Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
gramaco's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


gramaco's Content

There have been 257 items by gramaco (Search limited from 29-December 07)



Sort by                Order  

#217902 PLATI ANTICIPATE LA MICRO

Postat de gramaco on 28 January 2010 - 02:24 PM in Arhiva

Dragi colegi ...va solicit o opinie in legatura cu asa zisul sistem de plati anticipate ce il vor face ex- microintreprinderile in anul fiscal 2010 si citez dintr-un comunicat ANAF :

"Contribuabilii care în anul precedent au fost plătitori de impozit pe veniturile microîntreprinderilor efectuează plăti anticipate trimestriale, în contul impozitului pe profit, în sumă de o pătrime din impozitul pe veniturile microîntreprinderilor datorat pentru anul fiscal precedent, actualizat cu indicele de inflatie (decembrie fată de luna decembrie a anului anterior), estimat cu ocazia elaborării bugetului initial al anului pentru care se efectuează plătile anticipate. "

e intelegeti prin sintagma " impozitul datorat" ?

Eu zic avand in vedere D100 la randul 1 sunt acele sume ("Datorat") nu la randul 1.1 ("Impozit minim") .
Cu alte cuvinte daca o micro pe 2009 a datorat 100 lei pt ca asa i-a mers afacerea dar "onor" lu'Pogea a fost forfetat la minim , corect si echitabil ar fi ca platile lui anticipate pe 2010 sa fie tot 100 lei , pentru ca impozitul sau datorat conform declaratiilor fiscale 100 pe anul 2009 a fost doar de 100 lei.

Sau nu?



#223404 PROIECT MODIFICARE COD PROCEDURA FISCALA

Postat de gramaco on 26 March 2010 - 08:36 AM in Arhiva

Revenim iara la dobanzi si penalitati de intarziere ...se pare ..macar is mai mici , dar daca aduni dobanzile cu penalitatile nu prea is mai mici in unele cazuri . :biggrin:

Im place motivarea din preambulul textului :frusty:

Fisiere atasate




#244397 Se poate mai multe cim-uri director economic?

Postat de gramaco on 11 September 2011 - 09:38 PM in CONTRACTE INDIVIDUALE DE MUNCA

poti sa ai cate contracte poti "duce" cu aceeasi functie . :smile:



#246915 Cifra de afaceri pentru microintreprindere in primul an

Postat de gramaco on 05 January 2012 - 07:30 PM in Arhiva

Plafonul este de 100.000 euro ( calculat la 31.12.2011 ) indiferent de perioada de functionare a firmei in cursul anului.

Cu observatia ca se ia in calcul toate veniturile , nu doar cifra de afaceri , din care se scad : cf art 112^7 CF :

a) veniturile aferente costurilor stocurilor de produse;
b) veniturile aferente costurilor serviciilor în curs de execuție;
c) veniturile din producția de imobilizări corporale și necorporale;
d) veniturile din subvenții de exploatare;
e) veniturile din provizioane și ajustări pentru depreciere sau pierdere de valoare;
f) veniturile rezultate din restituirea sau anularea unor dobânzi și/sau penalități de întârziere, care au fost cheltuieli nedeductibile la calculul profitului impozabil ;
g) veniturile realizate din despăgubiri, de la societățile de asigurare/reasigurare, pentru pagubele produse bunurilor de natura stocurilor sau a activelor corporale proprii.



#250198 impozitare contract comision

Postat de gramaco on 13 September 2012 - 02:19 PM in Arhiva

pai daca esti SRL ( de preferat micro pana ajungi la 100.000 euro ) platesti : 3% ( impozit micro) + 16% ( imp pe dividende)


daca ai avea contract in baza codului Civil atunci de la 01.07.2012 platesti : 10.5 % CAS + 5.5 % sanatate + 16% impozit

Alege-ti varianta optima ! :)



#244288 factura PFa

Postat de gramaco on 07 September 2011 - 04:15 PM in Arhiva

Vezi postareamatymm, la 07 September 2011 - 08:43 AM, a spus:

buna ziua,

sunt traducator PFA si un coleg m a rugat sa il ajut. persoana este si ea PFA dar lucreaza cu colaboratori. trebuie sa incaseze o suma de 14.999 ron pe un contract si mi a spus ca a depasit un anumit plafon si va trebui sa plateasca TVA. de aceea m a rugat e mine sa facturez acestui beneficiar si apoi el sa imi factureze mie ca sa ma descarce de suma. ideea e ca eu nu prea ma pricep la astfel de lucruri. nu am venituri asa mari si n am fost niciodata intr-o astfel de situatie. as vrea sa stiu daca e legala si daca ar putea parea ca drept o tranzactie cumva suspecta pt Garda financiara.
multumesc.


pai daca iti factureaza colegul ulterior , va avea aceeasi problema : cea de depasire a plafonului pt trecere la TVA .Doar ca poate "amana" luna in care va trece la TVA.



