- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- → Dan Ene's Content
Dan Ene's Content
There have been 20 items by Dan Ene (Search limited from 17-December 07)
By content type
See this member's
#252417 MASURI DE INFORMARE A CONSUMATORILOR INCEPAND CU 2013
Postat de Dan Ene on 10 February 2013 - 10:08 AM in Noutati legislatie
Masuri de informare a consumatorilor
Potrivit Ordinului nr. 473 din 3 decembrie 2012 pentru modificarea Ordinului preşedintelui Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor nr. 72/2010 privind unele măsuri de informare a consumatorilor începând cu data de 06 ianuarie 2013, pentru corecta informare a consumatorilor şi pentru a le da acestora posibilitatea să afle informaţii referitoare la modul în care pot face sesizări ori reclamaţii cu privire la produsele şi/sau serviciile ce le sunt puse la dispoziţie, operatorii economici au obligaţia să afişeze numărul de telefon denumit TELEFONUL CONSUMATORULUI – INFOCONS – 021.9551, linie telefonică cu tarif normal, adresa şi numerele de telefon/fax şi adresele de e-mail ale comisariatelor regionale pentru protecţia consumatorilor şi comisariatelor judeţene pentru protecţia consumatorilor, în a căror rază teritorială se află operatorul economic, precum şi adresa site-ului Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor: www.anpc.gov.ro
Mai jos puteți găsi si link-ul pentru descărcarea imaginii cu placheta InfoCons și ordinul 473 pentru numerele de telefon/fax şi adresele de e-mail ale comisariatelor regionale pentru protecţia consumatorilor şi comisariatelor judeţene pentru protecţia consumatorilor
http://www.anpc.gov....&id=9&Itemid=50
http://www.anpc.gov....ilor_121210.pdf
#252414 Examen ACCES stagiu EXPERT CONTABIL 2013
Postat de Dan Ene on 09 February 2013 - 07:57 PM in EXAMENUL PT EXPERTI SI CONTABILI AUTORIZATI
#218417 viza declaratia 101
Postat de Dan Ene on 04 February 2010 - 07:54 PM in Arhiva
Am si eu o intrebare pentru toata lumea de pe acest forum, Daca eu ca si societate comerciala inchei un contract pentru certificarea declaratiei anuale 101 cu o alata persona juridica care este acreditata la Camera consultantilor fiscali, ca urmare pe declaratia 101 va aparea sampila societatii care a vizat ( o stampila de firma normala) de unde stiu cei de la Administratia financiara ca spampila apartine unei firme acreditate Camera Consulatanti F?
mentionez ca pe declaratia 101 nu exista si nici nu prevede nici un fel de numar de acreditare a Camerei sau vre-un nume.
Multumesc !
O sera buna,
#217767 mai pot fi micro ?
Postat de Dan Ene on 27 January 2010 - 01:42 PM in Arhiva
Multumesc,
#216909 Solicitari materiale acces stagiu experti contabili 2010
Postat de Dan Ene on 17 January 2010 - 11:00 AM in Arhiva
Elemente de doctrina si deontologie a profesiei contabile - 50 lei
Sinteze, studii de caz si teste grila privind aplicarea IAS revizuite IFRS vol I 2007 - 30 lei
Sinteze, studii de caz si teste grila privind aplicarea IAS revizuite IFRS vol II 2007 - 30 lei
Sinteze, studii de caz si teste grila privind aplicarea IAS revizuite IFRS vol III 2008 - 38 lei
subtotal 148 lei
adresa de mail ene.danut@yahoo.com Multumesc mult
#216539 impozitul minim
Postat de Dan Ene on 13 January 2010 - 01:54 PM in Arhiva
Daca ma poate ajuta si pe mine cineva sa inteleg cum stat treaba cu impozitul pe venit micro,
O societate platitoare de impozit pe micro are urmatoarea situatie.
-venit an 2008 61 935 lei ( deci se incadreza la 4 300 lei an)
-venit realizat anul curent cumulat 111 478 lei.
