Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Otilia Alupei's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


Otilia Alupei's Content

There have been 1000 items by Otilia Alupei (Search limited from 25-December 07)



Sort by                Order  

#288372 21 ian. 2020 - data intrarii in vigoare a noii legi pt prevenirea și com...

Postat de Otilia Alupei on 16 January 2020 - 11:50 AM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

Anuntul de pe site-ul lor e cel de mai jos :

http://www.onpcsb.ro/

ANUNT IMPORTANT:

Crearea unui cont in Sistemul Electronic de Transmisie Date (pentru desemnarea persoanei si pentru raportarea on-line) se poate face SI DUPA termenul de 180 de zile prevazut la art. 60 alin.(3) din Legea nr. 129/2019, respectiv SI DUPA DATA DE 21 IANUARIE 2020!


Programul de lucru cu publicul pentru data de vineri, 17 ianuarie 2020 se prelungeste pana la orele 18!




#288373 21 ian. 2020 - data intrarii in vigoare a noii legi pt prevenirea și com...

Postat de Otilia Alupei on 16 January 2020 - 12:02 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

http://www.conta.ro/...st&f=22&t=57370

Extras de la "Intrebari frecvente" :

1. Întrebare:
Cum se îndeplinește obligația de desemnare a unei persoane în relația cu Oficiul ?

Răspuns:

Desemnarea unei persoane în relația cu Oficiul, obligație prevăzută la art. 23 alin. (1) din Legea nr. 129/2019, se realizează exclusiv în format electronic, prin accesarea site-ului instituției - rubrica ”Desemnare persoană și raportare on-line” - subrubrica ”Desemnare persoană și raportare on-line” și parcurgerea etapelor în vederea obținerii unui cont în Sistemul Electronic de Transmisie Date (SETD).

PRECIZARE: Persoanele fizice ce au calitatea de entitate raportoare, precum şi entităţile raportoare prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. i) din Legea nr. 129/2019 NU au obligația de a desemna o persoană în relația cu Oficiul. Pentru entitățile raportoare care au desemnat una sau mai multe persoane în relația cu Oficiul înaintea intrării în vigoare a Legii nr. 129/2019 si care nu mai au dovada transmiterii documentului privind desemnarea persoanei, vor transmite informațiile în temeiul Legii nr. 129/2019, exclusiv în format electronic, prin parcurgerea etapelor în vederea obținerii unui cont în Sistemul Electronic de Transmisie Date (SETD).
_________________________________________________________

INCA O PRECIZARE de la mine : Am vb la Serviciul Juridic al institutiei (m-au sunat in urma mail-ului trimis ieri) si mi-au spus cele de mai sus plus faptul ca obligatiile vor interveni chiar si la entitatile raportoare de la art. 5, lit i) (care inseamna SC, PFA, I.I., adica restul lumii in afara lit anterioare) DACA acestea fac plati CU NUMERAR peste limita de 10.000 pt aceeasi tranzactie. Platile prin banca nu intra !

EDIT : tocmai am vazut ca exista si pe site acest raspuns (penultimul din lista) :
6. Întrebare:

Cum se aplica exceptia prevazuta la art. 23 alin. (4) din Legea nr. 129/2019 (persoanele fizice ce au calitatea de entitate raportoare sunt exceptate de la obligatia desemnarii unei persoane in relatia cu Oficiul) ?

Răspuns:

Persoanele fizice si persoanele fizice autorizate, care au calitatea de entitati raportoare, NU au obligtia desemnarii unei persoane in relatia cu Oficiul, DAR au TOATE CELELALTE obligatii prevazute in Legea nr. 129/2019.



#288374 21 ian. 2020 - data intrarii in vigoare a noii legi pt prevenirea și com...

Postat de Otilia Alupei on 16 January 2020 - 12:13 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

F IMPORTANT PT NOI (CONTABILII) SI CLIENTII NOSTRI privind obligatia de desemnare si cea de raportare !

http://www.onpcsb.ro/faq-onpcsb

3. Întrebare:

Obligația prevăzută la art. 23 alin. (1) din Legea nr. 129/2019, de desemnare a unei persoane în relația cu Oficiul, trebuie îndeplinită de către entităţile menționate la art. 5 alin.(1) lit. e) din Legea nr. 129/2019 și pentru clienții proprii ?

