Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
c_andra's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


c_andra's Content

There have been 53 items by c_andra (Search limited from 02-December 07)



Sort by                Order  

#282477 Conturi si/sau inregistrari aferente notei contabile pentru salarii incepand...

Postat de c_andra on 14 February 2018 - 11:45 AM in SALARII

Buna ziua,

In OUG 3/2018 in legatura cu CIM-urile partiale a caror suma bruta este sub 1900 ron, baza pentru contributia la sanatate ramane tot salariul minim?
In ordonanta este reglementata doar contributia pentru asigurari sociale, sau nu inteleg eu !!!????

După alineatul (53) al articolului 146 se introduce un nou alineat, alineatul (54), cu următorul cuprins:
"
(54) În cazul în care contribuția de asigurări sociale calculată potrivit alin. (5) este mai mică decât contribuția de asigurări sociale stabilită potrivit alin. (51), diferența se plătește de către angajator/plătitorul de venit în numele angajatului/beneficiarului de venit."



#250437 calcul concediu medical cod 12

Postat de c_andra on 04 October 2012 - 09:28 AM in Arhiva

Nu se poate spune daca e corect sau nu, atata timp cat nu se cunoaste media veniturilor tale pe ultimele 6 luni. Informatia aceasta este importanta pentru a stabili indemnizatia de concediu medical.



#250178 PFA vs SRL vs ANGAJAT vs II

Postat de c_andra on 11 September 2012 - 09:27 AM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA

Activitatea pe care o vei presta se incadreaza in sfera creatiei.
De aceea consider ca vei fi beneficiarul unor venituri din drepturi de proprietate intelectuala. Pentru asta trebuie sa depui la fisc 010 declaratia de inregistrare (cand inchei primul contract). Dupa aceea declaratia 200 pana in luna mai a anului urmator pentru veniturile realizate in anul precedent (pe baza adeverintelor eliberate de platitorii veniturilor din DPI). Daca nu vei depasi suma de 220.000 ron intr-un an, poti sa fii neplatitor de TVA. Firmele care iti vor achita acesti bani iti vor retine impozitul de 10%, si daca e cazul contributiile sociale (daca nu ai contract de munca, acestea sunt obligatorii).



#245772 lista registre+jurnale

Postat de c_andra on 08 November 2011 - 11:00 AM in REGISTRE NECESARE / OBLIGATORII

Vezi postareaotiliaa, la 12 August 2011 - 12:24 PM, a spus:

Buna! Am o nelamurire referitor la ce cont inregistrez registrele cumparate( registru inventar, registru jurnal si registru unic de control). Folosesc contul 3028? sau contul 303 si dau in consum 603, sau numai contul 604? Si stampila unitatii? Este material de inventar?

Sunt obiecte de inventar.



#244055 drepturi salariale pe perioada delegatiei

Postat de c_andra on 28 August 2011 - 03:18 PM in Arhiva

Buna ziua,

Cazul meu e urmatorul: firma din Romania a incheiat un contract cu o firma din lumea araba pentru o perioada de 2 ani; in baza acestui contract, mai multi salariati pleaca pe acest proiect, si o data la 3 luni vin acasa pentru doua saptamani. Programul de lucru este de sambata-joi, cate 10 ore pe zi. Pe perioada celor 3 luni de zile, se primeste salariul de baza (adica fara nici un spor) si diurna.
Pe baza celor de mai sus, vreau sa stiu:
- orele suplimentare, in numar de 240 in perioada de 3 luni, trebuie sa se plateasca cu sporul de 150%?
[(2 ore/zi * 5 zile) + 10 ore (in cea de a sasea zi lucratoare a saptamanii)] * 12 saptamani = 240 ore
- faptul ca ei nu au doua zile de repaus saptamanal, ci doar una, si nici nu se poate acorda, deoarece afecteaza desfasurarea contractului, implica acordarea unui spor la salariu? (pe perioada celor doua sapt cat stau in tara, firma le-a zis ca nu tb sa vina la birou... se poate ca aceste 10 zile lucratoare din aceasta perioada sa le fie acordate din cauza ca nu au putut avea 2 zie consecutive de repaus saptamanal?)
- care este sporul minim pentru lucru in zilele de sambata, duminica si sarbatorile legale?
- ce se intampla cu concediul lor de odihna in cei doi ani de contract, in conditiile in care ei tb sa stea in tara maxim doua sapt la fiecare 3 luni, nu pot fi trimisi alti oameni in locul lor, decat daca ei pleaca din firma? se poate ca dupa ce se termina contractul sa isi ia concediul aferent celor doi ani? sau tb sa se realizeze concediul in fiecare an?
Va multumesc.



