Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
sogardro's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro - Pagina 2

Salt la continut


sogardro's Content

There have been 126 items by sogardro (Search limited from 24-November 07)



Sort by                Order  

#11985 CAZIER FISCAL URGENT

Postat de sogardro on 01 March 2005 - 06:35 PM in Arhiva

1. pe cazierul fisal nu va scrie mare lucru pe el - baza e date abia este in formare, deci nu vad ca sa scrie ceva de rau pe el
2. ai nevoie si de certificat de atestare fiscala?
Acesta se obtine de la Administratia Finaciara a sectorului 2 (daca firma are sediu in S2) Trebuie sa fi cu fisele de platitor la zi, declaratiile depuse si taxele achitate la bugetul de stat



#11974 formulare nepersonalizate

Postat de sogardro on 01 March 2005 - 04:05 PM in Arhiva

se folosesc in continuare...cele obtinute in baza ord 989/2002



#11971 CAZIER FISCAL URGENT

Postat de sogardro on 01 March 2005 - 03:12 PM in Arhiva

Se obtine de la Directia Generala a Finantelor Publice a Municipiului Bucuresti, care se afla in Primaria Municipiului Bucuresti, la etj 2. Trebuie achitata o taxa la trezoreria de sector (pt tine la Trezoreria de sector 2- langa liceul Iulia Hasdeu) cu urgenta 200.000 lei. Daca esti administrator prin acte atunci sa ai o copie de pe mentiune, iar daca nu iti trebuie imputernicire notariala. Mai trebuie sa ai o copie de pe BI/CI si o cerere completata.
Bafta multa!!!



#11970 o factura in ian05 nepersonalizata de la Reg Comertului!

Postat de sogardro on 01 March 2005 - 03:08 PM in Arhiva

Daca spune ca se pot folosi facturile personalizate in baza ord 989/2002 (adica dupa data de 1.08.2002), atunci normal ca este retroactiva, chiar daca nu face o specificare exacta.



#11968 SCHIMBARE DENUMIRE FIRMA

Postat de sogardro on 01 March 2005 - 03:04 PM in Arhiva

1. Rezervarea de nume se face atat pe plan local (judetean) sau la nivel national. Daca o firma dintr-un judet are denumirea firmei exact cum ti-ai facut tu rezervarea, atunci acea rezervare s-a facut doat la nivel judetean, deci poti folosi si tu denumirea firmei eaxct (va diferi CUI si cod fiscal).
2. ca sa folosesti aceeasi denumire in pagina de internet pentru reclama s-ar putea sa nu o poti folosi daca firma respectiva si-a inregistrat denumirea ca marca la OSIM pentru clasficarea respectiva.



#11847 o factura in ian05 nepersonalizata de la Reg Comertului!

Postat de sogardro on 28 February 2005 - 04:25 PM in Arhiva

au aparut noi reglementari despre formularele cu regim special...sunt OK chiar daca sunt trecute de catre calculator denumire, CUI, cont etc.

vedeti pe forum ca exista subiect deschis



#11845 Infiintare unui pct de lucru

Postat de sogardro on 28 February 2005 - 03:41 PM in Arhiva

1. la Administratia Financiara unde este punctul de lucru nu mai trebuie depusa declaratie pentru sediu secundar, ci numai la Administratia Finaicara unde are firma mama sediul; daca are peste 5 angajati atunci depune declaratia 010

2. la Registrul Comertului unde are firma mama sediul tot trebuie sa mearga, deoarece trebuie infiintat punctul de lucru. Fara aceasta mentiune nu poate sa desfasoare activitate, deoarece se da un certificat constatator (va face declaratie pe propria raspundere) pentru codul CAEN pe care vrea sa-l autorizeze.



