Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
madalinab's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 40

Salt la continut


madalinab's Content

There have been 1000 items by madalinab (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#167406 TVA- PT PROD AGRICOLE-COMERT INTRACOMUNITAR

Postat de madalinab on 26 March 2008 - 10:31 PM in Arhiva

comert intracomunitar deci livrare intracomunitara - L.I.C.(altfel este export)
in cazul in care clientul este platitor de tva ii facturezi fara tva(el va face taxare inversa), iar daca nu este platitor de tva ii facturezi cu tva 19% - ii soliciti o copie a certificatului de inregistrare fiscala si, eventual, verifici codul lui.
TVA-ul aferent cumpararilor il vei recupera prin decontul de taxa...se inscrie DA in decont pentru a solicita rambursarea TVA(suma trebuie sa fie cel putin 5000 lei si nu se mai preia in decontul perioadei urmatoare).

Vezi postareacristialex888, la Mar 25 2008, 06:54 PM, a spus:

merge sa fac comert intracomunitar cu certificatul producatorului doar pe bon de achizitie????

Adica cum?!



#167404 SRL - asociat unic+administrator unic cu studii superioare economice

Postat de madalinab on 26 March 2008 - 10:16 PM in Arhiva

Eu cred ca articolul sugerat de tine explica destul de clar. Cateva pasaje sugestive: ''Calitatea de salariat a asociatului unic este o posibilitate si nu o obligatie '', ''cei care nu indeplinesc conditia de studii mentionata pot fi administratori fara a incheia un contract individual de munca, indeplinindu-si activitatea in baza actul constitutiv de societate.''
De ce se mentioneaza conditia de studii superioare? Deoarece codificarea din COR pt administrator este 241939 si face parte din grupa minora 241 care necesita astfel de studii.



#167393 comision carti munca

Postat de madalinab on 26 March 2008 - 09:43 PM in ITM, Inspectia Muncii

b m c aveti o baza legala?
parerea mea este ca nu este normal sa asimilez tratamentul decl 100 sau 300 cu cea de comision itm, cat despre 102...daca nu mai ai angajati faci 010 si scoti obligatiile din vector.
ceea ce spuneti mai sus se poate spune si pentru declaratia de sanatate, pensii...si va intreb:asa procedati atunci cand nu mai aveti salariati la societate(sau daca nu ati mai avea)? depuneti declaratii pe 0 chiar daca nu este cazul?! depuneti declaratia de cas fara a vea in baza de date nici un salariat?! cum?! :pullhair:



#167140 administrator firma, diverse aspecte

Postat de madalinab on 25 March 2008 - 02:43 PM in Arhiva

una din obligatii ar fi incheierea unui contract cu o firma de ctb sau angajarea unui contabil cu studii superioare - conform legii contabilitatii...restul il aflati de la persoana cu care veti colabora, in calitatea precizata anterior.



#167133 Proces verbal custodie

Postat de madalinab on 25 March 2008 - 02:23 PM in MODELE, FISIERE UTILE

poate te ajuta acest model...adaptezi dupa nevoi:

Proces Verbal de Custodie
Încheiat între:
S. C. XYZ, cu sediul în ............., înregistrată la Registrul Comerțului sub nr. J ..........., Cod unic de înregistrare: ........., reprezentat prin Dl. ........... - [calitatea],
Și
S.C. ............cu sediul în ............. Str...........nr........bl.......sc.......ap......sector......înmatriculată la Oficiul Reg Com sub .............cod unic............... reprezentată prin .............. în calitate de PRIMITOR
Sau
Se procedează la predarea respectiv primirea în custodie a următoarelor echipamente proprietatea SC.XYZ,
Nr.
crt Denumire echipament Serie/număr Buc. Număr de inventar Valoare de inventar Starea tehnică
1.
2.
3.
1. Împreună cu echipamentele se predau următoarele documente/software
................................................................................
2. Primitorul are următoarele obligații :
- să asigure păstrarea și paza echipamentelor încredințate ca un bun proprietar
- să suporte cheltuielile de folosință
- să se îngrijească de conservarea bunului ca un bun proprietar
- să nu folosească bunurile în alte scopuri decât cele prevăzute în contract
- să nu înstrăineze echipamentele
3. Restituirea echipamentelor se va face la desființarea serviciului pentru care a fost instalat echipamentul
Încheiat astăzi ............................................în două exemplare, câte un exemplar pentru fiecare parte.
PRIMITOR
S.C. ............. SC............................................................
DIRECTOR COMERCIAL Funcția................................................... Semnătura..............................................



