Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
lioana's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


lioana's Content

There have been 32 items by lioana (Search limited from 30-December 07)



Sort by                Order  

#277041 Facturare tva avans incasat prin banca

Postat de lioana on 12 January 2017 - 08:43 PM in Impozitare - TVA

Vezi postareaOtilia Alupei, la 12 February 2014 - 04:18 PM, a spus:

1. se emite factura de avans (cu tva, daca esti platitor) si BF ca docum. de incasare
2. la livrare se storneaza fact de avans, pozitii identice cu cea initiala, apoi se emite fact. de livrare normala, inscriindu-se pe ea faptul ca a fost achitata cu BF nr, din data de... ca sa stie contabila cu ce suma compenseaza, marfa fiind platita de la bun inceput.
3. daca mai este vreo dif. de plata in plus, se emite alt BF cu dif.
4. daca este o dif. in minus (trebuiesc dati bani inapoi) atunci se emite DPC si se plateste suma clientului.

e mai simplu decat credeai, nu ? :smile:



#277043 Facturare tva avans incasat prin banca

Postat de lioana on 12 January 2017 - 09:04 PM in Impozitare - TVA

Buna seara!
Nu stiu daca am postat corect, imi cer scuze daca am gresit...Problema este urmatoarea-
Am primit un avans de la un client in data de 03.11.2016 in suma de 100 lei. Am emis factura cu c/val. serviciul prestat in suma de 90 lei (tva inclus), pentru diferenta de 10 lei am emis factura avans (tva inclus), ambele in data de 30.11.2016. Stiu ca trebuia sa facturez avansul, apoi sa-l stornez si sa facturez serviciul, dar am considerat inutil sa facturez avansul si apoi sa-l stornez, in aceeasi luna. Am gresit ?



#277053 Facturare tva avans incasat prin banca

Postat de lioana on 13 January 2017 - 05:58 PM in Impozitare - TVA

Multumesc mult pentru raspuns, initial asa am gandit-o si eu, apoi am interpretat ca trebuia sa emit obligatoriu factura de avans, indiferent daca o stornam in aceeasi luna. Din pvd al TVA-ului stiam ca am procedat corect, dar au aparut niste voci in jur, care m-au facut sa ma intreb daca nu cumva eu sunt cea care gresesc.



#277359 cota TVA aferenta facturilor de chirii emise in dec. 2016

Postat de lioana on 01 February 2017 - 01:41 PM in Impozitare - TVA

Buna ziua!
Avem urmatoarea situatie:
- chirii aferente lunii dec. 2016, facturate cu data de 31.12.2016, cu cota tva de 20%. Termenul de plata (data scadenta) este in ianuarie 2017.
Avand in vedere ca pentru inchirieri serviciul se consideră efectuat la fiecare dată specificată în contract pentru efectuarea plății (respectiv, ian. 2017), in ianuarie 2017 trebuie stornata factura cu cota tva de 20% si intocmita factura cu cota tva de 19%.
Este corect ?



#277381 cota TVA aferenta facturilor de chirii emise in dec. 2016

Postat de lioana on 02 February 2017 - 02:09 PM in Impozitare - TVA

Va multumesc mult pentru raspuns!



#277409 Facturare tva avans incasat prin banca

Postat de lioana on 03 February 2017 - 08:12 AM in Impozitare - TVA

Buna dimineata!
Acum am observat observatiile dvs. Sa consideram ca factura de avans trebuia intocmita; avand in vedere ca serviciul a fost prestat pana la sfarsitul lunii, factura de avans trebuia stornata si intocmita factura cu c/val. serviciului prestat. Ce implicatii are faptul ca nu s-a procedat in acest fel ? TVA -ul apare ca fiind colectat in acelasi cuantum in ambele situatii (cu sau fara factura de avans). Sa presupunem ca incasarea avansului s-a constatat dupa ce s-a intocmit factura cu serviciul prestat (extrasele au fost ridicate dupa data de 30.11.2016, cazul nostru). Cum trebuia procedat in aceasta situatie ?



