 010

Postat de gramaco on 21 March 2007 - 12:03 PM in Arhiva

Vezi postareadsc, la Mar 21 2007, 11:24 AM, a spus:

Ma puteti ajuta si pe mine va rog cu legea in care gasesc si eu criteriile de incadrare la plata lunara sau trimestriala a contributiilor

Microintreintreprinderile in sensul legii 346/2004 depun trimestrial declaratiile privind contributiile la bugetul de stat ( declaratia 100 ) .

Legea 346/2004 prevede la :

"ART. 4
(1) Întreprinderile mici și mijlocii se clasifică, în funcție de numărul mediu anual de salariați și de cifra de afaceri anuală netă sau de activele totale pe care le dețin, în următoarele categorii:
a) microîntreprinderi - au până la 9 salariați și realizează o cifră de afaceri anuală netă sau dețin active totale de până la 2 milioane euro, echivalent în lei;"



#126092 modificare 010 - de la trim la lunar

Postat de gramaco on 21 March 2007 - 03:46 PM in Arhiva

Conform Legii 346/2004 , incadrarea in categoria microintreprinderilor se face in functie de nr mediu anual de salariati si cifra de afaceri anuala .

Deci , daca la 31.12.2006 ai avut statut de microintreprindere in sensul Legii 346 , ramai cu acest statut tot anul 2007 , urmand ca la finele lui 2007 sa evaluezi din nou nr mediu anual de salariati si cifra de afaceri anuala/activul total ca sa vezi ce regim aplici pt 2008 .



#126095 modificare 010 - de la trim la lunar

Postat de gramaco on 21 March 2007 - 04:03 PM in Arhiva

Vezi postareaNICOLETA p, la Mar 21 2007, 12:46 PM, a spus:

nu mai stiu cum spune la regulament...
in ianuarie am avut 6 salariati. la AFP am depus 010 cu obligatii trimestriale
la martie am 16 angajati. ce fac? in martie trebuie sa depun lunar declaratia 100?
dati-mi va rog si mie nr. de lege sau MO, sa vad cum trebuie facut corect.


Ramai la declaratii trimestriale intrucat statutul de microintreprindere in sensul Legii 346/2004 se evalueaza anual cf nr mediu anual de salariati .



#126100 diurna

Postat de gramaco on 21 March 2007 - 04:27 PM in Arhiva

35 euro / zi deplasare in Germania pt salariati ai institutiilor publice , si cf cod Fiscal ai dreptul la deducere pana la 2.5 ori diurna pt institutii publice , deci poti deduce pana la 87.5 euro /zi .



#126183 MICRO SAU IMM

Postat de gramaco on 22 March 2007 - 09:15 AM in Arhiva

Cazul B nu e micro. Nr angajati >12



#126185 modificare 010 - de la trim la lunar

Postat de gramaco on 22 March 2007 - 09:20 AM in Arhiva

Atata timp cat criteriile pt incadrarea in categoria microintreprinderilor cf Legii 346/2004 se fac prin evaluarea anuala a acestora ( nr mediu anual de salariati , cifra de afaceri anuala ) , esti obligata sa depui trimestrial tot anul 2007 declaratiile , avand statut de micro , urmand ca din 2008 sa vezi in ce categorie te vei incadra .



#126311 administrator +angajat

Postat de gramaco on 22 March 2007 - 11:43 PM in Arhiva

Alineatul 3 din Articolul 196^1 din Legea 31/1991 , se va modifica . Exista un proiect de lege care il modifica si va avea urmatoarea forma :
„(3) Asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societății cu răspundere limitată al cărui asociat unic este.”

Se va renunta la restul textului : " cu excepția cazului în care are calitatea de administrator unic sau de membru al consiliului de administrație." din considerentul urmator :


- Eliminarea corespondenței SA-SRL în ceea ce privește statutul administratorilor, sistemul unitar și cel dualist de administrare aplicându-se doar SA-urilor.



#126530 SRL, unic asociat, administrator

Postat de gramaco on 25 March 2007 - 09:21 PM in Arhiva

Alineatul 3 din Articolul 196^1 din Legea 31/1991 , se va modifica . Exista un proiect de lege care il modifica si va avea urmatoarea forma :
„(3) Asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societății cu răspundere limitată al cărui asociat unic este.”

