Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
sintax's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


sintax's Content

There have been 84 items by sintax (Search limited from 24-November 07)



Sort by                Order  

#233813 Suspendare PFA

Postat de sintax on 03 December 2010 - 12:05 AM in Infiintare, radiere, modificare, suspendare PFA

deci trebe sa mergi la registrul comertului unde ceri suspendarea pfa pe perioada maxima, care este de 3 ani. te costa parca 100 roni sau 150 roni. dupa ce iese decizia de la registru, mergi la administratia financiara cu copie dupa decizie, completezi o declaratie tip sau de mana (depinde daca au ei formulare sau nu) si o depui acolo. asta este tot.

L.E: uite aici gasesti un post de al meu unde scrie clar cat costa, si de ce ai nevoie ptr. suspendare activitate pfa, exact ptr. ce vrei sa faci si tu (crestere copil).

http://www.conta.ro/...showtopic=38392

bafta



#233099 PFA - Concediu maternitate, Concediu crestere copil

Postat de sintax on 12 November 2010 - 12:57 PM in Contabilitate PFA

dupa ce am reusit sa termin stufosul dosar ptr. indemnizatie (sau cel putin asa credeam eu), surpriza, cei de la directia sociala sau cum se numeste treaba aia, isi dau ei seama ca am nevoie de adeverinta de venit de la fisc si ptr. anul 2009 si eventual daca pot sa aduc si decizia de impunere pe 2009, de parca o adeverinta de la fisc cu antetul institutiei si tot nu este suficient, trebe decizia - stupid, dar na este romania.

p.s: am uitat sa va zic, dupa ce iese rezolutia de la Registrul Comertului ptr. suspendarea activitatii, trebe sa mergi la finante cu copie a rezolutiei si o cerere catre ei, prin care ii informezi ca incepand cu data si pana la data ai firma suspendata, ei urmand sa trimita acasa un act cum ca au luat la cunostinta treaba asta.

asa ca serialul de succes deja, Indemnizatie crestere copil si venituri PFA, continua...............va asteptam cu noi episoade saptamana viitoare :thumbup:



#232818 Cont bancar PFA

Postat de sintax on 06 November 2010 - 03:24 PM in Arhiva

eu personal de cand activez ca pf sau ulterior pfa, am acelasi cont deschis pe persoana fizica obisnuita in care fac incasari si din care fac plati. banca nu a cerut niciodata acte suplimentare, stampila sau alte lucruri cand incasez sau fac plati, singurul lucru care il cereau acum ceva vreme dar intre timp au renuntat, era sa prezint factura cand incasam ceva. in rest nimic. acum nu stiu cat de legal activez eu, dar acest cont este inregistrat la finante ca si cont de pf/pfa (adica il trec mereu pe declaratia 200 :thumbup: cand o depun)



#232643 PFA - Concediu maternitate, Concediu crestere copil

Postat de sintax on 02 November 2010 - 05:43 PM in Contabilitate PFA

revin cu notati, si anume astazi am incepud alergatura ptr. depunerea dosarului, si am inceput cu cei de la fisc ptr. eliberarea adeverintei care atesta ca esti la zi cu plata impozitului, cat si sumele realizate. dupa o coada lunga de 2 ore, a venit si randul meu la ghiseul unde se depun cererile ptr. eliberarea adeverintei (dupa 2 ore de stat la coada, ptr. ca mai nou toti cei care cer ajutor de incalzire trebe sa treaca pe la fisc ptr. o adeverinta) - aici ai nevoie de timbru fiscal de 2 lei si de cerere tip pe care o cumperi de la xerox. de aici ptr. mine a urmat registrul comertului ptr. a suspenda activitatea pfa-ului meu - aici aveti nevoie de 150 ron taxele, copie buletin, copie a certificatului precum si foarte important sa nu uitati de ele, cele 2 conventii primite odata cu noul certificat ca urmare a trecerii de la pf la pfa (eu am mers iar dupa ele acasa), dosar de incopciat, si se completeaza 2 cereri pe care le primiti de la ei, si cam atat - termen de eliberare a actului constatator este de o saptamana, iar pfa-ul este astfel suspendat ptr. 3 ani. cam asta am realizat azi in 5 ore. sper sa va fie de ajutor.