-venit creat si declarat 2009 - 2861 lei.
Cat trebuie sa declaram acuma 483 lei sau 1075 lei?
#216429 Agenda luni ianuarie 2010
Postat de Dan Ene on 12 January 2010 - 11:41 AM in Arhiva
- Declarația de mențiuni privind schimbarea perioadei fiscale pentru persoanele impozabile înregistrate în scopuri de TVA, care utilizează trimestrul calendaristic ca perioadă fiscală și care efectuează o achiziție intracomunitară taxabilă în România, formular 092, se depune de către persoanele juridice și persoanele fizice care desfășoară activități economici în mod independent sau exercită profesii libere care au efectuat achiziții intracomunitare în luna decembrie și sunt obligate să-și modifice perioada fiscală devenind plătitori de TVA lunar.
Până la 10 ianuarie 2010:
- Declarația de înregistrare fiscală/de mențiuni pentru persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică, formular 010, se depune de către persoanele juridice;NR neclar
- Declarația de înregistrare fiscală/ Declarație de mențiuni pentru persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere, formular 070, se depune de către persoanele fizice care desfășoară activități economice în mod independent sau exercită profesii libere; NR neclar
- Declarația de înregistrare fiscală/Declarație de mențiuni pentru persoane fizice române, formular 020, se depune de persoanele fizice neautorizate.
- Declarația privind taxa hoteliera
Până la 25 ianuarie 2010:
- Declarația privind obligațiile de plată la bugetul de stat, cu termen lunar, trimestrial sau semestrial pentru obligațiile bugetului de stat aferente lunii decembrie, trimestrului al IV-lea sau semestrului II 2009, după caz, formular 100;
- Declarația privind obligațiile de plată la bugetele asigurărilor sociale și fondurilor speciale, cu termen lunar, trimestrial sau semestrial pentru obligațiile bugetului de stat aferente lunii decembrie, trimestrului al IV-lea sau semestrului II 2009, după caz, formular 102;
- Declarația privind accizele, cu termen lunar, pentru obligațiile aferente lunii decembrie 2009, formular 103;
- Decontul de taxă pe valoarea adăugată, cu termen lunar și trimestrial, pentru obligațiile bugetului de stat aferente lunii decembrie, trimestrului al IV-lea 2009, formular 300;
- Decontul special de taxa pe valoarea adăugată, pentru contribuabilii înregistrați în scopuri de TVA, conform art. 153 indice 1 din Codul Fiscal, și care au efectuat achiziții intracomunitare în luna precedentă precum și pentru contribuabilii neînregistrați și care nu au obligația înregistrării,care au efectuat achiziții intracomunitare de mijloace de transport noi sau produse accizabile, formular 301;
- Declarația recapitulativă privind livrările/achizițiile intracomunitare de bunuri, pentru obligațiile de declarare ale trimestrului IV 2009, formular 390 VIES;
- Declarația privind distribuirea între asociați a veniturilor și cheltuielilor, pentru asocierile fără personalitate juridică constituite între contribuabili (persoane juridice străine cu persoane fizice nerezidente pentru activități din România; persoane fizice rezidente asociate cu persoane juridice române pentru activități din România și
străinătate) cu termen trimestrial, formular 104;
- Declarație informativă privind livrările, prestările și achizițiile efectuate pe teritoriul național, în semestrul II 2009, formular 394;
- Declarație informativă privind impozitul pe veniturile din transferul proprietăților imobiliare din patrimoniul personal, pentru semestrul II 2009, formular 208, pentru notarii publici;
- Declarația privind veniturile sub formă de salarii din străinătate obținute de către persoanele fizice care desfășoară activitate în România și de către persoanele fizice române angajate ale misiunilor diplomatice și posturilor consulare acreditate în România - pentru obligațiile bugetului de stat aferente lunii decembrie 2009, formular 224;
- Declarație de mențiuni privind cifra de afaceri realizată în anul 2009 sub plafonul de 100.000 euro - pentru plătitorii de TVA, conform art. 156 indice
1 din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare, și o mențiune referitoare la faptul că nu au efectuat achiziții intracomunitare de bunuri în anul precedent;
- Declarație privind comunicarea proratei provizorii care va fi utilizată în anul 2010 de către plătitorii de TVA, conform art. 147 alin. (9) din Legea nr. 571/2003 privind Codul Fiscal, cu modificările și completările ulterioare;
- Situația principalilor indicatori realizați din exploatarea jocurilor de noroc, pentru obligațiile trimestrului IV 2009, se depune la ANAF de organizatorii de jocuri de noroc.
