Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
mutual's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


mutual's Content

There have been 291 items by mutual (Search limited from 22-November 07)



Sort by                Order  

#275363 Declarare venit firma straina

Postat de mutual on 20 August 2016 - 10:11 PM in Impozitare - VENIT

Declari veniturile la IRS pe formularul 1040 sau 1040EZ (no dependants) ? De obicei este 1040 sectiunea C si vei plati taxa federala pe venit conform transei in care te incadrezi cu deducerile admise. Trebuie sa faci rost de un certificat de rezidenta fiscala de la IRS cu veniturile declarate si taxa platita in US ca sa poti declara veniturile fara plata de impozit suplimentar si in RO. Contributiile si distributiile proprietarului LLC sunt avansuri acordate sau restituite in legatura cu capitalul de lucru (circulant) necesar firmei, nu le poti asimila dividendelor de la corporatii (Inc. sau Co.).
Delaware ?



#275221 PFA in familie

Postat de mutual on 07 August 2016 - 09:17 AM in LEGISLATIE RESURSE UMANE

Sa o luam practic : PFA-ul are inregistrare la ITM si acces la Revisal online ?
Daca nu mergeti la ITM local si obtineti parola pt. Revisal.
Daca da, sa inregistrati CIM cu norma minima de 2 ore, dar sa reglati salariul brut la rubrica alte sume din statul de plata cu o corectie in rosu (cu minus) pana la 531 de lei (cu explicatia penalizare) si se va putea declara si la finante cu respectarea celorlalte corelatii din D112.
In rest, listati Legea nr. 4/2014 - completarea OUG nr. 44/2008 si o copie a certificatului de casatorie, sa le aveti in eventualitatea unui control ITM pt. justificare.
Va mai trebuie state de plata lunare, dovezile platilor lunare la termen a salariilor, decizia Revisal sau contractul cu o firma avizata ITM, regulamentul intern, fisa postului, planul de concedii de odihna, pontaj corelat cu programul unitatii, contractul cu firma care asigura instructajele si fisele SSM, ISU, sper ca nu am uitat ceva din ce verifica competentii de la ITM.



#275219 TVA prestari servicii UE si non-UE

Postat de mutual on 07 August 2016 - 08:54 AM in Impozitare - TVA

Cazul discutat se reduce la inregistrarea documentelor primite de la partenerul austriac : daca a fost evidentiat distinct TVA in factura, fara alte mentiuni sau trimiteri la art. CF aplicabile, se va considera operatiune interna. Raspunderea si problema facturarii corecte ramane la reprezentanta sau subsidiara din RO a austriacului.
Am un singur client cu reprezentanta in RO care produce niste subansamble in Cehia, le transporta la un centru logistic in Austria si apoi livreaza o parte in RO. I-am lamurit sa emita facturi intracomunitare de la producatorul ceh catre clientii din RO, iar reprezentanta RO sa o foloseasca pt. facturarea de servicii post-vanzare si consultanta in RO.



#275195 TVA prestari servicii UE si non-UE

Postat de mutual on 05 August 2016 - 08:56 AM in Impozitare - TVA

Otilia sunt de acord partial cu tine. Dpdv legal austriacul a efectuat LIC (sau AIC pt. partenerul din RO). Dar a ales sa factureze livrare interna RO, deci solicita plata TVA, o va cuprinde in decont la colectata si in D394. Ca urmare, firma din RO are de-a face cu o achizitie interna conform documentelor de livrare si o va inregistra ca atare. Am mai intalnit situatii in cazul firmelor din AU, CH si HU cu inregistrare TVA in RO, se pare aceste firme prefera sa nu existe dubii privind comertul intracomunitar, incaseaza si platesc TVA in RO, mai degraba decat sa nu fie recunoscuta o LIC sau o AIC.



