Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
trikule's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


trikule's Content

There have been 150 items by trikule (Search limited from 30-December 07)



Sort by                Order  

#160269 Proceduri scrise + fisa post

Postat de trikule on 28 January 2008 - 08:40 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Procedurile de lucru sunt specifice fiecarei unitati, si eu ma chinuiesc de ceva timp cu ele. Daca vreti sa le faceti bine ar fi bine ca inainte de a va apuca de lucru sa va faceti o diagrama a activitatilor desfasurate .
Modele de procedura sunt intr-un ordin al MEF, oricum nu trebuie sa luati de bun tot ce e acolo. In general ar trebui ca ele sa fie aplicabile in mod unitar iar pentru asta, in cazul Ordonatorilor tertiari, ele ar trebui sa se faca de ordonatorul secundar sau principal dupa caz.



#192131 control financiar preventiv (CFP)

Postat de trikule on 23 January 2009 - 04:39 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Vezi postareadan m., la Jan 22 2009, 10:49 PM, a spus:

"eleysa" a spus:

numai generalizati ca nu se poate ca exista si exceptii

Exceptiile se ivesc si nimeni nu le neaga prezenta, dar eu cred ca noi trebuie sa cunoastem cadrul legislativ de ansamblu. In plus, doamna Mirela, cea care ne-a adresat intrebarile, nu a oferit niciun fel de detalii, cu atat mai mult justificandu-se un raspuns general. A construi regula din exceptii este nu doar o situatie bizara, cat si periculoasa.


"trikule" a spus:

DANE, plata nu o asigura contabilul sef ci contabilul cu atributii in acest sens, citeste Legea finantelor 500/2002.

Conform Anexei 1, pct. 4 "Plata cheltuielilor" din ORDINUL Nr. 1792 din 24 decembrie 2002
pentru aprobarea Normelor metodologice privind angajarea, lichidarea, ordonan area și plata
cheltuielilor institu iilor publice, precum și organizarea, eviden a și raportarea
angajamentelor bugetare și legale :

a) "Plata cheltuielilor se efectuează de persoanele autorizate care, potrivit legii, poartă
denumirea generică de contabil [...]

b) "Plata cheltuielilor este asigurată de șeful compartimentului financiar (financiar-contabil)
în limita creditelor bugetare [...]"

Ma rog, Ordonantarea de plata se completeaza de catre contabil, se vizeaza CFPP de catre contabilul sef, care se asigura ca sunt credite repartizate la acel articol bugetra, ca plata se incadreaza la acel articol, etc.................. Fac asta in fiecare zi, si m-au calcat destui in control crede-ma, inclusiv Curtea de Conturi.



#191639 control financiar preventiv (CFP)

Postat de trikule on 19 January 2009 - 07:29 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Ba nu, trebuie sa ai un CV, sa ai doua recomandari de la doi specialisti in domeniu, sa ai minim 3 ani vechime, etc.
Registrul privind operatiunile supuse vizei, se face dupa ce obti dreptul de acorda viza.



#249295 control financiar preventiv (CFP)

Postat de trikule on 19 June 2012 - 05:13 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Legea 84/2003, dar tine cont si de legea salarizarii 284/2011



#279409 control financiar preventiv (CFP)

Postat de trikule on 25 July 2017 - 06:05 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Numirea in scopul exercitarii CFPP se face in baza unui dosar care cuprinde:
- 2-3 recomandari,
- declaratie pe proprie raspundere ca nu esti in stare de incopatibilitate
- CV
numirea se face o singura data si nu cred ca se innoieste la fiecare schimbare o ordonatorului de credite

Exercitarea CFPP se face tinand cont de :
- limitele de competente (de ex. daca sunt mai multe persoane care acorda CFPP fiecare ce documente semneaza)
- vizarea documentelor
- verificarea operatiunilor in baza check-list-urilor, daca este cazul
- inscrierea lor in registru CFPP
acestea se pot schimba in functie de modificarile legislative.



#281823 control financiar preventiv (CFP)

Postat de trikule on 18 January 2018 - 07:34 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

25%



#191395 control financiar preventiv (CFP)

Postat de trikule on 16 January 2009 - 11:59 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Documentele necesare numirii in vederea acordarii vizei CFPP sunt in Ordinul 119/1999.
Pe Ordinul de plata nu se da CFPP



#279351 control financiar preventiv (CFP)

Postat de trikule on 20 July 2017 - 04:49 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Ce dosar CFP? daca e ala ce cuprinde actele referitoare la numire nu ai de ce sa-l refaci.