#11638 Conventie civila - model

Postat de sogardro on 25 February 2005 - 04:32 PM in Arhiva

CONTRACT DE PRESTÃRI SERVICII
Încheiat astãzi ........ între

I. PÃRÞILE CONTRACTANTE
1. Societatea Comercialã ............. cu sediul în ........................ telefon .............. fax .............. înmatriculatã în Registrul comerþului .............. sub nr. ........... având cont curent nr. ............ deschis la Banca ................. ºi codul fiscal nr. ................ prin reprezentanþi legali în calitate de BENEFICIAR AL SERVICIILOR ºi
ºi
2. .................... (numele ºi prenumele), cu domiciliul în ................................. telefon ............ fax ............ identificat cu BI seria ............... eliberat de ................. la data de ...................... de profesie .......................... calificat ca ........... în calitate de PRESTATOR ªI EXECUTOR DE SERVICII
am convenit încheierea prezentului contract, cu urmãtoarele clauze:

II. OBIECTUL CONTRACTULUI:
OBIECTUL contractului constã în prestarea (executarea) urmãtoarelor servicii (lucrãri) de cãtre prestator (executantul de servicii) beneficiarului .................................................

III. REMUNERAÞIA CONVENITÃ
Beneficiarul va achita prestatorului (executantului de serviciu) pentru serviciile prestate suma de ............... lei, plãtibilã eºalonat, la data de ................. suma de ............... iar la data de .............., în ziua predãrii lucrãrilor suma de .............. lei.

IV. TERMENUL DE EXECUTARE (PREDARE)
Termenul de executare (predare) al serviciilor (lucrãrilor) este la data de ..................
Timpul de lucru este de ....... ore zilnic, în zilele de ............... ale sãptãmânii, orele ..........

V. ALTE CLAUZE
1. Calitatea lucrãrilor ...............................
2. Garanþii pentru lucrãri timp de ....................
3. Impozitele ºi taxele datorate cãtre stat, nãscute din contract, vor fi achitate de beneficiar.

VI. RÃSPUNDEREA CONTRACTUALÃ
1. Denunþarea unilateralã este interzisã sub sancþiunea penalizãrii de ....% din valoarea rãmasã neexecutatã din onorariul pentru lucrãrile prevãzute în contract.
2. Partea în culpã pentru nerespectarea parþialã sau totalã ori pentru efectuarea defectuoasã a clauzelor contractuale se obligã sã plãteascã despãgubiri.
3. Executantul rãspunde pentru viciile ascunse sau pagubele constatate la lucrãrile executate sau serviciile prestate constatate de beneficiar timp de 3 ani de la data încheierii prezentului contract.
4. Executantul rãspunde pentru respectarea regulilor de comportare ºi disciplinã stabilite pentru toþi salariaþii.
5. Executantul rãspunde pentru confidenþialitatea lucrãrilor sau serviciilor.
Redactat în douã exemplare, câte unul pentru fiecare parte.

BENEFICIAR EXECUTANT
.................... ....................
Reprezentanþi legali Reprezentanþi legali
.................... ....................



#11634 Inchiriere auto

Postat de sogardro on 25 February 2005 - 04:22 PM in Arhiva

ar trebuie sa dai click pe butonul cautare in partea de sus a paginii si o sa vezi ca s'a mai discutat acest subiect.

daca nu te descurci atunci revino... 8)



#11633 SCHIMBARE DENUMIRE FIRMA

Postat de sogardro on 25 February 2005 - 04:18 PM in Arhiva

Munteanu Mihai a spus:

Schimbarea numelui societatii se face la R.C. unde trebuie Hot. AGA (decizia asoc. unic) actul aditional corespunzator, CUI-ul vechi si se completeaza cererea de mentiuni.Sper ca n-am uitat nimic. Ba da , instiintarea de platitor de TVA (de pe vremuri).
Dupa schimbare se elibereaza alt certificat de inmatriculare cu acelasi CUI.
Am facut chestia asta anul trecut.Sper ca nu s-a modificat nimic.
Constiincios m-am dus si cu o 010 rectificativ la A.F. sect.4 dar nu mi-au primit-o (pe motiv ca oricum primisera in calculator de la R.C. si nu se modifica vectorul fiscal). Bineinteles ca le-am trimis-o prin posta.

Ai dreptate nu se modifica CUI-ul si nici J-ul, doar ca se da alt certificat de inregistare ficala.
Atentie!!! Daca firma are proprietati sau are deschis rol undeva, atunci ar fi de preferat ca in 30 de zile sa faceti modificarea la Directiile de Impozite si Taxe Locale, ca sa nu le dati modiv sa va dea amenda.
Nu mai trebuiesc nici schimbate facturile, poti merge pe cele pe care le ai in continuare, numai sa tai si sa treci firma corect.