PRECIZAREA MEA : art. 5 alin.(1), lit. e) auditorii, experţii contabili şi contabilii autorizaţi, cenzorii, persoanele care acordă consultanţă fiscală, financiară, de afaceri sau contabilă;

Răspuns:

Obligația prevăzută la art. 23 alin. (1) din Legea nr. 129/2019, de desemnare a unei persoane în relația cu Oficiul, trebuie îndeplinită de însăși entitatea căreia îi revine respectiva obligație, și nu de către auditorul, expertul contabil, contabilul autorizat, cenzorul sau persoana care îi acordă consultanță fiscală, financiară, de afaceri sau contabilă.
...............................................................................................................


4. Întrebare:

Obligaţia de raportare către Oficiu a tranzacţiilor cu sume în numerar, în lei sau în valută, a căror limită minimă reprezintă echivalentul în lei a 10.000 euro, efectuate de către clienții entităţilor menționate la art. 5 alin.(1) lit. e) din Legea nr. 129/2019 revine acestor entități sau clienților ?

Răspuns:

Raportarea către Oficiu a tranzacţiilor cu sume în numerar, în lei sau în valută, a căror limită minimă reprezintă echivalentul în lei a 10.000 euro, efectuate de către clienții entităţilor menționate la art. 5 alin.(1) lit. e) din Legea nr. 129/2019, revine clienților înșiși și nu auditorului, expertului contabil, contabilului autorizat, cenzorului sau persoanei care îi acordă consultanță fiscală, financiară, de afaceri sau contabilă.

DAAAR ..... ATENTIE ! PRECIZARE: În situația în care, din verificările realizate cu privire la activitățile clienților proprii, rezultă indicatori de suspiciune conform art. 6 din lege, entităţile menționate la art. 5 alin.(1) lit. e) din Legea nr. 129/2019 au obligația transmiterii unui raport de tranzacții suspecte.



#288364 21 ian. 2020 - data intrarii in vigoare a noii legi pt prevenirea și com...

Postat de Otilia Alupei on 14 January 2020 - 02:28 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

Am sunat ore in sir la ei, prezinta permanent ocupat - o nebunie !!
Le-am trimis mail cu cerere de informatii, sa vedem daca imi raspund repede, ca de raspuns trebuie s-o faca macar in termenul legal de 30 zile.

Imi pare rau, Mada :sad: ...
Tare as fi vrut sa te ajut acum, dar nu pot face, deocamdata, mai mult de atat. Te pup, draga mea ! :wub:



#288375 21 ian. 2020 - data intrarii in vigoare a noii legi pt prevenirea și com...

Postat de Otilia Alupei on 16 January 2020 - 12:44 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

CE ANUME SE RAPORTEAZA :
(culorile le-am pus eu, pt evidentiere)

5. Întrebare:

Care sunt obligațiile de raportare ale entităților raportoare conform Legii nr. 129/2019 ?

Răspuns:
1. Raportarea tranzacţiilor suspecte - art. 6.

2. Raportarea tranzacțiilor care NU prezintă indicatori de suspiciune - art. 7, respectiv:
- raportarea tranzacţiilor cu sume în numerar, în lei sau în valută, a căror limită minimă reprezintă echivalentul în lei a 10.000 euro;
- raportarea transferurilor externe în şi din conturi, în lei sau în valută, a căror limită minimă reprezintă echivalentul în lei a 15.000 euro, realizată EXCLUSIV de către instituţiile de credit şi instituţiile financiare definite conform legii;
- raportarea transferurilor de fonduri a căror limită minimă reprezintă echivalentul în lei a 2.000 euro, realizată EXCLUSIV de către entitățile prin intermediul cărora se realizează activitatea de remitere de bani. (parerea mea : gen Westwen Union, PayPal, MonetGram, etc... Deci, daca trimiteti sau primiti mai mult decat echivalentul a 2.000 euro prin aceste metode, NU trebuie sa raportati voi, DAR va raporteaza unitatea de remitere bani !))

PRECIZARE: Raportarea tranzacțiilor cu sume în numerar, în lei sau în valută, a căror limită minimă reprezintă echivalentul în lei a 10.000 euro, nu exclude și raportarea acestora ca tranzacții suspecte, dacă există indicatori de suspiciune, conform art. 6 din lege.



