Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
ggf's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


ggf's Content

There have been 388 items by ggf (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#101305 limita chelt de protocol ONG

Postat de ggf on 20 September 2006 - 03:50 PM in Arhiva

Despre facturile in copie : obisnuieste-i sa-ti aduca facturile originale tie , si sa pastreze copia la magazie ( banuiesc ca acum magazia pastreaza originalul ) .

Din cate inteleg , este vorba de un santier . Cumva , acele facturi sau/si bonuri pentru mancare , sunt de fapt sume cheltuite pentru hrana muncitorilor ? Daca e asa , nu prea sunt cheltuieli de protocol .....



#101278 inregistrare factura storno

Postat de ggf on 20 September 2006 - 01:56 PM in Arhiva

N-am afirmat nici o clipa ca storno se face cu aviz !
Se poate intocmi factura catre persoana fizica , insa o persoana fizica ce vrea sa retureze un bun catre magazin , sigur il duce la magazin cu masina personala , are factura in dinti si lista cu injuraturi la adresa magazinului pregatita .
In speta de fata insa , nu era vorba de persoana fizica .

**** Nu se admite folosirea limbajului vulgar, obscen, sau ironic-ofensator.
Nu este permis atacul la persoana . ****



Toate cele bune !



#101268 inregistrare factura storno

Postat de ggf on 20 September 2006 - 01:20 PM in Arhiva

Avizul de insotire este un document care justifica circulatia bunurilor materiale intre doua gestiuni si nu o oparatiune contabila ! . In toate cazurile , chiar si in cele in care avizul este urmat de factura , nu avizul sta la baza inregistrarii in contabilitate !

Vanzarea catre persoane fizice este o vanzare cu amanuntul , pentru care nu se intocmeste factura ci bon fiscal . Returarea unui produs catre magazin de catre o persoana fizica , presupune reincarcarea gestiunii valorice a magazinului , stiut fiind ca la vanzarea cu amanuntul gestiunea stocurilor se tine valoric sau cel mult cantitativ- valoric la pret de vanzare cu amanuntul ) .



#101263 inregistrare factura storno

Postat de ggf on 20 September 2006 - 12:58 PM in Arhiva

Din OMF 1177/1998 privind aplicarea prevedirilor art 1) alin (4) si (10) paragraful 2 din HG 831/1997

AVIZ DE ÎNSOȚIRE A MĂRFII
(cod 14-3-6A)


Formular cu regim special de tipărire, înseriere și numerotare.
Tipărit în blocuri cu câte 150 de file, formate din 50 de seturi a câte trei file, în culori diferite - albastru, exemplarul 1, roșu, exemplarul 2, verde, exemplarul 3.
1. Servește ca:
- document de însoțire a mărfii pe timpul transportului;
- document ce stă la baza întocmirii facturii;
- dispoziție de transfer al valorilor materiale de la o gestiune la alta, dispersate teritorial, ale aceleiași unități;
- document de primire în gestiunea cumpărătorului sau în gestiunea primitoare din cadrul aceleiași unități în cazul transferului.
2. Se întocmește în trei exemplare de către unitățile care nu au posibilitatea întocmirii facturii în momentul livrării produselor, mărfurilor sau altor valori materiale, datorită unor condiții obiective și cu totul excepționale, făcându-se mențiunea "Urmează factura".
În cazul transferului de bunuri între gestiunile aceleiași unități patrimoniale dispersate teritorial, avizul de însoțire a mărfii va purta mențiunea "Fără factură".
Se emite, pe măsura livrării, de către compartimentul desfacere, care semnează pentru întocmire.
Pe avizul de însoțire a mărfii, emis pentru valori materiale trimise pentru prelucrare la terți sau pentru vânzare în regim de consignație, se face mențiunea "Pentru prelucrare la terți" sau "Pentru vânzare în regim de consignație", după caz, etc.
În celelalte situații decât cele prevăzute mai sus se face mențiunea cauzei pentru care s-a întocmit avizul de însoțire a mărfii și nu factura.
3. Circulă:
• la furnizor:
- la delegatul unității care face transportul sau al clientului, pentru semnare de primire (exemplarul 1);
- la compartimentul desfacere, pentru înregistrarea cantităților livrate în evidențele acestuia și pentru întocmirea facturii (exemplarele 2 și 3);
- la compartimentul financiar-contabil, atașat la factură (exemplarul 3);
• la cumpărător:
- la magazie, pentru încărcarea în gestiune a produselor, mărfurilor sau altor valori materiale primite, după efectuarea recepției de către comisia de recepție și după consemnarea rezultatelor (exemplarul 1);
- la compartimentul aprovizionare, pentru înregistrarea cantităților aprovizionate în evidența acestuia (exemplarul 1);
- la compartimentul financiar-contabil, pentru înregistrarea în contabilitatea sintetică și analitică, atașat la factură (exemplarul 1).
În cazul valorilor materiale prelucrate la terți, pe exemplarul respectiv se face mențiunea "Din prelucrare la terți".
4. Se arhivează:
• la furnizor:
- la compartimentul desfacere (exemplarul 2);
- la compartimentul financiar-contabil, atașat la exemplarul 3 al facturii (exemplarul 3);
• la cumpărător:
- la compartimentul financiar-contabil, atașat la exemplarul 1 al facturii (exemplarul 1).



Nu intotdeauna avizul de insotire este urmat de factura .
NIR ul se intocmeste de catre magazioner si va servi ca document justificativ a reintrarii marfurilor respective in gestiunea depozitului .
La contabilitate , se va inregistra doar factura storno .

Repet , nu am idee cum lucreaza programul de gestiune a stocurilor la firma colegei/colegului care a deschis problema . La mine de pilda , este un modul diferit , in asemenea situatii operatiunea nu genereaza un articol contabil ci face modificari doar la nivelul fiselor de magazie .



#101257 inregistrare factura storno

Postat de ggf on 20 September 2006 - 12:33 PM in Arhiva

Pe avizul respectiv se va inscrie specificatia " marfa returata , nu se factureaza " .



#101254 inregistrare factura storno

Postat de ggf on 20 September 2006 - 12:15 PM in Arhiva

Daca clientul care a cumparata marfa este din alta localitate de pilda ( sau la doar 500 m de depozitul furnizorului ) , este firesc ca , la returnarea ei sa emita aviz de insotire , altfel se poate trezi cu marfa confiscata de un eventual control in trafic .
Furnizorul se reincarca cu marfa pe baza acelui aviz , intocmind bineinteles NIR si emite clientului factura de storno .
Cum lucreaza programele de contabilitate privitor miscarea stocurilor , e alta poveste .
Corect si legal , circuitul documentelor este acesta , Ronaldo are dreptate .



#101073 inregistrare polita casco

Postat de ggf on 19 September 2006 - 08:13 AM in Arhiva

Vezi postareaIaro, la Sep 18 2006, 11:20 PM, a spus:

Inregistrarea politei:
613 = 471 - in cazul in care o inregistreai in avans, apoi 471 = 5311 sau 5121;
613 = 5311 - in cazul in care se plateste si se inregistreaz fiecare rata in momentul in care se plateste;
613 = 462 - in cazul in care se achita toata prima odata, si apoi 462 = 5311 sau 5121

Mai sa fie ! :o



#100956 nu stiu cum sa fac

Postat de ggf on 18 September 2006 - 01:23 PM in Arhiva

Folosirea contului 167 este corecta in cazul contractelor de leasing financiar , in care caz bunul se pune la dispozitie , nu se livreaza , el ramanand in proprietatea societatii de leasing . Mai pe babeste , societatea de leasing iti imprumuta acel bun , pt a-l folosi , iar la sfarsitul contractului poti alege sa-l treci in proprietatea ta sau nu .
In speta de fata , s-a procedat incorect din start , furnizorul era obligat sa factureze la data livrarii efective , pt ca a transferat proprietatea acelui bun catre clientul sau inca din acel moment .
Vezi functiunea contului 167.
Si , e bine uneori sa vezi operatiunea in ansamblu , nu doar pe bucati .



#100896 Legea 31/1990

Postat de ggf on 18 September 2006 - 08:35 AM in Arhiva

multumesc mult , marian.apetre !



#100729 PENALITATI FACTURI FURNIZORI

Postat de ggf on 15 September 2006 - 02:03 PM in Arhiva

Vezi postareamimi, la Sep 15 2006, 02:22 PM, a spus:

Eu nu contest faptul ca trebuie sa platesc anumite penlitati pentru ca am intarziat la plata unor facturi, ci doar faptul ca acestea nu sunt facturate. Mi se pare normal sa fie facturate. Apoi voi putea analiza numarul de zile de intarziere pentru care au fost calculate, voi putea contesta suma penalitatilor. Dar cum pot sa-i conving sa-mi faca factura pentru ele, pot sa dau citire din vreun act normativ?

Legea 82/1991 ( a contabilitatii ) - Art.6 ( 1 ) : Orice operatiune economico financiara efectuata se consemneaza in momentul efectuarii ei intr-un document care sta la baza inregistrarilor in contabilitate , dobandind astfel calitatea de document justificativ .



#100721 Zambiti, va rog !

Postat de ggf on 15 September 2006 - 01:28 PM in Diverse subiecte

Comanda de pizza in 2008

Ceea ce urmeaza este atat de aproape de realitatea informatica incat nu stiu daca trebuie sa ne amuzam sau sa ne speriem.

Clientul - Alo, buna ziua, doresc sa comand doua pizze.
Telefonista - Multumim ca ati sunat la Pizza Hut.Puteti sa-mi dati numarul dvs. de identitate (NIDN - national ID number), domnule ?

Clientul -- Numarul meu de identitate nationala...da, un moment. 6102049998-45-54610.

Telefonista - Multumesc, dle X. Vad ca locuiti la1742Meadowland Drive si aveti tel. 494-2366. Telefonul dvs. de la serviciu la Lincoln Insurance este 745-2302 iar numarul de celular este 266-2566. Adresa de e-mail este xson123@home.net. Corect?

Clientul - Mmda.. Da' de unde aveti toate informatiile mele?
Telefonista - Suntem legati, ca orice companie, de HSS.
Clientul -- HSS, ce dracovenie mai este si asta?
Telefonista - Suntem legati electronic de Homeland Security System, domnule.