#275193 bilant iunie 2016

Postat de mutual on 05 August 2016 - 08:40 AM in Arhiva

Ceea ce se depune la 30.06 este o raportare cu scop statistic si, partial, de consolidare a datelor din declaratiile fiscale depuse pentru semestrul 1 de catre contribuabilii semnificativi la nivelul MFP. Desi reprezinta o contraventie, eroarea din completarea raportarii semestriale nu va fi constatata la niciun control fiscal pt. ca nu se verifica in practica asa ceva, se verifica depunerea in termen si atat, mai ales ca acest tip de eroare nu are consecinte fiscale in defavoarea statului si nu prezinta caracterul de pericol social. Se completeaza corect raportarea semestriala si se arhiveaza. Bancile sau alti finantatori se sesiseaza pt. asemenea erori. Daca, totusi, finantele vor sesiza in scris firma despre eroare, transmiteti formularul corect prin posta si scoateti recipisa noua dupa cca 7-10 zile.



#275191 PFA in familie

Postat de mutual on 05 August 2016 - 08:24 AM in LEGISLATIE RESURSE UMANE

Nu poti lucra legal fara contract de munca. PFA nu poate incheia un contract de munca, trebuie sa-si infiinteze I.I. ITM-ul local va constata la un control oarecare ca exista un angajat care lucreaza fara forme legale si va sanctiona cu amenda PFA sau I.I. Ca sa va puteti dezvolta magazinul fara un contract de munca trebuie sa te ocupi de orice altceva in afara prezentei in magazin, sa aprovizionezi, sa livrezi produsele, sa completezi actele acasa, samd



#275189 Taxe catre alte tari in urma vanzarii de software

Postat de mutual on 05 August 2016 - 08:09 AM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

PFA-ul este contribuabil roman si in materie de fiscalitate raspunde conform codului fiscal, CPP si ordinelor, ordonantelor care privesc cele 2 reglementari de baza. Pentru CEE sunt prevazute legal modalitatile si procedurile de declarare si plata a TVA intracomunitar pt. fiecare dintre tarile membre. In opinia mea, dar si multor juristi de drept international, reglementarea platii unor taxe de catre nerezidenti fiscali catre bugetul altor tari este abuziva si nesustenabila juridic, dar in CEE fiecare tara membra a inclus in prevederile fiscale proprii chestia asta cu TVA intracomunitar. Deci, nu exista nicio obligatie legala privind plata de taxe si impozite de tip TVA catre alte tari extracomunitare, google.inc incearca sa evite vreo responsabilitate directa in tarile unde vinde soft si unde nu are inregistrata fiscal o reprezentanta sau o subsidiara, sau, mai grav, justifica neplata diecta a unui TVA local pe motiv ca este numai un intermediar, desi raftul de vanzare este google. La fel fac si alti distribuitori mari de soft. Si atunci se includ o serie de termeni si conditii de colaborare care nu au o acoperire legala, dar, probabil, sunt utile in litigiile fiscale dintre google.inc si administratiile din diferite tari. In CEE s-a reusit obligarea furnizorilor internationali de servicii digitale sa plateasca TVA pt. consumatorii de rand, desi se incalca flagrant tratatele internationale privind comertul liber, plus ca s-a obtinut prin santaj si amenintarea ca vor fi blocate website-urile care vand produse digitale in CEE
Pentru clientii extracomunitari nu este problema PFA din RO sistemul de taxare dintr-o tara sau alta, google.inc este comerciantul care trebuie sa se ocupe de asa ceva, asa cum este de fapt si in CEE.



#274899 Inregistrare sume recuperate FUNASS

Postat de mutual on 07 July 2016 - 11:59 AM in CONCEDII SI INDEMNIZATII AFERENTE

Recuperarea nu s-a facut prin banca ?

5121 (trezo) = 4316 cu suma virata de CJS si ar trebui sa acopere din soldul debitor precedent.



#274897 dosar preturi transfer

Postat de mutual on 07 July 2016 - 11:52 AM in PROCEDURI SI DOSARE SPECIALE

Pentru intocmirea dosarului trebuie sa urmaresti punctele din anexa 2 din ORDINUL Nr. 442/2016.

In acelasi timp, trebuie sa ia in vedere ca pentru anii 2008 - 2015 se aplica Ordinul nr. 222 din 08/02/2008 cu punctele de acolo.