#244850 Chitanta - taxa emitere autorizatie de mediu

Postat de gramaco on 30 September 2011 - 08:20 AM in Arhiva

inregistreaza linistita chitanta acum cand ai primit-o . ( documentele sa mai pot si pierde si regasi ulterior ...aia nu inseamna ca nu trebuie prinse in reg de casa .)

Eventual ca sa-ti corespunda banii din casa efectiv , fa si o dispozitie de incasare a asociatului ( creditare firma) cu aceeasi suma de pe chitanta aceea.



#169008 Hotarare Camerei Cons. Fiscali- expertize fiscale

Postat de gramaco on 08 April 2008 - 07:25 AM in Arhiva

Camera Consultantilor Fiscali a adoptat o hotarare pentru reglementarea efectuarii de expertize fiscale judiciare si extradudiciare la solicitarea instantelor judecatoresti, organelor de cercetare penala, organelor fiscale sau a altor parti interesate.


Expertizele fiscale judiciare se refera la obligatiile ce fac obiectul veniturilor la bugetul consolidat al statului si pentru alte impozite si taxe similare in relatia cu alte tari si pot fi folosite numai in justitie, pentru stabilirea adevarului, atat in cazurile penale cat si civile. In acelasi timp, expertizele fiscale extrajudiciare pot fi solicitate unui consultant fiscal de catre orice persoana interesata numai in vederea stabilirii realitatii si legalitatii obligatiilor de natura fiscala.

Expertizele fiscale judiciare pot fi efectuate numai de catre persoanele fizice consultanti fiscali, iar cele extrajudiciare si de catre societatile de consultanta.

Hotararea Camerei Consultantilor Fiscali a fost publicata in Monitorul Oficial, Partea I, nr.270 din 7 aprilie 2008.

Fisiere atasate




#246370 EXAMEN GEJ ( Grupul Expertilor Judiciari ) 2012

Postat de gramaco on 02 December 2011 - 01:54 PM in Arhiva

Buna ziua ,

se duce cineva maine la examenul pt inscrierea in GEJ pt anul 2012 ?
Pentru cei care merg as vrea daca am putea discuta raspunsurile la cele 100 de intrebari propuse pt examen .

Zi faina :) :smile:



#223891 Plata anticipata a impozitului minim

Postat de gramaco on 07 April 2010 - 04:43 PM in Arhiva

FMI nu accepta inlocuirea impozitului minim, care aduce incasari certe, cu venituri greu de estimat din impozitul forfetar.


Barurile, restaurantele, taximetristii, micii hotelieri, frizerii si coafezele sau atelierele de reparatii si spalatoriile scapa anul acesta de "amenintarea" impozitului forfetar mult-discutat in ultimele doua luni, Guvernul intentionand sa continue pana in 2011 aplicarea impozitului minim pe cifra de afaceri introdus la 1 mai 2009, afirma surse oficiale.

Motivul principal: impozitul minim s-a dovedit o sursa certa de venituri la buget, fiind estimat sa contribuie cu 0,6% din incasarile pe acest an, in timp ce contributia impozitului forfetar se dovedeste greu de cuantificat, iar FMI nu accepta incertitudini suplimentare la capitolul venituri.


La inceputul anului, ministrul Sebastian Vladescu preconiza intrarea in vigoare a "forfetarului" la 1 iulie, insa acum spune ca nu exista niciun orizont de timp precis.

"Nu ne grabim. Este un sistem de taxare care se analizeaza si in momentul in care vom fi gata cu o propunere, o vom supune dezbaterii publice", a declarat Vladescu.

Mai mult, Finantele se gandesc acum daca impozitul forfetar ar trebui sa alimenteze bugetul de stat sau bugetele locale, pentru ca fiind vorba de activitati comerciale valoarea de impozitare ar trebui sa difere de la o zona la alta, in functie de vadul comercial. Iar definirea acestui vad comercial ar putea intra in sarcina primariilor, care ar fi in masura sa faca estimari mai exacte.

Implicit, Vladescu spune ca nu e graba nici cu proiectul de modificare a Codului fiscal, care ar trebui sa includa impozitul forfetar. "Este un proces birocratic care dureaza", a raspuns ministrul intrebat daca urmareste un calendar anume de finalizare a proiectului, dupa ce anterior fusese avansata data de 1 aprilie.