Clientul -- (oftand) Asta e. Vreau sa comand doua pizza, Specialul All-Meat.
Telefonista - Nu cred ca este o idee prea buna, domnule.
Clientul - Cum adica? Este vreo problema cu pizza cu carne?

Telefonista - Domnule, analizele dvs. medicale arata ca aveti tensiunea arteriala crescuta si un colesterol destul de mare. Conform dosarului medical, compania de asigurari nu va permite alegerea pizzei cu carne.

Clientul - Ceee ? . Si atunci ce-mi recomanzi?
Telefonista - Ati putea incerca Pizza cu Soia care are procentul de grasimi foarte scazut.Ar trebui sa va placa.
Clientul - Ce te face sa crezi ca o sa-mi placa?

Telefonista - Ei bine, vad aici pe monitor ca saptamana trecuta ati fost la biblioteca si ati citit o carte de Retete Culinare cu Soia.
Clientul - Bine, bine. Da-mi atunci doua pizza marime pentru familie.

Telefonista - Da, marimea este potrivita pt. dvs., sotie si cei patru copii, iar ceea ce ramane puteti sa dati celor doi caini. Totalul dvs. este $49.99.

Clientul - (strigand in casa) Nevasta, adu-mi te rog credit cardul!
Telefonista - Imi pare rau domnule, dar trebuie sa platiti cash. Credit cardul dvs. este blocat pentru depasirea limitei.

Clientul - Dau o fuga la o masina ATM si voi scoate niste bani inainte sa ajunga pizza la mine la usa .
Telefonista - Imi pare rau domnule, dar nici asta nu va fi posibil.Vad aici ca nu aveti nici un ban in contul dvs.

Clientul - Da . bine, n-are nimic. Trimite pizzele si gasesc eu niste bani in casa pana ajunge. In cat timp imi vine pizza?

Telefonista - Suntem putin in intarziere, as zice cam 45 de minute.Daca va grabiti, puteti veni dvs pana aici sa ridicati personal comanda, dupa ce faceti rost de bani. Pe de alta parte, este putin mai jenant sa carati pizza pe motocicleta.

Clientul - Da de unde stii ca merg cu motocicleta?

Telefonista - Pai scrie aici la informatii despre vehicol. Ati avut o masina care vi-a fost luata de compania de imprumut pentru ca nu ati platit la timp. Alaturi scrie ca Harley-ul dvs. este cu plata la zi si in plus i-ati umplut aseara rezervorul cu benzina.

Clientul -- Fu (beep)...
Telefonista - V-as sfatui sa fiti atent cu vocabularul ca sa nu o patiti din nou. Vad ca ati fost arestat pentru ca ati injurat un politist, apoi judecatorul cu care v-ati certat v-a dat 90 zile de puscarie.Vad ca de-abia v-ati intors in societate de cateva zile si asta este prima pizza pe care o comandati.

Clientul -- . (fara cuvinte)
Telefonista - Mai doriti altceva, domnule?
Clientul - Da, am un cupon pentru o sticla de 2 litri de Cola, gratis.

Telefonista - Imi pare rau, dar trebuie sa cititi mai bine. Pe cupon si in reclama noastra scrie ca persoanele care sufera de diabet nu se califica pentru oferta noastra gratuita. Noua Constitutie nu ne permite.

Multumim ca ati sunat la Pizza Hut....



#100718 Legea 31/1990

Postat de ggf on 15 September 2006 - 01:10 PM in Arhiva

Are cineva ceasta Lege tradusa in engleza , va rog ?



#100499 ingineri vs economisti

Postat de ggf on 13 September 2006 - 01:26 PM in Arhiva

In fata un patron , un inginer , un economist si un contabil , pe care acesta ii intreaba :
- Cat fac unu si cu unu ?
Inginerul raspunde : - exact doi !
Economistul raspunde : - poate doi !
Contabilul se uita in stanga si-n dreapta si spune in soapta : - cat vrei sa faca ?


E off topic , dar se prea potiveste :P



#100489 chirii-investitii

Postat de ggf on 13 September 2006 - 12:29 PM in Arhiva

Veniturile din datorii prescrise sau anulate , din cate stiu , sunt venituri fiscale , inclusiv TVA aferent .
Daca ar refactura , oricum ar trebui sa colecteze TVA .
Apoi , ma gandesc ca e putin probabil ca sumele cheltuite cu investitiile efectuate sa fie strict egale cu jumatatea aia de chirie si , mai putin probabil , ca acele sume sa poata fi defalcate lunar in cuantumul respectiv .
Varianta cu refacturarea nu-i neaparat gresita , dar mi se pare mult mai complicata , iar rezultatul fiscal ar fi oarecum echivalent .



#100426 achizitii fructe de padure si ciuperci

Postat de ggf on 12 September 2006 - 02:03 PM in Arhiva

Vezi postarearadu_o, la Sep 12 2006, 02:40 PM, a spus:

Vezi postarealiamold, la Sep 11 2006, 09:13 PM, a spus:

va rog daca se poate cineva sa ma ajute la fluxuldocumentelor ce se intocmesc laosocietate care achizitioneaza fructe de padure si ciuperci pe baza de borderou de achizitie,specific faptul ca nu este punct de lucru
Borderou de achizitie+certificat de producator pentru produsele din borderou+copie buletin producator.
In baza acestor documente se intocmeste NIR.

Certificat de producator pt fructe de padure ? Mi se pare putin ilogic .....



#100421 chirii-investitii

Postat de ggf on 12 September 2006 - 01:51 PM in Arhiva

Eu m-as gandi cam asa : renuntarea la incasarea unei parti a chiriei in schimbul efectuariui unei investitii la imobil , poate fi tratata ca o subventie pt investitii . Si as inregistra chiria lunara
612;4426 = 401 1190
si stingerea datoriei catre furnizor 401 = 5121 ( 595 ) ; 7584 ( 595 ) . Sau 7588 , daca iti suna ciudat 7584.
( in creditul contului 758 se inregistreaza , printre altele , datoriile prescrise sau anulate )
Constituirea acestui venit ar compensa cheltuielile facute de tine cu acele investitii care investitii pana la urma , nu sunt facute cu banii tai )



#100300 MIJLOACE FIXE NEINREGISTRATE

Postat de ggf on 11 September 2006 - 04:03 PM in Arhiva

Vezi postareaNicoleta Corciova, la Sep 11 2006, 11:19 AM, a spus:

Nu imi este clar urmatorul lucru: cum a putut fi reinmatriculat autoturismul respectiv de catre cel care l-a cumparat daca nu s-a facut factura?
La politie i se cere factura in original si o copie (cel putin asa stiu eu din experienta proprie).Dar lasam asta -_-

S-a calculat amotizare (incorect de altfel) pentru anii in care mijlocul fix a fost in evidentele societatii, dar in fapt era vandut, exista implicatii fiscale, ca sa nu mai spun de declaratii si bilanturi depuse in anii precedenti, parerea mea este ca trebuie sa faci factura acum, nu in anul N-3. Asa este normal si corect.

In momentul in care ai depus decl referitoare la parcul auto nu ai inclus si masina vanduta, nu-i asa?

Nu prea vad cum ar fi putut sa nu declare masina vanduta la taxe locale , stiut fiind ca la DITL se depune anual , impreuna cu declaratie si balanta analitica a mijloacelor fixe + balanta de verificare ( cel putin la VL ) .
La politie , masina putea fi radiata si reinmatriculata pe baza contractului care , inteleg ca s-a facut ( ca document doveditor se cere contractul sau factura in original ) .

Ce se poate face acum ?
Eu as cauta contractul si as emite o factura cu data curenta pe care as scrie c.val auto vandut cf cntract nr.
si as suporta toate implicatiile fiscale care decurg de aici ( rectificative la 100 , 101 , 300 + majorari aferente , nedeductibilitatea chelt cu Az calculata aiurea , etc ) , iar venitul , nefiind din perioada , reportat direct prin 117 .



#100299 nu stiu cum sa fac

Postat de ggf on 11 September 2006 - 03:50 PM in Arhiva

Ai un contract , in care este specificata valoarea integrala a bunului , asa ca , la primirea acestuia ii vei face receptie conform contractului ( bine ar fi ca in contract sa fie specificata data livrarii )
Asadar , 208 = 408 cu valaorea fara TVA a contractului
Avansul : 408 ; 4426 = 404
si 404 = 5121 (5311) , plata facturii .
La fel inregistrezi factura lunara de rata . Fiind stabilita o valoare in EUR , vor aparea desigur diferente de curs favorabile ( 665 = 408 ) sau nefavorabile ( 408=765 )
Lunar , inregistrezi amortizarea .

Nu-i tocmai corect , dar cred ca-i singura solutie dat fiind modul in care s-a procedat cu livrarea bunului si facturarea . Mai mult de atat , aceste inregistrari sunt ok numai daca in contract nu ai specificate dobanzi , sau alte balarii :D



#99989 Intrebare ref la cartile de munca

Postat de ggf on 08 September 2006 - 07:41 AM in Arhiva

Daca ai 1000 de salariati si ai indexat salariile tuturor cu un procent , sa faci act aditional la contractul fiecaruia e nu doar pierdere de timp ci si destul de neplacut . In cazuri de acest fel , ITM accepta un act aditional centralizator in spatele caruia anexezi tabelul nominal cu modificarile ....



#99084 nostalgii?

Postat de ggf on 31 August 2006 - 12:53 PM in Arhiva

Pentru cei inca nostalgici , recomand " Jurnalul fericirii " a lui N. Steinhardt .



#97995 TICHETE DE MASA

Postat de ggf on 23 August 2006 - 12:46 PM in Arhiva

Vezi postareanicole33, la Aug 23 2006, 01:41 PM, a spus:

ca de obicei, septimiu a aflat inaintea noastra informatia

Mda .... trebuie sa cer scuze din nou , pare-se . Cu promisiunea ca nu voi mai posta niciodata pe acest forum .



#97991 completari cod procedura fiscala

Postat de ggf on 23 August 2006 - 12:38 PM in Arhiva

Vezi postareaSeptimiu, la Aug 23 2006, 01:31 PM, a spus:

mai e o data un pic mai jos topic deschis

Cer scuze , nu l-am vazut .
Daca deranjeaza , rog un moderator sa-l stearga .