Până la 31 ianuarie 2010:
- Declarația de înregistrare fiscală/de mențiuni pentru persoane juridice, asocieri și alte entități fără personalitate juridică, formular 010, se depune pentru schimbarea sistemului de impunere (impozit pe profit/impozit pe venitul microîntreprinderilor) folosit în anul 2010;
- Declarație privind venitul estimat, formular 220, se depune de către persoanele fizice autorizate care optează pentru schimbarea modului de impozitare în sistem real/normă de venit, folosit în anul 2010.
Va urez un an fiscal fara probleme !
#196463 cosmetizare cheltuieli - FACTURI ... SUPERBE !
Postat de Dan Ene on 10 March 2009 - 09:11 PM in Arhiva
Si daca bagi pe 457 cum faci cu impozitul pe dividente ??? calculezi 16% din valarea bunului cumparat si declari in dec. 100 , nu mi se pare prea corect , eu zic sa bagi pe cheltuieli nedeductibile 623 , si oricum daca iti aduce o factura pe societate cu stampila tot nu ai ce face trebuie sa-o inregistrezi, oricum nu e responsabilitatea ta, :good: administratorul decide cum si pe ce sa cheltuie bani.
#185858 Ce trebuie sa faca un contabil?
Postat de Dan Ene on 29 October 2008 - 11:52 AM in Important in meseria de contabil
FISA POSTULUI Nr. ....
Titulatura postului: contabil
Status-ul postului: š vacant
x ocupat:
Titularul postului: se completeaza numele si prenumele persoanei care ocupa
postul
Cod C.O.R.: 343302
Organizatia: se completeaza denumirea exacta a firmei
Departamentul: financiar-contabil
Titulatura postului imediat superior: director economic si/sau titulatura unui alt post
ierarhic superior
Limite salariale: limita inferiora si cea superioara pentru acest post
Data intocmirii: se specifica data exacta la care a fost intocmita fisa de post Intocmita de: se completeaza cu numele persoanei si functia acesteia in cadrul organizatiei
Rezumatul postului:
tinerea evidentei contabile si a tot ce tine de contabilitate, cu buna credinta, dand dovada de o buna pregatire profesionala, respectand legislatia in vigoare.
Atributii si responsabilitati:
intocmirea formelor pentru statele de plata, boala si alte drepturi asimilate pentru personal organizatiei;
intocmirea graficului retinerilor din salarii, dispozitiilor de plata in vederea virarii acestor sume, verificand si prezentand la semnare documentele intocmite si inaintate la plata;
intocmirea lunara a notei contabile 18, privind cheltuielile cu salariile, impozite, CAS, retineri in vederea introducerii in calculator si balanta cu respectarea prevederilor planului de conturi;
intocmirea contractelor de garantie in numerar;
tinerea evidentei analitica a conturilor 421, 401-1, 423, 431, 444, 447;
intocmirea darilor de seama lunare si trimestriale privind calculul sumelor datorate pentru impozit pe salar, cladiri, taxa pe teren, impozit pe masini si/sau alte sume datorate de organizatie;
acordarea avansurilor, deducerilor de impozit cu intocmirea dosarelor, declaratia lunara de sanatate;
arhivarea si legarea documentelor intocmite, state de plata, centralizatoare.