#277417 Factura primita cu TVA 20%

Postat de lioana on 03 February 2017 - 02:50 PM in Impozitare - TVA

Fara a avea pretentia ca raspunsul meu este cel corect, eu am considerat astfel:
Prejudiciul pe care soc. dvs. l-a adus soc. care a emis factura nu intra in sfera operatiunilor supuse TVA. In vechiul Cod Fiscal (nu am cautat nr. art. in Legea 227/2015 ) la art. 137 "Baza de impozitare pentru livrari de bunuri si prestari de servicii efectuate in interiorul tarii" alin. (3) lit. b) "Baza de impozitare nu cuprinde urmatoarele: ……. b) sumele reprezentand daune-interese, stabilite prin hotarare judecatoreasca definitiva si irevocabila, penalizarile si orice alte sume solicitate pentru neindeplinirea totala sau partiala a obligatiilor contractuale, daca sunt percepute peste preturile si/sau tarifele negociate;"- (acum nu stim care este documentul justificativ in baza caruia s-a emis factura).
Daca unitatea dvs. imputa c/val. facturii persoanelor care se fac vinovate de aceasta paguba aceasta cheltuiala este una deductibila (in acest caz se face venit din imputatie).



#277425 Facturare tva avans incasat prin banca

Postat de lioana on 04 February 2017 - 09:46 AM in Impozitare - TVA

Va multumesc pentru argumentele aduse.



#277781 executare silita cu poprire pe salariu

Postat de lioana on 24 February 2017 - 09:31 PM in DIVERSE SALARIALE

Solicitati angajatorului o adeverinta din care sa rezulte ca vi se retin lunar si ca se vireaza catre executor sume reprezentand poprirea respectiva (eventual sa se mentioneze in adeverinta si ordinele de plata cu care au fost virate sumele). Mergeti cu adeverinta la executorul care a blocat si contul bancar si solicitati sa disponibilizeze sumele din contul bancar. Avand in vedere ca dvs. achitati lunar sume aferente popririi respective, executorul ar trebui sa deblocheze sumele din contul bancar. Prezentati-va la executor cu adeverinta si discutati cu acesta. Am avut salariati care s-au confruntat cu aceasta situatie, executorul a cerut sa faca dovada ca angajatorul a facut platile catre el si, ulterior, conturile bancare au fost deblocate.



#277795 executare silita cu poprire pe salariu

Postat de lioana on 27 February 2017 - 02:49 PM in DIVERSE SALARIALE

Am sesizat acest aspect (imprumutul nu reprezinta suma provenita din venituri salariale sau asimilate salariilor) dar, de regula, executorii judecatoresti pun poprire pe veniturile salariale (trimit adresa de poprire catre angajator) si blocheaza si conturile bancare, probabil pentru a avea siguranta ca vor recupera sumele datorate de undeva. Nu am retinut daca in cazurile pe care le-am avut, sumele din conturile bancare reprezentau doar venituri din salarii sau proveneau si din alte surse. Am observat doar ca, de fiecare data cand am avut astfel de situatii, rezolvarea a fost cea pe care am mentionat-o. M-am intrebat de multe ori de ce executorul nu se limiteaza la poprirea trimisa angajatorului si daca acesta nu-i comunica infiintarea popririi asupra drepturilor salariale sa recurga si la indisponibilizarea sumelor aflate in conturile bancare... Dvs. aveti dreptate: banca este obligata sa blocheze toate sumele aflate in cont si aici se incadreaza situatia lui Lucian; sper ca problema lui Lucian sa se rezolve favorabil pentru el.



#282271 materiale in custodie

Postat de lioana on 06 February 2018 - 11:39 PM in CONTABILITATE STOCURI

Buna seara!
As vrea sa ma ajutati avand in vedere urmatoarea situatie:
-suntem doua subunitati ale aceleiasi firme;
-subunitatea noastra, neavand spatiu pentru depozitarea unor bunuri materiale, le-a trimis spre pastrare temporara la cealalta subunitate;
-a fost intocmit aviz insotire marfa;
-pentru a reflecta in contabilitate aceasta operatiune este corect sa utilizam contul 351, respectiv 8033, astfel:
351=302, la subunitatea care trimite spre pastrare
D 8033, la subunitatea care primeste spre pastrare ?
Parerile sunt impartite...cu ajutorul contului 351 se tine evidenta existentei si miscarii stocurilor de materii prime, materiale consumabile si materiale de natura obiectelor de inventar trimise la terti, pentru prelucrare sau in custodie.
Fiind in cadrul aceleiasi firme se considera ca nu putem fi tert, una pentru cealalta, prin urmare, in balanta sintetica nu poate sa apara contul 351 (balanta sintetica se incheie la sediul central). Daca acest argument este corect, cum trebuie procedat in situatia data ?
Va multumesc!



