Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
fboji's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


fboji's Content

There have been 1000 items by fboji (Search limited from 25-November 07)



Sort by                Order  

#266903 Pentru inchidere carte de munca

Postat de fboji on 17 February 2015 - 04:17 PM in PENSIONARE

Nu inteleg totusi cum de la ceilalti salariati nu a aparut aceasta problema. Eu personal am primit in 2013 fara probleme cartea de munca, inchisa legal de ITM, fara sa mi se spuna de lipsa vreunui stat de plata, sau sa fie necesar sa aduc o copie dupa vreun stat de plata din 2007 cu viza ITM de primire. In 2010 cand au fost duse la scanat erau inregistrarile in cartea de munca la zi.
Sau se merge pur si simplu la plesneala: daca la firma nu se gaseste statul de salarii cu viza ITM? Le iese de vreo amenda? :rolleyes:



#266893 Pentru inchidere carte de munca

Postat de fboji on 17 February 2015 - 02:37 PM in PENSIONARE

Unul din salariatii firmei vrea sa se pensioneze si a avut nevoie de cartea de munca inchisa. Cum scanarea s-a prelungit muult peste termen la Casa de Pensii (in 2013 nu era gata), abia in ianuarie a dus-o la ITM. Cei de acolo spun ca nu o pot inchide intrucat le lipsesc unele state din 2007 si 2008. Desi alti salariati le-au primit destul de repede inchise cand au avut nevoie (respectivii figurand si ei pe statele din acele momente), acum nu mai este posibil acest lucru. Nu va fi o problema sa gasesc actele respective (care poarte viza ITM de depunere la cozile pe care si le mai amintesc unii dintre voi) in arhiva, dar mi se pare absurd.
S-a mai intamplat asta si la altcineva?



#266377 D 205 - topic 2015

Postat de fboji on 26 January 2015 - 03:33 PM in Arhiva

Este ceva oficial in vreun document? Nu reusesc sa gasesc (am primit mesajul de eroare si eu).
Scuze daca nu e aici locul, insa nu gasesc vreo discutie despre D 205. Pana de curand se spunea ca gata, nu se mai depune, a aparut ceva oficial?



#261477 sponsorizare

Postat de fboji on 27 March 2014 - 07:59 AM in Arhiva

Buna ziua,
Firma va obtine (conform calculelor preliminare) in primul trimestru in mod sigur profit. Administratorul decide sa faca o sponsorizare si imi cere sa determin cam care ar fi suma maxima posibil de acordat.
Intrucat in noile reglementari valabile de la 1 ianuarie 2014 precizeaza ( cum era si in codul valabil pentru 2013)
"contribuabilii care fac cheltuieli de sponsorizare si/sau mecenat si acorda burse private, toate fiind nedeductibile, scad din impozitul pe profit datorat sumele aferente in urmatoarea limita minima:
3 la mie din cifra de afaceri (...)
20% din impozitul pe profit datorat."
Nu stiu cum sa consider aceasta LIMITA MINIMA :blink: .
Apoi, intrucat se precizeaza ca sumele sponsorizate pot fi deduse din impozitul de platit in urmatorii 7 ani, inseamna ca pot acorda acum 3000 lei, chiar daca profitul meu previzionat va fi de 2000 lei, urmand sa scad la plata impozitului in urmatorii ani.
Am inteles eu bine? :huh:

Am citit si normele de aplicare in care este exemplificat modul de calcul :cool: .
Logic este simplu, dar exprimarea din Codul Fiscal ar fi similara cu expresia dintr-o lege in domeniul mediului : " limita minima de noxe admisa in apa potabila este de..." :biggrin2:



#260003 Pensia la limita de varsta

Postat de fboji on 24 January 2014 - 06:08 PM in PENSIONARE

Vezi postareafboji, la 06 June 2013 - 04:47 PM, a spus:

Si ar fi bine sa isi depuna dosarul de pensie cu vreo cateva zile inainte.
Ei bine, n-am studiat problema prea bine :dry:
Pentru ca m-am grabit si am depus dosarul cu 5 zile inainte (ma gindisem ca si-asa o sa le ia ceva timp pana il iau in lucru)... decizia emisa a fost pentru pensie anticipata de la data depunerii dosarului. Nimeni n-a stat sa verifice ca este absurd sa ceri asa ceva cu 5 zile inainte de implinirea varstei de pensionare legala, sa ma anunte ca e o problema (doar ti se cere numarul de telefon pentru comunicare in eventualitatea unor neconcordante). Decizia am primit-o practic dupa 3 luni si pentru a fi pusa in plata asteptau sa le duc decizia de lichidare (ca pentru pensionare anticipata).
Si de atunci tot incerc sa indrept lucrurile, ca mereu intervine cate ceva (acum nu le merge nu stiu ce program).

