Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
iuliapopescu's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


iuliapopescu's Content

There have been 55 items by iuliapopescu (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#269185 Emitere facturi in alta moneda

Postat de iuliapopescu on 02 July 2015 - 10:39 AM in Arhiva

Daca un neplatitor de TVA, emite facturi in euro, de ex., trebuie sa apara pe facturi si valoarea in lei? Stiu ca valoarea TVA-ului se converteste obligatoriu in lei, dar pt neplatitori, se inscrie numai val in euro?

ART. 155 al. 22

75. Baza de impozitare poate fi înscrisă în valută, dar, dacă operațiunea nu este scutită de taxă, suma taxei trebuie înscrisă și în lei. Pentru înregistrarea în jurnalele de vânzări, baza impozabilă va fi convertită în lei, utilizând cursul de schimb prevăzut la art. 139^1 din Codul fiscal.



#269063 factura cu 2 cote de TVA (9% si 24%)

Postat de iuliapopescu on 23 June 2015 - 10:01 AM in Arhiva

Vezi postareaLexiroxi, la 22 June 2015 - 06:57 PM, a spus:

in cazul in care nu poti emite facturi separate pentru fiecare cota de TVA, ar fi indicat sa totalizezi sumele pentru fiecare din cele doua cote

Exista vreo baza legala, in care se precizeaza obligativitatea existentei pe acest tip de factura, de subtotaluri pe cote TVA distincte?inainte de cel cumulat



#268999 factura cu 2 cote de TVA (9% si 24%)

Postat de iuliapopescu on 16 June 2015 - 01:31 PM in Arhiva

Pe o factura, care contine alimente cu cota TVA-9%, dar si alte produse cu cota TVA-24%, totalul trebuie sa apara si distinct pe cote TVA diferite, pe langa cel cumulat?



#268941 Tva achizitionare masini

Postat de iuliapopescu on 11 June 2015 - 03:46 PM in Arhiva

Daca cumparam pe firma o masina din Romania, se deduce TVA-ul integral daca e strict in interesul firmei si 50%, daca e folosita si in interes personal? La fel si cheltuiala?

-Daca e achizitie intracomunitara, TVA e 0-taxare inversa(daca si vanzatorul e platitor TVA) si daca e noua si daca e second-hand?



#268921 TVA SFDD

Postat de iuliapopescu on 10 June 2015 - 04:05 PM in Arhiva

O firma neplatitoare de tva poate emite facturi cu tva Scutit Fara Drept Deducere?



#268919 Casa de marcat PFA

Postat de iuliapopescu on 10 June 2015 - 11:47 AM in Contabilitate PFA

Multumesc pentru raspuns!
Stiti cumva si daca exista vreo reglementare potrivit careia, daca incasarea se face pe circuit, nu trebuie emis bon, ci chitanta?

Am totusi dubii daca PFA-cod caen 7990 este asimilata unei profesii liberale. Va intrebam pentru ca am auzit ca daca locul incasarii e pe circuit nu e nevoie de bon fiscal si eram curioasa daca e intra-adevar reglementat.



#268915 Casa de marcat PFA

Postat de iuliapopescu on 09 June 2015 - 04:51 PM in Contabilitate PFA

Am un PFA, cod caen 7990(alte servicii de rezervare si asistenta turistica), practic sunt ghid turistic, pot sa facturez si sa incasez cu chitanta de la persoane fizice sau e absolut obligatoriu sa folosesc casa de marcat? Exista vreo exceptie pe care o pot folosi, ca sa nu mai utilizez casa de marcat?
Multumesc



#268335 Cheltuieli deductibile

Postat de iuliapopescu on 02 May 2015 - 05:10 PM in Contabilitate PFA

Buna ziua.
am cumparat o masina tuns iarba, care a fost facturata pe numele meu, actele pt pfa pe venit real nefiind gata. Masina o sa fie folosita in interesul pfa, inchiriata tertilor. Cum pot proceda sa fie pe pfa si sa deduc cheltuilelile cu achizitionarea ei?
Pot face vanzare-cumparare intre mine si pfa?
Multumesc



