Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
Otilia Alupei's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 40

Salt la continut


Otilia Alupei's Content

There have been 1000 items by Otilia Alupei (Search limited from 05-December 07)



Sort by                Order  

#168491 acoperire pierdere ani precedenti

Postat de Otilia Alupei on 02 April 2008 - 05:45 PM in Impozitare - PROFIT

MAI FRATILOR,

stati ca m-am bulversat !!
cf. materialului dat de camelia si discutiilor voastre ulterioare (unele) eu recuperez pierderea fiscala in urmatorii 5 ani de profit, cate 20% in fiecare an pana ajung la 100% ? :pullhair: adica nu o pot recupera pe toata in primul an, daca am obtinut profit destul de mare ? trebuie sa impart pierderea fiscala in 5 parti si s-o recuperez in urmatorii 5 ani bucata cu bucata ? de cand e interpretarea asta ???

ex. 1 - fictiv
va dau doar un ex., din fericire nu sunt in sit. asta, dar poate ca voi fi, mai stii ...

2006: pierdere fiscala 200.000 neacoperita
2007: profit impozabil inaintea acop. pierderii fiscale precedente = 100.000
vreti sa spuneti ca imi pot recupera in 2007 numai 20% din cei 200.000 din 2006 = 40.000 lei ? si pt. restul de 60.000 lei profit 2007 (100.000-40.000) platesc impozit pe profit ?? :frusty:

ex. 2 - real:
2004: profit net de 200.000 lei nerepartizat fiindca-i contabilitatea varza in per. aia (nu vreti sa stiti in ce hal, credeti-ma ... e a 2-a oara in viata mea cand vad asa ceva - incredibil ce pot face niste fatuci nemernice) si de aceea credem ca suma e departe de adevar, profit ramas in cont 1171.2004
trecuta pe profit din 2005
2005: pierdere fiscala 185.000, cu ceva sanse sa fie reala, neacoperita din profitul 2004 din motivul expus, ramasa in cont 1171.2005
2006: profit 9.500 lei (suma corecta) neimpozitat (recuperat 9.500 din pierderea lui 2005) + ramas si el nerepartizat pana se lamuresc lucrurile cu per. precedenta, cont 1171.2006
2007: pierdere 52.000 lei, suma corecta, cont 1171.2007

pt. per. 2005-2007 nu s-a calc. si platit nici un imp. pe profit din considerentele aratate.
corect ?

cu multumiri :lostit (13):



#168498 acoperire pierdere ani precedenti

Postat de Otilia Alupei on 02 April 2008 - 06:42 PM in Impozitare - PROFIT

Vezi postareacontasoft, la Apr 2 2008, 07:10 PM, a spus:

cu cativa ani buni in urma, pierderea se recupera in transe egale cate 20%/an,cel putin in 2000 cand mi-am dat licenta asa erau grilele de contabilitate :cool:

draga contasoft, sunt :pullhair: fiindca niciodata nu am stiut despre asa ceva, de unde le tot scoateti, dragii si bunii mei ??
eu lucrez conta din '92 si n-am auzit de asa ceva pana acum, iar controale am avut de m-am saturat pana peste cap !

Vezi postareakrina03, la Sep 19 2007, 02:33 PM, a spus:

Nu stiu daca o sa dau un raspuns pertinent dar incerc: pierderile din 2004 si 2005 au fost inregistrate cand firma platea impozit pe venit (nu pe profit) si aceste pierderi sunt reglementate a se acoperi doar in proportie de 20% anual, deci toata pierderea din 2004 se va putea acoperi pana in 2009 , cea din 2005 pana in 2010 .(presupunand ca firma va avea in fiecare an de acum incolo destul profit).

Vezi postareakrina03, la Sep 18 2007, 03:04 PM, a spus:

Vezi postareacamelia71, la Sep 18 2007, 02:41 PM, a spus:


Multumesc pt. document. Dar si asa ,daca inainte a fost micro si platea impozit pe venit, ( si de aici repartizarea pierderii fiscale pe 5 ani cu cate 20%) de ce nu apare nici o modificare in balanta pana la 30.06.07. Nici rezerve, nici pierderi diminuate. Asta nu imi este limpede.

doc. e aici, pe pag. 1

dragilor, eu nu am vazut nicaieri scris ceva de genul "piederea se recupereaza din profitul urmatorilor 5 ani, dar nu mai mult de 20% pe an" !!
nu credeti ca asa trebuia sa sune textul de lege daca asta cu 20% / an era o conditie ?

multumesc mult pt. mesaje !



#168504 bilant la 31.12.2007

Postat de Otilia Alupei on 02 April 2008 - 06:57 PM in Arhiva

eu zic ca 150, dar uitat sa modifice si legea contabilitatii :pullhair: n-ar fi primul caz in care nu armonizeaza toata legislatie referitoare la o speta...

sau, poate e numai pt. anul asta ...

naiba sa-i mai priceapa ! eu mi le predau in term. de 120 zile, ca sa fiu mai sigura si fiindca vreau sa scap de-o grija.

numai bine.



