Otilia Alupei, la Feb 7 2011, 03:55 PM, a spus:
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → gramaco's Content
gramaco's Content
There have been 257 items by gramaco (Search limited from 19-December 07)
By content type
See this member's
#236827 Cheltuieli deductibile PFA
Postat de gramaco on 07 February 2011 - 03:39 PM in Arhiva
(7) Nu sunt cheltuieli deductibile: ( deci nu le poti scadea din profit ) a) sumele sau bunurile utilizate de contribuabil pentru uzul personal sau al familiei sale;
b) cheltuielile corespunzătoare veniturilor neimpozabile ale căror surse se află pe teritoriul României sau în străinătate;
c) impozitul pe venit datorat potrivit prezentului titlu, inclusiv impozitul pe venitul realizat în străinătate;
d) cheltuielile cu primele de asigurare, altele decât cele prevăzute la alin. (4) lit. d) și la alin. (5) lit. h);
e) donații de orice fel;
f) amenzile, confiscările, dobânzile, penalitățile de întârziere și penalitățile datorate autorităților române și străine, potrivit prevederilor legale, altele decât cele plătite conform clauzelor din contractele comerciale;
g) ratele aferente creditelor angajate;
h) *** Abrogat.
i) cheltuielile de achiziționare sau de fabricare a bunurilor și a drepturilor amortizabile din Registrul-inventar;
j) cheltuielile privind bunurile constatate lipsă din gestiune sau degradate și neimputabile, dacă inventarul nu este acoperit de o poliță de asigurare;
k) sumele sau valoarea bunurilor confiscate ca urmare a încălcării dispozițiilor legale în vigoare;
l) impozitul pe venit suportat de plătitorul venitului în contul beneficiarilor de venit;
l1) în perioada 1 ianuarie 2011 - 31 decembrie 2011 inclusiv, cheltuielile privind combustibilul pentru vehiculele rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv transportului rutier de persoane, cu o greutate maximă autorizată care să nu depășească 3.500 kg și care să nu aibă mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzând și scaunul șoferului, cu excepția situației în care vehiculele se înscriu în oricare dintre următoarele categorii:
1. vehiculele utilizate exclusiv pentru: intervenție, reparații, pază și protecție, curierat, transport de personal la și de la locul de desfășurare a activității, precum și vehiculele special adaptate pentru a fi utilizate drept care de reportaj, vehiculele utilizate de agenți de vânzări și de agenți de recrutare a forței de muncă;
2. vehiculele utilizate pentru transportul de persoane cu plată, inclusiv pentru activitatea de taxi;
3. vehiculele utilizate pentru închirierea către alte persoane, inclusiv pentru desfășurarea activității de instruire în cadrul școlilor de șoferi.
m) alte sume prevăzute prin legislația în vigoare.
(5) Următoarele cheltuieli sunt deductibile limitat:a) cheltuielile de sponsorizare, mecenat, precum și pentru acordarea de burse private, efectuate conform legii, în limita unei cote de 5% din baza de calcul determinată conform alin. (6);
b) cheltuielile de protocol, în limita unei cote de 2% din baza de calcul determinată conform alin. (6);
c) suma cheltuielilor cu indemnizația plătită pe perioada delegării și detașării în altă localitate, în țară și în străinătate, în interesul serviciului, în limita a de 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru instituțiile publice;
d) cheltuielile sociale, în limita sumei obținute prin aplicarea unei cote de până la 2% la fondul de salarii realizat anual;
e) pierderile privind bunurile perisabile, în limitele prevăzute de actele normative în materie;
f) cheltuielile reprezentând tichetele de masă acordate de angajatori, potrivit legii;
f1) cheltuielile reprezentând tichetele de vacanță acordate de angajatori, potrivit legii;
g) contribuțiile efectuate în numele angajaților la fonduri de pensii facultative, în conformitate cu legislația în vigoare, în limita echivalentului în lei a 400 euro anual pentru o persoană;
h) prima de asigurare voluntară de sănătate, conform legii, în limita echivalentului în lei a 250 euro anual pentru o persoană;".
