Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
lorenzo's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


lorenzo's Content

There have been 759 items by lorenzo (Search limited from 24-November 07)



Sort by                Order  

#146537 inregistrari contabile noi pentru tichete de masa?

Postat de lorenzo on 04 October 2007 - 05:36 AM in Arhiva

La data achizitiei:
5328 = 401: val.nominala tichete
604 = 401: cost tichete fara TVA
4426 = 401: TVA cost tichete

La data distribuirii:
642 = 5328: consum tichete



#146536 CAS la venituri din activitati independente

Postat de lorenzo on 04 October 2007 - 05:31 AM in Arhiva

Vezi postareasimo simona, la Oct 2 2007, 07:32 PM, a spus:

si eu am o problema asemanatoare la care astept pareri.E vorba de veniturile persoanelor fizice.Am inteles ca acestia datoreaza cas la venitul total brut obtinut ,dar daca acestia sunt si salariati,mai datoreaza?Am citit toate articolele pe care le-ai dat mai sus,incercand sa caut un raspuns la intrebarea mea.Ce am inteles eu:pt.venituri din drepturi de autor nu se datoreaza cas decat daca se obtin venituri exclusiv din drepturi de autor.

Ai inteles bine.
Vezi si speta atasata.

Fisiere atasate




#122106 TVA prestatii servicii EXTERNE

Postat de lorenzo on 21 February 2007 - 03:26 PM in Arhiva

Tratamentul "copy/paste" este f.util atunci cand e aplicat pt.uzul propriu.
In rest, in afara faptului ca se pierd elementele de forma, se pierd si elemente de fond, deoarece s-ar putea ca sursa sa fie circumscrisa unei anume intrebari, unui anume caz, care - de multe ori - nu sunt identice cu nevoile destinatiei.
De cele mai multe ori, e recomandabil sa copiati tot. Copiatul partial e periculos.
Cat despre semnatura... eu stiu ca tine de educatie.



#113403 Adio, Nr.evidenta a platii, OMF 2235/2006

Postat de lorenzo on 30 December 2006 - 08:28 PM in Arhiva

ORDIN 2235

privind suspendarea si modificarea unor ordine ale ministrului finanțelor publice in domeniul administrarii fiscale


Ministrul finanțelor publice,

În temeiul art. 196 alin. (2) din Ordonanța Guvernului nr. 92/2003 privind Codul de procedură fiscală, republicată, cu modificările și completările ulterioare și al art. 11 alin. (5) din Hotărârea Guvernului nr. 208/2005 privind organizarea și funcționarea Ministerului Finanțelor Publice și Agenției Naționale de Administrare Fiscală, cu modificările ulterioare,

emite următorul ordin:



Art.1 – Pe perioada 1 ianuarie – 31 decembrie 2007 se suspenda:

a) Ordinul ministrului finanțelor publice nr. 1870/2004 pentru aprobarea Instrucțiunilor de completare a numărului de evidență a plății, publicat în Monitorul Oficial al României Partea I nr. 1256 din 27 decembrie 2004, cu modificarile si completarile ulterioare;

b) Art. 5 din Ordinul ministrului finanțelor publice nr.1521 din 10 octombrie 2005 pentru completarea conținutului declarațiilor fiscale și utilizarea formularului "Ordin de plată pentru Trezoreria Statului" (OPT) pentru declararea obligațiilor de plată la bugetul general consolidat, publicat în Monitorul Oficial al României Partea I nr.1055 din 26 noiembrie 2005.



Art. 2 – Incepand cu 1 ianuarie 2007, Normele metodologice privind utilizarea si completarea ordinului de plata pentru Trezoreria Statului (OPT) aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.246/2005, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I nr. 206 din 10 martie 2005, se modifica astfel:

a) Prevederile Art.5 lit.o) se modifica si va avea urmatorul continut:

Rubrica “Nr. de evidenta a platii” nu se completeaza.”

b) Prevederile din Nota de la art.5 lit.o) se abroga.

Art. 3 – Incepand cu data de 1 ianuarie 2007, nu se completeaza rubrica “Nr. de evidenta a platii” din formularele:

a) “Chitanta pentru incasarea de impozite, taxe si contributii”, cod.14.20.09/TS, aprobat in Anexa nr.1 la Ordinul ministrului finantelor publice nr. 1270/2004 privind completarea Ordinul ministrului de stat, ministrul finantelor nr.1801/1995, cu modificarile si completarile ulterioare, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei Partea I nr.842 din 14 septembrie 2004 ;

b) „Inscris”, aprobat in Anexa nr.10 la Ordinul ministrului finantelor publice nr.1079/2006 pentru aprobarea Normelor privind modul de constituire, administrare și utilizare a fondului de risc, precum și reflectarea în contabilitatea Trezoreriei Statului și în contabilitatea persoanelor juridice a operațiunilor legate de acordarea de garanții de stat și subîmprumuturi.