#97990 TICHETE DE MASA

Postat de ggf on 23 August 2006 - 12:36 PM in Arhiva

Ministerul Muncii, Solidarității Sociale și Familiei

Ordin nr. 586/2006
din 31/07/2006


privind stabilirea valorii nominale indexate a unui tichet de masă pentru semestrul II 2006


Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 675 din 07/08/2006


În temeiul art. 3 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 59/2005 privind unele măsuri de natură fiscală și financiară pentru punerea în aplicare a Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei naționale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2006, cu completările ulterioare, ale art. 31 din Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 5/1999, și ale art. 16 din Hotărârea Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea și funcționarea Ministerului Muncii, Solidarității Sociale și Familiei,


ministrul muncii, solidarității sociale și familiei emite următorul ordin:


Art. 1. - Pentru semestrul II 2006, începând cu luna septembrie, valoarea nominală indexată a unui tichet de masă, stabilită potrivit prevederilor art. 31 alin. (3) teza a II-a și alin. (4) din Normele de aplicare a Legii nr. 142/1998 privind acordarea tichetelor de masă, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 5/1999, precum și prevederilor art. 3 alin. (2) din Ordonanța de urgență a Guvernului nr. 59/2005 privind unele măsuri de natură fiscală și financiară pentru punerea în aplicare a Legii nr. 348/2004 privind denominarea monedei naționale, aprobată cu modificări prin Legea nr. 15/2006, cu completările ulterioare, este de 7,41 lei.
Art. 2. - Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.


Ministrul muncii, solidarității sociale și familiei,
Gheorghe Barbu


București, 31 iulie 2006.
Nr. 586.



#97984 completari cod procedura fiscala

Postat de ggf on 23 August 2006 - 12:28 PM in Arhiva

Guvernul României

Ordonanță nr. 35/2006
din 26/07/2006


pentru modificarea și completarea Ordonanței Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală


Publicat in Monitorul Oficial, Partea I nr. 675 din 07/08/2006


Actul va intra in vigoare la data de 06 septembrie 2006

Tematici

Fiscalitate
Financiar




În temeiul art. 108 din Constituția României, republicată, și al art. I pct. I.1 din Legea nr. 288/2006 privind abilitarea Guvernului de a emite ordonanțe,


Guvernul României adoptă prezenta ordonanță.


Art. I. - Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 863 din 26 septembrie 2005, cu modificările și completările ulterioare, se modifică și se completează după cum urmează:
1. Alineatul (1) al articolului 18 va avea următorul cuprins:
"(1) În relațiile cu organul fiscal contribuabilul poate fi reprezentat printr-un împuternicit. Conținutul și limitele reprezentării sunt cele cuprinse în împuternicire sau stabilite de lege, după caz. Desemnarea unui împuternicit nu îl împiedică pe contribuabil să își îndeplinească personal obligațiile fiscale, chiar dacă nu a procedat la revocarea împuternicirii potrivit alin. (2)."
2. La articolul 31 alineatul (1), după litera a) se introduce o nouă literă, litera a1), cu următorul cuprins:
"a1) pentru persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere, sediul activității sau locul unde se desfășoară efectiv activitatea principală;".
3. La articolul 31 alineatul (1), litera c) va avea următorul cuprins:
"c) pentru asocierile și alte entități fără personalitate juridică, sediul acestora sau locul unde se desfășoară efectiv activitatea principală."
4. După alineatul (2) al articolului 36 se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
"(3) Pentru administrarea de către organele fiscale din subordinea Agenției Naționale de Administrare Fiscală a creanțelor datorate de contribuabilii nerezidenți, care nu au pe teritoriul României un sediu permanent, competența revine organului fiscal stabilit prin ordin al ministrului finanțelor publice, la propunerea președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală."
5. Articolul 42 va avea următorul cuprins:
"Art. 42. - (1) Soluția fiscală individuală anticipată este actul administrativ emis de Agenția Națională de Administrare Fiscală în vederea soluționării unei cereri a contribuabilului, referitoare la reglementarea unor situații fiscale de fapt viitoare.
(2) Acordul de preț în avans este actul administrativ emis de Agenția Națională de Administrare Fiscală în vederea soluționării unei cereri a contribuabilului, referitoare la stabilirea condițiilor și modalităților în care urmează să fie determinate, pe parcursul unei perioade fixe, prețurile de transfer, în cazul tranzacțiilor efectuate între persoane afiliate, astfel cum sunt definite în Codul fiscal.
(3) Soluția fiscală individuală anticipată sau acordul de preț în avans se comunică numai contribuabilului căruia îi sunt destinate.
(4) Soluția fiscală individuală anticipată și acordul de preț în avans sunt opozabile și obligatorii față de organele fiscale, numai dacă termenii și condițiile acestora au fost respectate de contribuabil.
(5) Prin cerere contribuabilul propune conținutul soluției fiscale individuale anticipate sau al acordului de preț în avans, după caz.
(6) În soluționarea cererii contribuabilului se emite soluția fiscală individuală anticipată sau acordul de preț în avans. În situația în care contribuabilul nu este de acord cu soluția fiscală individuală anticipată sau cu acordul de preț în avans emis, va transmite, în termen de 15 zile de la comunicare, o notificare la organul fiscal emitent. Soluția fiscală individuală anticipată sau acordul de preț în avans pentru care contribuabilul a transmis o notificare organului fiscal emitent nu produce niciun efect juridic.
(7) Contribuabilul, titular al unui acord de preț în avans, are obligația de a depune anual la organul emitent al acordului un raport privind modul de realizare a termenilor și condițiilor acordului în anul de raportare. Raportul se depune până la termenul prevăzut de lege pentru depunerea situațiilor financiare anuale.
(8) Soluția fiscală individuală anticipată și acordul de preț în avans nu mai sunt valabile dacă prevederile legale de drept material fiscal în baza cărora a fost luată decizia se modifică.
(9) Pentru emiterea unei soluții fiscale individuale anticipate, precum și pentru emiterea sau modificarea unui acord de preț în avans, emitentul încasează tarife care se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.
(10) Contribuabilul solicitant are dreptul la restituirea tarifului achitat în cazul în care organul fiscal competent respinge emiterea/modificarea soluției fiscale individuale anticipate sau a acordului de preț în avans ori se întrerupe procedura de emitere, în condițiile aprobate prin hotărâre a Guvernului.
(11) Termenul pentru emiterea unui acord de preț în avans este de 12 luni în cazul unui acord unilateral, respectiv de 18 luni în cazul unui acord bilateral sau multilateral, după caz.
(12) Procedura referitoare la emiterea soluției fiscale individuale anticipate și a acordului de preț în avans va fi aprobată prin hotărâre a Guvernului."
6. La articolul 44, alineatul (3) va avea următorul cuprins:
"(3) Comunicarea prin publicitate se face prin afișarea, concomitent, la sediul organului fiscal emitent și pe pagina de internet a Agenției Naționale de Administrare Fiscală, a unui anunț în care se menționează că a fost emis actul administrativ fiscal pe numele contribuabilului. În cazul actelor administrative emise de organele fiscale prevăzute la art. 35, afișarea se face, concomitent, la sediul acestora și pe pagina de internet a autorității administrației publice locale respective. În lipsa paginii de internet proprii, publicitatea se face pe pagina de internet a consiliului județean. În toate cazurile, actul administrativ fiscal se consideră comunicat în termen de 15 zile de la data afișării anunțului."
7. După alineatul (3) al articolului 58 se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
"(4) În regim derogatoriu de la prevederile alin. (1)-(3), în vederea clarificării și stabilirii reale a situației fiscale a contribuabililor, compartimentele de specialitate ale autorităților administrației publice locale au competența de a solicita informații și documente cu relevanță fiscală ori pentru identificarea contribuabililor sau a materiei impozabile ori taxabile, după caz, iar notarii publici, avocații, executorii judecătorești, organele de poliție, organele vamale, serviciile publice comunitare regim permise de conducere și înmatriculare a vehiculelor, serviciile publice comunitare pentru eliberarea pașapoartelor simple, serviciile publice comunitare de evidență a persoanelor, precum și orice altă entitate care deține informații ori documente cu privire la bunuri impozabile sau taxabile, după caz, ori la persoane care au calitatea de contribuabil, au obligația furnizării acestora fără plată."
8. După articolul 681 se introduce un nou articol, articolul 682, cu următorul cuprins:


"ARTICOLUL 682
Cazul de forță majoră și cazul fortuit


(1) Termenele prevăzute de lege pentru îndeplinirea obligațiilor fiscale, după caz, nu încep să curgă sau se suspendă în situația în care îndeplinirea acestor obligații a fost împiedicată de ivirea unui caz de forță majoră sau a unui caz fortuit.
(2) Obligațiile fiscale se consideră a fi îndeplinite în termen, fără perceperea de majorări de întârziere sau aplicarea de sancțiuni prevăzute de lege, dacă acestea se execută în termen de 30 de zile de la încetarea evenimentelor prevăzute la alin. (1)."
9. La articolul 69 alineatul (1), litera e) va avea următorul cuprins:
"e) pentru persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii liberale, codul de înregistrare fiscală atribuit de organul fiscal competent din subordinea Agenției Naționale de Administrare Fiscală."
10. Articolul 77 va avea următorul cuprins:


"ARTICOLUL 77
Obligația de a conduce evidența fiscală


(1) În vederea stabilirii stării de fapt fiscale și a obligațiilor fiscale de plată datorate, contribuabilii sunt obligați să conducă evidențe fiscale, potrivit actelor normative în vigoare.
(2) În vederea stabilirii prețurilor de transfer, contribuabilii care desfășoară tranzacții cu persoane afiliate au obligația ca, la solicitarea organului fiscal competent, să întocmească și să prezinte, în termenele stabilite de acesta, dosarul prețurilor de transfer. Conținutul dosarului prețurilor de transfer va fi aprobat prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală."
11. La articolul 102, alineatul (5) va avea următorul cuprins:
"(5) Condițiile și modalitățile de suspendare a unei inspecții fiscale se vor stabili prin ordin al președintelui Agenției Naționale de Administrare Fiscală, respectiv prin ordin al ministrului finanțelor publice și al ministrului administrației și internelor, în cazul inspecțiilor fiscale efectuate de organele fiscale prevăzute la art. 35, care se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I."
12. După alineatul (6) al articolului 109 se introduc două noi alineate, alineatele (7) și (8), cu următorul cuprins:
"(7) Prin derogare de la dispozițiile legale în vigoare privind termenele de plată, impozitele și contribuțiile aferente veniturilor din salarii se plătesc astfel:
a) trimestrial, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare trimestrului, de către contribuabilii persoane juridice care au statut de microîntreprindere, în condițiile Legii nr. 346/2004 privind stimularea înființării și dezvoltării întreprinderilor mici și mijlocii, cu modificările și completările ulterioare, precum și de către persoanele fizice care desfășoară activități independente;
b) anual, până la data de 25 inclusiv a lunii ianuarie a anului următor, de către asociații, fundații sau alte entități fără scop patrimonial, cu excepția instituțiilor publice.
(8) Contribuabilii prevăzuți la alin. (7) au obligația să declare impozitele și contribuțiile aferente veniturilor din salarii până la termenul de plată."
13. După articolul 1091 se introduce un nou articol, articolul 1092, cu următorul cuprins:


"ARTICOLUL 1092
Certificatul de atestare fiscală emis de autoritățile
administrației publice locale


(1) Certificatul de atestare fiscală se emite de organul fiscal competent al autorității administrației publice locale, la solicitarea contribuabilului.
(2) Certificatul de atestare fiscală se eliberează pe baza datelor cuprinse în evidența pe plătitor a organului fiscal competent și cuprinde creanțele fiscale exigibile, existente în sold în prima zi a lunii următoare depunerii cererii, denumită lună de referință.
(3) În certificatul de atestare fiscală se menționează creanțele fiscale exigibile, cu termene de plată expirate până la data de întâi a lunii următoare emiterii acestuia.
(4) Certificatul de atestare fiscală se emite în termen de cel mult două zile lucrătoare de la data depunerii cererii de către contribuabil și poate fi utilizat de contribuabil pe toată perioada lunii în care se emite. Certificatul de atestare fiscală emis în intervalul 25 a lunii - finele lunii este valabil pe toată perioada lunii următoare emiterii. Pe perioada de utilizare, certificatul poate fi prezentat de contribuabil, în original sau în copie legalizată, oricărui solicitant.
(5) Pentru înstrăinarea dreptului de proprietate asupra clădirilor, terenurilor și a mijloacelor de transport, contribuabilii trebuie să prezinte certificate de atestare fiscală prin care să se ateste achitarea tuturor obligațiilor fiscale locale datorate autorității administrației publice locale pe a cărei rază se află înregistrat fiscal bunul ce se înstrăinează. Actele prin care se înstrăinează clădiri, terenuri, respectiv mijloace de transport, cu încălcarea prevederilor prezentului alineat, sunt nule de drept. (6) În situația în care, în conformitate cu art. 112 alin. (3), există cereri de compensare aflate în termenul legal de soluționare, certificatul fiscal se eliberează cu mențiunea «Cerere de compensare în curs de soluționare pentru suma de ...»."
14. După alineatul (4) al articolului 111 se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
"(5) Pentru creanțele fiscale administrate de autoritățile administrației publice locale, orice plată făcută după comunicarea somației în cadrul executării silite va stinge mai întâi obligațiile fiscale cuprinse în titlul executoriu."
15. După alineatul (5) al articolului 112 se introduce un nou alineat, alineatul (51), cu următorul cuprins:
"(51) Creanțele fiscale rezultate din raporturi juridice vamale se compensează cu creanțele debitorului reprezentând sume de restituit de aceeași natură, în condițiile art. 111. Eventualele diferențe rămase vor fi compensate cu alte obligații fiscale ale debitorului, în ordinea prevăzută la alin. (5). Procedura de compensare va fi stabilită prin ordin al ministrului finanțelor publice."
16. Alineatul (2) al articolului 115 va avea următorul cuprins:
"(2) Nu se datorează majorări de întârziere pentru sumele datorate cu titlu de amenzi de orice fel, obligații fiscale accesorii stabilite potrivit legii, cheltuieli de executare silită, cheltuieli judiciare, sumele confiscate, precum și sumele reprezentând echivalentul în lei al bunurilor și sumelor confiscate care nu sunt găsite la locul faptei."
17. La articolul 116 alineatul (2), după litera a) se introduce o nouă literă, litera a1), cu următorul cuprins:
"a1) pentru impozitele, taxele, contribuțiile și alte sume datorate bugetului general consolidat de către debitorul declarat insolvabil care nu are venituri și bunuri urmăribile, până la data trecerii în evidența separată, potrivit art. 172;".
18. Alineatul (4) al articolului 118 se abrogă.
19. După alineatul (6) al articolului 126 se introduce un nou alineat, alineatul (61), cu următorul cuprins:
"(61) Bunurile perisabile și/sau degradabile sechestrate asigurătoriu pot fi valorificate, cu acordul organului de executare, de către debitor, sumele obținute consemnându-se la dispoziția organului de executare."
20. La articolul 130, litera d) se abrogă.
21. După alineatul (5) al articolului 133 se introduce un nou alineat, alineatul (51), cu următorul cuprins:
"(51) În cazul în care, potrivit legii, s-a dispus atragerea răspunderii membrilor organelor de conducere, în conformitate cu dispozițiile cap. IV din Legea nr. 85/2006 privind procedura insolvenței, și pentru creanțe fiscale, prin derogare de la prevederile art. 142 din Legea nr. 85/2006, executarea silită se efectuează de organul de executare în condițiile prezentului cod."
22. Alineatul (3) al articolului 137 va avea următorul cuprins:
"(3) Modificarea titlului de creanță atrage modificarea titlului executoriu în mod corespunzător."
23. Alineatul (4) al articolului 137 se abrogă.
24. După alineatul (7) al articolului 137 se introduce un nou alineat, alineatul (71), cu următorul cuprins:
"(71) Netransmiterea titlurilor executorii provenite în urma sancționării contravenționale, în termen de 90 de zile de la emiterea de către organele competente, conduce la anularea acestora. Conducătorul organului emitent al titlului executoriu are obligația emiterii deciziei de imputare a contravalorii contravenției personalului care se face vinovat de întârziere. Termenul de 90 de zile se prelungește cu perioada scursă în procedura de contestare a proceselorverbale de constatare a contravenției."
25. Alineatul (1) al articolului 143 va avea următorul cuprins:
"(1) Înaintea valorificării bunurilor, acestea vor fi evaluate. Evaluarea se efectuează de organul de executare prin experți evaluatori proprii sau prin experți evaluatori independenți. Evaluatorii independenți sunt desemnați în condițiile art. 54. Atât evaluatorii proprii, cât și evaluatorii independenți sunt obligați să își îndeplinească atribuțiile ce le revin, astfel cum reies din prezentul cod, din actul prin care s-a dispus expertiza, precum și din actul prin care au fost numiți."
26. După alineatul (7) al articolului 144 se introduce un nou alineat, alineatul (8), cu următorul cuprins:
"(8) Dispozițiile alin. (7) nu se aplică în cazul în care valoarea bunurilor deja sechestrate de creditorul fiscal acoperă valoarea creanței pentru care s-a început executarea silită prin poprire."
27. La articolul 157 alineatul (1), litera c) va avea următorul cuprins:
"c) după finalizarea unei licitații, dacă bunul/bunurile sechestrate nu au fost vândute și se oferă cel puțin prețul de evaluare."
28. Alineatul (11) al articolului 158 va avea următorul cuprins:
"(11) Taxa de participare reprezintă 10% din prețul de pornire a licitației și se plătește în lei la unitatea teritorială a Trezoreriei Statului. În termen de 5 zile de la data întocmirii procesului-verbal de licitație, organul de executare va dispune în scris restituirea taxei de participare participanților care au depus oferte de cumpărare și care nu au fost declarați adjudecatari, iar în cazul adjudecării taxa se reține în contul prețului. Taxa de participare nu se restituie ofertanților care nu s-au prezentat la licitație, celui care a refuzat încheierea procesului-verbal de adjudecare, precum și adjudecatarului care nu a plătit prețul. Taxa de participare care nu se restituie se face venit la bugetul de stat, cu excepția cazului în care executarea silită este organizată de organele fiscale prevăzute la art. 35, caz în care taxa de participare se face venit la bugetele locale."
29. Alineatul (2) al articolului 160 va avea următorul cuprins:
"(2) Dacă adjudecatarul nu plătește prețul, licitația se va relua în termen de 10 zile de la data adjudecării. În acest caz, adjudecatarul este obligat să plătească cheltuielile prilejuite de noua licitație și, în cazul în care prețul obținut la noua licitație este mai mic, diferența de preț. Adjudecatarul va putea să achite la următoarea licitație prețul oferit inițial, caz în care va fi obligat numai la plata cheltuielilor cauzate de noua licitație."
30. După alineatul (2) al articolului 160 se introduce un nou alineat, alineatul (21), cu următorul cuprins:
"(21) Cu sumele încasate din eventuala diferență de preț, percepute în temeiul alin. (2), se vor stinge creanțele fiscale înscrise în titlul executoriu în baza căruia s-a început executarea silită."
31. Alineatul (3) al articolului 160 se abrogă.
32. Articolul 164 se abrogă.
33. După articolul 171 al capitolului XI din titlul VIII se introduce, la capitolul XII, un nou articol, articolul 1711, cu următorul cuprins:


"ARTICOLUL 1711
Darea în plată


(1) Creanțele fiscale administrate de Ministerul Finanțelor Publice prin Agenția Națională de Administrare Fiscală și cele ale bugetelor locale pot fi stinse, la cererea debitorului, oricând, cu acordul creditorului fiscal, prin trecerea în proprietatea publică a statului sau, după caz, a unității administrativ-teritoriale a bunurilor imobile, inclusiv a celor supuse executării silite.
(2) În scopul prevăzut la alin. (1), organul fiscal va transmite cererea, însoțită de propunerile sale, comisiei numite prin ordin al ministrului finanțelor publice sau, după caz, de către unitatea administrativ-teritorială. Cererea va fi însoțită de documentația care se stabilește prin ordin al ministrului finanțelor publice.
(3) Comisia prevăzută la alin. (2) va analiza cererea numai în condițiile existenței unor solicitări de preluare în administrare, potrivit legii, a acestor bunuri și va hotărî, prin decizie, asupra modului de soluționare a cererii. În cazul admiterii cererii, comisia va dispune organului fiscal competent încheierea procesului-verbal de trecere în proprietatea publică a bunului imobil și stingerea creanțelor fiscale. Comisia poate respinge cererea în situația în care bunurile imobile oferite nu sunt de uz sau de interes public.
(4) Procesul-verbal de trecere în proprietatea publică a bunului imobil constituie titlu de proprietate. Operațiunea de transfer al dreptului de proprietate, ca efect al dării în plată, este scutită de taxa pe valoarea adăugată.
(5) Bunurile imobile trecute în proprietatea publică conform alin. (1) vor fi date în administrare în condițiile legii. Până la intrarea în vigoare a actului prin care s-a dispus darea în administrare, imobilul se află în custodia instituției care a solicitat preluarea în administrare.
(6) La data întocmirii procesului-verbal pentru trecerea în proprietatea publică a statului a bunului imobil încetează măsura de indisponibilizare a acestuia, precum și calitatea de administrator-sechestru a persoanelor desemnate conform legii, dacă este cazul.
(7) Eventualele cheltuieli de administrare efectuate în perioada cuprinsă între data încheierii procesului-verbal de trecere în proprietatea publică a statului a bunurilor imobile și preluarea în administrare prin hotărâre a Guvernului sunt suportate de instituția publică solicitantă. În cazul în care Guvernul hotărăște darea în administrare către altă instituție publică decât cea solicitantă, cheltuielile de administrare se suportă de instituția publică căreia i-a fost atribuit bunul în administrare.
(8) În cazul în care bunurile imobile trecute în proprietatea publică conform prezentului cod au fost revendicate și restituite, potrivit legii, terțelor persoane, debitorul va fi obligat la plata sumelor stinse prin această modalitate. Creanțele fiscale renasc la data la care bunurile imobile au fost restituite terțului.
(9) În cazul în care, în interiorul termenului de prescripție a creanțelor fiscale, comisia prevăzută la alin. (3) ia cunoștință despre unele aspecte privind bunurile imobile, necunoscute la data aprobării cererii debitorului, aceasta poate decide, pe baza situației de fapt, revocarea, în tot sau în parte, a deciziei prin care s-a aprobat stingerea unor creanțe fiscale prin trecerea bunurilor imobile în proprieatea publică, dispozițiile alin. (8) aplicându-se în mod corespunzător.
(10) În situațiile prevăzute la alin. (8) și (9), pentru perioada cuprinsă între data trecerii în proprietatea publică și data la care au renăscut creanțele fiscale, respectiv data revocării deciziei prin care s-a aprobat darea în plată, nu se datorează majorări de întârziere."
34. Articolul 172 va avea următorul cuprins:


"ARTICOLUL 172
Insolvabilitatea


(1) În sensul prezentului cod, este insolvabil debitorul ale cărui venituri sau bunuri urmăribile au o valoare mai mică decât obligațiile fiscale de plată sau care nu are venituri ori bunuri urmăribile.
(2) Pentru creanțele fiscale ale debitorilor declarați în stare de insolvabilitate care nu au venituri sau bunuri urmăribile, conducătorul organului de executare dispune scoaterea creanței din evidența curentă și trecerea ei într-o evidență separată.
(3) În cazul debitorilor prevăzuți la alin. (2), prin excepție de la dispozițiile art. 144 alin. (3), executarea silită se întrerupe. Organele fiscale au obligația ca cel puțin o dată pe an să efectueze o investigație asupra stării acestor contribuabili, care nu constituie acte de executare silită.
(4) În cazurile în care se constată că debitorii au dobândit venituri sau bunuri urmăribile, organele de executare vor lua măsurile necesare de trecere din evidență separată în evidența curentă și de executare silită.
(5) Dacă la sfârșitul perioadei de prescripție nu se constată dobândirea unor bunuri sau venituri urmăribile, organele de executare vor proceda la scăderea creanțelor fiscale din evidența analitică pe plătitor, potrivit art. 131. Scăderea se face și în cursul perioadei de prescripție în cazul debitorilor, persoane fizice, decedați sau dispăruți, pentru care nu există moștenitori care au acceptat succesiunea.
(6) Creanțele fiscale datorate de debitori, persoane juridice, radiați din registrul comerțului, se scad din evidența analitică pe plătitor după radiere, indiferent dacă s-a atras sau nu răspunderea altor persoane pentru plata obligațiilor fiscale, în condițiile legii."
35. Articolul 173 va avea următorul cuprins:


"ARTICOLUL 173
Deschiderea procedurii insolvenței


(1) În vederea recuperării creanțelor fiscale de la debitorii care se află în stare de insolvență, Agenția Națională de Administrare Fiscală și unitățile sale subordonate, respectiv compartimentele de specialitate ale autorităților administrației publice locale, vor declara lichidatorilor creanțele existente, la data declarării, în evidența fiscală pe plătitor.
(2) Dispozițiile alin. (1) se aplică și în vederea recuperării creanțelor fiscale de la debitorii aflați în lichidare în condițiile Legii nr. 359/2004 privind simplificarea formalităților la înregistrarea în registrul comerțului a persoanelor fizice, asociațiilor familiale și persoanelor juridice, înregistrarea fiscală a acestora, precum și la autorizarea funcționării persoanelor juridice, cu modificările și completările ulterioare.
(3) Cererile organelor fiscale privind începerea procedurii insolvenței se vor înainta instanțelor judecătorești și sunt scutite de consemnarea vreunei cauțiuni."
36. După articolul 174 se introduce un nou capitol, capitolul XIII "Aspecte internaționale", cuprinzând articolele 1741-17426, cu următorul cuprins:


"CAPITOLUL XIII
Aspecte internaționale


SECȚIUNEA 1
Dispoziții generale


ARTICOLUL 1741
Scopul


Prezentul capitol stabilește norme pentru recuperarea în România a unor creanțe stabilite într-un alt stat membru al Uniunii Europene, precum și pentru recuperarea într-un alt stat membru al Uniunii Europene a creanțelor stabilite în România.


ARTICOLUL 1742
Sfera de aplicare


(1) Prezentul capitol se aplică tuturor creanțelor aferente:
a) restituțiilor, intervențiilor și altor măsuri care fac parte din sistemul de finanțare integrală sau parțială a Fondului European de Garantare a Agriculturii (FEGA) și a Fondului European Agricol pentru Dezvoltare Rurală (FEADR), inclusiv sumelor datorate în cadrul acestor acțiuni;
b) contribuțiilor, cotizațiilor și altor drepturi prevăzute în cadrul organizării comune a piețelor din sectorul zahărului;
c) drepturilor de import reprezentând taxele vamale și taxele cu efect echivalent prevăzute la importul de mărfuri, precum și taxele la import prevăzute în cadrul politicii agricole comune sau în cadrul regimurilor specifice aplicabile anumitor mărfuri care rezultă din transformarea produselor agricole;
d) drepturilor de export reprezentând taxele vamale și taxele cu efect echivalent prevăzute la exportul de mărfuri, precum și taxele la export prevăzute în cadrul politicii agricole comune sau în cadrul regimurilor specifice aplicabile anumitor mărfuri care rezultă din transformarea produselor agricole;
e) taxei pe valoarea adăugată;
f) accizelor pentru: bere, vinuri, băuturi fermentate, altele decât bere și vinuri, produse intermediare, alcool etilic, tutun prelucrat, produse energetice și energie electrică;
g) impozitelor pe venit și pe capital, astfel cum sunt definite în Codul fiscal;
h) taxelor pe primele de asigurare, inclusiv taxelor de natură identică sau similară, care completează ori înlocuiesc taxele pe primele de asigurare prevăzute la alin. (2);
i) dobânzilor, majorărilor de întârziere, penalităților și amenzilor administrative și cheltuielilor privind creanțele menționate la lit. a)-h), cu excepția oricărei sancțiuni penale prevăzute de legislația în vigoare în statul membru în care își are sediul autoritatea solicitată.
(2) Taxele pe primele de asigurări prevăzute la alin. (1) lit. h) sunt cele prevăzute de legea națională, cunoscute ca:
a) în Austria: «Versicherungssteuer» și «Feuerschutzsteuer»;
b) în Belgia: «Taxe annuelle sur les contrats d'assurance» și «Jaarlijkse taks op de verzekeringscontracten»;
c) în Germania: «Versicherungssteuer» și «Feuerschutzsteuer»;
d) în Danemarca: «Afgift af lysfartojsforsikringer», «Afgift af ansvarsforsikringer for motorkoretojer m.v.» și «Stempelafgift af forsikringspraemier»;
e) în Spania: «Impuesto sobre la prima de seguros»;


IMAGINE


g) în Franța: «Taxe sur les conventions d'assurances»;
h) în Finlanda: «Eraista vakuutusmaksuista suoritettava vero/skatt pa vissa forsakringspremier» și «Palosuojelumaksu/ brandskyddsavgift»;
i) în Italia: «Imposte sulle assicurazioni private ed i contratti vitalizi di cui alla legge 29.10.1967 n° 1216»;
j) în Irlanda: «Levy on insurance premiums»;
k) în Luxemburg: «Impot sur les assurances» și «Impot dans l'interet du service d'incendie»;
l) în Țările de Jos: «Assurantiebelasting»;
m) în Portugalia: «Imposto de selo sobre os premios de seguros»;
n) în Suedia: nici unul;
o) în Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord: «insurance premium tax (IPT)»;
p) în Malta: «Taxxa fuq Dokumenti u Trasferimenti»;
q) în Slovenia: «davek od prometa zavarovalnih poslov» și «pozarna taksa».


ARTICOLUL 1743
Autoritatea competentă din România


(1) Autoritățile competente din România pentru aplicarea prevederilor prezentului capitol sunt:
a) pentru creanțele prevăzute la art. 1742 alin. (1) lit. a), e), f) și h), Agenția Națională de Administrare Fiscală;
b) pentru creanțele prevăzute la art. 1742 alin. (1) lit. b), Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură;
c) pentru creanțele prevăzute la art. 1742 alin. (1) lit. c)-f) care se datorează în cadrul operațiunilor vamale, Autoritatea Națională a Vămilor;
d) pentru creanțele prevăzute la art. 1742 alin. (1) lit. g), Agenția Națională de Administrare Fiscală și autoritățile administrației publice locale, după caz;
(2) Autoritățile prevăzute la alin. (1) sunt competente și pentru recuperarea dobânzilor, majorărilor de întârziere, penalităților și amenzilor administrative, precum și cheltuielilor prevăzute la art. 1742 alin. (1) lit. i), aferente creanțelor principale pentru a căror recuperare sunt competente.


