Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
AnaB's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 3

Salt la continut


AnaB's Content

There have been 213 items by AnaB (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#213560 rege

Postat de AnaB on 09 November 2009 - 05:14 PM in Arhiva

10

:pullhair:



#212123 stagiu anul II

Postat de AnaB on 15 October 2009 - 12:00 AM in PERIOADA DE STAGIU

Uite aici un model

Rezolvare



Soldurile intermediare de gestiune(maniera continentala) reprezinta o serie de indicatori care ne ajuta sa analizam modul de obtinere a rezultatului firmei (profit sau pierdere) tinand cont de natura elementelor de cheltuieli inregistrate.
Conform modelului continental de analiza, acesti indicatori sunt:
1. Marja comerciala(MC)-reprezinta diferenta dintre valoarea vanzarilor si costul direct aferent produselor vandute; marja comerciala este primul nivel de la care incepe sa se contureze profilul firmei
MC=cifra de afaceri-costul marfii, produselor sau serviciilor vandute
MC n = Venituri din vânzarea mărfurilor (0) - Costul mărfurilor vândute (0)- Cheltuieli cu materii prime(3000) = -3000
MC n+1 = Venituri din vânzarea mărfurilor (1000) - Costul mărfurilor vândute (800)- Cheltuieli cu materii prime(4000) = -3800
2. Valoarea adaugata(VA) reprezinta valoarea ramasa la dispozitia firmei dupa valorificarea bunurilor si serviciilor si deducerea cheltuielilor cu resursele externe consumate pentru derularea activitatii de baza a firmei;
VA = MC + productia stocata sau imobilizata-alte cheltuieliu externe ale firmei
Cheltuieli externe =chelt cu mat. Consumabile, cu energia si apa, cu ambalajele, in intretinerea si reparatiile, cu chiriile, asigurarile de bunuri si persoane, transport , protocol, reclama si publicitate, deplasari, posta si telecomunicatii, servicii bancare si alte servicii prestate de terti
VA n = MC (-3000)+ Producția vândută(20.000)+ Producția stocată(0)- Cheltuieli cu chirii(1500) = 15.500
VA n+1 = MC (-3800)+ Producția vândută(22.000+1000)+ Producția stocată(0)- Cheltuieli cu chirii(1500) = 17.700

3. Excedentul brut de exploatare(EBE) reprezinta valoarea ramasa la dispozitia ramasa dupa ce s-a diminuat valoarea adaugata cu cheltuielile de personal si cheltuieli cu impozitele si taxele percepute de stat
EBE = VA – (chelt de personal+chelt cu impozite si taxe)
EBE n =15.000 – (Cheltuieli salariale 7000 + Cheltuieli cu asigurări sociale 0+Impozite și taxe 1000) =15.000 – 8000 = 7000
EBE n+1 =17.700 – (Cheltuieli salariale 7800 + Cheltuieli cu asigurări sociale 0+Impozite și taxe 1000) =17700 – 8800 = 8900

4. Rezultatul exploatarii(RE) reprezinta diferenta dintre veniturile si cheltuielile de exploatare
RE = EBE + (alte venituri din exploatare – alte chelt din exploatare ) – chelt cu amortizarea
RE n = 7000 + (venituri 20.000)-(cheltuieli 3000+7000+1500) – amortizarea 300 = 7000= 15.200
RE n+1 = 8900 + (Venituri 1000+ 22.000+ 1000 )-( Cheltuieli 4000+800+7800+1500) - Cheltuieli cu amortizarea 400= 18.400


5. Rezultatul curent (RC) reperzinta rezultatul obtinut din activitatea de exploatare si cea financiara
RC=RE +(venituri financiare – cheltuieli financiare)
RC n = 15.200 + (Venituri 0 ) – (Cheltuieli cu dobânzi 1400) = 13.800
RC n+1 = 18.400 + (Venituri 0 ) – (Cheltuieli cu dobânzi 1500) = 16.900



#211897 Combatere specula

Postat de AnaB on 13 October 2009 - 12:09 AM in Arhiva

Am gasit legea dar nu stiu cum sa sterg acest mesaj...daca ma poate ajuta un moderator va multumesc frumos.

