- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → G David's Content
G David's Content
There have been 93 items by G David (Search limited from 10-January 08)
By content type
See this member's
#226159 Completare RJIP
Postat de
G David
on 24 May 2010 - 05:51 PM
in
Contabilitate PFA
În fisa de operatiuni diverse se trece în baza chitantei suma stabilita ca deductibilă pentru stabilirea venitului net (art. 47 din Ordinul nr. 1040/2004)
Având in vedere ca fisele pentru opera?iuni diverse se intomesc pentru fiecare fel de cheltuieli, acestea se centralizeaza intrun Jurnal de operatuni diverse (art.46 din Ordinul MFP nr. 1040/2004 ,,Pentru fiecare fel de cheltuieli se va întocmi Fișa pentru operațiuni diverse, iar totalul lunar al acestora se va înregistra în Jurnalul privind operațiuni diverse pentru cheltuieli.
Contribuabilii pot întocmi o singură fișă pentru operațiuni diverse care să cuprindă toate cheltuielile a căror deductibilitate nu este plafonată.
Contribuabilii care nu efectuează cheltuieli de natura celor care sunt deductibile plafonat pot să evidențieze aceste cheltuieli numai în Registrul-jurnal de încasări și plăți, nemaifiind obligatorie întocmirea Fișei pentru operațiuni diverse și, implicit, a Jurnalului privind operațiuni diverse. Pentru cheltuielile cu amortizarea se va întocmi Fișa pentru operațiuni diverse,,.
Cheltuielilor nedeductibile se trec întrun centralizator, document cumulativ, întocmit conform Ordinului MFP nr. 1040/2004, art. 52 ,,Venitul net sau pierderea fiscală se calculează astfel: din totalul sumelor încasate, evidențiate în col. 5, respectiv 6, din Registrul-jurnal de încasări și plăți, se scad cheltuielile cu amortizarea fiscală a bunurilor și drepturilor, evidențiate în Fișa pentru operațiuni diverse, și totalul sumelor plătite, evidențiate în col. 7, respectiv 8, din Registrul-jurnal de încasări și plăți, și se adună sumele plătite pentru cumpărarea bunurilor amortizabile și totalul cheltuielilor nedeductibile, care se preia din centralizatorul cheltuielilor nedeductibile, acest centralizator întocmindu-se cu ajutorul unui document cumulativ,,.
#225989 Intreprindere individuala & asigurari sociale
Postat de
G David
on 18 May 2010 - 12:45 PM
in
Contabilitate I.I.
#225944 depasire plafon tva
Postat de
G David
on 17 May 2010 - 10:28 AM
in
Arhiva
#225930 Fisa de operatiuni diverse si Jurnal operatiuni diverse
Postat de
G David
on 16 May 2010 - 10:42 AM
in
Contabilitate PFA
În fisa de operatiuni diverse se trece în baza chitantei suma stabilita ca deductibilă pentru stabilirea venitului net (art. 47 din Ordinul nr. 1040/2004)
Având in vedere ca fisele pentru opera?iuni diverse se intomesc pentru fiecare fel de cheltuieli, acestea se centralizeaza intrun Jurnal de operatuni diverse (art.46 din Ordinul MFP nr. 1040/2004 ,,Pentru fiecare fel de cheltuieli se va întocmi Fișa pentru operațiuni diverse, iar totalul lunar al acestora se va înregistra în Jurnalul privind operațiuni diverse pentru cheltuieli.
Contribuabilii pot întocmi o singură fișă pentru operațiuni diverse care să cuprindă toate cheltuielile a căror deductibilitate nu este plafonată.
Contribuabilii care nu efectuează cheltuieli de natura celor care sunt deductibile plafonat pot să evidențieze aceste cheltuieli numai în Registrul-jurnal de încasări și plăți, nemaifiind obligatorie întocmirea Fișei pentru operațiuni diverse și, implicit, a Jurnalului privind operațiuni diverse. Pentru cheltuielile cu amortizarea se va întocmi Fișa pentru operațiuni diverse,,.