#168863 contract de administrare firma

Postat de Otilia Alupei on 06 April 2008 - 06:29 PM in CONTRACTE comerciale

DRAGILOR, :frusty:

incepand de anul asta, ce angarale mai plateste firma la contractul asta de administrare, pe langa cei 16% impozit venit (sau 10% si regularizare ulterioara) si ce trebuie sa plateasca pers. fizica cu ctr. de administrare (mandat) in cazurile urm. :
1) administratorul are CIM in alta parte si i se opresc acolo toate darile
2) administratorul nu are CIM nicaieri

cu multumiri :pullhair:



#168872 contract de administrare firma

Postat de Otilia Alupei on 06 April 2008 - 07:42 PM in CONTRACTE comerciale

27 Februarie 2008

UNELE PRECIZARI cu privire la obligativitatea platii contributiei de asigurari sociale in cazul administratorilor, membrilor adunarii generale a actionarilor, ai consiliilor de administratie sau comisiilor de cenzori

In legatura cu aplicarea prevederilor art. 152 alin. (2) si alin. (3) din Legea nr. 31/1990 privind societatile comerciale, cu modificarile si completarile ulterioare si a prevederilor Ordinului MMSS nr. 340/2001 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Legii nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, CNPAS face urmatoarele precizari:

I. Cu privire la remuneratia directorilor, obtinuta in temeiul contractului de mandat:

In conformitate cu prevederile art.152 alin.(2) din Legea nr.31/1990 privind societatile comerciale, republicata, cu modificarile si completarile aduse de OUG nr.82/2007, "remuneratia directorilor, obtinuta in temeiul contractului de mandat, este asimilata din punct de vedere fiscal veniturilor din salarii si se impoziteaza potrivit legislatiei in materie".

La art.152 alin.(3) din acelasi act normativ, se stipuleaza ca "prin derogare de la dispozitiile art.5 din Legea nr.19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare, remuneratia directorilor obtinuta in temeiul contractului de mandat este asimilata salariului, din punct de vedere al obligatiilor decurgand pentru director si societatea comerciala din legislatia privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale inclusiv dreptul de asigurare pentru accidente de munca si boli profesionale, legislatia privind sistemul asigurarilor pentru somaj si stimularea fortei de munca, precum si din legislatia privind asigurarile de sanatate".

In consecinta, directorii societatilor pe actiuni se incadreaza in categoria persoanelor asigurate obligatoriu, prin efectul legii, in sistemul public de pensii in temeiul art.5 alin. (1) pct.I din Legea nr.19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.

Prin urmare, asupra indemnizatiei primite de catre acestia, se datoreaza, potrivit legii, atat contributia individuala de asigurari sociale cat si contributia angajatorului la bugetul asigurarilor sociale de stat, chiar daca acestia au contract individual de munca incheiat cu alta societate.

De asemenea, angajatorul are obligatia cuprinderii acestor categorii de persoane in Declaratia privind evidenta nominala a asiguratilor si a obligatiilor de plata catre bugetul asigurarilor sociale de stat. In Anexa nr.1.1. a declaratiei nominale, persoanele in cauza vor fi inregistrate la rubrica ”contract de munca”.

In conformitate cu prevederile art.143 alin.5) din Legea nr.31/1990, modificata si completata, "in intelesul acestei legi, director al societatii pe actiuni este numai acea persoana careia i-au fost delegate atributii de conducere a societatii, in conformitate cu alin.(1). Orice alta persoana, indiferent de denumirea tehnica a postului ocupat in cadrul societatii, este exclusa de la aplicarea normelor prezentei legi cu privire la directorii societatii pe actiuni".

II. Cu privire la administratorii/managerii societatilor pe actiuni cu contract de administrare sau de management:

Administratorilor/managerilor care au incheiat contract de administrare/management, le sunt aplicabile prevederile art.6^1 alin.(1) si (2), art.21 alin.(4), art.23 alin.(1) lit.b) si cele ale art.29 lit.c) din Legea nr.19/2000, modificata si completata.

Pentru indemnizatia primita de acestia in baza contractului de administrare, societatea nu are nicio obligatie de a calcula, retine si vira contributia individuala de asigurari sociale si nici contributia de asigurari sociale datorata de angajator.