Managementul firmei trebuie sa fie informat ca exista posibilitatea ca acest dosar sa nu fie insusit integral de fisc daca nu este intocmit de catre firmele de consultanta agreate, la pretul de sistem mafiot. Eu am recomandat acceptarea platii spagii catre acesti consultanti agreati care, de obicei, garanteaza acceptarea dosarului de catre finante in forma elaborata de acestia. Pe ansamblu se fac economii semnificative fata de popririle pe cont pana la finalizarea contestatiilor la un act de control (acolo se ajunge la capitolul acesta).

Daca dosarul preturilor de transfer este intocmit in regie proprie si nu este integral insusit de catre fisc, managementul trebuie informat ca in cadrul unui proces in instanta, de regula, inspectorii din finante nu sunt considerati aprioric experti in domeniu si cea mai mica eroare de interpretare a dosarului prezentat la cerere conduce la invalidarea intregului capitol din actul de control privind preturile de transfer, dar durata procesului este cam mare, cca. 16-24 de luni. Esential la intocmirea dosarului in regie proprie este respectarea fidela a formei prevazute in cele 2 ordine, oricum, fondul este interpretabil cand se doreste penalizarea firmei, de ex., detalierea descrierii unor tranzactii sau operatiuni suporta grade de comparatie sau de apreciere subiectiva.



#273897 acuzat de evaziune fiscala

Postat de mutual on 18 April 2016 - 03:35 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Am o rugaminte sa fie eliminata scanarea documentului expusa, contine atat date personale, cat si elemente concrete dintr-o ancheta penala in curs. Ma asteptam ca datele concrete din ancheta penala sa fi fost ascunse prin editare, sa fie prezentate numai constatarile anaf si procurorului, daca stiam ca asa se posteaza nu mai vorbeam.

Dupa parerea mea, trebuia contestat de la bun inceput actul intocmit de anaf in privinta constatarilor ca operatiunile derulate au legatura cu un PFA inregistrat pe numele persoanei incriminate, entitate care nici nu exista de fapt. Concomitent, imi mentin opinia ca este vorba de neaplicarea Legii 12/1990 din partea anaf, pentru ca la obiectivul 1 din "constatarea tehnico-stiintifica" raspunsul trebuia sa aiba legatura directa cu operatiunile incriminate si nu cu istoricul vietii personale, iar la obiectivul 2, "persoanele impozabile" pentru care exista plafon de platitor de TVA sunt entitatile juridice inregistrate legal, nicidecum persoanele fizice. Simpla aplicare a Legii 12/1990 era indestulatoare pentru statul roman reprezentat prin anaf, in loc de 1.140.569 lei drept IP si TVA, s-ar fi putut solicita 3.672.320 lei prin confiscare. Banuiesc ca prin amenintarea cu puscaria grea se doreste ca sa se obtina ceva incasari rapide si recunoasterea vinovatiei, in locul unei executari silite oarecum incerte, cu perioada mai lunga de desfasurare.

Cu o tactica avocatiala potrivita, s-ar putea ca intreg dosarul penal sa fie respins inca de la prezentarea in fata judecatorului de drepturi si libertati (la instructie) si atunci amatorismul antifraudei sa duca la o paguba adusa statului de 3,5 milioane lei.

Ca simplu contabil, imi pun o intrebare retorica - chiar este posibil sa fi fost atat de productiv financiar in Bucuresti, si pe persoana fizica, vorba lui Vanghelie, si sa nu existe macar un singur avocat contactat din timp, chiar sa i se plateasca lunar un onorariu pentru suport juridic, care sa dea un sfat competent despre cum sa se deruleze un asemenea business de milioane de lei incasati prin banca ?



#273833 acuzat de evaziune fiscala

Postat de mutual on 14 April 2016 - 08:42 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Mi se pare ceva mai clara situatia: s-au efectuat acte de comert fara autorizatie si fara o forma juridica de contribuabil inregistrat, legea aplicabila este Legea nr.12/1990 care presupune confiscarea sumelor incasate si o amenda contraventionala pentru comertul ilegal, neautorizat.

