Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
G David's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


G David's Content

There have been 93 items by G David (Search limited from 10-January 08)



Sort by                Order  

#226159 Completare RJIP

Postat de G David on 24 May 2010 - 05:51 PM in Contabilitate PFA

1. În Registrul-jurnal de încasări ?i plă?i se trece orice suma plătită conform art. 51 din Ordinul nr. 1040/2004.
În fisa de operatiuni diverse se trece în baza chitantei suma stabilita ca deductibilă pentru stabilirea venitului net (art. 47 din Ordinul nr. 1040/2004)
Având in vedere ca fisele pentru opera?iuni diverse se intomesc pentru fiecare fel de cheltuieli, acestea se centralizeaza intrun Jurnal de operatuni diverse (art.46 din Ordinul MFP nr. 1040/2004 ,,Pentru fiecare fel de cheltuieli se va întocmi Fișa pentru operațiuni diverse, iar totalul lunar al acestora se va înregistra în Jurnalul privind operațiuni diverse pentru cheltuieli.
Contribuabilii pot întocmi o singură fișă pentru operațiuni diverse care să cuprindă toate cheltuielile a căror deductibilitate nu este plafonată.
Contribuabilii care nu efectuează cheltuieli de natura celor care sunt deductibile plafonat pot să evidențieze aceste cheltuieli numai în Registrul-jurnal de încasări și plăți, nemaifiind obligatorie întocmirea Fișei pentru operațiuni diverse și, implicit, a Jurnalului privind operațiuni diverse. Pentru cheltuielile cu amortizarea se va întocmi Fișa pentru operațiuni diverse,,.
Cheltuielilor nedeductibile se trec întrun centralizator, document cumulativ, întocmit conform Ordinului MFP nr. 1040/2004, art. 52 ,,Venitul net sau pierderea fiscală se calculează astfel: din totalul sumelor încasate, evidențiate în col. 5, respectiv 6, din Registrul-jurnal de încasări și plăți, se scad cheltuielile cu amortizarea fiscală a bunurilor și drepturilor, evidențiate în Fișa pentru operațiuni diverse, și totalul sumelor plătite, evidențiate în col. 7, respectiv 8, din Registrul-jurnal de încasări și plăți, și se adună sumele plătite pentru cumpărarea bunurilor amortizabile și totalul cheltuielilor nedeductibile, care se preia din centralizatorul cheltuielilor nedeductibile, acest centralizator întocmindu-se cu ajutorul unui document cumulativ,,.



#225989 Intreprindere individuala & asigurari sociale

Postat de G David on 18 May 2010 - 12:45 PM in Contabilitate I.I.

Depuneti declaratia si platiti contributia si majorarile, si poate ramaneti cu atat.



#225944 depasire plafon tva

Postat de G David on 17 May 2010 - 10:28 AM in Arhiva

S-a stabilit suma datorata de la 01.09.2009 de cand s-a depasit pragul de 35.000 euro si cand trebuia sa va inregistrati ca platitor de TVA. Prevederile Codului fiscal cu privire la pragul de 35.000 euro nu se aplica de la 01.01.2010, era valabil si pentru anul 2009.



#225943 PFA- cheltuieli deductibile... sau nu?

Postat de G David on 17 May 2010 - 10:22 AM in Arhiva

Se trateaza ca materiale de natura obiectelor de inventar.
Dupa ce a fost inregistrata ca material de natura obiectelor de inventar, valoarea la preț de înregistrare a materialelor de natura obiectelor de inventar se inregistreaza pe cheltuieli.



