Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
mgabi's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 4

Salt la continut


mgabi's Content

There have been 1000 items by mgabi (Search limited from 07-January 08)



Sort by                Order  

#252070 contul 401

Postat de mgabi on 28 January 2013 - 03:38 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Avand in vedere ca facturile sunt achitate toate, dar nu ai chitantele, nu prea ai ce face, trebuie sa iei din urma actele, sa identifici cat mai multi dintre furnizori si sa le ceri extrase de cont, chiar daca ai sold 0 la ei.

Fara extrase de la furnizori care sa dovedeasca ca a platit acei bani, nu-i poti deconta administratorului (adica nu-i poti scoate din firma).

Ca sa stingi sumele ca fiind prescrise, nu-i prea bine pentru ca vei plati impozit (se considera venit).



#252171 Dividende / topic 2013

Postat de mgabi on 30 January 2013 - 04:15 PM in Arhiva

Parerea mea :

Contribuabilul nu are dreptate, nu confunda revocarea unei hotarari (pe care au semnat-o initial !!!), cu desfiintarea hotararii AGA printr-o hotarare judecatoreasca. Nu sunt identice si nu au nici efecte identice.

Ca sa nu plateasca penalizarile ar fi trebuit ca acea hotarare sa fie declarata nula (cu modificare si in istoric la Reg.Com. pentru a "indrepta eroarea"), iar asta nu se poate decat cu o hotarare judecatoreasca de anulare a deciziei AGA.

Dar, atata timp cat a si fost inregistrata repartitia in contabilitate, s-a mai depus si urmatorul bilant (si el aprobat de toti!) cu sumele respective, nu vad cum ai putea spune ca a fost o eroare :))



#252179 Dividende / topic 2013

Postat de mgabi on 31 January 2013 - 01:29 AM in Arhiva

Speta de pe ANAF nu prea seamana cu a ta.

La ei era vorba de revenirea asupra deciziei, INAINTE de finele anului in care au fost repartizate ... iar asa, da , si eu consider ca este corect sa nu mai platesti dividende (pentru ca la sf.anului in care au fost repartizate inital, nu mai existau)

Te-ai fi incadrat aici daca ai fi facut revocarea pana la 31.12.2011 (adica pana la sfarsitul anului in care le-ai distribuit initial) si n-ar mai fi aparut in bilantul lui 2011.
Dar tu vrei sa revoci hotararea dupa 1sau 2 ani de la incheierea anului in care au fost repartizate ... si sa se considere ca ai revocat in acelas an cu repartitia.

Faci cum crezi, eu doar ti-am spus cum imi pare mie corect.



#252180 revenire la impozit micro 3% / topic 2013

Postat de mgabi on 31 January 2013 - 01:43 AM in Arhiva

Vezi postareafboji, la 29 January 2013 - 02:30 PM, a spus:

Vezi postareamgabi, la 25 January 2013 - 07:27 PM, a spus:

ONG-urile (care sunt tot persoane juridice ramane !!!) ... par sa fie si ele obligate sa plateasca impozit pe venit micro daca au fost platitoare de impozit pe profit pt.activitatile economice desfasurate si sunt sub 65.000 de euro. Oare?
Pai ce te mira, odata ce au platit impozit pe profit (la venituri din activitati economice)?
A nu se uita si pragul pana la care nu platesc impozit pe profit, cf art. 15 al 3.

Era mai mult o intrebare retorica, atrageam doar atentia la formulare.
Tocmai asta era si ideea, stiu cateva organisme profesionale care sunt obligate prin lege sa desfasoare si activitati care se incadreaza la "economice", activitati pe pierdere. Ei bine, vor mai mari putin pierderea :))



#252232 revenire la impozit micro 3% / topic 2013

Postat de mgabi on 03 February 2013 - 01:15 PM in Arhiva

Se pare ca nu, atata timp cat nu sunt incadrate la microintreprinderii (vezi definitia), nu prea ai cum sa platesti impozit 3% :))
Nu stiu de ce au formulat asa de aiuristic acel paragraf!