#243091 vanzare SRL

Postat de c_andra on 14 July 2011 - 11:22 AM in Arhiva

Vezi postareaconi56, la 03 July 2011 - 07:16 PM, a spus:

Buna ziua!
Va supun atentiei si va rog f sa ma ajutati in legatura cu urmatoarea problema: am o societate comerciala pe care vreau sa o vind. Se pare ca exista varianta cesionarii partilor sociale in totalitate altei societati. Capitalul social are valoarea de 200 RON iar vinzarea se va face la o valoare mut mai mare de ex. 50.000 euro. Se plateste TVA ptr diferenta dintre valaarea nominala a capitalului social si valoarea de vinzare a acestuia? Indiferent de rapsuns sa zicem ca fac tranzactia. Banii obtinuti ii pot folosi ca bani personali? Mai trebuie sa platesc alte impozite ptr ei ca venit de exemplu?
Va multumesc

Vanzatorii sunt asociatii. Daca sunt persoane fizice, nu se plateste nici un TVA (in cazul persoanelor juridice, nu sunt sigura, si nu vreau sa ma pronunt). Ei vand parti sociale apartinand unei societati inchise. Cumparatorul, care e o societate comerciala (cum reiese din informatiile tale)are obligatia retinerii 16% din valoarea bruta, in luna in care are loc tranzactia. Iar vanzatorii, p.f au obligatia completarii decl 200 pana in 15 mai a anului urmator.



#241570 Servicii promovare web - taxa publicitate

Postat de c_andra on 24 May 2011 - 11:17 AM in Arhiva

Vezi postareadragosdana, la 20 May 2011 - 08:18 AM, a spus:

Firma mea ofera servicii de promovare web. Cine trebuie sa plateasa taxa pe publicitate? Eu sau clientul caruia ii prestez serviciul?

Din cate stiu, deocamdata publicitatea pe web nu e taxata. Explicatia care a fost data, e legata de teritoriu... adica nu se poate preciza ca ai facut publicitate in Bucuresti, sect X, sau in Botosani, etc.



#239642 model adev. drepturi de autor

Postat de c_andra on 22 March 2011 - 10:59 AM in MODELE, FISIERE UTILE

Eu mi-am facut urmatorul tabel, cu cele trei situatii care au fost in 2010.
Cand se va completa decl 200, tb sa se treaca si contributiile platite de persoane fizica pentru perioada 01.07-10.09.2010.

Iata tabelul:

PERIOADA Venit Brut (ron) Impozit 10% (ron) Contributii calc, retinute si virate, cfm OUG 82/2010 (ron)
01.01.2010-30.06.2010 5.000,00 500 0
01.07.2010-10.09.2010 2.000,00 200 0
11.09.2010-31.12.2010 51.483,00 5.148 3.840
TOTAL 58.100,00 5.848 3.840



#234675 Contabil angajat part time sau contract cu firma de contabilitate?

Postat de c_andra on 04 January 2011 - 01:53 PM in CONTRACTE comerciale

[quote name='George Popescu' date='Jan 3 2011, 03:01 PM' post='234606']
Mă interesează să mă asigur că persoana care îmi va ține contabilitatea va face treabă bună, iar în cazul în care greșește ceva să răspundă (ex. nu știe că se plătește TVA la un produs software din import, atunci să plătească ea acel TVA)...