Legea nr. 241/2005 pentru prevenirea și combaterea evaziunii fiscale, cu modificările aduse prin O.U.G. nr. 54/2010, Legea nr. 187/2012, Legea nr. 50/2013 și Legea nr. 255/2013 se refera la fapte savarsite de contribuabili inregistrati intr-o forma de organizare juridica prevazuta legal prin reprezentantii legali, ceea ce nu ar fi cazul.

Se poate scana si atasa partea din raportul de constatare anaf care prezinta fapta savarsita si interpretarea legala a articolelor din Legea nr.241/2005 si care permite constatarea faptelor in sfera penala ?

Avocatul ales a precizat ce tactica si-a propus in aparare ? Dpdv al CPP s-au respectat procedurile legale ? Ce obiective a propus pentru expertiza contabila ?

In speta de fata trebuie retinut, cu titlu de exemplu, ca in dosarele penale de coruptie nu se calculeaza TVA si/sau IP pentru spaga primita pe considerentul ca s-au derulat operatiuni de intermediere, se confisca sumele primite si se incrimineaza penal fapta respectiva. In acelasi timp, in cazul de fata, comertul neautorizat de electronice nu este fapta penala in sine, este o contraventie - daca se facea comert cu droguri sau arme, ar fi fost fapte incriminate penal.



#273729 acuzat de evaziune fiscala

Postat de mutual on 10 April 2016 - 08:44 PM in CONTROALE ANAF, GARDA FINANCIARA, altele

Se face vorbire de acuzatia de evaziune fiscala, ori in acest caz ar fi trebuit sa fie initiata o cercetare penala din partea politiei (dep. frauda fiscala) sub coordonarea parchetului competent - cercetarea penala s-a terminat, dosarul penal a fost prezentat judecatorului de instructie, a fost admisa judecarea dosarului in instanta ? Ati contractat un avocat specializat pe domeniul infractiunilor economice (fiscale) ?

Amanuntele oferite sunt foarte generale, iar in procesele de evaziune fiscala amanuntele operatiunilor incriminate sunt foarte importante in apararea faptuitorilor acuzati. Daca este vorba de un proces de natura penala, parchetul trebuie sa fi depus deja o expertiza judiciara la dosar si ar fi fost prezentata deja partii acuzate, direct sau avocatului. In aceasta expertiza este prezentata metodologia de stabilirea a prejudiciului, cat si calculul concret. In apararea partii acuzate, avocatul acesteia poate solicita o contraexpertiza judiciara cu anumite obiective de stabilit prin care sa se ajunga la o alta concluzie, dar in favoarea acuzatului. Contraexpertiza trebuie sa raspunda tacticii de aparare stabilita de avocat, acesta fiind in masura sa depisteze erori procedurale, de interpretare sau de continut in lucrarea procurorului.

Ca urmare, nu vi se poate da o lamurire aici si cu aceste informatii generale (aparute si in presa).

Ce mi se pare curios este ca nu se mentioneaza aplicarea Legii 12/1990 privind protejarea populatiei impotriva unor activitati comerciale ilicite, republicata 2009, art.1 lit.a), art.2 si art.4 pct.(1) - ar fi trebuit sa se aplice atat o amenda, cat si confiscarea sumelor realizate ilicit. Trebuie vorbit cu avocatul daca nu cumva actul de control al anaf devine incomplet si lovit de nulitate in lipsa acestor constatari si masuri de aplicat, se poate ajunge pana la respingerea actiunii penale pe motive procedurale si imposibilitatea revenirii cu o noua actiune penala in instanta.



#273697 Poprire salariu (suma retinuta si de angajator si de banca)

Postat de mutual on 07 April 2016 - 07:44 AM in DIVERSE SALARIALE

Firma angajatoare urmeaza sa nu mai retina direct poprirea pe salariu, aceasta poprire o face banca din contul de card salariu. Treimea din salariu retinuta pana acum este o plata in contul popririi si ramane in raspunderea directa a executorului sa opreasca executarea in momentul achitarii integrale a sumei datorate de debitor, sumele retinute nu se pierd de catre salariatul cu poprire.