#191779 control financiar preventiv (CFP)

Postat de trikule on 20 January 2009 - 06:51 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

DANE, plata nu o asigura contabilul sef ci contabilul cu atributii in acest sens, citeste Legea finantelor 500/2002.

Contabilul sef da viza CFPP in aproape toate institutiile publice.

Nu mai discut pe aceasta tema.



#186699 control financiar preventiv (CFP)

Postat de trikule on 08 November 2008 - 07:48 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Bineinteles ca poate, toti contabilii sefi dau viza CFPP, baza legala? ntra pe site-ul www.mfinante.ro si vei gasi ceea ce cauti



#186897 control financiar preventiv (CFP)

Postat de trikule on 10 November 2008 - 06:53 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

ORDONANTA GUVERNULUI*) nr. 119/1999
privind controlul intern si controlul financiar preventiv

Art 9,alin 5) Controlul financiar preventiv propriu se exercita, prin viza, de persoane din cadrul compartimentelor de specialitate, desemnate in acest sens de catre conducatorul entitatii publice. Actul de numire va cuprinde si limitele de competenta in exercitarea controlului financiar preventiv propriu. Persoanele desemnate sa efectueze aceasta activitate sunt altele decat cele care initiaza operatiunea supusa vizei.

ARTICOLUL 11
Separarea atributiilor

Persoana care exercita controlul financiar preventiv propriu nu trebuie sa fie implicata, prin sarcinile de serviciu, in efectuarea operatiunii supuse controlului financiar preventiv propriu.

Si inca odata trebuie sa precizez, sunt contabil sef, iar dreptul de acordare al vizei CFPP mi-a fost acordat de catre MEF.



#186200 control financiar preventiv (CFP)

Postat de trikule on 01 November 2008 - 06:56 AM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Vezi postareasaggezza, la Oct 21 2008, 05:11 PM, a spus:

casierul nu are voie sa aiba functii contabile


Te contrazic, conform Legii 22/1969, casierul trebuie sa fie cetatean roman, sa aiba 18 ani, si sa nu fi fost condamnat. Cum sa nu poata avea functii contabile, pai functia de casier este contabila.
Iar in ceea ce priveste primaria aceea de la tara, poate numi pe oricine din primarie casier astfel incat ea sa dea viza CFPP fara a mai intra in conflict cu legea.



#194924 COMISIA DE RECEPTIE

Postat de trikule on 22 February 2009 - 09:38 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Chiar este nevoie de o lege speciala care sa-ti spuna ca trebuie constituita o comisie de receptie ?
Respecta rubricatia NRCD -ului, si ghideaza-te dupa celelalte legi care iti spun cine nu trebuie sa faca parte din comisie.
In primul rand gestionarul si contabilul care tine evidenta acelei gestiuni nu pot face parte, de asemenea persoana care acorda CFPP.

Va trebui sa iesim odata din incorsetarea stricta a legilor, si sa ne mai ghidam si dupa principii.

Parerea mea !


P.S. Cred ca din comisie trebuie sa faca parte persoane cu abilitati tehnice si economice, care sa poata face receptia astfel incat toate viciile aparente sa poata fi observate, iar bunurile sa corespunda atat calitativ cat si cantitativ.
De altfel eu i-am obligat sa scrie pe receptie aceasta sintagma : "Bunurile corespund d.p.d.v. calitativ si cantitativ"



#171169 Contabilitatea INSTITUTIILOR PUBLICE

Postat de trikule on 02 May 2008 - 09:30 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Vezi postareaceausescu, la Apr 7 2008, 01:31 PM, a spus:

lucrez la o institutie publica si am si eu o problema, poate ma ajuta cineva:
-un client mi-a achitat prin sentinta judecatoreasca o factura de chirie + penalitatile aferente acestei facturi.Intrebarea este cum inregistrez penalitatile?.Va multumesc anticipat.


Este foarte important de stiut daca institutia unde lucrezi are sau nu venituri proprii, si de cand este factura. daca are si venituri proprii poti folosii contul 411, altfel nu prea il poti folosii si il folosesti pe 448.



