Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
mihaela_cva's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


mihaela_cva's Content

There have been 1000 items by mihaela_cva (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#203522 tema - bazele contabilitatii

Postat de mihaela_cva on 04 June 2009 - 09:25 PM in Arhiva

si facultatea o fac eu si iau a doua diploma??????????!



#203523 despre adaosul comercial

Postat de mihaela_cva on 04 June 2009 - 09:32 PM in CONTABILITATE STOCURI

mostra!!! cuvant din DEX , monstra nu exista in limba romana si zgarie tare urechile...
obiect de inventar, dat nu in folosinta ci spre expunere, testare...se strica, il casez, dar ar fi trebuit sa obtin profit din vanzarea produselor similare, sau ma duc acasa si inchid! ca sunt prost si dau gratis munca mea...sau sper ca merge urmatoarea.
inregistraea di productie proprie e ok, similara cu altele ( marfuri sau nu)

Adaos comercial=definitie din DEX, se pune produsului pe care il comercializez, marfii, nu mostrei!



#203525 tema - bazele contabilitatii

Postat de mihaela_cva on 04 June 2009 - 09:43 PM in Arhiva

cui?



#203527 Evidenta valorica sau cantitativ-valorica ?

Postat de mihaela_cva on 04 June 2009 - 09:56 PM in PRODUCTIE

am experienta...am tinut cantitativ-valoric dar nu as ma face acelasi lucru...
daca nu gresesti in calcule, tine gestiunea la cantitativ-valoric si lasa-i pe altii cu gestiunea efectiva, iti aduc rapoarte semnate, ura si la gara... tu fa-ti treaba ca si contabil, citesti altele, fiscalitate, standarde, nu te ocupi de acele masinii de cusut sau metrajul de stofa. Oricum prima urmarire (dupa sef de scectie etc) o face administratorul, cel care da banii, tu contabil faci o munca ingrata, de valoarea careia iti vei da seama mai tarziu
Bafta



#203577 produse platite nereceptionate

Postat de mihaela_cva on 05 June 2009 - 12:51 PM in Arhiva

exact, nu se fac fise magazie, etc, dar trebuie sa demonstrati cui si de ce l-ati dat gratuit, in cadrul carei campanii promotionale. Ar fi bun un referat, sau proces verbal, plan afacere...



#203578 Cheltuieli cu chiria - deductibilitate

Postat de mihaela_cva on 05 June 2009 - 12:55 PM in Arhiva

angajatii sunt straini? este specificat in contract ca le asigurati cazarea? se impoziteaza venitul din chirii la salariati?



#203580 cheltuieli casare

Postat de mihaela_cva on 05 June 2009 - 01:11 PM in Arhiva

Parerea mea este ca ar trebui sa ai raport de evaluare care sa demonstreze clar ca este inutilizabil si valoarea lui zero.
altfel, da, este nedeductibil.
Depinde si de asigurare-daca ai sau nu, etc



#203583 Expertiza contabila judiciara!

Postat de mihaela_cva on 05 June 2009 - 01:17 PM in EXPERTI JUDICIARI

in dolj onorariul este stabilit de instanta asa:
-de 100 lei pentru un salariat-calcul salarii neprimite pe ultimii 3 ani, actualizate la inflatie
-de 500 lei pentru fiscalitate, societate cu societate sau societate cu fisc, cu 23 de obiective, plimbat in codul fiscal in tva, profit etc pe ultimii 5 ani.
Cum ti se par onorariile?
Cheltuielile sunt cam asa:
drum arhiva instantei minim:-1 pentru studiu dosar, 1 pentru depunere raport+cerere majorare+factura blej+1pentru citit obiectiuni si alte acte puse intre timp +1 pentru depus raspun obiectiuni
xerox acte dosar
scrisori recomandate partilor
telefoane, faxuri, mail-uri partilor
intalniri pentru convocari
hartie si cartus imprimanta
restul este munca ta
Cat iti ramane?
cererile de majorare sunt necitite si ca urmare "uita" sa se pronunte si constati ca ai muncit gratis



#203679 contract de munca suspendat -declaratii de depus ?