Cat despre ONG-uri (ma refer la cele care sunt platitoare de imp.pe profit), eu inteleg totusi ca intra, nu vad cum se pot exclude.
Iar ONG-urile sunt platitoare de impozit pe profit pentru veniturile din activ.economice care depasesc 15.000 eur sau 10% din total.

ART. 112^2 Reguli de aplicare a sistemului de impunere pe veniturile microîntreprinderii
(1) Impozitul reglementat de prezentul titlu este obligatoriu.
(2) Microîntreprinderile plătitoare de impozit pe profit sunt obligate la plata impozitului reglementat de prezentul titlu începând cu anul fiscal următor, dacă îndeplinesc condițiile prevăzute la art. 112^1.

Deci microintreprinderile (adica o pers.juridica romana care indeplineste contiile acelea 3) platitoare de impozit pe profit , din anul urmator celui in care in care indeplineste conditiile devine platitoare de impozit pe venit micro.



#252234 Votati impotriva aplicarii TVA la incasare de la 01.01.2013

Postat de mgabi on 03 February 2013 - 01:56 PM in Arhiva

Statul a inceput sa-i jefuiasca pe cei mici, incepand cu TVAI unde vor incasa in avans TVA-ul pe vre-o 2-3 luni (pentru ca firmele nu vor deduce mai nimic pana nu termina cu facturile din 2012). Apoi tot in avans TVA-ul de la facturile neincasate peste 90 de zile ...
Apoi vor incasa in martie un imp.pe profit in avans (cel pe ian.2013) de la cei care vor fi obligati sa intre la micro.


PS: V-ati gandit cum vom calcula impozitul pe micro in 2013 ( va trebui sa avem grija tot timpul sa scadem veniturile din ianuarie , care au fost calculate pe profit). Astia vor face o varza in contabilitatea anului 2013 ... si abia au inceput sa-si scoata ideile la plimbare !!!



#252249 Discount pe factura de livrare

Postat de mgabi on 04 February 2013 - 12:31 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Cum acorzi discountul?

Daca faci reducere de pret (in functie de rulajul clientului dupa cum am inteles), atunci se opereaza reducerea respectiva (adica micsorezi 707). O.3055 asa spune, reducerile de acest gen se opereaza reducand pretul unitar. Daca nu te incurca programele in care lucrezi. Daca nu poti face reducerea de pret (asa-zisa) , atunci mergi pe varianta cu 667.

Daca facturezi un discount "la modul general", pe total valoare facturata, ne-legat direct de fiecare din produsele din factura, atunci il operezi tot pe 667, nu prin 709.

Nu operezi pe 709, pentru ca acolo se opereaza reducerile acordate ULTERIOR , nu pe aceeasi factura.

PS: Mai este o varianat, in care amesteci in factura de marfa si un discount general pentru toata luna anterioara (ar fi total neinspirat!) .. si atunci se poate considera ca este 709, adica ulterior facturarii.



#252251 Discount pe factura de livrare

Postat de mgabi on 04 February 2013 - 12:45 PM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Daca explici si cum acorzi discountul ... si la ce se refera , poate te ajuta cineva :)



#252252 D112 / topic 2013

Postat de mgabi on 04 February 2013 - 12:55 PM in Arhiva

Se opereaza pe sectiunea B, doua contracte ... desi daca face parte din CA al sindicatului, indemnizatia ar fi trebuit s-o plateasca sindicatul, nu societatea.



#252253 calcul impozit 3% microintreprindere

Postat de mgabi on 04 February 2013 - 01:06 PM in Arhiva

Daca pui problema pt.2013, atunci este mai complicat.

In CF scrie ca cei care au inceput anul cu impozit micro (adica sub 100.000), termina la fel, si abia din 2014 trec la impozit pe profit daca depasesc 65.000

PS: Profit exista si la micro, este contul 121, doar impozit pe profit nu platesti, pentru ca platesti impozit pe venit micro.

Adica profitul pe care-l repartizezi pe dividende sau rezerve sau unde vrei tu (asociatii), probabil acest profit se cere in problema ta.



#252272 revenire la impozit micro 3% / topic 2013

Postat de mgabi on 04 February 2013 - 09:38 PM in Arhiva

Este o problema cu pierderile... dupa 4 ani de criza, cam sunt pierderi de recuperat ... si contabile si fiscale.