Legea nr. 12/1990 privind protejarea populatiei impotriva unor activitati comerciale ilicite, M.Of. 129 din 17/06/91
Art. 1. - Constituie activitati comerciale ilicite si atrag raspunderea contraventionala sau penala, dupa caz, fata de cei care le-au savirsit, urmatoarele fapte:
...
g)cumpărarea de mărfuri sau produse în scop de revânzare, de la unitățile de desfacere cu amănuntul, de alimentație publică, cantine, unitați de turism și alte unități similare



#211896 Combatere specula

Postat de AnaB on 13 October 2009 - 12:03 AM in Arhiva

Stiu ca este o lege ...parca din 1990 sau 1991 privind combaterea speculei in care spune ca nu ai voie sa vinzi marfuri cumparate cu bon fiscal chiar daca sunt insotite si de factura. Ma poate ajuta cineva cu aceasta lege?

Multumesc



#210562 PFA - servicii contabilitate

Postat de AnaB on 11 September 2009 - 10:38 PM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA

TITLUL III de la art 108 la art 116 codul muncii

Nu se mai specifica ca trebuie minim 2 ore cred ca de cam 1 an poate chiar 2 .....cam asa ceva



#210560 PFA - servicii contabilitate

Postat de AnaB on 11 September 2009 - 10:32 PM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA

La Bucuresti se poate si cu 1 ora pe luna......si ar trebui sa se poata oriunde conform codului muncii.



#210558 PFA - servicii contabilitate

Postat de AnaB on 11 September 2009 - 10:21 PM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA

Nu se specifica nicaieri ca trebuie sa fi angajat cu 2 ore pe zi. Sau se specifica si nu stiu eu??



#210490 stagiu anul II

Postat de AnaB on 10 September 2009 - 07:59 PM in PERIOADA DE STAGIU

Ba da eu :lostit (13):

Am primit si studiile de caz la contabilitate. Am rezolvat o parte din ele ( le atasez aici) dar mi-au ramas doua nerezolvate. Daca ma poate ajuta cineva , va multumesc mult.

Studiu de caz 9

Societatea ALFA are la sfârșitul exercițiului N pe rol două procese cu doi clienți importanți Beta și Gama. Consilierii juridici consideră că litigiul cu Beta se va soluționa în februarie N+1 cu plata unei sume de aproximativ 1.000 lei. Aceștia susțin că litigiul cu Gama se va soluționa la sfârșitul exercițiului N+2 cu plata unei sume de aproximativ 2500 lei. Pe piața bancară, pentru o finanțare echivalentă cu rambursare la scadență rata dobânzii se estimează a fi de 10% în primul an și 16% în cel de al doilea an.
Cum se contabilizează provizionul pentru litigii dacă:
a)se aplică OMFP 1752/2005;
b)se aplică IAS 37;


Studiu de caz 12

La 1.06.N, soldul inițial de produse finite evaluate la cost prestabilit este de 350 buc x 1.000 lei, iar soldul inițial debitor al contului de diferențe de preț aferente produselor finite este de 50.000 lei și reprezintă o diferență nefavorabilă de cost. Pe parcursul lunii s-au obținut 4.000 buc produse finite, evaluate la costul de producție prestabilit de 1.000 lei/buc și s-au vândut 3.300 buc la prețul de vânzare de 1.500 lei/buc . La sfârșitul lunii iunie, din postcalcul rezultă un cost efectiv de producție 980 lei/buc.
Se cere: a) înregistrarea obținerii de produse finite;
b) înregistrarea vânzării produselor finite;
c) determinarea și înregistrarea diferențelor de cost aferente intrărilor și ieșirilor de produse finite;
d) determinarea valorii stocului de produse finite în raportarea de la 30.06.N.