Postat de mihaela_cva on 06 June 2009 - 11:12 AM in Arhiva

la itm se depune cu nr salariati aflati in suspendare si fond salarii, comision ITM zero



#203681 Cheltuieli cu chiria - deductibilitate

Postat de mihaela_cva on 06 June 2009 - 11:37 AM in Arhiva

este oricum discutabil
-chiria pe cheltuieli nedeductibile sau
-faceti dovada ca nu gasiti salariati din judetul dvs si sunteti fortata de imprejurari sa luati din alt judet si ca urmare numai cu ei puteti face venituri mult mai mari, care sa acopere chiria (varianta discutabila in fata fiscului)
Dace le treceti ca venituri din salarii platiti si cas etc



#203682 produse platite nereceptionate

Postat de mihaela_cva on 06 June 2009 - 11:43 AM in Arhiva

nu e suficienta solicitarea de la dept. marketing din cadrul companiei dvs. Dvs. aparati compania (inclusiv dep. mk) in fata tertilor-respectiv organe fiscale-deci logic va trebuie dovada ca firmei i-a trebuit campanie publicitara (distrib de afise gratuit) si aceasta campanie a avut cel putin un scop, daca nu cumva si un rezultat (concret: au crescut vanzarile, sau am extins activitatea si preconizam vanzari crescut in urmatoarele 6 luni)



#203683 NEPRELUARE TVA DE RAMBURSAT

Postat de mihaela_cva on 06 June 2009 - 11:46 AM in Arhiva

da, se poate, cerere corectie erori materiale, dosar, explicatii.
Cat mai repede, altfel se precrie ..



#203684 cheltuieli deductibile pe SRL

Postat de mihaela_cva on 06 June 2009 - 11:55 AM in Arhiva

Este adevarat ca nu mai exista norma minima, problema intervine insa la celelalte declaratii (somaj, pensii..) in al caror program stiam ca nu se poate trece mai putin de o ora pe zi -poate s-a modificat si nu stiu eu
Este micro cu un salariat indiferent de norma (codul fiscal, norme).
Cheltuieli care tin de venituri: am telefon pentru a vorbi cu furnizorul, clientul; am masina pentru deplasarea mea in interes firma dar am cim la firma si sunt angajat cf. noii oug, fac foi parcurs etc... am mobilier birou, calculator, consum hartie, am soft....etc tot ce tine de activitatea desfasurata, repar (intretin) spatiul in care imi desfasor activitatea (zugravit, robineti etc)



#203702 intreprindere individuala

Postat de mihaela_cva on 06 June 2009 - 08:56 PM in Arhiva

da-acelasi contract munca srl
da-(cred 90%)



#203718 sc cu activitate ani neconsecutivi

Postat de mihaela_cva on 07 June 2009 - 12:58 PM in Arhiva

pentru anul 2008 calculezi in continuare si depui bilant (cam tarziu!), cheltuiala cu amortizarea este nedeductibila daca nu demonstrezi ca masina ai folosit-o in interesul firmei
sau faci proces verbal de scoatere din functiune a masinii si nu o mai amortizezi in 2008 pana in mom cand o folosesti in 2009, cand faci alt p.vb de punere in functiune
cheltuielile de constituire se calculeaza in continuare
declaratia de inactivitate se depune doar daca firma nu a avut niciodata activitate (principiu incorect conform juristilor Camerei comert).



#203719 Scadere salariu

Postat de mihaela_cva on 07 June 2009 - 01:12 PM in Arhiva

nu au voie sa iti scada salariul (legal) -doar daca ai semnat la angajare ca salariul este in functie de realizari si, din ce spui, nu ai realizari.
situatia e ciudata, cred ca vor sa te dea afara, mai ales ca au angajat pe altcineva care a preluat sarcinile tale si tu nu ai de munca
Bafta



#203720 vanzare mijloc fix cu valoare mai mica decat in contabilitate

Postat de mihaela_cva on 07 June 2009 - 01:18 PM in Arhiva

ca sa fii sigura ca nu ai probleme, eu iti recomand un raport de evaluare, care sa iti stabileasca pretul actual al camionului.



