Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
georgyc's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


georgyc's Content

There have been 109 items by georgyc (Search limited from 04-January 08)



Sort by                Order  

#286553 inspectie fiscala

Postat de georgyc on 08 February 2019 - 12:05 PM in Contabilitate I.I.

Sincer, eu nu-mi prea dau seama daca ce-a explicat inspectorul ANAF contabilei, si apoi contabila tie, iar apoi tu noua aici, e ceea ce s-a intamplat de fapt, pentru ca nu are prea mult sens.

Ca legatura intre profit/impozit si stocul de marfa ar putea fi: contabila ti-a trecut (cumva) stocul de marfa/achizitiile pe cheltuieli, astfel platind mai putin impozit pe profit. Si acum au descoperit asta, crescandu-ti profitul cu valoarea stocului de marfa, la care se aplica impozit, deoarece doar la vanzarea marfii se trece pe cheltuieli contravaloarea ei (fara tva si adaos), nu cand o cumperi/achizitionezi.

Daca nu e asta, atunci trebuie ori sa furnizezi mai multe informatii, ori poate altcineva de aici are alte idei ce ar putea fi.



#286293 Declaratia 100 - topic 2019

Postat de georgyc on 19 January 2019 - 07:58 AM in Arhiva

@Almah: Chiar daca nu-ti apare declaratia in browser, asta nu inseamna ca fisierul nu exista. Inseamna doar ca browserul nu poate incarca formatul acela de fisier ca sa-l vizualizezi in browser, atata tot.

Da "download" pur si simplu, va merge, pentru ca tu descarci fisierul direct de pe server, nu trebuie sa-l si vizualizezi in browser.

Trebuie doar sa il deschizi cu Adobe (sau ce alt program ai) de unde l-ai salvat.



#285815 Decl. A4200 - aplicație pt. validarea fișierului XML creat de apara...

Postat de georgyc on 20 November 2018 - 08:31 AM in CASA DE MARCAT

Felicitari @AlexanT ! Intre timp am folosit o alta aplicatie la alta firma, si aveam si eu de data aceasta Raport J si XML, si Raport J nu a functionat, pentru ca scotea toate operatiile, nu doar Z-urile.

Doar am explicat problemele prin care am trecut si eu la diversele firme pe care le am, dar mare e gradina Domnului, si erau mari sansele sa fie altceva la tine.

Si eu am trecut prin niste experience neplacute ieri la ultima societate, de dadeam mereu in alta problema de fiecare data cand credeam ca am scapat si am reusit sa trec mai departe.

Dar da, eu am insistat foarte mult distribuitorului ca sa-mi instaleze aplicatia corespunzatoare casei de marcat vanduta, ca sa nu ma complic cu stickuri/cabluri/updateuri de software, etc, si am reusit la toate pana acum sa scot asa.

Ce ma enerveaza pe mine este ca nu scoate un total (nr bonuri si vanzari) ca sa pot verifica si eu contabilitatea si sa pot completa D394. Tot trebuie sa-mi scot eu rapoarte separate la final de luna. Ah, si logic ca nici acum n-au corectat luna care apare pe declaratie.



#285791 Decl. A4200 - aplicație pt. validarea fișierului XML creat de apara...

Postat de georgyc on 16 November 2018 - 08:15 AM in CASA DE MARCAT

Si la crearea fisierelor ai selectat Raport JE ca sa-ti creeze fiserele de tip .p7b (semnate electronic) ?

Iar din erorile primite, "cote" cred ca se refera la cotele de tva, si cum ca in Z ai operatiuni in valoare de 171 lei cu tva 19%, dar in bonuri nu ai cota 19 sau ceva de genul. Uitati-va pe bonuri si z-uri sa existe declarate cotele de tva in ambele locuri, pe aceleasi coduri: A 9%, B 19%, C 0% sau ceva de genul.

Iar a doua eroare eu cred ca-i de la extensia fisierelor create de casa de marcat. Incearca "Raport JE", ca am mai citit despre eroarea asta si prin alte parti si raspunsul ar fi de genul:

"AMEF-ul produce XML cu structura eronata"



#285777 Decl. A4200 - aplicație pt. validarea fișierului XML creat de apara...

