Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
emaharangus's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


emaharangus's Content

There have been 89 items by emaharangus (Search limited from 23-November 07)



Sort by                Order  

#248096 Decl. 300 / topic 2012

Postat de emaharangus on 21 February 2012 - 02:41 PM in Arhiva

Multumesc pentru raspuns.

Nu inteleg ceva din ceea ce imi spuneti.

In jurnalul de cumparari trec toate facturile indiferent daca imi deduc TVA sau nu si in acelasi timp colectez tva-ul pe care nu il deduc sau cum fac ca sa puste ceea ce am in contabilitate cu jurnalele?



#248088 Decl. 300 / topic 2012

Postat de emaharangus on 21 February 2012 - 09:54 AM in Arhiva

in cazul in care primesc facturi cu TVA de la furnizori, dar de pe care nu deduc TVA-ul va rog sa-mi spuneti cum le trec la randul 27.1 "Achizitii de bunuri si servicii taxabile in interiorul tarii pentur careau fost primite facturi de la persoane " din decontul de TVA.

Pana anul trecut treceam baza impreuna la tva la "Achizitii de bunuri si servicii scutite ", insa mi se pare ca de anul acesta din cate am citit in instructiuni vor sa vada la randul 27.1 toate facturile cu TVA primite.

Voi cum faceti in aceste situatii, faceti autofactura?

multumesc



#248076 decl. 101 / topic 2012

Postat de emaharangus on 20 February 2012 - 04:19 PM in Arhiva

buna ziua,

am o intrebare. in declaratia 101 ce trec la randul 14 , respectiv randul 29 in conditiile in care in contabiliate am rulajul pe contul 1065 , 100.000 lei care se trece conform instructiunilor de completare la randul 11 iar rulajul anului la 6811, 500.000 lei.

Va multumesc



#245642 Impozit nerezidenti

Postat de emaharangus on 03 November 2011 - 08:44 AM in Arhiva

am preluta de curand contabilitatea sucursalei in Romania a unei firme in SUA. in 2004 firma din sua printr-un reprezentant fiscal a construit o cladire pe care mai apoi, cand s-a infiintat sucursala in 2007, s-a preluat prin 481. Deci acuma cladirea se afla la sucursala prin 212=481 .
Lunar sucurala vireaza o suma de bani prin 481=512 firmei din sua care are cont deschis in romania.

Intrebarea mea e pentru acesti bani ar trebui sa se retina impozit sau e un transfer intre unitati si subunitati?
multumesc



#244129 deductibilitate cheltuieli de scolarizare

Postat de emaharangus on 31 August 2011 - 02:09 PM in Arhiva

Am dat peste un raspuns legat de master, cum ca aceste cheltuieli nu pot fi considerate formare profesionala.

Ce parere aveti?


Intrebare: In perioada 2008 – 2010 societatea la care lucrez mi-a platit cursurile de master. Aceste cheltuieli reprezinta cheltuieli deductibile la calculul impozitului pe profit? Sunt aceste cheltuieli de natura celor de formare profesionala?

Raspuns: Pentru a raspunde la intrebarea dvs., vom aborda problema din doua perspective diferite si anume: impozit pe profit; impozit pe venit.

1. Implicatii fiscale la angajator

Conform art. 21 alin. (1) din legea 571/2003 privind Codul Fiscal: „pentru determinarea profitului impozabil sunt considerate cheltuieli deductibile numai cheltuielile efectuate în scopul realizării de venituri impozabile…”. In acest sens, conform art. 21 alin. (2) lit. h) din legea 571/2003 privind Codul Fiscal: „Sunt cheltuieli efectuate în scopul realizării de venituri și: … cheltuielile pentru formarea și perfecționarea profesională a personalului angajat;”

Conform art. 4 din ordonanta 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, „formarea profesională a adulților cuprinde formarea profesională inițială și formarea profesională continuă organizate prin alte forme decât cele specifice sistemului național de învățământ. … Formarea profesională inițială a adulților asigură pregătirea necesară pentru dobândirea competențelor profesionale minime necesare pentru obținerea unui loc de muncă. … Formarea profesională continuă este ulterioară formării inițiale și asigură adulților fie dezvoltarea competențelor profesionale deja dobândite, fie dobândirea de noi competențe”.