SECȚIUNEA a 2-a
Asistența pentru recuperarea în România a creanțelor stabilite prin
titluri de creanță emise într-un alt stat membru


ARTICOLUL 1744
Furnizarea de informații


(1) Autoritățile competente prevăzute la art. 1743 vor furniza, la cererea autorității competente dintr-un alt stat membru, denumit în prezenta secțiune autoritate solicitantă, toate informațiile utile pentru recuperarea unei creanțe, cu excepția cazului în care:
a) informația nu poate fi furnizată potrivit dispozițiilor prezentului cod;
b) informația constituie secret comercial, industrial sau profesional;
c) furnizarea informației ar aduce atingere securității sau ordinii publice din România.
(2) Autoritatea competentă din România confirmă în scris primirea cererii de informații, de îndată, sau, în cazuri justificate, în termen de cel mult 7 zile de la data primirii.
(3) Pentru a obține informațiile solicitate, autoritatea competentă din România exercită atribuțiile prevăzute de lege ca și în cazul recuperării unor creanțe similare stabilite în România. Prevederile prezentului cod cu privire la furnizarea de informații se aplică în mod corespunzător.
(4) Autoritatea competentă prevăzută la art. 1743 va informa autoritatea solicitantă în legătură cu motivele care o împiedică să furnizeze informațiile solicitate, de îndată sau în cel mult 3 luni de la data confirmării de primire a cererii.
(5) În cazul în care consideră necesar, autoritatea competentă din România poate solicita autorității solicitante furnizarea de informații suplimentare necesare soluționării cererii.
(6) Autoritatea competentă din România transmite autorității solicitante informațiile pe măsură ce sunt obținute, iar în cazul în care nu au fost obținute va informa autoritatea solicitantă cu privire la aceasta și la motivele care au determinat această situație.
(7) În termen de 6 luni de la confirmarea de primire a cererii de furnizare de informații, dacă cererea nu a fost soluționată, autoritatea competentă din România informează autoritatea solicitantă asupra rezultatului cercetărilor efectuate pentru obținerea informațiilor cerute.
(8) Dacă autoritatea solicitantă cere, în scris, în termen de două luni de la primirea informării prevăzute la alin. (7), ca cercetările să fie continuate, autoritatea competentă din România soluționează cererea conform prevederilor aplicabile cererii inițiale.


ARTICOLUL 1745
Comunicarea actelor emise în statul membru
în care se află autoritatea solicitantă


(1) La cererea autorității solicitante, autoritatea competentă din România comunică destinatarului toate actele și deciziile, inclusiv judiciare, privind o creanță sau recuperarea acesteia, emise în statul membru în care se află sediul autorității solicitante. Prevederile art. 1744 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.
(2) Autoritatea prevăzută la art. 1743 va comunica actele astfel cum acestea au fost emise, fără a pune în cauză valabilitatea acestora.
(3) Imediat după primirea cererii de comunicare, autoritatea prevăzută la art. 1743 ia toate măsurile necesare pentru realizarea comunicării. Dispozițiile privind comunicarea actelor administrative din prezentul cod se aplică în mod corespunzător. Dacă îi sunt necesare, autoritatea competentă din România poate solicita informații suplimentare, fără a periclita data limită de comunicare indicată în cererea autorității solicitante.
(4) Imediat după efectuarea comunicării, autoritatea competentă din România informează autoritatea solicitantă despre aceasta și despre data la care au fost comunicate actele destinatarului, prin certificarea corespunzătoare pe verso-ul celui de-al doilea exemplar al cererii de comunicare și transmiterea acestuia către autoritatea solicitantă.


ARTICOLUL 1746
Recuperarea creanței și aplicarea măsurilor asigurătorii


(1) La cererea autorității solicitante, autoritatea competentă din România procedează, potrivit dispozițiilor privind executarea creanțelor fiscale din prezentul cod, la recuperarea creanțelor care fac obiectul titlului executoriu transmis de autoritatea solicitantă, precum și la ducerea la îndeplinire, după caz, a măsurilor asigurătorii.
(2) Autoritatea competentă din România va confirma în scris primirea cererii, în condițiile art. 1744 alin. (2), putând solicita autorității solicitante completarea cererii în cazul în care nu sunt menționate informațiile și elementele prevăzute la art. 17414.
(3) În aplicarea prevederilor alin. (1), orice creanță care face obiectul unei cereri de recuperare este considerată ca fiind o creanță fiscală în sensul prezentului cod, cu excepția situațiilor în care sunt aplicabile dispozițiile art. 17420. Sumele recuperate vor intra la distribuire împreună cu creanțele fiscale, dispozițiile art. 167 și 168 aplicându-se în mod corespunzător.
(4) Dacă este cazul, autoritatea competentă din România va reține suma solicitată a fi recuperată din sumele cuvenite debitorului cu titlu de restituiri sau rambursări, după efectuarea compensării în condițiile art. 112. Eventualele diferențe urmează să fie restituite debitorului sau să fie recuperate de la acesta și transferate autorității solicitante, după caz.


ARTICOLUL 1747
Titlul executoriu


(1) Titlul transmis de autoritatea solicitantă, anexat la cererea de recuperare, reprezintă titlu executoriu în conformitate cu dispozițiile art. 137 alin. (2). În condițiile în care titlul executoriu anexat la cererea de recuperare nu conține elementele unui titlu executoriu necesar pentru recuperarea, potrivit prezentului cod, a creanțelor fiscale, autoritatea competentă din România va aplica în mod corespunzător prevederile art. 137 alin. (1).
(2) În termen de 3 luni de la data primirii cererii, autoritatea prevăzută la art. 1743 va finaliza formalitățile de emitere și transmitere a titlului executoriu. În cazul depășirii termenului de 3 luni, autoritatea competentă din România informează autoritatea solicitantă asupra motivelor care au determinat depășirea, în cel mai scurt timp și, în orice caz, în termen de 7 zile de la expirarea celor 3 luni.
(3) Recuperarea creanței se face în moneda națională a României. Întregul cuantum al creanței recuperate se transferă, în moneda națională a României, autorității solicitante în luna următoare datei la care s-a realizat recuperarea.
(4) Pentru creanța înscrisă în titlul executoriu, debitorul datorează majorări de întârziere, începând cu ziua următoare datei comunicării titlului executoriu către debitor și până la data stingerii sumei datorate, inclusiv. Dispozițiile prezentului cod privind stabilirea și calculul majorărilor de întârziere sunt aplicabile în mod corespunzător. Majorările de întârziere recuperate de autoritatea competentă din România se transferă autorității solicitante, în condițiile art. (3).
(5) Autoritatea prevăzută la art. 1743 informează în cel mai scurt timp autoritatea solicitantă despre cursul dat cererii de recuperare, astfel:
a) în cazul în care, în funcție de circumstanțele fiecărui caz, nu este posibilă recuperarea integrală sau parțială a creanței ori ducerea la îndeplinire a unor măsuri asigurătorii în termene rezonabile, autoritatea competentă din România informează autoritatea solicitantă, indicând motivele care au determinat această situație;
b) cel târziu la expirarea fiecărei perioade de 6 luni de la dataa confirmării de primire a cererii, autoritatea prevăzută la art. 1743 informează autoritatea solicitantă asupra situației sau rezultatului procedurii de recuperare ori de ducere la îndeplinire a unor măsuri asigurătorii.


ARTICOLUL 1748
Modificarea ulterioară a creanței


(1) În situația în care autoritatea competentă din România este informată de autoritatea solicitantă asupra modificării în minus a cuantumului creanței a cărei recuperare s-a solicitat, aceasta va continua acțiunea pe care a întreprins-o pentru recuperare sau pentru ducerea la îndeplinire a unor măsuri asigurătorii, cu limitarea acțiunii la suma rămasă de recuperat. Dacă, în momentul în care este informată asupra reducerii valorii creanței, autoritatea din România a recuperat deja o sumă care depășește valoarea rămasă de perceput, fără să fi inițiat procedura de transfer către autoritatea solicitantă, autoritatea competentă prevăzută la art. 1743 restituie suma percepută în plus persoanei îndreptățite, potrivit legii.
(2) Dacă autoritatea solicitantă informează asupra modificării în plus a cuantumului creanței, prin transmiterea unei cereri suplimentare de recuperare sau de ducere la îndeplinire a unor măsuri asigurătorii, autoritatea competentă din România va soluționa cererea suplimentară, în măsura în care este posibil, împreună cu cererea inițială. În situația în care, ținând seama de stadiul de realizare a procedurii în curs, cererea suplimentară nu poate fi conexată cu cererea inițială, autoritatea competentă din România va da curs cererii suplimentare numai dacă aceasta are ca obiect o creanță în valoare egală sau mai mare decât valoarea prevăzută la art. 17425.


ARTICOLUL 1749
Posibilitatea de a refuza acordarea asistenței


(1) Autoritatea competentă din România nu este obligată:
a) să acorde asistență la recuperare, ori de câte ori executarea silită ar implica venituri și bunuri care, potrivit reglementărilor legale în vigoare, sunt exceptate de la executare silită;
b) să acorde asistența prevăzută la art. 1744-1748, în cazul în care cererea inițială formulată pentru furnizare de informații, pentru comunicare sau pentru recuperare vizează creanțe pentru care perioada dintre momentul în care titlul executoriu care permite recuperarea este emis în conformitate cu dispozițiile legale, reglementările sau practicile administrative în vigoare în statul membru în care își are sediul autoritatea solicitantă și data cererii depășește 5 ani. Cu toate acestea, în cazul în care creanța sau titlul face obiectul unei contestații, termenul începe să curgă din momentul în care statul solicitant stabilește că acestea nu mai pot fi contestate.
(2) Autoritatea competentă din România informează autoritatea solicitantă în legătură cu motivele refuzului de a nu acorda asistență. Refuzul motivat este, de asemenea, comunicat Comisiei Europene.


ARTICOLUL 17410
Confidențialitatea asupra documentelor și informațiilor primite


Documentele și informațiile comunicate autorității competente din România pentru punerea în aplicare a prezentului capitol nu pot fi comunicate de către aceasta decât:
a) persoanei fizice sau juridice vizate de cererea de asistență;
b) persoanelor și autorităților însărcinate cu recuperarea creanțelor, numai în scopul recuperării;
c) autorităților judiciare sesizate în legătură cu cazurile referitoare la recuperarea creanțelor.