i) cheltuielile efectuate pentru activitatea independentă, cât și în scopul personal al contribuabilului sau asociaților sunt deductibile numai pentru partea de cheltuială care este aferentă activității independente;
j) cheltuielile reprezentând contribuții sociale obligatorii pentru salariați și contribuabili, inclusiv cele pentru asigurarea de accidente de muncă și boli profesionale, potrivit legii;
k) dobânzi aferente împrumuturilor de la persoane fizice și juridice, altele decât instituțiile care desfășoară activitatea de creditare cu titlu profesional, utilizate în desfășurarea activității, pe baza contractului încheiat între părți, în limita nivelului dobânzii de referință a Băncii Naționale a României;
l) cheltuielile efectuate de utilizator, reprezentând chiria - rata de leasing - în cazul contractelor de leasing operațional, respectiv cheltuielile cu amortizarea și dobânzile pentru contractele de leasing financiar, stabilite în conformitate cu prevederile privind operațiunile de leasing și societățile de leasing;
m) cotizații plătite la asociațiile profesionale în limita a 2% din baza de calcul determinată conform alin. (6);
n) cheltuielile reprezentând contribuțiile profesionale obligatorii datorate, potrivit legii, organizațiilor profesionale din care fac parte contribuabilii, în limita a 5% din venitul brut realizat.
#236820 decl. 101 / depunere 2011
Postat de gramaco on 07 February 2011 - 03:11 PM in Arhiva
Chiar daca scrie la randul 39 din DECL101_1 "Pierdere fiscala de recuperat in anii urmatori " , "anii urmatori" este (sic!) declaratia a doua din anul 2010 .
#236729 bilant la 31.12.2010
Postat de gramaco on 06 February 2011 - 07:46 PM in Arhiva
Legea 31/1991 cu modificari :
"Art . 185*
...
(3) În vederea efectuării publicității legale, Ministerul Finanțelor Publice transmite, electronic, la Oficiul Național al Registrului Comerțului copii de pe următoarele acte, în formă electronică: situațiile financiare anuale și, după caz, situațiile financiare anuale consolidate, raportul și, după caz, raportul consolidat al consiliului de administrație, respectiv al directoratului, raportul cenzorilor sau raportul auditorilor financiari, precum și indicatorii economico-financiari necesari efectuării publicității legale. Publicitatea legală se realizează prin menționarea în registrul comerțului a depunerii situațiilor financiare anuale, însoțite de raportul consiliului de administrație, respectiv al directoratului, raportul cenzorilor sau raportul auditorilor financiari, precum și prin publicarea indicatorilor economico-financiari extrași din acestea. "
#236722 decl. 101 / depunere 2011
Postat de gramaco on 06 February 2011 - 07:14 PM in Arhiva
#236609 declaratia 112 / 2011
Postat de gramaco on 04 February 2011 - 02:05 PM in Arhiva
L-am trimis si acum e ok , am reusit sa depun 112 on-line.
#236328 decl. 392A si 392B/ topic 2011
Postat de gramaco on 01 February 2011 - 04:12 PM in Arhiva
cred ca nu mai trebuie depusa in cazul de CA zero...
#236325 decl. 392A si 392B/ topic 2011
Postat de gramaco on 01 February 2011 - 03:31 PM in Arhiva
Fisiere atasate
- instal_D392_01feb2010.zip 1.25MB 20 downloads
#235099 Solicitare scutire TVA
Postat de gramaco on 10 January 2011 - 11:19 PM in Arhiva
Am un SRL care are cifra de afaceri echivalent a 12000 eur la 31.12.2010 . Vreau sa devin neplatitor de TVA cf OG117/2010.
Am insa in balanta lunii dec 2010 , un imobil achizitionat prin taxare inversa de 150.000 lei , amortizat 12000 lei , un autoturism de 35.000 lei amortizat 30.000 lei si stoc de marfa de 31.000 lei. ( valoare de achizitie) , si obiecte de inventar de 15000 lei date in consum .