#11632 Infiintare unui pct de lucru

Postat de sogardro on 25 February 2005 - 04:11 PM in Arhiva

danae a spus:

aceeasi intrebare si pt tine iulian, ai vazut mesajul scris cu rosu?

depinde de nr de angajati!  
daca ai mai putin de 5 la punctul de lucru, e simplu, un formular aparut prin septembrie, dovada de sediu, copie cui si o declaratie pt nr de angajati la admin financiara, eu am fost si la firma mama si la adresa pt de lucru, deci doua administratii.
daca ai mai multi, nu te pot ajuta pt ca eu am avut 1 ang, dar stiu ca vei obtine cui pt acest punct de lucru deci trebuie 010, dovada de spatiu si.... mai verifica prin arhiva

evident, operatiunile la registrul comertului se fac oricum dar nu trebuie sa le faci inainte, cel putin la primul caz

pui oamenii pe drumuri degeaba...nu este exact asta procedura

Iulian, uite aici cativa pasi de urmat:
1. mai intai trebuie sa ai un contract de inchiriere, comodat etc. pentru punctul de lucru unde vrei sa-l deschizi;
2. trebuie sa mergi la Registrul Comertului, in localitatea unde are sediul firma (sau de cine tine) si sa inregistrezi mentiunea de infiintare punct de lucru si autorizare (vezi ca autorizarea se face pe propira raspundere, iar ulteior daca este nevoie sa obtii autroizatiile specifice le faci pe plan local acolo unde iti deschizi punctul de lucru. Iti trebuie hotarare AGA de infiintare punct de lucru + alte acte.
3. in 30 de zile sa mergi sa inregistrezi punctul de lucru la Administratia Finaciara de care tine firma mama; nu este necesar daca ai sub 5 angajati sa declari punctul de lucru la Administratia Finaciara de care tine punctul de lucru; daca ai peste 5 angajati sau mai mult atunci depui declaratie 010 la Administratia Finaciara locala de care tine punctul de lucru si obtii certificat de inregistare fiscala (CIF) - bifezi "platitor de impozit pe venitul din salarii si pe venituri asimilate salariilor"
4. daca ai casa de marcat; atunci trebuie sa-ti fiscalizezi casa de marcat; se face la Administratia Financiara locala de care tine punctul de lucru.
....



#11630 Formulare cu regim special - modificare

Postat de sogardro on 25 February 2005 - 03:58 PM in Arhiva

Daca aveti pe stoc formulare comandate dupa data de 01.08.2002 se pot folosi pana la epuizare, cu obligatia sa respectati art. 6 1 din prezentul ordin.



#11422 declaratia 010

Postat de sogardro on 23 February 2005 - 03:12 PM in Arhiva

Obligatoriu inca o declaratie 010.



#11421 Formulare cu regim special - modificare

Postat de sogardro on 23 February 2005 - 03:08 PM in Arhiva

eu zic pe cele noi in continuare, pana aflam si punctul de vedere de la Imprimeria Nationala, administratii etc.
Stii, ei stau mai prost la capitorul noutati legislative si nu urmaresc si nu participa la forum. :)



#11326 Formulare cu regim special - modificare

Postat de sogardro on 22 February 2005 - 04:11 PM in Arhiva

daca asa spune, inseamna ca se aplica incepand de astazi, data publicarii in MO



#11312 Formulare cu regim special - modificare

Postat de sogardro on 22 February 2005 - 03:14 PM in Arhiva

A aparut OMF 147/2005 in MO 155/2005, care modifica OMF 1849/2003.

ORDIN pentru modificarea si completarea Ordinului ministrului finantelor publice nr. 1849/2003 privind personalizarea formularelor tipizate cu regim special, comune pe economie

În temeiul prevederilor art. 10 alin. (6) din Hotarârea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscale, cu modificarile ulterioare, în temeiul prevederilor art. 1 alin. (4), (5), (9) si (10) din Hotarârea Guvernului nr. 831/1997 pentru aprobarea modelelor formularelor comune privind activitatea financiara si contabilate si a normelor metodologice privind întocmirea si utilizarea acestora,
ministrul finantelor publice emite urmatorul ordin:

Art. I. Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1.849/2003 privind personalizarea formularelor tipizate cu regim special, comune pe economie, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 25 din 13 ianuarie 2004, se modifica si se completeaza dupa cum urmeaza:
1. Alineatul (2) al articolului 1 va avea urmatorul cuprins:
(2) Imprimarea se va executa pe fiecare exemplar original si va contine urmatoarele informatii: denumirea, numarul de înmatriculare la oficiul registrului comertului, codul unic de înregistrare, atributul fiscal si sediul social.
2. Dupa articolul 6 se introduc patru noi articole, articolele 6 1 - 6 4, cu urmatorul cuprins:
Art. 61. Formularele cu regim special de înseriere si numerotare utilizate în activitatea financiara si contabila, personalizate, tiparite în baza prevederilor Ordinului ministrului finantelor publice nr. 989/2002 privind tiparirea, înserierea si numerotarea formularelor cu regim special, care nu contin toate elementele de identificare prevazute la art. 1 alin. (2), pot fi utilizate pâna la epuizarea stocului de formulare, cu conditia completarii de catre emitent, manual sau utilizând sistemele informatice de prelucrare automata a datelor, a elementelor care lipsesc.
Art. 62. În cazul în care pe parcursul desfaurarii activitaii se produc modificari ale unor elemente de identificare, cum ar fi denumirea sau sediul social, acestea pot fi operate în antetul formularelor prin înscriere sau prin aplicarea unei stampile care sa cuprinda datele de identificare actualizate.
Art. 63. Elementele de identificare Codul IBAN si Capitalul social pot fi pretiparite, prin imprimarea acestora pe fiecare exemplar original, sau pot fi înscrise manual ori utilizându-se sistemele informatice de prelucrare automata a datelor.
Art. 64. Pentru sediile secundare ale persoanelor juridice formularele cu regim special de înseriere si numerotare se personalizeaza cu datele de identificare a persoanei juridice, iar elementele de identificare a sediului secundar se pot pretipari pe fiecare exemplar original sau se înscriu în momentul completarii formularului respectiv.
Art. II. Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I. Ministrul finantelor publice,
Ionel Popescu
Bucuresti, 15 februarie 2005.
Nr. 147



#11274 Reglementari contabile pentru cei care au beneficiat de ...

Postat de sogardro on 22 February 2005 - 10:34 AM in Arhiva

MO 0153 - O 128 - reglementari contabile

... inlesniri la plata creantelor bugetare provenite din scutirea la plata la 31.12.2004 a unor obligatii - in baza Sect. 6 Cap I din OG 94/2004.