#265775 24 ian. - zi de sarbatoare nationala !

Postat de Otilia Alupei on 22 December 2014 - 11:41 AM in Noutati legislatie

inca o zi libera !!


https://static.anaf..../L_171_2014.pdf


LEGE Nr. 171 din 16 decembrie 2014

pentru declararea zilei de 24 ianuarie Ziua Unirii Principatelor Române ca zi de sărbătoare

națională


EMITENT: PARLAMENTUL ROMÂNIEI

PUBLICATĂ ÎN: MONITORUL OFICIAL NR. 922 din 18 decembrie 2014


Parlamentul României adoptă prezenta lege.

ART. 1

Se declară ziua de 24 ianuarie Ziua Unirii Principatelor Române ca zi de sărbătoare națională.

ART. 2

Autoritățile administrației publice centrale şi locale pot organiza şi/sau sprijini logistic şi material manifestări culturalartistice dedicate acestei zile.

Această lege a fost adoptată de Parlamentul României, cu respectarea prevederilor art. 75 şi ale art. 76 alin. (2) din Constituția României, republicată.


PREŞEDINTELE CAMEREI DEPUTAȚILOR

VALERIU‐ŞTEFAN ZGONEA


PREŞEDINTELE SENATULUI

CĂLINCONSTANTINANTON POPESCUTĂRICEANU

Bucureşti, 16 decembrie 2014.

Nr. 171.



#289179 25 octombrie – data limită pentru declararea și plata impozitului...

Postat de Otilia Alupei on 06 August 2020 - 01:20 PM in Arhiva

https://static.anaf....25octombrie.pdf

Ministerul Finanțelor Publice
Agenția Națională de Administrare Fiscală
Direcția Generală Regională a Finanțelor Publice Ploiești
Administrația Județeană a Finanțelor Publice Teleorman
Nr. TRG DEX 5727/30.07.2020

25 octombrie – data limită pentru declararea și plata impozitului specific aferent semestrului I 2020

Administrația Județeană a Finanțelor Publice Teleorman reamintește că declararea și plata impozitului specific aferent semestrului I al anului 2020 se efectuează până la data de 25 octombrie 2020 inclusiv.

Contribuabilii obligați la plata impozitului specific unor activități, potrivit Legii nr. 170/2016 privind impozitul specific unor activități, pentru anul 2020, nu datorează impozit specific pentru perioada în care aceștia întrerup activitatea total sau parțial pe perioada stării de urgență decretate.

Pentru aplicarea prevederilor menționate, contribuabilii recalculează, în mod corespunzător, impozitul specific stabilit potrivit Legii nr. 170/2016, aferent anului 2020, prin împărțirea impozitului specific anual la 365 de zile calendaristice și înmulțirea cu numărul de zile aferent perioadei din anul calendaristic în care au desfășurat activitatea.

Perioada în care contribuabilii au desfășurat activitatea se determină prin scăderea din numărul de 365 de zile calendaristice a numărului de zile aferent perioadei în care aceștia au întrerupt activitatea total sau parțial pe perioada stării de urgență decretate.

Șef Administrație
Daniel Toma



#290799 26 aprilie - termenul de depunere a 8 declaratii fiscale

Postat de Otilia Alupei on 11 April 2022 - 03:56 PM in Obligatii fiscale, termene

https://static.anaf...._26_aprilie.pdf

Ministerul Finantelor
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Ploiesti
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman
Nr. TRG DEX 5587/11.04.2022

26 aprilie

- termenul de depunere a opt declaratii fiscale -


Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman informeaza contribuabilii ca 26 aprilie 2022 este termenul de depunere a urmatoarelor declaratii, pentru perioada de raportare incheiata:
- formularul 100 "Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat";
- formularul 112 "Declaratie privind obligatiile de plata a contributiilor sociale, impozitului pe venit si evidenta nominala a persoanelor asigurate";
- formularul 224 "Declaratie privind veniturile sub forma de salarii si asimilate salariilor din strainatate obtinute de catre persoanele fizice care desfasoara activitate in Romania";
- formularul 300 "Decont de taxa pe valoarea adaugata";
- formularul 301 "Decont special de taxa pe valoarea adaugata";
- formularul 307 "Declaratie privind sumele rezultate din ajustarea/corectia ajustarilor/regularizarea taxei pe valoarea adaugata";
- formularul 311 "Declaratie privind taxa pe valoarea adaugata colectata datorata de catre persoanele impozabile al caror cod de inregistrare in scopuri de taxa pe valoarea adaugata a fost anulat conform art. 316 alin. (11) lit. a) - e), lit. g) sau lit. h) din Legea nr. 227/2015 privind Codul fiscal";
- formularul 390 VIES ”Declaratie recapitulativa privind livrarile/achizitiile/prestarile intracomunitare”.