Art.4 - Incepand cu aceeasi data campul “Nr. de evidenta a platii” din formularele de declaratii privind impozitele, taxele si contributiile nu se completeaza.



Art.5 - Prevederile art.3 se aplica si in cazul formularelor aprobate prin Ordinul ministrului finantelor publice nr.585/2005 pentru aprobarea modelelor unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.443 din 25 mai 2005 si Ordinul ministrului finantelor publice nr.1939/2006 pentru aprobarea modelelor unor formulare utilizate in domeniul colectarii creantelor fiscale pentru aprobarea Procedurii de compensare a creantelor fiscale rezultate din raporturi juridice vamale si de restituire a eventualelor diferente, ca urmare a cererii de compensare/restituire, depusa de contribuabilul titular al operatiunii vamale, publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea I, nr.936 din 20 noiembrie 2005.



Art. 6 - Prezentul ordin se va publica în Monitorul Oficial al României Partea I.


MINISTRUL FINANTELOR PUBLICE
SEBASTIAN TEODOR GHEORGHE VLĂDESCU



#112313 Credit fiscal - impozit retinut la sursa

Postat de lorenzo on 16 December 2006 - 07:22 AM in Arhiva

Cod Fiscal:

Art. 31. - (1) Daca o persoana juridica romana obtine venituri dintr-un stat strain prin intermediul unui sediu permanent sau venituri supuse impozitului cu retinere la sursa si veniturile sunt impozitate atat in Romania cat si in statul strain, atunci impozitul platit catre statul strain, fie direct, fie indirect prin retinerea si virarea de o alta persoana, se deduce din impozitul pe profit ce se determina potrivit prevederilor prezentului titlu.
(2) Deducerea pentru impozitele platite catre un stat strain intr-un an fiscal nu poate depasi impozitul pe profit, calculat prin aplicarea cotei de impozit pe profit prevazute la art. 17 alin. (1) la profitul impozabil obtinut in statul strain, determinat in conformitate cu regulile prevazute in prezentul titlu sau la venitul obtinut din statul strain.
(3) Impozitul platit unui stat strain este dedus, numai daca persoana juridica romana prezinta documentatia corespunzatoare, conform prevederilor legale, din care sa rezulte faptul ca impozitul a fost platit statului strain.
(4) Abrogat.@
(5) Abrogat.@
__________
@Alineatele (4) si (5) au fost abrogate prin art. I pct. 26 din O.G. nr. 83/2004.


Norme metodologice:

