Nu sunt foarte lamurita ce documente si inregistrari contabile se fac in urmatorul caz:
Am un contract de servicii intre mine si Y. Y se angajeaza sa efectueze pentru mine un montaj de echipament hidraulic pe o masina a unui client de al meu Z.
Conform contract, echipamentul hidraulic si eventuale piese componente sunt trimise de catre mine, lui Y, cu aviz .Mai intocmesc si un proces verbal de lasare in custodie.
In conta am inreg asa:
- trimitere echipament hidraulic
357 = 371 cf aviz si Proces verbal de custodie
- trimitere piese componente
357 = 371 cf aviz si Proces verbal de custodie
Dupa efectuarea montajului , se intocmeste un proces verbal de receptie pe care il semneaza doar Y si societatea mea. Este corect acest lucru? Nu ar trebui sa semneze si clientul final?
Primesc si o factura de la Y cu contravaloarea montajului.
In aceste conditii eu ar trebui sa ma incarc cu acest echipament iar (valoarea lui fiind = valoare echipament + valoare piese componente + montajul)?
Clientului final Z ii emit o factura pe care mentionez "echipament hidraulic cu montaj". Este ok acest lucru sau trebuie sa pun pozitii separate echipament si montaj? Mentionez ca in contractul cu el este stipulata o valoare totala (echip+montaj).
Multumesc mult