#232388 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de sintax on 25 October 2010 - 11:54 AM in Arhiva

defapt d c ma mai mira ceva in tara asta? o sa merg si o sa fac si panarama aia de contract ptr. cele 3 luni, sa termin treaba. dar mi se pare o mare prostie. deci sa inteleg ca eu daca deja am platit ptr. acele 3 luni contributie la pensie (pe baza la cat am vrut eu sa platesc) trebuie sa mai platesc iar conform acelor prevederi (procentul impus de ei)? deci sa inteleg ca la batranete o sa primesc 3 luni pensie dublu sau de 2 ori?



#232344 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de sintax on 23 October 2010 - 12:19 PM in Arhiva

deci pe onoarea mea daca eu mai inteleg ceva! am tot citit ca cine a apucat sa dea banii ptr. lunile alea sunt bine dati, cine nu a dat este bafta lui. acum sa inteleg ca trebe sa ii dai oricum, chiar daca nu mai este acea prevedere?

pe langa asta, eu spre exemplu deja plateam lunar (am platit inclusiv ptr. lunile in care prevederea a functionat) ptr. pensie 300 ron/luna pana sa apara prevederile alea cu obligativitatea contributiei la pensie. eu in cazul asta mai trebe sa fac si acel nou contract (ptr. alea 3 luni)?

merci



#231915 PFA - Concediu maternitate, Concediu crestere copil

Postat de sintax on 07 October 2010 - 11:55 PM in Contabilitate PFA

salut, da in principiu suntem hotarati, o sa raman eu acasa - momentan sotia inca mai are concediu medical, probabil undeva la inceputul lui Decembrie o sa trebuiasca sa depun actele. ptr. cine este interesat, o sa trec aici ce acte ai nevoie ptr. dosar, daca activezi ca PFA sau AF:

- cerere si declaratie pe propria raspundere (anexa 1)
- adeverinta de la administratia financiara din care sa reiasa realizarea veniturilor impozabile si plata la zi a acestora, potrivit legii 571/2003 (venituri din activitati independente)
- copie autorizatie de functionare
- dovada suspendarii autorizatiei
- declaratie pe propria raspundere din care sa reiasa ca beneficiarul nu realizeaza alte venituri impozabile potrivit legii
- adeverinta sau declaratie, dupa caz, din care sa reiasa ca celalalt parinte nu beneficiaza de indemnizatie ptr. crestere copil
- declaratie pe propria raspundere din care sa reiasa perioada concediului de maternitate ptr. sotiile solicitantilor, dupa caz
- copie CI/BI mama si tata
- copie certificat nastere copil
- copie certificat de casatorie
- copie livret de familie
- dosar de incopciat

cam astea sunt actele necesare - se face dosar, si se depune la directia de ajutor social parca de pe langa primarie

sper sa va fie de folos, multa bafta.



#231881 declaratii pfa incepand cu luna iulie 2010

Postat de sintax on 06 October 2010 - 09:27 PM in Arhiva

deci deja sunt in ceata rau. chiar nu stiu ce am de facut - eu ca pfa (nu cu drepturi de autor, ci pfa dasta obisnuit) trebuie sau nu sa completez acea declaratie la pensie? mentionez ca platesc deja contributie de pensie la ei, in jur de 300 de ron pe luna (atat am vrut eu sa cotizez) de aproape 2 ani - am cartea de munca la ei si tot ce trebe. intreb ptr.ca desi platesc lunar acei 300 de roni, ii cred in stare sa vina sa imi dea nush ce amenda ca nu am facut cine stie ce declaratie noua la ei.

merci anticipat de ajutor.



#229596 cas la pfa?

Postat de sintax on 09 August 2010 - 01:54 PM in Arhiva

Vezi postareaPopu, la Aug 9 2010, 12:55 PM, a spus:

Vezi postareasintax, la Aug 9 2010, 12:41 PM, a spus:

Vezi postareaG David, la Jul 28 2010, 10:59 AM, a spus:

Daca nu exista un contract individual de munca la alta unitate este obligatorie asigurarea pentru pensie.
Legea pensiilor nr. 19/2000, prevede ;
ART. 5 (1) In sistemul public sunt asigurate obligatoriu, prin efectul legii:
IV. persoanele care se afla in una dintre situatiile urmatoare:
c) membri ai asociatiei familiale;
d) persoane autorizate sa desfasoare activitati independente;


merci de ajutor David. eu stiam ca (,) contributia la somaj si pensie nu este obligatorie ci optionala (d c sa cotizez ptr.ceva de care nu o sa am nevoie). dar in fine asta e.