#203783 contract de sponsorizare - deducere TVA

Postat de mihaela_cva on 08 June 2009 - 07:24 PM in Arhiva

Vezi postareaDanutzaa, la Jun 8 2009, 07:24 PM, a spus:

ref la foaia de parcurs, citez: este un doc obligatoriu impus de legislatia rutiera, nu este obligatoriu dpdv fiscal, dar controlul cand vine ti-l cere imediat....ce ironie...

Nu numai ca ti le cere controlul fiscal, dar si judecatorii considera necesar. Culmea, pentru achizitie masina!
Am cerut o rambursare TVA la o societate cu 2 asociati, 2 directori carte de munca, care detinea 2 masini -autoturisme, una achizitionarta in leasing, una achitata integral in momentul cumpararii.
Mi-au dat jos TVA-ul la masina achitata pe motiv ca nu am foi de parcurs, dar mi l-au dat pentru cealalta masina si pentru benzina.
Nu am avut nici o foaie de parcurs niciodata la nici una din ele. Am cerut repetat, in contestatie si instantei, sa precizez in baza carei legi sunt obligatorii foi de parcurs pentru achizitia masinii. Fara raspuns.
Am pierdut si la Curtea de Apel si nu am mai avut nervi sa merg mai departe. (decizii complet absurde, cu trimitere la articole din codul fiscal fara legatura-tva publicitate, radio etc). Bineinteles la Craiova.
Deci atentie mare!



#203786 diverse probleme mijl. fixe

Postat de mihaela_cva on 08 June 2009 - 07:46 PM in Arhiva

Vezi postareaAndreea`, la Nov 26 2008, 02:39 PM, a spus:

Tre sa ai dreptul prin contractul de inchiriere sa subinchiriezi.
da, sunt corecte, cu conditia de mai sus
cred ca asta a vrut sa spuna si Andreea

Vezi postareascorpiutza_leny, la Nov 21 2008, 03:10 PM, a spus:

Multumesc mult pentru raspuns !
De fapt proprietarul barcii si-a primit banii in fiecare luna, insa in contabilitate nu a fost inregistrat nimic :sad:
Asta ar insemna sa fac contarea : 612 = 461 30.000 lei (500LeiX12luniX5ani-aproximativ) si 461 = 5311 30.000 lei si s-o inregistrez luna asta.
Dar am voie sa ma inregistrez cu cheltuieli de acum 5ani???
parerea mea este ca trebuie folosit 462:
612=462 si 462=5311
Contractul este inregistrat la finante? era valid? exista dispozitii de plata sau puteti sa faceti retroactiv (accepta amandoi)? Este cheltuiala deductibila?
poate de asta nu au fost inregsitrate.
Pentru anii trecuti trebuie sa inregistrati prin 117 si sa refaceti declaratia 101

cauta in catalogul de mijloace fixe, la mobilier, etc
Dar parerea mea este ca un tablou-opera de arta -nu se amortizeaza, ca nu ii scade valoarea in timp, ci ii creste. Mai degraba as folosi 303 sau un cont de imobilizari



#203787 ajustare tva mijloace fixe

Postat de mihaela_cva on 08 June 2009 - 07:51 PM in Arhiva

corect, si nu are legatura cu leasing-ul. Ai dreptul la tva din facturile de leasing conform inventarierii (masinile exista la data de ...etc)



#203788 Inregistrare contabila tva nedeductibil

Postat de mihaela_cva on 08 June 2009 - 07:53 PM in Arhiva

vedeti si circulara de pe site mfinante.ro, TVA.
Tva-ul la ultima rata mareste valoarea masinii si se amortizeaza



