Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
carabela.anca's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


carabela.anca's Content

There have been 309 items by carabela.anca (Search limited from 23-December 07)



Sort by                Order  

#235788 livrare intracomunitara din custodie la terti

Postat de carabela.anca on 21 January 2011 - 02:31 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Am urmatoarea situatie:
-cumpar de la o firma din Sibiu 1 produs. Fizic marfa nu ajunge la mine in gestiune ci ramane in custodia furnizorului.
In baza procesului verbal de custodie si a facturii fac inreg 357 = 401

- trimit cu aviz., din gestiunea mea, 2 produse catre Oradea. Le las in custodie la firma din Oradea
In baza avizului si a procesului de custodie fac inreg 357 = 371

Inchei un contract cu o firma din Ungaria careia ii voi vinde un ansamblu format din produsele din Sibiu+ produsele din Oradea
Firma din Sibiu va efectua transportul ansamblului catre Ungaria.

Ungaria doreste emiterea facturii in luna februarie dar ansamblul sa ii fie livrat fizic in Ianuarie.

Ce document ar trebui sa emit eu pentru a trimite acel subansamblu catre Ungaria in conditiile in care bunurile nu sunt in gestiunea mea, ci sunt lasate in custodie la Sibiu si Oradea?

Multumesc mult



#233893 decontare prin centru de compensare extern

Postat de carabela.anca on 06 December 2010 - 02:38 PM in Arhiva

Societatea mea face parte dintr-un grup olandez si va fi inclusa intr-un sistem de compensare multilaterala (Netting on Intercompany invoices), condus de societatea mama din Olanda.
Din cite am inteles, acest sistem de compensare este un pachet software care ne va ajuta sa inchidem facturile din grup in mod regulat (lunar). In acest soft (cu acces online) ficare societate membra a grupului isi va incarca zilnic facturile primite/emise.
Centrul de compensare din Olanda va informa pe fiecare societate membra cat are de primit/de plata.
In loc sa platim fiecare furnizor din grup direct, unul cate unul, in valuta facturii sau sa primim banii de la clientii nostrii (din grup) in acelasi fel, vom plati si primi numai valoarea neta a acestor facturi. Centrul de compensare va primi si va tranfera de la /catre banci aceste sume nete. Softul va emite un raport pentru fiecare suma astfel platita/incasata.

De exemplu : daca am de plata facturi catre X, Y, Z , din contul meu bancar nu vor pleca 3 plati (catre X, Y, Z) ci una singura catre Centrul de compensare. Centrul de compensare va efectua plata catre cele 3 firme (neta in cazul in care una din societati va fi si clientul meu).

Este pentru prima oara cand ma confrunt cu asa ceva si as vrea sa stiu daca este posibil acest lucru in Romania. Daca e nevoie de aprobari pentru a participa la un astfel de sistem de compensare. Cum voi inchide eu facturile in contabilitate? In baza caror documente?



Multumesc



#233167 deplasare interna

Postat de carabela.anca on 15 November 2010 - 02:31 PM in Arhiva

In urma unei verificari interne efectuate asupra deconturilor angajatilor a rezultat ca s-a omis la decontare 4 zile de cazare prin mijloace proprii unui angajat.

Mentionez ca angajatul nu a intocmit la momentul depunerii decontului (in ianuarie 2010) declaratia pe propria raspundere privind cazare prin mijloace proprii. Cei de la contabilitate au omis sa il sesizeze, si practic el nu si-a primit banii de cazare in ianuarie 2010.

Este in regula daca angajatul da declaratia acum (cu data de noiembrie 2010) cu referire la aceea perioada?
In baza ei pot sa ii dau banii de cazare cuveniti?

Multumesc



#225028 montaj cu tert

Postat de carabela.anca on 29 April 2010 - 01:53 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Am o situatie pentru care am nevoie de ajutor.
Nu sunt foarte lamurita ce documente si inregistrari contabile se fac in urmatorul caz:

Am un contract de servicii intre mine si Y. Y se angajeaza sa efectueze pentru mine un montaj de echipament hidraulic pe o masina a unui client de al meu Z.