Cheltuielilor nedeductibile se trec întun centralizator, document cumulativ, întocmit conform Ordinului MFP nr. 1040/2004, art. 52 ,,Venitul net sau pierderea fiscală se calculează astfel: din totalul sumelor încasate, evidențiate în col. 5, respectiv 6, din Registrul-jurnal de încasări și plăți, se scad cheltuielile cu amortizarea fiscală a bunurilor și drepturilor, evidențiate în Fișa pentru operațiuni diverse, și totalul sumelor plătite, evidențiate în col. 7, respectiv 8, din Registrul-jurnal de încasări și plăți, și se adună sumele plătite pentru cumpărarea bunurilor amortizabile și totalul cheltuielilor nedeductibile, care se preia din centralizatorul cheltuielilor nedeductibile, acest centralizator întocmindu-se cu ajutorul unui document cumulativ,,.
2. Inventarietea bunurilor se face cel putin anual si consata in verificarea faptica a disponibilitatilor banesti, bunurilor din patrimoniului si tuturor valorilor, care sunt inscrise in listele de inventariere. Se procedeaza la compararea stocurilor, solturilor faptice cu soldurile scriptice si determina diferentele constatate in plus sau minus, care sunt operate in evidenta. Inventarierea este organizata si efectuata conform Ordinului MFP nr. 2.861 din 9 octombrie 2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.
Daca exista un document din care rezulta ca mijlocul fix a fost furat nu se mai poate calcula amortizare.
3. Diferentele cursului de cursului de schimb favorabile se inregistreaza pe venituri iar cele nefavorabile se inregistreaza pe cheltuieli.
#225927 Intreprindere individuala & asigurari sociale
Postat de
G David
on 16 May 2010 - 09:58 AM
in
Contabilitate I.I.
2. CASS este reglementat de Ordinul nr 617/2007, care art. 8 prevede:
(1) Contribuabilii care realizează venituri din activități independente virează trimestrial contribuția calculată la venitul estimat, până la data de 15 a ultimei luni din fiecare trimestru.
(2) În cazul în care contribuabilii care realizează venituri din activități independente, la finele anului, înregistrează pierderi sau realizează venituri anuale sub nivelul a 12 salarii minime brute pe țară, contribuția se calculează la nivelul unui salariu de bază minim brut pe țară pentru fiecare lună și se achită în termenul prevăzut la alin. (4).
(3) Prevederile alin. (2) se aplică numai în situația în care venitul din activități independente este singurul venit asupra căruia se calculează contribuția.
(4) Diferențele rămase de achitat, calculate în raport cu decizia de impunere anuală, se plătesc în termen de cel mult 60 de zile de la data comunicării deciziei de impunere, perioadă pentru care nu se calculează și nu se datorează majorări de întârziere.
(5) La expirarea termenului prevăzut la alin. (4), pentru sumele datorate și rămase neachitate se vor percepe majorări de întârziere conform procedurii instituite prin Codul de procedură fiscală.
#225909 Intreprindere individuala & asigurari sociale
Postat de
G David
on 15 May 2010 - 09:44 AM
in
Contabilitate I.I.
Declaratia anuala 200 se depune pentru veniturile realizate si plata impozitului pe venit de 16%.
#224970 Deduceri cheltuieli sediu social PFA
Postat de
G David
on 28 April 2010 - 06:24 PM
in
Arhiva
- Sunt cheltuieli deductibile, de exemplu: ??., cheltuielile cu funcționarea și întreținerea, aferente bunurilor care fac obiectul unui contract de comodat, potrivit înțelegerii din contract, pentru partea aferentă utilizării în scopul afacerii;
- sunt cheltuieli deductibile și cele efectuate pentru întreținerea și funcționarea spațiilor folosite pentru desfășurarea afacerilor chiar dacă documentele sunt emise pe numele proprietarului, și nu pe numele contribuabilului.
gdanioan, la Apr 28 2010, 02:25 PM, a spus:
Ramael, la Apr 28 2010, 02:33 PM, a spus:
art. 48 din codul fiscal, prevede la pct.5, lit. i ca sunt deductibile limitat " cheltuielile efectuate pentru activitatea independenta, cat si in scopul personal al contribuabilului sau asociatilor sunt deductibile numai pentru partea de cheltuiala care este aferenta activitatii independente"; ca urmare consider ca pot fi utilizate ca sume deductibile cotele de cheltuieli de intretinere,gaz,curent, etc aferente sediului social, in limita ocupata de PF si prevazuta in contractul de comodat.
aceste sume vor fi utilizate, sub rezerva respectarii prevederilor pct.4 al aceluiasi articol, respectiv:
"Conditiile generale pe care trebuie sa le indeplineasca cheltuielile aferente veniturilor, pentru a putea fi deduse, sunt:
a) sa fie efectuate in cadrul activitatilor desfasurate in scopul realizarii venitului, justificate prin documente;
b) sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursul caruia au fost platite;
c) sa respecte regulile privind amortizarea, prevazute in titlul II, dupa caz;.."
Toate bune!
Multumesc de raspuns...dar revin la problema mea spinoasa, si anume pe actele PFA-lui scrie ca desfasor activitatea la sediul beneficiarului.
Facturile care le primesc la sediul social nu sunt pe numele meu ci ale proprietarilor (parintii mei) si un contabil mi-a recomandat sa schimb actele si sa trec ca-mi desfasor activitatea la sediul social pentru a putea deduce acele cheltuieli cu sediul social.
Oare pot lasa actele asa cum sunt fara sa-mi dea jos acele cheltuieli la un viitor control?
#224968 Deduceri cheltuieli sediu social PFA
Postat de
G David
on 28 April 2010 - 06:13 PM
in
Arhiva
- Sunt cheltuieli deductibile, de exemplu: ??., cheltuielile cu funcționarea și întreținerea, aferente bunurilor care fac obiectul unui contract de comodat, potrivit înțelegerii din contract, pentru partea aferentă utilizării în scopul afacerii;
- sunt cheltuieli deductibile și cele efectuate pentru întreținerea și funcționarea spațiilor folosite pentru desfășurarea afacerilor chiar dacă documentele sunt emise pe numele proprietarului, și nu pe numele contribuabilului.
#224596 regimul fiscal al I.I.
Postat de
G David
on 21 April 2010 - 09:57 AM
in
Legislatie specifica I.I.
#224060 productie
Postat de
G David
on 10 April 2010 - 09:24 AM
in
MONOGRAFII CONTABILE
La o factura se pot anexa mai multe devize al caror total sa concorde cu suma din factura.
#223787 Concediu medical in continuare
Postat de
G David
on 02 April 2010 - 02:39 PM
in
Arhiva
art. 24 (1) ,,Concediul pentru sarcina se acorda pe o perioada de 63 de zile inainte de nastere, iar concediul pentru lauzie pe o perioada de 63 de zile dupa nastere.
(2) Concediile pentru sarcina si lauzie se pot compensa intre ele, in functie de recomandarea medicului si de optiunea persoanei beneficiare, in asa fel incat durata minima obligatorie a concediului de lauzie sa fie de 42 de zile calendaristicealendaristice, perioada in care beneficiaza de indemnizatie de maternitate,,
#223750 prescriere datorii furnizori
Postat de
G David
on 01 April 2010 - 07:12 PM
in
Arhiva
Art. 3 ,,Termenul prescriptiei este de 3 ani.........,,
Din cele prezentate si avand in vedere prevederile Decretului nr. 167/1958 rezulta ca suma solicitata este prescrida.
#223696 calcul CO- topic 2008-2010
Postat de
G David
on 31 March 2010 - 05:14 PM
in
Arhiva
Pentru angajatii societatilor comerciale se aplica prevederile din Codul Muncii, sau din Contracte colective daca prevederile sunt mai favorabile angajatilor, asa cum a mentionat - negocont.
Dar, modul de calcul prezentat este corect, daca numarul de zile a fi compesate au fost stabilite in baza prevederilor legale care se aplica societatilor comerciale.
#223679 calcul CO- topic 2008-2010
Postat de
G David
on 31 March 2010 - 01:23 PM
in
Arhiva
Problema este reglementata de HG nr. 250 din 8 mai 1992, care prevede:
art. 7 (1) Pe durata concediului de odihna, salariatii au dreptul la o indemnizatie calculata in raport cu numarul de zile de concediu inmultite cu media zilnica a salariului de baza, sporului de vechime si, dupa caz, indemnizatiei pentru functia de conducere, luate impreuna, corespunzatoare fiecarei luni calendaristice in care se efectueaza zilele de concediu de odihna.
(2) Media zilnica a veniturilor prevazute la alin. (1) se stabileste in raport cu numarul zilelor lucratoare din fiecare luna in care se efectueaza zilele de concediu.
art. 15 (1) Concediile de odihna neefectuate, cuvenite salariatilor carora le-a incetat contractul de munca, vor fi compensate in bani. Sumele cuvenite sunt egale cu indemnizatia de concediu aferenta perioadei efectiv lucrate.
#223645 Monografie contabila reevaluare negativa cladire
Postat de
G David
on 30 March 2010 - 05:43 PM
in
MONOGRAFII CONTABILE
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ G David's Content
- Regulament