Contabilului poti sa-i imputi dobanzile, dar nu si TVA-ul. Daca te informa, firma l-ar fi platit, nu?



#231868 DDA-drepturi de autor, ce si cum platim

Postat de c_andra on 06 October 2010 - 02:44 PM in Arhiva

Eu inteleg din codul fiscal ca venitul brut la persoana fizica e dat de cat incaseaza el, si incasa mai putin impozitul de 10% (suma aceasta pentru persoana juridica reprezenta netul, iar pentru persoana fizica brutul inainte de OUG 82/2010)
In codul fiscal art 48 alin 2 defineste venitul brut din activitati independente astfel:
(2) Venitul brut cuprinde:
a) sumele încasate și echivalentul în lei al veniturilor în natură din desfășurarea activității;
b) veniturile sub formă de dobânzi din creanțe comerciale sau din alte creanțe utilizate în legătură cu o activitate independentă;
c) câștigurile din transferul activelor din patrimoniul afacerii, utilizate într-o activitate independentă, inclusiv contravaloarea bunurilor rămase după încetarea definitivă a activității, cu excepția reorganizărilor, când se păstrează destinația bunurilor
d) veniturile din angajamentul de a nu desfășura o activitate independentă sau de a nu concura cu o altă persoană;
e) veniturile din anularea sau scutirea unor datorii de plată apărute în legătură cu o activitate independentă.
OUG 82/2010 a schimbat acesti termeni? OUG-ul 82/2010, are norme? poate acolo e mai clar :lnr (1):



#231853 DDA-drepturi de autor, ce si cum platim

Postat de c_andra on 06 October 2010 - 10:39 AM in Arhiva

Inseamna ca statul castiga mai mult prin plata contributiilor de catre persoana juridica, decat ar fi castigat daca ramanea ca plata sa fie facuta de persoana fizica?



#231832 DDA-drepturi de autor, ce si cum platim

Postat de c_andra on 05 October 2010 - 01:02 PM in Arhiva

Nici mie nu-mi este clar cum se calculeaza contributiile.
Oare in felul urmator?
brut 1000 ron
impozit 100 ron (1000*10%)
baza calcul contributii: (1000-100) - (900*20%) = 720 ron
cas 720*10.5% = 76 ron
somaj 720 * 0.5% = 4 ron

Acesta ar fi fost calculul daca contributiile erau platite de persoana fizica. In cazul calcularii, retinerii si platii de catre platitorul de venit, acestea nu ar tb sa fie calculate altfel, deoarece ar da sume diferite (asta e gandirea mea logica, dar nu sunt sigura ca e si corect).



#229424 Fiscalitate din 2010

Postat de c_andra on 05 August 2010 - 11:48 AM in Arhiva

Eu am inteles din norma, ca daca esti asigurat in sistemul privat, scapi de contributiile individuale
Art. 2. — Persoanelor asigurate în alte sisteme, neintegrate sistemului public de pensii si alte drepturi de asigurări sociale,
precum si persoanelor care au calitatea de pensionari aisistemului public de pensii nu le sunt aplicabile prevederile
art. III din ordonanta de urgentă.

Dar scapi si de contrib la somaj? Conteaza cu ce suma ai incheiat contractele respective? (ar putea fi mai mici decat contributiile catre stat)? Unde se declara aceste contracte inchiate in alte sisteme, neintegrate sistemului public?



#227507 modificari legislatie

Postat de c_andra on 29 June 2010 - 01:00 PM in Arhiva

Vezi postareaMarcela Cret, la Jun 29 2010, 12:43 PM, a spus:

Atentie la art III.