Conform contract, echipamentul hidraulic si eventuale piese componente sunt trimise de catre mine, lui Y, cu aviz .Mai intocmesc si un proces verbal de lasare in custodie.

In conta am inreg asa:
- trimitere echipament hidraulic
357 = 371 cf aviz si Proces verbal de custodie
- trimitere piese componente
357 = 371 cf aviz si Proces verbal de custodie

Dupa efectuarea montajului , se intocmeste un proces verbal de receptie pe care il semneaza doar Y si societatea mea. Este corect acest lucru? Nu ar trebui sa semneze si clientul final?
Primesc si o factura de la Y cu contravaloarea montajului.

In aceste conditii eu ar trebui sa ma incarc cu acest echipament iar (valoarea lui fiind = valoare echipament + valoare piese componente + montajul)?

Clientului final Z ii emit o factura pe care mentionez "echipament hidraulic cu montaj". Este ok acest lucru sau trebuie sa pun pozitii separate echipament si montaj? Mentionez ca in contractul cu el este stipulata o valoare totala (echip+montaj).


Multumesc mult



#210155 achizitii intracomunitare / topic 2009

Postat de carabela.anca on 04 September 2009 - 09:34 AM in Arhiva

Va rog sa ma ajutati si pe mine sa clarific urmatoarea situatie de achizitie intracomunitara:
- facturarea este facuta de catre o firma X din Olanda catre firma Y din Romania
- marfa pleaca din Polonia si ajunge in Romania

CMR-UL poarta semnatura de receptie a firmei Z din Romania.
Y emite factura catre clientul final Q din Romania.

1.Cum sa declaram aceasta operatiune in D390, achizitie sau operatiune triunghiulara ?

2.Pe ce furnizor? Olanda sau Polonia?

3.Intrucat marfa nu a ajuns fizic in depozitul lui Y, este ok daca pe CMR apare semnatura lui Z dar factura este emisa pe numele lui Q? Ar trebui sa mai existe un document intre Y si Z?
Mentionez ca Z este un partener de service al lui Y.

Multumesc



#198967 Ambalaje fara documente

Postat de carabela.anca on 09 April 2009 - 04:06 PM in MONOGRAFII CONTABILE

Odata cu marfa pe care o achizitionez am si ambalaje (cutii carton, paleti lemn). Pe factura nu apar mentionate aceste ambalaje. Nu am pret pe ele. Eu m-am gandit sa le incarc doar cantitativ intr-un cont extrabilantier (8033). Folosesc pentru incarcare un proces verbal de receptie in care mentionez ca la factura ...... s-au receptionat si x bucati de cutii sau paleti. Parte din paleti ii dau mai departe cu aviz clientilor. Cutiile le dau pe aviz unei firme de colectare carton cu care am contract. Poate cineva sa imi spuna daca este ok modul in care procedez?

Multumesc mult



#197007 DECLARATIE 007 ?

Postat de carabela.anca on 17 March 2009 - 10:55 AM in Arhiva

am gasit dar doar pentru anii 2006 si 2007. Pentru anii 2008 si 2009 unde pot gasi nivelul taxei?



#196960 PIESA DEFECTA IN GARANTIE

Postat de carabela.anca on 16 March 2009 - 04:24 PM in Arhiva

in baza la ce document ar trebui sa imi incarc gestiunea in cazul unei piese primite din Olanda pentru inlocuire piesa aflata in garantie? Un invoice cu valoare 0 sau e suficient un packing list pe care sa fie mentionat "piesa pt inlocuire caz de garantie...."? Trebuie sa incarc piesa in registrul acela al nontransferurilor?
Multumesc mult



#196482 DECLARATIE 007 ?

Postat de carabela.anca on 11 March 2009 - 09:31 AM in Arhiva

dar care este baza legala?
Multumesc



#196380 DECLARATIE 007 ?

Postat de carabela.anca on 10 March 2009 - 10:48 AM in Arhiva

Poate cineva sa imi dea o baza legala pentru calcul si declarare impozit pe masina? Calculul il efectuam noi sau asteptam decizie de impunere de la Administratie?

Multumesc mult



#195960 FORMULAR DE COMANDA OBLIGATORIU?