90. In aplicarea prevederilor art. 31 alin. (1) din Codul fiscal, din punct de vedere fiscal, la sfarsitul anului fiscal, operatiunile efectuate prin intermediul unor sedii permanente din strainatate ale persoanelor juridice romane, inregistrate in cursul perioadei in devize, respectiv veniturile, cheltuielile, alte sume impozabile sau deductibile, cat si impozitul platit se convertesc in lei prin utilizarea unei medii a cursurilor de schimb valutar, comunicata de Banca Nationala a Romaniei.
91. O persoana juridica romana care desfasoara activitati printr-un sediu permanent intr-un alt stat calculeaza profitul impozabil la nivelul intregii societati, potrivit dispozitiilor capitolului II, titlul II din Codul fiscal. In scopul acordarii creditului fiscal aferent unui sediu permanent contribuabilul calculeaza profitul impozabil si impozitul pe profit aferente acelui sediu permanent, in conformitate cu reglementarile fiscale din Romania.
92. Documentul pe baza caruia se calculeaza deducerea din impozitul pe profit datorat in Romania, potrivit dispozitiilor acestui articol, este cel care atesta plata, confirmat de autoritatea fiscala straina.
93. Limitarea prevazuta in art. 31 alin. (2) din Codul fiscal va fi calculata separat pentru fiecare sursa de venit. In scopul aplicarii acestei prevederi, toate veniturile persoanei juridice romane a caror sursa se afla in aceeasi tara straina vor fi considerate ca avand aceeasi sursa. Exemplu: un contribuabil desfasoara activitati atat in Romania, cat si in tara straina X unde realizeaza venituri atat printr-un sediu permanent, cat si din alte surse, in mod independent de sediul permanent.
Pentru activitatea desfasurata in tara straina X situatia este urmatoarea:
Pentru sediul permanent:
- profitul impozabil aferent anului 2004, conform regulilor din tara straina X, 100 milioane lei (in baza mediei cursurilor de schimb valutar, comunicata de Banca Nationala a Romaniei);
- impozitul pe profit pentru anul 2004, conform regulilor din tara straina X (cota de 30%), 30 milioane lei (in baza mediei cursurilor de schimb valutar, comunicata de Banca Nationala a Romaniei);
- profitul impozabil aferent anului 2004, conform regulilor din legea romana, 80 milioane lei (legislatia romana privind impozitul pe profit permite deducerea unor cheltuieli care nu sunt deductibile in tara straina X);
- impozitul pe profit pentru anul 2004, conform prevederilor din legea romana (cota de 25%), 20 milioane lei.
Alte venituri realizate din tara X:
- venituri din dobanzi: 100 milioane lei;
- impozit de 10% cu retinere la sursa pentru veniturile din dobanzi: 10 milioane lei (in baza mediei cursurilor de schimb valutar, comunicata de Banca Nationala a Romaniei).
Pentru activitatea desfasurata atat in Romania, cat si in tara straina X situatia este urmatoarea:
- profit impozabil aferent anului 2004, conform regulilor din legea romana, 1.000 milioane lei (80 milioane profit impozabil al sediului permanent si 920 milioane profit impozabil pentru activitatea din Romania);
- impozit pe profit pentru anul 2004, conform regulilor din legea romana (cota de 25%), 250 milioane lei.
Potrivit situatiei prezentate mai sus, suma maxima reprezentand creditul fiscal extern ce i se poate acorda contribuabilului este de 30 milioane lei, respectiv 20 milioane lei impozit pe profit plus 10 milioane lei impozit cu retinere la sursa (dobanzi).
Deoarece impozitul platit in strainatate in suma de 40 milioane lei este mai mare decat limita maxima de 30 milioane lei care poate fi acordata sub forma creditului fiscal extern, contribuabilul va putea scadea din impozitul pe profitul intregii activitati (250 milioane lei) doar suma de 30 milioane lei.



#112312 Import SUA

Postat de lorenzo on 16 December 2006 - 07:09 AM in Arhiva

http://www.customs.r...=1&categId=7288

Citeste HG 945/2006.

Probabil ca valoarea in vama (adica baza de calcul a datoriei vamale = taxe vamale + TVA) este val.facturata, intrucat bunul e nou si nu se regaseste in lista cu valori in vama pt.pers.fizice (OMFP 1076/2006).

Ca sa afli cat e taxa vamala si comisionul vamal (TVA = 19 %) cauti in Tariful Vamal.
Tariful vamal e accesibil aici:
http://www.customs.r...s/tarirweb.html

Minifreza ta probabil ca se regaseste la Sectiunea XVI, Cap. 84 din Tariful Vamal.
Daca e pt.prelucrat metale, cauta la codurile 8459.
Daca e pt.prelucrat lemn, cauta la codurile 8465.


Ca sa nu te chinui indecent de mult, acceseaza:
http://80.96.3.68:10080/taric/web/browseta...mp;impexp=1#POS
care e pt.prel.metale

sau
http://80.96.3.68:10080/taric/web/browseta...mp;impexp=1#POS
care e pt.prel.lemn

Incadrezi minifreza cu pricina la pozitia care se potriveste si iti va aparea un tabel in care gasesti:
- taxa vamala (in gen.e 15 % pt.metal si 2,7 % sau 20 % pt.lemn)
- comisionul vamal = 0,5 %
- TVA = 19 %

Acum poti calcula cat ai de plata:

Valoarea in vama = 2369 USD x curs 2,7203 = 6.444 RON
Taxa vamala = val.in vama x % de mai sus
Comis.vamal = val.in vama x 0,5 %
TVA = (val.in vama + taxa vamala + comis.vamal) x 0,19

Vei avea de plata: taxa vamala + comis.vamal + TVA (rotunjite la RON).

NB: Toate astea sunt valabile pt. importul facut in 2006. Daca il faci in 2007, e posibil ca % de mai sus sa se schimbe.



#111353 Portofoliu actiuni detinute la alta societate

Postat de lorenzo on 08 December 2006 - 06:54 AM in MONOGRAFII CONTABILE

Vezi postareaYndy, la Oct 23 2006, 11:02 PM, a spus:

Patru intrebari te rog.