ARTICOLUL 17411
Cheltuielile privind asistența


(1) Cheltuielile pentru acordarea în România a asistenței privind furnizarea de informații sau comunicarea prevăzute de prezenta secțiune se suportă de autoritatea competentă din România.
(2) Cheltuielile efectuate de autoritatea competentă din România ca urmare a primirii unei cereri de recuperare a creanței sau de măsuri asigurătorii sunt în sarcina debitorului. Dispozițiile art. 165 alin. (2)-(5) se aplică în mod corespunzător.


SECȚIUNEA a 3-a
Asistența pentru recuperarea într-un stat membru
a creanțelor stabilite prin titluri de creanță emise în România


ARTICOLUL 17412
Solicitarea de informații


(1) În vederea recuperării într-un alt stat membru a unei creanțe stabilite printr-un titlu de creanță emis în România, autoritățile competente prevăzute la art. 1743 vor solicita, în legătură cu o persoană fizică sau juridică dintr-un alt stat membru, orice informații utile pentru recuperarea acestei creanțe, de la autoritatea competentă a statului membru, denumită în prezenta secțiune autoritate solicitată. Solicitarea privește atât debitorul, cât și oricare altă persoană din acel stat membru, care este obligată la plata creanței potrivit prezentului cod sau care deține bunuri aparținând debitorului ori persoanei obligate la plată.
(2) În cererea de informații se indică numele, adresa și orice altă informație utilă identificării persoanelor prevăzute la alin. (1), deținută de autoritatea competentă din România, precum și tipul de creanță și valoarea creanței pentru care se formulează cererea.
(3) Cererea de informații va conține, pe lângă elementele prevăzute la alin. (2), semnătura persoanei împuternicite, precum și ștampila autorității emitente.
(4) În măsura în care acest lucru este posibil, cererea va fi transmisă prin mijloace electronice, caz în care nu mai sunt necesare semnătura și ștampila prevăzute la alin. (3). Cu toate acestea, în toate cazurile în care cererea se transmite prin mijloace electronice, aceasta va fi redactată în mod obligatoriu și în scris, în condițiile prevăzute la alin. (3).
(5) Autoritatea competentă din România poate să retragă în orice moment cererea de informații pe care a transmis-o autorității solicitate. Decizia de retragere se comunică în scris autorității solicitate.
(6) Dacă autoritatea competentă din România a adresat unei alte autorități o cerere de informații similară, va menționa în cererea întocmită în condițiile prezentului articol și numele acestei din urmă autorități.
(7) șinând seama de informațiile primite de la autoritatea solicitată, autoritatea competentă din România îi poate cere acesteia să continue cercetările. Cererea se face în scris, în termen de două luni de la data comunicării rezultatelor cercetărilor efectuate de autoritatea solicitată.


ARTICOLUL 17413
Comunicarea actelor emise în România


(1) În scopul recuperării unei creanțe, precum și în scopul comunicării oricărui act emis în România privind o creanță dintre cele prevăzute la art. 1742, inclusiv a deciziilor judiciare, în legătură cu o persoană fizică sau juridică căreia, potrivit legii, trebuie să i se comunice aceste acte, autoritatea prevăzută la art. 1743 va transmite autorității solicitate o cerere de comunicare, însoțită de documentele pentru a căror comunicare se solicită asistență. Cererea și documentele anexate se transmit în dublu exemplar.
(2) Cererea va cuprinde numele, adresa și orice altă informație utilă identificării destinatarului, deținută de autoritatea competentă din România, natura și obiectul actului sau deciziei care urmează să fie comunicată și, dacă este cazul, numele și adresa debitorului și creanța menționată în act sau în decizie, precum și alte informații utile.
(3) În cerere se va face trimitere la prevederile legale în vigoare privind procedura de contestare a creanței sau de recuperare a acesteia, ori de câte ori actul administrativ comunicat nu conține acest lucru.
(4) Cererea de comunicare va conține, pe lângă elementele prevăzute la alin. (2), semnătura persoanelor împuternicite de autoritatea competentă din România, precum și ștampila acestei autorități.
(5) În situația în care autoritatea solicitată cere autorității competente din România informații suplimentare, aceasta va comunica toate informațiile suplimentare pe care le deține sau pe care le poate obține potrivit legii.


ARTICOLUL 17414
Recuperarea creanțelor stabilite în România


(1) Pentru recuperarea într-un alt stat membru a unei creanțe stabilite în România, autoritatea competentă prevăzută la art. 1743 adresează autorității solicitate o cerere de recuperare sau de ducere la îndeplinire a unor măsuri asigurătorii, însoțită de exemplarul original sau de o copie certificată conformă a titlului care permite executarea, emis în România, și, după caz, de exemplarul original sau de o copie certificată conformă a altor documente necesare pentru recuperare sau privind instituirea măsurilor asigurătorii.
(2) Autoritatea prevăzută la art. 1743 nu poate formula o cerere de recuperare decât dacă:
a) creanța sau titlul executoriu nu este contestat în România, cu excepția cazurilor în care se aplică prevederile art. 17420;
b) a realizat, potrivit dispozițiilor legale în vigoare în România, procedurile de recuperare în temeiul titlului executoriu, iar măsurile luate nu au condus la plata integrală a creanței.
(3) Cererea de recuperare sau de măsuri asigurătorii indică:
a) numele, adresa și orice alte informații utile pentru identificarea persoanei în cauză și/sau a oricărei terțe persoane care deține bunurile acesteia;
b) numele, adresa și orice alte informații utile privind autoritatea competentă din România;
c) titlul care permite executarea creanței, emis în România, potrivit legii;
d) natura și cuantumul creanței, cu indicarea separată a creanței principale, majorărilor de întârziere, dobânzilor și celorlalte penalități, amenzi și cheltuieli datorate, după caz. Cuantumul creanței va fi indicat atât în moneda națională a României, cât și în moneda națională a autorității solicitate, la cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României, valabil în ziua semnării cererii;
e) data la care titlul a fost comunicat destinatarului de către autoritatea din România și/sau de autoritatea solicitată;
f) data de la care și perioada în cursul căreia este posibilă executarea, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare din România;
g) orice alte informații utile.
(4) Cererea de recuperare sau de măsuri asigurătorii conține, de asemenea, o declarație a autorității competente din România, prin care se confirmă îndeplinirea condițiilor prevăzute la alin. (2), precum și semnătura persoanelor împuternicite de autoritatea competentă și ștampila acestei autorități.
(5) În situația în care autoritatea solicitată cere autorității competente din România să completeze cererea de recuperare sau de măsuri asigurătorii cu informații suplimentare, aceasta va comunica autorității solicitate, imediat ce le obține, orice informații utile în legătură cu obiectul cererii de recuperare.
(6) Cererea de recuperare sau de măsuri asigurătorii poate privi oricare dintre persoanele prevăzute la art. 17412 alin. (1).


ARTICOLUL 17415
Cheltuielile privind asistența


(1) Cheltuielile pentru acordarea asistenței privind furnizarea de informații sau comunicarea prevăzute de prezenta secțiune se suportă de autoritatea solicitată.
(2) Cheltuielile efectuate de autoritatea solicitată ca urmare a primirii unei cereri de recuperare a creanței sau de măsuri asigurătorii, transmisă de autoritatea competentă din România, sunt în sarcina debitorului, urmând ca autoritatea solicitată să le recupereze de la acesta.


ARTICOLUL 17416
Imposibilitatea recuperării


În cazul în care nu a fost posibilă recuperarea integrală sau parțială a creanței ori ducerea la îndeplinire a unor măsuri asigurătorii, ținând seama de informațiile comunicate de autoritatea solicitată, autoritatea competentă din România îi poate cere acesteia să redeschidă procedura de recuperare sau de ducere la îndeplinire a unor măsuri asigurătorii. Cererea se face în scris, în termen de două luni de la primirea comunicării privind rezultatul procedurii.


ARTICOLUL 17417
Modificarea sau stingerea creanței


(1) În cazul în care valoarea creanței care face obiectul cererii de recuperare sau de măsuri asigurătorii a fost modificată, autoritatea competentă din România informează de îndată autoritatea solicitată, în scris, și, dacă este necesar, emite și comunică un nou titlu executoriu.
(2) În situația în care valoarea creanței se modifică în plus, autoritatea competentă din România va adresa în cel mai scurt timp posibil autorității solicitate o cerere suplimentară de recuperare sau de măsuri asigurătorii. Dispozițiile art. 17414 alin. (3) lit. d) sunt aplicabile.
(3) Dacă cererea de recuperare ori de măsuri asigurătorii rămâne fără obiect ca urmare a încasării creanței, a anulării ei sau din orice alt motiv, autoritatea competentă din România va informa de îndată autoritatea solicitată cu privire la acest lucru, în scris, pentru ca aceasta din urmă să înceteze acțiunea întreprinsă.


ARTICOLUL 17418
Limba utilizată în procedura de asistență


Cererile de asistență întocmite în temeiul prezentei secțiuni, inclusiv titlul executoriu și celelalte documente anexate, vor fi însoțite de traducerea în limba oficială sau în una dintre limbile oficiale ale statului membru în care se află autoritatea solicitată ori într-o altă limbă convenită cu autoritatea solicitată.


ARTICOLUL 17419
Formularistica


Modelul cererilor întocmite de autoritățile competente din România, în condițiile prezentei secțiuni, se aprobă prin ordin al ministrului finanțelor publice.