Postat de georgyc on 15 November 2018 - 08:16 AM in CASA DE MARCAT

@AlexanT: Eu am folosit case de marcat Datecs care au venit de la furnizor cu o aplicatie din care scot din 2 clickuri raportul sub forma de fisiere semnate cu certificatul caselor. Trebuie sa fie egale cu numarul de Z-uri emise in luna + un fisier general pe intreaga perioada.

A doua chestie: NU trebuie sa depui la mai mult de o casa deodata. Trebuie pentru fiecare casa de marcat sa creezi cate o declaratie.

3: NU trebuie sa existe alte fisiere in afara de cele mentionate mai sus, in directorul de unde incarci in DUKintegrator, deoarece tu incarci fisierul general in program, si el citeste si vede cate z-uri trebuie sa mai incarce, si ia toate fisierele existente in acel folder

Cam asta am descoperit in cele 2 luni de depunere a formularului. Am avut doar prima data erori ca trebuia sa descarc in program formularele A4200 si 4203 ca sa stie DUKintegrator sa le creeze, direct pdf cu semnatura.

Mai am acum inca 2 case de marcat de tip Activia de data asta, si de abia dupa jumatate de luna in care m-am rugat de ei sa-mi faca acelasi lucru, au reusit si ei sa-mi aduca un programel din care pot scoate rapoartele (nitel mai complicat) dar care am vazut ca tot de forma aia sunt, semnate digital de casa de marcat, dar inca nu am depus declaratia ca sa vad ca n-am probleme nici acolo.

Per total, n-am introdus niciodata nici un stick in casele de marcat, totul s-a facut din programe de citire a caselor de marcat electronice, care probabil ca-ti si creeaza altfel de fisiere pe care le poate citi DUKintegrator. Eu cred ca acolo e problema ta.



#285565 imi trebuie casa de marcat ?

Postat de georgyc on 26 October 2018 - 07:37 AM in CASA DE MARCAT

@FMihai: Din ce-am inteles eu, tu nici nu ai contact personal cu clientii, lucrand online (word-uri, mail-uri, incasari prin banca) deci probabil nu poate nici un inspector, in cazul unui control, sa-ti reproseze ca de ce n-ai avut casa de marcat in cazul in care dorea Gigel* din Caracal* sa vina la tine in Baia Mare* sa-ti plateasca cash neaparat, iar tu nu aveai mijloacele sa-i oferi asta.

Probabil persoana despre care ai auzit tu, avea ca activitatea vanzarea direct catre populatie a cartofilor*, si chiar daca incasa exclusiv prin banca, in cazul asta, sigur sunt mult mai multe sanse sa doreasca un client sa plateasca cash, si deci DA, era obligata sa aiba si casa de marcat ca sa permita clientilor sa plateasca numerar. Sau pur si simplu i-au gasit chitante emise pe persoane fizice, caz in care era clar ca era obligat sa aiba casa de marcat, conform articolului mentionat de Otilia.

Deci stai linistit, esti in regula sa nu ai casa de marcat, daca am inteles noi bine cazul tau.

*sunt doar exemple



#284615 TVA la vânzare autoturism

Postat de georgyc on 02 August 2018 - 07:22 AM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Tot omul care cere ajutor si-l primeste, este nemultimit si se crede victimizat atunci cand i se cer lamuriri suplimentare (deci in continuare se doreste ajutarea acestuia). Trist.



#284503 Un nou cont unic pt. plata obligatiilor fiscale incepand cu 1.07.2018 ?

Postat de georgyc on 20 July 2018 - 04:45 PM in CONTURI / CODURI IBAN SI DOCUMENTE DE VIRAMENT

Versiunea din 18.07 a D112 a schimbat codul bugetar cu cel nou, deci am depus declaratia si platit contributiile astazi, toate in acelasi cont (55.03) de bugetul statului si asigurari sociale.



#284451 Un nou cont unic pt. plata obligatiilor fiscale incepand cu 1.07.2018 ?