DECI NU DEPUNETI dosarul inainte de data exacta, ci in termen de 30 de zile de la implinirea varstei, conform legii.



#259999 TVA la taxa pe poluare

Postat de fboji on 24 January 2014 - 04:30 PM in Arhiva

Am o nelamurire: de ce trebuie calculat TVA la valoarea taxei pe poluare dintr-o factura de leasing (nu e o suma mica deloc), odata ce in scadentar este scris ca taxa va fi platita la bugetul de stat de catre furnizor si refacturata utilizatorului odata cu prima rata de leasing. Mi s-ar parea corect sa fie tratata precum taxa radio-TV de la Enel.
Deci, trebuie sa o contabilizez pe 635 sau pe 628?



#259923 Declaratii nedepuse

Postat de fboji on 22 January 2014 - 08:31 AM in Arhiva

Buna ziua,
Imi inchei activitatea de contabil (ies la pensie si mi-au ajuns pana peste cap aiurelile din legislatie), asa ca mi-am facut ordine prin toate declaratiile din urma si nu am gasit dovada ca am depus D101 in 2013 pentru 2012. La Finante am descoperit ca nu este in baza de date :| . In rest toate celelalte pe ani de zile (100, 112, 300, 394... ) sunt depuse in termen.
Credeti ca am vreo sansa sa scap fara amenda? Firma nu are datorii la fisc, este vorba doar de aceasta declaratie (in multii ani dinainte nu s-a intamplat sa o omit, nici cand a trebuit sa fie depuse 2 intr-un an). N-am mai platit amenda pentru asa ceva pana acum si mie personal mi se pare o suma enorma pentru o gresala relativ minora.
Multumesc pentru ambilitate.



#255581 Pensia la limita de varsta

Postat de fboji on 06 June 2013 - 04:47 PM in PENSIONARE

Salariata va primi notificare din partea angajatorului ca ii inceteaza contractul individual de munca pe perioada nedeterminata - momentan in vigoare - exact din data la care indeplineste conditiile iesirii la pensie (in cazul de fata la 17 lulie 2013). Din acel moment trebuie incheiat un alt contract de munca incepand cu 18 iulie 2013.
La dosar, daca are studii superioare, are nevoie de adeverinta de la facultate ca a urmat cursurile de zi (adeverinta se obtine pe baza copiei diplomei si a foii matricole).
Si ar fi bine sa isi depuna dosarul de pensie cu vreo cateva zile inainte. Pana nu demult trebuia facuta asta cu o luna inainte. Daca intarzia, i se lua in calcul pensionarea de la data depunerii :blink:
Am studiat problema, ma intereseaza personal :wink:



#255475 Legea 123/2012 a energiei electrice si gazelor naturale

Postat de fboji on 04 June 2013 - 01:10 PM in Arhiva

Poate ati primit si voi de la furnizorul de energie electrica un tipizat de declaratie in care sa specificati numarul mediu scriptic salariati si cifra de afaceri anuala.
N-ar fi o problema declaratia in sine. Numai ca pe verso se precizeaza ca declaratia va fi insotita de formularele 10, 20 si 30 din bilantul pe 2012. Chiar este OK?
Si apoi legea este din 10 iulie 2012, iar noi primim acum in iunie hartia, cu mentiunea ca trebuie sa le transmitem in cel mai scurt timp documentele solicitate!



#255197 Deducere personala pentru contribuabil cu elev in intretinere

Postat de fboji on 22 May 2013 - 03:05 PM in Arhiva

Multumesc pentru raspunsul prompt.
Totusi este prima oara cand citesc: copii (adica minorii...) iar mai jos "copiii majori" :cool: .
Inteleg ca de la minor nu-mi trebuie declaratie pe proprie raspundere (desi el ar putea lucra legal cu contract de munca si de la 16 ani) iar de la cel major imi trebuie asa o hartie.

Alte puncte de vedere?



#255165 Deducere personala pentru contribuabil cu elev in intretinere

Postat de fboji on 21 May 2013 - 03:11 PM in Arhiva

Am citit legislatia (C.F.) dar tot nu am gasit precizat clar pe undeva :| : pentru un elev care este in ultimul an de liceu dar a depasit 18 ani se acorda deducerea personala aferenta parintelui sau salariat ( contribuabil cu o persoana in intretinere 350 in loc de 250 lei ) ?
Daca dupa liceu isi continua studiile la zi (fara bursa, deci fara alte venituri proprii) se continua acordarea aceleiasi deduceri?