In cazul acestor categorii de administratori/manageri se disting urmatoarele situatii:
1. Administratori/manageri care au incheiat contract de administrare/management cu societatea ai caror administratori sunt, dar care au incheiat contract individual de munca cu o alta societate, sunt asigurati obligatoriu, prin efectul legii, in sistemul public de pensii, in temeiul art.5 alin.(1) pct.I din Legea nr.19/2000, angajatorul cu care este incheiat contractul individual de munca calculeaza si vireaza lunar contributia de asigurari sociale pe care o datoreaza bugetului de asigurari sociale de stat, impreuna cu contributiile individuale retinute de la asigurat. In aceasta situatie administratorii/managerii nu au obligatia de a depune declaratie de asigurare la casa teritoriala de pensii pentru aceasta calitate (de administratori/manageri).
2. Administratori/manageri care au incheiat contract de administrare/management cu societatea ai caror administratori sunt, dar care nu au incheiat contract individual de munca cu o alta societate, acestia se regasesc in categoria persoanelor asigurate obligatoriu, prin efectul legii, in sistemul public de pensii, in temeiul art.5 alin.(1) pct.IV lit.b)din Legea nr.19/2000, modificata si completata, fiind obligati sa depuna declaratie de asigurare la casa teritoriala de pensii din raza de domiciliu sau de resedinta si sa achite lunar, integral, cota de contributie de asigurari sociale aferenta venitului lunar asigurat prevazut in declaratia de asigurare.

Potrivit art.6^1 alin.(1) si (2) din Legea nr.19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, persoanele prevazute la art.5 alin.(1) pct.IV si V, care au implinit varsta de 18 ani, sunt obligate sa depuna declaratia de asigurare la casa teritoriala de pensii din raza de domiciliu sau de resedinta in termen de 30 de zile de la incadrarea in situatiile mentionate.

Conform art.21 alin.(4) al aceluiasi act normativ, asiguratii prevazuti la art.5 alin.(1) pct.IV si V si alin.(2) datoreaza integral cota de contributie de asigurari sociale corespunzatoare conditiilor de munca in care isi desfasoara activitatea.

In conformitate cu dispozitiile art.23 alin.(1) lit.b) din Legea nr.19/2000, modificata si completata, baza lunara de calcul a contributiei individuale de asigurari sociale in cazul asiguratilor prevazuti la art.5 alin.(1) pct. IV si V o constituie venitul lunar asigurat prevazut in declaratia de asigurare, venit care se ia in calcul la stabilirea punctajului anual al acestei categorii de asigurati, indiferent de venitul brut lunar realizat de catre acestia.

III. Cu privire la aplicarea punctului 19 lit.i) din Ordinul MMFES nr.680/2007:

In conformitate cu prevederile Pct.19 lit.i) de la Sectiunea I "Dispozitii generale" a Capitolului A "Contributii de asigurari sociale" din Ordinul nr.340/2001 pentru aprobarea Normelor de aplicare a prevederilor Legii nr. 19/2000, modificat si completat de Ordinul MMFES nr.680/2007, pentru sumele primite de reprezentantii in adunarea generala a actionarilor, de reprezentantii si membrii in consiliile de administratie, in comitetele de directie, in comisiile de cenzori, sau in orice alte comisii, comitete sau organisme, daca acestea sunt achitate din fondul de salarii, se datoreaza atat contributia individuala de asigurari sociale cat si contributia angajatorului la bugetul asigurarilor sociale, indiferent de forma de organizare sau denumirea angajatorului sau entitatii asimilate acestuia.

Societatea are obligatia sa retina contributia individuala de asigurari sociale si sa o vireze impreuna cu contributia datorata de angajator la bugetul asigurarilor sociale de stat, la unitatea subordonata Agentiei Nationale de Administrare Fiscala, la care societatea este luata in evidenta ca platitor de taxe si impozite.

Totodata, potrivit prevederilor Pct.2 din Sectiunea I a Capitolului A din actul normativ mai sus mentionat, "angajatorii, persoane fizice sau juridice, au obligatia de a inscrie in declaratia nominala inclusiv persoanele cu care nu au raport de munca sau de serviciu, dar carora le achita drepturi banesti asupra carora se datoreaza contributia individuala de asigurari sociale stabilita de lege".

Incepand cu raportarea aferenta lunii august 2007, in Anexa nr.1.1 a declaratiei nominale, pentru aceasta categorie de persoane, la rubrica "Contract de munca" se va inscrie cifra 3, la rubrica "Venit realizat" - indemnizatia primita, iar la rubrica "Zile lucrate" cifra "0".

IV. Incepand cu veniturile aferente lunii ianuarie 2008, se aplica prevederile Ordinului MMFES nr.1019/2007 pentru modificarea Normelor de aplicare a prevederilor Legii nr.19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare, aprobate prin Ordinul MMSS nr.340/2001.
Potrivit Pct.19 de la Sectiunea a-II-a a Capitolului A din actul normativ mai sus mentionat, prin sintagma "venit brut realizat lunar" se intelege totalitatea veniturilor in bani sau in natura, indiferent de fondurile din care acestea se achita, realizate de asiguratii care se afla in una sau mai multe dintre situatiile de la art.5 alin.(1) pct.I si II din lege. In venitul brut realizat de aceste categorii de persoane sunt incluse si acele venituri in bani sau in natura, care sunt obtinute ca urmare a desfasurarii unor activitati remunerate, in folosul unor entitati, altele decat angajatorul/angajatorii la care se deruleaza activitatea de baza.