Conform art. 15 alin. (5) din legea invatamantului nr. 84/1995 „sistemul național de învățământ cuprinde următoarele niveluri: … e) învățământ superior: învățământ universitar și învățământ postuniversitar”. Conform art. 70 alin. (2) din legea invatamantului nr. 84/1995 „Învățământul postuniversitar … se realizează prin: studii aprofundate de specialitate, masterat, studii academice postuniversitare, doctorat, studii postuniversitare de specializare și cursuri de perfecționare postuniversitare”

Din analiza art. 4 din ordonanta 129/2000 coroborat cu art. 15 si 70 din legea invatamantului nr. 84/1995, consideram ca in cazul in care studiile de master s-au realizat prin intermediul sistemului national de invatamant, acestea nu reprezinta servicii de formare profesionala a adultilor in conformitate cu definitia prezentata mai sus.

In cazul in care studiile s-au realizat prin alte forme decat cele specifice sistemului national de invatamant, acestea ar trebui sa se incadreze, conform art. 7 alin. (2) din ordonanta 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, intr-una din urmatoarele categorii:

„a) cursuri organizate de furnizorii de formare profesională;

b) cursuri organizate de angajatori în cadrul unităților proprii;

c) stagii de practică și specializare în unități din țară sau din străinătate;

d) alte forme de pregătire profesională prevăzute de lege.”

In concluzie, in baza prevederilor art. 4 din ordonanta 129/2000, cheltuielile cu taxele pentru master, in cazul in care activitatea de master este organizata prin sistemul national de invatamant, nu se incadreaza in definitia cheltuielilor prevazute la art. 21 alin. (2) lit. h) din legea 571/2003 privind Codul Fiscal.

.

2. Implicatii fiscale la angajat

Conform art. 55 alin. (4) lit. n) „cheltuielile efectuate de angajator pentru pregătirea profesională și perfecționarea angajatului legată de activitatea desfășurată de acesta pentru angajator” nu reprezinta venituri salariale si nu sunt impozitate in sensul impozitului pe venit. In acest sens, consideram ca cheltuielile cu pregatirea profesionala prevazute la art. 21 alin. (2) lit. h) din Codul Fiscal considerate cheltuieli deductibile la calculul impozitului pe profit sunt aceleasi cu cheltuielile cu pregatirea profesionala prevazute la art. 44 alin. (4) lit. n) din Codul Fiscal considerate neimpozabile la calculul impozitului pe venitul din salarii.

In concluzie, consideram ca cheltuielile cu taxele pentru master, in cazul in care aceste studii au fost organizate prin sistemul national de invatamant, nu se incadreaza nici la venituri neimpozabile din punct de vedere al impozitului pe venitul din salarii.

Astfel, conform art. 55 alin. (3) din Codul Fiscal, cheltuielile cu taxele pentru master suportate de angajator pentru angajati, in cazul in care aceste studii au fost organizate prin sistemul national de invatamant sau nu se incadreaza in categoriile de studii de formare profesionala prevazute la art. 7 alin. (2) din ordonanta 129/2000 privind formarea profesionala a adultilor, reprezinta avantaje de natura salariala si se impoziteaza conform art. 57 cu cota de impozit pe venit de 16%.

De retinut este faptul ca veniturile salariale sunt supuse, pe langa impozitul pe venitul din salarii, si contributiilor sociale conform prevederilor legii 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, legii 95/2006 privind reforma in domeniu sanatatii, legii 76/2002 privind asigurarile pentru somaj, etc.

In ceea ce priveste deductibilitatea acestor cheltuieli la calculul impozitului pe profit, conform art. 21 alin. (4) lit. l), aceste cheltuieli sunt deductibile in cazul in care sunt impozitate la angajat. Impozitarea la angajat nu este o optiune a angajatorului, aceasta fiind obligatorie conform art. 57 din Codul Fiscal.



#243642 Import de echipamente

Postat de emaharangus on 09 August 2011 - 02:31 PM in Arhiva

Am primit din Japonia un echipament cu titlu gratuit. Pentru acest import am platit TVA in vama in suma de 10.000 lei pe care ni l-am si dedus. Dupa o luna firma din Japonia ne-a dat dispozitie sa trimitem echipamentul respectiv la o firma din Romania.
Noi am emis o factura catre firma din Japonia si am trimis echipamnetul cu tilu gratuit la firma din Romania cu aviz de insotire al marfii. Intrebarea e cum facem cu TVA_ul? Trebuie sa ne colectam TVA-ul? Noi nu incasam TVA de la firma din Romania la care am trimis echipamentul iar operatiuniea nu o pot considera export pt ca echipamentul nu a trecut spatiul comunitatii. Puteti va rog sa ma ajutati? multumesc