#252191 sfarsit an (profit /pierdere)

Postat de fboji on 31 January 2013 - 03:03 PM in Arhiva

Vezi postareaSilvia5, la 29 January 2013 - 04:05 PM, a spus:

multumesc pt. raspuns, fboji.

nu imi ramine pe credit cu suma de recuperat cu minus (in rosu)
contare 691=441 sa zicem 1000-
si 691 sa inchis cu 121 1000-
in balanta la 31.12.2012 441 e pe credit cu 1000-
ce parere ai?

Aici m-ai incuiat :laugh: Eu stiam ca exista sold debitor sau sold creditor, numar pozitiv.
contul 441 ... Soldul creditor al contului reprezintă sumele datorate de unitate, iar soldul debitor, sumele vărsate în plus.

Nu poti face o nota ca sa treci soldul pe debit? Ceva gen:
441=441 1000



#252161 restituire indemnizatii concediii medicale

Postat de fboji on 30 January 2013 - 12:25 PM in CONCEDII SI INDEMNIZATII AFERENTE

Vezi postareamihavesa, la 24 September 2012 - 11:04 AM, a spus:

Chiar astazi ni s-a comunicat de la casmb ca trebuie sa facem si o sesizare/revenire catre ei, si este vorba despre cereri aferente lunilor din 2012
Noi avem dosarul depus pentru iunie si iulie 2012.
Am inteles eu bine ca trebuie sa facem o sesizare/revenire la ei :wacko: ??? (desi actele depuse au fost exact asa cum sunt cerute in lege)



#252160 decl. 010 / topic 2013

Postat de fboji on 30 January 2013 - 12:14 PM in Arhiva

Legislatia spunea exact ce e de facut.
Tampita este ideea de a modifica in timpul anului fiscal modalitatea de impozitare. Si nu, asa, macar la nivel de trimestru, ci la luna (cum fusese si primul impozit pe veniturile micro, daca va mai amintiti s-a aplicat de la 1 septembrie 2001, tot obligatoriu).
Iar cand a fost cu impozitul minim pe profit, a trebuit sa depunem chiar doua 101 intr-un an (aia fiind " Declaraţie privind impozitul pe profit, se completează şi se depune anual") .



#252117 revenire la impozit micro 3% / topic 2013

Postat de fboji on 29 January 2013 - 02:30 PM in Arhiva

Vezi postareamgabi, la 25 January 2013 - 07:27 PM, a spus:

ONG-urile (care sunt tot persoane juridice ramane !!!) ... par sa fie si ele obligate sa plateasca impozit pe venit micro daca au fost platitoare de impozit pe profit pt.activitatile economice desfasurate si sunt sub 65.000 de euro. Oare?
Pai ce te mira, odata ce au platit impozit pe profit (la venituri din activitati economice)?
A nu se uita si pragul pana la care nu platesc impozit pe profit, cf art. 15 al 3.



#252116 revenire la impozit micro 3% / topic 2013

Postat de fboji on 29 January 2013 - 02:16 PM in Arhiva

Pana la 1 februarie era inca optiune pentru micro.
In ianuarie plateste impozitul din vectorul fiscal (deja optat in scripte, I.V.M. sau I.P.).
In paranteza fie zis, 65.000 sunt pe tot anul, nu pe o singura luna.
La 1 februarie indeplineste conditiile, pentru ca sunt cele realizate deja in 2012.



#252114 sfarsit an (profit /pierdere)

Postat de fboji on 29 January 2013 - 01:30 PM in Arhiva

De evidentiat in 441 n-avea grija. Il evidentiaza soldul .

Pai daca ai sold creditor cu minus nu face trecerea automat pe debit? In balanta initiala la 2013 cum apare?
Nu ma pricep la alte programe de conta :rolleyes:



#252009 ATENTIE ! S-AU MODIFICAT UNELE DECLARATII !

Postat de fboji on 25 January 2013 - 05:12 PM in Arhiva

Daca anul trecut societatea a avut perioada de declarare luna si nu trimestrul, era vreo obligatie de a trece iarasi la trimestru in materie de declaratie TVA ( D 300 si D394)? Cifra de afaceri a fost cam mica, sub 100.000 eu.
Mie imi convine tot lunar :cool:



#251987 D100 / topic 2013

Postat de fboji on 24 January 2013 - 03:08 PM in Arhiva

Nu se mai depune declaratia 100 la decembrie, daca ai numai profit (pierdere :| ) de declarat. Ramane pentru 101- termen: sfarsit de februarie.
Eu uitasem treaba asta si la depunere mi-a dat eroare :D.



