Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Gianina Inculet's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


Gianina Inculet's Content

There have been 77 items by Gianina Inculet (Search limited from 14-December 07)



Sort by                Order  

#48691 Optiune platitor de tva - taxare inversa

Postat de Gianina Inculet on 03 November 2005 - 12:47 PM in Arhiva

N-am pus in discutie obligativitatea inregistrarii ca platitor de tva, a depus deja declaratia de mentiuni 010, ci corectitudinea operatiunilor legate de tva.



#48982 Optiune platitor de tva - taxare inversa

Postat de Gianina Inculet on 04 November 2005 - 09:05 AM in Arhiva

Practic, societatea va plati avansul care contine si o parte de tva in luna noiembrie, luna in care nu este platitoare de tva; normal ca pe factura furnizorului nu este specificat <taxare inversa>.
Dar in luna decembrie societatea va prelua partea de tva din avansul platit ca deductibil in decont si pentru ratele celelalte va aplica taxarea inversa la tva aferenta . Asta e. M-am lamurit. Multumesc !



#35639 subventie primita

Postat de Gianina Inculet on 01 September 2005 - 02:51 PM in Arhiva

Cam astea sunt operatiunile de urmat pt. inreg. unei subventii :

subventia de primit 445 = 131
primirea subventiei 5121 = 445
amortizarea treptata asupra exercitiului 131 = 758



#89082 FACTURI PRESTARI SERVICII

Postat de Gianina Inculet on 19 June 2006 - 07:13 PM in Arhiva

Pentru demolari este necesara si autorizatia pentru demolare !



#43779 intrebare pentru nota 10

Postat de Gianina Inculet on 08 October 2005 - 09:36 PM in Arhiva

Tocmai saptamana aceasta, ce e pe sfarsite, a aparut o hotarare cu permisele de munca, daca vrei ma uit luni la serviciu.



#34358 diurna

Postat de Gianina Inculet on 25 August 2005 - 02:41 PM in Arhiva

AVRAM a spus:

nu are nici-o legatura cazarea cu valoarea diurnei.
Daca societatea inregistreaza profit poti sa -i decontezi factura de cazale la nivelul de 5 milioane. diurna la nivel de 10.52*2.5 iar masa servita pe ch. de protocol

Pai cum, ii dai si diurna, ii dai si masa ?



#34938 Problema! Plati vechi

Postat de Gianina Inculet on 29 August 2005 - 09:18 AM in Arhiva

Si platile le faci bineinteles in RON.



#54068 Concediu medical

Postat de Gianina Inculet on 03 December 2005 - 09:45 PM in Arhiva

Sper sa te ajute aceste precizari din Legea 19
ART. 98 ....
(3) Persoanele care au dobandit, conform legii, calitatea de asigurat beneficiaza de indemnizatie pentru incapacitate temporara de munca, fara conditii de stagiu de cotizare, in cazul accidentelor de munca, bolilor profesionale, urgentelor medico-chirurgicale, tuberculozei si bolilor infecto-contagioase din grupa A. Lista cuprinzand urgentele medico-chirurgicale, precum si bolile infecto-contagioase din grupa A este stabilita prin hotarare a Guvernului.


ART. 99
(1) Baza de calcul a indemnizatiilor de asigurari sociale prevazute la art. 98 alin. (1) lit. a), b), c) si e) se determina ca medie a veniturilor lunare din ultimele 6 luni anterioare primei zile de concediu medical inscrise in certificatul de concediu medical, pe baza carora s-a datorat sau, dupa caz, s-a achitat contributia individuala de asigurari sociale in lunile respective, conform prevederilor art. 23, si/sau drepturile prevazute la alin. (9) sau (10), dupa caz, din cele 12 luni din care s-a constituit stagiul de cotizare.
(3) In situatia in care stagiul de cotizare este mai mic de 6 luni, pentru asiguratii prevazuti la art. 98 alin. (3) baza de calcul a indemnizatiilor de asigurari sociale o constituie media veniturilor lunare la care s-a datorat sau, dupa caz, s-a achitat contributia de asigurari sociale din lunile respective sau, dupa caz, venitul lunar din prima luna de activitate pentru care s-a stabilit sa se plateasca contributia de asigurari sociale.

ART. 108
(2) Cuantumul indemnizatiei pentru incapacitate temporara de munca determinata de boala profesionala, accident de munca sau cazuri asimilate acestuia, tuberculoza, SIDA, cancer de orice tip, precum si de boala infectocontagioasa din grupa A si urgente medico-chirurgicale stabilite in conditiile prevazute la art. 98 alin. (3) este de 100% din baza de calcul stabilita conform art. 99 alin. (1) sau (3), dupa caz.