ÃŽn temeiul art. 4 din Legea contabilitii nr. 82/1991, republicata;,
în baza art. 10 alin. (6) din Hotarârea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea si functionarea Ministerului Finantelor Publice si a Agentiei Nationale de Administrare Fiscale;, cu modificarile si completarile ulterioare, în baza art. 4 din Ordonanta Guvernului nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societaile nationale, companiile nationale si societile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si la regiile autonome, aprobate cu modificari prin Legea nr. 769/2001, cu modificarile ulterioare, ministrul finantelor publice emite prezentul ordin.
Art. 1. (1) Sumele reprezentând venituri din înlesniri la plata creantelor bugetare, provenite din scutirea la plata; la data de 31 decembrie 2004 a unor obligatii, potrivit sectiunii a 6-a a cap. I din Ordonanta Guvernului
nr. 94/2004 privind reglementarea unor masuri financiare, aprobata cu modificari prin Legea nr. 507/2004, nu pot face obiectul distribuirii.
(2) Înregistrarea în contabilitate a sumelor prevazute la alin. (1) se efectueaza potrivit metodologiei prevazute la pct. I din anexa care face parte integranta din prezentul ordin.
Art. 2. Reflectarea în contabilitate a profitului repartizat pe destinatiile prevazute la art. 1 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societile nationale, companiile nationale si
societatile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si la regiile autonome, aprobate cu modificari prin Legea nr. 769/2001, cu modificãrile ulterioare, se efectueazã potrivit metodologiei prevãzute la pct. II din anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
Art. 3. Direcþia de reglementãri contabile va lua mãsuri pentru ducerea la îndeplinire a prevederilor prezentului ordin.
Art. 4. Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I. La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã pct. 3 din Precizãrile privind determinarea sumelor care fac obiectul repartizãrii profitului conform Ordonanþei Guvernului nr. 64/2001 si reflectarea în
contabilitate a acestora, aprobate prin Ordinul ministrului finanþelor publice nr. 298/2002, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 157 din 5 martie 2002.
Ministrul finanþelor publice,
Ionel Popescu
Bucuresti, 15 februarie 2005.
Nr. 128.
ANEXÃ
I. Metodologia de reflectare în contabilitate a sumelor reprezentând venituri din înlesniri la plata creanþelor bugetare, provenite din scutirea la platã la data de 31 decembrie 2004 a unor obligaþii, potrivit secþiunii a 6-a a cap. I din Ordonanþa Guvernului nr. 94/2004 privind reglementarea unor mãsuri financiare, aprobatã cu modificãri prin Legea nr. 507/2004
1. ÃŽn contabilitatea debitorilor, scutirea la platã la data de 31 decembrie 2004 a sumelor prevãzute la art. 24 alin. (1) din Ordonanþa Guvernului nr. 94/2004, aprobatã cu modificari prin Legea nr. 507/2004, se va reflecta în contabilitate astfel:
a) Pentru sumele aferente anului curent:
4xx = 758
Conturi de terti Alte venituri din exploatare
si
Debit cont 8038 Alte valori în afara bilantului/analitic distinct
B) Pentru sumele aferente anilor precedenti:
4xx = 117
Conturi de terti Rezultatul reportat
si
Debit cont 8038 Alte valori în afara bilantului/analitic distinct
Sumele reflectate în conturile 758 Alte venituri din exploatare 117 Rezultatul reportat; nu fac obiectul distribuirii.
2. Repunerea în sarcina debitorilor a sumelor scutite, potrivit art. 24 alin. (3) din Ordonanta Guvernului nr. 94/2004, aprobate; cu modificari prin Legea nr. 507/2004, se va reflecta în contabilitate astfel:
658 = 4xx
Alte cheltuieli de exploatare/ Conturi de terti; analitic distinct
Credit cont 8038 Alte valori în afara bilantului/analitic distinct
II. Metodologia de reflectare în contabilitate a profitului repartizat pe destinatiile prevazute la art. 1 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 64/2001 privind repartizarea profitului la societaile nationale, companiile nationale si societile comerciale cu capital integral sau majoritar de stat, precum si la regiile autonome, aprobate cu modificari prin Legea nr. 769/2001, cu modificarile ulterioare
1. Reflectarea în contabilitate a profitului repartizat pe destinatiile prevazute la art. 1 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 64/2001, aprobate; cu modificari prin Legea nr. 769/2001, cu modificarile ulterioare, se efectueaze; astfel:
Constituirea rezervelor legale:
129 = 1061
Repartizarea profitului; Rezerve legala
Alte rezerve, reprezentând facilitati fiscale si alte repartizari prevazute de lege, conform destinatiei stabilite prin actul normativ:
129 = 1068
Repartizarea profitului; Alte rezerve/analitic distinct
Acoperirea pierderilor contabile din anii precedenti:
129 = 117
Repartizarea profitului; Rezultatul reportat;
Varsaminte la bugetul de stat sau local, în cazul regiilor autonome, ori dividende, în cazul societailor nationale, companiilor nationale si al societailor comerciale cu capital integral sau majoritar de stat:
129 = 117
Repartizarea profitului; Rezultatul reportat;
iar dupa aprobarea situatiilor financiare anuale:
117 = 446
Rezultatul reportat; Alte impozite, taxe si varsatminte asimilate;
sau 457
Dividende de plata;, dupa caz
Profit repartizat la rezerve sub forma de sursa proprie de finantare:
129 = 1068
Repartizarea profitului; Alte rezerve;
Participarea salariatilor la profit se reflectate în contabilitate prin constituirea unui provizion pentru riscuri si cheltuieli la nivelul sumelor estimate reprezentând atât sumele brute cuvenite salariatilor, cât si contributiile aferente acestora, astfel:
6812 = 1518
Cheltuieli de exploatare Alte provizioane pentru riscuri privind provizioanele si cheltuieli;
pentru riscuri si cheltuieli;
si
121 = 6812
Profit si pierdere; Cheltuieli de exploatare privind provizioanele pentru riscuri si cheltuieli;
2. Obligatiile fata de salariati contributiile aferente participarii salariatilor la profit se vor evidentia în contabilitate pe seama cheltuielilor salariale, respectiv a cheltuielilor cu contributiile în anul urmator celui la care se refera situatiile financiare si, concomitent, se va relua la venituri
provizionul constituit.



