Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
GeForce's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


GeForce's Content

There have been 132 items by GeForce (Search limited from 25-December 07)



Sort by                Order  

#148160 activitate suspendata

Postat de GeForce on 17 October 2007 - 07:52 PM in Arhiva

Pai daca are venituri din chirii, inseamna ca unul din obiectele de activitate, ce se regaseste in statutul societatii este si acela de a obtine venituri din inchirierea spatiilor, evident. Altfel, nu prea vad cum ai putea inchiria ceva, daca nu ai acea activitate in statutul societatii sau in actele aditionale la statut prin care se adauga si acea activitate. Eu ma bazez pe faptul ca daca ai in statut sa presupunem activitatea de vanzarea a autovehiculelor , si nu ai si activitatea de vanzare a produselor agroalimentare, nu vei putea niciodata vinde rosii, ardei sau castraveti. Deci, in final, pentru a presta o activitate orice firma trebuie sa aiba incluse in statut acea activitate. :smile:



#148161 aport la capital

Postat de GeForce on 17 October 2007 - 07:57 PM in Arhiva

Trebuie facuta reevaluarea de catre un evaluator care sa certifice faptul ca respectivul mijloc fix are valoarea de atatia lei.



#148164 Registrul de casa

Postat de GeForce on 17 October 2007 - 08:07 PM in REGISTRE NECESARE / OBLIGATORII

Dispozitie de incasare faci daca patronul vine cu bani de acasa. Daca ii dai bani patronului faci dispozitie de plata, in caz ca ii ia ca si avansuri de trezorerie in scopul aprovizionarii unitatii cu diverse bunuri de la furnizori; in caz ca ii dai banii sa se duca sa ii depuna la banca, nu faci nici un document, deoarece vei avea de la banca FV sai Ordin de incasare numerar, document pe baza caruia vei inregistra in reg. de casa viramentul intern (581=5311). :smile:



#151493 concediu de crestera copilului

Postat de GeForce on 23 November 2007 - 02:10 PM in Arhiva

Cum inregistram in Registrul Salariatilor, suspendarea contractului de munca, pentru ingrijire si crestere copii pana la doi ani?



#153630 WINMENTOR

Postat de GeForce on 06 December 2007 - 09:53 AM in Arhiva

Posteaza la forumul cu programe de contabilitate. :smile:



#155737 protectia muncii

Postat de GeForce on 12 December 2007 - 04:31 PM in Arhiva

Pentru fiecare angajat pe care il ai in firma trebuie sa ai: Fisa de protectie a muncii, Fisa pentru situatii de urgenta si Dosar medical. Deasemenea cel care completeaza in fisele respective trebuie sa fie instruit in domeniul protectiei muncii sa aiba atestat obtinut de la Protectia Muncii (sa faca niste cursuri + lucrare de atestat + examen de legislatia muncii); apoi sa ai contract cu un medic de medicina muncii pentru a completa in dosarul medical al fiecarui angajat. Deasemenea trebuie sa ai la sediul unde se desfasoara activitatea Trusa medicala de Prin Ajutor, Un plan de Evacuare al Cladirii in caz de incendii, calamitati naturale, etc. si extinctoare pentru a interveni in caz de incendiu, in primul rand, pentru siguranta propriilor angajati, pana la venirea echipelor de interventie. Deasemena sa fie semnate de catre angajati acele fise ca si-au insusit tematica de protectie a muncii si in situatii de urgenta. Medicul de medicina muncii trebuie sa faca un control medical de rutina fiecarui angajat in parte, pana la situatia de compeltare a dosarului medical pentru fiecare angajat. Trebuie completat in fiecare an dosarul medical, iar fisele de protectie din 3 in 3 luni de zile.
La Casa de Asigurari Sociale de care apartii, vei depune un Contract de Asigurari Medicale de Sanatate, impreuna cu o anexa privind salariatii pe care ii ai pentru cazuri de asistenta si ingrijire medicala.
Sunt f. multe hartogarii de completat dar asta e Romania, nu trebuie sa ne plangem ca nu avem de lucru.... :smile:



#155806 asociati - diverse probleme

Postat de GeForce on 13 December 2007 - 10:01 AM in Arhiva

Contabiliatate aprofundata - Fuziunea, Divizarea, dizolvarea si lichidarea societatilor comerciale. :smile:



#155813 program saga

Postat de GeForce on 13 December 2007 - 10:17 AM in Arhiva

Pai cantiataea de faina consumata totala o afli prin insumarea tuturor bonurilor de consum din luna respectiva sau din contul 3021 analitic pentru faina. In Saga S este recomandat sa se lucreze acolo unde exista productie sau constructii deoarece fiind f. multe categorii de bunuri materiale, evidenta acestora poate fi facuta cu ajutorul acestei extrensii a programului de contabiliate. A, si nu in ultimul rand pentru a vedea centralizat pe fiecare tip de produs costurile efective de productie. I-a legatura cu cei de la Saga ca ai sa descoperi multe raspunsuri la intrebarile pe care le ai. Exista si acolo un forum de discutii cu privire la problemele intalnite de utilizatorii programului Saga. :smile:



#155814 docum. necesare evidentei mijl. fixe

Postat de GeForce on 13 December 2007 - 10:19 AM in Arhiva

Fisa mijlocului fix se gaseste la librarie - papetarie. Este un carton de dimensiuni A5, in care sunt trecute diverse elemente referitoare la mijlocul fix respectiv. :smile:
Amortizarea se calculeaza in baza unui scadentar intocmit la receptia mijlocului fix, pentru fiecare luna in parte. Acest scadentar se intocmeste avand la baza Codul Clasificatiei Mijlocelor Fixe, unde este trecuta durata de amortizare a mijlocului fix in functie de categoria la care se incadreaza. Amortizarea mijlocului fix incepe din luna imediat urmatoare celei in care a fost achizitionat.



#155816 contract sponsorizare

Postat de GeForce on 13 December 2007 - 10:27 AM in CONTRACTE comerciale

Daca e de tip en-gross, atunci inregistrarea ta nu va implica conturile 378 si 4428.
Adica achizitie marfuri: %(371,4426)=401
Sponsorizare: 6582=371 :smile:



#156561 sold nerecuperabil la 411

Postat de GeForce on 27 December 2007 - 03:01 PM in Arhiva

Pentru fiecare client care il ai de incasat, trebuie facut un dosar care sa cuprinda: decizie judecatoreasca din care reiese ca respectivul client este in faliment sau este lichidata firma, astfel incat nu mai poate sa iti plateasca contravaloarea marfurilor livrate; notificari ale organelor de urmarire (politie, etc.) din care sa reiasa ca respectivul client nu a fost gasit la adresa respectiva (scrisa pe factura) si deci nu au cum sa mai achite debitul restant; extras de cont la inventar (cu stampila postei) ca ai notificat clientul respectiv ca are debite neachitate (sa fie trimise recomandate, astfel incat Posta Romana, sa iti poata da confirmare pe borderoul anexat, cu care te-ai prezentat la ghiseu)(este posibil ca 50% din extrasele trimise sa se intoarca confirmate de catre partenerii comerciali); declaratie scrisa a patronului ca a facut toate demersurile necesare pentru recuperarea creantelor respective si ca acestea nu mai pot fi recuparate, precizandu-se cauza; decizie a patronului de a scadea din evidenta contabila creantele respective cu precizarea ca acestea vor fi trecute pe cheltuieli nedeductibile (caz in care se vor adauga in plus la calcularea impozitului pe profit). Cam asta ar fi! A si daca e cazul in situatia inceperii procedurilor in justitie de recuperare a creantelor, sa constitui provizioane conform legislatiei in vigoare. :lostit (13):



#157094 Drept de administrare si de semnatura

Postat de GeForce on 07 January 2008 - 03:26 PM in ONG

Da, desigur, in baza unei procuri din partea persoanei cu atributiuni de conducere. Procura trebuie sa fie autentificata de un notar, iar daca este in limba straina trebuie sa fie si tradusa de un traducator autorizat.



#157100 ou47/31.08.2007-declaratiile fiscale anuale -trebuiesc certificate de catre c...

Postat de GeForce on 07 January 2008 - 03:37 PM in Arhiva

Acest amendament din OG 47 / 31.08.2007, nu a fost votat de Parlament si deci in consecinta nu se aplica deocamdata. Poate la anul? Anul acesta ramane ca si pana acum. :cool:



#157103 Declaratii fiscale

Postat de GeForce on 07 January 2008 - 03:50 PM in Arhiva

http://www.afm.ro/main/venituri_stuf/infor...urse_mobile.pdf



#157415 ou47/31.08.2007-declaratiile fiscale anuale -trebuiesc certificate de catre c...

Postat de GeForce on 09 January 2008 - 01:43 PM in Arhiva

PAi trebuie sa scrie in ziar seful ANAF ca sa credeti o informatie. :lostit (13):



#157433 Contributiile sociale, achitate printr-un singur OP

Postat de GeForce on 09 January 2008 - 02:31 PM in Arhiva

Nici o problema intalnita in utilizarea programului de Ordine de plata pentru Trezorerie. Adresa oficiala pe care se gaseste este cea a Min. Finantelor. Am efectuat plati inca de la inceput cu acest program (din septembrie 2007) si nimeni nu mi-a returnat nici un OP care a avut pe el specificat plata in cont unic. Mai putine hartii utilizate si comisioane mult mai mici.