Art. III. - (1) Orice venituri de natură profesională, altele decât cele salariale, se impozitează cu cota
de impozit pe venit.
(2) Asupra veniturilor prevăzute la alineatul precedent se datorează contribuțiile individuale de
asigurări sociale, asigurări sociale de sănătate și asigurări de șomaj.
(3) Baza de calcul la care se aplică aceste contribuții este limitată la 5 salarii medii brute pe
economie la nivelul salariului mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurărilor sociale.
(4) Obligația declarării, calculului, reținerii și plății contribuțiilor prevăzute la alineatul precedent
revine plătitorului de venit, în conformitate cu prevederile legale în vigoare.


Este discutabil, inca (pana apar normele), cu privire la art 4. Exista persoane care castiga ca PFA-uri, sau pe drepturi de autor de la mai multe persoane juridice, sume de pana la 10.000 ron sau mai mult. In acest caz, fiecare platitor de venituri plateste dari pana la limita celor 10.000 ron?



#227504 modificari legislatie

Postat de c_andra on 29 June 2010 - 12:50 PM in Arhiva

Vezi postareacitrom05, la Jun 29 2010, 07:46 AM, a spus:

Eu cred ca faza de activitate dependenta se refera la firmele care si-au pus angajatii sa-si faca pfa-uri de pe care sa-si factureze salariul angajatorului. Astfel se sustrageau de la plata ontributiilor salariale. Nu este vorba de pfa-uri in general. Problema este cum au sa dovedeasca ei aceasta dependenta ori eu cred ca au dat articolul doar ca sperietoare :biggrin:

@septimiu, chiar nu cred ca e momentul sa radem de altii. In conditiile actuale si in ritmul in care se schimba legile, cateodata stai si te gandesti oare cat e procentul de impozit unic? Vorba aia, si tva-ul a fost odata 19%....si-l credeam atat de batut in cuie....


Parerea mea ca au vrut sa loveasca in jurnalistii si in mogulii, care au deranjat-o pe Maria Sa.
Din pacate, introducerea literei F orice alte elemente care reflecta natura dependenta a activitatii, ofera o marja de manevra extrem de larga inspectorilor fiscali. Daca celelalte criteria pot fi rezolvate, acesta insa va genera probleme mari.



#224550 Suspendare activitate societate comerciala SRL

Postat de c_andra on 20 April 2010 - 04:25 PM in Arhiva

Multumesc.



#224383 Suspendare activitate societate comerciala SRL

Postat de c_andra on 16 April 2010 - 10:22 AM in Arhiva

In cazul in care ANAF-ul vine in control, si amendeaza firma suspendata, ce se intampla mai departe cu aceasta cheltuiala nedeductibila? Firma tb sa calculeze si sa plateasca impozit pe profit ptr ea in trimestrul respectiv, sau cand se termina suspendarea? Multumesc.



Nimeni nu stie? Am un caz de genul acesta, si nu stiu daca sa ii calculez impozitul aferent ch nedeductibile sau nu.



#224196 Suspendare activitate societate comerciala SRL

Postat de c_andra on 13 April 2010 - 10:15 AM in Arhiva

In cazul in care ANAF-ul vine in control, si amendeaza firma suspendata, ce se intampla mai departe cu aceasta cheltuiala nedeductibila? Firma tb sa calculeze si sa plateasca impozit pe profit ptr ea in trimestrul respectiv, sau cand se termina suspendarea? Multumesc.



#220186 Marfuri sosite dupa factura

Postat de c_andra on 24 February 2010 - 01:28 PM in CONTABILITATE STOCURI

De la 01.01.2010, s-a introdus in planul de conturi grupa 32 stocuri in curs de aprovizionare. Articolul contabil 32?, 4426 = 401.