#11271 Au aparut NM pt calcularea impozitului pe profit si dobanzii

Postat de sogardro on 22 February 2005 - 10:17 AM in Arhiva

ORDIN Nr. 149 din 15 februarie 2005
pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de calcul al dobânzilor aferente sumelor reprezentând eventuale diferenþe între impozitul pe profit plãtit la data de 25 ianuarie a anului urmãtor celui de impunere ºi impozitul pe profit datorat conform declaraþiei de impunere întocmite pe baza situaþiei financiare anuale
EMITENT: MINISTERUL FINANÞELOR PUBLICE
PUBLICAT ÃŽN: MONITORUL OFICIAL NR. 148 din 18 februarie 2005

În temeiul art. 10 alin. (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.574/2003 privind organizarea ºi funcþionarea Ministerului Finanþelor Publice ºi a Agenþiei Naþionale de Administrare Fiscalã, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 115 alin. (3) din Ordonanþa Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedurã fiscalã, republicatã, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare,

ministrul finanþelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Normele metodologice privind modul de calcul al dobânzilor aferente sumelor reprezentând eventuale diferenþe între impozitul pe profit plãtit la data de 25 ianuarie a anului urmãtor celui de impunere ºi impozitul pe profit datorat conform declaraþiei de impunere întocmite pe baza situaþiei financiare anuale, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcþia generalã de colectare a creanþelor bugetare, Direcþia generalã de gestiune a impozitelor ºi contribuþiilor, Direcþia generalã a tehnologiei informaþiei, precum ºi direcþiile generale ale finanþelor publice judeþene, Direcþia Generalã a Finanþelor Publice a Municipiului Bucureºti ºi Direcþia generalã de administrare a marilor contribuabili vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul finanþelor publice,
Ionel Popescu

ANEXA 1

NORME METODOLOGICE
privind modul de calcul al dobânzilor aferente sumelor reprezentând eventuale diferenþe între impozitul pe profit plãtit la data de 25 ianuarie a anului urmãtor celui de impunere ºi impozitul pe profit datorat conform declaraþiei de impunere întocmite pe baza situaþiei financiare anuale

ART. 1
(1) În conformitate cu prevederile art. 34 alin. (1) ºi (2) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, pentru anul 2004 contribuabilii au avut obligaþia de a plãti impozit pe profit trimestrial, pânã la data de 25 inclusiv a primei luni din trimestrul urmãtor. Banca Naþionalã a României, bãncile, persoane juridice române, ºi sucursalele din România ale bãncilor, persoane juridice strãine, au avut obligaþia de a plãti impozit pe profit lunar, pânã la data de 25 inclusiv a lunii urmãtoare celei pentru care se calculeazã impozitul pe profit.
(2) Pentru trimestrul IV al anului 2004 sau pentru luna decembrie a anului 2004, dupã caz, contribuabilii datoreazã o sumã egalã cu impozitul calculat ºi evidenþiat pentru trimestrul III al anului fiscal 2004, respectiv o sumã egalã cu impozitul calculat ºi evidenþiat pentru luna noiembrie a aceluiaºi an, urmând ca plata finalã a impozitului pe profit pentru anul fiscal 2004 sã se facã pânã la data stabilitã ca termen limitã pentru depunerea situaþiilor financiare ale contribuabilului.
ART. 2
(1) În cazul în care impozitul pe profit stabilit prin Declaraþia privind impozitul pe profit, întocmitã în baza situaþiei financiare anuale, este mai mic decât impozitul anual cumulat, stabilit prin declaraþiile de impozite ºi taxe lunare sau trimestriale, dupã caz, dobânzile datorate pentru neplata în termen a impozitului pe profit declarat în cursul anului fiscal se recalculeazã începând cu data de 26 ianuarie a anului urmãtor celui de impunere.
(2) Recalcularea se face asupra sumei rãmase neachitate din impozitul pe profit din declaraþia anualã privind impozitul pe profit, întocmitã pe baza situaþiei financiare anuale.
ART. 3
(1) În cazul în care impozitul pe profit declarat ºi înregistrat prin declaraþia anualã privind impozitul pe profit este mai mare decât impozitul anual cumulat, declarat prin declaraþiile de impozite ºi taxe lunare sau trimestriale, dupã caz, dobânzile datorate pentru neplata în termen a impozitului pe profit se recalculeazã începând cu ziua urmãtoare datei prevãzute pentru depunerea declaraþiei anuale privind impozitul pe profit.
(2) Recalcularea se face asupra sumei neplãtite, reprezentând impozitul pe profit din declaraþia anualã de impozit pe profit întocmitã pe baza situaþiei financiare anuale.
ART. 4
Dobânzile calculate pentru neplata la termen a impozitului pe profit declarat prin declaraþiile de impozite ºi taxe lunare sau trimestriale, dupã caz, în cursul anului fiscal precedent pânã la data de 25 ianuarie se datoreazã ºi trebuie achitate.
ART. 5
În exemplul urmãtor se prezintã modul de calcul al dobânzilor datorate pentru neplata în termen a impozitului pe profit aferent anului 2004.