Pentru depasirea procentului legal de poprire din salariu se poate considera ca este o culpa penala privind infractiunea de abuz sau neglijenta in serviciu din partea executorului, bancii sau firmei, exista un prejudiciu material direct si cert. Din pacate s-ar ocupa politia de o asemenea plangere penala care merge mai nou pe sloganul "si vreti sa-i bagam pe toti in arest ?", se va tergiversa cercetarea penala, trebuie confirmata fapta penala, apoi identificati faptuitorii, iar daca se regleaza intre timp sumele retinute abuziv, dispare si prejudiciul, mai apare in demers si cate un avocat cu ceva onorarii.



#273297 firma inactiva

Postat de mutual on 15 March 2016 - 08:37 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Singura solutie este sa apelezi la un avocat specializat pe fiscalitate, sunt putini, care sa incerce sa obtina anularea tuturor actelor emise de anaf incepand cu mai 2015, precum si inregistrarea ca platitor de TVA. O greseala a fost sa mergi inainte cu firma odata ce ai constatat ca ai probleme fiscale. Era mai ieftin atat avocatul, cat si suspendarea sau lichidarea firmei respective, concomitent cu infiintarea unei alte societati la momentul august 2015.

O posibilitate de rezolvare ar fi sa infiintezi o firma noua intr-un alt judet, sa incerci sa obtii acolo un cod valid de TVA de la bun inceput si sa o muti ulterior "acasa", iar firma actuala sa o treci in suspendare de activitate.

Afacerea avuta in vedere nu functioneaza in regim de neplatitor de TVA ?



#273251 SRL vs. PFA vs I.I. vs. PF

Postat de mutual on 13 March 2016 - 10:22 AM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

Daca vrei sa traiesti cu taxe mai mici in RO trebuie sa te risti cu micro si sa folosesti ilegal timp de cateva luni banii din firma in scop personal, sa iei in considerare faptul ca daca nu lucrezi cu consumatori finali sunt sanse foarte reduse sa fii verificat de anaf si sa fii pus la plata, urmand sa discuti cu contabilul daca si cum vrei sa platesti din proprie initiativa impozit pe venitul personal (16%) aferent sumelor utilizate personal.

Daca vrei sa dormi linistit, iti faci PFA, calculul si declararea de impozite si contributii este relativ simpla, si eviti sa te complici cu inregistrarea de cheltuieli care nu par a avea legatura cu activitatea de baza. La PFA trebuie sa verifici daca respecti permanent min.4 criterii fiscale din 7 ca sa nu considere anaful ca in realitate primesti pe PFA un salariu de la un client sau altul si sa solicite plata suplimentara de contributii la pensii, somaj si sanatate. In mod evident, linistea te costa aproape dublu in termeni de impozite si contributii.

Mult succes !



#273247 Comert autovehicule second hand

Postat de mutual on 13 March 2016 - 09:58 AM in ALTE PROBLEME CONTABILE

Primul pas este inregistrarea firmei in ROI, pas obligatoriu in cazul de fata pentru ca de la a 2-a achizitie oricum se depaseste plafonul legal de 10.000 euro pt. inregistrare. Firma va primi un cod fiscal distinct utilizabil in relatiile comunitare si in declararea TVA si AIC.

In baza facturilor de achizitie intracomunitare veti declara si plati lunar TVA (20%) la valoarea de achizitie a fiecarui autovehicul. Am vazut ca se pomeneste inexact termenul de profit brut (500 euro), de fapt, este vorba de adaos comercial care ar trebui sa acopere si alte cheltuieli ale firmei in afara transportului produselor. In opinia mea, la 5.000 euro pret de achizitie, 500 euro transport, 1.000 euro TVA, un pret acceptabil de vanzare ar fi de la 7.000 euro in sus, de la 8.000 euro ar fi o afacere buna, daca piata accepta asa ceva.