Impozitul minim a fost aplicat incepand cu luna mai 2009, fiind calculat diferentiat, in functie de cifra de afaceri, intre un nivel minim anual de 500 de euro si o limita maxima de 10.000 de euro. Initial, Ministerul Finantelor intentiona sa introduca un impozit anual de 0,5% din veniturile inregistrate de firmele care activeaza in 20 de domenii de activitate, precum imobiliar, turistic, comert si consultanta, dar nu mai putin de 6.500 de lei pe an.



M-e o scarba si lehamitee..... :aggressive:



#245794 REEVALUARE ACTIUNI LA UN S.A.

Postat de gramaco on 08 November 2011 - 11:38 PM in Arhiva

Stimati colegi , va supun atentiei urmatoarea speta.

Societatea A un SRL detine 99 % din actiunile societatii B S.A.
La data cand soc A a cumparat acele actiuni , B avea un doar un teren in patrimoniu in valoare de 2.500.000 euro.
Societatea A are in activ valoarea acelor actiuni de la B in valoare aproximativ 2.500.000 euro.

Acum dupa criza imobiliara , acel teren a fost reevaluat la 300.000 euro.

Intrebari :

1. Valoarea actiunilor lui A mai ramane tot 2.500.000 euro , in conditiile in care valoarea patrimoniala a lui B a scazut la 300.000 euro?

2. Daca DA atunci cand A va vinde actiunile , cu 300.000 euro , diferenta dintre val de achizitie si cea de vanzare va fi tratata ca si o cheltuiala nedeductibila?

Va multumesc anticipat pt sprijinul vostru.



#244780 inregistrare contabila onorariu expertiza contabila judiciara

Postat de gramaco on 27 September 2011 - 11:46 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Daca primesti serviciul :

622 = 401 (cheltueli cu onorariile )
4426 = 401 ( daca ai cod RO)

Daca tu esti prestatorul :

411 = 704 ( venituri din servicii )
411 = 4427



#244295 este obligatorie inregistrarea cheltuielii cu amortizarea?

Postat de gramaco on 07 September 2011 - 05:39 PM in Arhiva

Legea 15/1994 :

ART. 20
Agenții economici, indiferent de forma de organizare și de tipul de proprietate, precum și persoanele juridice fără scop lucrativ au obligația să evidențieze în contabilitate, în conturi distincte, mijloacele fixe și amortizarea acestora.



#244766 Achizitie intracomunitara ONG

Postat de gramaco on 27 September 2011 - 07:56 AM in Arhiva

ce fel de servicii primeste? am presupus ca sunt servicii nescutite de TVA si ca se incadreaza pe regula generala de la art 133 alin (2) CF.

trebuie inregistrata in scopuri de TVA doar pt operatiuni intracomunitare conform art153^1 inainte de primirea serviciului apoi si in ROI :

"ART. 153^1 Înregistrarea în scopuri de TVA a altor persoane care efectuează achiziții intracomunitare sau pentru servicii :

c) persoana impozabilă care își are stabilit sediul activității economice în România, care nu este înregistrată și nu are obligația să se înregistreze conform art. 153 și care nu este deja înregistrată conform lit. a) sau b) sau a alin. (2), dacă primește de la un prestator, persoană impozabilă stabilită în alt stat membru, servicii pentru care este obligată la plata taxei în România conform art. 150 alin. (2), înaintea primirii serviciilor respective."

Daca cel fin FR are cod valid de TVA ( va trebui si el sa se inregistreze la fel cf art de mai sus ( echivalent al legislatiei fiscale franceze)) , atunci veti primi factura emisa in FR fara TVA si aici veti face taxare inversa ( operatiunea se va declara in 390 ) si aveti obligatia de plata efectiva a TVA-ului la bugetul statului.
Se va depune Decont 301 cf art 156^3 din Codul Fiscal.

Daca in schimb primiti factura cu TVA , nu aveti obligatia declararii ei in 390 si nici plata TVA , ea fiind platita in FR ( locul prestarii serviciului) .
Nu se va depune decont 301.



#126531 HG831/2004-are cineva?

Postat de gramaco on 25 March 2007 - 09:28 PM in Arhiva

PT LORENA-2007

Mail-ul te rog



#251362 TVA la subinchiriere

Postat de gramaco on 12 December 2012 - 05:41 PM in Arhiva

notificarea catre finante se face daca se opteaza pentru taxarea operatiunii de inchiriere .
Daca nu se face notificarea respectiva , subinchirierea se factureaza in regim de scutire de TVA cf art 141 alin(2) lit. e din CF.