#225930 Fisa de operatiuni diverse si Jurnal operatiuni diverse

Postat de G David on 16 May 2010 - 10:42 AM in Contabilitate PFA

1. În Registrul-jurnal de încasări ?i plă?i se trece orice suma plătită, în cazul de fata suma totală plătita reprezentând cheltuielide între?inere, conform art. 51 din Ordinul nr. 1040/2004.
În fisa de operatiuni diverse se trece în baza chitantei suma stabilita ca deductibilă pentru stabilirea venitului net (art. 47 din Ordinul nr. 1040/2004)
Având in vedere ca fisele pentru opera?iuni diverse se intomesc pentru fiecare fel de cheltuieli, acestea se centralizeaza intrun Jurnal de operatuni diverse (art.46 din Ordinul MFP nr. 1040/2004 ,,Pentru fiecare fel de cheltuieli se va întocmi Fișa pentru operațiuni diverse, iar totalul lunar al acestora se va înregistra în Jurnalul privind operațiuni diverse pentru cheltuieli.
Contribuabilii pot întocmi o singură fișă pentru operațiuni diverse care să cuprindă toate cheltuielile a căror deductibilitate nu este plafonată.
Contribuabilii care nu efectuează cheltuieli de natura celor care sunt deductibile plafonat pot să evidențieze aceste cheltuieli numai în Registrul-jurnal de încasări și plăți, nemaifiind obligatorie întocmirea Fișei pentru operațiuni diverse și, implicit, a Jurnalului privind operațiuni diverse. Pentru cheltuielile cu amortizarea se va întocmi Fișa pentru operațiuni diverse,,.
Cheltuielilor nedeductibile se trec întun centralizator, document cumulativ, întocmit conform Ordinului MFP nr. 1040/2004, art. 52 ,,Venitul net sau pierderea fiscală se calculează astfel: din totalul sumelor încasate, evidențiate în col. 5, respectiv 6, din Registrul-jurnal de încasări și plăți, se scad cheltuielile cu amortizarea fiscală a bunurilor și drepturilor, evidențiate în Fișa pentru operațiuni diverse, și totalul sumelor plătite, evidențiate în col. 7, respectiv 8, din Registrul-jurnal de încasări și plăți, și se adună sumele plătite pentru cumpărarea bunurilor amortizabile și totalul cheltuielilor nedeductibile, care se preia din centralizatorul cheltuielilor nedeductibile, acest centralizator întocmindu-se cu ajutorul unui document cumulativ,,.
2. Inventarietea bunurilor se face cel putin anual si consata in verificarea faptica a disponibilitatilor banesti, bunurilor din patrimoniului si tuturor valorilor, care sunt inscrise in listele de inventariere. Se procedeaza la compararea stocurilor, solturilor faptice cu soldurile scriptice si determina diferentele constatate in plus sau minus, care sunt operate in evidenta. Inventarierea este organizata si efectuata conform Ordinului MFP nr. 2.861 din 9 octombrie 2009 pentru aprobarea Normelor privind organizarea si efectuarea inventarierii elementelor de natura activelor, datoriilor si capitalurilor proprii.
Daca exista un document din care rezulta ca mijlocul fix a fost furat nu se mai poate calcula amortizare.
3. Diferentele cursului de cursului de schimb favorabile se inregistreaza pe venituri iar cele nefavorabile se inregistreaza pe cheltuieli.



#225927 Intreprindere individuala & asigurari sociale

Postat de G David on 16 May 2010 - 09:58 AM in Contabilitate I.I.

1. CAS se datoreaza asupra venitului lunar asigurat prin declarația de asigurare (art.61 din Legea pensiilor nr. 19/2000)
2. CASS este reglementat de Ordinul nr 617/2007, care art. 8 prevede:
(1) Contribuabilii care realizează venituri din activități independente virează trimestrial contribuția calculată la venitul estimat, până la data de 15 a ultimei luni din fiecare trimestru.
(2) În cazul în care contribuabilii care realizează venituri din activități independente, la finele anului, înregistrează pierderi sau realizează venituri anuale sub nivelul a 12 salarii minime brute pe țară, contribuția se calculează la nivelul unui salariu de bază minim brut pe țară pentru fiecare lună și se achită în termenul prevăzut la alin. (4).
(3) Prevederile alin. (2) se aplică numai în situația în care venitul din activități independente este singurul venit asupra căruia se calculează contribuția.
(4) Diferențele rămase de achitat, calculate în raport cu decizia de impunere anuală, se plătesc în termen de cel mult 60 de zile de la data comunicării deciziei de impunere, perioadă pentru care nu se calculează și nu se datorează majorări de întârziere.
(5) La expirarea termenului prevăzut la alin. (4), pentru sumele datorate și rămase neachitate se vor percepe majorări de întârziere conform procedurii instituite prin Codul de procedură fiscală.



#225909 Intreprindere individuala & asigurari sociale

Postat de G David on 15 May 2010 - 09:44 AM in Contabilitate I.I.

Aveti obligatia sa va asigurarii si sa platiti CAS conform Legii pensiilor nr. 19/2000 si platii CASS conform Legii nr. 95/2006.
Declaratia anuala 200 se depune pentru veniturile realizate si plata impozitului pe venit de 16%.



#225908 zile de lucru

Postat de G David on 15 May 2010 - 09:19 AM in Arhiva

Nu se vor plati 6 zile.



#224970 Deduceri cheltuieli sediu social PFA

Postat de G David on 28 April 2010 - 06:24 PM in Arhiva

Normele Metodologice pentru aplicarea Codului fiscal, art.38, pct. 21 prevad:
- Sunt cheltuieli deductibile, de exemplu: ??., cheltuielile cu funcționarea și întreținerea, aferente bunurilor care fac obiectul unui contract de comodat, potrivit înțelegerii din contract, pentru partea aferentă utilizării în scopul afacerii;
- sunt cheltuieli deductibile și cele efectuate pentru întreținerea și funcționarea spațiilor folosite pentru desfășurarea afacerilor chiar dacă documentele sunt emise pe numele proprietarului, și nu pe numele contribuabilului.



