Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
gasil's Content - Forum 100% contabilitate - Conta.ro

Salt la continut


gasil's Content

There have been 128 items by gasil (Search limited from 23-November 07)



Sort by                Order  

#244536 declar lunar sau trimestrial ?

Postat de gasil on 16 September 2011 - 02:48 PM in Arhiva

La Brasov mi s-a spus ca automat toata lumea va trece la raportare trimestriala ( exceptie facand societatile mijlocii si mari care depuneau D 112 obligatoriu cu semnatura electronica din luna februarie).
Cine doreste sa depuna lunar trebuie sa completeze declaratia atasata.Precum si cei care indeplinesc conditiile din ordonanta.Fisier atasat  optiune lunara 112.pdf   78.64K   197 downloadsFisier atasat  optiune lunara 112.pdf   78.64K   197 downloads



#244533 declar lunar sau trimestrial ?

Postat de gasil on 16 September 2011 - 02:24 PM in Arhiva

La Brasov se depune declaratia atasa .Sper sa va fie de folos

Fisiere atasate




#244415 registrul jurnal de incasari si plati pt. I.I.

Postat de gasil on 12 September 2011 - 12:13 PM in Contabilitate I.I.

Vezi postareaZzuper, la 12 September 2011 - 09:35 AM, a spus:

Am inteles, sa traiti! ;)
Cel mai bine ar fi ca pentru orice plata efectuata sa ai si document justificativ ,adica factura .Toata lumea este obligata sa elibereze factura daca este solicitata .Eu asa procedez . Obligatoriu va trebui sa ai si factura pentru ca in registrul de TVA ahizitii si vanzari o sa ai nevoie de ea .
Daca mai ai nelamuriri sunt pe aici .

Vezi postareaZzuper, la 10 September 2011 - 05:26 PM, a spus:

Mai oameni buni, chiar nu se intelege ce intreb eu? E cat se poate de simpla intrebarea:

Avem textul din lege, dat de Dana42 si pe care-l stiam si eu:
..."Contribuabilii plătitori de taxă pe valoarea adăugată vor înregistra sumele încasate sau plătite, exclusiv taxa pe valoarea adăugată." De aici se intelege ca in RJIP sumele se trec fara TVA.

In RJIP se trec numai chitantele, bonurile fiscale sau incasarile prin banca (niciodata facturile). TOATE acestea au in ele (daca pot sa spun asa) TVA. Singurele care au rubrica de valoare fara TVA sunt tocmai facturile, care nu se trec in RJIP.

Concluzia?!

Lao Mayer
Daca nu soliciti factura si primesti numai chitanta de unde esti sigur ca firma respectiva este sau nu platitoare de TVA ?



#241524 Cheltuieli deductibile PFA

Postat de gasil on 23 May 2011 - 10:25 AM in Arhiva

Notar public la infiintarea PFA face anumite cumparaturi ( cheltuieli )pe persoana fizica - CNP ,deoarece inca nu i-a iesit C.U.I.-ul .Toate acele cumparaturi se regasesc in cadrul biroului notarial .Pot fi deductibile aceste cheltuieli?



#241171 contributie sanatate pentru PFA

Postat de gasil on 11 May 2011 - 10:51 AM in Arhiva

Vezi postareagasil, la 11 May 2011 - 10:35 AM, a spus:

In momentul infiintarii ai depus la Finante o declaratie estimativa pentru anul 2010 .Ulterior ai primit de la Finante o decizie de impunere pentru anul 2010.Cu o copie dupa acea decizie de impunere si cu o declaratie de sanatate tip care trebuie completata te duci la casa de sanatate si le depui pentru anul 2010. La fel se procedeaza si pentru anul 2011 .In urma declaratiei 200 pentru anul 2010 care trebuie depusa pina in data de 15.05.2011 vei primi ( prin iunie-iulie 2010 )din nou o decizie de impunere finala pentru anul 2010 .Cu o copie dupa aceasta decizie si cu o declaratie de sanatate finala pentru anul 2010 unde vei trece numai dif.de venit ( venit estimat2010 -venit realizat2010 )vei merge iarasi la casa de sanatate. Bafta si spor la bani . Vei plati majorari pentru anul 2010 .Dar cu cit mergi mai repede cu atat va fi mai bine .Pe zi ce trece sunt tot mai mari ( penalizarile )