Daca in loc de 461 as folosi 5328 Alte valori, este o problema? Inainte de cumpararea efectiva, banii stau in contul brokerului care trebuie sa ii evidentieze separat si bineinteles nu are voie sa ii foloseasca altfel decat este instruit de client, deci nu este un debit propriu zis ci un cont destul de similar cu unul bancar.

A doua intrebare, cum s-ar inregistra o tranzactie cu un instrument derivat? Ex: Cumpar azi 23.10 un contract future cu scadenta la 31.12.2006 pe cursul de schimb RON/EUR. Pentru acesta nu se plateste nimic la initierea contractului, doar un comision de intermediere pentru broker. Ce se intampla insa este ca se blocheaza o garantie din contul cumparatorului, garantie ce poate sa creasca sau sa scada odata cu modificarea cursului.

Castigul sau pierderea se inregistreaza efectiv in momentul in care se exercita dreptul dat de contractul future, fie la scadenta fie inainte. Am doua probleme, cum inregistrez in contabilitate un contract care nu are o valoare de cumparare si cum arat pierderi sau castiguri care nu au legatura cu nici un activ suport?

A treia intrebare, trebuie facuta o reevaluare a actiunilor si a altor instrumente derivate la sfarsitul exercitiului financiar sau raman la costul istoric pana la vanzare?

Ultima intrebare, la achizitia mai multor pachete de actiuni la preturi diferite si la vanzarea ulterioara a unuia dintre acestea, se aplica metoda FIFO sau un cost ponderat?

Multumesc anticipat, daca aveti raspunsurile la aceste intrebari mi-ati scuti o perioada lunga de spart capul. :)

ACTIUNI

5092.BT = 5121 alim.cont broker BT

5081.TLV = 5092.BT cump.actiuni TLV
622 = 401.BT comis.broker
401.BT = 5092.BT decontare comis.din ct.broker

5092.BT = 7642 vz.actiuni TLV
6642 = 5081.TLV scad.gest.actiuni TLV (FIFO, LIFO, CMP)

5121 = 5092.BT retragere din ct.broker


FUTURES

5092.BTgar = 5092.BT constit.garantie la BT

5092.BTgar = 5092.BT + garantie la BT
5092.BT = 5092.BTgar - garantie la BT
comis.broker = idem

6642 = 5092.BT exercitare futures (numai dif.curs/pret negativa)
5092.BT = 7642 exercitare futures (numai dif.curs/pret pozitiva)
adica e ca si cum s-ar face (in ideea ca se trz.futures pe EURRON):
5081.FEURRON = 5092.BT cump.EUR la curs 1 = curs initial
5092.BT = 7642 vz.EUR la curs 2 = curs exercitare
6642 = 5081.FEURRON scad.gest EUR la curs 1
iti ramane dif curs in 6642 sau 7642 dupa cum curs 1 > curs 2 sau curs 1 < curs 2

In loc de 5092, care e cont de pasiv, poti folosi 461. Asta pentru ca incepe prin a se debita, are aproape intotdeauna sold D, avand in vedere ca brokerul nu prea crediteaza (Deh, legiuitorul nostru e MFP !)

Citeste OMFP 1752/2005 pctele 135 - 138 si 131; 114 - 117 ca sa te lamuresti cu instrumentele financiare, invest.pe termen scurt si cum se (re)evalueaza ele.

Daca ai multe trz, fa un centralizator lunar si inreg.global. Numai la sf.anului vei face splitarea soldurilor pe analitice.



#111349 IMPOZITARE VANZARE PARTI SOCIALE LA UN SRL

Postat de lorenzo on 08 December 2006 - 05:16 AM in Arhiva

Robert, cea care plateste partile sociale este firma care le cumpara, nu firma ale carei parti sociale sunt tranzactionate.
Suma platita, la nivelul pretului de vanzare, nu la val.nominala, va fi inregistrata de firma cumparatoare in 261.
Contrapartida ar trebui sa existe la vanzator, care, fiind pers.fizica, nu tine contabilitate.
Dpdv al firmei ale carei parti sociale au fost astfel tranzactionate, partile sociale nu au pret pentru ca ea nu e parte in tranzactie. Ele au fost si raman inregistrate in contabilitate la val.nominala in contul 1012.
Singurul lucru care se schimba (eventual) in contabilitatea firmei ale carei parti sociale de vand/cumpara este analiticul lui 1012: din Mr.John in ABC SRL.

