bilant 31.12.2009
#1
Postat 11 January 2010 - 04:59 PM
#2
Postat 11 January 2010 - 07:21 PM
Pot verifica si cei de la onrc.
#3
Postat 11 January 2010 - 08:34 PM
#4
Postat 11 January 2010 - 08:57 PM
Eu doar i-am raspuns legat de obligativitatea semnarii bilantului.
#5
Postat 13 January 2010 - 09:14 AM
- la anaf se depune o RAPORTARE - ca un fel de extras din situatiile fin anuale + alte date statistice cum au fost la iunie 2009 ;
- la reg com se depun SITUATIILE FINANCIARE ANUALE - asta cum sunt aprobate de consiliul de administratie si de AGA + sedinta AGA si ce se mai cerea.
alte pareri?
#6
Postat 13 January 2010 - 10:15 AM
danacont, la Jan 11 2010, 04:59 PM, a spus:
Da, baza RC cu ANAF este comuna, atentie la semnaturi - sa nu intrati la fals in declaratii, depunerea la RC este stipulata de Leg31 republicata, dar care a fost amendata prin amanari succesive de cateva ori, depunerea nu are nimic in comun cu obligatia completarii corecte si mai ales cu obligatie semnarii de cine este legal imputernicit. Idem pentru dec.101, chiar daca se poate depune electronic, obligatia vizarii exista, Viza nu inseamna o semnatura, inseamna un raport anexat si o opinie mentionata, si o obligatie asumata. Asa ca, mai bine prudenta....
#7
Postat 14 January 2010 - 12:26 AM
#8
Postat 14 January 2010 - 04:11 PM
tes, la Jan 11 2010, 10:34 PM, a spus:
Masura, inclusa in Legea 441/2006, publicata in Monitorul Oficial, Partea I nr. 955 din 28 ianuarie 2006, a fost initial prevazuta incepand cu 1 ianuarie 2007, insa aplicarea ei a fost amanata, astfel incat, din 2010, situatiile financiare anuale si documentele anexate acestora, prevazute la art. 185 alin. (1) din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, vor fi depuse numai la oficiul registrului comertului.”
Potrivit legii, persoana care depune este administratorul firmei sau o persoana imputernicita de acesta. In cazul in care situatia financiara este depusa de un salariat al unei firme de contabilitate trebuie prezentata si imputernicirea acordata firmei de contabilitate de catre administrator.
Ce se depune
1.Cererea de depunere situatie financiara anuala la R.C. – formular ONRC nr. 11-10-187, completata conform instructiunilor de completarea documentului;
2.Discheta / suport magnetic cu datele situatiei financiare realizate cu programele de asistenta puse la dispozitie de MFP, si care va contine fisierele:
- pentru situatiile financiare ale societatilor comerciale (formele prescurtat si lung) si pentru firmele de asigurari si/sau reasigurari si pentru brokeri de asigurari, fisierele: Unitate.txt, Date.txt, SumeControl.txt
- pentru banci, cooperative de credit, societati supravegheate de CNVM, societati din domeniul pensii private, institutii financiare nebancare, societati din domeniul fonduri de garantare a pensiilor private, fisierele:Unitate.dbf, Date.dbf
3.Situatia financiara anuala semnata si stampilata de persoanele in drept conform legii;
4.Documente insotitoare pentru situatia financiara anuala, conform legii, dupa cum urmeaza:
Conform normelor MFP:
-Note explicative la situatiile financiare (vezi modele in norme M.F.P. ref. La bilantul anual), in conformitate cu Normele Europene conform sectiunii 8 din Reglementarile contabile conforme cu Directiva IV a Comunitatii Economice Europene;
-Raport administrator / Consiliu de Administratie / Directorat;
-Raport auditori financiari / Raport comisie de cenzori – daca este cazul;
-Propunere de distribuire a profitului realizat / acoperire a pierderilor;
-Declaratie pe proprie raspundere in conformitate cu prevederile art. 30 din Legea contabilitatii nr.82/1991(model in normele MFP);
Conform Legii 31/1990:
-Proces verbal al adunarii generale a asociatilor/actionarilor sau asociatului unic referitor la aprobarea bilantului si a contului de profit si pierdere la 31.12.2009;
-Dovada achitarii taxei de registrus
-Dovada achitarii taxei de publicare a anuntului la M.O. pentru cifra de afaceri mai mare ca 10 milioane de lei(daca este cazul).
-Documentele subliniate trebuie sa insoteasca obligatoriu situatia financiara.