Vezi postareagdanioan, la Apr 28 2010, 02:25 PM, a spus:

Vezi postareaRamael, la Apr 28 2010, 02:33 PM, a spus:

Buna ziua,

art. 48 din codul fiscal, prevede la pct.5, lit. i ca sunt deductibile limitat " cheltuielile efectuate pentru activitatea independenta, cat si in scopul personal al contribuabilului sau asociatilor sunt deductibile numai pentru partea de cheltuiala care este aferenta activitatii independente"; ca urmare consider ca pot fi utilizate ca sume deductibile cotele de cheltuieli de intretinere,gaz,curent, etc aferente sediului social, in limita ocupata de PF si prevazuta in contractul de comodat.

aceste sume vor fi utilizate, sub rezerva respectarii prevederilor pct.4 al aceluiasi articol, respectiv:
"Conditiile generale pe care trebuie sa le indeplineasca cheltuielile aferente veniturilor, pentru a putea fi deduse, sunt:
a) sa fie efectuate in cadrul activitatilor desfasurate in scopul realizarii venitului, justificate prin documente;
b) sa fie cuprinse in cheltuielile exercitiului financiar al anului in cursul caruia au fost platite;
c) sa respecte regulile privind amortizarea, prevazute in titlul II, dupa caz;.."


Toate bune!

Multumesc de raspuns...dar revin la problema mea spinoasa, si anume pe actele PFA-lui scrie ca desfasor activitatea la sediul beneficiarului.
Facturile care le primesc la sediul social nu sunt pe numele meu ci ale proprietarilor (parintii mei) si un contabil mi-a recomandat sa schimb actele si sa trec ca-mi desfasor activitatea la sediul social pentru a putea deduce acele cheltuieli cu sediul social.
Oare pot lasa actele asa cum sunt fara sa-mi dea jos acele cheltuieli la un viitor control?



#224968 Deduceri cheltuieli sediu social PFA

Postat de G David on 28 April 2010 - 06:13 PM in Arhiva

Normele Metodologice pentru aplicarea Codului fiscal, art.38, pct. 21 prevad:
- Sunt cheltuieli deductibile, de exemplu: ??., cheltuielile cu funcționarea și întreținerea, aferente bunurilor care fac obiectul unui contract de comodat, potrivit înțelegerii din contract, pentru partea aferentă utilizării în scopul afacerii;
- sunt cheltuieli deductibile și cele efectuate pentru întreținerea și funcționarea spațiilor folosite pentru desfășurarea afacerilor chiar dacă documentele sunt emise pe numele proprietarului, și nu pe numele contribuabilului.



#224866 bilant 31.12.2009

Postat de G David on 26 April 2010 - 05:17 PM in Arhiva

Bilantul din 2009 se depune la sectorul unde a activat in 2009, iar pe 2010 la sectorul unde s-a mutat, dupa solicitarea si efectuarea transferului dosarului fiscal.



#224646 cum calculam venitul net pt persoana fizica

Postat de G David on 21 April 2010 - 04:44 PM in Arhiva

Venitul net in sensul activitati autorizate (pfa) este 23.512 lei, asa cum s-a precizat, asupra careia se aplica impozitul de 16%.



#224596 regimul fiscal al I.I.

Postat de G David on 21 April 2010 - 09:57 AM in Legislatie specifica I.I.

Pt pct. 3 - 35.000 euro/an.



#224420 ORDONANTA 34 / 2009

Postat de G David on 17 April 2010 - 01:56 PM in Arhiva

Chiar OUG nr. 34/2009 reglementeaza limitarea deducerii cheltuielilor cu combustibilul pana la data de 31.12.2010.



#224251 sporuri permanente

Postat de G David on 14 April 2010 - 10:03 AM in Arhiva

Sporurile permanente se calculeaza la salariul aferent timpului lucrat.



#224097 Control financiar preventiv ( studiu de caz )

Postat de G David on 11 April 2010 - 04:10 PM in Arhiva

Radu, din documentele prezentate rezulta ca executi controlul financiar de gestiune si nu preventiv!
Concret ce te intereseaza?



#224078 Cenzori - contributii

Postat de G David on 10 April 2010 - 02:25 PM in Arhiva

Contributie de asigurari sociale de sanatate si impozitul pe venit de 16%.