Postat de georgyc on 18 July 2018 - 06:57 AM in CONTURI / CODURI IBAN SI DOCUMENTE DE VIRAMENT

Da, asta am descoperit si eu in OPFV, de aceea nici n-am depus inca declaratiile 112 pe luna iunie, in speranta ca va aparea o noua versiune de pdf care sa contina codurile bugetare noi, ca altfel tare ma mir sa nu ma gasesc cu debite inregistrate pe un cod prin D112 si credite pe alt cod prin platile in noul cont.

Dar am gasit si Ordinele 1612 si 1613 din 2018 cu privire la aceasta schimbare, in care specifica redistribuirea platilor din conturile 20.A.47.01.00 si 55.02 in noul cont unic pana la 30 septembrie 2018, dupa aceea fiind restituite platitorilor.

Dar problema mea este ca noi avem in D112 si in OPFV anterior 04.07.2018, codul 20.47.01.01 pentru bugetul statului, nu 20.A.47.01.00 cum e mentionat in ordin. Cu toate ca si contributia asiguratorie de munca are cod bugetar 20.47.03.00 in D112 iar in OPFV este 20.A.47.03.00. Asa ca ori este o nebuloasa totala, ori pentru ei este acelasi lucru, dar tare ma intreb: ce o fi asa greu sa foloseasca aceleasi coduri pe peste tot?

Mai astept cateva zile si apoi le depun si platesc conform declaratiilor si iban-urile furnizate de programe, fiind treaba lor sa le sorteze mai apoi.



#284449 Adeverinta vechime

Postat de georgyc on 18 July 2018 - 06:46 AM in DIVERSE SALARIALE

Eu completez tot istorul pe care-l stiu in adeverinte, pentru a putea stii omul ce-a facut la noi in firma, avand toate informatiile stranse intr-un singur loc (de stricat, nu are cum sa strice).

Daca este totusi luata in calcul pe undeva, s-ar putea sa aiba dreptate @andora, pentru ca am fost cu 2 dosare de pensie in familie saptamana trecuta, si la casa de pensii doresc cartea de munca si adeverinta pentru perioada 2010+ (asa cum e specificat pe la avizier).

Dar ca intotdeauna, eu sunt de parere ca e mai bine in plus decat lipsa (poate omul sa nu se uite pe perioada 2010- daca doreste sa foloseasca doar cartea de munca pentru asta).



#284255 Adeverinta vechime

Postat de georgyc on 28 June 2018 - 07:23 AM in DIVERSE SALARIALE

Eu cred ca ti s-a spus asa pentru aceste articole, tot din Codul Muncii:

Art. 279
(1) Vechimea în muncă stabilită până la data de 31 decembrie 2010 se probează cu carnetul de muncă.
(2) După data abrogării Decretului nr. 92/1976 privind carnetul de muncă, cu modificările ulterioare, vechimea în muncă stabilită până la data de 31 decembrie 2010 se reconstituie, la cererea persoanei care nu posedă carnet de muncă, de către instanţa judecătorească competentă să soluţioneze conflictele de muncă, pe baza înscrisurilor sau a altor probe din care să rezulte existenţa raporturilor de muncă. Cererile de reconstituire formulate anterior datei abrogării Decretului nr. 92/1976, cu modificările ulterioare, se vor soluţiona potrivit dispoziţiilor acestui act normativ.


Eu personal am creat adeverintele cu toata vechimea la locul nostru de munca, cu datele din dosarele de personal, si verificand si cu Revisal doar perioada 2010+.



#284179 POS Raiffeisen

Postat de georgyc on 24 June 2018 - 07:39 AM in CASA DE MARCAT

Din ce-am inteles eu, da. Settlementul va scoate totalul vanzarilor cu cardul, inca de la ultima data cand a fost scos. Deci teoretic eu inteleg ca ar fi vanzari cu cardul de 254 lei ieri (care ar trebui sa se vada pe z-ul zilei), si astazi ar trebui sa fie 742 doar. Doar ca settlement pe ieri n-a fost scos, si de aceea iti apar valorile insumate.