mai am o intrebare referitoare la atingerea pragului de 35000 de euro sau cat este la PFA (sa treci platitor de TVA). cand se atinge pragul asta cei de la finante de instiinteaza ca treci platitor de TVA, sau trebe sa ma duc eu la ei "sa ii rog" sa faca treaba asta?

thx

Ei nu au de unde sa stie ca un contribuabil a depasit pragul de 119.000 RON. Este obligatia ta sa mergi la finante sa declari chestia asta ...(parca in termen de 15 zile de la depasire). Pragul asta de 35.000 € (119.000 RON) nu este doar pentru PFA, este pentru toti


cum adica vine asta ca cei de la finante nu stiu cand depasesti acea suma, cand tu te duci si depui in fiecare an declaratia 200? asta este culmea? adica sa ma duc eu sa ii trag de maneca de idiot sa imi complic treaba, nu?



#229572 cas la pfa?

Postat de sintax on 09 August 2010 - 11:41 AM in Arhiva

Vezi postareaG David, la Jul 28 2010, 10:59 AM, a spus:

Daca nu exista un contract individual de munca la alta unitate este obligatorie asigurarea pentru pensie.
Legea pensiilor nr. 19/2000, prevede ;
ART. 5 (1) In sistemul public sunt asigurate obligatoriu, prin efectul legii:
IV. persoanele care se afla in una dintre situatiile urmatoare:
c) membri ai asociatiei familiale;
d) persoane autorizate sa desfasoare activitati independente;


merci de ajutor David. eu stiam ca (,) contributia la somaj si pensie nu este obligatorie ci optionala (d c sa cotizez ptr.ceva de care nu o sa am nevoie). dar in fine asta e.

mai am o intrebare referitoare la atingerea pragului de 35000 de euro sau cat este la PFA (sa treci platitor de TVA). cand se atinge pragul asta cei de la finante de instiinteaza ca treci platitor de TVA, sau trebe sa ma duc eu la ei "sa ii rog" sa faca treaba asta?

thx



#228943 cas la pfa?

Postat de sintax on 27 July 2010 - 03:24 PM in Arhiva

am si eu o nelamurire legata de subiectul asta. ca pfa contributia la fondul de pensie ste obligatorie sau nu?



#222266 PFA - Concediu maternitate, Concediu crestere copil

Postat de sintax on 14 March 2010 - 09:46 PM in Contabilitate PFA

revin. am fost saptamana trecuta la cei din cadrul primariei care se ocupa cu asa ceva, ptr. lamuriri suplimentare. de acolo s-a confirmat faptul ca pe ei nu ii intereseaza decat veniturile declarate ptr. impozitare (si ptr. care se plateste impozit), deci nu ii intereseaza plata sau neplata contributiilor la fondul de pensii sau sanatate. sper sa va fie si voua de ajutor. va multumesc, si bafta multa.



#218388 PFA - Concediu maternitate, Concediu crestere copil

Postat de sintax on 04 February 2010 - 03:37 PM in Contabilitate PFA

multumesc frumos ptr. raspuns Dana42. asa ma gandeam si eu, dasta am si precizat ca nu este vb de concediu de maternitate unde normal sigur trebuie sa ai acele asigurari platite, ci de concediu crestere copil. faza cu asigurarile este ca de mult ma tot tin sa le platesc, si din pacate tot timpul a intervenit cate ceva. o sa merg si la ei sa vad daca exista posibilitatea platii contributiei de sanatate esalonat, ca daca trebe sa platesc pe toata odata ptr. ultimii 3 ani, cred ca o sa ma rupa.

mai astept si alte pareri.

va multumim.