............................................

Gabriela Olteanu
Şef Administraţie



#291401 27 decembrie 2022 - termenul pentru depunerea formularului 177 "Cerere pr...

Postat de Otilia Alupei on 28 November 2022 - 02:39 PM in Obligatii fiscale, termene

https://static.anaf....termen_f177.pdf

MINISTERUL FINANTELOR
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Galati
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea

27 decembrie 2022 - termenul pentru depunerea formularului 177 "Cerere privind redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor".

Platitorii de impozit pe profit sau de impozit pe veniturile microintreprinderilor, dupa caz, pot dispune redirectionarea unor sume din impozitul datorat, potrivit legii, in termen de 6 luni de la termenul legal de depunere a declaratiei anuale de impozit pe profit, respectiv a declaratiei de impozit pe veniturile microintreprinderilor aferente trimestrului IV.

Pentru a redirectiona o parte din impozitul pe profit/veniturile microintreprinderilor aferent anului 2021 contribuabilii pot depune formularul 177 pana la data de 27 decembrie 2022.

Contribuabilii isi exercita optiunea de redirectionare a impozitului pe profit/impozitului pe venitul microintreprinderilor prin completarea si depunerea formularului 177 "Cerere privind redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor".

Cererile depuse peste termenul prevazut de lege nu vor fi prelucrate de catre compartimentul de specialitate.
Redirectionarea impozitului pe profit, respectiv a impozitului pe veniturile microintreprinderilor pentru sponsorizarea entitatilor persoane juridice fara scop lucrativ, inclusiv a unitatilor de cult, poate fi efectuata doar daca beneficiarul sponsorizarii este inscris la data platii sumei respective de catre
organul fiscal in Registrul entitatilor/unitatilor de cult pentru care se acorda deduceri fiscale.

Baza legala: OPANAF 1.679/2022 pentru aprobarea Procedurii privind redirectionarea impozitului pe profit/impozitului pe veniturile microintreprinderilor, potrivit legii, pentru efectuarea de sponsorizari si/sau acte de mecenat sau acordarea de burse private, precum si a modelului si continutului unor formulare publicata in Monitorul Oficial nr. 923/21.09.2022.

Compartiment de comunicare



#290939 27 iunie – termenul de depunere a declaratiilor D 100 si D 101

Postat de Otilia Alupei on 18 June 2022 - 11:48 AM in Obligatii fiscale, termene

Ministerul Finantelor
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Ploiesti
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman
Nr. TRG DEX 7835/15.06.2022

27 iunie – termenul de depunere a declaratiilor D 100 si D 101

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Teleorman reaminteste contribuabililor persoane juridice ca, pe perioada aplicarii prevederilor art. I din Ordonanta de urgenta a Guvernului nr. 153/2020 pentru instituirea unor masuri fiscale de stimulare a mentinerii/cresterii capitalurilor proprii, precum si pentru completarea unor acte normative, termenele pentru depunerea declaratiilor sunt cele prevazute la art. I alin. (13) din acest act normativ si anume:
pentru contribuabilii platitori de impozit pe profit, prin derogare de la prevederile art. 41 si 42 din Codul fiscal, termenul pentru depunerea declaratiei anuale privind impozitul pe profit (formular 101 - Declaratie privind impozitul pe profit) si plata impozitului pe profit aferent anului fiscal respectiv este pana la data de 25 iunie inclusiv a anului urmator, iar pentru contribuabilii care intra sub incidenta prevederilor art. 16 alin.(5) din Codul fiscal pana la data de 25 a celei de-a sasea luni, inclusiv, de la inchiderea anului fiscal modificat;
pentru contribuabilii platitori de impozit pe veniturile microintreprinderilor, prin derogare de la prevederile art. 56 din Codul fiscal, termenul pentru depunerea declaratiei aferente trimestrului IV (formular 100 - Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat) si plata impozitului aferent acestui trimestru este pana la data de 25 iunie inclusiv a anului urmator;
pentru platitorii de impozit specific unor activitati, prin derogare de la prevederile art. 8 din Legea nr. 170/2016, cu completarile ulterioare, termenul pentru depunerea declaratiei aferente semestrului II (formular 100 - Declaratie privind obligatiile de plata la bugetul de stat) si plata impozitului aferent acestui semestru este pana la data de 25 iunie inclusiv a anului urmator.