Se va renunta la restul textului : " cu excepția cazului în care are calitatea de administrator unic sau de membru al consiliului de administrație." din considerentul urmator :


- Eliminarea corespondenței SA-SRL în ceea ce privește statutul administratorilor, sistemul unitar și cel dualist de administrare aplicându-se doar SA-urilor.

Deci asteptam....legea :good:



#126531 HG831/2004-are cineva?

Postat de gramaco on 25 March 2007 - 09:28 PM in Arhiva

PT LORENA-2007

Mail-ul te rog



#127200 Spalarea banilor

Postat de gramaco on 30 March 2007 - 12:33 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Intrii sub incidenta acestei legi NUMAI daca derulezi operaiuni NUMERAR in valoare de 10.000 EUR .

De asemenea mai avem si un art 12 alin 3 care precizeaza :

"(3) Cerințele de identificare a clienților nu se impun dacă s-a stabilit că plata se va face prin debitarea unui cont deschis pe numele clientului la o bancă sau la o instituție pentru economii. "

Deci cu alte cuvinte , daca desfasori operatiuni cu o valoare a carei echivalent in lei depaseste suma de 10.000 EURO in NUMERAR ( nu prin banca ) intrii sub incidenta legii si trebuie sa te conformezi ca atare.

Doar daca ai " transferuri externe în și din conturi pentru sume a căror limită minimă este echivalentul în lei a 10.000 euro." trebuie sa tii cont de aceasta lege .

Parerea mea ... :pullhair:



#146836 SRL - asociat unic+administrator unic cu studii superioare economice

Postat de gramaco on 06 October 2007 - 01:06 PM in Arhiva

Vezi postareacristina19g, la Oct 6 2007, 12:46 PM, a spus:

Buna,

O persoana cu studii superioare economice isi infiinteaza o societate comerciala. Este asociat unic si administrator unic deci nu poate fi angajat. El are dreptul sa conduca contabilitatea firmei dar cum? Se imputerniceste pe sine sa conduca contabilitatea?

Va multumesc.




In Legea 31/1990 republicata , privind societatile comerciale la capitolul "Societati cu raspundere limitata" la art 196^1 se stipuleaza ca :

......
(3) Asociatul unic poate avea calitatea de salariat al societății cu răspundere limitată al cărui asociat unic este.

Deci asociatul unic poate fi angajatul proprii sale societati . :good:



#146838 registrul jurnal

Postat de gramaco on 06 October 2007 - 01:59 PM in REGISTRE NECESARE / OBLIGATORII

ORDIN Nr. 1850 din 14 decembrie 2004
privind registrele și formularele financiar-contabile*)
EMITENT: MINISTERUL FINANȚELOR PUBLICE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 23 bis din 7 ianuarie 2005


GRUPA I
Registrele de contabilitate

REGISTRUL-JURNAL (Cod 14-1-1)

1. Servește ca document contabil obligatoriu de înregistrare cronologică și sistematică a modificării elementelor de activ și de pasiv ale unității.
2. Se întocmește de către persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, într-un singur exemplar, după ce a fost numerotat, șnuruit, parafat și înregistrat în evidența unității.
Numerotarea filelor registrelor se va face în ordine crescătoare, iar volumele se vor numerota în ordinea completării lor.
Se întocmește zilnic sau lunar, după caz, prin înregistrarea cronologică, fără ștersături și spații libere, a documentelor în care se reflectă mișcarea elementelor de activ și de pasiv ale unității.
În cazul în care unitatea folosește jurnale auxiliare, totalul lunar al fiecăruia se poate trece în registrul-jurnal.
În condițiile conducerii contabilității cu ajutorul sistemelor informatice de prelucrare automată a datelor, fiecare operațiune economico-financiară se va înregistra prin articole contabile, în mod cronologic, după data de întocmire sau de intrare a documentelor în unitate. În această situație, Registrul-jurnal se editează lunar, iar paginile vor fi numerotate pe măsura editării lor. Registrul-jurnal va fi șnuruit, parafat și înregistrat în evidența unității în luna următoare celei în care numărul de file editate este 100, sau anual, dacă numărul filelor editate este sub 100, pentru un exercițiu financiar.