#241170 contributie sanatate pentru PFA

Postat de gasil on 11 May 2011 - 10:35 AM in Arhiva

In momentul infiintarii ai depus la Finante o declaratie estimativa pentru anul 2010 .Ulterior ai primit de la Finante o decizie de impunere pentru anul 2010.Cu o copie dupa acea decizie de impunere si cu o declaratie de sanatate tip care trebuie completata te duci la casa de sanatate si le depui pentru anul 2010. La fel se procedeaza si pentru anul 2011 .In urma declaratiei 200 pentru anul 2010 care trebuie depusa pina in data de 15.05.2011 vei primi ( prin iunie-iulie 2010 )din nou o decizie de impunere finala pentru asnul 2010 .C



#240192 Ce fel de contabili suntem!?

Postat de gasil on 07 April 2011 - 11:16 AM in Arhiva

Avand in vedere ca exista o decl.394 esti obligata sa inregistrezi toate facturile care sunt facute pe firma .Mai departe .....ai primit sfaturi de la colegi.



#239394 Declaratia 392B, pt PFA

Postat de gasil on 15 March 2011 - 01:59 PM in Declaratii PFA

Vezi postarealuke, la Mar 15 2011, 02:08 PM, a spus:

Hi all,
PFA intr-un judet si buletin in altul.
Trimis 392B prin posta recomandat la adresa din buletin de unde se emite si decizia de impunere.
Primit tel ca trebuie depus la adresa PFA. Vorbit la finante si trebuie retrimis - evident ca ameninta cu amenda ca nu e depusa la termen.

Ce se poate face?

In lege scrie ca se depune la "organul fiscal competent".
Avand in vedere ca D392 este o decl.a PFA-ului atunci trebuie depusa la adresa PFA -ului. La adresa din buletin se achita numai 16% impozit si 5.5% sanatate care sunt contributii personale in urma decl.200 ( si 220) depusa la adresa din buletin



#239006 amortizare PFA

Postat de gasil on 03 March 2011 - 09:29 AM in Contabilitate PFA

Multumesc



#238964 amortizare PFA

Postat de gasil on 02 March 2011 - 02:06 PM in Contabilitate PFA

PFA , spatiu inchiriat unde se va construi un perete despartitor din termopan .Facturile vor fi sub valoarea de 1800 ron si pe fiecare din ele se va scrie geam termopan , usa termopan etc..
Le pot trece direct pe cheltuiala avand in vedere ca fiecare in parte nu depaseste valoarea de 1800 ron s-au trebuie sa le consider cumulat investitie cu termen de amortizare .

Astept sfaturi .



#238587 Declaratia 392B, pt PFA

Postat de gasil on 25 February 2011 - 09:07 AM in Declaratii PFA

Absolut toata lumea depune in acest an decl.392 chiar si PFA norma de venit binenteles cu CA PINA IN 119 000 RON ( 35 000 EURO )
Spor la treaba



#237325 noua declaratie inventar sanatate / 2011

Postat de gasil on 11 February 2011 - 02:54 PM in Arhiva

Am fost personal la Brasov si de astazi nu mai trebuie depusa declaratia pentru valoare zero, iar cele cu valori diferite de zero se trimit prin e-mail la adresa inventarcm@casbv.ro unde trebuie sa va trece-ti si o adresa de e-mail unde veti primi confirmarea de primire si numarul de inregistrare iar ulterior aceste declaratii se vor depune intr-o urna la CASS Bv.