#157437 Conturi IBAN incepand cu anul 2008

Postat de GeForce on 09 January 2008 - 02:41 PM in Arhiva

TVA si inca cateva impozite sau taxe nu se includ la categoria "Plati in contul unic". Astfel TVA se plateste ca si pana acum.
Plati in conturile unice se fac numai pentru obligatii care se varsa la bugetul de stat (impozit pe salarii, profit, dividende) si cele la bugetul general consolidat (contributii salariale). La exceptii se mai include si comisionul datorat la ITM care se achita la fel , ca si pana la 01 ianuarie 2008. :lostit (13):

Fisiere atasate




#157446 OBIECTE DE INVENTAR

Postat de GeForce on 09 January 2008 - 03:01 PM in Arhiva

Ce anume inseamna "pentru nevoi personale"? Daca e pentru firma e ok, daca e pentru patron nu e bine deloc. Deci, concret pentru nevoile personale ale cui? Ale patronului sau ale firmei? Sau ale ambilor? :lostit (13):



#157590 analize medicale angajati

Postat de GeForce on 10 January 2008 - 10:16 AM in Arhiva

Du-te cu bonurile fiscale la respectivul laborator medical si cere sa iti eleibereze factura pentru a=ti putea deduce tva , aferent bonurilor. Daca nu iti elibereaza factura, poti inregistra bonurile fiscale a caror valoare este pana in 100 lei noi, integral, pe contul de cheltuieli aferent. :lostit (13):



#157594 Contributiile sociale, achitate printr-un singur OP

Postat de GeForce on 10 January 2008 - 10:27 AM in Arhiva

Nu exista mari diferente intre programul vechi (de dinainte de ianuarie 2008) si cel cel actualizat (in 2008). Platile de la 1 ianuarie 2008, se fac in conturile unice, pentru contributiile prevazute in OMEF 1294/10.09.2007. Pentru acele taxe care nu sunt prevazute in ordinul acela, se plateste ca si pana acum. De la 01 ianuarie 2008, indiferent daca ai sau nu ai datorii la Fisc vei achita in conturile unice, toate contributiile urmand a se face repartizarea pe fiecare tip de contributie in parte de catre ANAF.



#157595 imi trebuie casa de marcat ?

Postat de GeForce on 10 January 2008 - 10:34 AM in Arhiva

Vezi postareamonellu, la Jan 9 2008, 09:02 PM, a spus:

Am si eu o intrabare: am un magazin de electronice si un site - care tinde sa devina magazin virtual. In luna decembrie am facut o vanzare la un client persoiana fizica cu plata prin mandat postal si azi am primit banii. Cum se inregistreaza aceasta incasare? tai chitanta? o bat in casa de marcat? ce fac cu fc din decembrie cand chiar a plecat marfa?
Pai in coletul pe care l-ai trimis catre client, trebuia sa incluzi factura fiscala, certificat de garantie, manual de utilizare al produsului (in lb. romana) si chitanta sau bonul fiscal, dupa caz. De obicei se livreaza cu chitanta, iar in cazul ca se intoarce produsul inapoi, adica clientul nu accepta plata acestuia, atunci anulezi chitanta si factura aferenta produsului respectiv. :lostit (13):

Vezi postareariuliana002, la Jan 10 2008, 08:50 AM, a spus:

sal all
am si eu o intrebare : daca am o firma de inchirieri auto imi trebuie casa de marcat....precizez ca inchiriez masinile aproape numai persoanelor fizice. si cat e amenda daca nu am avut casa de marcat pana acum (functionez de 4 luni)?
multumesc anticipat
Da, iti trebuie casa de marcat, conf. OG 28/1999, actualizata.

Fisiere atasate




#157599 bilant la 31.12.2007

Postat de GeForce on 10 January 2008 - 10:42 AM in Arhiva

Sau o firma de contabilitate, prin reprezentantii sai, daca exista un contract de prestari servicii incheiat intre firma de contabilitate si societatea careia i se tine evidenta contabila.



#157602 imp. profit, declarare si plata

Postat de GeForce on 10 January 2008 - 10:47 AM in Arhiva

In cat timp , mai precis data, trebuie sa se declare impozitul pe profit pe anul 2007 la ANAF. Data platii trebuie sa fie 25 ianuarie 2008 sau se poate achita si mai tarziu de aceasta data?



#157830 imp. profit, declarare si plata

Postat de GeForce on 11 January 2008 - 12:46 PM in Arhiva

Se declara conform Codului fiscal, reglarea sumelor urmand a se face prin D 101, care in final poate avea suma de plata (in cazul in care impozitul la Trim IV > Impozitul la trim. III) sau suma de recuperat (in cazul in care impozitul pe trim IV < impozitul pe trimestrul III) sau zero (in cazul ca impozitul la trim III = impozitul la trimestrul IV).
Recupararea sumelor se vor face in anul urmator, in caz ca s-a platit in plus pana la 25 decembrie 2007. :lostit (13):



#157832 Chitanta si avizul - au pastrat regimul special?!

Postat de GeForce on 11 January 2008 - 12:52 PM in Arhiva

Daca in anul 2007 ai facut decizie cu numerele de facturi cuprinse intre 1 si 200, si nu ai emis decat 5 facturi, in anul 2008 faci decizie ca numerotarea va incepe cu numarul 6, daca vrei, pastrand seria facturilor, sau faci alta decizie cu alta serie si alta plaja de numere si tot asa. Cum iti este mai comod. Mie mi se pare logic ca daca in anul precedent ai facut doar 5 facturi, sa continui in anul acesta cu numerotarea respectiva pornind de la numarul 6, numar ce se mentioneaza in decizia interna privind numerotarea formularelor societatii.




Cometa SQL