#266949 Tva-vanzare software in UE

Postat de iuliapopescu on 19 February 2015 - 10:05 AM in Arhiva

Conform noilor reguli, ce tva se aplica la vanzarea unui soft catre o persoana fizica din Germania? Dar catre o persoana juridica neplatitoare de tva(nu apare pe vies)?
Multumesc



#266365 Decizie de inseriere-bonuri de consum, nir-uri

Postat de iuliapopescu on 26 January 2015 - 10:36 AM in CONTABILITATE STOCURI

Bonurile de consum, nir-urile se cuprind in decizia de inseriere? Sau numai facturile, chitantele, avizele?
Multumesc



#266157 Membru asociatie

Postat de iuliapopescu on 15 January 2015 - 05:27 PM in ASOCIERI FARA PERSONALITATE JURIDICA

Ce presupune, din punct de vedere contabil, intrarea intr-o asociatie a unei firme producatoare de produse hand-made(microinteprindere, 3% impozit pe venit) ca membru, nu fondator?
Multumesc



#266107 D220 si Decizia de impunere

Postat de iuliapopescu on 13 January 2015 - 05:07 PM in Contabilitate PFA

Pfa-ul pe norma de venit depune D220 anual sau numai daca intervin modificari fata de declaratia precedenta? Finantele emit decizia de impunere o data pe an, sau cea cu impozitele estimate si apoi una de regularizare?
Multumesc



#265947 schimbari legislative 2015 PFA

Postat de iuliapopescu on 05 January 2015 - 05:19 PM in Legislatie specifica PFA

Buna ziua,
as dori sa stiu ce schimbari legislative au intervenit in cazul PFA-urilor in 2015.
Multumesc



#265601 control ITM

Postat de iuliapopescu on 09 December 2014 - 06:04 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Multumesc mult pentru raspunsuri si pentru amabilitate!



#265573 control ITM

Postat de iuliapopescu on 08 December 2014 - 03:03 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Notificarea trebuie facuta la ITM chiar daca punctul de lucru nu are delegata atributia de incheiere CIM? Noi vrem doar sa fie in ordine legal, ca ei sa lucreze la punctul de lucru acolo, dar toata documentatia sa fie intocmita si transmisa in revisal aici.
Cum se procedeaza cu notificarea?
Multumesc



#265553 control ITM

Postat de iuliapopescu on 07 December 2014 - 09:06 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Punctul de lucru este declarat si are cif separat bineinteles! Impozitul pe salarii se plateste pe cif-ul respectiv. Dar punctul de lucru nu are atribuita competenta de a incheia CIM, asadar revisalul se transmite pe cif sediu social, dar locul de munca este sediul secundar. De aceea intrebarea este dosarele celor de la sediu secundar le controleaza ITM sediu social sau secundar?



#265527 control ITM

Postat de iuliapopescu on 06 December 2014 - 07:53 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Daca avem un punct de lucru cu 6 angajati in alt judet decat sediul social, in CIM apare la loc de munca sediu social, dar in revisal se transmit pe acelasi cif cu al sediului social, pt controlul la sediu social trebuie sa duc si dosarele celor de la pct de lucru?



#265195 punct de lucru (sediu secundar)

Postat de iuliapopescu on 06 November 2014 - 02:28 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Poate sotia administratorului(fara calitate in firma) sa depuna prin imputericire simpla actele necesare inregistrarii fiscale a unui sediu secundar?



#262833 Prelungire contract inchiriere

Postat de iuliapopescu on 05 June 2014 - 02:56 PM in Arhiva

Buna ziua,
Daca pentru un sediu secundar, contractul de inchiriere a expirat in 31 mai si s-a decis prelungirea pana in 15 iulie, pana ne mutam la un alt sediu, actul aditional de prelungire pana cand trebuie dus de propietar(persoana fizica) la finante si de noi la registrul comertului?
Si inca o intrebare, daca durata de inchiriere a fost pana in 31 mai, prelungirea se face incepand cu 31 mai sau cu 1 iunie?
Multumesc!