SECȚIUNEA a 4-a
Dispoziții finale


ARTICOLUL 17420
Contestarea creanței sau a titlului executoriu


(1) Dacă, în cursul procedurii de recuperare, creanța sau titlul care permite recuperarea sa, emis în statul membru în care se află sediul autorității solicitante, este contestat de o persoană interesată, aceasta depune contestația la instanța sau la autoritatea competentă pentru soluționarea contestațiilor din statul membru în care se află sediul autorității solicitante, în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare în statul respectiv. Autoritatea solicitantă notifică de îndată autorității solicitate această acțiune. Persoana interesată poate, de asemenea, să notifice această acțiune autorității solicitate.
(2) De îndată ce autoritatea solicitată primește notificarea prevăzută la alin. (1) fie din partea autorității solicitante, fie din partea persoanei interesate, ea suspendă procedura de executare și așteaptă decizia instanței sau a autorității competente pentru soluționarea contestației, cu excepția cazurilor în care autoritatea solicitantă formulează o cerere contrară, în condițiile alin. (3). În cazul în care consideră necesar acest lucru, autoritatea solicitată poate dispune măsuri asigurătorii pentru a garanta recuperarea, în măsura în care dispozițiile legale sau reglementările în vigoare în statul membru în care se află sediul său permit acest lucru pentru creanțe similare.
(3) În conformitate cu dispozițiile legale, reglementările și cu practicile administrative în vigoare în statul membru în care își are sediul, autoritatea solicitantă poate cere autorității solicitate să recupereze o creanță contestată, în măsura în care dispozițiile legale, reglementările și practicile administrative în vigoare în statul membru în care își are sediul autoritatea solicitată permit acest lucru; dacă acest lucru nu este permis, autoritatea solicitată informează autoritatea solicitantă în cel mai scurt timp și în orice caz în termen de o lună de la primirea cererii de recuperare a unei creanțe contestate. Dacă rezultatul contestației este favorabil persoanei interesate, autoritatea solicitantă trebuie să ramburseze orice sumă recuperată, precum și să plătească orice compensație datorată, în conformitate cu legislația în vigoare în statul membru în care își are sediul autoritatea solicitată.
(4) În cazul în care contestația se referă la măsurile de executare luate în statul membru în care se află sediul autorității solicitate, contestația este depusă în fața instanței sau a autorității competente pentru soluționarea contestațiilor din statul membru respectiv, în conformitate cu dispozițiile legale și cu reglementările din acest stat.
(5) În cazul în care autoritatea competentă la care a fost depusă contestația, în conformitate cu alin. (1), este un tribunal judiciar sau administrativ, decizia acestuia, dacă este favorabilă autorității solicitante și dacă permite recuperarea creanței în statul membru în care se află sediul autorității solicitante, constituie titlu executoriu, iar recuperarea creanței la care se referă cererea de asistență se efectuează pe baza acestei decizii.


ARTICOLUL 17421
Prescripția dreptului de a cere executarea silită


(1) Prescripția dreptului de a cere executarea silită operează în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare în statul membru în care se află sediul autorității solicitante.
(2) Actele de recuperare efectuate de autoritatea solicitată în conformitate cu cererea de asistență, care, dacă ar fi fost efectuate de autoritatea solicitantă ar fi avut drept efect suspendarea ori întreruperea termenului de prescripție în conformitate cu dispozițiile legale în vigoare în statul membru în care se află sediul autorității solicitante, sunt considerate, în ceea ce privește acest efect, ca fiind realizate în statul membru respectiv.


ARTICOLUL 17422
Rambursarea cheltuielilor de recuperare


Autoritatea solicitată va cere autorității solicitante rambursarea cheltuielilor de recuperare în următoarele situații:
a) în situația în care autoritatea solicitată a efectuat acțiuni recunoscute ca fiind nejustificate din punctul de vedere al realității creanței sau al valabilității titlului emis de autoritatea solicitantă;
b) atunci când statul membru în care își are sediul autoritatea solicitată convine cu statul membru în care își are sediul autoritatea solicitantă asupra unor modalități specifice de rambursare, în cazul în care recuperarea creanței pune probleme deosebite, implică cheltuieli foarte mari sau se înscrie în cadrul luptei împotriva crimei organizate. În această situație, autoritatea solicitată formulează o cerere motivată și anexează o estimare detaliată a costurilor cerute a fi rambursate de autoritatea solicitantă. Aceasta confirmă în scris primirea cererii de rambursare în cel mai scurt timp și în orice caz în termen de 7 zile de la primire. În termen de două luni de la data confirmării de primire a cererii, autoritatea solicitantă anunță autoritatea solicitată dacă și în ce măsură acceptă modalitățile de rambursare propuse. În cazul în care autoritatea solicitată și autoritatea solicitantă nu ajung la un acord, autoritatea solicitată va continua procedurile de recuperare prevăzute de legislația în vigoare în statul membru în care aceasta din urmă își are sediul.


ARTICOLUL 17423
Transmiterea informațiilor pe cale electronică


(1) Toate informațiile comunicate în scris potrivit prezentului capitol sunt transmise, în măsura în care este posibil, doar prin mijloace electronice, cu următoarele excepții:
a) cererea de comunicare, precum și actul sau decizia a cărei comunicare este solicitată;
b) cererile de recuperare sau de măsuri asigurătorii și titlul executoriu ori un alt act care le însoțește.
(2) În condiții de reciprocitate, se poate conveni transmiterea/primirea pe cale electronică și a actelor prevăzute la alin. (1).
(3) Prin transmitere pe cale electronică se înțelege transmiterea prin intermediul unor echipamente electronice de prelucrare a datelor, inclusiv compresie digitală, prin cablu, radio, procedee optice sau orice alt procedeu electromagnetic.
(4) Autoritățile competente prevăzute la art. 1743, care prelucrează informațiile primite conform prezentului capitol în baze de date electronice și fac schimb de astfel de informații prin mijloace electronice, iau toate măsurile necesare pentru păstrarea confidențialității acestor informații și pentru ca orice transmitere pe cale electronică să fie autorizată în mod corespunzător.


ARTICOLUL 17424
Biroul central și birourile de legătură


(1) În scopul transmiterii și/sau primirii pe cale electronică, în condițiile art. 17423, a informațiilor privind acordarea asistenței potrivit prezentului capitol, se înființează Biroul central în condițiile prevăzute prin ordin al ministrului finanțelor publice.
(2) În scopul aplicării prevederilor prezentului capitol, la nivelul fiecărei autorități competente prevăzute la art. 1743, cu excepția autorităților administrației publice locale, se înființează birouri de legătură.
(3) Procedura de realizare a schimbului de informații dintre autoritățile competente din România se aprobă prin ordin al ministrului finanțelor publice, al ministrului agriculturii, pădurilor și dezvoltării rurale și al ministrului administrației și internelor.


ARTICOLUL 17425
Condiții de admitere a cererii de asistență


Cererea de asistență poate viza fie o singură creanță, fie mai multe creanțe, cu condiția ca acestea să fie în sarcina aceleiași persoane. Nu se poate formula o cerere de asistență dacă valoarea totală a creanței sau creanțelor este mai mică decât echivalentul în lei a 1.500 euro, la cursul de schimb comunicat de Banca Națională a României din ziua semnării cererii de recuperare.


ARTICOLUL 17426
Instrucțiuni de aplicare


În aplicarea prezentului capitol, ministrul finanțelor publice emite instrucțiuni în condițiile legii."
37. După alineatul (3) al articolului 184 se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
"(4) Hotărârea definitivă a instanței penale prin care se soluționează acțiunea civilă este opozabilă organelor fiscale competente pentru soluționarea contestației, cu privire la sumele pentru care statul s-a constituit parte civilă."
38. Alineatul (2) al articolului 185 va avea următorul cuprins:
"(2) Dispozițiile prezentului articol nu aduc atingere dreptului contribuabilului de a cere suspendarea executării actului administrativ fiscal, în temeiul Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările ulterioare. Instanța competentă poate suspenda executarea, dacă se depune o cauțiune de până la 20% din cuantumul sumei contestate, iar în cazul cererilor al căror obiect nu este evaluabil în bani, o cauțiune de până la 2.000 lei."
39. La articolul 189 alineatul (1), litera e) va avea următorul cuprins:
"e) neducerea la îndeplinire a măsurilor stabilite potrivit art. 77 alin. (2) și art. 103 alin. (9);".
40. După alineatul (3) al articolului 189 se introduce un nou alineat, alineatul (31), cu următorul cuprins:
"(31) În cazul asocierilor și al altor entități fără personalitate juridică, contravențiile prevăzute la alin. (1) se sancționează cu amenda prevăzută pentru persoanele fizice."
41. Alineatul (2) al articolului 191 va avea următorul cuprins:
"(2) Sancțiunile contravenționale prevăzute la art. 189 și 190 se aplică persoanelor fizice sau persoanelor juridice care au calitatea de subiect în raportul juridic fiscal. În cazul asocierilor și al altor entități fără personalitate juridică, sancțiunile se aplică reprezentanților acestora."
42. Alineatele (4)-(9) ale articolului 195 vor avea următorul cuprins:
"(4) Ministerul Finanțelor Publice și unitățile administrativ-teritoriale constituie lunar fonduri pentru acordarea de stimulente personalului din aparatul propriu al Ministerului Finanțelor Publice și al Agenției Naționale de Administrare Fiscală și din unitățile subordonate, respectiv compartimentelor de specialitate cu atribuții în administrarea creanțelor fiscale locale, după caz, prin reținerea unei cote de 15% din:
a) sumele reprezentând valoarea creanțelor fiscale stinse prin executare silită, potrivit prevederilor prezentului cod;
b) sumele încasate în cadrul procedurii insolvenței;
c) sumele reprezentând impozite, taxe și contribuții stabilite suplimentar ca urmare a inspecției fiscale, stinse prin încasare sau compensare;
d) sumele reprezentând obligații fiscale accesorii stabilite de organele fiscale, stinse prin încasare sau comp



#97974 constructii ANL

Postat de ggf on 23 August 2006 - 11:55 AM in Arhiva

Vezi postareaDanaI, la Aug 17 2006, 11:04 AM, a spus:

M-am uitat pe site-ul lor ... totul bine si frumos, schite, planuri, suprafete, preturi, amplasament, am gasit toate informatiile acolo, dar vroiam sa aflu mai multe de la cineva care a aplicat la ei si care eventual a si achizitionat... Ma intereseaza cat dureaza analiza dosarului si daca sunt sanse reale sa iti iei o casa prin ei... Trebuie depus un formular, pe baza caruia ti se calculeaza un punctaj, in functie de care se stabilesc "prioritatile"... Am sunat la ei si nu iti dau prea multe amanunte, iti spun sa depui formularul si apoi vedem ce se intampla pe parcurs...
Eu am depus formularul, dar din diverse surse am aflat ca sunt aranjate deja si poti sa trimiti formulare cate vrei, ca oricum nu rezolvi nimic... oare chiar asa sa fie??

Din pacate , chiar asa e !




Cometa SQL