#224060 productie

Postat de G David on 10 April 2010 - 09:24 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Trebuie sa existe concordanta intre valoarea facturii si valoarea devizului.
La o factura se pot anexa mai multe devize al caror total sa concorde cu suma din factura.



#223787 Concediu medical in continuare

Postat de G David on 02 April 2010 - 02:39 PM in Arhiva

Da, conform prevederilor OUG nr. 158/2005, art. 23 (1) ,,Asiguratele au dreptul la concedii pentru sarcina si lauzie, pe o perioada de 126 de zile calendaristice, perioada in care beneficiaza de indemnizatie de maternitate,,;
art. 24 (1) ,,Concediul pentru sarcina se acorda pe o perioada de 63 de zile inainte de nastere, iar concediul pentru lauzie pe o perioada de 63 de zile dupa nastere.
(2) Concediile pentru sarcina si lauzie se pot compensa intre ele, in functie de recomandarea medicului si de optiunea persoanei beneficiare, in asa fel incat durata minima obligatorie a concediului de lauzie sa fie de 42 de zile calendaristicealendaristice, perioada in care beneficiaza de indemnizatie de maternitate,,



#223773 prescriere datorii furnizori

Postat de G David on 02 April 2010 - 10:16 AM in Arhiva

Da. Sumele se prescriu esalonat pe masura neexercitarii dreptului la actiune inlauntrul termenului de prescriptie de 3 ani.



#223750 prescriere datorii furnizori

Postat de G David on 01 April 2010 - 07:12 PM in Arhiva

DECRETUL nr. 167 din 21 aprilie 1958 privitor la prescriptia extinctiva, prevede: art. 1 ,, Dreptul la actiune, avind un obiect patrimonial, se stinge prin prescriptie, daca nu a fost exercitat in termenul stabilit in lege. Odata cu stingerea dreptului la actiune privind un drept principal se stinge si dreptul la actiune privind drepturile accesorii. Orice clauza care se abate de la reglementarea legala a prescriptiei este nula,,.
Art. 3 ,,Termenul prescriptiei este de 3 ani.........,,
Din cele prezentate si avand in vedere prevederile Decretului nr. 167/1958 rezulta ca suma solicitata este prescrida.



#223696 calcul CO- topic 2008-2010

Postat de G David on 31 March 2010 - 05:14 PM in Arhiva

HG nr 250/1992 se aplica institutiilor publice si nu este abrogata.
Pentru angajatii societatilor comerciale se aplica prevederile din Codul Muncii, sau din Contracte colective daca prevederile sunt mai favorabile angajatilor, asa cum a mentionat - negocont.
Dar, modul de calcul prezentat este corect, daca numarul de zile a fi compesate au fost stabilite in baza prevederilor legale care se aplica societatilor comerciale.



#223679 calcul CO- topic 2008-2010

Postat de G David on 31 March 2010 - 01:23 PM in Arhiva

Daca iti inchei activitatea in luna aprilie 2010, media indemnizatiei zilnice se stabileste prin impartirea salariului brut la numarul zilelor lucratoare din aprilie 2010, respectiv, 21zile (Salariul brut/21x7).
Problema este reglementata de HG nr. 250 din 8 mai 1992, care prevede:
art. 7 (1) Pe durata concediului de odihna, salariatii au dreptul la o indemnizatie calculata in raport cu numarul de zile de concediu inmultite cu media zilnica a salariului de baza, sporului de vechime si, dupa caz, indemnizatiei pentru functia de conducere, luate impreuna, corespunzatoare fiecarei luni calendaristice in care se efectueaza zilele de concediu de odihna.
(2) Media zilnica a veniturilor prevazute la alin. (1) se stabileste in raport cu numarul zilelor lucratoare din fiecare luna in care se efectueaza zilele de concediu.
art. 15 (1) Concediile de odihna neefectuate, cuvenite salariatilor carora le-a incetat contractul de munca, vor fi compensate in bani. Sumele cuvenite sunt egale cu indemnizatia de concediu aferenta perioadei efectiv lucrate.



#223645 Monografie contabila reevaluare negativa cladire

Postat de G David on 30 March 2010 - 05:43 PM in MONOGRAFII CONTABILE

In Codul fiscal la art. 253 - Calculul impozitului datorat de persoanele juridice, alin. 5 se prevede ,, In cazul unei cladiri care a fost reevaluata, conform reglementărilor contabile, valoarea impozabila a cladiri este valoarea contabila rezultată în urma reevaluarii, inregistrata ca atare in contabilitatea proprietarului - persoană juridica,,.



#223494 noua decl. 101 / depunere in 2010

Postat de G David on 27 March 2010 - 05:56 PM in Arhiva

Inca nu este necesara certificarea obligatorie de catre consultant fiscal.




Cometa SQL