#282285 materiale in custodie

Postat de lioana on 07 February 2018 - 05:44 PM in CONTABILITATE STOCURI

Va multumesc mult pentru raspuns, d-na Otilia - dvs. considerati ca subunitatea care preda bunurile ar trebui sa faca 482=302, iar cei care primesc 302=482, am inteles corect ? Problema este ca cei care primesc nu vor sa-si incarce stocurile, le vor doar in custodie...ei se inregistreaza in D 8033, iar cei de la care pleaca bunurile raman sa se gandeasca cum trebuie sa procedeze....poate se va reusi sa se ajunga la un acord, pentru ca alta solutie nu vad.



#282303 materiale in custodie

Postat de lioana on 08 February 2018 - 05:29 PM in CONTABILITATE STOCURI

Multumesc, mgabi pentru atentia acordata situatiei mele! Voi incerca sa folosesc si aceste argumente pentru stabilirea modului de lucru cu stocurile respective.



#283117 deductibilitate cheltuieli impozitare profit

Postat de lioana on 19 March 2018 - 06:06 PM in Impozitare - PROFIT

Buna ziua!
Va rog mult sa ma ajutati pentru clarificarea situatiei urmatoare:

-in 2015 s-a constituit o ajustare pentru depreciere creantelor (debit ptr. lipsa in gestiune-ptr. toata valoarea debitului):
681=496 - cheltuiala nedeductibila;
-in 2017 s-a finalizat procesul - s-a constatat ca debitorul nu se face vinovat de producerea debitului; s-a intocmt Nota justificativa privind scaderea din evidenta contabila a creantei, s-a aprobat:
781=496 - venit neimpozabil
654=461 - cheltuiala deductibila sau nedeductibila ???


Art. 25 (4) Următoarele cheltuieli nu sunt deductibile:

h) pierderile înregistrate la scoaterea din evidență a creanțelor, pentru partea neacoperită de provizion, potrivit art. 26, precum și cele înregistrate în alte cazuri decât următoarele:
1. punerea în aplicare a unui plan de reorganizare confirmat printr-o sentință judecătorească, în conformitate cu prevederile Legii nr. 85/2014;
2. procedura de faliment a debitorilor a fost închisă pe baza hotărârii judecătorești;
3. debitorul a decedat și creanța nu poate fi recuperată de la moștenitori;
4. debitorul este dizolvat, în cazul societății cu răspundere limitată cu asociat unic, sau lichidat, fără succesor;
5. debitorul înregistrează dificultăți financiare majore care îi afectează întreg patrimoniul;
6. au fost încheiate contracte de asigurari.


Art. 26 (1) Contribuabilul are dreptul la deducerea rezervelor și provizioanelor/ajustărilor pentru depreciere, numai în conformitate cu prezentul articol, astfel:

j) ajustările pentru deprecierea creanțelor înregistrate potrivit reglementărilor contabile aplicabile, în limita unui procent de 100% din valoarea creanțelor, altele decât cele prevăzute la lit. d), e), f), h) și i), dacă creanțele îndeplinesc cumulativ următoarele condiții:
1. sunt deținute la o persoană juridică asupra căreia este declarată procedura de deschidere a falimentului, pe baza hotărârii judecătorești prin care se atestă această situație, sau la o persoană fizică asupra căreia este deschisă procedura de insolvență pe bază de:
- plan de rambursare a datoriilor;
- lichidare de active;
- procedură simplificată;
2. nu sunt garantate de altă persoană;
3. sunt datorate de o persoană care nu este persoană afiliată contribuabilului.

Normele metodologice de la art. 26- (6) În aplicarea art. 26 alin. (1) lit. j) din Codul fiscal, creanțele, altele decât creanțele asupra clienților reprezentând sumele datorate de clienții interni și externi pentru produse, semifabricate, materiale, mărfuri etc. vândute, lucrări executate și servicii prestate, sunt cele înregistrate după data de 1 ianuarie 2016. De asemenea, pentru deducerea ajustărilor pentru deprecierea creanțelor se au în vedere și regulile prevăzute la alin. (3).