Avand in vedere ca in anul 2022 termenul de 25 iunie, prevazut de O.U.G. nr. 153/2020, cade intr-o zi nelucratoare, acesta se prelungeste pana in prima zi lucratoare, respectiv 27 iunie.

Contribuabilii pot solicita asistenta cu privire la modul de completare si de depunere a declaratiilor fiscale prin Formularul de Contact (disponibil la link-ul https://www.anaf.ro/asistpublic/) sau prin apelarea Call-Center-ului la numarul de telefon 031.403.91.60.

Gabriela Olteanu
Sef Administratie

Fisiere atasate




#290686 28 februarie, termen final de depunere a formularelor 205 si 207

Postat de Otilia Alupei on 22 February 2022 - 03:19 PM in Alte declaratii si raportari

https://static.anaf....9_t_205-207.pdf

MINISTERUL FINANTELOR
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Galati
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Constanta
Nr. CTG_DEX_7617/21.02.2022

28 februarie, termen final de depunere a formularelor 205 si 207

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Constanta aduce la cunostinta contribuabililor ca in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I nr. 138 din 10 februarie 2022 a fost publicat Ordinul presedintelui Agentiei Nationale de Administrare Fiscala nr. 179/2022 pentru aprobarea modelului si continutului formularelor 205 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit" si 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa/impozitul suportat de platitorul de venit/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti".
Potrivit ordinului mentionat data de 28.02.2022 este ultima zi pentru depunerea formularelor:
- 205 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa si castigurile/pierderile din investitii, pe beneficiari de venit";
- 207 "Declaratie informativa privind impozitul retinut la sursa / impozitul suportat de platitorul de venit/veniturile scutite, pe beneficiari de venit nerezidenti".

Reamintim contribuabililor ca formularele editabile pdf se descarca de pe site-ul Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la adresa www.anaf.ro – Servicii Online – declaratii electronice – Persoane juridice - descarcare declaratii sau accesand linkurile:
https://static.anaf....atii_R/205.html
https://static.anaf....atii_R/207.html
si se depun prin mijloace electronice de transmitere la distanta, prin utilizarea serviciului de depunere declaratii on-line, existent pe portalul e-guvernare.ro

Compartiment Comunicare



#277801 28 februarie, termen pentru mai multe obligații fiscale

Postat de Otilia Alupei on 28 February 2017 - 04:55 PM in Materiale ANAF (MFP)

https://static.anaf...._com_240217.pdf

COMUNICAT DE PRESĂ

28 februarie, termen pentru mai multe obligații fiscale

Fisiere atasate




#288687 29 aprilie 2020 - Depunerea situațiilor financiare, pentru anul 2019 - O...

Postat de Otilia Alupei on 09 April 2020 - 12:43 PM in Arhiva

miercuri 29 aprilie, Termen pt. Depunerea situațiilor financiare, pentru anul 2019 software de asistență

Cine depune : Instituțiile publice, asociațiile și celelalte persoane juridice cu și fără scop patrimonial, subunitățile fără personalitate juridică, cu sediul șn străinătate, care aparțin persoanelor prevăzute la art.1 alin.1-3 din Legea 82/1991, cu sediul șn România, precum și subunitățile fără personalitate juridică din România care aparțin unor persoane juridice cu sediul șn străinătate.

Baza legala : Legea 82/1991 art.3



#288688 29 aprilie 2020 - Depunerea situațiilor financiare, pentru anul 2019 - O...

Postat de Otilia Alupei on 09 April 2020 - 12:49 PM in ONG

29 aprilie 2020 - Depunerea situațiilor financiare, pentru anul 2019 - ONG, institutii publice



#289949 30 aprilie 2021 - termenul pentru depunerea situatiilor financiare pe anul 20...