Fisiere atasate




#210441 probleme stagiari an 1

Postat de AnaB on 09 September 2009 - 09:49 PM in Arhiva

Am primit si studiile de caz la contabilitate. Am rezolvat o parte din ele ( le atasez aici) dar mi-au ramas doua nerezolvate. Daca ma poate ajuta cineva , va multumesc mult.

Studiu de caz 9

Societatea ALFA are la sfârșitul exercițiului N pe rol două procese cu doi clienți importanți Beta și Gama. Consilierii juridici consideră că litigiul cu Beta se va soluționa în februarie N+1 cu plata unei sume de aproximativ 1.000 lei. Aceștia susțin că litigiul cu Gama se va soluționa la sfârșitul exercițiului N+2 cu plata unei sume de aproximativ 2500 lei. Pe piața bancară, pentru o finanțare echivalentă cu rambursare la scadență rata dobânzii se estimează a fi de 10% în primul an și 16% în cel de al doilea an.
Cum se contabilizează provizionul pentru litigii dacă:
a)se aplică OMFP 1752/2005;
b)se aplică IAS 37;


Studiu de caz 12

La 1.06.N, soldul inițial de produse finite evaluate la cost prestabilit este de 350 buc x 1.000 lei, iar soldul inițial debitor al contului de diferențe de preț aferente produselor finite este de 50.000 lei și reprezintă o diferență nefavorabilă de cost. Pe parcursul lunii s-au obținut 4.000 buc produse finite, evaluate la costul de producție prestabilit de 1.000 lei/buc și s-au vândut 3.300 buc la prețul de vânzare de 1.500 lei/buc . La sfârșitul lunii iunie, din postcalcul rezultă un cost efectiv de producție 980 lei/buc.
Se cere: a) înregistrarea obținerii de produse finite;
b) înregistrarea vânzării produselor finite;
c) determinarea și înregistrarea diferențelor de cost aferente intrărilor și ieșirilor de produse finite;
d) determinarea valorii stocului de produse finite în raportarea de la 30.06.N.

Fisiere atasate




#209837 probleme stagiari an 1

Postat de AnaB on 28 August 2009 - 05:29 PM in Arhiva

iti multumesc mult de tot



#209766 probleme stagiari an 1

Postat de AnaB on 27 August 2009 - 05:20 PM in Arhiva

Ma poate ajuta si pe mine cineva cu rezolvarea la studiul de caz urmator?
ORGANIZAREA CONTABILITATII PE BUGETE. STUDIU DE CAZ : SOC. DE PRODUCTIE

multumesc anticipat



#208610 STAGIAR ANUL I SATU MARE

Postat de AnaB on 04 August 2009 - 10:04 PM in Arhiva

A reusit cineva sa rezolve studiul de caz "Organizarea contabilitatii pe bugete. Studiu de caz: Societate de productie."?

Am si eu nevoie de el daca ma puteti ajuta va multumesc mult.



#207027 probleme stagiari an 1

Postat de AnaB on 14 July 2009 - 12:43 AM in Arhiva

[quote name='getta' date='Jul 13 2009, 11:24 PM' post='207009']
are cineva rezolvarea la problema asta ?

Cauta in paginile anterioare si vei gasi raspunsul.

[quote name='addanda' date='Jul 13 2009, 10:05 PM' post='207000']
Pana la urma stie cineva rezolvarea problemei:



cauta in paginile anterioare si vei gasi raspunsul



#204507 "Bani garantie"

Postat de AnaB on 16 June 2009 - 01:08 AM in Arhiva

Merci frumos
Banii nu vor fi folositi...ei vor fi doar pastrati intr-un cont.
Nu stiu daca e o idee buna cu 508 sau 509 nu prea le pot privi ca pe niste investitii.
462 mi s-a parut mie ca ar fi mai corect...dar mai vroiam ceva opinii

Multumesc frumos



#204504 "Bani garantie"

Postat de AnaB on 16 June 2009 - 12:03 AM in Arhiva

Scuze
Eu sunt firma C



#204492 "Bani garantie"