Exemplu:
Sã presupunem o societate comercialã care în cursul anului 2004 a declarat urmãtoarele sume cu titlu de impozit pe profit:
Trimestrul I (26 aprilie) 1.000.000 lei
Trimestrul II (26 iulie) 1.200.000 lei
Trimestrul III (25 octombrie) 1.500.000 lei
Pentru trimestrul IV, conform prevederilor art. 34 alin. (1) din Legea nr. 571/2003, cu modificãrile ºi completãrile ulterioare, societatea comercialã datoreazã impozit pe profit la nivelul trimestrului III în sumã de 1.500.000 lei, având scadenþa la 25 ianuarie 2005.
Considerãm cã societatea comercialã nu a achitat nici o sumã din cele menþionate mai sus ºi cã a depus declaraþia anualã de impozit pe profit pe data de 21 aprilie 2005, iar termenul prevãzut pentru depunerea situaþiilor financiare anuale este 30 aprilie 2005.
Societatea comercialã efectueazã plata impozitului pe profit total la data de 10 mai 2005.
Întrucât societatea comercialã nu a achitat impozitul pe profit, soldul neachitat al acestui impozit este de 5.200.000 lei ºi aceasta datoreazã pânã la data de 25 ianuarie 2005 (inclusiv) urmãtoarele dobânzi:

d1. 1.000.000 lei x 274 zile [27 aprilie 2004 - 25 ianuarie 2005] x 0,06%
= 164.400 lei
d2. 1.200.000 lei x 183 zile [27 iulie 2004 - 25 ianuarie 2005] x 0,06%
= 131.760 lei
d3. 1.500.000 lei x 92 zile [26 octombrie 2004 - 25 ianuarie 2005] x 0,06%
= 82.800 lei
d4. 1.500.000 lei x 0 zile x 0,06%
= 0 lei
TOTAL (pânã la 25 ianuarie 2005) = 378.960 lei

A. Considerãm cã din declaraþia anualã de impozit pe profit, depusã la data de 21 aprilie 2005, rezultã un impozit pe profit anual de 4.300.000 lei pentru anul 2004 (mai mic decât cel cumulat, datorat la cele 4 termene trimestriale).
În aceastã situaþie societatea comercialã trebuie sã achite urmãtoarele sume:
- lei -
________________________________________________________________________________
Impozit pe profit 4.300.000
________________________________________________________________________________
Dobânzi datorate:
________________________________________________________________________________
- pânã la data de 25 ianuarie 2005 (pentru impozitul pe profit
stabilit conform declaraþiilor de impozite ºi taxe lunare sau
trimestriale) 378.960
________________________________________________________________________________
- între data de 26 ianuarie ºi data de 10 mai 2005, data plãþii
(4.300.000 lei x 105 zile x 0,06%) 270.900
________________________________________________________________________________
Dobândã totalã 649.860
________________________________________________________________________________