#243162 completare ordin de deplasare

Postat de emaharangus on 18 July 2011 - 02:10 PM in ALTE DOCUMENTE

buna

am o nelamurire, poate ma puteti ajuta.

asociatul firmei este si clientul firmei. produsele facute de noi sunt vandute de catre client,mai apoi, unei terte persoane straine.

angajatilor firmei li se face un instructaj de catre aceasta terta persoana legate de produse le ce le realizeaza si de aceea sunt trimisi in deplasare in strainatate.

problema e ca firma noastra nu are nici un contract cu firma terta doar asociatul are contract cu ei, asa ca intrebarea mea e cum completez ordinul de deplasare pentru ca aceste cheltuieli sa fie deductibile? la cine spun ca pleaca angajatii firmei? la clientul firmei care e totodata si asociatul sau la firma terta, avand in vedere ca ei chiar acolo pleaca.


multumesc,



#238378 reevaluare mijloc fix

Postat de emaharangus on 23 February 2011 - 12:05 PM in Arhiva

Buna,
Am citit tot ce s-a scris aici despre reevaluarea mijloacelor fix insa tot nu sunt lamurita. Am reevaluat o cladire in decembrie 2009 iar valoarea cladirii a crescut. Imi spuneti va rog diferenta de amortizare dintre vechea valoare si cea noua a cladirii este deductibila dpdv fiscal?

Am citit in OG 34 si in Codul Fiscal insa eu am inteles ca acesta diferenta se trece pe venit impozabil in momentul scaderii din gestiune a mijlocului.

Atasez si articolul din OG 34:

4. La articolul 22, dupa alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (51), cu urmatorul cuprins:
"(51) Prin exceptie de la prevederile alin. (5), rezervele din reevaluarea mijloacelor fixe, inclusiv a terenurilor, efectuata dupa data de 1 ianuarie 2004, care sunt deduse la calculul profitului impozabil prin intermediul amortizarii fiscale sau al cheltuielilor privind activele cedate si/sau casate, se impoziteaza concomitent cu deducerea amortizarii fiscale, respectiv la momentul scaderii din gestiune a acestor mijloace fixe, dupa caz."

Multumesc



#230081 registru producatorilor - Mediu

Postat de emaharangus on 20 August 2010 - 09:32 AM in Arhiva

Puteti sa-mi spuneti va rog, daca o firma importa echipamente electronice ( calculatoare, imprimante ) pentru desfasurarea activitatea propii are obligatia inscrierii in Registrul producatorilor?

atasez Extras din Hot. 448 din 2005

Art. 12. - (1) Până la data de 31 decembrie 2005 Ministerul Mediului și Gospodăririi Apelor întocmește un registru al producătorilor și importatorilor în care sunt centralizate anual informații, inclusiv estimări, cu privire la:
a) cantitățile și categoriile de EEE introduse pe piață;
b) cantitățile și categoriile de EEE care au fost colectate prin toate mijloacele și refolosite, reciclate și recuperate;
c) greutatea sau numărul deșeurilor colectate exportate.
(2) Producătorii au obligația de a se înscrie până la data de 31 aprilie 2006 în registrul menționat la alin. (1), primind un număr de înregistrare ce va fi comunicat de aceștia tuturor rețelelor comerciale prin care sunt vândute EEE.
(3) Pot introduce pe piață EEE numai producătorii înregistrați în registrul prevăzut la alin. (1).
(4) Producătorii de EEE au obligația să furnizeze informații despre cantitățile și categoriile de EEE introduse pe piață, conform cerințelor prevăzute la alin. (1).

Definirea producatorului cf. hot


i) producător - orice persoană fizică sau juridică, indiferent de tehnica de vânzare utilizată, inclusiv prin comunicare la distanță, în conformitate cu Ordonanța Guvernului nr. 130/2000 privind protecția consumatorilor la încheierea și executarea contractelor la distanță, aprobată cu modificări și completări prin Legea nr. 51/2003, care:
(i) produce și comercializează EEE sub propria marcă; sau
(ii) revinde sub propria marcă echipamente produse de alți furnizori, un revânzător nefiind considerat producător atunci când marca producătorului figurează pe echipament conform pct. (i); sau
(iii) importă ori exportă, cu titlu profesional, EEE din sau în România.

Sa inteleg din hot. ca oricine importa chiar si numai o singura data un echipament e obligata sa se inscrie in acest registru?

Va multumesc anticipat


scuze ca am postat gresit.