#217988 PFA - Concediu maternitate, Concediu crestere copil

Postat de sintax on 30 January 2010 - 04:59 PM in Contabilitate PFA

va salut am si eu o nelamurire referitor la subiectul asta. sotia este insarcinata si ne facem calculele sa vedem cum este mai bine sa procedam. veniturile mele ca si pfa sunt mult mai mari decat ale sotiei, si ne gandeam ca este mai bine ca eu sa intru in concediu de crestere copil. vroiam sa stim daca ptr. acest concediu ai nevoie de acel contract incheiat cu casa de sanatate sau nu, ptr.ca pana acum eu nu am cotizat la sanatate. ma repet este vorba despre concediul de crestere copil, si nu despre concediul de maternitate, concediu pe care il va lua sotia mea. multumesc anticipat ptr. raspunsuri si ajutor.

nu are nimeni un raspuns si ptr. noi? :smile:



#211579 Intrebare referitoare la cheltuieli mai mari de 1800 roni

Postat de sintax on 06 October 2009 - 08:13 PM in Arhiva

asta nu o sa fie o problema - normal ca firma respectiva o sa-mi faca factura ptr. activitatea prestata, cum si eu o sa fac la randul meu factura ptr. cei ptr. care prestez activitatea respectiva.

multam fain de ajutor.



#211481 Intrebare referitoare la cheltuieli mai mari de 1800 roni

Postat de sintax on 04 October 2009 - 01:57 PM in Arhiva

deci in acest caz nu o sa existe probleme cu o cheltuiala care o sa depaseasca plafonul.

multam fain de ajutor.



#211461 Intrebare referitoare la cheltuieli mai mari de 1800 roni

Postat de sintax on 03 October 2009 - 02:54 PM in Arhiva

salut,

am si eu o mica problema referitoare la o posibila cheltuiala cu valoare de peste 1800 roni. in activitatea generatoare de venituri pe care o prestez o sa am nevoie pentru cateva zile, poate chiar mai mult de 2-4 persoane ca si ajutor. ptr.ca activez ca si pfa si banuiesc ca ar fi foarte complicat si dificil ptr. a mine sa iau aceste 4 persoane pe pf-ul meu (plata salariu, asig. medicale etc) am decis ca cea mai buna solutie este colaborarea cu o firma de plasare personal (firma de recrutare) care sa-mi trimita o factura la sfarsitul lunii ptr. activitatea prestata de acele persoane. ptr. mine. problema intervine in momentul in care acea factura va fi mult mai mare de 1800 roni - cum pot inregistra o asemenea factura ca si cheltuiala? se inregistreaza aceasta suma integral in registru, sau trebuie facuta amortizare ptr. ea doar ptr. faptul ca depaseste 1800 roni desi nu are legatura cu obiecte de inventar sau cu ceva de genul asta?

multam fain de ajutor.



#200601 achizitie notebook pe pfa

Postat de sintax on 03 May 2009 - 12:12 AM in Arhiva

Citeaza

Mie-mi miroase a evaziune fiscala
- cred ca in cazul asta sunt cel mai prost evazionist din lume :biggrin: cumpar personal din banii mei un lucru cu 2000 roni, si mi-l vand mie pe firma cu 1799 roni. dar ai dreptate - la cat de stramb gandesc astia de la fisc e posibil sa-mi faca o chestie de genul asta. multam fain ptr. raspuns si sfat



#200571 achizitie notebook pe pfa

Postat de sintax on 02 May 2009 - 03:05 AM in Arhiva

"Pragul este de fix 1800" - bun problema asta este lamurita. acum ptr. a 2-a intrebare: pot sa cumpar notebook-ul pe persoana fizica "normala" si apoi sa fac un contract de vanzare-cumparare intre mine persoana fizica "normala" si intre mine persoana fizica autorizata? in acest fel o sa-i pun pret de vanzare de 1799 roni si asa nu o sa mai fie nevoie sa-l bag la amortizare.

thx



#200478 Ce se intampla daca depasesti pragul de 35000 € ?

Postat de sintax on 30 April 2009 - 10:27 AM in Arhiva

multumesc ptr. raspuns Doina P.

ramane de vazut acum cum o sa ma inteleg cu cei de la fisc. sper sa nu fie probleme, ptr.ca nu cred (defapt sunt sigur) ca firma ptr. care lucrez nu o sa accepte niciodata o crestere a costului cu salarizarea mea cu 19% - lucru care va duce automat la sistarea contractului dintre mine si ei, situatie in care si eu si statul o sa avem de pierdut.



#200415 Ce se intampla daca depasesti pragul de 35000 € ?

Postat de sintax on 29 April 2009 - 03:12 PM in Arhiva

chiar nu ma poate ajuta nimeni?