Relatii la locul de munca:
de subordonare: director economic si/sau alt post din cadrul firmei care
este superior ierarhic
de supraordonare: se completeaza titulatura postului/posturilor subordonate
(daca acestea exista)
de colaborare/ functionale: contabili, economisti, casieri din cadrul
departamentului financiar-contabil si/sau
alte relatii de colaborare ale acestui post
Program de lucru:
8 ore/zi, 5 zile/saptamana (sau se completeaza cu un alt program al organizatiei);
posibilitate de prelungire peste program in situatii exceptionale (se precizeaza si acest aspect daca este cazul si/sau alte aspecte care fac referire la programul de lucru).
Conditii de munca:
obisnuite;
munca de birou;
munca individuala;
deplasari pe distante scurte sau medii (obtinerea de avize, aprobari).
Unelte, instrumente, echipament de lucru:
instrumente specifice muncii de birou (computer, imprimanta, scanner, xerox, fax, etc.);
Posibilitati de promovare:
in sfera de activitate actuala (se precizeaza daca exista sau nu posibilitati de promovare);
transferul pe un post ierarhic superior este conditionat de nevoile organizatiei si de achizitia unor abilitati si deprinderi din alte sfere de activitate;
transferul in cadrul unui alte filiale este conditionat de nevoile organizatiei (se completeaza doar daca acesta varianta ar putea fi posibila).
Cerinte pentru exercitare:
1.Cerinte medicale:
1.1.rezistenta la oboseala si solicitari efective si intelectuale;
1.2.acuitate auditiva normala;
1.3.vorbire normala.
2. Cerinte psihologice:
2.1.inteligenta peste nivelul mediu (capacitate de analiza si sinteza, memorie dezvolatata, judecata rapida, capacitate de deductie logica);
2.2.asumarea responsabilitatilor;
2.3.rezistenta la sarcini repetitive;
2.4.capacitate de relationare interumana;
2.5.adaptare la sarcini de lucru schimbatoare;
2.6.echilibru emotional.
3. Activitati fizice:
3.1.lucrul in pozitie sezanda perioade indelungate;
3.2.vorbire;
3.3.ascultare;
3.4.diferentiere a culorilor;
3.5.folosire a mainilor;
3.6.folosire a degetelor;
3.7.comutare si concentrare a privirii.
4. Educatie si pregatire profesionala:
4.1.studii medii/superioare de profil economic;
4.2.cunostinte de operare pe calculator;
4.3.cunosterea unor programe computerizate de contabilitate;
4.4.cunoasterea unei limbi straine constituie un avantaj.
La acest capitol se precizeaza toate conditiile pe care ar trebui sa le indeplineasca ocupantul acestui post, conditii care evident sunt stabilite de fiecare organizatie in parte.
5. Deprinderi transferabile:
5.1.acordare si transmitere de informatii;
5.2.asigurare de consultanta in domeniul contabil;
5.3.culegere, clasificare si interpretare a informatiilor;
5.4.planificare si organizare a operatiilor si activitatilor;
5.5.pregatire de materiale si rapoarte.
Indicatori de performanta:
FISA DE POST CONTABIL (2)
/strong>FISA POSTULUI Nr. .......
Titulatura postului: contabil
Status-ul postului: š vacant
x ocupat:
Titularul postului: se completeaza numele si prenumele persoanei care ocupa
postul
Cod C.O.R.: 343302
Organizatia: se completeaza denumirea exacta a frmei
Departamentul: financiar-contabil
Titulatura postului imediat superior: director economic si/sau titulatura unui post
ierarhic superior
Limite salariale: limita inferiora si cea superioara pentru acest post
Data intocmirii: se specifica data exacta la care a fost intocmita fisa de post Intocmita de: se completeaza cu numele persoanei si functia acesteia in cadrul organizatiei
Rezumatul postului:
tinerea evidentei contabile si a tot ce tine de contabilitate, cu buna credinta, dand dovada de o buna pregatire profesionala, respectand legislatia in vigoare.