Gandeste-te ca daca firma ale carei actiuni se vand sunt si tranzactionate la o bursa de valori, daca ar fi cum zici tu, ar trebui sa faca inregistrarile pe care le zici tu zilnic, mii si milioane.
Aceste firme nu inregistreaza nimic in contabilitate. Registrul actionarilor lor (vezi L.31/1990 si L.pietei de capital) este tinut de societati specializate de registru. Acestea tin evidenta zilnica a tuturor tranzactiilor bursiere (ma rog, nu e chiar asa, e mai complicat), astfel incat la data de referinta sa poata transmite societatii al carei registru de actiuni il tine cine sunt actionarii sai. Numai acei actionari participa la AGA ordinara (de aprobare a bilantului anului precedent). AGA stabileste o data de inregistrare, care consta in data la care societatea de registru va comunica societatii din nou cine sunt actionarii ei. Numai acesti actionari au dreptul la dividende din profitul exercitiului al carui bilant a fost aprobat anterior.
Deci societatile de registru comunica societatii ale carei actiuni le tine cine sunt actionarii sai. Societatea in cauza (nu mai stiu exact daca e obligata sau nu) inregistreaza capitalul social varsat din 1012 pe analitice corespunzatoare actionarilor sai in consecinta. Si face acelasi lucru la majorari/reduceri de capital social.
Ce s-ar intampla daca societatea ar trebui sa inregistreze toate tranzactiile acestor actionari ? Ca unii vand si cumpara de nspe ori pe zi...



#111348 termen de prescriptie

Postat de lorenzo on 08 December 2006 - 04:37 AM in Arhiva

Vezi postareadana77, la Dec 5 2006, 07:49 PM, a spus:

Si eu cred ca tb colectat TVA ca doar in momentul efectuarii achizitiei ai dedus acel TVA (deci ai recup de la stat) .Deci nici nu ai platit furnizorul si ai mai luat si bani statului :thumbup:

N-ai luat niciun ban statului. Daca ai cumparat un bun/serviciu inseamna ca a avut loc o livrare/prestare de serviciu pe care l-ai folosit la ceea ce vinzi tu mai departe. Principiul TVA este sa platesti numai pentru valoarea pe care o adaugi tu. Deci dpdv al TVA n-ai niciun avantaj ca n-ai platit factura furnizorului.
Dreptul de deducere se exercita in virtutea faptului ca ai factura. Nu in virtutea faptului ca ai factura SI ai platit furnizorul. Era asa inainte de Codul Fiscal.
Daca prescrii suma preluand-o la venituri (inclusiv TVA din factura), platesti impozit pe profit/venit. Adica platesti pe ceva ce n-ai vandut, ceea ce inseamna ca statul isi ia cota in mod corect.

Cel pagubit nu e statul, ci vanzatorul-furnizor pentru ca el a colectat si n-a incasat factura. Acesta poate sa ajusteze baza de impozitare numai in cazul in care clientul-cumparator (adica tu) dai faliment. Vezi Art. 138 d) CF si Normele aferente.
In acest caz, furnizorul inschide creanta pe cheltuieli, care sunt integral deductibile la impozitul/profit. Vezi Art. 21 (2) n) CF. La mico nu conteaza.

Eu inainte sa dau un raspuns, chiar daca sunt 99% sigur de el, mai citesc o data reglementarile legale. Iar daca nu le stiu, le caut. Sau caut pe acest forum. Iar daca nu stiu sau n-am timp sau nu ma pricep, ma abtin.
Nu vreau sa fiu rautacios, dar atunci cand cineva isi da cu parerea "eu asa fac", "la noi la firma asa se face", "eu cred ca" ar fi bine sa si motiveze "asa"-ul asta. Altfel, unii din cei ce citesc speta cu pricina pot sa creada ca "asa" e si corect. Iar altii sa insiste sa le dai baza legala... Ceea ce e absolut necesar si (uneori si) suficient pentru a fi credibil.



#111346 Proiect HG delegatii + detasari instit.publice

Postat de lorenzo on 08 December 2006 - 02:26 AM in Arhiva

Noua HG, daca iese in forma din proiect, se aplica NUMAI institutiilor publice.

Incidenta asupra cheltuielilor soc.comerciale o determina prevederile din Codul Fiscal (2007).

Astfel, pentru platitorii de impozit/profit:

A1. Conform Art. 21 (2) e)
"Sunt cheltuieli efectuate in scopul realizarii de venituri si:
e) cheltuielile de transport si cazare in tara si in strainatate, efectuate de catre salariati si administratori"

A2. Conform Norme actuale (2006) si proiectului de Norme pt.2007:
27. Calitatea de administrator rezulta din actul constitutiv al contribuabilului sau contractul de administrare.
N.B. Conditia ca firma sa aiba profit dispare (pct.28 din Norme)

Rezulta ca pentru platitorii de impozit/profit chelt.de transport si cazare, la intern si la extern, pentru salariati si administratori, sunt deductibile integral, indiferent de mijloc de transport, distanta, stele etc.