Ce ajustari trebuie sa fac la TVA , pe care sa le prind in decontul lunii ianuarie ?
Va multumesc anticipat .
#223891 Plata anticipata a impozitului minim
Postat de gramaco on 07 April 2010 - 04:43 PM in Arhiva
Barurile, restaurantele, taximetristii, micii hotelieri, frizerii si coafezele sau atelierele de reparatii si spalatoriile scapa anul acesta de "amenintarea" impozitului forfetar mult-discutat in ultimele doua luni, Guvernul intentionand sa continue pana in 2011 aplicarea impozitului minim pe cifra de afaceri introdus la 1 mai 2009, afirma surse oficiale.
Motivul principal: impozitul minim s-a dovedit o sursa certa de venituri la buget, fiind estimat sa contribuie cu 0,6% din incasarile pe acest an, in timp ce contributia impozitului forfetar se dovedeste greu de cuantificat, iar FMI nu accepta incertitudini suplimentare la capitolul venituri.
La inceputul anului, ministrul Sebastian Vladescu preconiza intrarea in vigoare a "forfetarului" la 1 iulie, insa acum spune ca nu exista niciun orizont de timp precis.
"Nu ne grabim. Este un sistem de taxare care se analizeaza si in momentul in care vom fi gata cu o propunere, o vom supune dezbaterii publice", a declarat Vladescu.
Mai mult, Finantele se gandesc acum daca impozitul forfetar ar trebui sa alimenteze bugetul de stat sau bugetele locale, pentru ca fiind vorba de activitati comerciale valoarea de impozitare ar trebui sa difere de la o zona la alta, in functie de vadul comercial. Iar definirea acestui vad comercial ar putea intra in sarcina primariilor, care ar fi in masura sa faca estimari mai exacte.
Implicit, Vladescu spune ca nu e graba nici cu proiectul de modificare a Codului fiscal, care ar trebui sa includa impozitul forfetar. "Este un proces birocratic care dureaza", a raspuns ministrul intrebat daca urmareste un calendar anume de finalizare a proiectului, dupa ce anterior fusese avansata data de 1 aprilie.
Impozitul minim a fost aplicat incepand cu luna mai 2009, fiind calculat diferentiat, in functie de cifra de afaceri, intre un nivel minim anual de 500 de euro si o limita maxima de 10.000 de euro. Initial, Ministerul Finantelor intentiona sa introduca un impozit anual de 0,5% din veniturile inregistrate de firmele care activeaza in 20 de domenii de activitate, precum imobiliar, turistic, comert si consultanta, dar nu mai putin de 6.500 de lei pe an.
M-e o scarba si lehamitee..... :aggressive:
#223416 Codul de procedura fiscala cu Norme - OG 92/2003
Postat de gramaco on 26 March 2010 - 10:43 AM in Arhiva
Ha ha !! daca stai si aduni dobanzile de 0.05% si cu penalitatile , in unele cazuri is mai mari decat majorarile de 0.1% de acum .
Exemplu :
o datorie de 10.000 lei ( debit ) ....achitat dupa 40 zile
1. in prezent majorari de intarziere 0.1% / zi
10.000 * 0.1% * 40 zile = 400 RON
2 . dupa proiectul nascocit de Boc & Co :
dobanda perceputa de 0.05%/zi
10.000 * 0.05%*40 = 200 RON
penalitati de intarziere :
10.000 * 5% = 500 lei
TOTAL : 700 lei
Asta daca nu depasim 90 zile ca atunci ne penalizeaza ( a se citi "frige" ) cu 15% din suma.
Frumos !!
Cum se intrebuinteaza ei micutii pentru binele mediului de afaceri !!
Oare cine "nascoceste" proiectele astea de OUG?
#223404 PROIECT MODIFICARE COD PROCEDURA FISCALA
Postat de gramaco on 26 March 2010 - 08:36 AM in Arhiva
Im place motivarea din preambulul textului
Fisiere atasate
- Proiect_OUG_FMI_23032010_03251800.pdf 187.86K 368 downloads
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ gramaco's Content
- Regulament