Am atasat extrase din Codul Fiscal pe care le-am considerat relevante pentru situatia prezentata; sa inteleg ca suma inregistrata in contul 654 este nedeductibila, ea fiind o creanta inregistrata inainte de 01.01.2016 ? unde gresesc ?



#283121 deductibilitate cheltuieli impozitare profit

Postat de lioana on 19 March 2018 - 07:55 PM in Impozitare - PROFIT

Ma complic ? ar trebui sa ma limitez la faptul ca pierderea inregistrata la scoaterea din evidenta a creantei ptr. partea acoperita de provizion este deductibila ?



#283145 deductibilitate cheltuieli impozitare profit

Postat de lioana on 20 March 2018 - 05:02 PM in Impozitare - PROFIT

Da, firma e platitoare de impozit pe profit; legat de inregistrarea 781=496, imi cer scuze, am copiat inregistrarea cu cheltuiala si am uitat sa modific-este invers, asa cum ati precizat...
Cheltuiala am considerat-o nedeductibila, dar n-am reusit sa gasesc documentele prin care s-a inregistrat debitul. Va multumesc pentru atentia pe care ati acordat-o problemei mele!



#283153 deductibilitate cheltuieli impozitare profit

Postat de lioana on 20 March 2018 - 09:35 PM in Impozitare - PROFIT

Cu siguranta a fost un 758, dar cred ca a fost si o cheltuiala aferenta scaderii din evidenta a bunurilor constatate lipsă; prin urmare ar trebui sa verific daca venitul a fost impozabil/neimpozabil si cheltuiala deductibila/nedeductibila... Multumesc!



#283197 ajustare TVA

Postat de lioana on 22 March 2018 - 06:33 PM in Impozitare - TVA

Buna seara!
In cazul unui prejudiciu datorat consumului nejustificat de materiale, carburanti cum se inregistreaza debitul ?
M-am lamurit ca lipsa din gestiune (imputabila) nu intra in sfera operatiunilor supuse tva, prin urmare inreg. debit 4282=7588 (impozabil) si ajustez tva dedusa 635=4426 (cheltuiala deductibila). In cazul consumului nejustificat colectez tva ? unde se incadreaza aceasta operatiune dpv. a tva ?



#283201 inventarierea patrimoniului

Postat de lioana on 22 March 2018 - 09:26 PM in INVENTARIERE

Am rezumat cateva aspecte care privesc situatia dvs.-

,,Legea nr. 22/1969 în art. 27 alin. (2), lămurește și reglementeaza situația gestiunilor colective, când, în mod obișnuit, nu se poate determina vina fiecărei persoane în producerea pagube. ''
,,Legea nr. 53/2003 actualizată, art. 255 alin. (1), când paguba a fost produsă de mai mulți salariați, cuantumul răspunderii fiecăruia se stabilește în raport cu măsura în care a contribuit la producerea ei. Dacă măsura în care s-a contribuit la producerea pagubei nu poate fi determinată, răspunderea fiecăruia se stabilește proporțional cu salariul său net de la data constatării pagubei și, atunci când este cazul, și în funcție de timpul efectiv lucrat de la ultimul său inventar.''
Răspunderea gestionarului este individuală și reprezinta o cotă parte din prejudiciu.
De asemenea se au in vedere si alte aspecte care tin de angajator, astfel ca activitatea gestionarilor angajati, fără stabilirea modului de desfășurare, fără inventarieri la data angajării, fara stabilirea răspunderii clare în situația gestiunilor comune, lipsa fișei postului, lipsa contractului de garanție gestionara, toate astea nu pot fi imputate gestionarului angajat.

In fisa postului aveti precizari referitoare la activitatea de gestionare?
La inventarul desfasurat in 2017 ati semnat listele de inventariere? au fost semnate doar de colegul dvs. ? Cine a semnat declaratia de inventar (in 2017 si 2018) ?
Aveti contract de garantie gestionara ?
Daca ajungeti in instanta (depinde si de valoarea prejudiciului) si angajatorul nu face dovada antrenarii raspunderii patrimoniale aveti sanse sa fiti exonerat de raspundere, dar sunt multe aspecte ce trebuie avute in vedere...