Probabil ca se cunoaste faptul ca din 2015 exista echipe antifrauda la punctele de vamale care inregistreaza documentele insotitoare pentru intrarile de autovehicule si utilaje mecanizate efectuate pe platforme pentru verificarea ulterioara a declararii AIC si platii de TVA de catre clientii neplatitori de TVA. Mi s-a spus ca se scaneaza si documentele de origine pentru autovehiculele care intra in RO cu numere de circulatie temporare.

Daca afacerea va functiona, un moment delicat va fi depasirea plafonului cifrei de afaceri de 220.000 lei/an cand va fi obligatorie inregistrarea firmei ca platitor de TVA, obligatie care poate fi recunoscuta temporar de anaf si invalidata ulterior in max. 45 de zile cu consecinta platii de TVA (20%) la valoarea de achizitie, ca inainte, + TVA (20%) la valoarea de vanzare a tuturor autovehiculelor aduse, cele 2 sume se cumuleaza la plata lunara. Firma pierde inregistrarea initiala in ROI si va trebui reinregistrata. Plafonul TVA se calculeaza cumulat in cursul anului pornind de la media veniturilor de 18.333 lei/luna, de regula, contabilul va sesiza posibila depasire a acestuia cu o luna inainte.

Mult noroc !

PS: Am uitat de impozitul pe veniturile microintreprinderilor (IVM) care sa calculeaza procentual la valoarea veniturilor realizate - 3% firme fara angajati, 2% firme cu un angajat cu norma intreaga, 1% firme cu peste 2 angajati cu norma intreaga - si se declara si se plateste trimestrial.



#273043 Prestari servicii IT la nivel international

Postat de mutual on 05 March 2016 - 05:14 PM in Impozitare - VENIT

Raspunsurile legate de fiscalitate-contabilitate le gasesti usor prin cautare pe forum, este pacat sa fie repetate mereu aceleasi articole din CF si CFP, garantat gasesti sfaturile la toate aspectele, iar aspectele sunt diverse si laborioase.

In legatura cu partea de comercial, administrare firma, nu vei putea pune firma de contabililitate sa intocmeasca documente in timp real sau sa gestioneze activitatea de baza. Daca nu iti permiti angajarea de personal instruit, va trebui sa inveti sa le faci singur sau sa gasesti resursele pe net (de ex. invoice cu google doc).

Pe websitul ceccar zonal poti gasi usor o firma de conta, exista cate un fisier pdf cu datele de contact, eventual poti cauta pe mfinante.ro cifra de afaceri anuala din bilanturi ca sa alegi o firma mai mare sau mai mica, gasesti si adresa cea mai apropiata de sediul firmei tale ca sa fie confortabila colaborarea.

Singura mea recomandare este inscrii imediat firma in ROI, acum mai ai timp de birocratie, cand vei fi obligat legal s-ar putea sa nu ai timpul necesar, oricum se pare ca vei ajunge acolo.

Mult succes !



#273019 livrare in UE factura non-UE

Postat de mutual on 03 March 2016 - 04:16 PM in Impozitare - TVA

Justificarea scutirii de TVA se face prin DVE. Nu am experienta completarii DVE, de regula, comisionarii vamali se ocupa de acest document - completarea DVE este problema ? De ce apare aceasta suspiciune ca nu se realizeaza un export de vreme ce clientul direct al livrarii este firma elvetiana ? Ar fi ceva de interpretat daca clientul final din Franta v-ar plati livrarea, s-ar putea considera ca este client direct si final, LIC.

Oricum va multumesc pentru postare - m-ati ajutat sa identific o forma de optimizare fiscala pentru LIC referitoare la TVA. Orice livrare catre parteneri comunitari neinregistrati in scop de TVA, efectuata printr-un intermediar elvetian, ar fi un export scutit de TVA, imi inchipui ca reexportul din Elvetia catre CEE este scutit de TVA.