#251986 calcul impozit pe profit

Postat de fboji on 24 January 2013 - 02:39 PM in Arhiva

Nu lucrez in domeniul despre care ai scris in postarea ta, dar am gasit pe un site cateva indicatii ce mi s-au parut utile. Scuze daca nu este bine sa pun acest link aici :blush:

http://contabilul.ma...e-cont-711.html



#251904 Problema calcul impozit pe profit

Postat de fboji on 22 January 2013 - 04:38 PM in Arhiva

Putin off-topic :blush: :
Noi inca n-am ajuns pe profit fiscal versus pierdere contabila, ci suntem inca la pierdere fiscala si pierdere contabila.
Dar cum administratorul societatii e de parere ca "nu da bine" sa aparem cu pierdere prea multi ani la rand in situatiile financiare, a hotarat sa compenseze pierderea contabila din contul de rezerve (nu este vorba de rezervele legale sau de cele din facilitati fiscale).
Otilia, poate aparea vreo problema cu aceasta ?
Rezervele au fost facute din rezultatul financiar al anului dinaintea declansarii crizei economice, cand nu a repartizat dividende, tocmai in ideea ca vor veni ani grei :cool:

Editez : e cam greu sa ai pierdere fiscala SI profit contabil. Mai curand invers.



#251649 comunicat ITM priv. ridicarea carnetelor de munca !!

Postat de fboji on 08 January 2013 - 01:21 PM in ITM, Inspectia Muncii

Vezi postareaOtilia Alupei, la 19 October 2012 - 01:46 PM, a spus:

comunicat ITMB priv. ridicarea carnetelor de munca :

Comunicat


Având în vedere prevederile legale în domeniul relaţiilor de muncă, comunicăm angajatorilor/titularilor care nu şi-au ridicat carnetele de muncă, că au obligaţia să se prezinte la ITM Bucureşti, punctul de lucru din Octavian Goga nr. 2, în incinta Camerei de Comerţ şi Industrie a României, intrarea B, de luni până vineri, orele 830 - 1530, în vederea ridicării acestora.

http://www.itmbucure...0de%20munca.doc

Daca exista o obligatie o fi si amenda?
Deci m-am prezentat atunci si carnetele noastre de munca sunt anul asta inca "in curs de scanare la Casa de Pensii" :laugh: :wacko:



#251648 scanare carti de munca

Postat de fboji on 08 January 2013 - 01:08 PM in ITM, Inspectia Muncii

Vezi postareamirela76, la 07 December 2010 - 04:19 PM, a spus:

... era deja 2 decembrie si de atunci simt ca innebunesc am 20 de carti de munca pe care nu mi le mai primeste niste itm-ul si nici casa de pensii. Ba mai pardon casa de pensii mi le primeste dar doar cu amendaaaa . Au fost chiar foarte draguti mi-au zis ca intelegem ca itm-ul nu si-a facut treaba dar nu avem ce face......
Deci "era deja 2 decembrie 2010" si trebuia platita amenda ca n-au fost duse carnetele la scanat :rolleyes:
Acum la 8 ianuarie 2013 cele 4 (patru) carnete pe care le are la ei firma noastra sunt inca " la scanare". Un coleg s-a dus sa ia originalul, ca pleaca in lume si nu se stie daca nu va avea nevoie vreodata de el :laugh: , i s-a inmanat, cu precizarea ca nu este scanat.

In concluzie, la ce mai trebuia facuta scanarea asta? Daca a fost fixat un termen pentru depunerea lor, nu era normal sa fie un termen si pentru ridicarea lor?
Este musai ca acel carnet sa fie scanat?
Nu de alta, dar un alt coleg iese la pensie in cateva luni si n-ar vrea sa aiba probleme cu dosarul de pensionare.
Stiti ceva detalii?



#249733 (bilant) raportari contabile la 30 iunie 2012

Postat de fboji on 02 August 2012 - 11:27 AM in Arhiva

Pai, aia e problema. Ca la trimiterea on-line n-ar fi nevoie de nici o scanare atasata :cool:
Eu o sa trimit azi pdfu' cu semnatura digitala ca sa termin treaba. Numai sa nu aflu dupa aia ca mai trebuie ceva, ca administratorul pleaca in concediu.



#249724 (bilant) raportari contabile la 30 iunie 2012

Postat de fboji on 01 August 2012 - 04:05 PM in Arhiva

Vezi postareakmkz, la 01 August 2012 - 03:01 PM, a spus:

scanarea o puneti in rama?
:laugh:

Tot recitind OMFPu' 879 am dedus si o chestie interesanta : la inceputul lui scrie ca "Entitatile depun raportarile contabile la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice, in format hartie si in format electronic sau numai in forma electronica pe portalul www.e-guvernare.ro, avand atasata o semnatura electronica extinsa".
La punctul 3.1. Termenul pentru depunere se precizeaza ca "Raportarile contabile la 30 iunie 2012 se depun la unitatile teritoriale ale Ministerului Finantelor Publice pana cel mai tarziu la data de 16 august 2012." Deci cele trimise on-line nu au termen :rolleyes: ?




Cometa SQL