Postat de carabela.anca on 05 March 2009 - 04:18 PM in Arhiva

Ma poate ajuta cineva cu o baza informatie? As vrea sa stiu daca comanda este obligatorie de intocmit in cazul in care un client doreste sa achizitioneze un produs. Mentionez ca anterior acestui client i s-a trimis o oferta pe mail. El doar a semnat aceasta oferta, aratand astfel acceptul. Nu am contract incheiat cu acest client. Este ok sa facturez in baza unei oferte semnate de mine si de el?
Multumesc



#194689 PIESA DEFECTA IN GARANTIE

Postat de carabela.anca on 19 February 2009 - 03:23 PM in Arhiva

As dori sa aflu opinia voastra cu privire la o situatie. Desfasor activitate comert en gros piese auto . Piesele provin din achizitie intracomunitara. Pentru piesele vandute firma asigura garantie 1 an. Cum este corect sa ma inregistrez in situatia in care am vandut o piesa. Clientul vine cu ea inapoi ca s-a defectat. Eu fac raport catre firma mama, de unde am achizitionat piesa, si se stabileste ca piesa este in garantie. Urmare a acestui fapt eu trebuie sa ii retin piesa defecta si sa ii dau o piesa buna in loc. Problema este ca nu am piesa pe stoc. Trebuie sa o aduc de la firma mama . Fiind vorba de o garantie piesa va fi trimisa pe cheltuiala firmei mame. Eu nu platesc nimic pt ea. Ce documente se fac in situatia asta>? Factura emisa de firma mama cu valoare 0? Cum ma incarc eu in gestiune cu piesa veche (defecta)?

Multumesc mult



#194620 garantii taxare inversa

Postat de carabela.anca on 18 February 2009 - 07:05 PM in Arhiva

eu nu inteleg de ce ai facut inreg 418=758



#192777 MARFA DIRECT LA BENEFICIAR

Postat de carabela.anca on 30 January 2009 - 10:43 AM in Arhiva

Dar factura este facuta pe numele meu de catre Olanda. Eu scriptic trebuie sa inreg marfa intr-un cont de stoc, pentru ca va trebui sa fac o factura catre client. Acum, clientul va face receptie. Pe nir el ce factura va mentiona? Factura mea? Factura Olandei nu va ajunge la el ci la mine. Si ar ma fi o chestie. In declaratia Intrastat si 390 eu declar achizitia intracomunitara? Mai trebuie sa cer si copie dupa CMR?....offf.....

Nu mai are nimeni o opinie?



#192769 MARFA DIRECT LA BENEFICIAR

Postat de carabela.anca on 30 January 2009 - 09:09 AM in Arhiva

Pot sa incadrez o astfel de operatiune la "operatiuni triunghiulare"? In cazul in care nu, marfa pot sa o inreg scriptic in "marfa la terti"?



#192682 Inventarierea patrimoniului - topic 2007-2010

Postat de carabela.anca on 29 January 2009 - 11:01 AM in INVENTARIERE

Dupa intocmirea procesului verbal de inventariere mai trebuie emisa o decizie prin care administratorul societatii aproba procesul verbal si se inregisstreaza datele in conta sau e suficient sa teraca pe proces "Aprobat......director general.......?



#192653 MARFA DIRECT LA BENEFICIAR

Postat de carabela.anca on 29 January 2009 - 09:04 AM in Arhiva

As avea si eu o problema si nu stiu cum sa o tratez. Poate ma ajuta cineva cu o idee. Firma la care lucrez achizitioneaza marfa dintr-o tara din UE pe care o stocheaza in depozitul propriu din Romania, pentru ca apoi in functie de comenzi sa o trimita la clientii sai din Romania. Pt a economisii niste bani (in ce priveste ch de logistica) se doreste ca marfa sa nu mai vina direct in depozitul nostru din Romania ci sa fie trimisa direct din Olanda la client. Factura privind marfa livrata va fi taiata insa pe firma mea. Deci faptic marfa nu trece prin depozitul meu dar scriptic da. Ce documente ar trebui sa intocmesc in acest caz? Este ok o astfel de solutie?
Multumesc mult

nu are nimeni o opinie?