#167130 vreau sa fiu contabil, de unde sa incep ?

Postat de madalinab on 25 March 2008 - 02:11 PM in Cum poti deveni contabil

conform legii, nu prea ai voie...vezi legea contabilitatii
programele pt declaratii le gasesti pe site-urile specifice. iti sugerez sa incerci o cautare pe forum si vei gasi informatiile necesare...mai poti incerca google



#167127 Calendar financiar SRL platitor TVA

Postat de madalinab on 25 March 2008 - 02:03 PM in Arhiva

ai putea incepe cu o cautare pe forum, google...si daca ai nelamuriri, revino.



#167125 stampila firmei

Postat de madalinab on 25 March 2008 - 01:59 PM in Arhiva

eventual intocmiti o nota de constatare, ceva de genul asta, iar daca stampila exista in gestiunea unei persoane(un responsabil) sau daca este inreg. in obiectele de inventar atunci trebuie scazuta cumva.



#166865 Taxa Radio-TV, pt. firme ?

Postat de madalinab on 22 March 2008 - 05:20 PM in Arhiva

Am o societate care a primit notificare de plata(pentru per 2004-2006), am sunat la numarul de telefon precizat in antet, un domn amabil mi-a explicat ca daca-i lege, nu-i tocmeala, am solicitat factura pentru a face plata in baza unui document justificativ :pullhair: si au trecut 3 luni de atunci fara sa mai primesc vreun semn...
Din pacate, asa cum ati constatat toti, nu prea avem ce face, tre` sa platim...



#166863 punct de lucru (sediu secundar)

Postat de madalinab on 22 March 2008 - 04:59 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Vezi postareacatalinandrei, la Mar 22 2008, 03:23 PM, a spus:

SI o conditie primordiala pentru a deschide un punct de lucru este ca acesta sa aibe cel putin 5 angajati

serios?! :pullhair:



#166860 avize si facturi

Postat de madalinab on 22 March 2008 - 04:46 PM in Arhiva

binenteles ca poti folosi orice format, personalizat sau nu, doar ca toate documentele emise trebuie sa contina minimul obligatoriu de informatii, iar seria si numarul se stabileste prin decizia interna...pot fi altele decat cele folosite pe formularele tipizate/personalizate.



#166859 punct de lucru (sediu secundar)

Postat de madalinab on 22 March 2008 - 04:43 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Vezi Lege nr. 273 din 29/06/2006 – privind finantele publice locale

(7) Plătitorii de impozite și taxe care au organizate puncte de lucru stabile cu minimum 5 angajați pentru respectivul punct de lucru sunt obligați să solicite înregistrarea fiscală a acestora, ca plătitor de impozit pe venituri din salarii, la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află punctul de lucru. Solicitarea se face în termen de 15 zile de la data înființării, pentru punctele de lucru nou-înființate. Organul fiscal are obligația ca în termen de 5 zile de la înregistrarea fiscală să comunice în scris primarului acest lucru. Plătitorii de impozite și taxe prevăzuți în acest alineat au obligația să organizeze evidența contabilă corespunzătoare pentru determinarea impozitului pe venitul din salarii calculat, reținut și vărsat.