B1. Conform Art. 21 (3) e)
"Urmatoarele cheltuieli au deductibilitate limitata:
b) suma cheltuielilor cu indemnizatia de deplasare acordata salariatilor pentru deplasari in Romania si in strainatate, in limita a de 2,5 ori nivelul legal stabilit pentru institutiile publice"

B2. Conform Norme actuale (2006) si proiectului de Norme pt.2007:
Conditia ca firma sa nu fie pe pierdere (pentru a aplica 2,5 x) dispare (pct.34 din Norme)

Rezulta ca pentru platitorii de impozit/profit chelt.cu diurna, la intern si la extern, NUMAI pentru salariati, sunt deductibile in limita a 2,5 x diurna pt.institutii publice, adica, 2,5 x 12,7 RON = 31,75 RON pe zi.

Pentru platitorii de impozit micro n-are nici o relevanta.

Nu va mai plangeti. Cititi cu atentie.



#111176 Proiect HG delegatii + detasari instit.publice

Postat de lorenzo on 07 December 2006 - 09:00 AM in Arhiva

MF a postat pe propriul site un proiect de HG care sa inlocuiasca stravechea HG 543/1995:

http://discutii.mfinante.ro/static/10/Mfp/..._preaderare.htm



NOTA DE FUNDAMENTARE


Drepturile banesti de care beneficiaza personalul institutiilor publice trimis în delegare sau detasat, în alta localitate, în interesul serviciului, sunt reglementate, în prezent, prin Hotarârea Guvernului nr. 543/1995 privind drepturile banesti ale salariatilor institutiilor publice si regiilor autonome cu specific deosebit pe perioada delegarii si detasarii în alta localitate, precum si în cazul deplasarii, în cadrul localitatii, în interesul serviciului, republicata, cu modificarile ulterioare.

Modificarile intervenite în unele acte normative incidente hotarârii Guvernului, mai sus amintite, ca de exemplu, Legea nr. 53/2003 - Codul muncii prin care a fost abrogata Legea salarizarii nr. 14/1991, disparând astfel baza legala privind regiile autonome cu specific deosebit, ca si aparitia unor reglementari sau situatii noi, fac necesara initierea unui act normativ care sa fie adaptat noilor cerin&thorn;e.

În acela&ordm;i timp, preturile si tarifele la servicii au înregistrat o crestere substantiala, dupa data intrarii în vigoare a acestei hotarâri.

În procesul de elaborare a prezentului proiect de hotarâre a Guvernului au fost respectate regulile procedurale aplicabile pentru asigurarea transparentei decizionale prevazute de Legea nr. 52/2003 privind transparenta decizionala, prin publicarea pe site-ul Ministerului Finantelor Publice.

Având în vedere considerentele prezentate, am întocmit prezentul proiect de hotarâre pe care îl supunem adoptarii Guvernului.



#111175 Proiect modif.reglem.ctb.p.j.fara scop patrim.

Postat de lorenzo on 07 December 2006 - 08:52 AM in Arhiva

MF a postat pe site proiectul unui ordin privind noile reglementari contabile pentru persoanlee juridice fara scop patrimonial, la adresa:

http://anaf.mfinante.ro/wps/portal/!ut...znFlAn:v9jbjpn1

Linkurile de pe aceasta pagina ref.la acest proiect nu functioneaza (cel putin la acest moment).



- Nota informativa - În atenția persoanelor juridice fără scop patrimonial,

Vă informăm că începând cu data de 1 ianuarie 2007, persoanele juridice fără scop patrimonial vor aplica noi reglementări în domeniul contabilității care vor fi aprobate prin ordin al ministrului finanțelor publice. În consecință publicăm o primă variantă a acestor reglementări, respectiv Planul de conturi, Funcțiunea conturilor și Transpunerea conturilor, pentru observații și propuneri. Menționăm că aceste reglementări nu se aplică și la activitățile economice ale persoanelor juridice fără scop patrimonial întrucât contabilitatea acestor activități se va ține în conformitate cu prevederile OMFP nr. 1752/2005.

Proiect ordin privind persoanele juridice fără scop patrimonial

- Proiect Plan de conturi

- Functionarea conturilor

- Transpunerea soldurilor conturilor din balanta de verificare la 31 decembrie 2003 in noul plan de conturi



#110475 www.contajobs.ro

Postat de lorenzo on 30 November 2006 - 06:32 PM in Arhiva

Ar fi indicat sa existe un link catre contajobs si pe pagina conta.ro si pe pagina de start a forumului.