Termenul de depunere este, in conformitate cu prevederile Legii 31/1990, art. 185, de 15 zile de la data aprobarii situatiei financiare in adunarea generala a asociatilor / actionarilor.
Termenul limita - impus de Legea Contabilitatii nr. 82/1991 este de 150 de zile de la incheierea exercitiului contabil, respectiv 60 de zile pentru declaratii de inactivitate.
Pentru confirmarea depunerii situatiei financiare anuale R.C. va elibera o confirmare de primire(sursa avocatnet)
Aceasta postare a fost editata de HANDA76: 14 January 2010 - 04:14 PM
#9
Postat 15 January 2010 - 01:05 PM
Pe site-ul ANAF a aparut formularele de bilant, trebuie sa descarcati Adobe o varianta post 8, pentru a poutea lucra ( pentru descarcare aveti pe site una din variantele sub care se popate lucra sau direct pe site-ul Adobe se alege versiunea Adobe Reader- care este gratis). Atentie se lucreaza direct in formatul PDF descarcat! nu mai este tipul de program din anii trecuti, aveti norme si fisierul de corelatii, plus pe pagina de prezentare cine si unde depune sa nu mai fie neintelegeri.
Atasez fisierele in caz ca este mai facil de descarcat de aici.
Fisiere atasate
#10
Postat 17 January 2010 - 01:31 PM
Am atasat eroarea mai jos.
Trebuie sa mai asteptam putin pana se trezesc baietii de la ANAF sa scoata o versiune pe care se poate lucra.
Mii de multumiri ANAF-ului!!!
Fisiere atasate
#11
Postat 25 January 2010 - 06:33 PM
#12
Postat 26 January 2010 - 09:02 AM
Descarca fisierul de pe ANAF sau de aici, dar vezi ca aici e prima varianta, s-a modificat ceva, dar nu substantial la structura si pe site este fisierul nou, si du-te pana la sfarsit, si pune mouse-ul pe butonul validare si vezi ce-ti apare scris acolo. Cand o sa dai validare o sa se genereze tot ce trebuie pe discheta sau alt suport.
:good:
#13
Postat 09 February 2010 - 10:58 PM
Eu am vrut sa fac unul ,pt, ca nu-mi da decl 101 si am incercat sa ma verific , dar sunt total descurajata ...
#14
Postat 09 February 2010 - 11:36 PM
Eu am avut o mica problema deoarece aveam setata gresit data la calculator si nu ma lasa sa introduc date.
In schimb va doresc multa bafta celor din Bucuresti deoarece am vazut ca la Registrul Comertului Bucuresti e nebunie mare! Am stat o jumatate de ora ca sa il depun desi in fata mea erau doar 2 persoane. Se compara datele din bilant cu datele de pe disketa si asta dureaza destul de mult. Nu lasati pe ultima luna depunerea pt ca va fi nebunie mare.
Sa treceti in Hotararea AGA obligatoriu modul in care este repartizat profitul si sa scrieti ca se aproba situatiile financiare de AGA.
Aceasta postare a fost editata de Contabil100%: 09 February 2010 - 11:37 PM
#15
Postat 09 February 2010 - 11:40 PM
Pai cred ca ducem ceva pe hartie si altceva pe discheta ?
#16
Postat 09 February 2010 - 11:54 PM
Am inteles ca au fost cazuri in care erau alte date pe discheta decat cele de pe hartie si se verifica mai atent. Oricum si doamnele de la ghiseu am observat ca sunt depasite de situatie pt ca trebuie sa intre in vreo 2 programe, unul in care verifica contribuabilul si unul in care importa fisierele de pe disketa :))... ca la noi la nimeni.
Cand l-am depus saptamana trecuta, erau si baietii de la IT care ii explicau doamnei de la ghiseu cum sa lucreze mai rapid, dar degeaba. Parerea mea e ca daca nu se vor primi prin Registratura in luna aprilie si mai va fi dezastru... sper sa nu am dreptate.
Termenul de depunere al bilantului este 15 zile de la Hotararea AGA conform Legii 31/1990 dar nu mai tarziu de 150 zile de la 31.12.2009
#17
Postat 10 February 2010 - 12:04 AM
Aceasta postare a fost editata de Florin_76: 10 February 2010 - 12:04 AM
#18
Postat 10 February 2010 - 12:16 AM
#19
Postat 10 February 2010 - 09:34 AM
Acum trebuie depus ?
#20
Postat 10 February 2010 - 10:11 AM
Taxa 14,00 lei/bilant !
Va doresc multa rabdare tuturor ! :biggrin:
Similar Topics
1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi