Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ABC's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


ABC's Content

There have been 116 items by ABC (Search limited from 01-December 07)



Sort by                Order  

#89687 Carti si training-uri recomandate

Postat de ABC on 22 June 2006 - 02:48 PM in Arhiva

Pentru identificarea si selectarea furnizorilor de training, recomand studierea site-ului:

http://www.training.ro



#89168 Cursuri de contabilitate manageriala (management financiar)

Postat de ABC on 20 June 2006 - 08:40 AM in Arhiva

Este adevarat ca, in cazul serviciilor, problemele sunt mai complexe iar sistemul de evidenta si analiza a informatiei financiar-contabile trebuie personalizat la specificul activitatii fiecarei firme.

Pentru analiza "marjei" pe tipuri de servicii se compara componenta elementelor de cost in faza de antecalculatie si in faza costurilor efectiv realizate, se identifica abaterile si se iau masurile corective care se impun.

De ex: vanzarea unei game de servicii presupune urmatoarele activitati care impun estimarea si urmarirea costurilor specifice pentru:
-campanie pentru promovarea produsului (infl de durata si perioada, canale media, materiale publicitare)
-contactarea clientilor actuali si a clientilor potentiali (numar, modalitati de contactare)
-livrarea / furnizarea serviciilor propriu-zise (componenta materiala si manopera)
-servicii post-vanzare



#89138 Cursuri de contabilitate manageriala (management financiar)

Postat de ABC on 19 June 2006 - 10:57 PM in Arhiva

Contabilitatea manageriala inseamna:
- "traducerea" si prezentarea informatiei financiar-contabile intr-un limbaj accesibil managerilor finantisti si nefinantisti;
- retratarea informatiei contabile pentru nevoile interne de management al afacerii.

Premisele de lucru pentru dezvoltarea contabilitatii manageriale sunt:
-pregatirea si experienta contabilului / economistului / analistului financiar
-interesul manifestat din partea managerului afacerii pentru finantele firmei
-posibilitatea de colaborare dintre personalul economic si managerul firmei
-performantele soft-ului de contabilitate

Contabilitatea manageriala sau managementul financiar are doua componente:
-analiza economico-financiara
-bugetarea firmei si controlul bugetar

Exemplu:

Cu ajutorul analizei economico-financiare, managerul poate fi ajutat sa inteleaga conexiunile dintre actiunile si deciziile sale si rezultatele reflectate in evidentele financiar-contabile.
De ex: produsele A au cea mai mare pondere in vanzarile totale (30 %) dar au o marja comerciala mica (3%) deoarece vanzarea se face catre un singur client strategic, cu forta mare de negociere in stabilirea pretului de vanzare si a termenelor de incasare (la 55 zile).
Avantaj: realizarea unei cifre de afaceri stabile
Dezavantaj: marja comerciala mica, termen de incasare mare

Cu ajutorul bugetelor firmei, managerul va trebui sa-si stabileasca obiectivele si strategiile pentru perioada urmatoare si sa-si asume situatiile financiare previzionate.
De ex: produsele A vor fi promovate pe piata (buget de publicitate = 20 mii euro) pentru a fi atrasi si alti clienti (cel putin 3 clienti noi) si pentru a se ajunge la vanzari anuale estimate la valoarea de 2 milioane de euro. Pentru clientii noi se vor practica preturi care sa ofere o marja comerciala de min. 10%, iar termenele de incasare vor fi la 30 zile. Prin aceste masuri se urmareste diminuarea dependentei de clientul strategic, prin diversificarea portofoliului de clienti si prin revizuirea politicilor comerciale.

Acest exemplu face parte din tematica abordata la cursurile de management financiar.
Pentru mai multe detalii, puteti sa ma contactati prin e-mail.

Alte informatii generale - forum, Sectiunea Management Financiar.



#88541 Analiza rezultatului pe baza contului de profit si pierdere

Postat de ABC on 16 June 2006 - 10:27 AM in Arhiva

1.Poti sa calculezi ponderea diverselor cheltuieli in total venituri pe tipuri de activitati:
chelt cu marfa / vanzari din marfuri * 100
chelt cu personalul / cifra de afaceri * 100
chelt materiale / cifra de afaceri * 100
chelt cu serviciile / cifra de afaceri * 100
chelt cu dobanzile / total cheltuieli * 100

2.O alta analiza recomandata este clasificarea si calcularea ponderii chelt. fixe si variabile in cifra de afaceri.



#73114 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 13 March 2006 - 12:51 PM in Arhiva

Incerc sa mai atasez o aplicatie privind metoda Activity Based Costing.
Tinem legatura!

Fisiere atasate




#72901 Avem nevoie de contabili?

Postat de ABC on 11 March 2006 - 05:09 PM in Arhiva

"In prezent, patronii si managerii unor mici intreprinderi trebuie sa invete macar bazele managementului financiar. Daca astepti ca altcineva din organizatie sa se ocupe de partea financiara, n-o sa ai parte decat de probleme.
Aptitudinile de baza ale unui manager financiar incep in punctele critice: gestionarea banilor si contabilitatea, care trebuie sa fie supusa unor controale financiare pentru a asigura bunul mers al organizatiei.
Managerii noilor intreprinderi mici si mijlocii trebuie sa invete sa genereze rapoarte financiare, sa le analizeze si sa inteleaga stadiul in care se afla afacerea din punct de vedere financiar.
Analiza financiara arata situatia reala a afacerii - vazut in acest fel, managementul financiar este cea mai importanta parte a managementului. Acest modul te va ajuta sa intelegi practicile de baza ale managementului financiar si sa iti construesti un sistem de practici absolut necesare pentru sanatatea afacerii tale."

Preluare de pe site-ul www.basepoate.ro/management/bug_bal_eval.htm
Recomand citirea intregului articol privind rolul contabilitatii in asigurarea unei afaceri controlabile si profitabile.



#72866 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 11 March 2006 - 11:31 AM in Arhiva

Incerc sa atasez un fisier cu cateva informatii teoretice si aplicative privind metoda Activity Based Costing. Daca nu reusesc, atunci iti voi trimite fisierul la adresa de e-mail mentionata in profilul utilizatorului.
Sper sa fie un prim pas in rezolvarea unor neclaritati.
Succes!

Fisiere atasate




#72681 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 10 March 2006 - 11:41 AM in Arhiva

Pentru: ana c
Ref: metoda costurilor pe activitati
Mentioneaza cateva probleme / neclaritati legate de acest subiect si poate ca gasim impreuna solutiile.



#70627 MANAGEMENTUL SI SPECIALISTII DIN DOMENIUL ECONOMIC

Postat de ABC on 28 February 2006 - 10:40 PM in Arhiva

Cash-flow-ul este analizat / proiectat / estimat de economistii din departamentul financiar sau analistii financiari din departamentele de analiza si planificare financiara (in functie de modul de organizare interna a departamentului economic din fiecare firma).

Dar, economistul / analistul financiar poate elabora aceasta lucrare comunicand cu diversi colegi din alte departamente care trebuie sa-i furnizeze urmatoarele informatii:
-valoarea achizitiilor viitoare de la furnizorii de marfa si termenele de plata negociate
-valoarea vanzarilor estimative si teremenele de incasare, in functie de politile interne de acordare a creditelor comerciale pentru clienti
-valoarea estimativa a investitiilor si termenele de plata
In plus, are informatii legate de valoarea platilor lunare pentru furnizorii de utilitati (energie, chirie, telefoane, apa etc), pentru salarii, pentru impozite si taxe, pentru ratele si dobanzile bancare.

Orice lucrare de previziune financiara trebuie sa tina cont de toate informatiile din firma, atunci cand acestea exista si sunt disponibile.

La fel, o lucrare de analiza financiara privind performantele anterioare trebuie sa aduca precizari in legatura cu evenimentele / activitatile anterioare din toate departamentele firmei, pentru a se intelege contextul general.



#70617 BUGETELE FIRMEI SI RAPOARTELE DE CONTROL BUGETAR

Postat de ABC on 28 February 2006 - 10:23 PM in Arhiva

Pentru: Iulian Ifrim

Pentru o firma recent infiintata, se aplica "metoda bugetarii cu baza zero".
Aceasta inseamna ca se elaboreaza un buget care va contine doar cele mai relevante venituri si cheltuieli ale firmei.
Bugetul va fi glisant, se va actualiza periodic in functie de evenimentele in derulare sau cele viitoare.
Obligatoriu, lunar, se vor evalua si analiza abaterile bugetare si astfel, in timp, bugetarea activitatilor firmei va deveni a activitate curenta si necesara managementului operational al companiei.

Mult succes!



#70610 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 28 February 2006 - 10:12 PM in Arhiva

Pentru: Iulian Ifrim

Precizez ca in analiza comparativa intre contabilitatea financiara (orientata catre mediul extern al firmei) si contabilitatea manageriala (orientata pentru nevoile interne de management al afacerii) este vorba despre aceleasi informatii financiar-contabile, informatii reale care sunt inregistrate conform reglementarilor legale.

Diferenta consta in modul de prezentare si structurare a informatiei.

Conform contabilitatii financiare, informatia financiar-contabila se regaseste transpusa sub forma rapoartelor standardizate (ca forma si continut) precum: contul de profit si pierdere, bilantul si anexele aferente acestuia.

Conform contabilitatii manageriale, informatia financiar-contabila se regaseste transpusa sub orice forma de raport, sintetic sau detaliat, solicitat de managementul intern al firmei:
-situatia vanzarilor pe puncte de desfacere
-situatia cheltuielilor de exploatare pe puncte de desfacere
-situatia cheltuielilor financiare pe tipuri de operatiuni



#70367 Avem nevoie de contabili?

Postat de ABC on 28 February 2006 - 01:12 AM in Arhiva

Daca vrem sa fim apreciati cum trebuie de catre manageri, trebuie sa dovedim si sa ne comportam ca ceea ce facem inseamna mai mult decat aranjarea actelor in dosarea sau inregistrarea acestora in programele de contabilitate. Aceste lucruri se vad usor si nu trebuie explicate.

Alte elemente trebuie evidentiate, promovate si recunoscute la adevarata lor valoare: identificarea unei solutii contabile, fiscale pentru o situatia prezenta, preintampinarea unor probleme viitoare.
Comunicare si implicare in bunul mers al afacerii, in limita ariei de competente. Daca managerul va simti aceste lucruri, isi va schimba atitudinea.



#70365 Avem nevoie de contabili?

Postat de ABC on 28 February 2006 - 01:01 AM in Arhiva

Administratorul unei firme are ca menire administrarea eficienta a tuturor resurselor de care dispune firma pentru atingerea obiectivelor propuse : cifra de afaceri, profitabilitate, lichiditate.

Necesitatea si importanta contabilului / economistului / analistului financiar este generata de urmatoarele elemente :
1. intocmeste si depune toate situatiile financiare reglementate legal si solicitate de institutiile statului.
2. intocmeste si depune toate declaratiile periodice privind obligatiile bugetare.
3. elaboreaza documentatii pentru obtinerea finantarilor bancare sau prin leasing.
4. elaboreaza rapoarte cerute de managementul companiei privind situatia vanzarilor, costurilor, disponibilitatilor banesti etc.
5. fundamenteaza bugetele firmei si intocmeste rapoarte de control bugetar.

Toate aceste lucrari sunt necesare pentru dezvoltarea "sanatoasa" a unei companii, indiferent de domeniul de activitate si de dimensiunile acesteia.
Un adevarat manager / administrator - nu va contesta cele prezentate anterior.
Un manager/ administrator in devenire - se va gandi si va evalua.

Principala problema consta in lipsa de comunicare intre management si contabilitate.
Daca managementul isi face cunoscute obiectivele si modalitatile de realizare a acestora, poate fi sprijinit si din punct de vedere contabil, fiscal.
Si orice solutie buna oferita trebuie rasplatita.

Trebuie schimbata mentalitatea in urmatoarele directii:
1.dezvoltarea relatiilor de comunicare si de munca in echipa, indiferent de pozitia ierarhica.
2.recunoasterea valorii profesionale de catre noi insine si de catre ceilalti.

Numai bine tuturor !
ABC



#70364 Avem nevoie de contabili?

Postat de ABC on 28 February 2006 - 12:58 AM in Arhiva

Floris, interventia ta este plina de umor - dar extrem de sugestiva pentru subiectul in discutie. Felicitari!



#69589 BUGETELE FIRMEI SI RAPOARTELE DE CONTROL BUGETAR

Postat de ABC on 24 February 2006 - 12:46 AM in Arhiva

Pentru: Iulian Ifrim

Ref: subiectul "metode de estimare a valorii"

Ipoteza pe care se incearca planificarea financiara este:
-construirea unei cladiri (obiectivul)
-intr-o perioada de 5 ani (termenul de finalizare a obiectivului)
Pot sa-ti recomand urmatoarele etape de lucru:
1. identificarea scopului cladirii, mentionarea utilitatii acesteia: hala de productie, spatiu de depozitare, magazin de desfacere, cladire pentru birouri etc.
2. mentionarea caracteristicilor generale, tehnice, care trebuie sa corespunda scopului mentionat anterior: locatia, dimensiunile si suprafata construita, dotari si utilitati specifice etc.
3. se identifica costurile unitare (euro/mp) in functie de specificul constructiei (informatiile sunt disponibile in diverse mijloace de comunicare media - iti recomand internetul)
4. valoarea totala = suprafata construita*costul mediu unitar specific tipului de constructie.
Aceasta ar fi metoda cea mai rapida de evaluare totala a unei investitii pentru construirea unei cladiri.