Conform Pct.6 din Sectiunea I a Capitolului A, persoanele care la data de 1 ianuarie 2008 realizeaza venituri brute care nu sunt incasate ca urmare a incadrarii intr-una dintre situatiile de la art.5 alin.(1) pct.I sau II din lege au obligatia ca pana la data de 1 februarie 2008 sa declare unitatii de la care obtin astfel de venituri daca, in acelasi timp, la alta unitate, se afla si in una dintre situatiile de la art.5 alin.(1) pct.I sau II din lege.

Persoanele care dupa data de 1 februarie 2008 vor obtine astfel de venituri fac aceasta declaratie la inceputul derularii respectivei activitati. In situatia in care se constata ca declarantul/declarantii nu se afla in niciuna dintre situatiile enumerate, entitatea de la care se obtin veniturile nu calculeaza contributia de asigurari sociale, deoarece aceasta nu se datoreaza.

In consecinta, incepand cu veniturile aferente lunii ianuarie 2008, reprezentantii in adunarea generala a actionarilor, reprezentantii si membrii in consiliile de administratie, in comitetele de directie, in comisiile de cenzori sau in orice alte comisii, comitete sau organisme, pentru veniturile realizate in aceasta calitate, vor trebui sa declare unitatii de la care le obtin daca, in acelasi timp, se afla in una din situatiile de la art.5 alin.(1) pct.I sau II din Legea nr.19/2000, cu modificarile si completarile ulterioare.

Daca aceste persoane se afla, in acelasi timp si intr-una din situatiile de la art.5 alin.(1) pct.I sau II din Legea nr.19/2000, asupra veniturilor realizate de acestea in temeiul calitatilor mentionate, se datoreaza atat contributia individuala de asigurari sociale cat si contributia angajatorului la bugetul asigurarilor sociale de stat.

Daca aceste persoane nu se afla, in acelasi timp si intr-una din situatiile de la art.5 alin.(1) pct.I sau II din Legea nr.19/2000, asupra veniturilor realizate de acestea in temeiul calitatilor mentionate, nu se datoreaza si nu se calculeaza contributie de asigurari sociale.


Casa Judeteana de Pensii Prahova.



#169373 acoperire pierdere ani precedenti

Postat de Otilia Alupei on 10 April 2008 - 02:16 PM in Impozitare - PROFIT

multumesc frumos, nopris :biggrin:

asta era art. din prima pag. la care facusem referire. din cauza lui si a mesajului Krinei am ridicat problema.
inca mai cred ca interpretarea cu recuperarea pierderii fiscale cate 20% / an e gresita. mira-m-as sa fie o solutie data de min. fin., probabil ca e doar o parere a cuiva de pe forum ...
am mai vb si eu cu lume din domeniul conta si nimeni nu a auzit de aceasta limita, sincer ...
dupa cum am spus, eu nu am aplicat-o niciodata si nu am avut nici o problema pt. asta. fiind vb de o diminuare a imp. pe profit datorita recuperarii pierderii in prop. mai mare de 20%, organul de control s-ar fi sesizat cu siguranta.

draga nopris, :biggrin: iti doresc o zi frumoasa si iti multumesc mult pt. mesajele tale date in timp util si la obiect, apreciez mereu faptul ca-mi sari in ajutor imediat, pe unde ma gasesti "plangand". :pullhair: te-am pupat.



#170018 ajutor inmormantare

Postat de Otilia Alupei on 16 April 2008 - 01:59 PM in Arhiva

Vezi postareanegocont, la Apr 15 2008, 10:22 AM, a spus:

Art. 51. - În afară de ajutoarele prevăzute de lege, la care au dreptul, salariații vor beneficia și de următoarele ajutoare:
.........
d) un salariu mediu pe unitate plătit de unitate la decesul soțului sau soției ori la decesul unei rude de gradul I aflate în întreținerea salariatului.
deci, daca nu era in intretinerea salariatei voastre, astfel declarata oficial de catre salariata, cu aplicarea deducerii resp. la baza de impozitare a salariului angajatei, se intelege ca nu poate primi acel ajutor de inmormantare.



#170029 aberatii ale programului MF de la adm. fin.

Postat de Otilia Alupei on 16 April 2008 - 02:18 PM in Arhiva

Vezi postareaDoina P, la Apr 13 2008, 10:03 PM, a spus:

Sa ne dai de veste cum s-a rezolvat...
Nimic rau nu ma mai mira :pullhair:
Bafta
subscriu, Doinita !!
este incredibil ce se intampla in tara asta !!! mai ca nu-ti vine sa crezi cata lipsa de responsabilitate e la MF cand dau drumul la lucru cu astfel de programe !

Elena :lostit (13): , si eu vreau sa stiu cum si ce ai rezolvat pana la urma, nu ne uita ! :frusty:



#170033 aberatii ale programului MF de la adm. fin.