REGISTRUL-INVENTAR (Cod 14-1-2)

1. Servește ca document contabil obligatoriu de înregistrare a rezultatelor inventarierii elementelor de activ și de pasiv.
2. Se întocmește de către persoanele prevăzute la art. 1 din Legea contabilității nr. 82/1991, republicată, într-un singur exemplar, după ce a fost numerotat, șnuruit, parafat și înregistrat în evidența unității.
Se întocmește la începutul activității, la sfârșitul exercițiului financiar sau cu ocazia încetării activității, fără ștersături și fără spații libere, pe baza datelor cuprinse în listele de inventariere și procesele-verbale de inventariere a elementelor de activ și de pasiv, prin gruparea acestora pe conturi sau grupe de conturi.
Registrul-inventar se completează pe baza inventarierii faptice a elementelor de activ și de pasiv grupate după natura lor conform posturilor din bilanț. În cazul în care inventarierea are loc pe parcursul anului, datele rezultate din operațiunea de inventariere se actualizează cu intrările și ieșirile din perioada cuprinsă între data inventarierii și data încheierii exercițiului financiar, datele actualizate fiind apoi cuprinse în registrul-inventar. Operațiunea de actualizare a datelor rezultate din inventariere se va efectua astfel încât la sfârșitul exercițiului financiar să fie reflectată situația reală a elementelor de activ și de pasiv "


Acestea se pot edita in orice aplicatie cu conditia respectarii prevederilor de mai sus . Ce e important ca nu mai trebuiesc inregistrate la finante , doar in evidenta unitatii care le intocmeste , dupa numerotare , snuruire si parafare .



#146940 taxare inversa cod 2811

Postat de gramaco on 08 October 2007 - 09:45 AM in Arhiva

Ati auzit de Ordonanta de urgenta din 4.10.2007 , saptamana trecuta prin care " s-a decis eliminarea masurilor de simplificare in domeniul TVA pentru lucrarile de constructii montaj si livrarea de cladiri , parti de cladiri si terenuri " ?

Pe cand ne-am invatat cu ele ....

Traim in Romania si asta...ne ocupa... :smile:



#164140 declaratii fiscale online

Postat de gramaco on 26 February 2008 - 05:10 PM in Arhiva

Si mie mi se pare o procedura extrem de greoaie - transmiterea pe site-ul ANAF. Am luat o gramada de certificate digitale si nu-mi folosesc la nimic. Mi-a luat mai mult de 4 ore sa trimit 10 declaratii 100 si 300 ) incarcare inceata , conexiune pierduta pe pagina , certificatele au acelasi nume , logari si re-logari cu nemiluita , intr-un cuvant o TAMPENIE ca atatea altele din sistemul autoritatilor ORIGINAL de a face ceva pt a ajuta munca noastra .
Mi se pare o procedura mult mai facila si operativa , la cei de la ITM pt depunerea declaratiei fiscale privind comisionul datorat .



#164510 Declaratii fiscale

Postat de gramaco on 29 February 2008 - 09:02 AM in Arhiva

Vezi postareaCorinaCristina, la Feb 26 2008, 07:53 PM, a spus:

Vezi postareadanianca, la Feb 26 2008, 07:45 PM, a spus:

eu am depus pana la data de 25 ian 100, 300 si 394. dar acum nu inteleg care e treaba cu 392 si 101. trebuiau depuse si astea pana in 25 febr sau nu mai depun nimic pana la finele trim 1? va multumesc mult pentru raspunsuri.
101 se refera la exercitiul financiar 2007, la intregul exercitiu financiar. IAr daca te incadrezi la 394, n-ai treaba cu 392. Se refera (392) l;a alta categorie de contribuabili.
Daca depui 394 pt o firma e posibil sa depui si 392A, tot pt aceeasi firma daca are CA<10.000 eur .
Parerea mea . :tongue:



#169008 Hotarare Camerei Cons. Fiscali- expertize fiscale

Postat de gramaco on 08 April 2008 - 07:25 AM in Arhiva

Camera Consultantilor Fiscali a adoptat o hotarare pentru reglementarea efectuarii de expertize fiscale judiciare si extradudiciare la solicitarea instantelor judecatoresti, organelor de cercetare penala, organelor fiscale sau a altor parti interesate.


Expertizele fiscale judiciare se refera la obligatiile ce fac obiectul veniturilor la bugetul consolidat al statului si pentru alte impozite si taxe similare in relatia cu alte tari si pot fi folosite numai in justitie, pentru stabilirea adevarului, atat in cazurile penale cat si civile. In acelasi timp, expertizele fiscale extrajudiciare pot fi solicitate unui consultant fiscal de catre orice persoana interesata numai in vederea stabilirii realitatii si legalitatii obligatiilor de natura fiscala.