Valoarea totala, mai aproape de realitate, a investitiei se poate identifica prin "desfacerea" acesteia in elemente componente de executie si cost:
-elaborarea documentatiei si proiectarea constructiei
-obtinerea avizelor si autorizatiilor
-asigurarea utilitatilor curente (apa, gaze, curent etc)
-executarea fundatiei si astructurii de rezistenta
-executarea constructiei "la rosu" (fara finisaje)
-asigurarea instalatiilor interioare (electrice, sanitare, de ventilatie etc)
-executarea finisajelor si amenajarilor interioare

Planificarea se poate face pe 5 ani dupa urmatoarele criterii:
1. pentru fiecare an se stabilesc etapele de executie si costurile corespunzatoare - si trebuie sa se gaseasca, implici, sursele de finantare.
2. pentru fiecare an se identifica sursele de finantare existente si apoi se stabilesc etapele de executie si costurile care se pot suporta din sursele identificate.

Ref: subiectul "previziunea in situatii neclare"

Pentru a realiza previziuni financiare trebuie sa cunoastem atat obiectivele si strategiile viitoare, stabilite clar de management, cat si performantele financiare anterioare ale firmei.
In situatii neclare privind strategia viitoare a companiei, se poate opta pentru metoda statistica privind analiza performantelor anterioare.
De ex: daca este vorba de estimarea veniturilor si cheltuielilor, vezi care a fost indicele de evolutie pentru ultimii 2-3 ani si estimezi ca se va continua aceeasi evolutie.

Sper sa te ajute raspunsurile trimise si iti urez mult succes!
ABC



#64428 Propunere de proiect: CONTA CAFE'

Postat de ABC on 03 February 2006 - 06:11 PM in Arhiva

Salutari tuturor!

Ma bucur ca proiectul este bine primit, insa vreau sa intervin cu cateva precizari suplimentare:

CONTA CAFE' presupune o intalnire directa "fata in fata" intre membrii conta.ro - intalnire care se va desfasura intr-o locatie fizica = sala de seminar.

Am facut aceasta precizare pentru ca nu am inteles subiectul de discutie anterior legat de regruparea mesajelor pe judete.

Schita primei intalniri - sinteza model (exemplificare)
Tema: rolul managementului financiar
Locatia: Bucuresti - sala de conferinte "x"
Numar mediu de participanti: 30
Cost estimativ: 30-50 RON / persoana
Data: 4 sau 11 martie
Durata: 3 ore
Moderator: ABC / .... / .....

Ulterior, se pot crea subiecte de discutii pe forum - separat pentru fiecare eveniment in parte.

Aceste evenimente se pot organiza in orice oras. Personal, nu pot sa ma ocup decat de organizarea in Bucuresti. Doar in acest perimetru am posibilitatea sa fac rezervari si sa negociez preturi avantajoase privind chiria salii.

Tinem legatura!
ABC



#64212 Propunere de proiect: CONTA CAFE'

Postat de ABC on 02 February 2006 - 11:28 PM in Arhiva

Propunere de proiect: CONTA CAFE'

Scopul:
-intalniri lunare tematice, organizate sub forma de seminarii

Obiective:
-dezbaterea unor probleme de larg interes din domeniul profesional
-dezvoltarea relatiilor intre participanti si identificarea de proiecte comune
-reevaluarea pregatirii si valorii profesionale

Subiecte propuse :
-organizarea contabilitatii pentru nevoile interne de management al afacerii
-analiza si controlul costurilor pe centre de cost
-calculul si interpretarea indicatorilor economico-financiari
-metodologia de elaborare a bugetelor
(si multe altele……propuse de membrii forumului; eu am mentionat cateva subiecte din sfera mea de activitate)

Modalitatea de desfasurare :
-seminarul va respecta tematica anuntata pentru fiecare intalnire
-intalnirea va fi coordonata de un moderator

Locatia:
-sala de conferinte

Perioada si durata :
-o zi - din prima saptamana a fiecarei luni
-durata estimata : in medie 3 ore

Atmosfera :
-deschisa spre comunicare, schimb de informatii si experiente
-destinsa – avand in vedere ca "stam de vorba la o cafea"

Estimari financiare :
-in functie de numarul de persoane si costurile administrative privind chiria salii si coffee break
-cost estimativ : 30-50 RON / persoana / seminar

Nota :
Ma gandesc la acest proiect de anul trecut, de la intalnirea membrilor conta.ro din data de 9 iulie, dar abia acum m-am decis sa vi-l prezint.
Ce parere aveti ?