#90993 SUBVENTII MIJLOACE FIXE

Postat de Gianina Inculet on 28 June 2006 - 10:20 AM in Arhiva

Dupa parerea mea, subventia trebuie sa se "amortizeze" in continuare, cel mult sa fac 131=7588 pana la incidenta valorii reevaluate



#91079 SUBVENTII MIJLOACE FIXE

Postat de Gianina Inculet on 28 June 2006 - 01:26 PM in Arhiva

Asta ziceam si eu, sa fac 131 = 758 cu dif.din reevaluare astfel incat soldul lui 131 sa fie egal cu soldul lui 212



#74880 Impozitare chirie imobil

Postat de Gianina Inculet on 20 March 2006 - 09:35 PM in Arhiva

Este de preferat sa faci notificare pentru aplicare tva si la chirie, altfel calculezi pro-rata.



#47223 plata concediu medical...la avans sau lichidare?!

Postat de Gianina Inculet on 27 October 2005 - 02:16 PM in Arhiva

Nici in codul muncii nu se fac alte precizari.

ART. 161
(1) Salariul se plateste in bani cel putin o data pe luna, la data stabilita in contractul individual de munca, in contractul colectiv de munca aplicabil sau in regulamentul intern, dupa caz.

Avansul nu este obligatoriu sa fie acordat, se poate acorda si in alt procent, chiar 30-35%, poate fi stipulat conform art.161 din codul muncii in contractul individual / colectiv/ regulam.intern.



#47192 plata concediu medical...la avans sau lichidare?!

Postat de Gianina Inculet on 27 October 2005 - 01:10 PM in Arhiva

De obicei avansul este fixat la 40% din salariul de baza, urmand ca la lichidare sa se faca calculul final si sa se acorde restul de plata, dar se poate face si un calcul provizoriu conform datelor cunoscute din pontaj pentru a nu avea surprize cu restul de plata.



#35760 Plafon contributie CAS

Postat de Gianina Inculet on 02 September 2005 - 02:41 PM in Arhiva

Sa traiesti, perfect !



#35721 Plafon contributie CAS

Postat de Gianina Inculet on 02 September 2005 - 09:40 AM in Arhiva

Se aplica limitarea fondului salarii la numarul mediu salariati * cota cas unitate * 5



#35407 SCUTIRI LA PLATA PENALIZARILOR

Postat de Gianina Inculet on 31 August 2005 - 02:49 PM in Arhiva

Ti-am trimis documentele cautate, cred ca este ceea ce iti trebuie.

Fisiere atasate

  • Fisier atasat  azi.rar   39.92K   58 downloads



#36032 Factura avans

Postat de Gianina Inculet on 05 September 2005 - 12:14 PM in Arhiva

Facand abstractie ca unitatea primeste si banii, se factureaza un avans pentru lucrarile de executat cf. contractului in vederea procurarii materialelor necesare.
Este corecta inregistrarea facturii 411 (a+b) = % 472(a), 4427(b) ? La facturarea finala se va inregistra 411 (0) = % 472(-a), 704 (a).
SAU va trebui de la inceput sa inregistrez venituri, stiti, fiscul .



#89084 export in comision

Postat de Gianina Inculet on 19 June 2006 - 07:31 PM in Arhiva

Cred ca ai dreptate.
In codul fiscal se precizeaza ca pentru livrarile de bunuri vanzatorul emite factura fiscala catre comisionar in regim scutire cu drept de deducere, comisionarul face livrarea de bunuri catre cumparatorul strain, emite factura fiscala in regim sdd, factura externa si intocmeste declaratia vamala de export in nume propriu.
Dupa cum spui tu nu este vorba despre asa ceva, asa ca varianta propusa de tine este corecta.