#109088 minunati-va-concedii si indemnizatii sanatate

Postat de lorenzo on 23 November 2006 - 06:10 PM in Arhiva

Vezi postareaanaderol, la Nov 22 2006, 11:53 AM, a spus:

ORDONANȚĂ DE URGENȚĂ nr.88 din 20 noiembrie 2006
pentru modificarea și completarea unor acte normative prin care se acordă drepturi sociale, precum și unele măsuri în domeniul cheltuielilor de personal- MO 941... oare ce contine..... :thumbup:

Contine modif.cotei la sanatate - angajator de la 7 % la 6 %.

Fisiere atasate




#107547 TOP PROGRAME de CONTABILITATE 2006

Postat de lorenzo on 14 November 2006 - 10:25 PM in Arhiva

Sunt cateva programe inscrise la sectiunea ERP care numai ERP nu sunt. Nu dau nume.
Si inca ceva: daca s-au inscris la ERP, ce mai cauta la celelalte sectiuni ?
Ma rog, astea sunt remarci si intrebari stupide, evident.



#105957 Cineva, acolo sus, ne "iubeste"

Postat de lorenzo on 04 November 2006 - 07:41 AM in Arhiva

Da, se pare ca ne iubeste... dar nu-l iubeste pe Dl. Toma. Are proiectul niste articole facute cu dedicatie...



#104785 impozitarea veniturilor din lichidare

Postat de lorenzo on 25 October 2006 - 06:27 PM in Arhiva

Impozitarea (dpdv al impozitului/profit) veniturilor din lichidare este tratata la Art. 27 alin.(2) Cod Fiscal.

Art. 27
(2) Distribuirea de active de catre o persoana juridica romana catre participantii sai, fie sub forma de dividend, fie ca urmare a operatiunii de lichidare, se trateaza ca transfer impozabil, exceptandu-se cazurile prevazute la alin. (3).

Norme metodologice:

80. Distribuirea de active de catre o persoana juridica romana catre participantii sai se poate realiza in cazul lichidarii.
81. Profitul impozabil in cazul lichidarii se calculeaza ca diferenta intre veniturile si cheltuielile efectuate pentru realizarea acestora, calculate cumulat de la inceputul anului fiscal, luandu-se in calcul: profitul din lichidarea patrimoniului, sumele din anularea provizioanelor, sumele inregistrate in conturi de capitaluri proprii constituite din profitul brut si care nu au fost impozitate la data constituirii, alte elemente similare veniturilor si cheltuielilor.
82. La calculul impozitului pe profit datorat de contribuabilii care isi inceteaza existenta in urma operatiunilor de lichidare nu sunt impozitate rezervele constituite din profitul net, inclusiv sumele aferente unor reduceri ale cotei de impozit, repartizate ca surse proprii de finantare pe parcursul perioadei de functionare, potrivit legii, acestea fiind tratate in conformitate cu prevederile art. 22. Acelasi tratament se aplica si rezervelor constituite din diferente de curs favorabile capitalului social in devize sau din evaluarea, in conformitate cu actele normative in vigoare, a disponibilului in devize, daca legea nu prevede altfel.
83. Abrogat.@
84. Abrogat.@
__________
@Pct. 83 si 84 au fost abrogate prin art. I, lit. A, pct. 12 din H.G. nr. 84/2005.



#103073 Inregistrare caine!

Postat de lorenzo on 07 October 2006 - 08:00 AM in Arhiva

Am citit si am ras si eu ca si voi.
Si fiindca intru tot mai rar pe la voi, desi mi-e tare dor, cu ocazia asta s-a intamplat ca mi-a venit chef sa pun in practica o idee mai veche.
Sper sa placa.
Daca nu va place, nu-i bai, ca n-am cum sa ma supar: mi-am facut damblaua si am incercat si altceva, altfel.
Daca va place, hmmmmmm !

Fisiere atasate




#103064 Calcul majorari contributii DGFP - corect sau abuziv in urmatoarea situatie ?...