Si pentru a verifica, nu trebuie decat sa aduni valorile chitantelor POS de pe cele 2 zile, ca au data pe ele, sa vezi ca e adevarat. Incasasrile cu numerar/card efective si reale, sunt cele de pe z-uri, si vei vedea ca vor bate cu realitatea (cel putin azi, ca ai banii incasati in mana, si presupun ca si ieri s-a facut aceasta verificare).

Apropo, ar fi ok si daca ai scrie fara caps lock, ca asa pare ca tipi oarecum la noi, hehe. Mersi.



#284127 Salariul de baza minim brut pe tara

Postat de georgyc on 15 June 2018 - 06:49 AM in SALARII

Am intalnit practica asta, cu oferirea de prime pentru a avea lumea acelasi salariu net anterior trecerii contributiilor la angajat, dar aia e cu totul altceva, si mi s-a parut ok, pana au vazut ca lucrurile raman asa, si si-au facut acte aditionale mai tarziu (eu personal am facut aditionale direct).

Dar asta cu salariul minim brut, este altceva, este salariul de incadrare care nu poate fi mai mic de 1.900 lei pe CIM (raportat la norma de lucru, normal).

Dar din ce-am citit mai sus, vad ca Mirceaxx inca practica acordul global, plata la ora, etc. Dar din pacate, ITM-ul si Revisalul stie doar ore pe zi/saptamana, un lucru constant, care duce la o distributie egala la finalul lunii.

Nu venitul brut trebuie facut sa fie 1900 lei, prin bonusuri de noapte/weekend/sarbatori legale/prime/etc, ci salariul de baza brut trebuie sa fie cel garantat. Eu cred ca aici este diferenta si unde trebuie sa fie obligativitatea.



#283909 D112 - topic 2018

Postat de georgyc on 23 May 2018 - 08:04 PM in Arhiva

Am descarcat iar ultimul PDF de astazi, si dupa ce am exportat xml-ul dintr-o declaratie veche (ca si de dimineata cand am incercat versiunea din 22.05.2018), de data aceasta a mers si a fost validat fisierul fara probleme si fara erori.

Deci D112 din 23.05.2018 merge fara eroarea de creanta 451 - contributie drepturi proprietate intelectuala.



#283893 D112 - topic 2018

Postat de georgyc on 23 May 2018 - 07:00 AM in Arhiva

@atodor:

Eu am depus declaratia pe formularul vechi acum 2 zile si n-am avut probleme. Acum am luat si eu varianta din 22.05 si imi da aceeasi eroare ca si tine la Validare.

Cred ca-i de la ei, au gresit sau uitat o variabila activa. Mai ai cateva zile la dispozitie sa astepti, poate scot o alta versiune sa corecteze problema dupa ce li se atrage atentia asupra ei.

Mie mi-a mers sa o validez fara erori doar daca am mai adaugat o creanta 30.(451) de care zice in fisierul de erori la validare, cu valorile 0, dar care ar disparea daca dau pe Actualizare creante (logic), si tare mi-e ca nu-i bine, ca mi-ar incarca societatea cu aceasta contributie/variabila si poate pe viitor o sa am alte probleme pe alta parte (IT-ul lui peste).

Deci eu as astepta pana in ultima clipa poate se rezolva de la ei, iar daca nu, as incerca cu contributia asta adaugata manual pe 0. Alte pareri?



#283889 D112 - topic 2018

Postat de georgyc on 22 May 2018 - 08:11 PM in Arhiva

@Dinu George:

Nu se vede D112, dar se vad toate informatiile intr-un tabel pe ultimii 2 ani, la fiecare angajator in parte, pe fiecare luna cu ce venituri brute, contributii, deduceri, impozit, tichete de masa, venit net, niste medii pe ultimele 3/12 luni si ultimii 2 ani calendaristici, etc

Sau cel putin, asa arata la Banca Transilvania cand sotia cere o Fisa de Informatii Fiscale ANAF pentru clienti.

Ma indoiesc ca s-ar afisa informatii diferite in functie de banca, deci ar trebui sa vada tot ce trebuie, chiar daca sunt scutiti de la impozit, atata timp cat cei de la Anaf au primit declaratiile.