#262215 materie prima intrata din bonuri fiscale, factura primita ulterior

Postat de iuliapopescu on 07 May 2014 - 10:40 AM in CONTABILITATE STOCURI

Buna ziua,
administratorul firmei a cumparat diverse materii prime(pt manufactura bijuterii) de-a lungul ultimei luni de la firma x. Pt fiecare achizitie a primit bon in ziua respectiva, iar la sfarsitul lunii a venit cu factura(cu data de 30) pe care erau cuprinse toate bonurile respective. Problema este ca in 10 ale lunii a vandut produse finite, care foloseau materiile prime respective.
Cum as putea inregistra astfel incat materiile prime sa apara pe stoc cu data de pe bon si nu cu cea de pe factura?



#261855 impozit venit

Postat de iuliapopescu on 14 April 2014 - 12:32 PM in Arhiva

Daca impozitul e de cativa lei(de exemplu 4-6 lei pe trimestru) in declaratie se trece aceasta valoare sau 0?



#261751 Conventie civila pt. economisti ?

Postat de iuliapopescu on 07 April 2014 - 02:03 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Daca firma nu are angajati si urmeaza sa incheiem o conventie civila(desi eu nu primesc bani pt servicile prestate), dar ca sa fie in legalitate, trebuie modificat in vreun fel vectorul fiscal?
Stiu ca se completeaza D112 si pt conventii civile.
Multumesc mult pt raspunsurile prompte!



#261747 Conventie civila pt. economisti ?

Postat de iuliapopescu on 07 April 2014 - 01:44 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Vezi postareaOtilia Alupei, la 02 December 2013 - 02:47 PM, a spus:

da, este viabila, dar numai daca se opteaza pt sistemul simplificat !!!
scrie in L. 82/1991 actualizata - legea contabilitatii, parca art. 10 (daca nu ma insel).

edit : am gasit si nu m-am inselat, e vb de art. 10, alin.3^1

(3^1) În cazul persoanelor prevăzute la art. 5 alin. (1^1), contabilitatea poate fi organizată şi condusă potrivit prevederilor alin. (2) şi (3) sau pe bază de contracte/convenţii civile încheiate potrivit Codului civil cu persoane fizice care au studii economice superioare, situaţie în care răspunderea pentru conducerea contabilităţii revine acestor persoane fizice.


art. 5, alin. 1^1 :

(1^1) Persoanele care în exerciţiul financiar precedent au înregistrat cifra de afaceri netă sub echivalentul în lei al sumei de 35.000 euro şi totalul activelor sub echivalentul în lei al sumei de 35.000 euro pot opta pentru un sistem simplificat de contabilitate, aprobat prin ordin al ministrului finanţelor publice.


Mai e valabil? N-am gasit articolul respectiv pe http://static.anaf.r...abilitatii.htm.



#261739 Conventie civila pt. economisti ?

Postat de iuliapopescu on 07 April 2014 - 12:35 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Dar pro bono se pot presta servicii de contabilitate simplificata pt o firma cu ca<35 000 eur, de un absolvent de studii economice, persoana fizica? daca administratorul este un prieten si nu vreau sa ii cer bani,adica ii fac bilantul si il semnez si alte 2 declaratii si registrele si tot si le face singur doar ca are nevoie de numele meu pe bilant ce pot incheia cu el pentru a fi totul legal?



#260197 Cod COR

Postat de iuliapopescu on 31 January 2014 - 04:00 PM in CODUL COR

Buna ziua,
Doresc sa promovez un angajat care lucreaza ca si operator(raspunde la telefon, vb cu clientii, le rezolva problemele, constata defectiuni etc.) ca si sef de echipa(peste ceilalti colegi, care fac acelasi lucru). Care ar fi codul cor potrivit?




Cometa SQL