Postat de lorenzo on 06 October 2006 - 10:17 PM in Arhiva

Vezi postareacristina5859, la Oct 6 2006, 11:52 AM, a spus:

Cf.Deciziei nr.1/2006 a Comisiei fiscale centrale la art.48 coroborat cu art.110 din OG92/2003 se spune ca
" In situatia in care , ulterior efectuarii platii obligatiilor fiscale, contribuabilul a constatat erori in documentele de plata, poate solicita organului fiscal coresctarea acestora , plata fiind considerata ca efectuata la data debitarii contului contribuabilului, cu conditia creditarii unui cont bugetar. La cererea justificata a contribuabilului si dupa analiza fisei de calcul , precum si a documentelor de plata, organele fiscale pot solicita trezoreriei transferurile corespunzatoare, in conformitate cu vointa contribuabilului.
Cf. legii 158/2006 la art. 110 alin.6, cererea de indreptare a erorilor poate fi depusa in termen de un an de la data platii.

Daca faci cum zice mai sus Cristina, scapi.



#103063 inventarul intermitent

Postat de lorenzo on 06 October 2006 - 10:07 PM in Arhiva

Intre data abrogarii HG 704/1993 si data aplicarii OMF 1752/2005 a fost valabila reglementarea (identica cu cea din OMF 1752/2005, postata de marian) cuprinsa in OMF 306/2002 - pct.4.66. Tot aici, la normele de functionare a conturilor, se regasesc trimiteri la metoda inventarului intermitent la conturile 308, 401, 601, 602.

Metoda e valabila.



#103062 Regulament din 26/09/2006

Postat de lorenzo on 06 October 2006 - 09:41 PM in Arhiva

Art. 24 ne arata cum functioneaza MFP.
Adica pentru cine trebuie e suficient un interviu, iar cine nu trebuie n-are decat sa invete ce nu stie nimeni de nota 8 in Romania de azi: tot pomelnicul de coduri si legi.

Sa invatati bine !



#101551 cum inreg prod fin folosite pt constructie hala de productie

Postat de lorenzo on 23 September 2006 - 07:02 AM in Arhiva

De ceva vreme nu mai insist atunci cand se emit opinii contrare alor mele.

In cazul de fata insa, in opinia lui vasiloni exista cel putin 2 inadvertente:
1. In OMF 1752/2005 n-am gasit textul citat;
2. Cifra de afaceri nu cuprinde contul 711, ci conturile din grupa 70 (cf. planului de conturi) sau conturile din grupa 70 si conturile 766 si 7411 (cf. structurii Contului de profit si pierdere).



#101550 facturi de executare silita

Postat de lorenzo on 23 September 2006 - 06:24 AM in Arhiva

Dupa inreg.din primul mesaj 461 ramane cu sold DEBITOR !

Compensarea:
4411 = 461
4423 = 461

Factura de la executor:
628 = 401 (deductibila)

Compensarea facturii:
401 = 461

Si, daca mai ramane ceva din sold D 461, ar trebui sa incasezi...

N-am inteles ce ai trecut in decontul de TVA la regularizari cu minus...



#101548 Registrul Comertului

Postat de lorenzo on 23 September 2006 - 05:58 AM in Arhiva

Obligatia depunerii sit.financiare la Reg.Comertului nu este a contabilului/firmei de contabilitate, ci a administratorului.

Legea 31/1990 rep.2 (actualizata la 21.05.2006):

Art. 185. - (1) Administratorii sunt obligati ca, in termen de 15 zile de la data adunarii generale, sa depuna o copie de pe situatiile financiare anuale, insotite de raportul lor, raportul cenzorilor sau raportul auditorilor financiari, precum si de procesul-verbal al adunarii generale la oficiul registrului comertului, precum si la Ministerul Finantelor Publice, in conditiile prevazute de Legea contabilitatii nr. 82/1991, republicata, cu modificarile ulterioare.
(2) Un anunt prin care se confirma depunerea acestor acte va fi publicat in Monitorul Oficial al Romaniei, Partea a IV-a, pe cheltuiala societatii si prin grija oficiului registrului comertului, pentru societatile comerciale care au o cifra anuala de afaceri de peste 100 miliarde lei.

Numai daca in contractul cu contabilul/firma de contabilitate este prevazut in mod expres ca aceasta obligatie intra in sarcina acestuia poti spune ca e vina lui.

Daca sentinta zice ca "a intrat in lichidare", atunci inseamna ca a fost numit si un lichidator (de catre judecatorul delegat la Reg.Com.). Ia legatura cu el.



#99082 camera consultantilor fiscali

Postat de lorenzo on 31 August 2006 - 12:49 PM in Arhiva

Ordonanta a fost suspendata pt.cativa ani.
Camera nu s-a constituit inca. Abia dupa ce a aparut acest regulament se va constitui.
Apoi urmeaza sa organizeze MF si examenul.
Aveti rabdare.




Cometa SQL