#283681 D112 - topic 2018

Postat de georgyc on 04 May 2018 - 07:19 AM in Arhiva

@sirius:

In aprilie au fost 19 zile lucratoare pentru "mase" (21 normale minus 2 nelucratoare). Zilele libere oficiale au fost:

6 aprilie (vineri) - Vinerea Mare (ti-am zis si in topicul anterior prin ce lege s-a reglementat ziua asta libera, modificand Codul Muncii)
8-9 aprilie (duminica-luni) - Pastele

30 aprilie a fost pentru bugetari, nu s-a luat aia in considerare, si vorba lui kmkz - bugetarii au zile libere cu nemiluita.



#283645 D112 - topic 2018

Postat de georgyc on 02 May 2018 - 07:05 AM in Arhiva

Chiar daca Legea 64/2018 a aparut din 16 martie si o varianta a D112 a aparut pe 27 martie, nu au facut modificarea asta in ea.

Deci cand modifici automat zilele lucratoare din luna, el trece 20 zile lucratoare, cand de fapt sunt 19. Probabil pe portalul de verificari a declaratiilor e o persoana nitel mai competenta si face modificarile pentru botii de verificare a xml-urilor in raport cu modificarile legislative in vigoare, dar cei care elibereaza PDF-urile inteligente, nu.

Asta e tara in care traim. Dar este totusi 1 mai, deci mai ai/au 24 zile. Curge apa la vale si singura ....

Si eu sunt genul care vrea sa scape de ele repede si sa am si timp de reglare a eventualelor probleme, dar in ultimul timp am inceput sa ma duc cu ele mai tarziu, sa las pe altii sa "experimenteze"



#283525 restituire indemnizatii concediii medicale

Postat de georgyc on 21 April 2018 - 06:59 AM in CONCEDII SI INDEMNIZATII AFERENTE

Sunt de acord. Eu am depus si a fost acceptat un concediu de maternitate care nici acum nu a fost platit, si in 2 luni imi revine angajata inapoi la munca dupa 2 ani de crestere copil.

Deci nu se grabesc nici cu platile. Cu toate ca ar cam trebui deja sa incep niste demersuri pentru a recupera banii, ca deh, asa-i in Romania, te penalizeaza si amendeaza cu sume uriase daca intarzii o zi, dar ei daca intarzie cu lunile/anii, e ok, tu trebuie sa te si strofoci sa-i recuperezi.

Apropo, a fost cineva in situatia asta si a reusit sa-si recupereze cu success banii (si fara prea multe probleme)?



#283171 Sfaturi pentru un viitor contabil

Postat de georgyc on 21 March 2018 - 12:30 PM in Important in meseria de contabil

Atunci nu mai sta pe ganduri, si accepta. Mai ales ca mediul de acolo este oarecum cunoscut avandu-l pe tatal tau in firma.

Nu cred ca cineva ii poate arunca in brate contabilitatea unui incepator fara experienta, deci vei lucra pe langa un alt contabil, care iti poate arata ce sa faci mult mai usor decat cu niste carti acasa. Lucrurile principale si repetitve lunar se invata destul de repede, iar in cazul spetelor mai complicate, poti urcand sa le rezolvi cu un pic de studiu.

Cel mai important este sa vrei, sa-ti doresti asta, sa fii muncitor si bun la logica din spatele contabilitatii, presarat un pic cu anomaliile din legislatia romaneasca (din pacate).

Mult succes.



#281073 deducere personala la calcul salarii

Postat de georgyc on 23 November 2017 - 09:20 AM in SALARII

Le-am pus gand rau si am descoperit formula pe care o puteti copia pur si simplu intr-un sheet excel, la casuta C1:

=A1-ROUNDUP((B1-1950)/50,0)*15

unde, A1 = deducere initiala (510,670,830,990,1310) in functie de numarul de copii in intretinere;
B1 = venit brut lunar;

Apoi completati cele 2 variabile A1 si B1 in functie de ce situatie doriti.