Postat de Otilia Alupei on 16 April 2008 - 02:23 PM in Arhiva

am mutat acest topic aici (la "subiectul lunii") fiindca mi se pare important sa dicutam despre astfel de aberatii legislative.



#170141 aberatii ale programului MF de la adm. fin.

Postat de Otilia Alupei on 17 April 2008 - 10:56 AM in Arhiva

logic si corect asa ar fi - cum zici tu Lexiroxi :biggrin: , insa eu cred ca la cam. 12 i s-ar fi spus Elenei sa faca asa daca s-ar fi putut. mi se pare imposibil sa nu se fi gandit la ac. varianta, iti dai seama ca nu e primul lor caz de felul asta.



#170558 aberatii ale programului MF de la adm. fin.

Postat de Otilia Alupei on 22 April 2008 - 12:15 PM in Arhiva

Vezi postareaElena Pana, la Apr 21 2008, 03:58 PM, a spus:

Se pare ca eu am fost primul lor caz, Otilia!...
incredibil ... :pullhair:

Vezi postareaElena Pana, la Apr 21 2008, 03:58 PM, a spus:

Asa ca nu o sa cedez asa usor. Mai mult ca sigur ca voi contesta majorarile.
bravo tie, asa sa faci ! :frusty:

mult succes si tine-ne la curent, daca poti, plssss :lostit (13):
sa ai parte numai de bine.



#170561 vizualizare mesaje

Postat de Otilia Alupei on 22 April 2008 - 12:33 PM in Probleme tehnice, sugestii, reclamatii

nilufera :biggrin: ,

du-te in dreapta sus de tot si vezi ca ai un buton "optiuni" in bara superioara a primului mesaj din pagina, intra acolo si la "mod de afisare" selecteaza "standard" :pullhair:
ia sa vezi ce repejor se rezolva problema ta care a aparut in urma unor cautari pe google, nu ? si mie mi s-a intamplat de cateva ori, nu e nimic grav, se rezolva usor... stiu ca e tare neplacuta afisarea conturata .... si pe mine m-a enervat cand am patit-o prima oara si nu stiam ce sa-i fac !

sa ai o zi frumoasa si nu mai fi suparat(a), da ? :frusty:



#170567 PASTE FERICIT !

Postat de Otilia Alupei on 22 April 2008 - 01:47 PM in Arhiva

DRAGILOR,

mai sunt cateva zile pana la PASTE si doar o zi pana la SF. GHEORGHE, prin urmare cred ca nu e prea devreme sa va urez tot ce-i mai bun si mai frumos pe lume, sa va doresc tuturor PASTE FERICIT si LA MULTI ANI celor ce maine isi serbeaza onomastica. :lnr (1): :lnr (42): :lostit (13):

:snf (30): :fnd (2): :lnr (45): :fnd (8): :fnd (7): :pullhair:

sa fiti iubiti asa cum va doriti !! :frusty: :lnr (29): :lnr (29): :sad: :laugh:



#170620 probleme la conectare / inregistrare

Postat de Otilia Alupei on 22 April 2008 - 10:55 PM in Probleme tehnice, sugestii, reclamatii

Moni :biggrin: ,

cred ca trebuie doar sa te conectezi !!

uite, eu mi-am schimbat calc. de curand is nu am avut nici o problema la conectare de vreme ce am stiut f. bine user name-ul meu si parola cu care m-am inreg. initial.
crede-ma ca am intrat pe forum din prima !
daca ai probleme la conectare exista 2 cauze :
1. nu folosesti datele de conectare corecte (user si parola)
2. ai IP-ul blocat (al calc. de acasa), draga mea, ai fost "rea" si ai primit sanctiune ? bineinteles ca nu !!

mai incearca sa iti amintesti si safolosesti datele de identificare corecte, zic eu :pullhair:

te rog mult, revino sa-mi spui daca ai reusit.
numai bine iti doresc :biggrin:



#170770 probleme la conectare / inregistrare

Postat de Otilia Alupei on 24 April 2008 - 12:33 PM in Probleme tehnice, sugestii, reclamatii

Moni, in acest caz numai Andreea' se poate ajuta, ea are drepturi (nivel de acces) de administrator si stiinta necesara pt. a lucra cu acest soft in amanunt.
moderatorii (ca mine) nu au acest nivel ci (evident) unul mai restrans si, unii dintre noi, n-avem nici stiinta sa lucram orice cu programul asta.
asa ca ai incredere fiindca Andreea' iti va rezolva problema.

numai bine.