#203789 penalizari impoz. cladiri eronat

Postat de mihaela_cva on 08 June 2009 - 08:02 PM in Arhiva

Cred mai degraba ca trebuie sa aplici Legea contabilitati, reconstituirea documentelor, si sa refaci corect anul 2008. Cred ca firma nu a avut venituri de aceea a depus declaratii de inactivitate.
Se reface delaratia 101 usor -rectificativa
Se reface deontul 300 si se preia corect suma: sau pe regularizari (varianta simpla dar nu tocmai corecta) sau pe corectarea erorilor materiale (dosar, balanta, explicatii).
Suma de Tva nu este prescrisa, nu au trecut 3 ani de la data dreptului de deducere.
Refacand anul 2008 vei avea inregistrarea corecta a TIR-ului. De asemenea, faptul ca nu a avut venituri te scuteste de amortizarea lui, faci un proces verbal de punere in functiune in luna in care obtii venituri, si nu inreistrezi inutil amortizare nedeductibila.



#203790 deducere TVA achizitionare autoturism

Postat de mihaela_cva on 08 June 2009 - 08:11 PM in Arhiva

HOTĂRÂRE nr. 488 din 28 aprilie 2009
pentru completarea Normelor metodologice de aplicare a Legii nr. 571/2003 privind Codul fiscal, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 44/2004

C. Titlul VI "Taxa pe valoarea adăugată"

5. După punctul 45 se introduce un nou punct, punctul 45^1, cu următorul cuprins:
"Codul fiscal:
Limitări speciale ale dreptului de deducere
Art. 145^1. - (1) În cazul vehiculelor rutiere motorizate care sunt destinate exclusiv pentru transportul rutier de persoane, cu o greutate maximă autorizată care să nu depășească 3.500 kg și care să nu aibă mai mult de 9 scaune de pasageri, incluzând și scaunul șoferului, nu se deduce taxa pe valoarea adăugată aferentă achizițiilor acestor vehicule și nici taxa aferentă achizițiilor de combustibil destinat utilizării pentru vehiculele care au aceleași caracteristici, aflate în proprietatea sau în folosința persoanei impozabile, cu excepția vehiculelor care se înscriu în oricare dintre următoarele categorii: (...)


(2) Prin achiziție de vehicule, în sensul alin. (1), se înțelege cumpărarea unui vehicul din România, importul sau achiziția intracomunitară a vehiculului.
(3) Prevederile alin. (1) și (2) nu se aplică pentru avansurile care au fost achitate înainte de data de 1 mai 2009 pentru valoarea totală sau parțială a vehiculelor rutiere motorizate, dacă livrarea acestora intervine după data de 1 mai 2009 inclusiv.
(4) Prevederile prezentului articol se aplică până la data de 31 decembrie 2010 inclusiv.
(5) În cazul vehiculelor exceptate potrivit alin. (1) se vor aplica regulile generale de deducere stabilite la art. 145 și art. 146-147^1.


Se aplica de la 01.05.2009



#203791 concediu medical - topic 2007-2010

Postat de mihaela_cva on 08 June 2009 - 08:16 PM in Arhiva

Poate nu se complica firma si iti calculeaza medicalul si iti da banii odata cu lichidarea.
Vorbeste cu ei si explica-le ca ai nevoie de bani, cum este legal. Poate au motive...nu ai prezentat la timp certificatul



#203793 lichidare/dizolvare/radiere SRL

Postat de mihaela_cva on 08 June 2009 - 08:24 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

subscriu si eu acestei pareri. Exista bani de la guvern pentru cedarea partilor sociale unor terti-practic se platesc taxele la Camera de comert, ANIMMC daca nu ma insel (sau mfinante.ro)
Ar fi bine sa aveti pregatit un bilant la ultima luna, poate se va dori radierea cu dizolvare voluntara.
O alta solutie ar fi fuziunea cu o alta societate.




Cometa SQL