#191596 Facturare serviciu in numele furnizorului

Postat de carabela.anca on 19 January 2009 - 02:23 PM in Arhiva

Poate sa ma ajute cineva cu o informatie?
Am doi clienti, X si Y , catre care vand marfa. Nu am cu nici unul nici un contract incheiat. La un mom dat lui Y i se strica un produs. Fiind in garantie, firma mea va suporta reparatia. Pentru ca Y este in alt oras decat mine cadem de accord, sa ii faca reparatia X care se afla in acelasi oras. X ii face reparatia si emite factura catre mine cu valoarea reparatiei facute la Y. Intrebare: Cum inreg eu factura emisa de X catre mine ? Nu am nici un contract cu nimeni. Doar intelegere verbala. Pot sa o inreg pe 628 deductibil si sa deduc TVA?

Multumesc mult



#190911 CO la contract 8 h si 4 h

Postat de carabela.anca on 12 January 2009 - 02:57 PM in Arhiva

Am un salariat care are 2 contracte de munca. Unul este de 8 h la o firma X, unde are si functia de baza, si unul este de 4 h , la firma Y. Intrebarea mea: la firma Y, unde lucreaza 4 h are dreptul tot la 21 de zile concediu de odihna ?

Multumesc mult



#190688 CALCUL CONTRIBUTII CONCEDIU MEDICAL 2008

Postat de carabela.anca on 09 January 2009 - 01:21 PM in Arhiva

si in aceste conditii retinerile le calulez doar pentru ce suporta societatea sau pt ambele?



#190613 CALCUL CONTRIBUTII CONCEDIU MEDICAL 2008

Postat de carabela.anca on 08 January 2009 - 05:07 PM in Arhiva

am si eu o nelamurire. Daca am un concediu medical- boala obisnuita cu certificat medical de pe 17.12.2008 pana pe 23.12.2008 (7 zile calendaristice in total) cate zile sunt suportate de societate si cate de FNUASS? Din cate am citit primele 5 zile calendaristice se suporta de societate iar restul de FNUASS. Ce ma fac daca in intervalul 17-23.12.2008 zilele de 20 si 21 sunt nelucratoare. Cum calculez zilele suportate de societate? 17, 18, 19, 20, 21 (adica 3 zile lucratoare) si restul 22,23 (2 zile suportate de FNUASS) ?
Multumesc mult pt raspuns



#186131 bonuri in valuta

Postat de carabela.anca on 31 October 2008 - 02:51 PM in Arhiva

Ma poate ajuta si pe mine cineva? :thumbup:



#186101 bonuri in valuta

Postat de carabela.anca on 31 October 2008 - 12:01 PM in Arhiva

Ma poate ajuta cineva cu o opinie ? In urma unei deplasari externe am primit bonuri de combustibil in valuta si o factura de cazare in valuta. Intrebarile mele sunt:
1. la bonurile in valuta se face taxare inversa? Daca nu, cum e corect sa apara in jurnalul de cumparari?
2. la factura de cazare se face taxare inversa?

Multumesc mult



#183355 Factura fara chitanta-help

Postat de carabela.anca on 02 October 2008 - 12:16 PM in Arhiva

Vezi postareacamistu, la Oct 2 2008, 01:11 PM, a spus:

CHITANTA DE LA POSTA
am trimis-o cu cargus si pe trimitere nu apare decat numele clientului atat. nu e si valoare declarata



#183350 Factura fara chitanta-help

Postat de carabela.anca on 02 October 2008 - 11:56 AM in Arhiva

Vezi postareamadalinab, la Oct 2 2008, 11:44 AM, a spus:

cand ai scos banii din casa nu ai intocmit nici un document?...o dispozitie de plata pe care sa semneze clientul.
Am intocmit o dispozitie de plata pe numele celui care a dat banii la Cargus. Clientul nu a semnat pt ca nu era aici. Banii au fost trimisi prin posta. Dispozitia de plata a fost facuta ca avans spre decontare urmand ca la mom cand primesc chitanta sa fac decont. Chitanta nu mai e chip sa o primesc..Cum pot rezolva?
Multumesc




Cometa SQL