Postat de Otilia Alupei on 22 April 2021 - 01:32 PM in Bilanturi

https://static.anaf....rmen_sitfin.pdf

Ministerul Finantelor
Agentia Nationala de Administrare
Fiscala Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Galati
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea

30 aprilie 2021 - termenul pentru depunerea situatiilor financiare pe anul 2020 pentru anumite categorii de contribuabili

EXTRAS :

Institutiile publice, asociatiile si celelalte persoane juridice cu si fara scop patrimonial, subunitatile fara personalitate juridica, cu sediul in strainatate, care apartin persoanelor prevazute la art.1 alin.1-3 din Legea 82/1991, cu sediul in Romania, precum si subunitatile fara personalitate juridica din Romania care apartin unor persoane juridice cu sediul in strainatate au obligatia ca pana pe 30 aprilie 2021 sa depunerea situatiilor financiare pe anul 2020.

In vederea depunerii situatiilor financiare anuale, entitatile mentionate .... (vezi link sau fisier atasat)

Fisiere atasate




#289333 30 septembrie 2020 - Termen limita pentru depunerea notificarii privind inten...

Postat de Otilia Alupei on 28 September 2020 - 02:23 PM in Materiale ANAF (MFP)

https://static.anaf....%20bugetare.pdf

30 septembrie - Termen limita pentru depunerea notificarii privind intentia de restructurare a obligatiilor bugetare !

Fisiere atasate




#290180 30 septembrie 2021 este termenul scadent pentru depunerea cererii de esalonar...

Postat de Otilia Alupei on 14 July 2021 - 01:17 PM in Materiale ANAF (MFP)

https://static.anaf....38_c17_2021.pdf

Ministerul Finantelor
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice - Timisoara
Compartimentul Comunicare, Relatii Publice si Mass-Media

Nr. 17/14.07.2021

30 septembrie este termenul scadent pentru depunerea cererii de esalonare la plata simplificata

Fisiere atasate




#291559 31 ianuarie 2023 este termenul pentru depunerea formularului 395

Postat de Otilia Alupei on 30 January 2023 - 07:17 PM in Obligatii fiscale, termene

https://static.anaf....1_f395_2023.pdf

MINISTERUL FINANTELOR
Agentia Nationala de Administrare Fiscala
Directia Generala Regionala a Finantelor Publice Galati
Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea

31 ianuarie 2023 este termenul pentru depunerea formularului 395

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Vrancea aduce in atentia persoanelor autorizate pentru activitatea de furnizare a serviciilor postale ca pentru trimiterile postale contra ramburs efectuate pe teritoriul national au obligatia, ca pana marti 31 ianuarie, sa depuna „Declaratia informativa privind trimiterile postale contra ramburs efectuate de furnizorii de servicii postale pe teritoriul national” –formular 395.

Reamintim ca potrivit prevederilor art. 59 alin. (2^1) din Codul de procedura fiscala, in scopul asigurarii conformarii fiscale, furnizorul de servicii postale de trimitere contra ramburs este obligat, sub rezerva respectarii inviolabilitatii secretului corespondentei, sa furnizeze lunar organului fiscal central informatii referitoare la trimiterile postale care au ca particularitate achitarea de catre destinatar expeditorului, prin intermediul retelei postale, a contravalorii bunului care face obiectul trimiterii postale inregistrate.

Declaratia se depune in format electronic sub forma unui fisier PDF, cu fisier xml atasat, semnat electronic. Formularul poate fi descarcat de pe site-ul ANAF –sectiunea Servicii On-line - Descarcare declaratii (https://static.anaf....atii_R/395.html )

Important! Incepand cu 08.01.2023 aplicatiile puse la dispozitia contribuabililor (pdf-urile inteligente) vor putea fi utilizate numai pe sisteme de operare aflate in suport la producator si cu toate update-urile la zi.

Declaratia se depune doar prin mijloace electronice de transmitere la distanta, pe portalul e-guvernare. Pentru depunerea declaratiei, platitorul trebuie sa detina un certificat calificat, eliberat in conditiile Legii nr. 455/2001 privind semnatura electronica, republicata, cu modificarile si completarile ulterioare.