Postat de AnaB on 15 June 2009 - 10:01 PM in Arhiva

Va rog ajutati-ma ca sunt in mare ceata ....nu stiu cum sa fac

Exista 3 firme A, B si C
Firma B cumpara de la firma A un produs ( de ex un program informatic facut la comanda ), dar firma B nu plateste pana nu are produsul iar firma A nu se apuca de comanda pana nu are garantia ca B va plati. Aici intervine firma C care va primi banii de la firma B ( intr-un cont deschis special) si asa firma A va avea garantia ca isi va primi banii pt ca, conform unui contract firma C se obliga sa dea banii firmei A la predarea produsului. Firma C va incasa un comison.
Problema este unde inregistrez eu toate astea?? Eu m-am gandit in 462...461..... 473...voi ce ziceti???
Comisionul va fi un venit...dar restu???

Va mutumesc anticipat



#204034 probleme stagiari an 1

Postat de AnaB on 10 June 2009 - 07:06 PM in Arhiva

La intrebarea nr 3 ai raspunsul mai sus.



#203703 rege

Postat de AnaB on 06 June 2009 - 09:59 PM in Arhiva

9



#203672 probleme stagiari an 1

Postat de AnaB on 06 June 2009 - 01:12 AM in Arhiva

18. Principala sursa de informare pentru management este contabilitatea. Transformarea contabilitatii intr-o contabilitate orientata spre conducere trebuie sa aduca in prim plan sustinerea deciziilor conducerii si nu documentatia activitatii trecute. Identificati informatiile furnizate de contabilitate pentru echipa manageriala. Studiu de caz: Societate de prestari servicii.

Managementul financiar are rolul de a face legatura intre management si contabilitate.
Managementul general stabileste obiectivele si strategiile generale ale unei companii, avand in vedere toate componentele activitatii firmei, din punct de vedere comercial, managerial si financiar. Managementul financiar are in vedere asigurarea stabilitatii financiare a afacerii, monitorizarea eficientei utilizarii tuturor resurselor companiei si ajustarea "punctelor critice" care genereaza pierderi, optimizarea costurilor si cash-flow-ului la dinamica afacerii.

Managerul, pe baza informatiilor financiar-contabile prelucrate corespunzator nevoilor proprii, poate sa evalueze si sa administreze eficient resursele de care dispune firma (resurse financiare, materiale si umane) in vederea realizarii obiectivelor si strategiilor stabilite pentru dezvoltarea si consolidarea activitatii firmei.

Contabilitatea financiara este orientata catre persoanele din exteriorul firmei (actionari, banci, etc), iar informatiile sunt furnizate sub forma unor rapoarte standardizate, cum ar fi : Bilantul Contabil, Contul de Rezultate, Fluxul de Numerar.
Contabilitatea manageriala este orientata catre persoanele din interiorul firmei (manageri, specialisti, etc.) iar rapoartele nu au o forma standardizata, ci sunt intocmite in functie de cerintele utilizatorilor.

Principalele instrumente ale managementului financiar sunt :
- situatiile financiare-contabile prelucrate conform cerintelor interne de raportare manageriala : contul de rezultate, bilantul financiar, fluxul de numerar
- diagnosticul financiar pe baza de indicatori
- analiza veniturilor, costurilor si profitului
- determinarea pragului minim de rentabilitate
- analiza incasarilor si platilor ; codificarea clientilor si furnizorilor
- politicile interne ale firmei
- sistemul de bugete ale firmei si controlul bugetar

Managementul financiar ofera informatiile de baza pentru realizarea lucrarilor de analiza economico-financiara si pentru elaborarea planurilor financiare pe termen lung si scurt.
Pentru cunoasterea starii de sanatate a firmei este necesar sa functioneze un sistem intern de raportari manageriale, care sa semnaleze punctele tari si punctele slabe din activitatea companiei
Managementul financiar este domeniul prin care se dezvolta un sistem de comunicare intre specialistii din domeniul economico-financiar (economisti, contabili, analisti financiar etc) si top-managerii nefinantisti.
19. Elaborare politici si proceduri contabile. Studiu de caz:societatea de comert.

