Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
adela's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


adela's Content

There have been 15 items by adela (Search limited from 25-November 07)


Sort by                Order  

#238787 decl. sanatate/CCI - topic 2011

Postat de adela on 28 February 2011 - 02:47 PM in Arhiva

In MO nr.141/24.02.2011 a fost publicat Ordinul comun 130/351 – al Ministerului Sănătății si al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate care aduce modificari la Normele de aplicare a OUG 158/2005, printre care:
- angajatorii au obligatia sa depuna la casele de sanatate de care apartin exemplarul 2 al certificatelor de concediu medical insotit de un centralizator (anexa 18), numai in conditiile in care se solicita restituirea sumelor reprezentand indemnizatii platite asiguratilor, care depasesc suma contributiilor datorate FNUASS.
- exemplarul 2 al certificatelor de concediu medical se depune la casa de sanatate si in situatia in care indemnizatiile aferente se suporta integral de catre angajator, precum si in situatia in care asiguratul nu indeplineste conditiile prevazute de lege pentru a beneficia de indemnizatii
- pentru recuperarea sumelor reprezentand indemnizatii achitate care depasesc obligatia lunara de plata a CCI, angajatorul depune la registratura casei de asigurari de sanatate solicitarea scrisa (anexa 12), la care se ataseaza Centralizatorul si , dupa caz, dovada achitarii CCI, pt. perioada anterioara pentru care se solicita restituirea.

Apropo de cele 90 de zile... se refera clar la beneficiarii de indemnizatii, NU la platitorii de indemnizatii.

Fisiere atasate




#238781 noua declaratie inventar sanatate / 2011

Postat de adela on 28 February 2011 - 02:20 PM in Arhiva

In MO nr.141/24.02.2011 a fost publicat Ordinul comun 130/351 – al Ministerului Sănătății si al Casei Naționale de Asigurări de Sănătate care aduce modificari la Normele de aplicare a OUG 158/2005, printre care:
- angajatorii au obligatia sa depuna la casele de sanatate de care apartin exemplarul 2 al certificatelor de concediu medical insotit de un centralizator (anexa 18), numai in conditiile in care se solicita restituirea sumelor reprezentand indemnizatii platite asiguratilor, care depasesc suma contributiilor datorate FNUASS.
- exemplarul 2 al certificatelor de concediu medical se depune la casa de sanatate si in situatia in care indemnizatiile aferente se suporta integral de catre angajator, precum si in situatia in care asiguratul nu indeplineste conditiile prevazute de lege pentru a beneficia de indemnizatii
- pentru recuperarea sumelor reprezentand indemnizatii achitate care depasesc obligatia lunara de plata a CCI, angajatorul depune la registratura casei de asigurari de sanatate solicitarea scrisa (anexa 12), la care se ataseaza Centralizatorul si , dupa caz, dovada achitarii CCI, pt. perioada anterioara pentru care se solicita restituirea.

Fisiere atasate




#238514 noua declaratie inventar sanatate / 2011

Postat de adela on 24 February 2011 - 01:02 PM in Arhiva

Poti sa ne spui si noua ce documente ai pus la dosar?
[/quote]

1. Cererea de restituire unde am mentionat la documente anexate: declaratiile, certificatele concediu medical cu serie si numar, certificat atestare fiscala
2. copii xerox dupa declaratiile cci pe perioada pt. care se solicita restituirea, cu mentiunea "conform cu originalul", in cazul meu iunie 2010-decembrie 2010,
3. copii xerox dupa certificatele de concediu medical cu mentiunea "conform cu originalul", certificat de atestare fiscala (ca nu avem datorii)
si toate intr-un dosar de carton cu sina, inregistrat la registratura.



#238498 noua declaratie inventar sanatate / 2011

Postat de adela on 24 February 2011 - 10:09 AM in Arhiva

Si au zis ca se aproba dosarul de recuperare? Eu astazi am vorbit la telefon cu o dna de la casa de sanatate bihor si a zis ca daca nu am dosar de recuperare depus nu se trece suma de recuperat in declaratie, iar pt sumele de recuperat care au depasit 90zile nu se mai poate depune dosar si nici nu se poate compensa cu fd de indemnizatie ce am de plata. Ce e de facut. Ma poate ajuta cine?
[/quote]

As recomanda tuturor care au de recuperat sume de la fnuass sa depuna dosarele la registratura, cu toate documentele cerute de ei, sa astepte 30 zile sa primeasca raspunsul- cel mai probabil comunicarea de respingere pentru sume aferente perioadelor mai vechi de 90 zile- si sa faca contestatie si sa mergem in instanta cu ei. Eu personal am depus dosar in 14.02.2011 pentru perioada iunie2010-decembrie 2010 si astept sa treaca termenul si sa vad raspunsul lor. O sa respinga, sunt convinsa, perioada mai veche de 90 zile si o sa facem contestatie. La cerera de restituire le-am atasat si o instiintare privind interpretarea mea a dispozitiilor art.40 din oug 158/2005, care NU se refera la angajator ci la salariat. Nu trebuie sa lasam lucrurile asa, ca li s-a transmis sa comunice societatilor interpretarea lor referitor la acel articol. Presupun ca sunt multe firme in situatia asta si cineva trebuie sa inceapa "show-ul"... Si sa ne anunte si pe noi de rezultatele obtinute.



#229334 Bilant 30.06.2010

Postat de adela on 04 August 2010 - 12:25 PM in Arhiva

Buna ziua. La administratia financiara de la noi din oras, jud. HD, nu se primesc raportarile semestriale daca nu sunt vizate de expert contabil. Ma refer la o firma care este in dizolvare judiciara si are si activitatea suspendata la Registrul comertului. Au baza legala pentru asa ceva? Calitatea de "alta persoana imputernicita" nu poate fi folosita de administrator, pentru semnarea bilantului? Finantele nu au obligatia sa primeasca bilantul si dupa aceea sa notifice firma ca semnarea acestuia nu corespunde reglementarilor legale? sau ceva de genul....



#213617 mai pot fi micro ?

Postat de adela on 10 November 2009 - 02:44 PM in Arhiva

O idee: pentru microintreprinderile care vor sa suspende activitatea la registrul comertului, pentru a nu plati impozitul minim, se poate si fara a solicita de la finante aprobarea regimului derogatoriu pentru a nu depune declaratii. Si in felul acesta, nu trebuie sa incetati raporturile de munca cu salariatii, ii bagati in concedii fara plata pe perioada suspendarii, iar la finante depuneti declaratii cu zero, de asemenea si la celelalte institutii (casa de pensii, sanatate, somaj, ITM), asta ar fi dezavantajul, dar nu se mai plateste impozitul minim si ramaneti si microintreprinderi.
http://www.euroavocatura.ro/stiri/3079/Imp...mane_si_in_2010
Parerea mea.....



#213556 legislatie limitare avans la 30%

Postat de adela on 09 November 2009 - 03:17 PM in Arhiva

HG 193/1995 este abrogata . vezi HOTÃRÂREA GUVERNULUI Nr. 264/2003 privind stabilirea actiunilor si categoriilor de cheltuieli, criteriilor, procedurilor si limitelor pentru efectuarea de plãti în avans din fonduri.
Art. 1. - (1) Ordonatorul de credite, în calitate de parte contractantã într-un contract de achizitie publicã sau într-un contract de finantare, are dreptul sã efectueze plãti în avans cãtre contractant, într-un procent de pânã la 30% din valoarea contractului.
(2) Plãtile în avans se pot efectua într-o singurã transã sau în mai multe transe periodice, în functie de prevederile contractuale si în corelaþie cu graficul de îndeplinire a contractului respectiv.
(3) În cazul în care acordarea avansului se efectueazã în mai multe transe, valoarea însumatã a acestora nu poate depãsi 30% din valoarea totalã a contractului.

dar se refera la plati in avans din fonduri publice.....



#30178 borderou de achizitie

Postat de adela on 29 July 2005 - 09:16 AM in Arhiva

Inregistrarea este corecta, doar ca ar trebui ca programul de receptii sa calculeze valoare si la 4428 (TVA aferent vanzarii, din moment ce sunteti platitori de TVA). Iar la 378 sa fie calculata diferenta dintre valoarea la pret de vanzare fara TVA si valoarea la pret de cumparare. Si firma noastra achizitioneaza marfa de la persoane fizice pe baza de borderou de achizitii, iar programul de receptii face corect inregistrarile, din moment ce pun 0 la TVA deductibil si la fel procentul de TVA -0%.



#29741 Retineri din salarii in baza unei sentinte judecatoresti

Postat de adela on 26 July 2005 - 02:08 PM in Arhiva

Imi scuzati prostia scrisa in legatura cu plata retinerii. Evident ca se crediteaza conturile de casa/banca si se debiteaza contul de retineri. Acum am vazut ce-am scris :oops: . Si totusi persoana care m-a rugat sa ma interesez de problema asta nu stia exact cum se face inregistrarea debitului in contabilitatea societatii la primirea sentintei, pentru a avea o evidenta clara a restului de virat. In afara de fisa salariatului si fisele de cont care se tineau scrise de mĂąnĂŁ. Intreb si eu pentru ca nu am fost pusa in situatia asta pana acum si nu i-am putut raspunde clar.



#29701 Retineri din salarii in baza unei sentinte judecatoresti

Postat de adela on 26 July 2005 - 11:56 AM in Arhiva

Va rog sa ma ajutati si pe mine intr-o problema.In cazul in care o societate primeste o hotarare judecatoreasca in urma careia trebuie retinuta lunar pe stat o anumita suma unui salariat, care sunt operatiunile contabile? Retinerea lunara s-ar face prin formula 421=427 urmata de plata retinerii 5121/5311=427. Ce nu stiu: cum se inregistreaza in contabilitate angajamentul societatii, la primirea sentintei, pe toata suma? Ca am inteles ca asa se procedeaza, societatea se angajeaza ca va face retinerile si le va vira lunar. Sau poate gresesc. Multumesc.



#10252 Soldul in casierie la sfarsitul zilei

Postat de adela on 11 February 2005 - 12:10 PM in Arhiva

In M.O. nr.1224/20.12.2004 au fost publicate normele metodologice din 30.11.2004 de aplicare.



#10240 maternitate-somaj

Postat de adela on 11 February 2005 - 11:03 AM in Arhiva

daca vine din crestere copil ,poate intra in somaj dar sa fi avut lucrate 12 luni inainte de concediu si sa figureze cu cel putin 1 zi lucrata dupa concediu.
conf. legii 507/17.11.2004 nu mai este plafon la casa(punct12 )



#10031 repartizare profit

Postat de adela on 09 February 2005 - 03:29 PM in Arhiva

Este corect cum ai facut ĂźnregistrĂŁrile contabile.



#7356 intrebare : factura> 50 mil.

Postat de adela on 14 January 2005 - 03:44 PM in Arhiva

Referitor la Ordonanta 94/26.08.2004, sectiunea 2- plafonul de casa si platile cĂŁtre persoanele juridice, cum interpretaĂŸi textul "sunt interzise plĂŁĂŸile fragmentate Ăźn numerar cĂŁtre furnizorii de (subliniez) materii prime, materiale, semifabricate,produse finite, obiecte de inventar, prestĂŁri de servicii pentru facturile a cĂŁror valoare este mai mare de 50 mil."?Nu se specificĂŁ aici furnizorii de mĂŁrfuri, concret. Eu am Ăźntrebat la AdministraĂŸia FinanĂŸelor Publice de care aparĂŸin, dĂąnÂșii au Ăźntrebat la rĂąndul lor la AdministraĂŸia JudeĂŸeanĂŁ a F.P. Âși mi-au rĂŁspuns cĂŁ legea este interpretabilĂŁ Âși aÂș avea dreptul sĂŁ plĂŁtesc numerar facturile furnizorilor de marfĂŁ care depĂŁÂșesc 50 mil., dar nu mai mult de 50 mil. pe zi. Voi ce pĂŁrere aveĂŸi? AĂŸi auzit altceva? M-au Ăźndrumat greÂșit cei de la A.F.P.? :?:



#7239 clasificare si amortizare mijloace fixe

Postat de adela on 13 January 2005 - 04:02 PM in Arhiva

Ma intereseaza Monitorul in care a aparut ultima clasificare si durata de functionare a mijloacelor fixe. Multumesc.




Cometa SQL