#283211 ajustare TVA

Postat de lioana on 23 March 2018 - 04:23 PM in Impozitare - TVA

Multumesc de raspuns, il asteptam cu sufletul la gura! Asa consider si eu, am tot incercat sa gasesc un articol in CF care sa ma lamureasca pe deplin, dar am gasit doar punctul 78 din Norme...iar din discutiile cu alte persoane concluzia a fost ca trebuie sa colectez tva, inregistrarea sugerata fiind 4282 = % 7588, 4427. Daca fac inregistrarea cu 4426, suma aferenta o trec in D 300, la randul 30-regularizari, cu semnul minus ?



#283219 ajustare TVA

Postat de lioana on 24 March 2018 - 08:57 AM in Impozitare - TVA

Va multumesc pentru interventie. Avand in vedere art. 270 alin. 4 mentionat de dvs, ar trebui sa consider ca salariatul care a produs o paguba (in cazul nostru-consum nejustificat) este o persoana impozabila?
Art 269
(1) Este considerată persoană impozabilă orice persoană care desfășoară, de o manieră independentă și indiferent de loc, activități economice de natura celor prevăzute la alin. (2), oricare ar fi scopul sau rezultatul acestei activități.
(2) În sensul prezentului titlu, activitățile economice cuprind activitățile producătorilor, comercianților sau prestatorilor de servicii, inclusiv activitățile extractive, agricole și activitățile profesiilor liberale sau asimilate acestora. De asemenea constituie activitate economică exploatarea bunurilor corporale sau necorporale în scopul obținerii de venituri cu caracter de continuitate.

Si daca operatiunea este supusa tva, intocmesc factura catre salariatul debitor ?



#283353 ajustare TVA

Postat de lioana on 02 April 2018 - 09:15 AM in Impozitare - TVA

Va multumesc (cu intarziere) pentru atentia acordata problemei prezentate si pentru ajutorul pe care l-am gasit mereu aici.



#286411 Inregistrari piese schimb care nu pot fi reparate

Postat de lioana on 28 January 2019 - 07:17 PM in CONTABILITATE STOCURI

Buna seara!
Va rog sa ma ajutati in urmatoarea problema-
Din gestiunea de materiale recuperate s-a trimis spre reparatie o piesa de schimb. Firma care executa reparatia a returnat piesa de schimb mentionand pe avizul de insotire ca nu poate fi reparata. Care sunt inregistrarile?
La primire, piesa se va receptiona, dar cum se procedeaza pentru a incadra piesa ca deseu, avand in vedere ca nu mai poate fi reparata. Initial, cand a fost introdusa in gestiunea de materiale recuperate s-a considerat ca poate fi reparata, s-a inregistrat venit (provenea din demontarea unui ansamblu)-
302x(analitic distinct)=7588,
s-a trimis la reparat- 351=302x
a venit de la reparat- 302x=351
E corect daca la primire o incadrez direct ca deseu 302x (analititic distinct-deseu) ? Ar fi o problema?



#286437 Inregistrari piese schimb care nu pot fi reparate

Postat de lioana on 29 January 2019 - 06:33 PM in CONTABILITATE STOCURI

Bun, atunci ma voi folosi de referat, la care o sa atasez o copie a avizul unde se mentioneaza ca pompa nu mai poate fi reparata si voi schimba incadrarea in deseu, multumesc pentru ideea cu referatul!



#286439 Monografie avans

Postat de lioana on 29 January 2019 - 06:49 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Consider ca la data la care ati primit avansul trebuie sa intocmiti o factura pentru avansul pe care l-ati primit, iar luna urmatoare o stornati si inregistrati factura cu valoarea finala. Factura de avans trebuie inregistrata in decont tva aferent lunii in care ati primit avansul pentru a nu avea probleme cu tva-ul.

Am recitit intrebarea- sa inteleg ca dvs. ati platit avansul?

Daca da, solicitati factura de avans -
inregistrati factura de avans % 4091/4426 =401
inregistrati plata avansului 401=5311
luna urmatoare, la primirea facturii finale %6XX/4426=401
stornarea avansului %4091/4426= 401 cu sumele in rosu
Daca factura finala are valoare mai mare inregistrati plata diferentei de valoare 401=5121sau 5311




Cometa SQL