Politica de contabilitate reprezintă o totalitate de principii, convenții, reguli, metode și procedee adoptate de conducerea întreprinderii pentru ținerea contabilității și întocmirea rapoartelor financiare.

Politica de contabilitate constituie o parte integrantă a rapoartelor financiare și trebuie să fie elaborată de fiecare întreprindere care desfașoară activitate de întreprinzător și este înregistrată în Republica Moldova, indiferent de tipul de proprietate, apartenența ramurală și forma organizatorico-juridică a acesteia (cu excepția organizațiilor bugetare).
Elaborarea proiectului politicii de contabilitate poate fi efectuată de către contabilitate, de o comisie specială, compusă din reprezentanții serviciilor contabil, financiar, juridic și altor servicii ale întreprinderii sau de firma de consulting (audit). Politica de contabilitate aleasă poate fi examinată și adoptată prin decizia de protocol a fondatorilor (proprietarilor) sau de Consiliul de directori, iar după aceasta trebuie să fie aprobată de conducătorul întreprinderii.
Politica de contabilitate se elaborează în baza ansamblului de convenții fundamentale ale contabilității. Noțiunea "convenție" înseamnă presupunere (ipoteză), condiție de la care întreprinderea trebuie să pornească la organizarea contabilității și întocmirea rapoartelor financiare.
În IAS 1 "Politica de contabilitate" sunt stabilite trei convenții fundamentale ale contabilității: continuitatea activității, permanența metodelor și specializarea exercițiilor.
Procedura formării politicii de contabilitate privind o problemă (sector) concretă a contabilității constă în alegerea unei variante din câteva, admise de actele legislative și normative, în justificarea metodei alese, pornind de la particularitățile activității întreprinderii și acceptarea acesteia în calitate de bază pentru ținerea contabilității și întocmirea rapoartelor financiare.
De exemplu, IAS 16 "Contabilitatea activelor materiale pe termen lung" recomandă câteva metode de calculare a uzurii mijloacelor fixe:
- metoda casării liniare;
- metoda proporțional volumului produselor (serviciilor);
- metoda soldului degresiv;
- metoda degresivă cu rată descrescătoare.
La elaborarea politicii de contabilitate întreprinderea alege acea metodă de calculare a uzurii, care corespunde modelului prevăzut de exploatare a unui obiect concret de mijloace fixe.
IAS 18 "Venitul" prevede două variante de constatare a veniturilor din prestarea serviciilor: pe fiecare tranzacție sau pe stadii de finalizare a acesteia. Întreprinderea alege acea variantă, care permite determinarea mai exactă a mărimii venitului obținut în cursul perioadei de gestiune.
Politica de contabilitate, constituind instrumentul de realizare a prevederilor S.N.C., poate să difere esențial la diverse întreprinderi. Variantele și regulile de evaluare și contabilizare a activelor, veniturilor și cheltuielilor acceptabile pentru o întreprindere pot să influențeze negativ asupra rezultatelor activității altei întreprinderi sau să fie absolut inutile pentru aceasta. Astfel, în conformitate cu IAS 2 "Stocurile de mărfuri și materiale", evaluarea materialelor poate fi efectuată prin trei metode: de identificare, FIFO și costului mediu ponderat.
Metoda de identificare prevede determinarea costului fiecărei unități a stocurilor de mărfuri și materiale și este adecvată pentru întreprinderile cu producție individuală și în serii mici. Metodele FIFO și costului mediu ponderat pot fi utilizate la întreprinderile care dispun de un asortiment bogat și variat de stocuri de mărfuri și materiale.
Politica de contabilitate în anul curent este aprobată de conducătorul întreprinderii la finele anului precedent și intră în vigoare începând cu 1 ianuarie a anului de gestiune. Ea trebuie să fie aplicată de toate subdiviziunile structurale ale întreprinderii, inclusiv de cele evidențiate într-un bilanț distinct, indiferent de sediul lor.
Întreprinderea nou-creată își elaborează politica sa de contabilitate până la prima prezentare a rapoartelor financiare, dar nu mai târziu de 90 de zile de la dobândirea drepturilor persoanei juridice. Procedurile și metodele contabile alese se aplică de întreprindere din ziua înregistrării de stat.
Politica de contabilitate aleasă de întreprindere trebuie să fie aplicată consecutiv - de la o perioadă de gestiune la alta. În unele cazuri prevăzute de IAS 1, întreprinderea poate să introducă modificări în politica de contabilitate, adică să nu respecte în decursul anului de gestiune principiul permanenței.
Toate modificările introduse în politica de contabilitate trebuie să fie argumentate și perfectate prin documente de dispoziție (ordine, dispoziții), indicându-se data intrării în vigoare a acestora.
Politica de contabilitate adoptată de întreprindere trebuie să fie dată publicității, adică să fie adusă la cunoștința tuturor categoriilor de utilizatori ai rapoartelor financiare. Forma de prezentare a politicii de contabilitate este determinată de însăși întreprinderea. Însă în toate cazurile politica de contabilitate trebuie să fie inclusă într-un capitol special al notei explicative la raportul financiar anual. Rapoartele financiare trimestriale pot să nu cuprindă informații referitoare la politica de contabilitate atunci când în ultima n-au fost introduse modificări, începând cu data prezentării rapoartelor precedente, care cuprind politica de contabilitate.
Dacă politica de contabilitate a întreprinderii este elaborată în baza convențiilor fundamentale ale contabilității stabilite de IAS 1 "Politica de contabilitate", acestea pot să nu fie publicate în rapoartele financiare. În cazul formării politicii de contabilitate în baza convențiilor care diferă de cele prevăzute de standardul menționat, atare convenții, împreună cu cauzele aplicării acestora și evaluarea lor în expresie valorică, trebuie să fie dezvăluite detaliat în rapoartele financiare.
Modificările introduse în politica de contabilitate care influențează substanțial evaluarea și luarea deciziilor de către utilizatorii rapoartelor financiare în cursul perioadei de gestiune sau în perioadele ulterioare, cauzele acestor modificări, precum și evaluarea consecințelor acestora în expresie valorică urmează să fie publicate distinct în nota explicativă la rapoartele financiare.
Dezvăluirea politicii de contabilitate nu justifică reflectarea greșită sau inexactă a informațiilor și nu exonerează conducerea întreprinderii de răspundere pentru încălcarea regulilor stabilite de ținere a contabilității și de întocmire a rapoartelor financiare.