Daca in urmatorii 5/7 ani soc. ramane pe micro (impus) , pierderile fiscale se prescriu si pierderile si nu le va mai recupera.
Adica statul imi confisca dreptul de a recupera pierderea fiscala?



#252303 Contul 609

Postat de mgabi on 05 February 2013 - 11:27 PM in PLAN DE CONTURI

da, se crediteaza conf. O.3055
Dar eu fac asa:

473 = 401 cu -1000 lei
473 = 609 cu +1000 lei

... si asa am si 609 un trebuie ... si 401 cu rulajul corect (si nu umflat cu cei 1000 lei)



#252305 Votati impotriva aplicarii TVA la incasare de la 01.01.2013

Postat de mgabi on 05 February 2013 - 11:37 PM in Arhiva

Optional tinde sa insemne "se scoate" ... nu cred ca vor ramane mai mult de 5% daca va exista posibilitatea de a alege.

Parca nu-mi vine sa cred ca vor lasa optional, istoria (procentul de reveniri) le-ar arata ca a fost o prostie si nu le va pica bine sa recunoasca niscaiva greseli grosolane in implementare.

... doar daca nu cumva vor mai trage ceva bani in avans la revenirea "pe vechi" :))



#252314 revenire la impozit micro 3% / topic 2013

Postat de mgabi on 06 February 2013 - 12:57 PM in Arhiva

Daca in cursul anului 2013 ai asemenea activitati, trecea pe imp.pe profit se va face din 2014.

Singurul caz in care trecerea la impozit pe profit se face in cursul anului este depasirea plafonului de 65.000

Mai ramane insa un semn de intrebare pt cei care fac factura de consultanta doar in ianuarie, cand sunt platitori de impozit pe profit .... desi teoretic si ei s-ar intoarce la imp.profit in 2014



#252315 salariu mediu brut 2013

Postat de mgabi on 06 February 2013 - 12:58 PM in Arhiva

Aceeasi decizie colectiva.



#252319 Votati impotriva aplicarii TVA la incasare de la 01.01.2013

Postat de mgabi on 06 February 2013 - 01:49 PM in Arhiva

fmi-ul n-are treaba cu asemenea amanunt, ei isi dau acordul pentru orice creste veniturile sau scade cheltuielile (la buget).

Modalitatile sunt gandite de picioarele din MF, haideti sa nu ne mai ascundem dupa deget.
Noi romanii ne dam singuri in cap, nici macar nu este nevoie sa ne ajute cineva sa ne impiedicam :))

Au mai venit si cu impozitul pe venit micro obligatoriu, care este un impozit indirect (care se adauga la TVA, tot indirect) si care nu este tocmai in regula.



#252320 revenire la impozit micro 3% / topic 2013

Postat de mgabi on 06 February 2013 - 01:54 PM in Arhiva

Ai dreptate, se bat cap in cap acele 2 formulari "incepand cu anul fiscal urmator" din CF si "incepand cu trimestrul respectiv" din Norme.

Dumnezeu mai stie ce sa inteleaga!



#252321 D100 / topic 2013

Postat de mgabi on 06 February 2013 - 01:56 PM in Arhiva

Pentru ian. 2013 se depune 101 pana pe 25 martie.

Mai depunem si 100?



#252339 registrul-inventar

Postat de mgabi on 07 February 2013 - 12:44 AM in INVENTARIERE

Mai pe romaneste:

Val. contabila= val.din balanta
In registrul inventar trebuie sa ai in final toate conturile.

PS: in cazul cladirilor, valoarea contabila difera de cea de intrare din cauza reevaluarilor la care ne obliga primariile.



#252401 Declaratia 097

Postat de mgabi on 08 February 2013 - 10:36 PM in Arhiva

Pentru ca ei inregistreaza din oficiu in functie de cifrele declarate la vanzari in deconturile 300.
... care la tine n-au existat pana in ianuarie , prima declaratie ai depus-o in ianuarie.

Cat despre informatiile din RTVAI , la ei, pana se actualizeaza baza de date ... iesi din sistem :))

PS. Cum adica n-o mai ai (declaratia), ai pierdut exemplarul stampilat de fisc?