#200139 achizitie notebook pe pfa

Postat de sintax on 27 April 2009 - 01:01 AM in Arhiva

eu nu sunt platitor de tva inca, deci probabil pretul de achizitie inclusiv TVA adika 1800 roni trebuie trecut ca si cheltuiala?



#200071 achizitie notebook pe pfa

Postat de sintax on 25 April 2009 - 05:54 PM in Arhiva

salut all,

am si eu o noua nelamurire - vreau sa-mi achizitionez un notebook ptr. a-mi usura legatura cu clientii cand sunt plecat din tara. un notebook decent depaseste suma de 1799 roni cat este cheltuiala maxima permisa fara a fi nevoie de amortizarea acelei cheltuieli. vreau sa va intreb daca mai este posibil ca eu sa cumpar acel notebook nu pe pfa ci eu personal iar apoi eventual sa-l "vand" (cum am facut de altfel cu calculatorul actual) catre pfa meu, dar la un pret care sa nu necesite amortizare? vreau sa fac acest lucru din cauza ca notebook-ul pe care vreau sa-l cumpar costa 2000 roni, iar bataia de cap cu amortizarea cheltuielii respective pe 2-3 sau yo mai stiu cati ani ptr. 2 milioane diferenta de pret nu mi-o doresc! sau eventual nu cumpar notebook-ul de la mine, fac un contract de vanzare cumparare cu un prieten, si spun ca l-am cumparat de la el cu pretul de 1799 roni?

multam fain de ajutor



#199921 Ce se intampla daca depasesti pragul de 35000 € ?

Postat de sintax on 23 April 2009 - 10:17 PM in Arhiva

@leu50

am citit articolul respectiv din lege

Citeaza

g) locul unde clientul caruia ii sunt prestate serviciile este stabilit sau are un sediu fix, cu conditia ca respectivul client sa fie stabilit sau sa aiba un sediu fix in afara Comunitatii ori sa fie o persoana impozabila actionand ca atare, stabilita sau care are un sediu fix in Comunitate, dar nu in acelasi stat cu prestatorul, in cazul urmatoarelor servicii:
, dar tot nu inteleg mare lucru.

din cate ma gandesc eu ma incadrez la articolul 133 litera g) punctul 5), si anume:

Citeaza

5. serviciile consultantilor, inginerilor, juristilor si avocatilor, contabililor si expertilor contabili, ale birourilor de studii si alte servicii similare

in cazul asta sa inteleg ca eu nu mai platesc TVA dar plateste firma respectiva, sau nu mai platesc nici ei? te intreb ptr.ca ai mentionat mai sus nevoia ca ei sa-mi comunice mie un cod de TVA parca, banuiesc ca acel cod este necesar fiscului de la noi sa incaseze TVA-ul de la firma respectiva? :sad:

multam de ajutor



#199747 Ce se intampla daca depasesti pragul de 35000 € ?

Postat de sintax on 22 April 2009 - 08:22 AM in Arhiva

Vezi postarealeu50, la Apr 21 2009, 07:11 PM, a spus:

Nici chiar asa. Da nu platesti tva daca indeplinesti conditiile prevazute la art. 133 (2) lit. g si clientul tau iti comunica un cod de inregistrare in scop de TVA dintr-un stat membru. Daca nu atunci cand veniturile depasesc 35.000 euro la cursul de la data aderarii trebuie sa te inscrii in scop de TVA si sa emiti facturi cu tva pe care sa o sa-o colectezi si sa-o platesti, dupa ce iti deduci tva deductibil.

pai problema este ca eu daca incep sa emit facturi cu TVA pot sa-mi iau bye - bye de la contractul asta - repet la mine nu este vorba despre o activitate comerciala, ci prin PF incasez salariul + ceva bani pentru cheltuielile lunare - eu nu vand si nu cumpar nimic! nu adaug nici un fel de valoare la nici un produs, nu revand nimic - acest contract are o valoare fixa platita de firma respectiva lunar - nu pot sa incep sa modific contractul respectiv dupa cum i se "scoala" statului roman.


Citeaza

clientul tau iti comunica un cod de inregistrare in scop de TVA dintr-un stat membru

la ce te referi aici? sa folosesc codul lor de TVA? sau cum?

thx




Cometa SQL