Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
GeForce's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 4

Salt la continut


GeForce's Content

There have been 132 items by GeForce (Search limited from 25-December 07)



Sort by                Order  

#155806 asociati - diverse probleme

Postat de GeForce on 13 December 2007 - 10:01 AM in Arhiva

Contabiliatate aprofundata - Fuziunea, Divizarea, dizolvarea si lichidarea societatilor comerciale. :smile:



#155737 protectia muncii

Postat de GeForce on 12 December 2007 - 04:31 PM in Arhiva

Pentru fiecare angajat pe care il ai in firma trebuie sa ai: Fisa de protectie a muncii, Fisa pentru situatii de urgenta si Dosar medical. Deasemenea cel care completeaza in fisele respective trebuie sa fie instruit in domeniul protectiei muncii sa aiba atestat obtinut de la Protectia Muncii (sa faca niste cursuri + lucrare de atestat + examen de legislatia muncii); apoi sa ai contract cu un medic de medicina muncii pentru a completa in dosarul medical al fiecarui angajat. Deasemenea trebuie sa ai la sediul unde se desfasoara activitatea Trusa medicala de Prin Ajutor, Un plan de Evacuare al Cladirii in caz de incendii, calamitati naturale, etc. si extinctoare pentru a interveni in caz de incendiu, in primul rand, pentru siguranta propriilor angajati, pana la venirea echipelor de interventie. Deasemena sa fie semnate de catre angajati acele fise ca si-au insusit tematica de protectie a muncii si in situatii de urgenta. Medicul de medicina muncii trebuie sa faca un control medical de rutina fiecarui angajat in parte, pana la situatia de compeltare a dosarului medical pentru fiecare angajat. Trebuie completat in fiecare an dosarul medical, iar fisele de protectie din 3 in 3 luni de zile.
La Casa de Asigurari Sociale de care apartii, vei depune un Contract de Asigurari Medicale de Sanatate, impreuna cu o anexa privind salariatii pe care ii ai pentru cazuri de asistenta si ingrijire medicala.
Sunt f. multe hartogarii de completat dar asta e Romania, nu trebuie sa ne plangem ca nu avem de lucru.... :smile:



#153630 WINMENTOR

Postat de GeForce on 06 December 2007 - 09:53 AM in Arhiva

Posteaza la forumul cu programe de contabilitate. :smile:



#151493 concediu de crestera copilului

Postat de GeForce on 23 November 2007 - 02:10 PM in Arhiva

Cum inregistram in Registrul Salariatilor, suspendarea contractului de munca, pentru ingrijire si crestere copii pana la doi ani?



#148164 Registrul de casa

Postat de GeForce on 17 October 2007 - 08:07 PM in REGISTRE NECESARE / OBLIGATORII

Dispozitie de incasare faci daca patronul vine cu bani de acasa. Daca ii dai bani patronului faci dispozitie de plata, in caz ca ii ia ca si avansuri de trezorerie in scopul aprovizionarii unitatii cu diverse bunuri de la furnizori; in caz ca ii dai banii sa se duca sa ii depuna la banca, nu faci nici un document, deoarece vei avea de la banca FV sai Ordin de incasare numerar, document pe baza caruia vei inregistra in reg. de casa viramentul intern (581=5311). :smile:



#148161 aport la capital

Postat de GeForce on 17 October 2007 - 07:57 PM in Arhiva

Trebuie facuta reevaluarea de catre un evaluator care sa certifice faptul ca respectivul mijloc fix are valoarea de atatia lei.



#148160 activitate suspendata

Postat de GeForce on 17 October 2007 - 07:52 PM in Arhiva

Pai daca are venituri din chirii, inseamna ca unul din obiectele de activitate, ce se regaseste in statutul societatii este si acela de a obtine venituri din inchirierea spatiilor, evident. Altfel, nu prea vad cum ai putea inchiria ceva, daca nu ai acea activitate in statutul societatii sau in actele aditionale la statut prin care se adauga si acea activitate. Eu ma bazez pe faptul ca daca ai in statut sa presupunem activitatea de vanzarea a autovehiculelor , si nu ai si activitatea de vanzare a produselor agroalimentare, nu vei putea niciodata vinde rosii, ardei sau castraveti. Deci, in final, pentru a presta o activitate orice firma trebuie sa aiba incluse in statut acea activitate. :smile:



#148159 Dividende neachitate asociatilor

Postat de GeForce on 17 October 2007 - 07:37 PM in Arhiva

E bine si asa cu analitice. Eu nu folosesc analitice, ci la finalul anului, daca am dividende neridicate de asociati, virez impozitul pe dividende distribuite PF, la bugetul de stat, si las suma in ct. 457. Apoi in anul N+1, cand fac Declaratia 205, trec in ea persoanele care au luat dividende in anul N. :smile:
Problema referitoare la declararea tranzactiilor cu numerar mai mari de 10.000 euro catre Oficiul Spalarii Banilor, se referea la dividendele lasate de asociati si trecute ca aport in firma. Daca la momentul respectiv are in ct. 457 sume mai mari de 10.000 euro si decide printr-o decizie interna trecerea acestora in ct. 4551, ca si sume la dispozitia societatii lasate de asociat, in termen de 24 ore de la producerea acestei inregistrari, trebuie notificat Oficiul. La acest aspect m-am referit eu.



#148105 Dividende neachitate asociatilor

Postat de GeForce on 17 October 2007 - 12:41 PM in Arhiva

Treci suma din 457 in 4551 si mai faci si documentatie pe care sa o trimiti la Oficiul pentru Spalarea Banilor, daca suma e mai mare de 10000 euro. Te complici mult. Lasa-i in 457 ca stau bine acolo si cand ai bani ii platesti fie din banca, fie din casa, pe etape.



#148102 livrare produse finite prin posta

Postat de GeForce on 17 October 2007 - 12:26 PM in Arhiva

Ar fi util ca pe langa factura pro-forma, in colet sa incluzi si avizul de expeditie al marfurilor, in acest fel avand baza legala de a evidentia faptul ca produsele livrate de tine nu sunt la tine, ci la posta sau client, in eventualitatea efectuarii unui control. Inregistrare contabila : 4118 = % (707, 4428). In momentul emiterii facturii pentru produsele achitate de catre clienti vei inregistra 4111 = % (707, 4427) si vei face scaderea din gestiune a produselor, la sfarsitul lunii pentru care ai emis facturi clientilor. Produsele care se intorc inapoi, ca retur, le vei inregistra, in minus, prin stornarea avizului de insotire 4118 = % (707, 4428). Cheltuielile postale le vei inregistra astfel: % (626, 4426) = 401, in baza facurilor emise de posta sau de firma de curierat rapid. In caz ca posta nu iti furnizeaza factura inregistrezi 626=401, in baza borderoului.
In baza unei facturi pro-forme nu poti inregistra in contabilitate livrarea efectiva a bunurilor. Si nici nu te poti scadea in gestiune cu bunurile livrate, decat in cazul in care emiti facturi pentru ele. :smile:
Daca sunt produse finite realizate de catre firma le poti trece pe marfuri vandute prin unitati proprii prin inregistrarea 371 = 345, sau in locul contului 707 din vanzare poti sa utilizezi contul 701.



#148042 IMM-uri rutina necesara

Postat de GeForce on 16 October 2007 - 09:37 PM in Arhiva

Decizie de serie si numere interne pentru facturi, avize, chitante.
Adeverinta salariat (pentru credite, pentru internarea in spital, pentru subventie de caldura, etc...)
Registrul de evidenta al salariatilor in format electronic (de fiecare data cand apar modificari in structura personalului angajat)
Declaratia 390 - trimestrial, in cazul in care are achizitii / livrari intracomunitare
Fisa postului pentru fiecare angajat
Dosar personal pentru fiecare salariat (contract de munca, adeverinta medicala, copie dupa C.I. , copie dupa acte de studii sau compentente, pentru postul vizat, copii dupa actele persoanelor aflate in intretinerea salariatului)
Fisa medicala pentru fiecare salariat in parte
Fisa protectia muncii "------------------------"
Fisa P.S.I.
Decizie numire angajat cu atributii in domeniul protectiei muncii (cu atestat recunoscut de Inspectia Muncii)
Declaratia 205 - dividende pentru asociati
Fisele fiscale ale angajatilor
Lista ramane deschisa.... cine mai are de completat e liber sa o faca.



#148040 BO INCASAT INAINTE DE SCADENTA

Postat de GeForce on 16 October 2007 - 09:15 PM in Arhiva

Biletul la ordin spre deosebire de cecul barat nu se poate incasa decat la scadenta, inscrisa pe el, indiferent de data depunerii la banca. Cecul barat se poate incasa la data prezentarii la banca, indiferent de data inscrisa pe el. Atat BO cat si CEC se pot gira de catre tine ca societate, si se pot da mai departe spre incasare de catre un furnizor.
Dar am si eu o nedumerire: de ce vrei sa incasezi suma de bani mai repede, decat termeneul la care te-ai inteles cu partenerul comercial? :cool: Te-ai gandit oare ca acel client al tau care ti-a furnizat BO este posibil ca pana la data inscrisa pe acel document si la care s-a obligat neconditionat sa iti plateasca c-val. facturii, sa nu aiba disponibil in cont?



#147908 program saga

Postat de GeForce on 15 October 2007 - 07:33 PM in Arhiva

Din meniul Operatii, submeniul Inchidere luna. In ecranul care iti va apare, vei avea mai multe optiuni, in partea de sus. Una din optiuni este declaratia 100 (a treia mi se pare ca este) si de acolo ai buton jos de listare a declaratiei si de listare a ordinelor de plata. Dar inainte de a lista este necesar sa faci o actualizare a D100, vezi ca ai buton de actualizare date. :biggrin:



#147763 NORME PLATI CONT UNIC

Postat de GeForce on 14 October 2007 - 12:42 PM in Arhiva

Numai ceea ce este prevazut in anexa 1 si anexa 2 din acel ordin se va plati in cont unic pentru bugetul de stat si cont unic pentru buget asigurari sociale. Restul printre care se numara si TVA, accize, comision ITM se vor plati separat, pe fiecare destinatie in parte ca si pana acum. :smile:



#147231 contabil angajat obligatoriu?

Postat de GeForce on 10 October 2007 - 01:07 PM in Arhiva

PAi si cu Consultantii fiscali cum ramne? Ca daca ai studii economice superioare poti sa tii contabilitatea unei firme fara a fi necesar avizarea documentelor de un expert contabil sau contabil autorizat, insa, la depunerea bilantului, am inteles ca din 2008, acesta va trebui certificat de catre un consultant fiscal, indiferent daca ai contabil cu studii superioare, expert contabil sau contabil autorizat. :smile:



#147135 OU 47/2007 - CASA DE MARCAT

Postat de GeForce on 09 October 2007 - 11:17 PM in Arhiva

Cu registru special de declarat banii personali e de coma... Dar daca sunt obligati toti angajatii, inclusiv administratorul societatii sa isi declare banii personali, am ajuns mai rau ca pe vremea comunistilor :smile: Ce interes ar avea un administrator sa isi declare banii personali, daca nu el este cel care incaseaza c-val. bunurilor livrate? Sau soferul societatii care vine dimineata la servici, pleaca cu masina si nu are legatura cu magazinul? Sau poate si contabilul trebuie sa declare sumele de bani, daca se afla in unitate in momentul in care vine controlul :sad:



#147134 imi trebuie casa de marcat ?