#237054 declaratia 112 / 2011

Postat de gasil on 08 February 2011 - 08:40 PM in Arhiva

Vezi postarearemus2009, la Feb 8 2011, 01:26 PM, a spus:

Eu am introdus datele pe PDF din 07.02 si iata ce am obtinut:
La o firma am introdus 2 angajati,am completat toate datele si am primit raspunsul "fisier sau pdf validat cu succes. s-a creat fisierul dec.unica.xml" dar nu stiu unde s-o fi creat ca la mine in calculator nu exista!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
La o alta firma am introdus unicul angajat si toate celelalte date si la validare imi apare "vizualitati fisierul de erori atasat" dar nici asta nu e atasat nicaieri deci nu pot vedea ce greseli am.
Legat de aceasta a doua firma vreau sa va intreb: este salariat cu 1/2 ore zilnic, adica nr de ore lucrate in ianuarie 10, 5 h. Cum introduc tip contract si nr de ore lucrate? Ca posibil aici sa am erorile pe care PDF-ul asta inteligent nu mi le arata.
Daca activati agrafa din stanga jos a pdf.ului o sa gasiti si erorile si documentul salvat .Ulterior trebuie sa redenumiti pdf.ul de forma D112_cod fiscal_anul_luna.pdf si sa-l salvati intr-un director de unde sa-l puteti activa luna urmatoare .



#236523 Cheltuieli deductibile PFA

Postat de gasil on 03 February 2011 - 04:25 PM in Arhiva

CONTRACTUL DE COMODAT


REGLEMENTARE

--- Codul civil
Art. 1560-1575

DEFINITIE

Contractul de comodat este un contract prin care una dintre parti, numita comodant, transmite in folosinta temporara si gratuita unei alte parti, denumite comodatar, un bun determinat cu obligatia ca aceasta din urma sa-l inapoieze, in individualitatea sa, comodantului.

PARTILE

COMODANT - partea care transmite in folosinta temporara si gratuita celeilalte parti un bun determinat.

COMODATAR - partea care primeste in folosinta temporara si gratuita de la cealalta parte un bun determinat, cu obligatia de a-l restitui.



PRETUL
CONTRACT GRATUIT

CARACTERE JURIDICE

--- Este un contract real, fiind necesare:

- realizarea acordului de vointa;

- predarea (traditiunea) lucrului care formeaza obiectul contractului.

--- Contractul de comodat este unilateral deoarece, din momentul incheierii lui, genereaza obligatii numai pentru comodatar, afara numai daca ulterior se nasc obligatii in sarcina comodantului, ca urmare a unui fapt accidental aparut datorita unei cauze extracontractuale(gestiune de afaceri, imbogatire fara justa cauza).

--- Este un contract esentialmente gratuit (comodatarul nu este obligat sa plateasca contravaloarea uzurii bunului ca urmare a folosirii pentru destinatia stabilita, afara numai daca nu s-a convenit altfel prin contract - clauza care concretizeaza obligatia de restituire a bunului in starea in care a fost predat).


Ca urmare a definitiei auto va fi folosit numai in interesul PFA-aului

Ca urmare bunul va fi inapoiat PF in momentul expirarii contractului .


Sa ne spuna d-na contabil unde scrie ??? ceea ce sustine dansa .Eu nu am gasit asa ceva nicaieri .



#236465 Cheltuieli deductibile PFA

Postat de gasil on 03 February 2011 - 08:58 AM in Arhiva

Astept si eu alte pareri pentru intrebarea ta .
Eu am considerat ca daca in contractul de comodat este specificat ca se suporta toate cheltuielile legate de intretinerea si functionarea auto precum si cheltuielile cu asigurarea , nefiind specificat ca aceste cheltuieli se suporta in raport cu km parcursi in interesul PFA -ului atunci se deduc toate , exceptie facand si anul acesta cheltuielile cu combustibilul.Parca in acest contract de comodat reprezinta un contract de inchiriere pe o perioada de timp in mod gratuit ,



#235774 Cheltuieli deductibile PFA

Postat de gasil on 21 January 2011 - 11:55 AM in Arhiva

Va rog sa ma ajutati cu informatia daca cheltuielile din urmatorul caz sunt deductibile .Un notar public pleaca la spitalizare si interventie chirurgicala in Germania , sunt deductibile cheltuielile aferente acestei deplasari ?