#245064 notificare intarziere plata facturi de catre clienti

Postat de gramaco on 09 October 2011 - 02:23 PM in CONTRACTE comerciale

uite cativa pasi utili de urmat pt recuperarea banilor de la clientii rau platnici si ce costuri implica : :smile:

PAȘII CONCREȚI DE RECUPERARE A BANILOR:

- Notificarea sau somarea scrisă a debitorului și chemarea sa la conciliere, conform art. 720 indice 1 din Codul de procedură civilă (timp estimat: 15 zile, cost estimat 50 lei);
- Chemarea debitorului în judecată prin Ordonanță sau Somație de plată ori în baza dreptului comun (timp estimat: minim 3 luni, cost estimat 10% din valoare);
- Exercitarea unei posibile căi de atac a hotărârii primei instanțe (timp estimat: minim 3 luni, cost estimat 10% din valoare);
- Executarea hotărârii judecătorești împotriva debitorului, prin intermediul executorului judecă-toresc —oprire conturi, executare silită mobiliară sau imobiliară (timp estimat: minim 30 de zile, cost estimat între 2 și 10% din valoare). În mod normal, în urma executării, creditorul ar trebui să își recupereze întreaga sumă cheltuită în toată această procedură.



#126100 diurna

Postat de gramaco on 21 March 2007 - 04:27 PM in Arhiva

35 euro / zi deplasare in Germania pt salariati ai institutiilor publice , si cf cod Fiscal ai dreptul la deducere pana la 2.5 ori diurna pt institutii publice , deci poti deduce pana la 87.5 euro /zi .



#245141 factura fara TVA?

Postat de gramaco on 12 October 2011 - 07:37 PM in Arhiva

TVA va trebui sa colecteze si la factura de avans .



#244997 deductibilitate cheltuieli de scolarizare

Postat de gramaco on 06 October 2011 - 12:38 PM in Arhiva

poate sa-si treaca , dar cheltuiala cu scolarizarea fiului nu este deductibila la calculul impozitului pe profit si nici TVA de pe facturile respective nu sunt deductibile. :smile:



#245105 factura fara TVA?

Postat de gramaco on 11 October 2011 - 04:03 PM in Arhiva

eu zic ca factura se va face cu TVA , intrucat nu exista dovada transportului ca marfa a parasit teritoriul tarii ca sa aplic art 143 alin 1. lit(a) sau (b) . ( scutirea de taxa pt exporturi) .



#245352 Anulare penalitati,

Postat de gramaco on 21 October 2011 - 08:41 PM in Arhiva

eu zic ca debitele administrate de CASA DE PENSII nu intra in ordinul 2604 :

"(2) Facilitățile fiscale prevăzute la art. 2 se acordă de către următoarele structuri, denumite în continuare organe competente:
a) Agenția Națională de Administrare Fiscală, prin organele fiscale competente subordonate, pentru obligațiile fiscale administrate de aceasta, cu excepția celor prevăzute la lit. b) și c);
b) Autoritatea Națională a Vămilor, prin organele sale subordonate, pentru obligațiile fiscale administrate de aceasta;
c) direcțiile de specialitate din Ministerul Finanțelor Publice, pentru obligațiile stabilite de acestea și transmise spre recuperare Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
(3) Obligațiile fiscale de a căror plată depinde acordarea facilității sunt cele administrate/stabilite de fiecare dintre organele prevăzute la alin. (2).
"

In acest articol sunt enumerate organele competente sa acorde aceste facilitati din OG30/2011.
Daca debitele tale de plata catre CAS , erau inscrise pe fisa ta de platitor de la ANAF , intra sub incidenta acestor facilitati de anulare/reducere a penalitatilor cf OG30/2011.

Parerea mea .



#126185 modificare 010 - de la trim la lunar

Postat de gramaco on 22 March 2007 - 09:20 AM in Arhiva

Atata timp cat criteriile pt incadrarea in categoria microintreprinderilor cf Legii 346/2004 se fac prin evaluarea anuala a acestora ( nr mediu anual de salariati , cifra de afaceri anuala ) , esti obligata sa depui trimestrial tot anul 2007 declaratiile , avand statut de micro , urmand ca din 2008 sa vezi in ce categorie te vei incadra .



#246917 STERGERE SALARIAT DIN REVISAL

Postat de gramaco on 05 January 2012 - 08:16 PM in REVISAL

da e normal sa apara , insa cu contractul incetat .
De sters nu se poate sterge din Revisal. :smile:



#244926 Venituri din comision

Postat de gramaco on 04 October 2011 - 09:46 AM in Arhiva

poti sa le platesti de cate ori vrei in cursul lunii si in luna urmatoare pana la lichidare , pe stat de plata vei prinde acele premii cumulate pe toata luna la ALTE VENITURI sau PREMII depinde ce soft pt salarii ai . Platile la buget se vor face pana in 25 a lunii urmatoare pt care e statul de plata.




Cometa SQL