PRINCIPII, POLITICI SI METODE CONTABILE STUDIU DE CAZ SOC DE COMERT

Reglementarile contabile aplicate la intocmirea si prezentarea situatiilor financiare anuale.
Situațiile financiare au fost întocmite în conformitate cu Reglementările Contabile Românești armonizate cu Directiva a IV-a a Comunităților Economice Europene aprobate prin OMFP 1752/2005. OMFP 1752/2005 solicita ca situațiile financiare să fie întocmite în conformitate cu Legea Contabilitatii 82/1991 (republicata , modificata si completata ulterior) si Cerintele de intocmire si prezentare prevazute de OMFP 1752/2005 .
Societatea organizeaza si conduce contabilitatea proprie potrivit prevederilor Legii contabilitatii nr.82/1991 republicata, cu modificarile si completarile ulterioare si intocmeste situatii financiare anuale potrivit prevederilor Ordinului Ministerului de finante nr.1752/2005 pentru aprobarea Reglementarilor contabile armonizate cu Directiva a IV-a Comunitatilor Economice Europene. Prezentele situatii financiare sunt intocmite in baza continuitatii activitatii. Fiecare element semnificativ este prezentat separat in situatiile financiare. Valorile nesemnificative sunt agregate cu valorile de natura sau functie similara si nu sunt prezentate separat.