In situatia in care nu au fost inregistrate operatiuni in perioada de raportare, se depune declaratia completata doar cu campurile date de identificare ale furnizorului de servicii postale si ale reprezentantului legal/fiscal sau ale imputernicitului, dupa caz.

Livrarile cuprinse in declaratia informativa sunt cele care au fost livrate efectiv destinatarului in perioada de raportare, si nu cele pentru care au fost emise documente de transport in perioada de raportare.

Vor fi raportate urmatoarele informatii aferente livrarilor: numar si data document de transport, valoare ramburs, denumire si cod fiscal expeditor, adresa de preluare a trimiterii, modalitate virare ramburs catre expeditor (cont colector sau numerar), IBAN cont colector, denumire/nume si prenume
destinatar.

Baza legala: Ordinul presedintelui ANAF nr. 1644 din 13 septembrie 2022 privind declararea serviciilor de trimitere contra ramburs efectuate de catre furnizorii de servicii postale pe teritoriul national si pentru aprobarea modelului, continutului si a modalitatilor de depunere pentru declaratia informativa privind trimiterile postale contra ramburs efectuate de catre furnizorii de servicii postale pe teritoriul national publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, partea I nr. 926 din 21 septembrie 2022.



#289625 31.12.2020 - BREXIT implicații fiscale - întrebări și răspunsuri

Postat de Otilia Alupei on 06 January 2021 - 04:13 PM in Intreprinzator in Europa

https://static.anaf....V2_21122020.pdf

Fisiere atasate




#226239 431 sold debitor

Postat de Otilia Alupei on 27 May 2010 - 01:47 PM in Arhiva

creante mai mari

soldul e debitor fiindca ai o plata in plus, deci ai ceva de recuperat. cel mai ortodox ar fi sa muti suma pe contul 4382 (alte creante sociale) care e cont bifunctional si al carui sold debitor reprezinta suma de recuperat de la asig. soc.



#229808 462 sold negativ

Postat de Otilia Alupei on 13 August 2010 - 01:27 PM in Arhiva

e cam greau de spus cum se poate remedia, daca nu stim cum ai ajuns tu acolo... insa vezi :
- daca ai stornat tot ce trebuia, peste tot - adica nu cumva ai uitat sa mai stornezi ceva cu 462 in debit negativ
- daca stii bine ce ai inreg. in 462, sa nu fie ceva amestecat din alta categorie de oper. contabile
- de ce ai scazut din 462 atat de mult incat sa ramai pe minus la sold, esti sigura ca ai calculat/operat bine sumele

daca verifici riguros toate astea, poate asa obtii si solutia problemei :lnr (1):



#279001 471 saga

Postat de Otilia Alupei on 19 June 2017 - 09:31 AM in MONOGRAFII CONTABILE

ca per. de inregistrare, chiar 13 luni de inregistrare si sunt ! Ia numara-le !
Saga face f bine, cf per. setate (15.06.2017-14.06.2018).
Nu inteleg ce te deranjeaza ...



#284079 471 saga

Postat de Otilia Alupei on 12 June 2018 - 12:01 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Rezultatul contabil si fiscal al unei perioade rezulta din veniturile obtinute in acea perioada pe seama cheltuielilor facute in aceeasi perioada. E o regula de baza in contabilitate ! Prin urmare, raspunsul este, evident, ct. 471. Nu uita ca luna viitoare sa inchizi ct 471 prin 625. :smile:

De retinut faptul ca cheltuielile sunt prezentate în contul de profit şi pierdere pe baza asocierii directe între costurile efectuate şi veniturile specifice obţinute. Această asociere, cunoscută sub numele de conectare a cheltuielilor la venituri, presupune recunoaşterea simultană sau combinată a veniturilor şi cheltuielilor care rezultă din acelaşi tip de tranzacţii sau din alte evenimente.