#187463 INVATAMANT

Postat de trikule on 16 November 2008 - 04:37 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Vezi postareamaryssnake, la Nov 15 2008, 08:40 PM, a spus:

Buna seara,

Ma scuzati ca intreb ceva in afara subiectului:
Cine trebuie sa-mi dea decizia de CFP?
Mentionez ca: sunt administrator financiar cu jumate de norma la o scoala din judetul Giurgiu de 1 an si jumatate; am intrebat diferite persoane despre aceasta decizie de CFP dar am primit raspunsuri diferite si nu mai inteleg nimic. Nu stiu care este legala:
- directorul scolii da decizia de CFP;
- directorul scolii da adecizia si o semneaza primarul;
- se face dosar stufos la ISJ;
- sau CUM???
Va rog, cine stie, sa ma lamureasca si pe mine.

Ordanatorul secundar, sau principal, depinde de subordonare.



#251714 INVATAMANT

Postat de trikule on 12 January 2013 - 11:21 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Rentrop este ceva ce ar trebui sa evitati, bani multi si cam aruncati pe geam. Monografii sunt in 1917/2005, nu inteleg de ce nu citeste nimeni legile de baza. Monografii specifice nu exista.



#245134 monografie contabila la o institutie de invatamant preuniversitara

Postat de trikule on 12 October 2011 - 06:20 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Nu se poate inregistra in contabilitate un astfel de contract de inchiriere fara ca acesta sa fie inregistrat la administratia fiscala, din start trebuia pusa aceasta conditie.
Cu restul, imi pare rau dar eu nu te pot ajuta.



#245086 monografie contabila la o institutie de invatamant preuniversitara

Postat de trikule on 10 October 2011 - 05:46 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Cu toate ca nu lucrez intro scoala incerc sa-ti raspund eu la intrebari:
- preluarea patrimoniului se face prin inventarierea generala (conform normelor privind inventarierea )
- contabilul sef nu are voie sa ridice numerar din trezorerie
- nu stiu sa-ti raspund la intrebarea a treia, trebuie sa intrebi la trezorerie



#222020 monografie contabila la o institutie de invatamant preuniversitara

Postat de trikule on 11 March 2010 - 09:46 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Vezi postareamihaela_cva, la Mar 11 2010, 07:30 PM, a spus:

705 care include, conf. Legii 330, sal. de baza si sporurile (-de ex vechime)

salariul minim este 600 lei.
705 lei reprezinta baza de calcul a coeficientilor de salarizare pentru bugetari si nu salariul minim pe economie



#186901 Fluxul documentelor in scoala

Postat de trikule on 10 November 2008 - 07:03 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Daca imi dati voie o sa intervin si eu cu cateva precizari.
1. Nu va mai dati proceduri de la unul la altul, procedurile trebuiesc adaptate la specificul activitatii, ele exista in legi doar trebuie adaptate,
2. Circuitul documentelor se regaseste in Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1850/2004 privind registrele si formularele financiar-contabile, nu e nevoie decat sa luati de acolo tot ce va trebuie si sa formulati Circuitul documentelor
3. Institutiile publice sunt obligate sa faca plati prin Trezoreria statului, numai in cazuri bine motivate, cand anumite plati sunt de stricta necesitate si nu pot fi facute prin Ordin de plata e bine sa folositi cash, si numai in limita a 5000 lei pentru un furnizor, maxim 10000 in cazul magazinelor cash and carry
4. Achizitiile publice se fac in baza OG 34/2006, iar achizitiile directe se fac in baza Planului de achizitii, a Notei raport de necesitate, a Notei de prospectare a pietei, a Facturii, si a respectarii ALOP.



#187052 Fluxul documentelor in scoala

Postat de trikule on 11 November 2008 - 06:06 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Vezi postareaeliotys, la Nov 11 2008, 12:08 PM, a spus:

Trikule, eu sunt de parere ca e totusi util sa se posteze aici unele proceduri dar evident nu pt a fi copiate mot a mot ci pt a constitui un punct de plecare, o sursa de inspiratie in eleborarea procedurilor proprii, adaptate la specificul fiecarei institutii.