#171186 infiintare toipic de "perle"

Postat de Otilia Alupei on 03 May 2008 - 01:03 PM in Arhiva

Vezi postareaExandi, la May 3 2008, 11:21 AM, a spus:

va rog sa imi spuna cineva daca pentru fiecare cod caen deschis in cadrul unei singure societati trebuie intocmit bilant ptr fiecare cod in parte

asta-i MO-NU-MEN-TA-LA !!!!!! :smile:

DOAMNE, DUMNEZEULE ........ Exandi o fi contabil ?? :thumbup: din suflet sper ca nu e ... doar asa se poate explica (cat de cat) totala/profunda lipsa a unora dintre cele mai simple notiuni privind bilantul si a unei logici elementare a ceea ce ar insemna cate un bilant pt. fiecare cod caen inscris in actul constitutiv :sad:

dragilor, initial am vrut sa sterg topicul asta, dar il las sa vada toata lumea ce intrebari pun unii ... este incredibil !!!
si uitati cum imi aduc aminte ca unii dintre noi am zis sa facem un topic cu "perlele" forumistilor si nu s-a mai facut ca sa nu "ranim sentimentele" celor care zic/intreaba tampenii de exceptie ... fiindca ar arata ca o gazeta de perete ... insa eu cred ca asta ar fi o critica constructiva si, sper, o metoda de a-i face pe "amatori" sa se gandeasca de cel putin 2 ori inainte de a mai "deschide gurita" pe care sa le zboare ineptii majore ...

ce ziceti ?? facem topicul ala ? daca da, ce titlu ii punem ?? sa zicem " superperle" sau "de prin forum adunate" sau ...

ia sa pun eu un sondaj aici ... sa votati ... cel mai bine asa ...



#171187 infiintare toipic de "perle"

Postat de Otilia Alupei on 03 May 2008 - 01:13 PM in Arhiva

iata chestionarul !



#171191 infiintare toipic de "perle"

Postat de Otilia Alupei on 03 May 2008 - 01:54 PM in Arhiva

... nu de la mine, daca-ti mai aduci aminte ... eu am sustinut aceasta idee f. mult si atunci, daca imi amintesc bine- chiar am reluat-o dupa un timp, din pacate tot fara succes - ca si tine !

ma rog ...
eu nu sunt adepta politicii de "na, sac-sac", nu zic ca nu platesc polite daca am ocazia, dar in acest caz parca nu e cea mai buna decizie, parca nu se potriveste, nu crezi ??



#171236 infiintare toipic de "perle"

Postat de Otilia Alupei on 04 May 2008 - 03:20 PM in Arhiva

Vezi postareaExandi, la May 4 2008, 11:16 AM, a spus:

stimata doamna moderator..din cate stiu eu un forum este facut pentru a intreba acolo unde sunt nelamuriri de orice fel...asta nu este in nici un caz o perla..ci doar o nelamurire...
la inscrierea pe forum nu ti-ai dezvaluit genul, asa ca ma voi adresa tie la nimereala din acest punct de vedere, dupa user name (exandi) sa zicem ... la masculin, imi cer scuze daca gresesc, insa e mai dificil de exprimat la modul impersonal ... deci :

STIMATE DOMNULE EXANDI, CU TOT RESPECTUL PT. DVS CA OM - NU CA PROFESIONIST - VA REPET CA ATI DEBITAT O "PERLA" MONUMENTALA si asta v-o poate spune orice contabil care stie macar un pic de meserie !!

exandi :thumbup: , ce am zis in mesajul precedent e perfect adevarat si daca te gandeai un pic la dilema ta vedeai ca nu mai e cazul sa intrebi ce-ai intrebat fiindca e absurda problema de care te indoiai ... raspunsul negativ ti-ar fi venit imediat si firesc ! faptul ca ai intrebat totusi denota ca te-ai gandit ca ar fi posibil, ceea ce e o aberatie si de aceea intrebarea ta se constituie in o "perla" de proportii !

pt. Bunul D-zeu, cum ti-a putut trece prin cap ca s-ar putea depune cate un bilant pt. fiecare cod caen inscris la societate ?? sunt firme cu zeci de coduri caen trecute in actul constitutiv, extrem de rare sunt firmele cu doar cate 2-3 domenii de activitate, restul au multe domenii puse acolo chiar de la infiintare, sa fie - in caz de ...
te-ai gandit macar un minut cum ar fi fost pt. cei ce au vreo 20-30 sau chiar mai multe domenii de activitate inscrise in actul constitutiv ?? ei ar trebui sa se duca la adm. fin. cu 20-30 sau chiar mai multe bilanturi pt. o singura firma, mai baiatule !!!!! cum crezi tu ca ar fi posibil asa ceva ?? stii ce inseamna un bilant ?? eu cred ca habar n-ai fiindca altfel nu intrebai asa o t..... majora, sa ma scuzi ...

in fiecare intrebare exista ceea ce gandeste (sau nu gandeste !!) cel care a pus-o, am mai zis de cateva ori ca intrebarile pe care le punem arata mult din ceea ce suntem, ne dau de gol !! prin urmare, dupa parerea mea, mai normal ar fi fost sa te rusinezi de marea ineptie pe care ai dat-o decat sa te superi de asa-zisa mea jignire !! in locul tau, lasam capul jos rusinat, nu ieseam la "atac" cu reprosuri ... pe vremea mea intram in pamant de rusine daca scoteam pe gurita o tampenie , mai ales una de proportii, dar se pare ca vremurile nu mai sunt cum au fost nici din punctul asta de vedere, acum chiar daca te faci de cacao de sus pana jos, tot mai ai ceva de comentat - ca sa ma exprim elegant ...