Si norme metodologice - Legea 216/2001 este abrogata de Legea 273(cea mentionata mai sus)

Ministerul Finanțelor Publice
Normă metodologică din 08/05/2001
Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 290 din 01/06/2001
Intrare in vigoare: 01/06/2001
privind aplicarea prevederilor art. 30 alin. (4), (5), (6) și (7) din Legea bugetului de stat pe anul 2001 nr. 216/2001
Publicat în 01/06/2001

1. În înțelesul prezentelor norme metodologice, prin punct de lucru stabil se înțelege un centru de activitate din structura unui agent economic cu personalitate juridică, cu minimum 5 angajați cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, care are un caracter fix sau permanent, cum ar fi un birou, un sediu secundar, o fabrică, un magazin, un atelier, o mină, un puț petrolier sau de gaze, o carieră sau orice alt loc de extracție a resurselor naturale și altele asemenea.
2. Plătitorii prevăzuți la art. 30 alin. (5) din Legea nr. 216/2001 sunt obligați să solicite, în termenul prevăzut la art. 30 alin. (6) din aceeași lege, înregistrarea fiscală a punctelor de lucru stabile, ca plătitori de impozit pe veniturile din salarii, scop în care depun la organul fiscal în a cărui rază teritorială se află punctul de lucru stabil formularul "Declarație de înregistrare fiscală pentru persoane juridice, asociații familiale și asociații civile fără personalitate juridică - IMP 1.1, cod 14.13.01.10/1", în vederea atribuirii codului de înregistrare fiscală și a eliberării certificatului de înregistrare fiscală.
3. Codul de înregistrare fiscală atribuit va fi distinct de cel al entității care a înființat punctul de lucru stabil.
4. Pentru punctele de lucru stabile, înființate prin actul constitutiv al agentului economic cu personalitate juridică, declarația de înregistrare fiscală va fi însoțită de copia autentificată de pe actul constitutiv al acestuia, precum și de dovada deținerii spațiului în care punctul de lucru stabil își desfășoară activitatea sau, după caz, de aprobarea pentru utilizarea spațiului în care se organizează activitatea, dată de autoritatea competentă.
5. Dacă punctele de lucru stabile sunt înființate ulterior autorizării agenților economici cu personalitate juridică, declarația de înregistrare fiscală va fi însoțită de copia legalizată de pe hotărârea judecătorească privind înființarea punctului de lucru stabil sau de pe hotărârea adunării generale a acționarilor prin care s-a hotărât înființarea punctelor de lucru stabile, de o copie de pe certificatul de înregistrare fiscală a agentului economic care le-a înființat, precum și de dovada deținerii spațiului în care punctul de lucru stabil își desfășoară activitatea sau, după caz, de aprobarea pentru utilizarea spațiului în care se organizează activitatea, dată de autoritatea competentă.
6. Plătitorii de impozite și taxe, care au organizate puncte de lucru stabile, au obligația să completeze și să depună la organele fiscale la care punctele de lucru stabile sunt luate în evidență ca plătitori de impozite și taxe declarația privind obligațiile de plată la bugetul de stat, întocmită distinct pentru punctele de lucru stabile înființate, precum și să respecte toate obligațiile ce revin angajatorilor din aplicarea reglementărilor referitoare la impozitul pe venit, începând cu data de întâi a lunii următoare înregistrării și până la data încetării activității.
7. Plătitorii prevăzuți la art. 30 alin. (5) din Legea nr. 216/2001 sunt obligați să comunice organelor fiscale modificările intervenite în datele declarate, inclusiv încetarea temporară sau definitivă a activității punctelor de lucru stabile, în termen de 15 zile de la data producerii acestora, prin depunerea la organul fiscal în a cărui rază teritorială a fost înregistrat punctul de lucru stabil a formularului "Declarație de mențiuni pentru persoane juridice, asociații familiale și asociații civile fără personalitate juridică - IMP 1.2, cod 14.13.01.11/1".
8. Plătitorii de impozite și taxe, care au organizate puncte de lucru stabile, au obligația să vireze impozitul pe veniturile din salarii aferente acestora la unitățile de trezorerie și contabilitate publică la care au deschise conturile unitățile administrativ-teritoriale în a căror rază își desfășoară activitatea punctele de lucru stabile.
În acest scop plătitorii de impozite și taxe vor întocmi state de plată distincte pentru fiecare punct de lucru stabil, organizând evidența contabilă analitică pentru determinarea impozitului pe venituri din salarii, calculat, reținut și vărsat pe fiecare punct de lucru stabil.
9. Impozitul pe venituri din salarii aferent punctelor de lucru stabile se virează de către angajatori pe bază de ordine de plată pentru trezorerie (OPHT), întocmite distinct pentru fiecare punct de lucru stabil, în contul de venituri al bugetului de stat nr. 20.06.01.02 xxxxxx "Impozit pe venituri din salarii", deschis la unitatea de trezorerie și contabilitate publică în a cărei rază acesta își desfășoară activitatea (xxxxxx - reprezintă codul fiscal atribuit fiecărui punct de lucru stabil).

si aici:
Declaratia privind sediile secundare, formular aprobat prin Ordinul MF nr.1329/2004 se depune la organul fiscal in a carui raza teritoriala se afla domiciliul fiscal al contribuabilului care le infiinteaza, insotita de copii dupa dovada inregistrarii la ORC, dupa hotararea adunarii generale de infiintare a punctului de lucru, dovada de spatiu si codul unic de inregistrare. In cazul in care punctul de lucru infiintat este in alt judet fata de sediul social al societatii si la punctul de lucru respectiv numarul angajatiilor este mai mare sau egal cu cinci, declararea punctului de lucru se face prin completarea formularului 060 „Declaratie de inregistrare fiscala/declaratie de mentiuni pentru sediile secundare“. Pentru punctul de lucru respectiv se obtine un cod unic de inregistrare fiscala pe care se va declara si vira impozitul pe veniturile din salarii pentru salariatii inregistrati pe acel punct de lucru.



#166838 Majorare capital social - cand se pot folosi banii

Postat de madalinab on 22 March 2008 - 12:20 PM in Arhiva

eu am avut majorare de capital social si s-a procedat in felul urmator: s-a depus numerar in contul curent cu explicatia ''majorare Ksoc''. Chitanta de depunere am atasat-o la dosar si gata mentiunea la ONRC. Cat despre banii din cont, s-au folosit desigur dupa nevoile societatii, fara a se tine cont de rezolvarea situatiei la ONRC. Si s-a rezolvat totul fara probleme.

Intreb si eu, de curiozitate...societatea fiind deja infiintata, de ce a fost necesara depunerea banilor in cont special?! Stiam ca se face asa ceva doar atunci cand societatea este in curs de infiintare, deci nu are persoanlitate juridica si nici drepturi de a face operatiuni comerciale, financiare...



#166836 fisa postului - CERERI

Postat de madalinab on 22 March 2008 - 12:10 PM in Arhiva

o cautare pe google, si de ce nu, chiar pe forum, ai incercat?!



#166835 declaratia 101 - IMPOZIT PE PROFIT

Postat de madalinab on 22 March 2008 - 12:09 PM in Arhiva

Mariana, probabil ca asa ai vrut sa spui - la rd 27: 2450



#166822 ob inventar grad

Postat de madalinab on 21 March 2008 - 11:17 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Eronata ar fi inregistrarea darii in folosinta.
iar la reglare nu faci stornare cu 628 pe credit(probabil ca acesta este motivul pt care apar diferente in rulaje), ci asa:
628 = 3031 suma in rosu
603 = 3031 in negru
Dar eu nu pricep ce-ai vrut sa spui cu 401 = 770, ce inseamna ca nu bate cu 121 la bilant...care bilant, care 121?! si ce-ai vrut sa spui cu reglarea inreg. pt a bate inventaru` cu ctb?!
revino cu mai multe detalii.



#166819 Creditare societate-asociat unic

Postat de madalinab on 21 March 2008 - 10:36 PM in MONOGRAFII CONTABILE

nopris, legat de restituirea imprumutului pe perioada nedeterminata...nu prea este indicata treaba asta, eu avand cateva situatii in care mi s-a refuzat acceptarea unui astfel de contract(la banca, la onrc). In general, trebuie evitate astfel de formulari...de termene nedeterminate. Eu recomand precizarea unei perioade cu posibilitatea prelungirii, prin act aditional.



#166818 Ajutor tva

Postat de madalinab on 21 March 2008 - 10:30 PM in Arhiva

mda...ai o problema cu TVA-ul si ar trebui sa mai ''rasfoiesti'' forumul ca abunda in astfel de informatii. vezi in codul fiscal prevederile pentru bunuri second-hand, regimul special - cred ca te incadrezi, deci facturarea ar fi cu tva inclus si nedeductibil. dar e bine sa verifici toate paragrafele cu pricina.



#166816 facturi polonia

Postat de madalinab on 21 March 2008 - 10:12 PM in Arhiva

Vezi postareasim32, la Mar 21 2008, 12:43 PM, a spus:

In polonia TVA este de 22%...Bluze 80 buc val 3000 zloti .care sunt inregistrarile?

polonia este stat membru si, daca v-ati clarificat in privinta TVA-ului, inseamna ca factura nu contine tva.
deci 4426 = 4427 pt tva(19%) iar bluzele: 371 = 4012(cursul de schimb bnr din data receptiei)



#166815 TVA - Cifra de Afaceri

Postat de madalinab on 21 March 2008 - 10:06 PM in Arhiva

Mie nu mi se pare atat de corect ceea ce ai scris si gandit intrucat daca societatea este neplatitoare de TVA din start se intelege ca la valoarea facturata nu a adaugat si taxa. Si, pe langa acest fapt, la societatile platitoare de tva veniturile sunt, oricum, evidentiate in balanta la valoarea fara tva, adica cifra de afaceri, nu?!



#166092 AIC

Postat de madalinab on 15 March 2008 - 03:17 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Este ok cu o mentiune insa: Conf OMF 2374/2007(completare la OMF 1752/2005) '' (5) În cazul bunurilor achiziționate însoțite de factură sau de aviz de însoțire a mărfii, urmând ca factura să sosească ulterior, cursul valutar utilizat la înregistrarea în contabilitate este cursul de la data recepției bunurilor."



#166091 declaratia 010

Postat de madalinab on 15 March 2008 - 03:12 AM in Arhiva

inainte...cand?!



#166090 plata in cont unic

Postat de madalinab on 15 March 2008 - 02:46 AM in Arhiva

Situatia este simpla si clara cand platile se fac integral(toate contributiile). Conform extrasului de banca/chitantelor de plata in numerar la trezorerie se inchid sumele corespunzatoare fiecarei contributii.
In situatia in care sumele nu se achita integral mergem la AFP cu o cerere pt eliberarea unei fise de platitor si un stick si ne clarificam asupra modului de repartizare a platilor in contabilitate.



#166059 probleme cu tva-ul

Postat de madalinab on 14 March 2008 - 06:16 PM in Arhiva

Daca societatea a devenit platitoare de TVA nu poti ''scapa'' de plata sumelor datorate la buget, respectiv TVA de plata. Parerea mea este ca ar trebui sa-ti clarifici notiunea de T.V.A. pentru ca din cele scrise de tine inteleg ca nu prea ai idee ce inseamna. Cat despre penalizari aferente TVA, banuiesc ca societatea declara trimestrial TVA-ul, asa incat calculul final se face la finele lui martie 2008 si termenul de plata - daca este cazul - este 25 aprilie 2008, deci nu se datoreaza penalizari pana la acea data.



#162942 Dividende

Postat de madalinab on 17 February 2008 - 01:10 AM in Arhiva

Dienuk, impozitul se plateste, intr-adevar, la plata dividendelor, dar obligatoriu pana cel tarziu 31/dec/xxxx in anul repartizarii. Iar cu raportarea la oficiu, dividendele nu intra in acea categorie de raportat.

S-a discutat mult pe forum, si pe tema asta...dati o cautare si va lamuriti.




Cometa SQL