Expertizele fiscale judiciare pot fi efectuate numai de catre persoanele fizice consultanti fiscali, iar cele extrajudiciare si de catre societatile de consultanta.

Hotararea Camerei Consultantilor Fiscali a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr.270 din 7 aprilie 2008.

Fisiere atasate




#212855 impozitul minim

Postat de gramaco on 26 October 2009 - 02:52 PM in Arhiva

Vezi postareabibilica, la Oct 15 2009, 08:49 PM, a spus:

S-a dat o circulara referitoare la OUG 34 in care se precizeaza( la sfarsit ) ca si microintreprinderile vor aplica prevederile pct. 11.5 , 11.6 si 11.7 din norme, adica si microintreprinderile nou infiintate NU vor plati impozit forfetar.


Ce circulara ? Poti sa mi-o trimiti? plsss

sau sa imi spui unde o pot gasi

Mersi



#217787 Noua lege a pensiilor CAS la dividende si PFA

Postat de gramaco on 27 January 2010 - 03:35 PM in Arhiva

Astia nu-s normali.... :smile:

Si ce ar mai vrea sa le mai dam ? nu spun ca iau amenda.... :thumbup:



#217890 Noua lege a pensiilor CAS la dividende si PFA

Postat de gramaco on 28 January 2010 - 01:41 PM in Arhiva

Se pare ca si-au dat seama ce nebunie s-ar fi iscat ...si au revenit..ei zic ca a fost "eroare de redactare"... :wink:

"Ca urmare a apariției în mass-media a unor comentarii cu privire la conținutul articolului 11 din proiectul Legii privind sistemul unitar de pensii publice, act normativ postat pe site-ul ministerului în data de 26 ianuarie 2010, vă informăm că în cuprinsul articolului menționat s-a strecurat o eroare de redactare.
În concluzie, proiectul Legii privind sistemul unitar de pensii publice a fost reîncărcat în cursul zilei de astăzi, 27 ianuarie 2010, pe site-ul Ministerului Muncii, Familiei și Protecției Sociale, cu articolul 11 corect. "

insa daca stai si compari cele doua variante ( before si after) ...cam iti dai seama ca nu e nici o eroare de redactare ...eventual o eroare din capul lor...

INAINTE DE " EROARE .."

" (3) Venitul lunar asigurat este cel stabilit prin declaratia individuală de asigurare si care, anual,
se regularizează pe baza declaratiei privind veniturile realizate, depusă la organele fiscale, dacă
diferenta dintre veniturile realizate si cele declarate este mai mare de 10%. "

DUPA ASA ZISA " EROARE DE REDACTARE " :

"(3) Venitul lunar asigurat este cel stabilit prin declaratia individuală de asigurare si nu poate fi
mai mic decât valoarea coeficientului de ierarhizare 1, utilizat în Legea salarizării unice si mai mare
decât valoarea corespunzătoare a cinci salarii medii brute. "


La asa guvern...asa legi....



#217902 PLATI ANTICIPATE LA MICRO

Postat de gramaco on 28 January 2010 - 02:24 PM in Arhiva

Dragi colegi ...va solicit o opinie in legatura cu asa zisul sistem de plati anticipate ce il vor face ex- microintreprinderile in anul fiscal 2010 si citez dintr-un comunicat ANAF :

"Contribuabilii care în anul precedent au fost plătitori de impozit pe veniturile microîntreprinderilor efectuează plăti anticipate trimestriale, în contul impozitului pe profit, în sumă de o pătrime din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor datorat pentru anul fiscal precedent, actualizat cu indicele de inflatie (decembrie fată de luna decembrie a anului anterior), estimat cu ocazia elaborării bugetului initial al anului pentru care se efectuează plătile anticipate. "

e intelegeti prin sintagma " impozitul datorat" ?

Eu zic avand in vedere D100 la randul 1 sunt acele sume ("Datorat") nu la randul 1.1 ("Impozit minim") .
Cu alte cuvinte daca o micro pe 2009 a datorat 100 lei pt ca asa i-a mers afacerea dar "onor" lu'Pogea a fost forfetat la minim , corect si echitabil ar fi ca platile lui anticipate pe 2010 sa fie tot 100 lei , pentru ca impozitul sau datorat conform declaratiilor fiscale 100 pe anul 2009 a fost doar de 100 lei.

Sau nu?




Cometa SQL