ia gandeste-te si fii sincer macar cu tine : daca auzi pe cineva ca pune o intrebare tampita, tu ce-ti spui - cel putin in sinea ta, daca n-o spui si cu voce tare ?? desigur ca iti zici " mama, ce tampenie ... " si te uiti la pers. respectiva ... cum ?? cu ce ochi ?? dar daca aceasta pers. vine la tine la firma la un interviu si tu esti cel care o poate angaja ?? ce faci, o angajezi dupa ce ai cazut de pe scaun vazand ce-i poate mintea ?? dar daca te duci la seful tau si il intrebi una "adevarata", cum crezi ca te va privi el ?? cu admiratie, cumva ?? sau isi va zice " ce tampit e si asta, cum dracu l-am angajat ?? trebuie sa scap repede de el, pana nu-mi face vreo nenorocire p-aici ! " nu ti se pare adevarat ce zic ?? nu ti se pare f. posibil sa se intampla ce spun eu ?? te asigur ca am dreptate !

de aia zic si iar zic : MARE ATENTIE LA CE INTREBARI PUNETI, dragilor !! :smile:

din modul in care te-ai exprimat in mesajul anterior, chiar din faptul ca nu ai negat, as putea trage concluzia ca te-ai apucat de contabilitate ... daca am dreptate, vai si amar va fi fiindca nu e problema mare ca nu stii, e problema mare ca nu gandesti lucruri simple in plan economic, iar asta e un dezastru in aceasta meserie si o sa te coste si camasa de pe tine !! nu toata lumea are inclinatii spre acest domeniu economic, nu e nici o suparare ca nici tu n-ai, dar va fi mare suparare daca continui sa faci contabilitate cand nu ai absolut nici o legatura reala cu ea.

daca ai impresia ca exista vreo rautate in ce ti-am spus pana acum, sa stii ca te inseli ! daca nu intelegi asta acum, vei intelege mai tarziu dupa ce lectia primita te va fi costat extrem de scump.
avertismentele spre binele tau ti le da, in general, un prieten si eu asta am facut ! e posibil sa nu-ti fi convenit modul de avertizare, insa asta te asigur ca e nimic fata de ce ti se poate intampla daca vei continua sa practici aceasta meserie in asemenea hal si sa dea D-zeu sa nu-ti doresti atunci sa-ti fi zis unele mult mult mai dure ca sa te fi trezit la timp.

mai gandeste-te, inca nu e prea tarziu sa iti alegi altceva mai potrivit ca profesie !! poti fi un profesionist de exceptie in alt domeniu, ar fi pacat sa te nenorocesti in contabilitate !!

numai bine.



#171290 infiintare toipic de "perle"

Postat de Otilia Alupei on 05 May 2008 - 12:07 PM in Arhiva

exandi :thumbup: , n-am avut nici o clipa intentia sa te jignesc, insa cred ca e normal sa te simti prost din cauza situatiei create. :sad: imi pare tare rau ca doar jignire simti in urma mesajelor mele. nu fi suparata pe mine, fi suparata pe tine fiindca s-ar putea ca asta sa fie solutia catre progresul tau ca profesionist. pana la urma ce vorbim noi aici vizeaza o chestiune de responsabilitate, de coloana vertebrala profesionala pe care ar trebui sa o avem cu totii.

liliana draga :smile: , sigur ca intrebarea pusa de exandi nu e subiectul lunii, insa lipsa accentuata de profesionalism a unora dintre colegii nostri poate fi un subiect de dezbatere. mai mereu ne plangem de patroni, insa - din nefericire - iata ca sunt si printre noi oameni care se apuca de aceasta meserie fara sa aiba notiunile minime pt. asta, intr-o inconstienta extrem de paguboasa de care nici macar nu-si dau seama cat de putin si din aceasta cauza (dar nu numai) tagma contabililor e privita cum bine stiti, cu greu si cu mult prea multa munca, noi-ceilalti- incercam zi de zi sa (ne) reparam imaginea, pe nedrept atat de sifonata.
eu cred ca e datoria nostra ca oameni cu (multa) experienta, tarsaiti prin conta si prin controale, sa ii avertizam pe acei "contabili" extrem de serios asupra pericolelor la care se expun personal si la care expun si firmele pt. care lucreaza. zic ca e o datorie morala pe care o avem noi fata de ei si macar atat sa facem - sa-i avertizam - fiindca de invatat meserie nu cred ca ii putem invata pe forum in conditiile in care, repet, nu au nici macar cunostintele elementare in aceast domeniu, nu au o baza minima si nici gandirea economica strict necesara. toti acestia pot fi profesionisti f. buni in alt domeniu si cred ca asta le-o putem arata fara retineri, chiar cu riscul ca se vor simti jigniti desi nu e cazul, mai bine s-ar gandi serios la ce vor sa faca cu viata lor profesionala inainte de intra ei insisi si de a baga si pe altii in belele majore.

dragilor, cu speranta ca m-am facut bine inteleasa va doresc o zi frumoasa, ganduri bune, responsabilitate si spor la lucru.

numai bine.