#215258 deplasare interna

Postat de emaharangus on 15 December 2009 - 04:11 PM in Arhiva

Buna,

Imi spuneti va rog in cazul in care diurna acordata unui angajat depaseste 2,5 ori diurna pt institutii publice, e suficient daca diferenta care depaseste sa fie considerata chelt neded la calculul impoz pe profit sau trebuie impozitata la angajat cu toate taxele salariale?
Multumesc



#166598 returnare colet

Postat de emaharangus on 19 March 2008 - 06:06 PM in Arhiva

am primit un colet din sua cu un obiect de inventar in ianuarie. acuma vor sa trimita inapoi coletul pentru ca obiectul era stricat.
din vama mi s-a spus ca trebuie sa fac invoice ca sa timit inapoi coletul. stie cineva ce anume sa trec pe factura si cum sa fac cu valoare in lei a facturii pentru ca acuma la retur este alt curs valutar fata de cel la care am primit coletul.

multumesc



#166339 decontare bilet tren candidat interviu

Postat de emaharangus on 18 March 2008 - 11:54 AM in Arhiva

cheltuielile cu transportul unui candidat dintr-un alt oras la interviu sunt deductibile? daca da puteti sa-mi spuneti va rog ce acte trebuie sa intocmesc pentru a putea fi deductibile. multumesc



#166057 TVA la achizitiile din SUA

Postat de emaharangus on 14 March 2008 - 05:45 PM in Arhiva

am cumparat un soft cu cardul de credit de pe net din SUA si pe invoice apare platit TVA 19%. Am cautat pe situl lor si acolo apare ca in cazul in care clientul este european se taxeaza cu TVA-ul tarii lui. Alta data am cumparat soft din sua de la altii dar la TVA apare 0. aveti idee cum trebe inregistrate aceste facturi dpdv al taxei?



#166034 Stagiu CECCAR

Postat de emaharangus on 14 March 2008 - 02:44 PM in Arhiva

a primit cineva din timisoara scrisoare de la ceccar cu ce lucrare trebuie sa faca.
am fost pe la sf lui februarie sa platesc si sa intreb ce se intampla si mi s-a raspuns de ce ma grabesc. sa-mi astept scrisoarea.



#165777 cerere tip Vama

Postat de emaharangus on 12 March 2008 - 03:14 PM in Arhiva

recent am schimbat sediul societatii si pe declaratiile vamale pentru a putea schimba adresa trebuie completatata o cerere tip ( pe care cei de la vama nu vor sa mi-o trimita pe fax si-mi zic sa sun la comisionari vamali care la randul lor imi zic ca nu au...) + copie dupa certificatul de inmatricularecu noul sediu.
am cautat pe net dar nu gasesc, poate cineva sa ataseze cererea.

multumesc



#160831 Taxa anuala de reciclare a deseurilor

Postat de emaharangus on 31 January 2008 - 05:56 PM in Arhiva

in cazul meu cel putin despre recodes este vorba. multumesc pentru raspunsuri



#160146 upgrade la o licenta

Postat de emaharangus on 28 January 2008 - 01:25 PM in Arhiva

puteti sa-mi spuneti va rog cum se inregistreaza un upgrade la o licenta. licenta in sine am inregistrat-o 208=404.

multumesc



#160127 DECLARATIA 390

Postat de emaharangus on 28 January 2008 - 11:48 AM in Arhiva

stiu ca m-am trezit cam tarziu dar eram ferm convinsa ca nu trebuia sa depun declaratia 390 pana azi. am o singura factura cu o licenta de soft cumparata de pe net din germania. trebuia sa depun declaratia? multumesc

va rog, nu stie nimeni daca trebuie sau nu sa-l trec



#159543 Taxa anuala de reciclare a deseurilor

Postat de emaharangus on 23 January 2008 - 03:10 PM in Arhiva

salut

am primit o factura pe care scrie "taxa anuala supletiva de reciclare a deseurilor electrice si electronice 2007". n-am auzit niciodata de firma asta, n-am avut nici o legatura cu ea. are cineva idee ce este acesta taxa si daca este legala? nu imi apare nici o baza legala pe factura.


multumesc



#159306 Explicatii Decont TVA

Postat de emaharangus on 22 January 2008 - 11:17 AM in Arhiva

puteti va rog sa-mi spuneti facturile de avans emise catre client 4111=419 se trec in jurnalul de vanzari si in decontul 300? Nu este o livrare propriu zisa de bunuri si servicii doar avans si nu stiu daca trebuie sa-l trec.

multumesc



#156502 obligativitatea platii TVA-ului la importuri

Postat de emaharangus on 23 December 2007 - 07:04 PM in Arhiva

multumesc mult pentru raspuns si Craciun Fericit tuturor!