#252404 Ajustare stoc de marfa la anulare inregistrari tva

Postat de mgabi on 08 February 2013 - 11:06 PM in CONTABILITATE STOCURI

Se face ajustarea pt. marfuri, materiale, mijl.fixe, servicii "neconsumate" ... etc.
Toat ce ai cumparat cu tva, ai dedus, dar n-ai "consumat" inca.

Ca si cum ai returna "neconsumatele" inapoi la furnizori (cu sacturi storno) si le-ai re-cumpara dupa scoaterea de la tva.

Sigur ca vor sa le platesti :))
Si cu un an-doi in avans daca se poate !



#252405 registrul-inventar

Postat de mgabi on 09 February 2013 - 12:06 AM in INVENTARIERE

Atentie, paragraful se refera doar la impozitul pe cladiri (impozite locale) : citez:
"Prin sintagma valoarea de inventar a clădirii, în scopul determinării impozitului pe clădiri,"

Valoarea de intrare si valoarea contabila nu sunt acelasi lucru, la fel cum amortizarea fiscala (la val.de intrare) si amortizarea contabila (la val. contabila) nu sunt acelasi lucru.
Iar amortizarea fiscala calculata la val.de intrare (achizitie de ex.) este deductibila, pe cand cea contabila (calculata la valoarea contabila) nu.

In cazul reevaluarilor, valoarea contabila care apare in balanta este valoarea reevaluata (justa, ramasa), nicidecum valoarea de intrare.
Asa cum si amortizarea se stinge in momentul reevaluarii si se incarca cu o valoare actualizata (a amortizarii).

Iar in reg.inventar se trec soldurile din balanta.



#252409 cheltuieli personale pe firma facute cu cardul

Postat de mgabi on 09 February 2013 - 12:17 PM in Arhiva

Daca sunt personale, trebuie imputate asociatului/persoanei.

Altfel la un control iti calculeaza impozit pe dividende (chiar daca le-ai trecut la nedeductibile), pentru ca teoretic ar fi trebuit sa dai acei bani personei sub forma de dividende si cu ei sa-si cumpere apoi produsele.



#252421 deplasare interna / topic 2013-2015

Postat de mgabi on 10 February 2013 - 03:12 PM in Arhiva

venit salarial inseamna ca este considerat ca parte din total salariu (ca si primele,sporurile ... etc).

Deci se calculeaza toate cele :)
Pana acum doar ONG-urile si bugetarii "beneficiau" de aceasta obligatie, din 2013 s-a extins la toate diurnele.

Cat despre retinerea contributiilor societatii tot de la angajat printr-o poprire, ar trebui modificat contractul de munca individual sau colectiv (sau actul in care a fost stabilit) si nu cred ca se complica cineva cu asa ceva (suna anormal).

Diurna este stabilita de societate initial, de comun acord cu salariatul, nu cred ca este corect sa-i imputi salariatului diferenta.



#252649 materiale editoriale create =productie?

Postat de mgabi on 20 February 2013 - 12:03 AM in Arhiva

Daca sunt in forma fizica (pe hartie de ex.) si firma face aprovizionarile cu hartie,cartuse sau ce-o mai fi nevoie , atunci ar cam fi productie.
De altfel si codul caen se refera la productie/editare de publicatii.
De ex: grupa 58: Activitati de editare

Daca se produc doar programe, aplicatii sau pagini web, atunci se incadreaza mai degraba la servicii (cel putin in speta descrisa de tine).
(ca si in denumirile aferente codurilor caen)
De ex: grupa 62:Activitati de servicii în tehnologia informatiei

Cat despre contabilizare, se procedeaza ca la orice productie, intrari de materii prime, bonuri de consum, receptia de produse finite (cataloagele) si vanzarea acestora.

Produsele soft, eu personal le-as inregistra totusi pe 701 la vanzare, fara sa le mai evidentiez in 711 (pentru ca nu prea am cum sa determin valoarea lor, nu am "bucati" sau stocuri, odata terminata o aplicatie, o pot vinde la infinit teoretic)




Cometa SQL