Evaluarea posturilor din situatia financiara simplificata a unei societati de comert , s-a efectuat în conformitate cu urmatoarele principii contabile:

1. Principiul continuitatii activitatii: s-a tinut cont de faptul ca societatea îsi va continua în mod normal functionarea în viitorul previzibil;

2. Principiul permanentei metodelor: Au fost aplicate aceleasi regului, metode,norme, privind evaluarea, înregistrarea si prezentarea în contabilitate a elementelor patrimoniale, asigurând comparabilitatea în timp a informatiilor contabile.
3. Principiul prudentei: Au fost luate în considerare numai profiturile recunoscute pâna la data închiderii exercitiului financiar; s-a tinut seama de toate obligatiile previzibile si pierderile potentiale si au fost facute ajustari de valoare tinând seama de toate deprecierile posibile indiferent de modul cum acestea ar fi influentat rezultatul financiar;

4. Principiul independentei exercitiului: La determinarea rezultatului s-au luat în calcul toate veniturile si cheltuielile indiferent de data încasarii sumelor, respectiv, data efectuarii platilor;

5. Principiul evaluarii separate a elementelor de activ si de pasiv: au fost înregistrate toate elementele de activ si pasiv si, eventual, ulterior s-au efectuat compensari legale;

6. Principiul intangibilitatii: bilantul de deschidere corespunde cu cel de închidere;

7. Principiul necompensarii: nu s-au efectuat compensari între venituri si cheltuieli, ori între active si pasive, altele decât cele permise de lege.

Politici contabile semnificative: Situatiile financiare sunt întocmite îsi exprimate în lei;
Cheltuielile cu reparatia sau întretinerea mijloacelor fixe au fost efectuate pentru a restabili sau a mentine valoarea acestor active, ele au fost recunoscute în contul de profit si pierdere la data efectuarii lor, în timp ce cheltuielile efectuate în scopul îmbunatatirii performantelor tehnice au fost capitalizate si amortizate pe perioada ramasa.
Stocurile sunt exprimate la costul istoric (de achizitie). Costul stocurilor se bazeaza pe principiul FIFO (primul intrat, primul iesit).
Conturile de creante si datorii, sunt exprimate la valoarea lor recuperabila, respectiv, de plata.
Provizioanele sunt recunoscute în bilant atunci când apare pentru Societate o obligatie legala sau constructiva, legata de un eveniment trecut si este probabil ca în viitor sa fie necesara consumarea unor resurse economice pentru a stinge aceasta datorie.

Societati afiliate: Nu este cazul
Dividendele sunt recunoscute ca datorie în perioada în care este aprobata repartizarea lor



#203418 declaratie cf. Legii 12/1990 republicata in 2009

Postat de AnaB on 04 June 2009 - 08:38 AM in Arhiva

Aveti idee la sectorul 4 unde se depune?? La mariuca, imgb sau brancoveanu?



#203342 probleme stagiari an 1

Postat de AnaB on 03 June 2009 - 11:50 AM in Arhiva

ai reusit sa rezolvi ceva? Daca te ajuta am la nr 17 ceva. Poate colaboram.
[/quote]
Am facut cate ceva dar ....nu stiu daca este bine ce am scris. Am gasit si aici pe conta cate ceva.....Daca vrei o sa le atasez aici dar pe seara



#203279 declaratie cf. Legii 12/1990 republicata in 2009

Postat de AnaB on 02 June 2009 - 06:31 PM in Arhiva

Pana la urma stie cineva sigur pt cine depunem?? Doar pt comert cu amanuntul???



#202925 probleme stagiari an 1

Postat de AnaB on 29 May 2009 - 12:01 PM in Arhiva

Vezi postareamariana07, la May 29 2009, 11:52 AM, a spus:

AnaB daca sconturile nu sunt incluse in baza de impozitare, conform Codului Fiscal, de ce colectezi TVA (prin inregistrarea 667=4427)?