#272993 livrare in UE factura non-UE

Postat de mutual on 02 March 2016 - 10:25 PM in Impozitare - TVA

In fapt este vorba despre un reexport efectuat de firma elvetiana catre clientul din Franta. Elvetia a aderat la schimburile libere cu CEE, deci nu se vamuiesc produsele cu origine comunitara. Pana acum, ce dovada aveati ca livrarile efectuate catre Elvetia aveau ca destinatie aceasta tara si ca va incadrati la operatiuni de export cu scutire de TVA ? Nu vad din ce motiv aveti vreo legatura comerciala cu importatorul francez care nu este client si nici nu trebuie sa primeasca vreo factura din RO. Din cate vad nici anaful nu a inteles problema clar si a raspuns evaziv, ati solicitat o lamurire pentru un export intr-o tara extracomunitara la care sa se aplice regimul livrarilor intracomunitare.



#272987 livrare in UE factura non-UE

Postat de mutual on 02 March 2016 - 03:03 PM in Impozitare - TVA

Clientul operatiunii este firma din Elvetia, se factureaza fara TVA ca si in cazul celorlalte livrari anterioare. Intocmiti un document tip aviz de expeditie cu mentiunea destinatarului din Franta si care va insoti marfa pe teritoriul CEE. Firma elvetiana va factura separat, la randul acesteia, catre clientul final francez, conform prevederilor fiscale legale din Elvetia. De unde a aparut neintelegerea in speta expusa ?



#272845 e-commerce cu produse digitale cu vanzare globala si paypal business

Postat de mutual on 24 February 2016 - 09:30 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

Imi pare rau ca nu am cum sa ofer exemple concrete de calcul pentru rezidenta fiscala in afara RO. Desi statisticile redau nivelul general de impozitare intr-o tara sau alta, datele respective iau in calcul veniturile, cheltuielile cu salariile, s.a. la nivelul economiei, includ atat marile companii, cat si pe cei mici. In vest, firmele mari spre multinationale au interesul primordial sa se prezinte ca niste entitati puternice, de incredere, bancabile, cu pozitie solida de bursa, in asa fel incat profiturile impozabile sunt marite artificial contabil pana la limita considerata acceptabila de board dpdv al platii de impozite catre stat, iar asta afecteaza indicatorii statistici.
Acum, la nivel micro, TVA si impozitul de profit de plata se aplica procentual la plusvaloarea creata in firme si la o baza de impozitare, care se micsoreaza prin deducerile acceptate si care sunt mult mai ingaduitoare fata de situatia actuala din RO. Nu trebuie uitat ce boierie fiscala a existat in RO pana in anul 2008, atunci eram net superiori fiscal oricarei tari europene. Dar astazi, in anul 2016, cand fiscul doreste sa urmareasca pana si achizitiile fiecarui cetatean prin declaratia 394, in care sa fie trecut CNP-ul clientului, puteti realiza ce riscuri fiscale pandeste si cea mai mica firma sau pfa din RO, abuzul de interpretare depaseste cotele de impozitare de 16% sau 20%.
Cei din IT si e-commerce sunt oameni inteligenti si adaptabili, dar dornici de logica si claritate, daca nu lucreaza ca angajati, vor ajunge sa isi mute micile afaceri in alte tari CEE. Din pacate, se pare ca exista o tematica in pregatire la anitfrauda cu firmele de IT si e-commerce, s-ar parea ca vor fi chemate la sediile birourilor judetene cu cutia de acte, contracte, s.a., si vor fi verificate aspecte ce tin de TVA intracomunitar, decontari bancare, clientii importanti, reincadrarea fiscala a activitatii.