Daca vreti formula finala pentru toate tipurile de venit atunci ar fi:

=IF(B1<1950,A1,IF(B1>3600,0,A1-ROUNDUP((B1-1950)/50,0)*15))

, care acorda deducerea initiala pentru venituri mai mici de 1950 lei si deducere 0 pentru veniturile peste 3600 lei


Eu am tot adaugat valori si verificat cu tabelul dat in OUG 79, si am picat pe sume. Daca descoperiti vreo greseala pe undeva, va rog sa-mi spuneti.

Multumesc



#280407 raport Z

Postat de georgyc on 12 October 2017 - 09:07 AM in CASA DE MARCAT

Cum a spus si mgabi, sunt foarte curios si eu de aceasta lege, deci rugati-o sa v-o arate dumneaei, deoarece dumneavoastra n-o gasiti si nici cei din acelasi domeniu pe care i-ati intrebat. Si cum ea va spune ca exista, atunci inseamna ca stie si care este.

Nu de alta, dar poate gresim, si invatam si noi ceva din asta. Cert este ca in final, cineva sigur va invata ceva. Nu se poate sa lasati treaba asa cum este. In primul rand nu puteti scoate raport z, nu va mai poate pune in concediu de odihna, deci acum ce face, ajunge la trecerea in concediu fara plata, absente nemotivate, intreruperea contractului, etc, de capul dansei?



#280375 raport Z

Postat de georgyc on 11 October 2017 - 07:55 AM in CASA DE MARCAT

Nu am mai auzit asa ceva. Daca nu faci vanzare in zilele respective (nu ai raport Z), asta inseamna ca nu ai fost prezent la serviciu, nu esti pontat si te pune in concediu? Aiurea.

Inchiderea zilnica a casei de marcat prin raportul Z este obligatoriu dar se face DOAR daca s-au efectuat operatii pe acea casa de marcat, inclusiv alimentarea cu numerar (marunt) dimineata daca se face, chiar daca nu s-au efectuat incasari, pentru a "goli" casa de marcat de bani de acea tranzactie initiala.

Dar daca nu au existat tranzactii pe acea casa de marcat nu ai ce raport sa scoti (unele case de marcat nici macar nu pot elibera raport Z in lipsa tranzactiilor). Iar lipsa acestuia NU implica trecerea in concediu a tuturor din acea unitate de lucru.

Practic, contabila dumneavoastra v-a "mancat" tot concediul degeaba, iar acum mai are si problema asta fictiva, datorita lipsei de cunostinte/informare. Discutati cu dansa (cum sa va ceara raporturi Z din zile in care a fost inchisa unitatea???).



#280333 raport Z

Postat de georgyc on 09 October 2017 - 07:23 AM in CASA DE MARCAT

Vezi postareaMissy3_5, la 08 October 2017 - 02:30 PM, a spus:

Bună ziua!Am si eu o nelămurire: se scoate raportul Z in ziua in care nu am încasări?
Mulțumesc frumos!

Te poti uita la cateva mesaje de mai sus si sa-ti vezi raspunsul.



#278447 Inregistrare bon fiscal anterior emitere factura

Postat de georgyc on 29 April 2017 - 05:57 AM in MONOGRAFII CONTABILE

1) Aveati sold (de orice tip), anterior lunii trecute?
2) Cum s-a inregistrat gresit luna trecuta, si cum s-a facut stornarea luna aceasta?
3) Inregistrarea dumneavoastra este una corecta de cheltuieli in avans, urmand ca in iunie sa fie inchisa cu inregistrarea cheltuielii

Eu presupun ca acea inregistrare gresita de luna trecuta a fost facuta si inchisa deja printr-un cont de cheltuieli, neavand deci sold de orice tip la 471 la sfarsitul lui martie. Iar acum, in aprilie, cand ati stornat, 471=401 (in rosu), ati creat un sold creditor in balanta.

Creati/vizualizati T-ul (un analitic) la contul 471 din ultimele 2-3 luni ca sa observati ce s-a intamplat, si reveniti cu mai multe informatii in caz ca nu descoperiti greseala.




Cometa SQL