Model de procedura, evident necompletata, se gaseste in Ordinul ministrului finanțelor publice nr.1389/2006 privind modificarea și completarea Ordinului Ministrului Finanțelor Publice nr. 946/2005 pentru aprobarea Codului controlului intern



#190290 FUNCTIONARI PUBLICI - INCOMPATIBILITATI

Postat de trikule on 05 January 2009 - 08:28 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Ai fi in conflict de interese daca firma la care lucrezi are contracte de livrare produse, prestari servicii sau lucrari cu institutia la care lucrezi, si chiar si asa numai daca tu ai fi in pozitia de facilita obtinerea acestor contracte de catre firma la care lucrezi dupa program.
ideea e ca poti lucra dupa serviciu la firme private atat timp cat acest loc de munca nu te impiedica sa-ti exerciti atributiile de serviciu la institutia publica unde iti desfasori programul de opt ore.
Nu cred ca e vreo lege in acest sens dar sigur este in contractul colectiv de munca, citeste-l si lamureste-te.



#205524 inregistrare in contabilitate si amortizarea

Postat de trikule on 26 June 2009 - 03:26 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Vezi postareaAnitza, la Jun 25 2009, 08:59 AM, a spus:

Buna ziua.
Am si eu o rugaminte la dumneavoastra daca ma puteti ajuta. :lnr (51):
Trebuie sa inregistrez in contabilitate niste bunuri.......... de fapt este vorba despre dotarea unui lab. de informatica si un calculator pentru secretariat. Eu am doar procese verbale de predare primire (cam de multisor , este adevarat, dar macar nu le las in ceata.........neinregistrate). Eu am mai pus un mesaj acum ceva vreme dar am stat putin in dubiu si de aceea revin cu intrebari. :angry:
[...]Va rog rog frumos sa ma ajutati si pe mine la contarea acestor bunuri si servicii , sa imi spuneti la amortizare , acolo unde este cazul ,care este perioada de amortizare .
Multumesc pentru intelegere. :sad: :manga (5):
La institutiile publice conteaza modul in care a fost achizitionat mijlocul fix, iar datorita faptului ca nu s-au facut reevaluari atat de dese incat sa se poata actualiza valoarea contabila, este posibil ca sa ai in inventar si MIF-uri cu valoare sub 1800 de lei.
Asadar daca s-a achizitionat un mijloc fix de pe articolul bugetar 71.01 de ex, el va ramane mijloc fix.

In al doilea rand, definitia mijlocului fix este aceea ca reprezinta obiectul sau complexul de obiecte care indeplineste o functie specifica, are o durata de functionare mai mare de un an si o valoare de inventar mai mare decat cea stabilita prin lege. Asadar monitorul unui calculator nu poate fi niciodata mijloc fix, decat daca il transformi in televizor, el nu poate functiona independent de hard, si celelalte componente ale calculatorului.

In al treilea rand, softurile folosite , pentru care s-a cumparat licenta nu sunt imobilizari corporale ci imobilizari necorporale.

Imprimanta este obiect de inventar sau mijloc fix, depinde de valoare si de articolul bugetar de unde s-a facut achizitia.

Castile, monitorul, modemul, sunt parti componente al mijlocului fix si sunt piese de schimb.

serverul este mijloc fix

softurile sunt imobilizari necorporale.

Cred ca m-am facut inteles, si sper sa nu fi gresit ceva.



#154336 ajutor!

Postat de trikule on 07 December 2007 - 10:23 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Vezi postarearodi2007, la Nov 30 2007, 09:16 AM, a spus:

sunt noua pe acest forum
va rog pe cei care au proceduri scrise pentru o scoala sa mi le trimita pe adresa rodicamunteanu2006@yahoo.com



Si mie :smile: :thumbup: :thumbup:



#193112 amortizare mijloace fixe necorporale

Postat de trikule on 03 February 2009 - 05:57 PM in CONTABILITATEA INSTITUTIILOR PUBLICE

Nu cred ca inregistrarea 117 = 280 este chiar corecta dpdv contabil.
Bineinteles ca in final 681 ajunge in 121 si acesta se inchide in 117, dar parca totusi, sa-l bagi direct in 117 e cam fortat, eu nu as faca aceasta inregistrare.
Nu cred ca e chiar gresita, dar nu cred ca e un tratament contabil corect.




Cometa SQL