Atributii si responsabilitati:
evidenta contoarelor casa (cont 531.1) si intocmirea notelor contabile 1 si 2;
urmarirea si evidenta platilor cu CEC (nota contabila 6);
urmarirea si intocmirea de avansuri spre decontare (nota contabila 5);
intocmirea facturilor;
intocmirea notelor contabile 15 si 19, cont clienti (vanzari);
arhivarea si legarea lunara a documentelor intocmite;
paticiparea la inventarieri, anuale sau cu diferite ocazii;
ocazional, intocmirea de documentatii pentru actionare in judecata a debitorilor, reactualizari facturi catre clienti rau platnici;
intocmirea notei contabile 6 (bonuri de benzina);
intocmirea partiala a notei contabile 21 (decontare timbre postale).
Relatii la locul de munca:
de subordonare: director economic si/sau alt post din cadrul firmei care
este superior ierarhic
de supraordonare: se completeaza titulatura postului/posturilor subordonate
(daca acestea exista)
de colaborare/ functionale: contabili, economisti, casieri din cadrul
departamentului financiar-contabil si/sau
alte relatii de colaborare ale acestui post
Program de lucru:
8 ore/zi, 5 zile/saptamana (sau se completeaza cu un alt program al organizatiei);
posibilitate de prelungire peste program in situatii exceptionale (se precizeaza si acest aspect daca este cazul si/sau alte aspecte care fac referire la programul de lucru).
Conditii de munca:
obisnuite;
munca de birou;
munca individuala;
deplasari pe distante scurte sau medii (obtinerea de avize, aprobari).
Unelte, instrumente, echipament de lucru:
instrumente specifice muncii de birou (computer, imprimanta, scanner, xerox, fax, etc.).
Posibilitati de promovare:
in sfera de activitate actuala (se precizeaza daca exista sau nu posibilitati de promovare);
transferul pe un post ierarhic superior este conditionat de nevoile organizatiei si de achizitia unor abilitati si deprinderi din alte sfere de activitate;
transferul in cadrul unui alte filiale este conditionat de nevoile organizatiei (se completeaza doar daca acesta varianta ar putea fi posibila).
Cerinte pentru exercitare:
1.Cerinte medicale:
1.1.rezistenta la oboseala si solicitari efective si intelectuale;
1.2.acuitate auditiva normala;
1.3.vorbire normala.
2. Cerinte psihologice:
2.1.inteligenta peste nivelul mediu (capacitate de analiza si sinteza, memorie dezvolatata, judecata rapida, capacitate de deductie logica);
2.2.asumarea responsabilitatilor;
2.3.rezistenta la sarcini repetitive;
2.4.capacitate de relationare interumana;
2.5.adaptare la sarcini de lucru schimbatoare;
2.6.echilibru emotional.
3. Activitati fizice:
3.1.lucrul in pozitie sezanda perioade indelungate;
3.2.vorbire;
3.3.ascultare;
3.4.diferentiere a culorilor;
3.5.folosire a mainilor;
3.6.folosire a degetelor;
3.7.comutare si concentrare a privirii.
4. Educatie si pregatire profesionala:
4.1.studii medii/superioare de profil economic;
4.2.cunostinte de operare pe calculator;
4.3.cunoasterea unei limbi straine constituie un avantaj;
La acest capitol se precizeaza toate conditiile pe care ar trebui sa le indeplineasca ocupantul acestui post, conditii care evident sunt stabilite de fiecare organizatie in parte.
5. Deprinderi transferabile:
5.1.acordare si transmitere de informatii;
5.2.asigurare de consultanta in domeniul contabil;
5.3.culegere, clasificare si interpretare a informatiilor;
5.4.planificare si organizare a operatiilor si activitatilor;
5.5.pregatire de materiale si rapoarte.
Indicatori de performanta:
- Forum 100% contabilitate - Conta.ro
- 111→ Dan Ene's Content
- Regulament