OMFP 1802/2014,

Contul 471 "Cheltuieli înregistrate în avans"
Cu ajutorul acestui cont se ține evidența cheltuielilor efectuate în avans care urmează a se suporta eşalonat pe cheltuieli, pe baza unui scadențar, în perioadele/exercițiile financiare viitoare.
Contul 471 "Cheltuieli înregistrate în avans" este un cont de activ.
În debitul contului 471 "Cheltuieli înregistrate în avans" se înregistrează:
‐ sumele reprezentând chiriile, abonamentele, certificatele de emisii de gaze cu efect de seră achiziționate, sumele aferente prestării ulterioare de servicii (de exemplu, asistența tehnică) şi alte cheltuieli efectuate anticipat (401, 512, 531).
În creditul contului 471 "Cheltuieli înregistrate în avans" se înregistrează:
‐ sumele repartizate în perioadele/exercițiile financiare următoare pe cheltuieli, conform scadențarelor (605, 611 la 628, 652, 658, 666).

Soldul contului reflectă cheltuielile efectuate în avans.

OMFP 1802/2014,
- 53 (3) : (3) Veniturile şi cheltuielile care rezultă direct şi concomitent din aceeaşi tranzacție sunt recunoscute simultan în contabilitate, prin asocierea directă între cheltuielile şi veniturile aferente, cu evidențierea distinctă a acestor venituri şi cheltuieli.
- 57. ‐ (1) Contabilizarea şi prezentarea elementelor din bilanț şi din contul de profit şi pierdere ținând seama de fondul economic al tranzacției sau al angajamentului în cauză. Respectarea acestui principiu are drept scop înregistrarea în contabilitate şi prezentarea fidelă a operațiunilor economico‐ financiare, în conformitate cu realitatea economică, punând în evidență drepturile şi obligațiile, precum şi riscurile asociate acestor operațiuni.
(2) Evenimentele şi operațiunile economico‐financiare trebuie evidențiate în contabilitate aşa cum acestea se produc, în baza documentelor justificative. Documentele justificative care stau la baza înregistrării în contabilitate a operațiunilor economico‐financiare trebuie să reflecte întocmai modul cum acestea se produc, respectiv să fie în concordanță cu realitatea. De asemenea, contractele încheiate între părți trebuie să prevadă modul de derulare a operațiunilor şi să respecte cadrul legal existent.
(3) Forma juridică a unui document trebuie să fie în concordanță cu realitatea economică. Atunci când există diferențe între fondul sau natura economică a unei operațiuni sau tranzacții şi forma sa juridică, entitatea va înregistra în contabilitate aceste operațiuni, cu respectarea fondului economic al acestora.
- 351. ‐ (1) Cheltuielile plătite/de plătit şi veniturile încasate/de încasat în exercițiul financiar curent, dar care privesc exercițiile financiare următoare, se înregistrează distinct în contabilitate, la cheltuieli în avans (contul 471 "Cheltuieli înregistrate în avans") sau venituri în avans (contul 472 "Venituri înregistrate în avans"), după caz.
(2) În aceste conturi se înregistrează, în principal, următoarele cheltuieli şi venituri: chirii, abonamente, asigurări şi alte cheltuieli efectuate anticipat, respectiv veniturile din chirii, abonamente şi alte venituri aferente perioadelor sau exercițiilor următoare.
(3) În contul 471 "Cheltuieli înregistrate în avans" se înregistrează, de asemenea, achizițiile de certificate de emisii de gaze cu efect de seră şi certificate verzi, efectuate în cursul perioadei curente, dar care sunt aferente unei perioade ulterioare, urmând a se recunoaşte drept cheltuieli ale perioadelor viitoare în care urmează a se utiliza.
(4) Onorariile şi comisioanele bancare achitate în vederea obținerii de împrumuturi pe termen lung se recunosc pe seama cheltuielilor înregistrate în avans. Cheltuielile în avans urmează să se recunoască la cheltuieli curente eşalonat, pe perioada de rambursare a împrumuturilor respective



#284087 471 saga

Postat de Otilia Alupei on 12 June 2018 - 12:45 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Cu drag si alta data ! :smile:

Ti-am pus si legislatie ca sa intelegi fenomenul, am considerat ca te ajut mai mult daca vei intelege de ce trebuie inreg. pe 471, cum functioneaza acest cont.



#276445 542 sold creditor

Postat de Otilia Alupei on 17 November 2016 - 04:11 PM in MONOGRAFII CONTABILE

ct. 542 e de activ, nu poate avea sold creditor.
ct. 428 e bifunctional si poate avea sold creditor.
dupa parerea mea, mai degraba poti inreg. pe 428 avand in vedere ca vb de o datorie a firmei catre un salariat.




Cometa SQL