#272765 e-commerce cu produse digitale cu vanzare globala si paypal business

Postat de mutual on 20 February 2016 - 08:53 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

Am avut in perioada 2013 - 2015 12 clienti (10 SRL si 2 PFA) care si-au lichidat entitatile in RO si au incheiat in conditii onorabile colaborarea cu mine din acest motiv, am mai vorbit cu toti intre timp. 6 au infiintat in Irlanda microintreprinderi, 4 in Olanda si 2 in Estonia. Toti prestau servicii IT si asimilate, nu livrau fizic nimic, clienti worldwide, decontari mixte bancare / Paypal, cifre de afaceri brute lunare de peste 8.000 euro, sub 30.000 euro. Acum nu mai au nicio legatura financiara cu RO, cardurile sunt emise de banci locale, cheltuielile se inregistreaza prin bancile respective, indiferent de locul de consum. Dupa parerea acestora, media taxelor / impozitelor de plata in totalul incasarilor efective (cu sau fara TVA, dupa caz) nu ar depasi 20-22% pentru ca deductibilitatea costurilor achizitiilor este foarte extinsa, limitarile si conflictele de interpretare fiscala sunt reduse, se acorda prezumtia de buna credinta si interpretarea in favoarea platitorului de taxe in legatura cu tot ceea ce declara. 4 dintre ei au accesat deja programe europene de finantare nerambursabila pentru firme mici sau debutante, 1 in Estonia si 3 in Irlanda, au aplicat online, s-a aprobat online, conditia era ca entitatea juridica sa fie inregistrata local, sume peste 50.000 euro. Mai mult, toti cred ca numai mentionarea sediului in Irlanda sau Olanda le-a adus o cifra de afaceri cu min. 10% mai mare si ceva avantaje la termenele de plata din partea unora dintre furnizori. Cel putin americanii si asiaticii din Asia de SE sunt incantati sa lucreze cu firme din Irlanda si/sau Olanda, nici nu conteaza ca manager este Popescu, Ionescu sau Gheorghe.
In orice caz, oamenii acestia au o singura grija : cum sa vanda mai mult, de calitate si cu costuri mai mici.



#272751 e-commerce cu produse digitale cu vanzare globala si paypal business

Postat de mutual on 19 February 2016 - 07:56 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

120.000 euro/an duce la varianta de platitor de TVA, fie cu voie de la stapanire (anaf) cu cod valabil aprobat, fie cu serbie la stapanire (anaf) cu cod validat initial, ulterior anulat. Sintagma "Platitior de TVA pe banii din paypal" este inexacta.

Recomandarea mea, in ultima perioada, pentru freelanceri este sa cheltuie max. 2000 de euro, sa petreaca 7 zile frumoase in Irlanda, Olanda sau Estonia, sa isi faca microfirma inregistrata comunitar, exista birouri de asistenta cu functionari amabili, care vorbesc engleza, sa deruleze afacerea integral online, declaratiile fiscale sunt simple, contabilitatea si fiscalitatea sunt clare, precise si prietenoase cu micii intreprinzatori, ca regula, nu necesita experti contabili pana la o cifra de afaceri mai serioasa. Cu tot cu taxe si impozite platite in statele respective rezulta o economie de la 5.000 euro in sus, plus ca poti dormi linistit, noapte de noapte, in patul din RO. Dupa incasarea dividendelor si obtinerea unui certificat de rezidenta fiscala, se declara anual in RO veniturile fiscalizate deja in CEE fara plata altor dari.



#272749 SRL - dividende 5% + alte intrebari

Postat de mutual on 19 February 2016 - 07:32 PM in Aspecte juridice privind societatile comerciale

1. Da
2. Da (cu o mica problema la deductibilitate fiscala sau cheltuiala in favoarea patronului)
3. Nu. Nu platesti. Nu.
4. Da. Da.

Succes si spor la treaba !



#272517 venituri din freelancing

Postat de mutual on 08 February 2016 - 10:53 PM in COMERT ONLINE, FREELANCING, PAYPAL

Completezi D201 cu veniturile nete incasate prin banca la rubrica pe care o consideri cea mai adecvata activitatii tale, in general se prefera drepturi de autor. Activitatea ta nu are caracter permanent, de tip comercial, lucrezi punctual pe proiecte, nu este cazul infiintarii de PFA. Mai studiaza situatia personala privind asigurarile de sanatate, s-ar putea sa trebuiasca sa platesti contributia respectiva, cel tarziu in iulie 2017, o sa primesti de la anaf, in acest sens,. o instiintarea de plata cu suma datorata la zi.




Cometa SQL