Cu prietenie,
ABC



#57280 Sarbatori fericite!

Postat de ABC on 26 December 2005 - 10:20 PM in Arhiva

SARBATORI FERICITE SI CAT MAI MULTE DORINTE INDEPLINITE !
Va doresc tot binele din lume: sanatate, prieteni si noroc!

Cu mult drag,
ABC

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: sarbatoriferricite.jpg



#56994 Recalificare

Postat de ABC on 21 December 2005 - 12:48 PM in Arhiva

O recomandare din toata inima: contabilitatea manageriala.
Pentru o imagine sumara despre acest subiect, citeste capitolul de discutii "management financiar".
Daca sunt necesare mai multe detalii, mai putem discuta - eventual putem organiza o intalnire profesionala pentru toti cei care sunt interesati.

Toate cele bune si sa nu uitam ca oricand putem sa pornim pe un drum nou, daca ne dorim cu adevarat.

Sarbatori fericite su un an bogat in realizari!
Cu prietenie,
ABC



#52302 Test grila stagiari anul I

Postat de ABC on 21 November 2005 - 08:58 PM in Arhiva

Pe prima pagina a site-ului http://www.cafr.ro

--------------------------------------------------------------------------------
Este marcat cu culoarea rosie:

Grile propuse pentru testul stagiarilor admiÂși Ăźn 2004



#51283 Test grila stagiari anul I

Postat de ABC on 16 November 2005 - 10:54 AM in Arhiva

Astazi am luat legatura cu CECAUDIT - Bucuresti si au precizat ca proiectul pentru anul I trebuie sa aiba continutul precizat pe site-ul Camerei Auditorilor (www.cafr.ro).
Succes!



#50722 Test grila stagiari anul I

Postat de ABC on 11 November 2005 - 11:45 PM in Arhiva

Camera Auditorilor Financiari - http://www.cafr.ro



#50273 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 09 November 2005 - 07:43 PM in Arhiva

In fisierul atasat prezint o analiza comparativa intre contabilitatea financiara (orientata catre mediul extern al firmei) si contabilitatea manageriala (orientata pentru nevoile interne de management al afacerii)



#50264 Test grila stagiari anul I

Postat de ABC on 09 November 2005 - 07:27 PM in Arhiva

Daca este vorba de lucrarea practica pentru sem. 1 din anul 1 de stagiu pentru auditori financiari, pe site-ul Camerei Auditorilor (www.cafr.ro) sunt cateva precizari privind continutul acestui proiect.
Eu am inteles urmatoarele:
-pentru lucrarea practica nu trebuie intocmit si raportul de audit, trebuie sa fie alese doar doua-trei sectiuni (G-O) pentru care trebuie elaborate foi de lucru (care contin obiectivele, activitatile si rezultatele obtinute) aferente probelor de audit recomandate prin intermediul fiecarei sectiuni si apoi cred ca trebuie anexate niste "documente financiar-contabile" care sa sustina informatiile prezentate in foile de lucru.
Ordinea prezentarii documentatiei ar fi:
- sectiunea .... (cu marcarea probelor de audit ce vor fi detaliate)
- foile de lucru aferente probelor de audit
Vezi ca model sectiunea G (Imobilizari Corporale) din Normele Minimale de Audit (pag 72...), unde sunt prezentate si modele de intocmire a foilor de lucru (G/3, G/4 etc).
Sa ma corecteze cineva daca gresesc.



#50255 Rolul managementului financiar

Postat de ABC on 09 November 2005 - 06:53 PM in Arhiva

Este adevarat ca formula de calcul privind durata medie de incasare a clientilor poate fi "corectata" si anume:
Durata de rotatie clienti = (sold mediu clienti/cifra de afaceri cu TVA) *nr. zile perioada de calcul
unde: sold mediu=media aritmetica a soldurilor lunare pentru perioada de calcul (12 luni)
Sa nu uitam ca acest indicator se poate calcula lunar, atat la nivel de firma, cat si la nivel de zona, depozite sau canale de desfacere; depinde de dimensiunea, organizarea si interesele firmei.




Cometa SQL