#171301 ajutor inmormantare

Postat de Otilia Alupei on 05 May 2008 - 01:10 PM in Arhiva

Vezi postareaela d, la May 5 2008, 12:12 PM, a spus:

Vezi postareanegocont, la Apr 15 2008, 10:22 AM, a spus:

Art. 51. - În afară de ajutoarele prevăzute de lege, la care au dreptul, salariații vor beneficia și de următoarele ajutoare:
a) în cazul decesului salariatului, un ajutor acordat familiei, de cel puțin două salarii medii lunare pe unitate;
b) dacă decesul a survenit din cauza unui accident de muncă, a unui accident în legătură cu munca sau a unei boli profesionale, cuantumul ajutorului acordat familiei va fi de cel puțin 3 salarii medii pe unitate;
c) un salariu mediu pe unitate, plătit de aceasta mamei, pentru nașterea fiecărui copil; dacă mama nu este salariată, soțul acesteia beneficiază de plata unui salariu mediu pe unitate;
d) un salariu mediu pe unitate plătit de unitate la decesul soțului sau soției ori la decesul unei rude de gradul I aflate în întreținerea salariatului.
Contract nr. 2895 din 29/12/2006
Publicat in Monitorul Oficial, Partea V nr. 5 din 29/01/2007
Contract colectiv de muncă unic la nivel național pe anii 2007-2010

E vorba de art 51 din Codul Muncii??Ca mie-mi apare altceva la art. 51..Din ce lege iau acest art 51?
ia citeste ce singurica ce ai citat, draga ela :thumbup:
ce scrie in ultimele 3 randuri ale mesajului lui negocont ?? :biggrin: pai scrie :
Contract nr. 2895 din 29/12/2006
Publicat in Monitorul Oficial, Partea V nr. 5 din 29/01/2007
Contract colectiv de muncă unic la nivel național pe anii 2007-2010

:smile:

sa ai o zi frumoasa si spornica.



#171305 infiintare toipic de "perle"

Postat de Otilia Alupei on 05 May 2008 - 01:20 PM in Arhiva

dragilor,

desi va inteleg perfect revolta legata de cei ce se apuca de contabilitate intr-o totala lipsa de profesionalism, va rog insistent sa pastram un cadru de dezbatere non-agresiv, fara sa ne impuscam si alte cele !

considerati acest mesaj nu numai ca o rugaminte ci si ca un avertisment, da ? :thumbup:

sa aveti o zi frumoasa.



#171317 ajutor inmormantare

Postat de Otilia Alupei on 05 May 2008 - 02:07 PM in Arhiva

daca asa zice la lege ... :biggrin:



#171322 infiintare toipic de "perle"

Postat de Otilia Alupei on 05 May 2008 - 02:31 PM in Arhiva

imi cer scuze colegei mele lilianarodica, insa decizia ei de a inchide acest topic elimina posibilitatea de a se mai vota in sondajul dat, prin urmare imi permit sa redeschid topicul in speranta ca mesajele voastre nu vor fi agresive si ca vom putea discuta respectos pe tema responsabilitatii profesionale a contabililor.

asadar, va invit sa votati in continuare si, daca doriti, sa va exprimati parerea in legatura cu tema supusa dezbaterii. de asemenea, repet avertismentul ca vom sanctiona derapajele intentionate de limbaj.

va multumesc mult pt. participare si va doresc numai bine. :thumbup:



#171449 IFRS-uri / IAS-uri

Postat de Otilia Alupei on 06 May 2008 - 04:42 PM in Legislatie comentata, spete diverse (ANAF, MMPS, AJOFM, CNPP, ANPIS, etc ...)

" Standarde Internaţionale de Raportare Financiară

Standardele Internaţionale de Raportare Financiară (cunoscute sub acronimul IFRS provenit de la denumirea în limba engleză International Financial Reporting Standards) reprezintă un set de standarde contabile. În prezent, ele sunt emise de International Accounting Standards Board (IASB). Multe dintre standardele care fac parte din IFRS sunt cunoscute sub vechea denumire de Standarde Internaţionale de Contabilitate (IAS).

IAS au fost emise între 1973 şi 2001 de către consiliul International Accounting Standards Committee (IASC). În aprilie 2001, IASB a adoptat toate standardele IAS, ulterior continuând dezvoltarea lor. Noile standarde poartă însă denumirea de IFRS.

Deşi în prezent nu se mai emit standarde IAS, cele deja existente sunt în continuare în vigoare până la înlocuirea sau modificarea lor prin emiterea de noi standarde IFRS."




Cometa SQL