#231817 OU.87 / 29.09.2010

Postat de gasil on 05 October 2010 - 08:16 AM in Arhiva

Atasez OU.87/29.09.2010 publicata in MO.669/30.09.2010

Fisiere atasate




#231415 Trecere din sistem cu norma de venit la cel real

Postat de gasil on 20 September 2010 - 02:14 PM in Legislatie specifica PFA

Deosebiri intre PFA si Intreprindere Individuala in ceea ce priveste angajarile
PFA

- Nu poate face alte angajari pentru activitatea pentru care a fost autorizat sa functioneze (un notar nu poate angaja alt notar ) dar poate face angajari pentru a-si desfasura activitatea ( secretara , operatoare calculator , contabila etc. )

II

- Poate face angajari si pentru activitatea pentru care a primit autorizatie de functionare



#231399 Trecere din sistem cu norma de venit la cel real

Postat de gasil on 20 September 2010 - 09:29 AM in Legislatie specifica PFA

Stiu sigur ca o conditie de a trece de la norma de venit la sistem real este in momentul in care vei face o angajare .



#231244 Profesiile liberale si OG nr 58/2010

Postat de gasil on 16 September 2010 - 07:34 AM in Arhiva

Contributiile sociale aferente lunii iulie si achitate in luna augusttrebuie inregistrate in RJIP in luna august (la data efectuarii platii ) si nu in luna iulie.



#231218 profesii liberale si ord. 82/2010

Postat de gasil on 15 September 2010 - 03:00 PM in Arhiva

Vezi postareaadrianr2202, la Sep 15 2010, 01:53 PM, a spus:

OK, deci se revine la situatia anterioara (pentru cei care nu au treaba cu drepturile de autor si conventiile civile). Eu, destept de crap, am depus / achitat cf OUG 58 si pentru august in data de 5.09.2010, si am si solicitat incheierea contractului de asigurare de pensii (pe motiv de schimbare de domiciliu). Probabil ca acum va trebui sa-l refac la judetul unde m-am mutat... ramane de vazut.
Ce se intampla insa cu sanatatea? Pana sa apara acest OUG 58, achitam 5,5% din venitul net, indiferent cat era de mare. OUG-ul cu pricina a limitat baza de calcul la 5 salarii medii pe economie. Ramane 5,5% la o baza nelimitata sau la baza limitata?
Sanatatea si inainte si in timpul si dupa OUG.58/2010 se achita 5.5% la venitul net .



#231161 PFA la norma de venit si TVA + modificare norma de venit in timpul anului

Postat de gasil on 14 September 2010 - 01:15 PM in Arhiva

Posibil sa fie asa.Multumesc o sa ma mai documentez si eu.



#231154 PFA la norma de venit si TVA + modificare norma de venit in timpul anului

Postat de gasil on 14 September 2010 - 11:12 AM in Arhiva

De ce pentru anul 2010 trebuie sa folosesti cursul din 2007 ? Trebuie folosit cursul publicat de Finante la 31.12.2009 . care este 4.2630.



#231090 intrare in pensie

Postat de gasil on 13 September 2010 - 11:46 AM in PENSIONARE

Daca persoana a lucrat in aceasta perioada de timp , nu este salariu necuvenit ci pensie necuvenita .In momentul in care vor descoperi cei de la Casa de Pensii ca a luat si salariu si pensie , pensia ii va fi luata pe acea perioada de timp.



#230980 restituire incasare in plus

Postat de gasil on 09 September 2010 - 12:03 PM in MONOGRAFII CONTABILE

4111=707- vanzare
4427

5121=4111 - suma incasata corect
5121=473 - suma incasata eronat

Daca la momentul incasarii ai facut 5121=473 ( pentru suma achitata eronat de 2 ori )
in momentul restituirii banilor faci 473=5121 cu suma pe care o restitui , chiar daca este partiala s-au totala . Si ti evidenta contului 473 .

De ce inregistrarea 473=4111 ?




Cometa SQL