#156380 obligativitatea platii TVA-ului la importuri

Postat de emaharangus on 20 December 2007 - 06:09 PM in Arhiva

puteti va rog sa ma ajutati cu un raspuns. de unde pot sa stiu daca un import este definitiv sau nu. multumesc



#156288 obligativitatea platii TVA-ului la importuri

Postat de emaharangus on 19 December 2007 - 05:17 PM in Arhiva

i-am sunat si am intrebat daca mai trebuie sa primesc o instiintare de plata pentru TVA si mi s-a spus ca nu mai trebuie sa platesc nimic decat ceea ce mi s-a facturat adica niste taxe vamale de mica valoare.



#156264 obligativitatea platii TVA-ului la importuri

Postat de emaharangus on 19 December 2007 - 11:28 AM in Arhiva

salut

am importat un echipament din singapore in valoare de 5000 usd. vamuirea coletului s-a facut in viena si noi am primit un dvi in germana (probabil trebuie sa-l traducem). firma de comisionari vamali are punct de lucru in romania, lor le-am trimis toate actele pentru a putea faca vama. Pana acuma la toate echipamentele importate, e adevarat ca din sua ni s-a cerut sa platim tva in vama si nu as vrea sa platim amenda pentru ca nu am platit TVA-ul . cei din vama ne-au spus ca nu trebuie dar nu cred ca raspund ei de asta...
puteti va rog sa-mi spuneti daca comisinarii vamali sunt obligati sa ne trimita instiintarea de plata pentru tva sau este obligatia importatorului sa platesca dupa ce a primit coletul?
unde pot gasi pentru care echipamente trebuie sa platim tva?

multumesc



#155850 penalizari intarziere incasate de la client

Postat de emaharangus on 13 December 2007 - 01:56 PM in Arhiva

cred ca ma gasit raspunsul. poate mai e cineva interesat.

Contabilitatea angajamentelor și altor elemente extrabilanțiere

176. – (1) Drepturile și obligațiile, precum și unele bunuri care nu pot fi integrate în activele și pasivele entității se înregistrează în contabilitate în conturi în afara bilanțului, denumite și conturi de ordine și evidență.
În această categorie se cuprind angajamente (giruri, cauțiuni, garanții) acordate sau primite în relațiile cu terții, imobilizari corporale luate cu chirie, valori materiale primite spre prelucrare sau reparare, în păstrare sau custodie, debitori scoși din activ urmăriți în continuare, redevențe, locații de gestiune, chirii și alte datorii asimilate, efecte scontate neajunse la scadență, precum și alte valori.

(2) In cadrul elementelor extrabilanțiere sunt cuprinse si activele și datoriile contingente.

(3) Un activ contingent este un activ potențial care apare ca urmare a unor eventimente anterioare datei bilantului și a căror existență va fi confirmată numai prin apariția sau neapariția unuia sau mai multor evenimente viitoare nesigure, care nu pot fi în totalitate sub controlul entității.
Un exemplu în acest sens îl reprezintă un drept de creanță ce poate rezulta dintr-un litigiu în instanță (de ex. o despagubire), în care este implicată entitatea și al cărui rezultat este incert.
Activele contingente sunt generate, de obicei, de evenimente neplanificate sau neașteptate, care pot să genereze intrări de beneficii economice în entitate. Activele contingente nu trebuie recunoscute în conturile bilanțiere. Acestea trebuie prezentate în notele explicative în cazul în care este probabilă apariția unor intrări de beneficii economice. Activele contingente nu sunt recunoscute în situațiile financiare, deoarece ele nu sunt certe iar recunoașterea ar putea determina un venit care să nu se realizeze niciodată.
În cazul în care realizarea unui venit este sigură, activul aferent nu este un activ contingent și trebuie procedat la recunoașterea lui în bilanț.
Activele contingente sunt evaluate continuu pentru a asigura reflectarea corespunzătoare în situațiile financiare a modificărilor survenite. Astfel, dacă intrarea de beneficii economice devine certă, activul și venitul corespunzător vor fi recunoscute în situațiile financiare aferente perioadei în care au survenit modificările. In schimb, dacă este doar probabilă o creștere a beneficiilor economice, entitatea va prezenta activul contingent.




Cometa SQL