#219656 Suspendare activitate societate comerciala SRL

Postat de c_andra on 19 February 2010 - 03:28 PM in Arhiva

Citind cele scrise de Lexiroxi, si incercand sa duc pana la capat ideea enuntata, m-am lovit de aceste cheltuieli pe care o firma e obligata sa le faca chiar daca e suspendata.
Logica lui Lexiroxi e corecta luata dupa legi, dar transpunerea ei in declaratii ridica probleme mari; Si mie mi se pare total aiurea sa mai dai bani sub forma de impozit profit luand in considerare scopul urmarit cand se suspenda activitatea firmei.



#219527 Suspendare activitate societate comerciala SRL

Postat de c_andra on 18 February 2010 - 01:34 PM in Arhiva

Buna ziua,
Am urmtoarea dilema: firma e suspendata de anul trecut, si acum tb sa intocmeasca bilantul. Acesta trebuie semnat neaparat de expert ctb. Acesta incheie un contract si taie o factura pe firma in cauza. Inreg aceasta chelt in 2010, si o consider nedeductibila. Societatea nu are regim derogatoriu, asa ca depune trimestrial decl 100.
La trim 1 a lui 2010, declar si calculez impozit pentru aceasta suma nedeductibila?



#218942 Editare reviste - Productie sau nu?

Postat de c_andra on 11 February 2010 - 10:20 AM in PRODUCTIE

Multumesc pentru sfat.
Pana acum nu m-am gandit deloc la obiect de inventar, dar o sa consider matrita ca fiind ob de inventar, si nu imobilizare pentru a scapa de complicatia incadrarii pentru amortizare.



#217144 Solicitari materiale acces stagiu experti contabili 2010

Postat de c_andra on 20 January 2010 - 12:58 AM in Arhiva

Buna ziua, va rog frumos sa-mi trimiteti aceste carti pe adresa mea de email : av_andreea@yahoo.com

Doresc sa dau examen anul acesta pentru accesul la profesia de expert contabil cu studii superioare.

Va multumesc



#215707 Editare reviste - Productie sau nu?

Postat de c_andra on 29 December 2009 - 11:10 PM in PRODUCTIE

Buna seara. Am o dilema mare si sper sa ma poata ajuta cineva. Am luat o firma care s-a infiintat in noiembrie si are codul CAEN-activitati de realizare a inregistrarilor audio si activitati de editare muzicala. Nu am mai avut tangenta cu asa ceva si imi e teama sa nu fac greseli mari.
Asociatul firmei a compus muzica, care a trimis-o pe un CD la o firma pentru a fi prelucrata. Dupa ce a fost prelucrata, s-a obtinut matrita, care a fost trimisa la o alta firma care va edita CD-urile cu muzica.
Intrebarile mele sunt:
1. daca este sau nu productie.
2. matrita obtinuta, va ramane mereu la furnizorul care editeaza CD-urile (in cazul in care exista nemultumiri de calitatea muzicii de pe CD, se verifica cu matrita primita); in prima faza se vor face cateva CD-uri, pentru a testa piata, iar daca exista cerere se vor mai edita altele; cum evidentiez eu acest lucru in contabilitate: o consider ca o imobilizare necorporala sau ca materie prima?
3. trebuie sa fac un ctr de drept de autor cu asociatul? (el este roman, dar inregistrat in strainatate la Uniunea artistilor).
Multumesc.



#214981 tva istoric din 2002

Postat de c_andra on 08 December 2009 - 10:54 AM in Arhiva

Uita-te in fisa din contabilitate, si vezi cand ai avut TVA de recuperat, si cum s-a completat primul (sau primele) deconturi ulterioare lunii respective. Poate fi o greseala a completarii decontului, in sensul ca nu s-a preluat suma de recuperat, sau TVA-ul lunii trecut in decont sa fie cel rezultat din programul de contabilitate, unde s-a tinut cont ca era si de recuperat. (ex: de recuperat 11.000 ron in luna N, in luna N+1 TVA 12000 ron; in decont tb sa apara TVA negativa si la TVA luna 12.000 ron, nu 1000 ron (12.000 - 11.000)




Cometa SQL