Postat de GeForce on 09 October 2007 - 11:11 PM in Arhiva

Nu conteaza cate persoane fizice ai clienti. Nu numarul acestora e important, ci numai faptul ca ai si astfel de clienti te obliga conform noilor norme la achizitionarea unui aparat electronic fiscal :smile: Legea e facuta in interesul celor care comercializaeaza casele de marcat :sad:



#147133 declaratie 394

Postat de GeForce on 09 October 2007 - 10:57 PM in Arhiva

Pana la data de 25.01.2008, mai exact! :smile: Dar nu mai devreme de 01.01.2008



#147132 Dividende

Postat de GeForce on 09 October 2007 - 10:39 PM in Arhiva

Ce legatura are faza aceasta cu 6 luni + penalitati cu problema abordata mai sus. Nu cred ca daca asociatul nu a dorit sa-si i-a dividendele sau nu a avut bani societatea ca sa ii plateasca aceste dividende, dupa ce s-a achitat impozitul pe dividende distribuite PF, sumele sa le lase la dispozitia societatii pana cand considera necesar sa le ridice.
Revenind la subiectul primei postari din acest topic, daca asociatul a luat diverse produse din firma si a decis de comun acord cu ceilalti asociati ca plata acestora sa fie efectuata din dividendele pe care le are de ridicat pe anul 2006 e corect si firesc din partea lui. Totusi treaba contabilului este putin mai complicata in sensul ca pentru acesta operatiune trebuie sa faca mai multe inregistrari contabile:
457=5311 - D.P. sau Stat de repartizare dividende, in care sa se specifica valoarea dividendelor distribuite respectivului asociat, care valoare trebuie sa fie egala cu valoarea de vanzare a produselor livrate acestuia;
4111=707 + 4427 - emiterea facturii pentru produsele livrate + TVA aferent acestora;
5311=4111 - incasare c-val. factura (pentru PF incasarile in numerar pot fi mai mari de 5000 lei, deoarece nu sunt PJ, si deci nu sunt limitate).



#147102 program saga

Postat de GeForce on 09 October 2007 - 04:00 PM in Arhiva

in meniul Administrare, din saga, la configurare societati, la campul referitor la TVA normala, treci valoarea Zero.



#146899 OU 47/2007 - CASA DE MARCAT

Postat de GeForce on 07 October 2007 - 12:37 PM in Arhiva

Erau expuse mai multe modalitati pentru care este util sa se intocmeasca chitanta. :smile:



#146794 imi trebuie casa de marcat ?

Postat de GeForce on 05 October 2007 - 06:57 PM in Arhiva

Poate eu consider necesar sa dau bon celor care cumpara cu numerar in momentul livrarii bunurilor si cu chitanta celor care solicita factura si platesc peste o zi, o saptamana sau o luna. desemenea consider sa dau chitanta celor care imi platesc in avans pentru un anumit produs. La fel fac si cu cei care solicita factura si platesc numerar in momentul livrarii, insa achizitioneaza peste 20 de articole diferite. :smile:
Daca acord discount la factura pentru plata in momentul livrarii unei cantitati de bunuri, de o valoare apreciabila, in functie de valoarea cumparata, intocmesc chitanta.



#146772 concediu de odihna - salariul de baza sau salariul realizat

Postat de GeForce on 05 October 2007 - 02:51 PM in Arhiva

Venituri totale din ultimele 3 luni / nr. zile lucrate in ultimele 3 luni = indemnizatie zilnica de concediu
Indemnizatia zilnica x nr. zile de concediu de odihna = Indemnizatie concediu de odihna :smile:



#146770 program saga

Postat de GeForce on 05 October 2007 - 02:47 PM in Arhiva

In meniul situatii-listari, alegi Registrul jurnal si listezi de acolo inregistrarile din luna care te intereseaza. O observatie as avea de facut si anume ca nu se poate lista note contabile din Saga, ci numai registrul jurnal. Acesta se poate lista si separat pe tipuri de inregistrari: Intrari, Iesiri, Inchidere, Amortizare, Salarii, etc.



#146722 imi trebuie casa de marcat ?

Postat de GeForce on 05 October 2007 - 09:48 AM in Arhiva

conform OUG 28/1999, modificata prin OG 47/2007, art. 2, se prevad exceptiile de a utiliza case de marcat fiscale, iar conform art.1 se prevede ca " operatorii economici care efectueaza livrari de bunuri cu amanuntul, precum si prestari de servicii direct catre populatie sunt obligati sa utilizeze aparate de marcat electronice fiscale", si " au obligatia sa emita bonuri fiscale si sa le predea clientilor".
Se precizeaza undeva interzicerea emiterii chitantelor?




Cometa SQL