B. Considerãm cã din declaraþia anualã de impozit pe profit, depusã la data de 21 aprilie 2005, rezultã un impozit pe profit anual de 5.500.000 lei pentru anul 2004 (mai mare decât cel cumulat, datorat la cele 4 termene trimestriale).
În aceastã situaþie societatea comercialã trebuie sã achite urmãtoarele sume:
- lei -
________________________________________________________________________________
Impozit pe profit 5.500.000
________________________________________________________________________________
Dobânzi datorate:
________________________________________________________________________________
- pânã la data de 25 ianuarie 2005 (pentru impozitul pe profit
stabilit conform declaraþiilor de impozite ºi taxe lunare sau
trimestriale) 378.960
________________________________________________________________________________
- între data de 26 ianuarie ºi data de 30 aprilie 2005, data
prevãzutã pentru depunerea declaraþiei anuale privind impozitul
pe profit (5.200.000 lei x 95 zile x 0,06%) 296.400
________________________________________________________________________________
- între data prevãzutã pentru depunerea declaraþiei anuale privind
impozitul pe profit ºi data plãþii
(5.500.000 lei x 10 zile x 0,06%) 33.000
________________________________________________________________________________
Dobândã totalã 708.360
________________________________________________________________________________

---------------



#11163 Au aparut NM pt calcularea impozitului pe profit si dobanzii

Postat de sogardro on 21 February 2005 - 09:58 AM in Arhiva

In MO 148 a aparut Ordinul pentru aprobarea Normelor metodologice privind modul de calcul al dobanzilor aferente sumelor
reprezentand eventuale diferente intre impozitul pe profit platit la data de 25 ianuarie a anului urmator celui de impunere si impozitul pe profit datorat conform declaratiei de impunere intocmite pe baza situatiei financiare anuale.



#10921 contabilizarea contractelor de comodat

Postat de sogardro on 18 February 2005 - 10:04 AM in Arhiva

Nu este nevoie sa fie autentificat la notar. Persoana fizica semneaza contractul sub semnatura privata si are aceeasi valoare contractul, chiar daca nu este autentifiat la notar.

Despre legelizare nici nu se pune vorba...este total altceva.
Iar pe cei de la finante ar trebuie sa-i puneti sa mai citeasca noutati legislative sau cand va cer acest lucru sa va dea si un raspuns ca baza legala cand cer acest lucru.



#10916 case de marcat

Postat de sogardro on 18 February 2005 - 09:59 AM in Arhiva

kitty a spus:

O societate care are casa de marcat si practica comertul atat cu amanuntul cat si en-gross trebuie sa aibe puncte de lucru diferite pentru fiecare activitate sau nu?

Vezi ca intri si sub incidenta art 80 al. 22 din legea 650/2002 pentru aprobarea OG 99/2000 privind comercializarea produselor si serviciilor de piata, in care spune ca:
"exercitarea de activitati de comert cu ridicata si comert cu amanuntul in aceeasi structura de vanzare, respectiv suprafata de vanzare, cu amenda de la 20.000.000 lei la 100.000.000 lei ºi cu interzicerea uneia dintre cele doua activitati".



#10859 Depunerea decl 100

Postat de sogardro on 17 February 2005 - 05:34 PM in Arhiva

numarul minim este 5 inclusiv pentru obtinere CIF



#10855 Depunerea decl 100

Postat de sogardro on 17 February 2005 - 05:03 PM in Arhiva

Daca ai un punct de lucru cu 9 oameni, trebuia sa obtii pentru acel punct de lucru un certificat de inregistrare fiscala (CIF) in care declarai venituri asimilate de la data de....

Ulterior plateai retinerile cu data cu care ai cerut inregistarea, la sectorul unde se afla punctul de lucru.



#10731 Declaratii fiscale 2005

Postat de sogardro on 16 February 2005 - 03:00 PM in Arhiva

eu am trecut exact valoarea in primul rand, chiar daca mi-a rotunjit in plus sau in minus valoarea...de platit am platit exact sumele pe care i le-am introdus in prima casuta...am depus declaratia si au primit-o asa...



#10730 declaratie pe care nu o gasesc

Postat de sogardro on 16 February 2005 - 02:59 PM in Arhiva

daca ai spus ca ai depus nu trebuie sa-ti dea amenda...daca nu ai depus adunci trebuie sa fii dispus sa scoti ceva din buzunar...:(




Cometa SQL