#61458 Scoaterea din functiun.a mij.fixe si mat.de natura ob.invent

Postat de Gianina Inculet on 21 January 2006 - 02:45 PM in Arhiva

In legatura cu scoaterea din evidenta contabila a unui mijloc fix in momentul casarii va cer unele lamuriri.
Conform Ordinului 1850 privind registrele si formularele financiar-contabile, la procesul verbal de scoatere din functiune a mijlocului fix se completeaza trei capitole.
Formularul se completeaza astfel:
- capitolele I si II, de catre comisia constituita
I. CONSTATARILE SI CONCLUZIILE COMISIEI
II. MIJLOACELE FIXE SCOASE DIN FUNCTIUNE SAU BUNURILE MATERIALE DECLASATE
- capitolul III, dupa aprobarea propunerilor si efectuarea scoaterii din functiune, din uz sau declasarii
III ANSAMBLE, SUBANSAMBLE, PIESE, COMPONENTE SI MATERIALE REZULTATE
Se mentioneaza ca in situatia in care capitolul III se completeaza in alte exercitii financiare, este necesar sa se intruneasca o noua comisie care sa intocmeasca un nou proces-verbal de scoatere din functiune a mijloacelor fixe/de declasare a unor bunuri materiale care sa confirme datele completate in acest capitol.
---------
Problema este urmatoarea , daca pentru partile I si II s-a specificat la data luna octombrie, dar procesul verbal ajunge in contabilitate in luna decembrie, cand fac efectiv scoaterea din cont a mijlocului fix ? Eu socot ca in luna decembrie cu observatia ca va trebui sa anulez amortizarea pentru lunile oct,nov,dec. daca mijlocul fix nu era amortizat, practic e ca si cum as fi operat casarea in octombrie.

Ce se va intampla in situatia in care cap.III nu este completat si dezmembrarea continua in exercitiul financiar urmator ? Se face scoaterea din bilant in anul curent, urmand ca valorificarea sa se faca in exercitiul urmator ? Eu as zice ca da.

Am intalnit persoane care nu sunt de acord cu separarea scoaterii din functiune a mijlocului fix ( scoaterea din evidenta contabila - opusul punerii in functiune/ luarea in evidenta) de operatiunile de valorificare. Se pot separa aceste operatiuni in cadrul unui exercitiu financiar, sau se accepta separarea cand fenomenul se intinde pe doua exercitii financiare ?

Astept cu nerabdare parerea domniilor voastre !



#53951 Platitor de tva , taxare inversa

Postat de Gianina Inculet on 02 December 2005 - 02:40 PM in Arhiva

La trecerea pe platitor de tva, daca materia prima din stoc provine dintr-o taxare inversa( material lemnos), se deduce tva-ul care s-a platit practic furnizorului, cu nota 4426=301 ? Inainte taxarea inversa se stopa, iar in noua situatie va functiona taxarea inversa chiar daca materialul lemnos nu este vandut mai departe, ci este folosit ca materie prima ?



#39619 concediu odihna

Postat de Gianina Inculet on 21 September 2005 - 09:57 AM in Arhiva

20 minim, conform codului muncii, 21 cf. contractului colectiv de munca la nivel national.



#53996 Platitor de tva , taxare inversa

Postat de Gianina Inculet on 02 December 2005 - 08:11 PM in Arhiva

Multumesc mult, Ctanela, asa gandeam si eu si acum ma simt mult mai bine ca am schimbat opiniile.



#36036 Factura avans

Postat de Gianina Inculet on 05 September 2005 - 12:30 PM in Arhiva

Eu aveam in vedere un alt lant al operatiunilor 5121 = 419 ; 411 = 704,4427 si 419 = 411 , de aceea am pus intrebarea. Intre timp am mai citit si in ordinul 306 si se pare ca in acest caz voi face 5121 = 411 ; 411 = 419,4427 cu reglare finala 411 = 419,704,4427. M-am lamurit. Multumesc ! Personal, nu mi se pare gresita nici varianta propusa initial, cu toate ca 472 este asociat cu 4428, nu e cazul aici.



#74881 Deductibilitate limitata

Postat de Gianina Inculet on 20 March 2006 - 09:39 PM in Arhiva

In privinta cheltuielilor cu deductibilitate limitata, se specifica in codul fiscal:
l) cheltuielile pentru functionarea, intretinerea si repararea locuintelor de serviciu situate in localitatea unde se afla sediul social sau unde societatea are sedii secundare, deductibile in limita corespunzatoare suprafetelor construite prevazute de legea locuintei, care se majoreaza din punct de vedere fiscal cu 10%. Diferenta nedeductibila trebuie recuperata de la beneficiari, respectiv chiriasi/locatari
Intrebarea pe care o pun este :
- in chelt. pt. functionare intra si cheltuielile cu amortizarea ?



#25573 Provizioane clienti neincasati/garantii pt.lucrari

Postat de Gianina Inculet on 28 June 2005 - 10:12 AM in Arhiva

1 .Se pot constitui provizioane (deductibile fiscal) pentru clienti neincasati aferente unor facturi de dupa 01 ian.2004, facturi care au fost cesionate altei societati ? Facturile sunt din martie 2004, iar cesiunea din iunie 2004.

2. Garantiile inscrise pe facturile de la furnizori diminueaza deductibilitatea pentru provizioanele pt. garantii de buna executie acordate clientilor ?




Cometa SQL