Sincera sa fiu nici eu nu prea am inteles logica dar asa am gasit CONTABILITATEA FINANCIARA ROMANEASCA in pe care ti-o atasez aici.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Scanned_at_29_05_2009_12_58.jpg



#202850 probleme stagiari an 1

Postat de AnaB on 28 May 2009 - 05:45 PM in Arhiva

Vezi postareacarmenszlwa, la May 25 2009, 09:03 PM, a spus:

Salutare tuturor! Am nevoie de ajutor la urmatoarea problema, ma puteti ajuta????? Va rog :sad:
SC “SINTEZA COLOR” SA livrează la SC “OLIMPIA” SA conform facturii nr. 1200, cantitatea de 4.000 kg vopsele a 2,5 lei/kg, TVA 19%, care urmeză a fi folosită ca materie primă în procesul de producție, diferențe favorabile 10 %, în următoarele condiții:
- remize acordate 10%;
- scont de decontare 4%;
Să se efectueze înregistrările la SC “SINTEZA COLOR” SA si SC “OLIMPIA” SA.


• Remiza 10.000 * 10% = 1000 lei
• Valoarea produselor mai putin remiza 10.000-1000=9000 lei
• Tva calculata la ultimul net 9000 * 19% = 1710 lei
• Totalul facturii 9000 + 1710 = 10.710 lei
• Reducere financiara bruta (scont) 10.710*4%= 428.40 lei

Inregistrarile din contabilitatea furnizorului SC SINTEZA COLOR SA

• Livrarea marfurilor pe baza de factura inregistrata la ultimul pret
4111(clienti) = % 10.710
707(v din vz mf) 9000
4427(tva colectat) 1710
• Descarcarea gestiunii la marfurile vandute
607(chelt cu mf) = 371 (marfuri) nu se cunoaste pretul de achizitie a marfurilor
• Incasarea facturii mai putin scontul acordat
% =4111(clienti) 10.710
5121(ct la banci in lei) 10281,60
667(ch privind sconturile acordate) 428.40
• Scontul nu intra in baza de impozitare. Ca urmare, furnizorul trebuie sa intocmeasca o factura privind regularizarea tva aferenta scontului (428.40*19/119=68.40 lei)
667 (ch privind sconturile acordate) = 4427 (tva colectata)





Inregistrarile din contabilitatea clientului SC OLIMPIA SA

• Achizitionarea materiilor prime, conform facturii inregistrate la ultimul net
% = 401(fz) 10.710
301(materii prime) 9000
4426(tva deductibil) 1710
• Achitarea facturii, mai putin scontul primit’
401(fz) = % 10.710
5121 (ct la banci in lei) 10281,60
767(venituri din sconturi obtinute) 428,40
• Regularizarea tva aferenta scontului, conf facturii primite de la furnizor
4426 (tva deductibil) = 767 (venituri din sconturi obtinute) 68,40 lei


Ma poate ajuta si pe mine cineva cu urmatoarea problema? Va rog mult...macar niste idei...

232. SC “ONIX” SA are in cursul exercitiului financiar 2004, urmatoarea situatie a stocurilor:
SPECIFICARE PRODUSE
IN CURS (lei) PRODUSE FINITE
Stocuri initiale 400 2.000
- intrari ------ 10.000
- iesiri ------ 11.200
Stocurifinale 250 800
Stocuri la inventariere 250 880
Diferente ----- +80


Pretul de vanzare al produselor finite este de 13.000 lei, TVA 19%.
Inregistrari dupa metoda inventarului permanent.



#202802 stagiu anul I

Postat de AnaB on 28 May 2009 - 09:07 AM in PERIOADA DE STAGIU

Ma poate ajuta si pe mine cineva cu urmatoarea problema? Va rog mult...macar niste idei...

232. SC “ONIX” SA are in cursul exercitiului financiar 2004, urmatoarea situatie a stocurilor:
SPECIFICARE PRODUSE IN CURS (lei) PRODUSE FINITE
Stocuri initiale 400 2.000
- intrari ------ 10.000
- iesiri ------ 11.200
Stocuri finale 250 800
Stocuri la inventariere 250 880
Diferente ----- +80
Pretul de vanzare al produselor finite este de 13.000 lei, TVA 19%.
Inregistrari dupa metoda inventarului permanent.




Cometa SQL